Ekonomika
... koupí si BEV aby mohli mít elektriku zdarma .......... 😄 a ještě so o to porvou.
Rád bych viděl ten ekologický filtr který oddělí elektrony z "neekologických" zdrojů od těch "ekologických. Toto mne vždycky rozesměje.
Asi jako pražská voda, ze 2/3 z Vltavy, z 1/3 z Káraného, z podzemních zdrojů.
Určitý dodavatel vody prohlásí, "ekologická voda kterou máte ode mne ve Vaší rozvodné síti pochází pouze z Káraného." >😁 >😁 >😁
Rád bych viděl ten ekologický filtr který oddělí elektrony z "neekologických" zdrojů od těch "ekologických. Toto mne vždycky rozesměje.
Asi jako pražská voda, ze 2/3 z Vltavy, z 1/3 z Káraného, z podzemních zdrojů.
Určitý dodavatel vody prohlásí, "ekologická voda kterou máte ode mne ve Vaší rozvodné síti pochází pouze z Káraného." >😁 >😁 >😁
Jenom technickou - voda z Káraného není z podzemních zdrojů, ale taky z řeky (Jizera).
A proto vodárna v Káraném stojí u Labe poměrně daleko před soutokem s Jizerou >😁 .
Máš pravdu, jsou tam studny, není to voda z Jizery... ale vodárna je od Jizery cca. 500m.
tato voda se nasává přes stovky metrů písku z podzemí, svrchní voda projde do podzemí a odsud je nasávána - je potřeba ještě nějaké další důkladnější vysvětlení?
Důkladnější vysvětlení není potřeba. Na webu vodárny je to napsané jasně : " Jedná se o využití přirozené infiltrace jizerské vody do štěrkopískových náplavů a její čerpání prostřednictvím mnoha vrtů podél řeky Jizery. Druhý způsobem je umělé obohacování podzemních zdrojů vody, tzv. umělou infiltrací. Povrchová voda z Jizery se pouze po mechanickém přečištění uměle vsakuje pomocí zasakovacích van do horninového prostředí, tam se jednak zbaví zejména nepřípustných organických látek a na druhou stranu se obohatí o potřebné minerály. "
A dalsi technicka - voda z Vltavy je ve skutecnosti voda ze Zelivky.
Ale jinak s temi elektrony je to presne.
EU narizuje snizovani prikonu vysavacu kvuli snizeni vyroby el. energie a tim k ochrane ziv. prostredi, na druhe strane nuti lidi kupovat elektrohracky a tim zvysovat spotrebu el. energie. Fakt na palici.
Ale jinak s temi elektrony je to presne.
EU narizuje snizovani prikonu vysavacu kvuli snizeni vyroby el. energie a tim k ochrane ziv. prostredi, na druhe strane nuti lidi kupovat elektrohracky a tim zvysovat spotrebu el. energie. Fakt na palici.
na oodelovani elektronu je nejlepsi nafta, ta je v CR ze 100% rafinovana z hnedeho uhli :-!
a je videt ze vubec nechapes jak funguje nakup elektriny, ale to nevadi, nastesti lidi jako ty je naprosta minorita
a je videt ze vubec nechapes jak funguje nakup elektriny, ale to nevadi, nastesti lidi jako ty je naprosta minorita
To je zas hovadina..
Voda do Prahy je z 75% z Želivky a z 25% z Káraného (studny). Žádná voda z Jizery ani Vltavy upravována není. Respektive voda z Jizery je brána infiltrací a není to čerpání z řeky. Ostatní jsou studny, respektive vrty.
ostatně tady je popis😒br /> [odkaz]
Podolí je již mnoho let pouze muzeum/záložní zdroj.
viz: [odkaz]
Voda z Káraného je hlavně pro severní část města.
Voda do Prahy je z 75% z Želivky a z 25% z Káraného (studny). Žádná voda z Jizery ani Vltavy upravována není. Respektive voda z Jizery je brána infiltrací a není to čerpání z řeky. Ostatní jsou studny, respektive vrty.
ostatně tady je popis😒br /> [odkaz]
Podolí je již mnoho let pouze muzeum/záložní zdroj.
viz: [odkaz]
Voda z Káraného je hlavně pro severní část města.
V těch studnách (přirozená infiltrace) je voda z Jizery, jsou po levém břehu u řeky před soutokem s Labem. Do umělé infiltrace se to čerpá z řeky.
Tak ještě jednou😒br />
www.osel.cz/…ne-objeveny-nano… [odkaz]
www.osel.cz/…ne-objeveny-nano… [odkaz]
Takze objevena "hlinikova slitina" rozklada vodu na vodik a kyslik. Vodik muzeme pouzit na pohon aut a vzniklou vodu chytat do nadob a znovu pouzit. Dostavame tak perpetuum mobile. Kde se podla vas dodava chybejici energie a v jake forme?
Z vas by meli smejdi radost, kdyz verite kazdemu nesmyslu. Takovym lidem se dobre prodava, protoze nepoznaji evidentni nesmysly.
Z vas by meli smejdi radost, kdyz verite kazdemu nesmyslu. Takovym lidem se dobre prodava, protoze nepoznaji evidentni nesmysly.
se mohou těšit....bl bla
Ta partička pozérů se může těšit, že důchodci, co vyčuchali slevu v letáku, jim zaplatěj jejich somrácký dobití.
Tohle je vytírání vočí. Po pár letech, až bude elektomobilů víc, to bude paráda. Napřed tlačenice, potom hádky a nakonec trapné tiskové prohlášení ve stylu "jsme nuceni opustit koncepci nabíjení zdarma...blaa bla" Pitchusové 😄
Ta partička pozérů se může těšit, že důchodci, co vyčuchali slevu v letáku, jim zaplatěj jejich somrácký dobití.
Tohle je vytírání vočí. Po pár letech, až bude elektomobilů víc, to bude paráda. Napřed tlačenice, potom hádky a nakonec trapné tiskové prohlášení ve stylu "jsme nuceni opustit koncepci nabíjení zdarma...blaa bla" Pitchusové 😄
do budoucna bude kazde misto na parkovisti nabijeci, proc myslis ze automobilky zkousi indukcni nabijeni? aby si lidi na parkovisti indukcne nabijeli telefon? kompletne iindukcni parkoviste jiz dokonce vznika, jedno v Emiratech v Abu Dhabi a jedno v Japonsku u tovarny PJ+
JJ, to buse supr.
a určitě zadarmo
a vůbec to nebude humus, když tam bude pako stát, dávno nakoupeno, a bude čekat, až se nabije
a výborně, trefils to. V AbuDhabi...zaplacený z peněz za ropu. Teď ses torpédoval sám. Není co dodat.
To mluví za vše a perfektně illustruje celou situaci, kdy dotace a nabíječky "zadarmo" platěj petroprachy. :-! :-! :-!
a určitě zadarmo
a vůbec to nebude humus, když tam bude pako stát, dávno nakoupeno, a bude čekat, až se nabije
a výborně, trefils to. V AbuDhabi...zaplacený z peněz za ropu. Teď ses torpédoval sám. Není co dodat.
To mluví za vše a perfektně illustruje celou situaci, kdy dotace a nabíječky "zadarmo" platěj petroprachy. :-! :-! :-!
je videt ze ti to dochazi, ale hodne blbe >😁 to neni vlastni torpedovani, to je neco co tu pisu jiz nekolik let 😉 spis ty sis toho az ted vsim
ano staty ktere vydelavaji na rope maji jasno v tom jaka je jejich budoucnost, bez ropy u nich doma 😉 to jen nacichani jedinci porad nechapou a snazi se v diskuzich zuby nehty obhajovat ten svuj nafto benzinovej poklad, tak treba taky jednou dospejes a docvakne ti, jak s tebou vyjebavaj tim ze si te jak narkomana drzi na nafte nebo benzinu a ty tu drogu jeste obhajujes 😉
nastesti zadne diskutovani jeste smer nezmenilo, takze at si budete panove diskutovat jak chcete, tak v nejblizsich desetiletich proste bude elektromobilita pribejvat na ukor nafty a nasledne na ukor benzinu :-!
ano staty ktere vydelavaji na rope maji jasno v tom jaka je jejich budoucnost, bez ropy u nich doma 😉 to jen nacichani jedinci porad nechapou a snazi se v diskuzich zuby nehty obhajovat ten svuj nafto benzinovej poklad, tak treba taky jednou dospejes a docvakne ti, jak s tebou vyjebavaj tim ze si te jak narkomana drzi na nafte nebo benzinu a ty tu drogu jeste obhajujes 😉
nastesti zadne diskutovani jeste smer nezmenilo, takze at si budete panove diskutovat jak chcete, tak v nejblizsich desetiletich proste bude elektromobilita pribejvat na ukor nafty a nasledne na ukor benzinu :-!
a ono na indukční nabíjení bude ten vůz lítat? bude zabírat stejný počet míst s velice složitou infrastrukturou, akorát ten kabel bude chybět
něco Ti řeknu - dnes se řeší vyzařování mobilních telefonů, tato indukční nabíjedla budou z hlediska elektrického smogu horší než dnešní NOx
něco Ti řeknu - dnes se řeší vyzařování mobilních telefonů, tato indukční nabíjedla budou z hlediska elektrického smogu horší než dnešní NOx
asi sis nevsiml kde zijes vid? o elektromagnetickem poly ktere generuje pazdy drat s elektrinou jsem tu psal jiz nekolikrat a primo i tobe 😉 okolo tebe lita tolik mG a V/m a z tolika zdroju ktere povazujes za bezpecne, ze par milionu indukcnich mist ktere budou tak jako treba anteny smerove vpodstate nijak zasadne nezhorsi to co tu je dnes 😉
staci se podivat na draty jakehokoliv napeti ktere v CR mame instalovane, a mnohdy jen par metru od obytnych mistnosti kde lidi treba spi, asi nejcastesti vedeni elektriny v CR tedy 22kV ma sice na vzdalenost 20 metru nula mG ale zato tam je treba 30-35 V/m ikdys limit je dle norem 0V/m 😉 i domaci zasuvky ktere jsou vpodstate jen rozptylovej konec vodice maj nadlimitni jak V/m tak mG 😉
lidi se kuprikladu bojej vysilacu na jejich strechach, pritom to jsou smerove anteny do horizovtalu, takze lidem primo pod nima vpodstate ublizej min nez lidem co se na ne divaj z okna sousedniho domu 😉 a totez plati o indukcnim nabijeni, a to jakehokoliv, tam se jedna o smerovou antenu navic s regulaci ve frekvenci, takze zaprve se elektrosmog bude generovat primarne vzhuru a zadruhe na frekvencne danou vzdalenost, takze i 100kW indukcni zareni muze bejt z pohledu elektrosmogu mnohem mensim zdrojem nez 3kW obycejna domaci zasuvka, ale to ty jiste jako strasne znalej vseho urcite vis a jen si z nas delas * a porad dokola tu pises o tech blbostech co pises vid >😁
pokud mas doma kde bydlis udelanou elektrinu podle norem a nemas vodice kuprikladu navic jeste odyzolovane nad ramec norem, a zasuvky doma nemas prekryte dalsi izolaci, tak mas doma vic elektrosmogu nez kolik vyprodukuje treba indukcni parkoviste o 100 indukcnich stanich 😉
staci se podivat na draty jakehokoliv napeti ktere v CR mame instalovane, a mnohdy jen par metru od obytnych mistnosti kde lidi treba spi, asi nejcastesti vedeni elektriny v CR tedy 22kV ma sice na vzdalenost 20 metru nula mG ale zato tam je treba 30-35 V/m ikdys limit je dle norem 0V/m 😉 i domaci zasuvky ktere jsou vpodstate jen rozptylovej konec vodice maj nadlimitni jak V/m tak mG 😉
lidi se kuprikladu bojej vysilacu na jejich strechach, pritom to jsou smerove anteny do horizovtalu, takze lidem primo pod nima vpodstate ublizej min nez lidem co se na ne divaj z okna sousedniho domu 😉 a totez plati o indukcnim nabijeni, a to jakehokoliv, tam se jedna o smerovou antenu navic s regulaci ve frekvenci, takze zaprve se elektrosmog bude generovat primarne vzhuru a zadruhe na frekvencne danou vzdalenost, takze i 100kW indukcni zareni muze bejt z pohledu elektrosmogu mnohem mensim zdrojem nez 3kW obycejna domaci zasuvka, ale to ty jiste jako strasne znalej vseho urcite vis a jen si z nas delas * a porad dokola tu pises o tech blbostech co pises vid >😁
pokud mas doma kde bydlis udelanou elektrinu podle norem a nemas vodice kuprikladu navic jeste odyzolovane nad ramec norem, a zasuvky doma nemas prekryte dalsi izolaci, tak mas doma vic elektrosmogu nez kolik vyprodukuje treba indukcni parkoviste o 100 indukcnich stanich 😉
Ja myslel, ze dnes uz je i nejvetsim zabednencum jasne, ze elektromobil s bateriemi nabijenymi ze site je neperspektivni slepa vetev vyvoje. Jak vidim, jeste to bude chvilku trvat.
maločeši zase brečí... >😁 >😁
Přidejte, zpátečníci, s takovou ten dehtový kapitálizmus neubráníte...
Přidejte, zpátečníci, s takovou ten dehtový kapitálizmus neubráníte...
to je mi záhadou, když bude tolika nabíječek na každém kroku ať už s drátem nebo bez
až bude elektromobilů víc budou to muset začít měřit a řešit
řešením je asi skutečně jen ten vodík
až bude elektromobilů víc budou to muset začít měřit a řešit
řešením je asi skutečně jen ten vodík
vite co je nejvtipnejsi na WinDieselovi? vzdycky kdys mu dojde nejake dalsi tema ohledne elektromobility ktere mu nekdo rozcupuje, tak si nekde na netu najde dalsi o kterem vi naproto kulove a zase o tom napise jak se to bude resit? aby mu ho nasledne zase nekdo rozcupoval a ukazal jen je v danem tematu totalni looser a troll >😁 takze ted pocitam ze tak mesic az dva se WinDiesel bude drzet tematu elektrosmog aby az mu na to diskutujici odvpovi po desate stejnym znenim zase nasel nejake dalsi tema ohledne elktromobility kde ukaza jak strasne chytrej je :-!
Za pár let budou auta na baterky spolu s parními stroji a zážehovými motory na benzín ležet vedle sebe na smetišti dějin! [odkaz]
holt nekteri jsou svobodni i v zajeti vid Ado, predpokladam ze kdybys jezdil ve vezeni s naftonou jesterkou nebo jinym vozikem, tak bys byl taky "svobodnej" >😁
lidi proc mate porad potrebu vypisovat blaboly o daneni elektriny, zamystelete se aspon nad tim co za blbosti pisete
ac se nam motoristum zda spotrebni dan na paliva velika, tak veskutecnosti na ni stat zas tak moc nevybere, je to jedna z nejmin efektivnich spotrebnich dani
v CR je registrovano 7.2 milionu vozidel (motorky, osobaky, autobusy, uzitkove automobily, traktory a dlasi technika ktera muze jet po silnici), cos dela z onech 42 miliard nejakych 5834 korun na kazde to vozidlo, takze co, co by podle tebe belo lepsi, aby kazdy za vozidlo platil rocne treba 6-7 tisic korun, nebo aby se platila spotrebni dan z litru paliva >😁
podle toho co pises si za rok vyjezdil 125 tisic litru paliva, a jak si to delate u vas na Slovensku je me tak nejak sumak, me zajima jak to dela a bude delat dobudoucna Ceska Republika 😉
pro me nejferovejsi by bylo satelitni mytne, takze kazdy zaplati tolik kolik najezdi km, bez ohledu na spotrebu nebo typ paliva jaky jeho auto sporada
dělat zadarmo, přičemž určitou rentabilitu lze předpokládat, vždyť kolik dnes
čerpací stanice vydělá na litru paliva - téměř kulové,
- nějaká kapacita baterie bude garantovaná, slabé kusy recyklovatelné,
- vymyslet v průběhu dekády kompartment v autě pro vyndání a zandání baterie
by také neměl být problém, to spíš unifikace mezi značkami, ale tam to lze přikázat,
- manipulaci s 250kg předmětem při dodržení bezpečnostních pravidel snad
už inženýři umí.
Co je to propatentovaná baterka?
Propatentování je o tom, že má každý na něco patent, i na úplné prkotiny, takže unifikace nehrozí. On o ni ani nikdo nestojí, nemohl by prodávat to svoje. Vždyť se nedohodli ani na stěračích...
Problém je samozřejmě standardizace. V rámci automobilky/ skupiny by se to ještě jakž takž dalo. Každá by ale musela vybudovat síť výměnných stanic (spolupráci a vznik nějakých univerzálnějších stanic by to nevylučovalo, ale každá automobilka/ skupina by nejspíš měla několik různých baterií). To je ohromná investice. Ta logistika, aby baterie byly dostupné (můžou se ti někde hromadit a jinde chybět). To množství (aby lidé nečekali na nabíjení, ale nabité baterie byly k dispozici). A co takhle nějaká garance - odškodnění v případě, že baterie není připravená? Oproti tomu si myslím, že je robot na výměnu relativně jednoduchý.
Nabíjení je realističtější. Investice je to nižší, není třeba taková míra spolupráce (až na standardizovaný konektor a komunikační protokol se stanicí není třeba snad žádná spolupráce). Při migracích pomůže chaos - lidé budou naprosto přirozeně nabíjet v různých místech. Ano, podél tahů by do budoucna byla potřeba značná nabíjecí kapacita. Ale ta může postupně vyrůst (cítím, že největší problém může být prostor, protože se kapacita bude odvíjet od vytížení). Případně vyřešit napájení za jízdy, minimálně na dálnicích (což by bylo třeba pro dálkovou nákladní dopravu, tam snad o bateriích nemá smysl uvažovat).
Logisticky není nastíněná situace neřešitelná, naopak, mnoho podobných služeb či procesů už takto funguje. Problém bude standartizace baterií (vzpomenu třeba jen takovou banalitu, jakou byly dlouhou dobu nabíječky mobilních telefonů, respektive koncovky kabelu, než nastoupilo micro usb.)
Já si myslím, že spousta lidí opomíjí možnost napájení z lokálních zdrojů, ale vzhledem k cílenému nezájmu ze strany států o podporu těchto zdrojů se ani moc nedivím. Jak už někdo ve zdejší diskusi poznamenal, nebezpečí lokálních (privátních) zdrojů elektřiny spočívá ve snížené možnosti jejich zdanění, respektive v možnosti donutit majitele danit dle představ garnitury aniž by ta zasahovala do občanských práv.
na tohle jsou jiz roky delane studie ruzne po svete, ktere predpokladaji, ze do 50 let bude mit vlastni zdroj elektriny i kdejaka vyskova budova, natoz pak budovy nizsi
Samotný převoz je celkem jednoduchý, jsou horší případy. Ale musíš mít nějaký proces řekněme vyvažování (centrálně tedy sledovat stav, předvídat, plánovat převozy). A znamená to, že stanice musí mít nějakou extra skladovací kapacitu, aby pojaly nadbytečné baterie. Ztěžuje to budování nezávislých stanic. Ani provozovateli takové stanice ty baterie patřit nemůžou. Mohl by akorát koupit odpovídající podíl ve společném podniku, který by ty baterie vlastnil. Jak se říká, všechno jde, když se chce. Ale tohle by byl ohromný podnik.
Ani bych neřekl. Je to otázka nákladů. Já do toho třeba šel, protože jsem chtěl být nezávislý na síti. To má pro mne hodnotu. A elektromobily zdaní jednoduše (silniční daň, mýtné).
proste nesmysl a vsechny automobilky ktere o tom uvazovali a testovali to, to stoply jako slepou vetev vyvoje :-!