Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čeští majitelé elektromobilů se mohou těšit na další dobíječky. Postaví je Lidl

David Bureš David Bureš 13. 8. 2017
5
59
První nabíjecí stanici Lidl instaloval u nově otevřeného supermarketu na Barrandově. Dalších pět bude následovat do konce roku.

Trend elektrických automobilů se nevyhýbá ani České republice. Tuzemské majitele ale stále trápí jeden problém, nedostatečná síť dobíjecích stanic. Postupně se to ale mění a jejich počet se rozšiřuje, dokonce tu máme už i rychlonabíječku pro Tesly. Nově nabíječky pro elektromobily najdeme také u vybraných obchodů řetězce Lidl.

První nabíječku původem německý řetězec představil u nově otevřené prodejny na pražském Barrandově. Ještě do konce roku však Lidl chce po republice nainstalovat dalších pět nabíječek, mimo jiné v Brně, Ostravě nebo Hradci Králové. V příštím roce by navíc měly následovat další stanice.

Otevření nabíjecích stanic pro elektromobily na parkovištích u svých prodejen je součástí snah Lidlu být ekologičtějším řetězcem. „Počátkem roku jsme se rozhodli pro odběr elektrické energie pro naše prodejny i logistická centra z obnovitelných zdrojů, ustoupili jsme také od prodeje jednorázových igelitových tašek. Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily od společnosti ABB, jež u našich prodejen instalujeme, vnímáme jako další krok pro zdravější životní prostředí,“ říká k tomu generální ředitel tuzemské divize Lidlu Pavel Stratil.

Výhodou nabíječek u Lidlu pro majitele elektromobilů je fakt, že dobíjení v nich bude bezplatné. Navíc budou využívat energii z obnovitelných zdrojů, nabíjení tudíž bude opravdu ekologické.

Stanice budou vhodné pro všechny typy elektromobilů, které jsou v současné době dostupné na trhu. Splní totiž tři mezinárodní normy nabíjení: pro nabíjení stejnosměrným proudem vozidel vyrobených v Asii (CHAdeMO), vozidel vyrobených v Evropě (Combo 2) a standardní nabíjení střídavým proudem (Type 2 Standard).

Lidl nicméně není první řetězcem, který v tuzemsku u svých obchodů instaluje nabíječky pro elektromobily. Kaufland je má u svých vybraných supermarketů díky spolupráci s ČEZem už od roku 2012. Nabíjecí stanice najdeme také u některých obchodů Billa či Tesco.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

To bude dobré pro penzisty ....
Xylo
| 15. 8. 2017
V těch studnách je voda z Jizery, jenom přefiltrovaná přes písek ... Oni tam mají i artézské vrty, ale mají stejný problém jako my všichni okolo, že podzemní voda je tady nahnědlá díky vyššímu obsahu sloučenin obsahujících železo.
To bude dobré pro penzisty ....
Xylo
| 15. 8. 2017
No pokud bys stejné studny udělal u vodárny, tak bys tam měl pískem přefiltrovanou vodu z Labe, tady je celý pravý břeh jenom písek ...
Avatar - removed
Auta na baterky jsou úplná blbost
removed
| 15. 8. 2017
Tak já už jsem do získávání "vlastní" energie také šel. Sice nejsem (zatím) úplně nezávislý(fotovoltaika), ale poměrem spotřeba versus výroba se pohybuji +- na 96%. Ovšem i na tom se pracuje v rámci rodinného projektu (malá vodní elektrárna). Problémem takových projektů ani není realizace samotná (pokud nemáš hluboko do kapsy), ale spíše legislativa a v případě vodní elektrárny je to tedy opravdu na předčasné šediny. A protože turbínu instaluji do bývalého mlýnského náhonu, musel jsem projít i bitvou s památkáři... atd, atd... Jinými slovy, nebýt podpory rodiny, sousedů a známých, asi bych do toho znovu nešel. Jenom příprava projektu zabrala téměř tři roky a během takové doby se některé předpisy mění a mění... Nicméně, až bude hotovo, naše soukromá auta na pojíždění po okolí už rozhodně spalovací motor mít nebudou. A to nikoliv kvůli neo-ekologii, ale kvůli nehorázným spotřebním daním za pohonné hmoty, které jsou v současnosti už spíše státní lichvou, než daní v pravém slova smyslu.

To bude dobré pro penzisty ....
Xylo
| 15. 8. 2017
Důkladnější vysvětlení není potřeba. Na webu vodárny je to napsané jasně : " Jedná se o využití přirozené infiltrace jizerské vody do štěrkopískových náplavů a její čerpání prostřednictvím mnoha vrtů podél řeky Jizery. Druhý způsobem je umělé obohacování podzemních zdrojů vody, tzv. umělou infiltrací. Povrchová voda z Jizery se pouze po mechanickém přečištění uměle vsakuje pomocí zasakovacích van do horninového prostředí, tam se jednak zbaví zejména nepřípustných organických látek a na druhou stranu se obohatí o potřebné minerály. "
Auta na baterky jsou úplná blbost
_MT_
| 15. 8. 2017
V rámci automobilky budou ke standardizaci tlačit náklady. Jako je to u jiných komponent. Nicméně nabídka aut je široká, takže jedna baterie stačit nebude.

Samotný převoz je celkem jednoduchý, jsou horší případy. Ale musíš mít nějaký proces řekněme vyvažování (centrálně tedy sledovat stav, předvídat, plánovat převozy). A znamená to, že stanice musí mít nějakou extra skladovací kapacitu, aby pojaly nadbytečné baterie. Ztěžuje to budování nezávislých stanic. Ani provozovateli takové stanice ty baterie patřit nemůžou. Mohl by akorát koupit odpovídající podíl ve společném podniku, který by ty baterie vlastnil. Jak se říká, všechno jde, když se chce. Ale tohle by byl ohromný podnik.

Ani bych neřekl. Je to otázka nákladů. Já do toho třeba šel, protože jsem chtěl být nezávislý na síti. To má pro mne hodnotu. A elektromobily zdaní jednoduše (silniční daň, mýtné).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku