Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Seat má s Cuprou velké plány. Plánuje ji osamostatnit

36 komentářů

simson33
Já myslím, že SEAT je aktuálně rád, že je alespoň tam, co nyní je, tedy konečně v plusu. Už to samo o sobě je skoro zázrak - moc nechybělo a mohli jsme o něm číst v minulém čase. Rozhodně ale nemá na žádné velké vyskakování, takže bych to s tou novou značkou viděl nějak podobně jako když VW představoval Golfa R420 - pěkná slohová cvičení, kterými se budou plnit stránky motor.webů, dobré k reklamě, ale skutek utek.
GeekStar
Ale o co to rozsirovat. Podle me vedle Leonu ma smysl uz jen Ibiza. V clanku zmuniovana Ateca Cupra uz mi zni jako marketingova past na paka.
Avatar - removed
removed
... je fakt vymazlená a Cupře mimořádně sluší...
Nejsem si jistej, jestli bych místo té Atecy Cupra neviděl raději tu novou Ibizu Cupra... ale vím, trendy jsou trendy...
Avatar - Emel
Emel
Z článku jsem to pochopil jinak, to logo má nahradit dnešní šachovnicový praporek, tj. ne logo značky, ale jakési neoficiální logo Cupra... tak jako má Škodovka své vRS nebo BMW ///M.
Avatar - misoo
misoo
Som jediny komu sa to logo zda prilis komplikovane? ;-\
Anonym
zapomněls na bílou kšiltovku :-!
Anonym
Ale na kom jiným vyvaříš prachy líp, než na pakách >😁
Avatar - iudex
iudex
Ako píšem vyššie, skôr, ako Ateca Cupra mi zmysel dáva Ibiza Cupra a Mii Cupra.
Na druhej strane ako som videl live Atecu, ono to nie je nijak vysoké ani veľké SUV, takže 2,0TSI by s ňou mohol slušne zahýbať.
Avatar - iudex
iudex
Jj, Ateca Cupra mi dáva menší zmysel ako Ibiza Cupra. Nechápem, prečo práve Ibiza, ktorá by si mohla požičať techniku z už predstaveného Pola GTI, nedostane Cupra model, notabene v kontexte avizovaného rozširovania brandu Cupra.
Dokonca vidím zmysel v Mii Cupra. Mal som teraz na dovče požičaného Up!a a ono je to celkom obratné autíčko, ktoré ale dokonale zabíja slabučký atmo trojvalec. Mať pod kapotou 1,0TSI ako Up GTI, to by bolo iné zvezenie po úzkych ostrovných okreskách. 😄
Avatar - iudex
iudex
Jj, marketingové tančeky okolo samostatnej značky Cupra sú zbytočné, mohli sa poučiť z Citroenu a jeho subbrandu DS, ktorý ničomu nepomohol. Namiesto vymýšľania blbostí je treba rozšíriť počet Cupra modelov, stavať (pod)značku na jednom-dvoch modeloch je nonsens.
Avatar - iudex
iudex
Neviem, ako počítaš, ale ja som napočítal 7 modelov: Mii, Ibiza, Leon, Toledo, Alhambra, Ateca a Arona. Pričom pri 5 z nich (mimo Toleda a Alhambry) si Cupru viem predstaviť.
_MT_
Od Cupry bych čekal, že bude mít výkonnější motor než GTI. Což by nebyl problém, dvoulitrů mají celou plejádu. Četl jsem, proč váhají, ale už si to pořádně nepamatuji. Mám takový pocit, že nevěří moc prodejům, ani moc nevěří Ibize jako image-makerovi. Mrtvá v té době ještě nebyla, ale bude asi záležet, jak moc se jim bude chtít rozhazovat peníze.
Avatar - speedfred
speedfred
však si písal,že korejci nemajú šance s HH 😄
Avatar - Emel
Emel
Manuál by to podle mě dával, ten je snad stejný jako v 2.0TSI... ne?
Arese
Jestli Seat udělá z Cupry samostatnou značku nebo bude "jen" speciálními verzemi běžných sedanů je pro uživatele těchto vozů naprosto irelevantní. Leda že by tím Seat chtěl trapně zdůvodnit jejich zdražení... Jinak první, co by měl Seat udělat, je vykopat z modernizovaného Leonu Cupra tu debilní el. P brzdu! 8-s 8-s 8-s To by bylo tisíckrát prospěšnější změna, než dumat nad novým (mimochodem ošklivým) logem a osamostatnějším značky Cupra! :-!
Avatar - Covenant
Covenant
Jo jo, je to bohužel tak, jsou přiškrcené kvůli převodovce, která ten větší krou´ták nedává.., jak manuál, tak dsg.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, našel jsem....jen si myslím, že ten předek (kde nesmí chybět módní hokejky), je trochu překombinovaný. Zadek je naproti tomu za 1! :-!
Avatar - Emel
Emel
1.8 je v Octavii a Leonu seškrceno, údajně kvůli suché sedmistupňové DSG převodovce, bohužel ale i ve verzi s manuálem. Jiná koncernová auta (namátkou Superb, Polo GTI) to mají tak, že s manuálem mají 320Nm a s DSG pouze 250Nm.

1.8TSI je skoro stejný motor jako 2.0TSI. V novějších autech ho nahrazuje úsporná verze 2.0TSI +-140kW.
Avatar - iudex
iudex
A práve to je rozdiel oproti zvažovanej Cupre, ktorá má mať samostatný znak (viď to komplikované logo na úvodnom obrázku).
pogo26
Já tam vidím jen Leon a Ibizu. Na ostatní jen lepí znáček. Je to ostuda Seatu. Značka, která rezignovala na svůj vlastní design a modely je mrtvá nebo lépe řečeno zbytečná.
Avatar - Jenik3
Jenik3
S povdekem kvituju, ze Leon drzi motor 1.8, ktery postupne vymira. To je osvedcena klasika, ktera jede tak nejak sama. Neni to motor pro zavodniky, na to maji u VW 2.0, ale umi za to vzit pekne.
1.4 mi prijde malo, ale je to ciste subjetivni. Podle papiru ma 1.8 a 1.4 stejny kroutak.
Avatar - Emel
Emel
Jen na okraj připomínám, že tohle jsou spíš spekulace... a i kdyby, tak spíš než samostatná značka by to byla sportovní divize, což tak nakonec má třeba i Renault nebo Audi a na autě je furt značka automobilky.
GeekStar
Na konkurenčních webech už mají vystavené uniklé fotografie Meganu RS bez maskování a vypadá opravdu hodně sexy. Jsem na něj zvědav.
GeekStar
No do kšiltovek úplně nejsem, ale přecijenom s Cuprou si člověk kupuje raracha, uličníka, čupřinu, tam bych si na nějakou německou rezervovanost nehrál... 😄
pogo26
Seat by se měl v první řadě osamostatnit sám. Aktuálně má jen 2 modely. Jak může značka se dvěma modely ještě řešit osamostatnění značky Cupra?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No právě. A velmi dobrý základ, papírově.
Avatar - iudex
iudex
Určite áno, ale ani ten v Mii (a ani Citigo) nie je, takže zostávajú dýchavičné atmo R3.
Anonym
Hele, nový Polo GTI bude dvoulitr...to by šlo. Základ je hotovej.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já si jistý jsem. 😒 Snad nás tou Ibizou ještě překvapí.
Anonym
protože nejhorší slohová cvičení jsou, když někdo vo něčem třepe a nezná souvislosti
...tak abys byl trošinku v obraze😒br /> Ten Golf se stal obětí šetření v rámci průseru Dueselgate.
Dtejně jako třeba novej Roomster.
Anonym
Stačí i normální 66kW Up!. Nemusš čekat na GTI.
Avatar - removed
removed
Up jsem nezkoušel (ani jeho bratry a sestry), páč už je to moc malé a bojím se v tom. Ale do města to může být ideálka.
Jinak tvůj názor via Cupra sdílím.
Anonym
Z věty
"Přeplňovaný litrový tříválec tak zůstane vyhrazen jen jeho sourozenci, VW Up! GTi."
si odstraňte písmena "GTI".
protože jinak je to chyba
Přeplňovaný litrový tříválec má i normální Up! ve verzi 66kW.
_MT_
Výběhový infotainment má těžko. Maximálně použijí jednotku s horším (levnějším) hardware, ale nejsem si jistý, na kolik se jim to vyplatí. V tomhle naopak bývá vidět jednotnost skupiny.
GeekStar
Cervena nee, Cupru pptrebujes v bile a s tim oranzovym paketem, samozrejme petidvirko. :yes:
Anonym
každej ví, že jsou to votřejší VWéčka, jenom tak trochu ošizený. Ne na jízdě. na jinejch věcech. Hlavně vevnitř je to dost socka. Furt nekvalitní materiály, většinou horší infotaunmenty (rozuměj výběhový z VW).
Dobrej poměr výkon/cena (v tomto případě doslova) jim do budoucna nemusí stačit, když začnou s hothatchema atd blbnout Korejci. A samostaná značka je kravina. Je to podobná zoufalost, jako navoněná bída DS.
Ale jezděj hezky.