Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy V má nastoupit v dostupnějším provedení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Mercedes-Benz třídy V představuje jedno z nejluxusnějších velkých MPV na trhu. Nabídku jeho verzí má již brzy rozšířit novinka s označením Rise, která má tuto modelovou řadu učinit cenově dostupnější.

Mercedes-Benz třídy V je v současnosti nabízen ve třech stupních výbavy, z nichž první je bez označení a další dva nesou jména Avantgarde a Exclusive, z nichž především to poslední uvedené zahrnuje skutečně luxusní výbavu.

Letošní zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se má podle informací, které zveřejnil Carscoops stát místem, kde se představí Mercedes-Benz třídy V s označením Rise, který má nabídnout atraktivní poměr ceny a výbavy.

Nové provedení třídy V má být k dispozici ve standardní i prodloužené verzi s celkovou délkou 4895 mm, resp. 5140 mm. Standardem má být vždy pětimístné uspořádání interiéru s možností rozšíření na osmimístný za příplatek.

Paleta pohonných jednotek se má omezit na dvě základní provedení přeplňovaného vznětového čtyřválce o objemu 2,1 litru. První z nich nabídne výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 330 N.m a druhé pak 120 kW (163 k) a 380 N.m.

Standardem bude jako u současného výchozího provedení třídy V šestistupňová manuální převodovka a na přání bude v nabídce sedmistupňová automatická převodovka.

Podle dostupných informací mají ceny třídy V ve verzi Rise na německém trhu začínat na částce 34.990 euro (zhruba 920.000 Kč). Podle aktuálního ceníku je zde třída V nyní nabízena za ceny od 36.990 euro (zhruba 975.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - mariov8
7. 8. 2017 10:11
Re: V kontra Vito
Pouze plastový volant, základní kola pouze ocelová místo ALU a nelze připlatit větší ALU než 17", v základu jenom 5 míst v interiéru (takže za další místa se připlácí), nelze nejsilnější motor, nelze XL karosérii, nelze 4x4, nelze žádnou kůži, omezena paleta asistenčních a parkovacích asistentů, nelze mnohýma nedoceňovaný COMAND a Burmester, nelze žádné nezávislé topení, podlaha je plastová jako v levnějších Vitech Tourer BASE a PRO a dále seškrtaná volitelná výbava. Žádný top seller. Je to vábnička na Německé zákazníky, protože u nás se s takovým experimentem nikdo zabývat nebude. Standardní V ve skromnější výbavě (ne AVANTGARDE nebo EXCLUSIVE), nebo naložené Vito Tourer Select udělají více radosti za stejné nebo i menší peníze.
Avatar - mariov8
7. 8. 2017 09:58
Re: V kontra Vito
Bohužel vzduch opravdu u třídy V už nejde, i když u starého Viana šel.
Avatar - mariov8
7. 8. 2017 09:57
Re: V kontra Vito
V případě třídy V a Vita obě auta vznikají na jedné lince, jen třída V vyžaduje 2x tolik práce než Vito = takt je 2x Vito, 1x třída V. Kvalita produkce užitkových mercedesů není horší než osobních vozidel.
Avatar - mariov8
7. 8. 2017 09:53
Re: V kontra Vito
Zjednodušeně řečeno je jiná: palubní deska, telematika (celá elektrická síť vozidla a z toho vyplývající možnosti pro audio, navi a bezpečnostní systémy, V = třída C, Vito = Sprinter), možnosti konfigurace sedadel, odhlučnění se také liší, ale třeba zakrytí podvozku u základního a lepších provedení třídy V také a samozřejmě možnosti u volitelné výbavy. Základní komfortní sedadle ve třídě V se shodují s těmi co jsou ve Vitu Tourer SELECT, ale do levnějších provedení Vita se musí objednat za příplatek, zatímco ve třídě V jsou dostupná i mnohem komfortnější jednotlivá sedadla i třeba s klimatizací.
5. 8. 2017 19:01
Re: V kontra Vito
Hele,v gatáži mi stojí aktuální V-Klasse s téměř vším, co se dá objednat. Kdyby ta možnost vzduchového odpružení tady byla, tak to tam mám taky. A když kouknu ke kolům, tak tam vidím klasická péra. Airmatic prostě v aktuální třídě V-Klasse/Vito není. Ostatně mrkni na web Mercedesu do specifikací a konfiguráku.