No když sis tak ukázkově naběhnul na vidle, máš to mít :-)
[odkaz]
[odkaz]
Po tomhle už si od Fordu nekoupíš ani ventilek pokud nejsi úplný pokrytec - namátkou puštění do výroby a prodej aut o kterých věděli že vybouchnou při nárazu zezadu, vypouštění toxického odpadu, kolabující převodovky, kolabující motory (typicky při max zátěži, tj. při předjíždení), a světe div, se emisní skandál >:D No fuj... ;-) A těch soudů co měl na krku...
No a když se dívám na emise EURO 6 v realnem provozu, Focus a Mondeo na tom je opravdu tragicky...
[odkaz]
Tak hlavně že jsou křišťálově čistí, viď? V realu vypousteji jeste vic nez VW.
No tyhle dva odkazy moji duveru ve Ford rozhodne neoslabi ;-)
Jestli tohle davas na uroven nespoctu kriminalnich cinu VW, tak chapu, ze je ti jedno, cemu duveruju :-)
Na zaver pridavam par odkazu a citaci z jednoho z odkazu:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Citace:
"Volkswagen tímto trestným činem, který způsobil vážnou sociální a ekonomickou újmu, podkopal svou důvěryhodnost globální značky," uvedl v dnešním sdělení soud.
Zkus neco takoveho najit o Fordu, nebo o jakekoliv jine znacce.
Preju ti mnoho spokojenych kilometru v TSI Mikesi :-)
Ano chapes to spravne. Nejel jsem ani Rapid ani Focus. Vysvetloval jsem ti na zaklade ceho jsem si vytvoril nazor.
Ja tady diskutuji pod spoustou clanku o mnoha autech a nejsem mot. novinar abych projizdel vsechny. Se skodovkou mam bohate zkusenosti predevsim s O2 a O3.
Co jsi projel ty, krome papirovych udaju :-) ?
S tvym zaverem (tvou posledni vetou, krome toho priplatku..) by se dalo souhlasit :yes:
K hodnoceni Ford 1.6:
[odkaz]
1.6 TI VCT is pretty reliable and more fun to drive instead of simple 1.6 liters Duratec. But for fast driving lovers, there is a more actual choice of engine - Duratec HE 2.0 liter.
Hodnoceni 1.4tsi:
[odkaz]
VW-Audi 1.4 TSI TFSI Engine Problems and Reliability
1. Timing chain and tensioner noise. This is a very common issue of 1.4 TSI engine. The crackle in an engine is a symptom of the timing chain or its tensioner doesn't work correctly. One of them (or both) needs to be replaced as soon as possible.
2. A car doesn’t accelerate well. This can be a problem with Wastegate in the turbocharger.
3. VW-AUDI 1.4 TSI engines don’t warm up well and likes to eat motor oil. But it's not a serious problem. A good maintenance 1.4 TSI engine can run up to 200,000 miles with no damages or issues.
Tady ke spotrebe oleje TFSI:
[odkaz]
Jinak jsem rad, ze jsi optimista a tsi duverujes.
Za me napisu, ze tomuto koncernu uz neduveruji temer v nicem - to plati i o tsi.
A nesnaz se me presvedcovat o opaku, at nemusim uvadet odkazy o dieselgate, o problemech s dsg atd.
Duvera se neziska tak snadno..
Ja jsem žádnou statistiku spolehlivosti 1.6 neviděl (máš nějakou?), ale asi by bylo trapné kdyby byl kromě toho že nejede a žere byl po takové době ve výrobě ještě nespolehlivý, ne? >:-[]
Jestli to dobře chápu Rapid jsi viděl tak maximálně zvenku ale nejel jsi s ním, ale máš jasno v tom jak se s ním jede páč jsi někde vyčetl že byl postaven s prioritou nízkých nákladů - no asi by ses v něm měl projet abys netrousil jen teoretická moudra, protože jsi poněkud odtrhnutý od reality. S Rapidem jsi nejel, s Focusem jsi nejel, ale všechno víš všechno znáš ;-)
ad cena) no to bys měl hodlat porovnavat srovnatelnou vybavu, protože jinak srovnáváš hrušky s jablkama, jak jsem psal už výše. To že můžeš mít větší auto levnější není žádný problém, to ti dokážu vyrobit takové srovnání asi u kteréholiv výrobce, stačí nabouchat výbavu do menšího auta se silnějším motorem, do většího auta dát menší výbavu se želvím motorem a je hotovo. U 1.5 jsi neuvedl maximální výbavu ale maximální výbavový stupen, coz je celkem podstatný rozdíl, příplatků se tam dají nasekat mraky, stejne jako to udelali u Rapidu.
ad "Pro tebe je nejdulezitejsi 0-100 a podelne zrychleni") - o tom jsem nic nepsal, máš opravdu podivné dedukce, asi jsi nepobral pointu takže ještě jednou, dynamika auta má svoji cenu, což ty tak nějak pořád ignoruješ. Psal jsem už výše jak to dopadne s cenou focusu když dorovnáš motor a výbavu, jestli ten priplatek nekomu za to stojí nebo ne (za o půl čísla větší auto) je věc kterou si musí každý rozhodnout sám dle svých priorit.
Ad motor: 1.6 od Fordu je lety provereny spolehlivy :yes: motor. To same plati o 3-valcich Ecoboost. Nevim jak novejsi 1.5 jak pises. Ja o tom do ted nevedel.
Stejne tak jako samozrejme jeste numuzu vedet o problemech 1.0 tsi.
Ad podvozek: Jestli tady chces porovnavat jednoduchy podvozek nafoukleho maleho auta, s prioritou nizkych nakladu (Rapid) a spicky segmentu kompaktu (Focus) tak... ne pojem vemeno se mi nelibi :-) Vrchol vseho je banalizovani rozdilem rychlosti 0.3km/h ;-)
Ad cena: Nehodlam tady predkladat porovnani vybavou srovnatelnych verzi. Uvedl jsem u Focusu combi 1.5 maximalni vybavu. Mne slo v tom puvodnim prispevku o to, poukazat na fakt, ze auto o tridu vys muzes mit za nizsi cenu! A myslim ze rozdil srovnatelnych verzi bude spis ve prospech Focusu..
Na zaver pro tebe Mikeshi: Budes se divit, ale presne to co jsi napsal jako ironii (0.3km/h) a preference Ford pro me opravdu plati!
A nejde tady jen o absolutni rychlost nebo casy na kolo :-)
Jde tady o neco jineho - o radost z jizdy.
A verim, ze na to ti staci i 1.6 benzin (i kdyz samozrejme 1.5 EB bude lepsi :-) ).
Kdysi jsem mel pujcenou Fiestu 1.3 (MK5 - pata gen). Zvenku nudne auto. Tak jsem k ni take pristupoval. Ale po tydnu jezdeni jsem byl vysmatej a jizdu si uzival. A nebylo to kvuli motoru ;-) Tohle asi budes tezko chapat.
Pro tebe je nejdulezitejsi 0-100 a podelne zrychleni. V tom pripade verim, ze Rapid a tsi je pro tebe lepsi volba.
Pro me je spis Ford.
PS Focus jsem nikdy neridil, staci mi zkusenosti z Fiesty, Mondea a Galaxy. A informace z medii.
Tak debata není o dostatečné dynamice ale STEJNE dynamice, pak muzes teprve srovnavat. Me ta u u Fordu dostatecna pro kombi teda neprijde, zvlast atmo 1.6 EURO 6 bude dole zdechla totálně, pružnost v běžných otáčkách nanic a na dálnici to bude točit 4000ot, takže o uši. O spotřebě toho zázraku zvlast ve srovnani s dynamikou a pruznosti ani nemluve. Ale samozrejme pro rodinu ktera potrebuje kombi a na vic nema to varianta je, jen je uplne nesmyslne to srovnavat s rapidem v testu.
- abys srovnal dynamiku by musel mit ford 1.0 125k (od 360tis), spacebacku na to same staci 1.0 TSI 70kW (350tis. style, Active uz od 299tis.), pokud bys jo trval na kufru, normalni rapid stoji jen o 5tis. vic. A kdyz dorovnas vybavu u fordu jses na 390-400t. Takže rozdil kolem 50tis., navíc u rapidu pokud nejsi vemeno dostanes slevu kolem 10%, tj. 30tis., tipuju ze u fordu po te akcni sleve uz dostanes kulove.
S podvozkem to taky nejaky zasadni rozdil nebude, pokud ale trvas na projeti zatacky k parkovisti k Lidlu o 0,3kmh rychleji (pokud vubec), ford bude prava volba pro tebe.
Nevim jak ty, ja o problemu se spolehlivosti trivalce tsi jeste neslysel, klidne se svěř jestli mas nejake nove informace. U starsich TSI od prechodu na řemen pred 7?! lety taky o nicem nevim (zato znamy s focusem 1.5 s vymenou turba po zaruce by s tebou ohledne zazracne spolehlivosti fordu asi nesouhlasil).
Místní kousek Rapida muze s focusem kombi 1.5 srovnavat jen totalni diskusní vemeno, které neví, že do takových aut je naklikána maximální výbava. To taky můžu ten focus 1.5 naklikat výbavou na 600tis.+ a argumentovat že stoji o stovky tisíc víc než Rapid >:D
Takze zaver, aby to jelo stejne a bylo stejne vybavene bude ten focus o cca 50-70tis. drazsi.
Atmo někdo označuje jako zdechlou. Netvrdím, že to je sportovní motor. Ale taky je o 46.000Kč levnější než tento Rapid!
Ale bude mít dostatečnou dynamiku. A především osvědčenou spolehlivost.
To je opak TSI. Samozřejmě nechci předjímat, ale TSI obecně jsou problémové motory.
Focus kombi má samozřejmě větší kufr.
A hlavně podvozek je někde úplně jinde.
Focus je velmi komfortní a zároveň sportovní. :yes:
Jinak jestli je ti atmo málo, Ford má samozřejmě v nabídce 2 verze Ecoboost 1.0 (100k a 125k) a 2 verze Ecoboost 1.5.
Za cenu místního kousku 3-válcového Rapida můžeš mít Focus Combi 1.5 Ecoboost (150k) Titanium za 454 990Kč. Takže jak jsem psal, není o čem >:D
[odkaz]
Mimochodem Ford měl 3-válec 1.0 mnooohem dřív a narozdíl od TSI jsou Ecoboosty bezproblémové.
Písal som všeobecne o režime autoškoly a pri poskakovaní ti priemer 14 u V6 pravdepodobne nevydá, bude to skôr 16-18. Pokiaľ máš na spritmonitore priemer 14, tak poskakovanie v meste vysoko pravdepodobne bude za viac. Ale nič, hlavne že si nám to ozrejmil. Prečítaj si hore čo som písal o meste a poskakovaní veľmi nízkymi rýchlosťami :-!
Máš pravdu, dole samozřejmě znatelně lepší... 200Nm při 2000 je pro atmo dvoulitr nedosažitelná hodnota, dvoulitr má typicky těch stejných 200Nm až někde kolem 4000.
Problém majitelů Škodovek je, že si myslí, že mají něco jiného, než lowed. Rapid a Dacia jedou naprosto stejně. Mají i dost podobnou techniku.
V Rapidu si můžeš připlatit např. za Xenony, které tam stejně nikdo nemá. Asi jako LED světla u FL Octavie 3, které v porovnání s konkurencí svítí jen o něco lépe než klasický halogen, jen trochu jinak barevně a s méně skrvnami. A mají asi tak dvoj až trojnásobný příplatek oproti konkurenci. Za bezkonkurenčně nejhorší systém na trhu.
Škoda je lowcost všude na světě. Za svou prodejní cenu v cizině dostanete o mnoho více výbavy. U nás je ale marketing jiný a názor většiny je přesně reprezentován tím, co jsi tu vyblil za ksindl.
Však si v tom jezdi, mysli si že to je lepší než Dacia. Ve skutečnosti je Škoda jak kvalitativně tak technologicky naprostý odpad, o emisích se radši už vůbec nebudeme bavit. Přesně jako ty kupuje auto většina lidí. Vůbec nechápu, co na těch Škodovkách lidi vidí. Vždyť je to většinou buď strašný a nebo strašně předražený.
Ty Pako, Cee´d a lepší ako Rapid????!!!!!! A ako môže byť Octavia len o 1500eur drachšia ako Rapidk keď Tipo je DRhašie a to je stále lacnejšie ako Octavia???!!!!!! :-O:-O:-O:*):*)8-s8-s8-s8-s ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
Ty PAKO!!!!!!!! Tak dobrre, pochopil som to sám, že je to Mldá Boleslav!!!!!! ale stále nechápem, rpečo tam by mali písať, veď nepoveedal Ada, že aké chyby, či chyby v šlánku alebo na aute. Nehcápem čo vám na tom úžasnom sute badí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Jak můžeš někomu zdechnout 2x automat na světlech.
Umíš číst? Ta Brava 1,6 byla v automatu >:D >:D >:D A z 85% jezdila u toho známého kondiční jízdy, tj jezdily s tím lidi co už dávno měli papíry, ale třeba před cestou do USA si chtěli zkusit automat.
Ano i s tou 330 HP amerikou se po Praze budee rozjíždět po 150 m a poposkakovat v koloně. I tak ti vyjde průměr 14.
To jo, 400 táců stálo 1,9 TDI v prostřední výbavě kde byla akorát klima a vyhřejvaný přední sedačky, jinak nic.
Sedačka hadr, plasty šedočerná plastárna....vše mechanicky stavitelný..... kolega to má....12 let starý, zámky tomu jednou fungujou a jednou ne, ASR nefunguje.....žárovky na tom praskaj tak 4-5 ks do roka....
Jasně, Ozmanův argument je že 20 let stará amerika je pomalejší jak novodobá zdechlina 1,0 třívál. Všechny 20 let starý káry sou pomalejší než novodobý ekvivalent, estli to nebude právě těmi převodovkami, lepším sáním atd.
Lada Kalina 1,6 - základní cena 181 000 Kč, za 207 000 je i verze kombi a za 221 i oplastovaná a zvedlá verze cross, co projede to samý jako řada malých SUV >:D >:D
Mohl si jet taky, stačilo mít peníze na tu 1000MB nebo cokoliv jiného (mimochodem táta jí měl od roku 1968 do roku 1985, pravda od roku 1980 do 1985 plnila jen úlohu zimního auta) a mít někoho kdo ti napsal že si svědomitý pracovník bez problémů.
Samo jestli si to měl kádorově polepený jako synáček velkostatkáře a továrníka, tak si to měl blbý no. Obyčejný lidi mohli vyjet ven aniž by byli členy strany.
No to je těch 25 Nm (tedy cca. +14 % jak momentu, tak výkonu v daném intervalu). Pointou bylo, že lidé tráví spoustu času v nižších až středních otáčkách a proto je z těch dvou údajů zajímavější moment (z kterého se samozřejmě odvíjí výkon).
Když se mluví o 8 kW, tak předpokládám, že je řeč o té špičce. Říkám tedy, že je důležitější, co se děje pod ní, než jestli je vrchol na 77 nebo 85.
Jasně, ale konkrétně u tohoto motoru je to jednoduché, mezi 2.000 - 3.500 plochý krouťák, na konci tohoto intervalu již 90% Pmax a Pmax v 5.000 ot. Tudíž ten graf mezi 2.000 až někde za 5.000 je jasný bez toho, aniž bys jej vůbec viděl.
Fabia HTP je o řád někde jinde, 112Nm ve 3.000 ot. a 47kW ve 4.750 v autě 11 metráků těžkém a s tím zpřevodováním, jaké tam z pochopitelných důvodů bylo, je dnes, pokud jsi zvyklý jezdit něčím alespoň trošku výkonným, naprostá tragédie.
Služobná fabia měla 47 kW a krátké zpřevodování (při 130 km/h 4300 min-1). Tady se bavíme o autu, které má na dálnici 2-3x tak velkou výkonovou rezervu proti HTP a šestikvalt, takže minimálně o 1.000 ot. při dálničním tempu méně. Vliv těchto faktorů si přeber sám, abych ti tu náhodou zase neblábolil ....
A co si představuješ větší zátěží? Pokud chceš s takovým vozítkem lítat 180, tak jsi asi šlápl vedle. Pokud s tím chceš jet běžných dálničních 130 - 140, tak na to těch 81kW a 200Nm bohatě stačí a spotřeba bude pořád v normálu.
No, služobná HTP brala bežne okolo 6-6,5 litra. S piatimi chlapmi na palube diaľničných 130 za 9,5. Chýbajúce kone proste chýbali a tie, čo boli, sa išli od roboty potrhať... Nemyslím, že rozdiel by bol až taký, ale turbá bývajú dosť citlivé...
:yes:
Prelátik káže vodu, ale sám pije vínko.
"..napíše denne päť adorácií na fijáta a sám si vozí prd€l v leone.." bo oneho hento bazmeg fijat je na guvno. :-!
Tohle je produkt upadajiciho ACZ. Podobne priznivce si vychovava, bude jich tu vic. Je to to o co redakce dlouhodobe usiluje. Toto jsou lidi co jim vydelavaji a maji intelektualni uroven ve stejne linii jako vetsina clanku zde ;-\
Ha Barik nasel sobe rovneho na Slovensku. Ozzman si muze dat dovcu, protoze rozumnymi argumenty na jisty typ lidi nema smysl plytvat a Barik si uzije diskuze s clovekem na svem levelu :-)
Uplne mi je jedno ci mi veris, ci nie. Priemerku celkovo mam 6,7 (kratke trasy a prevazne v meste), okamzita spotreba na dialnici pri 145 do mierneho stupania osciluje okolo 7,3. Otazne je co si kto predstavi pod pojmom kopec, tam to bude logicky viac, ale sustavne do kopca nejdes vsakze. Mimo mesto pri dlhsej trase sa s tym dostavam na uroven 5,5 - normalna jazda, predpisova rychlost, sem tam prekrocenie pri predbehnuti - a ze sa s tym da predbiehat aj ked je to nalozene ani nehovorim (jasne, nie je to trhac asfaltu, ale nemusim mat obavy, ze ten kamion nepredbehnem ked potrebujem)
Lenze nemam 1.2 HTP, ale 1.2 eTHP
Graf sice nepotřebuješ, ale více z něj vyčteš. Mnoho se ale dá odhadnout i z těch čísel, to souhlasím. U Fabie HTP, kterou jsem měl teď půjčenou, jsem skoro nelezl pod 3000 otáček, aby to jelo a na okreskách jsem skoro ani pětku nezařadil, protože to by byla konečná. Taky ta spotřeba tomu odpovídala. U Focusu 1.6 to bylo o něco lepší, ale stejně, ty uřízlé výkonové špičky mi pijou krev. Člověk začne předjíždět a ono to po překonání 4000 otáček přestane táhnout, a to dokonce i u toho Focusu, kde bych takový propad tahu nečekal. Ale když se teď dívám na jeho graf momentu, tak už se nedivím.
Tak to ti nevěřím ani trochu. Průměrnou spotřebu po dálnici, kdy sem tam nějaký kopec i takto vyjedeš, to bych bral, ale v takové rychlosti takto naložený do kopce... to bude okamžitá spotřeba tak dvojnásobek. Vždyť i 1.4 CRDi bere při naložení do kopce okolo 8-10 litrů, a to hovořím o rychlosti 90 km/h.
Nedávno jsem jel s HTP takto naloženým. Tam, kde se svým dvoulitrem na okreskách při lehce nadpředpisové jízdě jezdím v průměru okolo 7 litrů, bralo HTP téměř 9 litrů. Upřímně řečeno, u stojanu jsem se úplně zhrozil, kolik litrů jsem musel natankovat. Ten benzin ne a ne přestat téct do nádrže.
Zrovna 1,6 tdi je v prípade rapida veľmi veľkým nezmyslom. Pokiaľ je spriahnutý s 5st manuálom, ktorý je dlhý ako podovolenková cesta do roboty a odhlučnenie bude istotne horšie ako v OIII kde mi pripadá na hranici toho čo sa dá ešte akceptovať (mestké chrochtanie a vibrovanie), tak čokoľvek za tie peniaze bude lepšia voľba . Mám na mysli rapida s benzínom, kľudne aj vrchol a DSG
Ja zase nechápem ako niekto napíše denne päť adorácií na fijáta a sám si vozí prd€l v leone. Takisto nechápem každodennú adoráciu na atmosferickú fiu a následovnú kúpu steroidovaného pola. To je ale paradoxov na tomto webe, ktoré sa ťažko chápu, že jo
Ty si veľmi jednoduchý, predpokladám, že ta 330HP V6 z USA jazdí mesto za 14 v režime to ako tá autoškola. Takže sa každých 100 metrov x krát rozbehneš, x krát j€bn€š na brzdy a na každej križovatke 2 x zdochneš a naštartuješ. Jáj, nie , tak nič opäť si vytiahol neporovnateľné
Len pre info, keďže súčasťou mojej práce je aj jazdenie tak zopár čísel, bavíme sa samozrejme o meste s rannou špičkou, vystávaním v kolónach a priemernej rýchlosti často okolo 20km/h, nie o víkendovom prejazde zelenou vlnou...
Ranná jazda do školy a odtiaľ do práce: 1,6 atmo 8,5-12l/100km dľa PP
1,2 TSI 7-10l /100km dľa PP
1,6 TDi 6-9 /100km dľa PP
Ako tá cesta vyzerá? Sadám do auta , štartujem, prejdem 150m, vychádzam na hlavnú. Tam sa spôsobom jedna neutrál jedna neutrál dostanem ku kruhovej križovatke (cca 300 metrov, niekedy to trvá 5 minút) Za kruháčom radím postupne 2,3,4 a idem plynule 50-60km/h. Zastavujem po cca 300metroch na svetelnej križovatke. Tam opäť sa pomaly rozbehnem a pripájam sa na diaľničný obchvat. Po minúte plynulej jazdy brzdím na cca 30 km/h. Po pár metroch krátkeho spomalenia sa plynule rozbehnem na 90km/h. Chvíľu sa vytešujem z opojne plynulej jazdy a zase spomalenie a rýchlejšie alebo pomalšie presúvanie sa po obchvate (väčšiou len miešam medzi prvým a druhým kvaltom), kým z neho nezlezem. Spotreby vyššie uvedené sú z pp, i cez to mám dlhodobý priemer z celkového mixu na firemnej tsi j€bk€ pod 6,6 a kolegovia sú na tom plus mínus podobne. čísla vychádzajú z podrobnej evidencie na každé auto, je tam zarátaný každy prd Pokiaľ mal tvoj známy autoškolu a mal priemer 11 v meste tak sa nie je čomu čudovať.
Mimochodom, tvoje slová moc dôveryhodné nie sú, námatkovo som si vyseparoval na spritmonitore spotrebu pár usa v6 vozidiel a ľaľa, je tam niečo radikálne odlišné ako to s čím nás tu obnažuješ
[odkaz]
[odkaz]
A len PRIEMER sa pohybuje na úrovni 13 s rozptylom od cca 8 po 16
Síce porovnám neporovnateľné, tvoje spôsoby sú nákazlivé, čo už, priemer bendzínových rapidov
Ty Pako!!!!!!!! Za 400 to musala byť vyššia výbava a tá má kvalitné plasty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ :-|:-O:no::no::no: ;-\ ;-\ ;-\
ak na nepriamom vstreku nejde dobre vstrek poznas to hned pretoze bude zle spalovat bohatu zmes spozna lambda to je jej zakladna uloha ;-) tak isto ak je zmes zle vstreknuta na nepriamom vstreku to na chode hned spoznas ze jeden valec zle pali... celkovo zle spalovanie rozhadze viac udajov uz moja primera z 1993 vycitala cez ECU a kabel asi 40 ukazovatelov... tlak paliva tak isto takze netesnost spozna hned...
Re: Vlastní zkušenost = je to lowcost, až hanba :-)
Pekne popisane... Som volakedy tiez ma low cost car Daewwo Nexia sa to volalo musel som davat do spatnych zrkadiel zohnute paieriky aby som ich nastavil v 50 000 km mi zadymelo z motora a museli sme tam supnut motor z havarovaneho Kadetu aby som sa dokotulal domov z dovolenky...Clovek sa necha nalakat velakrat na lacne veci a potom sa skrabeme na hlavach... >:D
Jsou dva základní modely koupě auta - na krátko a na věky.
Na krátko kupují typicky firmy - nechají si ho 2-4 roky, 100-150tkm a pak jde do světa. Do téhle škatulky padají i operativní leasingy. Tady hraje budoucí hodnota auta docela velkou roli... nech si ukázat nějaké kalkulace operativního leasingu a uvidíš.
Na věky kupují soukromníci, nebo si to aspoň myslí... často chtějí takové auto, aby jim vydrželo deset let... a třeba stejných 150tkm. Tam bych se na nějakou budoucí hodnotu s klidným srdcem vykašlal.
No zial ano, nie ze ne. Chod zajazdit v oboch po sebe a necum na obrazky, tam to nepise.
Proc Tipo? lebo je vacsie ako Astra a Ceed, kdezto Rapid je vyjma kufra mensi.
To sa samozrejme odvija od velkosti postavy. Kto ma 170cm, ma vela miesta v kazdom, ja pri 185 uz take skvele pocity nemam.
Ciste blaboly. Kto si kupuje auto len kvoli buducemu odpredaju musi byt na hlavu a je to uplne idiotsky argument.
Napr. Passaty maju v ramci triedy podpriemerne ceny, dokonca aj Golfy byvaju drahsie, tzn. predstava, ze prave rapid bude drahsi ako konkurencia je nic, nez zbozne prianie.
Že střiky vstřikují je věc jedna. Jestli ale vstřikují správné množství paliva, to je věc druhá. Už jsem se setkal s tím (u Japonce) že vstřik mírně protékal nebo že byla směs bohatá v důsledku chybné funkce vstřikovače.
Problém je, že nemáš moc šanci něco takového zjistit... člověk na to přijde vlastně jen tehdy, když nainstaluje nějaký pokročilý motor management a pak to zkouší naladit, pak třeba vidíš v diagnostice bohatost směsi a zpětně přijdeš na to, že příčina problému je starý vstřik.
Z hlediska parametrů s tím ani tak nemám problém. Ta 1,4 dnes není o moc výkonnější (v běžných otáčkách je rozdíl hlavně dole, někde pod 2k). Je to tedy otázka ceny. Za 1,4 bych připlatil možná 10 tisíc. Plus samozřejmě příplatek za DSG. Pokud někdo fňuká, že je to jen litr, bude se to špatně sbírat a já nevím co, asi by to tak bledě neviděl.
na benzine s nepriamym vstrekom je stavkovanie vstrekovacov /aspon na japoncoch/ cisto vynimocna zalezitost, to skorej riesis vsetko ine ako vadne vstreky na MPI
tym ze pracuju s nizkym tlakom, nie su teplotne a tlakovo vytazene ako tie s priamym vstrekom tak su v klidku...
Fajn, tak jsi právě vyjmenoval deset různých důvodů, proč v reálu k té ztrátě výkonu dochází :-) . Možná jsi zapomněl třeba na vstřikovače, které taky nemusí po dvaceti letech fungovat tak jako na začátku.
z mechanickeho hladiska nema dovod na stratu vykonu ziaden starsi motor, pokial nema stratu kompresie, volu v loziskach tak vykon bude mat stale rovnaky... keby ma vole v loziskach a ulozeniach atd tak klepe to je uz porucha...
jedine co na tych motoroch znizuje casom vykon je stav senzorov tj nefunkcna lambda napr, upchaty CAT, vaha vzduchu, pripadne sviecky a spinave sanie ci skrtiaca klapka a pod... ked das vsetky veci do poriadku co cez motormanagement vycitas +- aspon senzory a das kvalitny olej tak ten motor bude mat stale vykon ako kedysi... pripadne ak je zakarbonovany kvoli nedodrziavaniu servisu a spatnym navykom tak to moze byt citit tiez
to jako vytiahnut 1.9tdi ako zachranu koncernu je fakt zufale, myslim si ze ten scenar spolahlivosti sa uz nezopakuje v koncerne... ani sa im to neplati dobre to vedia ;-)
Od prvních kusů se Rapid dost změnil, pokud jde o naladění podvozku, interiér... Navíc Spaceback byl od začátku podvozkem laděný dost jinak. Takže tvá zkušenost je vzhledem k tomuto testu irelevantní.
Jenže točivý moment v otáčkách je výkon. V daných otáčkách je výkon přímo úměrný momentu. Pokud mám 200 Nm místo 175 v nějakém intervalu otáček, tak budu mít v tomhle intervalu o 1/7 vyšší výkon. Je to tedy otázka toho, v jakých otáčkách jezdíš. Pokud ty motory honíš, tak pocítíš těch 8 kW. Protože špičkový výkon je ve vysokých otáčkách. Pokud se pohybuješ mezi dvěma a třemi tisíci, pocítíš těch 25 Nm, protože se špičkový točivý moment pohybuje v těchto otáčkách.
Proto přeplňované motory porážely atmosférické i u uživatelů. Při běžné jízdě trávíme v těch nižších až středních otáčkách hodně času.
Přijde mi zvláštní, že to říkáš zrovna ty. Člověk, který si pochvaluje diesely.
25 Nm by měl navrch, i kdyby srovnávali 81 a 81. Starší litr (co dávali třeba do Golfu BlueMotion) měl méně (také 175?), ale tenhle novější, co nahrazuje 1,2, má 200 a silnější 1,2 měly 175. To spíš udělá v pocitu rozdíl. Těch 8 kW se objeví někde nad 4.000.
Na dálnici a v kopcích míváš však motor víc vytočený. Tenhle nedostatek poznáš snad nejvíc v obcích (odbočování na dvojku atp.). A rozdíl v objemu je tu 20 %. Což je rozdíl, ale ne nějak dramatický.
Jen si říkám, jaký točivý moment mohla mít atmosférická 2,7. A kolik jí po těch letech zbylo. Vždyť tenhle prcek má 200 Nm, to odpovídá pěknému atmosférickému dvoulitru. Stará dvoulitrová atmosféra, kterou dávali do první Fabie, měla 85 kW a asi 170 Nm (dost nízko, někde kolem 2.500).
Re: Vlastní zkušenost = je to lowcost, až hanba :-)
"...dodává polský lowcost kompresor SANDEN ..." >:D >:D >:D >:D
(pausa na utření kafe vyprsknuté na tablet)..
>:D >:D >:D >:D
Sanden je japonská firma, která má fabryku na kompresniki v Polsce, i tam to pšonek montuje. ;-) [odkaz]
"Ani 1.6 GDI nemá pořádný zátah pro předjíždění. "
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
A Hyundai má pitomé reklamy!!! :no::no::no::no::no:
Prostě Korea. ;-) >:D >:D >:D
Ale Fiat, to je klasa....jestli se na FCA (jen trochu) štěstí usměje, tak je koupí chinaman: [odkaz] a to pak bude ta pravá komunistická automobilka. >:-[] [odkaz]
Jeden Rapid SB 1.2 TSI mám doma, 2016, majeto 10tis.km, za sebou mám tři reklamce, pokřivený spojkový pedál, chronické povrzávání plynového pedálu, pískání na volnoběh. Nejvíce však trápení mají majitelé s Climatronicem. Škoda totiž do Rapidu dodává polský lowcost kompresor SANDEN a ten dělá vše proto, aby jste už Škodovku nikdy nechtěli. Li dé si stěžují na hluk(ten mám já) až po totalní odvaření celého kompresoru. Při reklamaci sice už dostanete lepší DENSO, ale jinak SANDEN se stále monotuje dál inu kšeft je kšeft :-) Takových dílů se dá najdít v Rapidu mnohem více, některé jsou dokonce od přítel z Asie :-)
Za mě je Rapid sympatické malé auto pro manželku, ale vše kazí neskutečné šetření na dílech, které si to právě nezasluhjí. Dle mého s takovou jednou Dacie Škodu předežene ve spolehlivosti, jestli už se tak nestalo :-)
Co mě už nepochopitelně štve, protože jsem to měl ve Fábii I i II a teď Rapid - opět píská ventilátor na stupni III, to snad už je vtip a nebo si to zákazníci žádají ?! :-)
i30 má výborný poměr value for money. Ale pokud chceš např. autoklimu, musíš jít do nejvyšší výbavy. Pak taky design není zrovna líbivý, tříválec se prý u H zas tak nepovedl a zmíním i fakt, že české zastoupení dělá ze svých zákazníků idioty...jinak by mi přišel jako jedna z nejzajímavějších voleb.
Panebože. Ecoboost je zatím právě celkem OK. A moderní od VW??? Nenech se vysmát. Jsou zatím příliš mladé, aby se na nich cokoliv stihlo projevit. Obecně téměř každý moderní motor od VW znamenal větší, nebo menší průser.
Pan redaktor dal cenu jako plus pro tento automobil, já nevím ale půl milionu je pro malé auto hodně. Já bych tu cenu viděl jako mínus, nevím který blázen by si toto auto za ty peníze pořídil???
Jste s tou svou válkou docela kouzelní. A tak trochu rozumím oběma. Máte jiné preference nedovedete se na to kouknout z druhého pohledu.
Ad Barik - prostě má rád velkoobjemové motory s vysokým točivým momentem. Jednoduše od volnoběhu přidáš plyn a ono to jede trochu jako lokomotiva od nízkých otáček. Nejsou to motory určené k tomu, aby se točili k omezovači, i když i tam jim to nevadí. Spíše na relativně rychlou jízdu jen lechtáš plyn a navíc víš, že je tam spousta dalšího potenciálu pro případ potřeby.
Ad Ozzman - Tebou preferované motory jsou točivější, živější, ale aby si z nich něco dostal, tak je musíš držet v otáčkách. Výsledkem je auto, které bude rychlé, ale je potřeba se tam trochu snažit, pracovat s rychlostma a auto se Ti odmění.
Co je lepší? Nevím. Já mám rád obojí, proto mám v garáži to i ono a jsem spokojen. Zároveň dovedu pochopit obadva naše kohouty.
Pan redaktor mám sice oznámil, že pro něj je auto celkem prostorné "Se svým vzrůstem si za volantem dělám pohodlí celkem snadno" ale čtenář nemá možnost představit si jak to s tím prostorem je, protože pan redaktor nenapsal kolik měří.... ;-\
Já nevím, mně to auto (spaceback) smysl nedává a už vůbec ne za málem 500 tis.
I 400 tis. za style je hodně.
Pokud se na něj podívám jako na auto pro rodinu je spaceback malý a drahý, za 366 tis. najdu 2 až 3 větší a rodinnější kombíky.
Pokud se na něj podívám jako na stylovku, tak do 500 tis. najdu nejmíň dvě stylovější a hlavně výraznější auta.
Pokud to má být sportovní hatch, tak do těch 500 tis. je taky pár lepších a sportovnějších aut.
No a na auto do města je i za holej základ 316 tis., který nemá žádnou výbavu, zbytečně moc. Najít auto do města za míň, není problém ani pro školáka.
Takže mně to auto nedává vůbec žádný smysl !!!
Musim se smat jak tu porad mistni troubove papouskuji donekonecna to same. Ale je fajn, ze maji v avataru obrazky, jak jich vidim nekolik po kope vim, ze muzu cele vlakno diskuse v klidu preskocit.
Takze za prve. Jezdili jsme s tatou peticlenna rodina v MBcku a dojeli jsme vsude. Ano, bylo to davno, provoz nebyl takovy a tak rychly ale to auto melo kolik? Polovicni vykon oproti tomuto rapidu? Spis ani to ne.
A co se tyce nalozeneho a a prazdneho vozu 1.0 vs 1.2 TSI, to jako kdyz to nalozim, tak se mi rychleji "ztrati" (?) vykon a tocivy moment u trivalce, nez u ctyrvalce, nebo jak si to jako predstavujete? Nektere slinty tady jsou opravdu na urovni pate tridy zakladni skoly (tam jeste nemeli fyziku, ne?).
Musim len suhlasit, auto je mimo moj zaber, ale tak ako mi povodny Rapid prisiel v interieri vyslovene hnusny (vsetko nechutne sive a tvrde bez struktury), tak sa mi tento na fotkach naozaj paci. Vobec by som sa za neho nehambil :yes:
Sucasne je ale cena testovaneho cca 20k euro, co ho stavia proti nizsej strednej s v nejakej strednej vybave a ta je proste o level vyssie. Tym je z neho zase raz nezmyselna kupa (v danej vybave). Snad sa cast zmien premietne aj do zakladnych verzii :-)
Pokud se bavíme o Evropě... Rapid má vyrovnané prodeje od svého uvedení. Za pololetí je na 36t a +4% v "malé Evropě" dle carsalesbase a 50t a +5% ve velké (vč. Ruska, Turecka apod.). To zhruba odpovídá Ceedu a i30 (v malé je těsně za nimi, ve velké i30 trošku ztrácí, zřejmě s přechodem na novou generaci).
[odkaz]
[odkaz]
Jestli je to výsledek dobrý nebo špatný, to je subjektivní... ale každopádně je to větší trefa než konkurence od PSA.
No, popravdě jsem taky zvědavej, výběr tentokrát proběhl od stolu (prosím nekamenovat). Dodací lhůta je na konci října, tak budeme muset ještě chvíli vydržet :-)
Proč kupovat raději Tipo 1.4 T-Jet než Astru? Protože hatchback je uvnitř menší a nižší než u Tipa a protože kombík od Astry má (subjektivně vzato) hnusný zadek. A protože u Astry jsou prý obrovské problémy s motorem 1.4 Turbo (cukání a mžikové vynechávání tahu při ostřejší akceleraci, Opel prý ale tuto závadu nechce uznávat jako reklamaci. A ceed? Totální výběhovka, která ještě ani nenabízí benzinový turbo-čtyřválec. Ani 1.6 GDI nemá pořádný zátah pro předjíždění. Ale až dorazí nová generace, tak může být všechno jinak - pokud ovšem nepřestřelí cenu. :-!
Ale Bariku, to ty pořád tu starou archaickou V6 taháš proti tříválcům a pak se kroutíš jak had, že má špatné tohle a tamto, proto je pomalejší.... tak co ? Buď to budeš porovnávat celkově a né jen papírový výkon, nebo mlč ;)
Bariku, Oktávka 1.9TDi je taky 20 let stará, pořád jezdí a je z vlkohradu... a stejně je ve všech režimech úspornější a rychlejší.. .třeba 96kw verze,.... A co s tím?
Bariku, poposedni si, díky té technice dostaneš lepší parametry i z malého motoru... vracím ti to tvé nesmyslné srovnávání... nechceš rovnou přitáhnout do porovnání osmiválce z předválečné doby? Nebo dvanáctiválce? Navíc, kolik stál jako nový ten 2,7 V6 ?? Porovnáváš bazarovku, která je ve všem horší .... to ty sem pořád taháš starý verky a pak brečíš, že jsou těžší a maj blbý převodovky a proto je nemužu porovnávat.... tak co teda? Budem porovnávat, nebo ne ? Rozmysli si to...
Prave nam tu nejaky chuj rachoti vonku s nejakym sportovo ladenym 6-8 valcom (odhadujem podla zvuku) hore dole. Doprial by som mu tento litracik, dementovi.
Tipo, že má akustický komfort Octavie? No to snad ne... >:D Tipo je nepochybně dobrý lowend, který může bez problémů konkurovat Rapidu a v některých ohledech jej i předčí, ale tvrdit takové scifi je úplně mimo. :-)
Proč kupovat Rapida když je tu Ceed a Astra? A proč kupovat Tipo když je tu Ceed a Astra. Rapid není nejlevněší a to stejné se dá říci i o Tipu. No a i přesto si své zákazníky najdou (a že jich není málo). ;-)
Použití slova subjektivní je v tomto případě totální hloupost. Když je něco subjektivní tak je to něco na základě pocitů nebo myšlení konkrétního člověka. Tohle není subjektivní :-) tohle je faktická poznámka. Na rozměrech garáže není nic subjektivního. Subjektivní by bylo kdybyřekl, že se mu zdá červená garáž hezčí než modrá. :-)
"Prostorný interiér" ...to fakt? a kde? pozdlzne, to sa rata? alebo v kufri?
Pokial to plati pre rodinu s max. vyskou 170cm a 75kg, tak sa da suhlasit, inak ani omylom.
Auta triedy B su uz sirsie a teda vzdusnejsie, maju viac miesta aj pre sofera.
Navyse preco kupovat toto, ked za tu istu cenu je Astra, Ceed, i30, Megane, ktore nevyzeraju ako holobyt bez ohladu vybavu na rozdiel od tohto a este aj lepsie jazdia a nehucia na dialnici, pritom su za podobnu alebo rovnaku cenu, ci aj Tipo, ktore rovnako posobi v interieri prijemnejsim dojmom a na dialnici ponuka ticho ako v Oktavke.
Z pohladu pocitovanej kvality sa oplati priplatit 1500eur za Oktu, ktora je celkom dakde inde ako Rapid, lepsia v kazdom jednom myslitelnom smere.
Subjektivní jsou, ale chtěl jsem tím odpovědět na dotaz v předmětu tvého příspěvku a říct, že upřednostnění Rapidu může mít pádné důvody. Myslím, že mezi námi není mnoho těch, kdo vybírají auto čistě na základě objektivního a vlastními potřebami nebo preferencemi nezatíženého srovnání. :-)
Ta garáž je dobrá připomínka. Spousta lidí má gáraž z doby kdy tu jezdily stodvacítky a trabanty a to fakt nebyly velký auta a tím pádem jsou rozměry těch garáží hodně omezující.
Na tvých argumentech jistě něco je, jenže větší vzdálenost servisu Fiat od tvého bydliště a úzká garáž jsou jen subjektivní věci, a nikoliv nedostatek Tipa. Turecké výroby bych se vůbec nebál, úspěšná tam vyrábí i řada jiných automobilek než Fiat. S nižším poklesem hodnoty po dalším prodeji u Rapidu lze samozřejmě souhlasit. Rozměry kol nejsou stejné, Rapid musí kvůli menším podběhům zděděným po Roomsteru při stejném průměru disků používat nižší profil pneumatik, což je samozřejmě znát na vzhledu i jízdním komfortu.
Musíš vedět co chce provnávat a proti čemu útočit. Oni ti útočí na motory, ale ty staré motory sou dobré. To zrychlení a spotřebu dělá váha a převodovky.
Tipo mi původně připadalo jako horký kandidát na nové rodinné auto, líbilo se mi, jenže...Za prvé je Rapid prostě levnější, což jsem rozebíral už posledně. Dále:
- v našem bližším okolí Fiat nemá servisní síť (ani prodejce).
- T-Jet má mnoho předností, ale nebude mezi ně patřit úspornost.
- užší karoserie se paradoxně hodí vzhledem k rozměrům garáže, kde se nedá normálně vylézt ani z malého auta.
- zkušenost s kvalitou dvou Fiatů nebyla úplně pozitivní a k tomu turecká výroba
- Rapid bude za 4-5 let dobře prodejný. Tipo těžko.
- výborný 6kvalt v Rapidu dostaneš taky a rozměry kol jsou obdobné.
Nemyslím si, že by rozhodnutí koupit Rapid muselo být otázkou zabedněnosti.
Ty Pako!!!!!! Veď výkon sa ti aj tak hodí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… A čím väčší, tak tým väčší aj v bežných táčkách!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-\ :-O:-O
Nechápu, jak si někdo může koupit uzoučký Rapid Spaceback na malých kolečkách, poháněným litrovým tříválcem, když si místo toho za podobné peníze může pořídit skutečného a plnohodnotného člena nižší střední třídy - Fiat Tipo hatchback. S výrazně širší kabinou, dospěláckým rozměrem kol, dokonalým proporcemi karoserie, daleko širším interiérem, o třídu lepšími sedadly, přístrojovou deskou s měkčenou vrchní částí a hlavně osvědčeným přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T-Jet/88 kW se 6st. manuálem! Ale většina Čechů je prostě automobilově beznadějně zabedněná... :-O:-O:-O
Nie, nevyužívam, resp. zriedka. Z toho som už vyrástol. Graf je jednoduchý, vyčítam z neho čo potrebujem bez nutnosti počítania. Z pár dostupných čísiel vypočítaš len niečo, krivky povedia viac.
Nevim, proč pořad ty 3-hrnky odsuzujete. Bohužel to tak je, my s tím nic neuděláme. Každý si může koupit co chce a co mu vyhovuje. Někoho zajímá na autě barva a interiér, někoho motor s podvozkem a řízením. Nekdo bere auto jako dopravní prostředek z bodu A do B, jiný zase jako zábavné odreagování. Každý jsme jiný.
Samozřejmě nejsem pro downsizing, miluju Mazdy, obzvlášť americkou verzi Mazdy 3 2,5i s manuálem.
Podle Spritmonitoru žere Rapid s 1.2TSi 81kW pod 6 litrů. Kdysi ty (podstatně) lenivější výše zmíněné atmosféry braly okolo 7,5. I kdyby se pod zátěží ty nůžky trochu sevřely, tak v tom pořád nevidím problém.
Pokud značnou část mých cest jedu naloženým autem a opravdu hodně svižně (ve smyslu německé dálnice), tak pak je Rapid už z principu špatná volba. A pokud jedu svižně, kdy 81kW je na to zcela postačující, pokud se bavím o hustotě provozu v CZ i okolních zemích, resp. rychlostních restrikcích, tak při plynulé jízdě se stále pohybuji v optimálních otáčkách, možná lehce nad nimi. Jasně, pokud pojedu jako hovado, které s HTP bylo schopno jezdit dle zdejších diskuzí dálnice klidně za 9-10, tak je to zase o něčem úplně jiném.
A ty u "normálního" auta nikdy nevyužíváš maximální dynamiku? Já tím násobně více, čím je auto slabší (předjíždění, jízda v kopcích, připojení na dálnici atd.). A i kdybys ten výkon motorů používal běžně třeba jen ze 2/3 a točil max. do 4.000, tak ti pořád technická data něco (poměrově) řeknou. A konkrétně tento motor je pro takové řidiče uživatelsky velmi příjemný a vhodný, protože jak jsem psal výše, už ve velmi dostupných 3.500 ot. dává 90% maximálního výkonu.
A takový řidič pak bude s tímto Rapidem jezdit v reálu dynamicky prakticky shodně, jako s M3 G165, která je sice o 50% silnější, ale pro takového řidiče zbytečně. Neb výkonové maximum má v pro něj nedosažitelných otáčkách 6.000, zatímco Rapid něco za 4.000, přičemž v běžném rozsahu otáček 2.000 - 4.000 mají oba motory zhruba stejný točivý moment.
Graf nepotřebuješ, pro dané otáčky naprosto stačí technická data výrobce k motoru a znalost jednoho vzorce.
Ty Pako!!!!!!!! Akože to e arguemnt, že kebyže v mdoernom by bol stupňový automat????? To potom takto sa dá poveda, že aj Mercdes-Benz S je pomalší, lebo šak keby mal 4-stupňový atuomat... 8-s8-s ;-\ ;-\ ;-\ :no::no::no::no::no:
poslem ti link priamo na moje auto na spritmonitore, az ked ty posles tie "data" o poruchovosti z viacerych servisov ako si sa v minulej diskusii ohanal.
Auto bez klimatizace je neprodejný - v létě se v tom upečeš někde v koloně. A manuální klimu měly ameriky v roce 1955, dávat to jako výkvět výbavy po 60 letech u káry za 300-400 litrů je dost smutný, tam už prostě ta automatická musí být. To samý el. ovládaná okýnka, taky 60 let stará věc (pravda, ta první byla hydraulicky ovládaná, ale to je fuk).
No hlavně že škodovka měla mechanicky stavitelný sedačky i u RS oktávky za 850 litrů.
>:D a ještě takovými nenápadnými paáčkami o rozměru držadla z buldozeru >:D >:D
Vesta za 340 je v plný palbě s motorem 1,6 atmosféra. Stejně výkonný Rapid ve stejné výbavě stojí cca 430 táců >:D
Soudruzi Wikinko a Ozzman tady vytáhli jejich obvyklé plky o 20 let starých amerikách, tak píšu že to nejde porovnávat kvůli převodovce. Mít ta 20 let stará amerika 8st převodovku, má zrychlení za 7 sekund a žere 9 litrů na sto.
A zkus se v tom hlavně někdy svézt, neprovnatelný pohodlí oproti tomuhle lowendovýmu kostitřasu.
Sem se ve škodovkách něco najezdil jako spoljezdec, od O1 přes Fabii I a II, O2, jel sem i v O3. Hlavně sedačky a místo na nohy neporovnatelný....
Ty pako!!!!!!!! Šak si porovnaj aké má zadné sedačky C Elysé a Vesta. Ani vysúvatešné nie sp. A Rapid že je ako Dacia alebo Lada Vesta??? Ty Pako, šak Rapid je nikede úplne inde. Si tak Tupý. ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ :no::no:
Nechápem tvoje stupídne uvažovanie, že ak by to alo 4 stupňovú, tak by to jazdilo zle. To ako neproovnáváš tie autá také aké sú? Lebo podľa teba asi každé moderné auto je horšie ako staré americcké, lebo šak keby malo 4stupňový automat...
tY PAKO)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§ Šak nemôžem sa opýtať, čo je kam MB, čo myslel MB, do Čerta!!!!! Myslel Mladá Boleslav? Ale potom nechápem prečo!!! Veď mi to vysvetli! :no::no::no: ;-\ ;-\
Právě, takže pak ty cinty Ozzmana o tom, jak předjede ten Rapid tu 20 let starou káru sou pasé.
Protože u té 20 let staré káry není problém v motoru, ale v převodovce a ve vyšší váze.
Ale nechápem načo tu hovofíč, že keby to malo 4 stupňpovú automatiku. Keby mal akýkošvek motor 4 stupňovú automatiku tak by mal vysokú spotrebu a zlú dinamiku!!!!!! ;-\ ;-\
Palubky majú staré americké autá všetky hrozné. A palubka vo Fabii I má prvotriedne spracovanie a vo vyššej výbave špičkové plasty!!!
A čo tie deformačné zóny, vidíš, že ani to Silverado nie j bezpečné, a to sa zrazil len s Civicom. >:D8-s
Hele palubka v jedničkový Fabii se ti líbí? Přijde ti jako užasné designové dílo z prémiových materiálů? Mě teda ne. Navíc Silverado je užitkový truck, zvlášt ta verze co testovali. Si porovnej tak s VW transporter v holobytu, to je taky etalon. V tom sem jednou jezdil 14 dní, v tom vrzalo všechno co mohlo a kára za 750 000 neměla ani klimu >:D
Přidám pár svých zkušeností s Rapidem. Měl jsem možnost jet s předfaceliftovým Rapidem 1.6 tdi (66kw) a se 7 stupňovým DSG. A musím říct, že nic tak hrozného jsem dlouho neřídil. Auto bylo neskutečně tvrdé a uskákané. Interiér byl příšerný a to mělo auto najeto něco okolo 30000 km, takže nebyl nijak opotřebovaný. Co se týče rychlosti nad 100 km/h, tak při sešlápnutí plynového pedálu se po podřazení akorát zvýšil hluk v kabině, zrychlovat se mu opravdu nechtělo. Ale dobře, to se dá pochopit, protože to není žádný silák, ale co nechápu, tak je hodnocení jízdy v testu. Nemyslím si, že by se jízdní vlastnosti po faceliftu tak zlepšily. Samozřejmě je to subjektivní hodnocení autora článku. A já budu velmi rád, když se tomuto autu příště vyhnu. :-)
Zajdi pokecat někdy se servismeny ,ale najdi si machry v oboru co to dělaj 10-20 let. Oni ti poví , jaká kvalitka sou benzínové motory od VW group (ted nepočítám bentley a supersporty za 5-10 míču, ale obyč káry do jednoho mega)
Aha aha!! Tak sa pozri na konci videa ako odpadlo to tvoje veľké Silverado!!!
[odkaz]
Pohodlie? A čo tá hrozná palubka?? A sedadliá?
A prečo sa GM a Cheysler dostal do krachu? Nie aj pre hroznú kvalitu aut??
Spotřební hajtry za pár korun plné elektroniky, eko kurvítek a vyrobené s tlakem na co nejnižší cenu a největší zisky. Káry projektované na 5 let a 150 tis km, co bude dál je výrobci šumák.
Radšej nevykrikuj a uč sa. Tony výkričníkov a mraky smajlíkov tu píšu len hlupáci, vieš? Kde som napísal, že tento motor to má zlé? Nauč sa čítať a skús najprv pochopiť text, kým naň zareaguješ.
Ak máš športové auto a často na ňom blázniš, potom argument beriem. Ale s bežným rodinným, či druhým autom do rodiny, akým Rapid bezpochyby je, sa týmto štýlom rozhodne bežne nejazdí.
S druhým odstavcom povedzme že súhlasím. Ak máš graf, hoď link, ja som omylom opisoval z grafu 1,2 TSI/81 kW, takže sa nehádam, môžeš mať v tomto pravdu.
Právě, kdyby jí to totiž mělo, tak jen rapid má zrychlení o 3,5 s horší a průměrnou spotřebu větší o 2-3 litry.
Jinými slovy - motor je zdechlá chcíplotina ještě od podvodníků v Vlkohoradu, kteří benzíny vůbec neumí a všechno zachranuje převodovka, lehčí váha, turbo a modernější sání.
Díky těmto moderním vymoženostem ale má ten vehikl tak třeinovou spolehlivost a nájezd bez razantních oprav, než ta 20 let stará kára, která má dnes najeto 350-550 000 km. A FURT JEZDI!!!
Alebo že by len písali svoj názor ako my všetci? Ja napríklad nemám rád nadmerné SUV prevádzkované výhradne na asfalte. Pritom takým autom nejazdím a moja zášť je čiste subjektívna. Sme skrátka ľudia, nie? ;-)
Ja momentálne jedným atmosférickým trojvalčekom jazdím do práce, na čo sa síce nehodí (denne 50 km do práce a 50 domov), je to proste rýchle jak zablokovaný prievan, ale v meste naň nedám dopustiť. Ale trojvalcové miniturbo mi tiež nie je úplne pochuti, pokiaľ nie je v aute zodpovedajúcej veľkosti a určenia. Z takých motorov mám nepríjemný pocit, že sú príliš vypeckované, a tiež že pri využívaní výkonu si potiahnu viac z nárže - ale to je už možno dané podvedome tým, že hlavne v začiatok éry downsizingu boli maličké turbomotory príliš citlivé na polohu plynového pedálu.
turbodíra nic, životnost motoru nic, zvuk nic, papírová spotřeba vs realita rozdíl 0,6-1,7 litru na sto km
NIC VID
>:D >:D >:D
Narvi do toho tříválu 4 lidi, 2 pytle rašeliny, pust klimu a rozpal do na dálnici do kopce 140. A dej si aktuální spotřebu, šacuju to tak na 11-14 litrů, tolik žere V8 s 5,7 OHV >:D >:D
Ale to ja viem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Krvika výkonová aj krútiaceho momentu!!!!!! Ale ako vieš, že tento motor to má zlé????,,!!!!!!!!!!§ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ :no:
20 let stará americká V6 stojí 40 000 kč, za ten Rapid jich máš 10, šašku.
A ta co stojí 400 je tak 7-9 let starej kus co má tak 260-320 koní dle typu, takže by si ten Rapid dala ke svačince. Kdybys aspon veděl co plácáš, šášulo.
Na paka sa pozri do zrkadla, truhlík. Vieš, kvality motora neurčujú jeho maximálne možné výkony, ale jeho charakteristika, plus, ak sa bavíme o vlastnostiach auta, v nemalej miere obraz dokresľuje prevodovka.. Pokiaľ toto nevieš, tak sa nebav o autách.
To irelevantní číslo na papíře totiž těm, kteří jsou schopni využívat celé otáčkové spektrum motoru, řekne to, jakou dané auto bude zhruba mít maximální dynamiku. A podobně točivý moment a jeho průběh ukazuje pružnost v daných otáčkách.
A když jsme u výpočtů, tak ve 3.000 ot. jde o 62,8kW a ve 3.500 o 72,3kW. A technická data motoru řeknou obecně hrozně moc, viz. třeba 90% Pmax už ve 3.500 ot. je jasným signálem toho, jak se tento motor bude chovat ve vysokých otáčkách.
Prosim tebe, kroutak maj na brzde stejny, se podivej na nejaky grafy z internetu. Ty motory tady vyrabim, chodim na porady. Ukol byl, aby se litr vyhonil alespon na stejny vykon a kroutak, jako 1.2 tsi. 4 valec mel rezervu, litr uz ji nema. Vysledek je takovy jaky je.
Ano, to máš pravdu, pocitově sice možná ano (protože přece ten kopanec, který dává zdání, že to "jede"), reálně v žádném případě ne. Co si pamatuji - OI TDi 81kW - sprint 11,2s, Vmax 190.
Tebe je jedno, akú farbu máš na aute? Väčšine ľudí nie. Naviac je fakt, že farba a disky dokážu výrazne ovplyvniť dojem z auta. A pridávam sa k názoru, že táto zelená je dobre trafená a na Rapide asi najlepšie vyzerajúca farba.
Ani plne naložený. Nie je to dávno, čo sme jazdili na atmo 1,6kách so 74-85 kW a v tej dobe to býval stred ponuky, tie autá (Octavia 1,6MPI, Focus 1,6 16v) vozili rodiny do Chorvátska a nik sa nesťažoval, že sa s tým nedá jazdiť. Takže pomerne malý a ľahký Rapid, čo dá stovku pod 10s nebude určite ani po naložení dýchavičná zdochlina.
"svítivost u LEd je suprová" Svítivost v první řadě záleží na konstrukci světlometu. LED není automaticky lepší než xenon, a z toho důvodu je mi použité řešení jedno. Tipo ti nenabídne žádnou alternativu k halogenům a i30 má LED až kdesi v nejvyšší výbavě, co je podle tebe lepší?
Když už opravujete tak se podivejte i na delku předního sedáku - 440mm je úplný nesmysl, o to komictejsi je když se to zmiňuje v každém druhém testu jako nevýhoda...
Veď práve tou kombo 1,4+DSG túto verziu odstrelili, to nik nekupuje. Za tú cenu to auto nemá zmysel, predsalen je to lowcost na spodnom okraji nižšej strednej, tu majú zmysel práve tie skromnejšie verzie (1,0TSI bez zbytočných príplatkov) za dobrú cenu. Akonáhle sa Rapid dostane do cenovej ligy plnohodnotného mainstreamu typu Astra, tak nemá čo ponúknuť.
V CZ/SK si prakticky vsetky skodovky drzia cenu, a su pomerne drahe aj ako ojazdene. To je skratka fakt. Co naplat, Skoda je tu popularna, od toho sa odvijaju aj ceny ojetin...
Inak Rapid ma kamaradka, a celkom si ho pochvaluje. Par krat som sa s tym viezol, a myslim ze jedina vazna chyba toho auta je dost vysoka cena (ktora nezodpoveda "lacnej" skladacke)...
Tak to tu budeš prvý s Insigniou. To ma zaujíma, nezabudni potom pridať prvé dojmy/skúsenosti.
Inak kombo silnejší dízel a AT8, to znie na celkom pohodlné vozenie, zrejme ani výbava nebude základná; ako píšem, som zvedavý na Tvoj názor.
Světle zelené byly svého času i bavoráci, ale jako norm bych řekl, že malá auta ji snesou líp... :-! No ono vlastně bavoráci byly svého času také malá auta... ;-)
Ozzman to napísal trochu zmätočne, ale mal zrejme na mysli subjektívny pocit a dostupnosť výkonu a priebeh výkonu/krútiaku. Skrátka rovnako výkonný motor väčšieho objemu má ten výkon/krútiak povedzme v širšom rozsahu otáčok a nebude tak citlivý na to správne otáčkové pásmo ako toto maloobjemové turbo, kde pri nízkych otáčkach je to proste... trojvalcový litrík a ožije, až keď fúkne turbo, kdežto motor s väčším objemom sa pozbiera skôr či pocitovo bez trápenia.
Jo, tu si pamatuju... tak v zelené bývalo kde co, hranaté Fiesty, celkem častá byla ta barva na Corse, Clio mívalo takovou tmavší zelenou... je škoda, že se to trošku vytrácí i z téhle třídy.
Takhle to zní samozřejmě blbě, ale je tam důvod. Pokud máš panoramatickou střechu, pak musíš objednat zvláštní verzi navigace. Předpokládám, že je tam pak jinak řešená ta ploutvičková anténka. Cena je stejná.
Proč nasazovat? V době LED očekávám LED a ne xenon z minulého století...svítivost u LEd je suprová, o H4kách ani nemluvě, lepší kolikrát i než origo LED a sronatelné plně s origo xenony, stačí ten chcíplej xenon na ofci nebo supu, teď vlastně ty bludičky LEd na nový ofci, to je hnus na potkávačky, dost bída.....
Tady ti dlužím odpověď ještě. Nene, trochu jsem si rozbil hubu v Bíťovi... nechci to moc rozebírat... Bíťa už zkrátka není.
Insi v 2.0 TDCi AT8 (služební samo)
Jojo, tenhle dopis... Je to primitivní.
Mně to docela mrzí, protože jsem vážně uvažoval, že bych tu i30 i chvíli provozoval.. Jenže ty reklamy to fakt zabíjí a vnitřně se rozhodně neshoduju s tou kampaní. A riskovat kvůli tomu dobré sousedské vztahy nemíním :-)
"výškově stavitelné opěrky hlavy předních sedadel", no kdo by to byl v 21 stoleti cekal >:D
"elektrické ovládání oken s vyhřívanými tryskami ostřikovače skla" takze bud jsou stahovaci i predni a zadni okno, a nebo jsou vyhrivane ostrikovace skla i na bocnich oknech?
"klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu" takze odmikani vozu neni ve vybave klicku?
"Start/Stop systém s stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem" takze zadni sterac a cyklovac maj start/stop system?
"deštník a další…" tak us i Rapid? to musej bejt majitele Superbu ale nastvani ze nejsou jedini kdo ma tuhle extra vybavu >:D
" Infotainment Amundsen 6,5“ s navigací pro panoramatickou střechu" sem nevedel ze panoramaticka strecha potrebuje navigaci, asi aby se nestratila? cekal jsem ze tam je aby se dalo navigovat podle hvezd
jakod at za Rapida pul mice, jo to chce fistrona :-!
Tak to souhlasím. Jako ojetina si drží cenu a to i navzdory zdejším odborníkům. Neříkám, že ho koupím, jen o něm uvažuji... Á koukám, už jsem dostal jeden mínus >:D
Myslíš ten dopis dealerům? Jo, to je intelektuální úroveň čtvrté cenové po zavíračce. Hlavně... kdyby to tlačili jako reklamu pro cílovou skupinu té čtvrté cenové, tak si tím sice zavírají bránu k těm ostatním, ale aspoň se to dá pochopit. Ale oni tohle cpou svým vlastním prodejcům, což jsou vesměs asi vzdělaní podnikatelé... přijde mi to jak nějaká komunistická agitka, kdy všichni vědí že jsou to kecy, ale stejně se to musí říct a odkývat.
Je fakt, že kvůli tomuhle bych Hyundai doma nechtěl. Ceeda klidně :-)
Ja vám ľudia nerozumiem. Čo tu stále operujete s maximálnym výkonom? Tých 81 kW je maximálna hodnota a tento motor dáva 81 kW od cca 4600 do 5600 otáčok. Max. krútiaci moment začína niekde pri 1400 otáčkach a vtedy motor dáva rovných 25 kW. Pri bežných 3000 otáčkach je výkon motora okolo 55 kW a pri 3500 je to 65 kW (krivka výkonu stúpa pomerne strmo). Takže ak to netočíš na tých 4600 otáčok a viac, hodnota 81 kW je úplne irelevantná, číslo na papieri.
Pokud se KIA bude držet své reklamní kampaně, nepřestanu Ceed doporučovat jako řešení, ceny si drží i jako ojetina. Na nový Ceed jsem hodně zvědavej.
I30 mne nezklamala, jezdí opravdu dobře, ale... ale i já už začínám být alergickej na reklamní kampaň, která nemá daleko k žumpě (dnešní článek mne v tom jen utvrdil)
S první větou souhlasím, to je důležitá poznámka.
Ceny H&K jsou pro Rapid docela důležitý, jedním z úkolů Rapidu je komplikovat život konkurenci v té cenové pod 400. Nová i30 poskočila znatelně nahoru, ale Hyundai jinak tu cenotvorbu docela umí, ty akční verze dávají smysl... jen si nemůžeš nic moc vybírat. Osobně jsem zvědavý na Ceeda, ten současný vypadá i po těch letech pořád skvěle...
Jo, plně naloženej. Bude na tom podobně, jako podobná auta podobného výkonu (ve středních otáčkách) a je jedno, jestli se bavíme o OI TDi 81kW nebo třeba dokonce o M3 G165. Rozdíl proti výkonnějším autům (třeba té M3) pak bude jen při jízdě pod plným mimo optimální otáčky, tzn. až někde nad 4.000 ...
když už jsi nastřelil ty Korejce, mrkni na babišův server, co za vocasovinu si zase vymyslel Vošický s tou jeho přicmrndávačkou Baborskou... málem jsem se potrhal smíchy >:D >:D >:D
Já se přiznám, že teď nějak ty ceny korejců nesleduju. Mám objednaný německý auto, co je už vlastně francouzský... čert aby se v tom dnes vyznal :-)
Každé plně naložené auto bude vykazovat horší dynamické parametry, než vykazuje auto "prázdné", to dá rozum. Prostě to má parametry jako všechny foukané dieslové "šestnáctky" a benzínové atmo "šestnáctky". Na rozdíl od benzínových atmo "šestnáctek" to dule jede jako benzínový atmo dvoulitr, ve středu jako benzínový atmo "jednaosm", nahoře jako benzínová atmo "jednašest". Taky bych se toho nebál...i když bych to nechtěl >:D
BTW, když už se bavíme o téhle cenové relaci - sranda je ceník nové i30. Pokud si pamatuju, nastřelili při uvedení 1.0TGDI 88kW cenu nad 1.6GDI. Pak to u Ceedu korigovali větší akční slevou (o 15t), takže ve výsledku byla cena stejná. A teď - ups, příplatek za 1.4 (!!) oproti TGDI je 20t! - ale jen v té Best of verzi, v Trikoloru stojí stejně. Inu, nechápavý soused z Boleslavi je zmaten... :-)
Vida, tak brzy jsem tu silnější verzi nečekal, jinak bych se o ní tolik nerozepisoval minule. S autorem testu se víceméně shodnu. Dobrý tah v docela širokém rozsahu otáček, výborné řazení, dobrá spotřeba a z druhé stránky hluk kdesi ode dveří ve vyšších (100+) rychlostech.
Rapid v této konfiguraci (tedy ne plná palba za 500, ale Style za 400) mi jako všestranné auto dává smysl. Není bezchybný, kdejaký konkurent má hodnotnější interiér, více prostoru na šířku, asi lepší odhlučnění nebo více kultivovanosti (zkrátka v některých ohledech je Rapid spíš třída B než C)...ale tak vyvážený mix jako Rapid se za ty peníze hledá těžko.
Osobně to vidím tak, že Rapid Spaceback je jako startovací vozidlo ideální, nicméně bych raději šel do ročního auta ještě s 1.2TSI/81kw, než investoval do nového 3hrnku.
Přemýšlím o něm jako o náhradě za malého Puga, ale až tak za 2 roky a právě s 1.2TSI ;-)
Pravdou je, že Rapid (ve všech verzích) vypadá docela hezky. I ta zelená mu tady sluší. Nevím však, jestli bych ji "žral" dlouhodobě. Neviděl jsem zatím naživo.
Motorizace? Na trckání po městě a okolí, v automatě, asi ok.
Jasně, to už je otázkou priorit. Pro nějaké rodinnější využití mi Clio nedává smysl na rozdíl od Rapidu, ale na ježdění v jednom nebo ve dvou lidech po městě a okolí už by se mi klasický B segment líbil více.
tohoto auta jakoby pocházel z devadesátých let minulého století. Jako dítě školou povinné jsem si do sešitu kreslil auta a hltal obrázky konceptů budoucnosti. Rok 2000 byl metou, měli jsme tak úžasné futuristické vize. A teď? Kdyby se tohle nejmenovalo Rapid, ale Favorit a vyrábělo se to v devadesátých letech, možná bych byl nadšen. Ale píše se rok 2017. A já nejsem nadšen. Je to furt to samé - předražený Favorit. Když ovšem vynecháme elektronické hračky.
;-\
vždyť jo. Asi jsem rozmazlenej...
PS: pro mne je právě podvozek tou největší slabinou Rapidu (společně s úplně tupým řízením - ve smyslu odezvy od volantu a jeho tuhosti) O motoru mohu jen spekulovat, když ten jsem nejel.
Poměr cena/užitná hodnota/výkon my bohužel moc smysl nedává.
Něco se změnilo... například myslím ta loketní opěrka už není ta z Octavie I :-)
Interiér se mi vůbec dost líbí, nemám s tím absolutně problém, srovnání s Focusem bych se ani tolik nebál. Jízda je ale samozřejmě věc jiná, šířka interiéru, velikost kol...
Style je 366 ceník, k tomu xenony za 12, metalíza (ta zelená je super)... no, když se po slevě dostanu někam k těm 350, tak je to asi relativně ok - je tam deštník a škrabka... ;-)
Kokso, to je argument jak prasa - tak to je snáď logické, že ľudia, ktorým 3-valec vadí, tak si auto s ním nekúpia, nie? Alebo čakáš, že niekto bude kritizovať trojvalec a vzápätí poň pobeží do predajne? >:D
To urcite ne, ale spis jsem reagoval ne cenu a motorovou podobnost.
Vzhledove to Clio za velmi podobne penize vypada daleko lepe,nemluve o mnohem lepsi vybave.
Tie kombinacie motor/prevodovka uz pomaly vyzeraju ako u japoncov: vyrobca da pevne kombinacie, ktore obcas nedavaju zmysel. Ako tu u rapida: ak chces automat, tak bud najslabsi 1.0TSI, alebo najsilnejsi 1.4TSI. Ak chces vykonove prostredny motor (1.0TSI/81kW), mas smolu. Iba manual! :-P
Pritom prave tento 1.0TSI/81kW je taky rozumny stred, ze to nestoji prilis vela a nie je to uplna "zdechlina" ako ten slabsi (obcas jednym takym sluzobnym jazdim, je to peklo). Coze o to, ta 1.4TSI (tusim 91kW?) sa v Rapide citi ako ryba vo vode, auto je pekne svizne, aj spotreba slusna, ale ta cena uz nezodpoveda "lacnemu" autu kdesi na pomedzi kompaktu a nizsej strednej...
Psal jsem to už minule a napíšu to znovu, kritizovat u low-costu nasazení "pouze" bi-xenonů je hloupost. U xenonů zůstávají mnohem honosnější vozy než Rapid za 400 tisíc.
No jo, my měli Granadu 2.8... A za dob našich otců a dědů bylo cestování autem veliké dobrodružství, dnes to v mnoha případech bývá jen nuda nebo studenej pot v kolonách. :-)
Ber můj komentář jako subjektivní názor, nehejtuju to.
Na to jsem se ptal i výše, uplně vymizelo z testů Rapida to, že se jedná o levnější variantu a čtu jen chválu, takže, buďto to auto komplet překopali, dali lepší materiály a podobně, nebo to najednou už není mínus?
To je pravda, ale pokud to chceš použít na rodinné cestování, je dnes daleko jednodušší cesta a můžeš své peníze vyměnit za něco, co ti bude vyhovovat lépe.
Kde mas navic tempomat, navigaci, automatickou klimatizaci, bezklickovy pristup a startovani, vsechny okna ve elektrice, el. sklopna zrcatka, hillh-hold, destovy senzor a svetelny senzor, mlhove svetla
Kufr pravda mensi. Rozvor minus 2 cm.
Je to pak o preferencich. 3hrnce vs. 4 hrnce, o kufru. Po faceliftu ma i mekcenou predni desku, lepsi vyplne dveri atd.
Motor bych viděl jako nejmenší problém, vem si, že Rapid je (nejen) velikostně na spodní hraně kompaktů, je lehčí než Octavia nebo dokonce Ateca... taky stovka pod 10s je slušný výkon.
Peníze jsou samozřejmě to nejdůležitější, Rapid je evidentně kompromis oproti plnohodnotnému mainstreamu ve formě třeba Focusu, a tenhle kompromis by měl být zohledněn v ceně.
Jel jsem v tom ve třech lidech a prudké kopce mu problém určitě nedělaly. Aneb stačí opět odkázat na točivý moment, který je vyšší než u 1.2 TSI.
V interiéru od představení Rapidu s trochou nadsázky nezůstal kámen na kameni, průběžně se vylepšoval. S faceliftem např. přišly dekory na dveřích. Ale jo, při bližším pohledu si člověk samozřejmě i přes všechny kudrlinky všimne, že interiér je stále tvořen především šutrplastem.
Co jsem viděl srovnávací testy tak svítivost xenonů není vůbec problém, výhoda LED je spíš snazší implementace segmentových světel s vykrýváním protijedoucích aut apod.
jo mas pravdu... ale krutiaci moment je rovnaky ako u silnejsej varianty...
skor ide o to ze nezalezi na objeme ale vykone a podla toho sa auto sprava .. ( nehovorim o spotrebe samozrejme )..
Nejsem Škoda hater (raději to zopakuju hned na začátku).
Motor 1.0 Tsi jsem vyzkoušel v Octavii. Raději pominu "bezpohlavnost" litrových tříválců.
Budiž, ať si každej kupuje na co má peníze a řeší si svoje "racio" dle gusta.
Možnost AT kvituji, trochu jsem se pozastavil nad tím, proč je k dispozici automat jen u té "slabší" verze. 1.4 s automatem bývá v Rapidu dost nenažraná, tady si myslím (tedy spekuluji), že to nebude o nic lepší.
Přesto si pořád neumím představit, že bych s tímto motorem (1.0 Tsi 81kW) našel odvahu jet ve čtyřech lidech a se zavazadly někam daleko po rychlých cestách. Jako popojížděcí vozítko do města nebo supermarketu nebo na rozvoz pizzy ok. Ale jako startovací či rodinný vůz nejspíš ne. Rozhodně ne za ten peníz (moje subjektivní racio).
po zkušenosti s Rapidem 1.6 TDI bych si tohoto vozidla cenil na max. 249tis Kč a pokud jde o ten diesel, tak ten ani to ne (a to i kdyby měl nulovou spotřebu).
To kouzlo je vepsane tady: 200Nm/2000–3500 Pro auto dane velikosti a urceni, s tim ze uz da nejak zit. Uvidime, jak se bude o vozitku psat pote, co bude v prodeji naslednik.
Pěkné, ale srovnávají 77kw vs 85kw varianty, nebo jsem to špatně pochopil? To by bylo, aby nebylo těch 8kw a 25 NM znát alespoň o ten chlup, co naměřili...
Docela by mě zajímalo, kde se vzal v tabulce ten objem kufru 514 l … je to téměř o 100 l více, než měl Spaceback v testu z roku 2013 (jen 415 l). Přitom uvedený objem při sklopených sedadlech je prakticky stejný (1380 ku 1381 l).
Dokonce i na fotkách vypadá ten zavazadlový prostor stejně:
Má zkušenost je taková, že menší motor o větším objemu, v takových situací má více síly...A čím více je menší motor "vyhoněný", tak o to více potom ztrácí.
preco myslis zeby mal byt rozdiel v "strate vykonu" oproti 4 valcu..? :-) kam by sa stratil..?
motor ma nejaky krutiaci moment a krivku vykonu a podla toho sa bude spravat..bez ohladu na pocet valcov..
Tak já apriori neodsuzuji nic, výkon to má slušný, dynamické parametry taky a že to má 3 válce? To vadí většinou těm, kteří si takové auto stejně nekoupí, ale právě test a porovnání novéXstaré, to je to, co tady moc často nebývá a přitom je to třeba v případě nového motoru dost aktuální.
Ale no, nedráždi štrkáča bosou hlavou po hlavičke ! >:D >:D >:D Na tomto servri sa opovážiš pochybovať o výrobkoch z Mladej Boleslavi? >:D
PS : inak s tebou súhlasím, len mi to nedalo si trochu rýpnuť do tej objektivity. >:D
Pane redaktore, vše je tak hezky zalité sluncem, funguje, jede, ale Rapid má sloužit jako levnější varianta Octavie - auto, které asi nekupuje primárně zákazník, jako městské přibližovadlo, ale třeba i jako auto pro menší rodinu. (Do města se hodí více Fabie, ne?).
Jak ten litr jede naložený ? Co kopce? Stíhá ? Určitě by bylo pro obhájení cti vhodné srovnat s Rapidem 1.2TSI a hlavně v této disciplíně. Je ztráta výkonu nižší, než u naloženého 4válcového TSI ? Co spotřeba ? Lokne si více/méně ?
Jinak s autem problém nemám, takový výkon asi stačí, s modernizovaným Rapidem jsem nejel, ale ten původní byl i v interiéru dost žalostný, stejně jako odhlučnění a komfort.... že by to byl taaak velký skok?