Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Neurotic
Já bych začal tím, že se vypnou uhelné elektrárny a zase se zapnou jaderné. Dále by taky pomohlo, kdyby ekologové vyměnili svoje SUV s 3.0TDI za kolo :-!
nasua23
Jedinej, kdo má s tímhle "honem" problém je automobilové lobby a z nějakýho mě nepochopitelnýho důvodu tahle redakce.
Opravdu nechápu tu věčnou touhu obhajoby toho dusivýho kyselýho smradu.
Zvlášť od nějakého "petrolheada", kterých je tady určitě plná redakce.
Kdyby se média nepodílela na manipulaci s lidma, už dávno mohli i u nás ve městech jezdit v daleko větší míře elektroauta/hybridy/benzínový auta efektivně spalující benzín.
Mezi ně litrový tříválce rozhodně nepočítám.
Mám rád přírodu a rád do ní jezdím. Když jdu po ulici, tak bych byl rád, kdyby se na ní dalo dýchat zdravý vzduch. To si myslím ze mě ještě nedělá eko-teroristu.
A už by bylo na čase, aby se kolenovrti, který "musí" šetřit s naftou začali finančně (daněma) na zdravotních škodách způsobených tímhle v osobních autech nesmyslem.
Ono je to pak hodně rychle přejde.
Opravdu nechápu tu věčnou touhu obhajoby toho dusivýho kyselýho smradu.
Zvlášť od nějakého "petrolheada", kterých je tady určitě plná redakce.
Kdyby se média nepodílela na manipulaci s lidma, už dávno mohli i u nás ve městech jezdit v daleko větší míře elektroauta/hybridy/benzínový auta efektivně spalující benzín.
Mezi ně litrový tříválce rozhodně nepočítám.
Mám rád přírodu a rád do ní jezdím. Když jdu po ulici, tak bych byl rád, kdyby se na ní dalo dýchat zdravý vzduch. To si myslím ze mě ještě nedělá eko-teroristu.
A už by bylo na čase, aby se kolenovrti, který "musí" šetřit s naftou začali finančně (daněma) na zdravotních škodách způsobených tímhle v osobních autech nesmyslem.
Ono je to pak hodně rychle přejde.
už teď neušetří ani nic. Začne to výměnou turba, common railu, oblíbeného DPF a pořád dokola a výsledek je ten, že to v praxi žere o litr nebo dva méně než benzín.
Dá se s tebou celkem souhlasit. Jen si k tomu dieslu dej i benzín. Je stejně škodlivý jako diesel a pokud svá slova myslíš vážně, tak nebudeš po městě jezdit ani benzínem ani dieslem. Pokud chceš dál jezdit po městě s benzínem, tak si podobná moudra pro příště odpusť. Otravuješ vzduch stejně jako majitelé dieslů.
benzín tak pocitově nesmrdí a určitě není tak škodlivý jako ropák, navíc jde přestavět na LPG, nebo CNG a můžeš klidně kam se ti zachce.
To jsou jen slova útěchy majitelů benzínových aut. Pokud to někdo s tou ekologií myslí vážně, tak nebude po městě jezdit v žádném autě.
úplně nesouhlasím
1. ano snažím se jezdit autem celkově co nejmíň, nejen ve měste, ale i mimo
2. benzín nemá přece stejné problémy se spalováním jako diesely a hoření je co do produkcemalých částic a škodlivin daleko lepší
ano shodneme se na malých downsizovaných motorech (např. litrový tříválec), to je nesmysl
Celkově si stojím za tím, že kdyby všechnu naftu v osobních autech nahradil benzín, tak to kvalitu ovzduší v městech řádově zlepší. A ano, uznávám, že je to jen malý krok oproti elektroautům/hybridům a hlavně mhd.
1. ano snažím se jezdit autem celkově co nejmíň, nejen ve měste, ale i mimo
2. benzín nemá přece stejné problémy se spalováním jako diesely a hoření je co do produkcemalých částic a škodlivin daleko lepší
ano shodneme se na malých downsizovaných motorech (např. litrový tříválec), to je nesmysl
Celkově si stojím za tím, že kdyby všechnu naftu v osobních autech nahradil benzín, tak to kvalitu ovzduší v městech řádově zlepší. A ano, uznávám, že je to jen malý krok oproti elektroautům/hybridům a hlavně mhd.
no to by bylo ideální řešení, nejezdit po městě autem vůbec, ale to by musela MHD a všechna městská doprava přesedlat na elektropohon a ten by zase nesměl být nabíjen z tepelných elektráren spalujících hnědé uhlí. Pohon LPG a CNG je na západě brán jako ekologické palivo a jejích provozovatelé mají úlevy na daních, neplatí dálniční poplatky a podobně a dokonce i v naší rozvojové zemi nemusí platit silniční daň, takže to zas jen taková útěcha pro majitelé benziňáků jak píšeš asi nebude.
pocitově nesmrdí - ty jsi fakt dobrej >😁 >😁 >😁 to si někam zapíšu, benzín tak pocitově nesmrdí, máš "zlatý ventilek"
postav se vedle nastartovaného ropáka a pak vedle benzinu a porovnej co cítíš.
Hnusný smrad v obou případech, jen jiný od každého auta. Smrdí i LPG a CNG.
Na druhou stranu, smrad jedovatý není. Jedovaté je to, co okem nevidíš a necítíš. A v tom případě benziny a diesely mají hodně společného. Jakékoli spalování ropy a jejích produktů je dost škodlivý proces. V tom má pogo pravdu.
Na druhou stranu, smrad jedovatý není. Jedovaté je to, co okem nevidíš a necítíš. A v tom případě benziny a diesely mají hodně společného. Jakékoli spalování ropy a jejích produktů je dost škodlivý proces. V tom má pogo pravdu.
s tím musím souhlasit, něčím ale jezdit musíme. Je třeba volit nejmenší zlo (elektromobil to určitě není a ropák taky ne)
Z mého pohledu rozhodně smrdí benzín, diesel spíš voní. Samozřejmě myslím nová auta a ne vraky o kterých si tady většina lidí píše.
nedávno jsem stál vedle nové nastartované a zahřáté, naftové Audi A8 a ten smrad byl hrozný, kyselý až štípaly oči. Koukal jsem kolem, jestli tam není ještě jiné nastartované auto, ale nebylo. Tak asi tak
Možná je to pro dehtové dunihlavy nepochopitelné, ale i pachy je možné škálovat podle intenzity a nepříjemnosti a tady rozhodně zápach spálené nafty s přehledem vede, Ty sazemi zaprášený ventilku.
Pocit si strč za klobúk, väčšina priamovstrekových benzínov smrdí ako 2t elektrocentrála alebo kosačka...
Nechcem jazdiť to prace autom, ale cyklo infraštruktúra je v mojom okolí skoro nulová a na cestách bez krajníc je to dosť o hubu. Od kedy mam rodinu som to skúsil raz.
A aby sme sa vrátili k tým motorom. MPI je spravidla menšie zlo ako akýkoľvek priamovstrek(nafta/benzín). Pri nových autách sa to dá kompenzovať DPF+SRC. Ale s pribúdajúcim vekom sa zvyšuje riziko, že to majiteľ vykuchá. Zatiaľ čo na MPI nie je čo kuchať a aj desať ročne nebude príliš škodilivé. Takže pri zákaze pre EURO 5 sa dá robiť regresia selektívne a kontrolovať či auta nie sú vykuchané, alebo zakázať všetky s tým, že predpokladám, že ľudia by podvádzali.
Aj keď ja nie som za absolútne zákazy, skôr by som nabúral ekonomiku prevádzky. Takže auto čo vypúšťa viac zdravie ohrozujúcich látok by malo väčšia poplatky za prejazd mestom. Ak potrebujem isť dva krát za rok do mesta na staršom naftaku, tak ma nezruinuje, ale skupina kolenovrtov, čo ma naftu na poskakovanie po meste by rýchlo zmizla. A samozrejme pokutovať veci ako státie s naštartovaným motorom.
A aby sme sa vrátili k tým motorom. MPI je spravidla menšie zlo ako akýkoľvek priamovstrek(nafta/benzín). Pri nových autách sa to dá kompenzovať DPF+SRC. Ale s pribúdajúcim vekom sa zvyšuje riziko, že to majiteľ vykuchá. Zatiaľ čo na MPI nie je čo kuchať a aj desať ročne nebude príliš škodilivé. Takže pri zákaze pre EURO 5 sa dá robiť regresia selektívne a kontrolovať či auta nie sú vykuchané, alebo zakázať všetky s tým, že predpokladám, že ľudia by podvádzali.
Aj keď ja nie som za absolútne zákazy, skôr by som nabúral ekonomiku prevádzky. Takže auto čo vypúšťa viac zdravie ohrozujúcich látok by malo väčšia poplatky za prejazd mestom. Ak potrebujem isť dva krát za rok do mesta na staršom naftaku, tak ma nezruinuje, ale skupina kolenovrtov, čo ma naftu na poskakovanie po meste by rýchlo zmizla. A samozrejme pokutovať veci ako státie s naštartovaným motorom.
overdrive
smrad z ropáků je příšerný, ale připadá mi to, že to kdysi nebylo tak cítit. Každopádně mi to vadí.
Joky
Samozřejmě, že na fotce nesmí být VW natož pak Škodovka, přestože jsou to ti největší
emisní leváci!
emisní leváci!
jiras_
Tak nejdřív CO2 a ropák byl nejsluníčkovější, teď zase ne, protože si všimli, že produkuje horší jedy. Všude retardéry a omezení, aby se popojíždělo a spotřeba rostla, ale to vyřeší ekoauta euro 5, 6, 327. Teda vlastně ne. Jaderky zakázat protože tsunami (a že jich v Reichu je!), radši uhelné. Ode zdi ke zdi a bez rozmyslu.
v rajchu jich je ještě 20 a buduje se severní vrtulníkový pole vostošest můžeš si i vsadit 😉
u frantíků jich je ještě ale 40 😉
u frantíků jich je ještě ale 40 😉
Na ekologicky velmi dobry zdroj energie - atom. elektrarny - se nedaji vymyslet dotace a to je problem.
pandora
mám mercedes bez filtru částic budu ho mít do té doby až ke mě přijde domů Her Merkel a veme mi od něj klíčky!
praděda7
Zástupci nevládní organizace to řekli na tiskové konferenci v Berlíně............no a je to jasný....neobolševici mají vždycky pravdu...... >😒]
Beefcake
Zrovna dnes, ked som rano vyhadzoval smeti, som necitl smrad kontajnerov, ale smrad vedla stojaceho nastartovaneho klepajuceho passata (a to ani nebol nejaky stary model), ktory postarsi panko musel nechat bezat, ked na niekoho cakal. Kapanek som mu naznacil, ze poriadne smrdi, ale evidentne nechcel pochopit a len sa zaksichtil, ze co od neho chcem...
Hlavne, ze si ho popritom zvnutra lestil. Myslim auto...
Hlavne, ze si ho popritom zvnutra lestil. Myslim auto...
martin.b
Zrušme zlou atomovou energii, diesly, pak benziny. Přesedneme do hodných elektro aut, který bude mít ale úúúúplně každý. To bude krásná země. Já vůbec nemám nic proti alternativním pohonům, ale hlavní problém je množství aut. Což je ekonomický veletoč, který nikdo nedovede zpomalit natož zastavit.
Mám také levičácký nápad. Od zítra vyrábějme čtvrtinu aut. Jo a v nějaké kvalitě, ať vydrží pár let. 😊))Nezaměstnanost, zpomalená ekonomika...do toho nikdo nepůjde. Při dnešním růstu populace a výroby aut se v tomto světě prostě usmažíme i kdyby nám všem třeba vlády norska se všemi neziskovkami rozdaly TESLY.
Jinak ale bez ironie, jak už to zaznělo, každý by měl začít u sebe a zamyslet se nad tím, zda je nutné vždy použít auto.
Mám také levičácký nápad. Od zítra vyrábějme čtvrtinu aut. Jo a v nějaké kvalitě, ať vydrží pár let. 😊))Nezaměstnanost, zpomalená ekonomika...do toho nikdo nepůjde. Při dnešním růstu populace a výroby aut se v tomto světě prostě usmažíme i kdyby nám všem třeba vlády norska se všemi neziskovkami rozdaly TESLY.
Jinak ale bez ironie, jak už to zaznělo, každý by měl začít u sebe a zamyslet se nad tím, zda je nutné vždy použít auto.
Co je "nutnost"? Je to úspora půl hodiny času na cestě deset kilometrů do práce, protože autobusové spoje na sebe tak skvěle navazují, že to trvá 45 minut, namísto čtvrthodinky autem? Nebo to, že poslední využitelný autobus jede v šest ráno a musel bych kvůli tomu vstávat o hodinu dříve, než když jedu autem? Je to pohodlí, či nutnost?
Dojíždění autem do práce mě nebaví, ale jsem k němu víceméně donucen. Ještě občas vytáhnu kolo, ale to taky nejde denně, ale za tím jsou zase jiné důvody.
Dojíždění autem do práce mě nebaví, ale jsem k němu víceméně donucen. Ještě občas vytáhnu kolo, ale to taky nejde denně, ale za tím jsou zase jiné důvody.
Já Tě přece nekritizuju, že jedeš do práce autem. 😄 Ale zkus si vzpomenout, jaký byl provoz na silnicích, kde se pohybuješ, před 10 nebo 15 lety. Další aspekt je, jak se řeší papírové emise aut, ale úplně se ignoruje, kolik toho vypustí na těch prvních 15i kilometrech jízdy.
kdby se resily papirovy emise aut, tak se nic nedeje.
prave proto, ze se resi realny emise, tak je takovej humbuk
prave proto, ze se resi realny emise, tak je takovej humbuk
To je snad jasné, myslím emise aut v prvních 15i minutách jízdy.
u benzinu je 15 min blbost
aby katalyzator fungoval, je potřeba ho ohrat aspoň na 300-400C, coz není zas tak moc, navíc by hned u motoru mel byt maly predkatalyzator. a navíc se po startu spaluje bohatsi smes a udrzuji vyssi otáčky, aby k tomu ohrati doslo co nejdříve.
aby katalyzator fungoval, je potřeba ho ohrat aspoň na 300-400C, coz není zas tak moc, navíc by hned u motoru mel byt maly predkatalyzator. a navíc se po startu spaluje bohatsi smes a udrzuji vyssi otáčky, aby k tomu ohrati doslo co nejdříve.
Nějakou chvilku to trvá a ty emise za tu dobu stojí za to. To vše násob počtem aut. Diesel ještě horší.
V ktorom súčasnom benziňáku sa udržujú po štarte vyššie otáčky za účelom rýchlejšieho zohriatia? Dík za odpoveď
ja mam v zime po startu po 10-20 sec vyssi otáčky motoru, dela to tak od zacatku.
nektery auta to resej mozna jinak, nektery to mozna neresej vůbec.
u dyzlu nic takového pozorovat nebudes, tam se emise moc neresej.
taky když mam studenej motor, brzdim motorem a dostanu se pod cca 1500ot, tam mi okamzita spotřeba stoupne z 0 na cca 2 litry/hod, po dotazu v servisu to je kvůli ohrevu katalyzatoru.
když je auto ohraty, tak to okamzita spotřeba zustava na 0 i pod 1500ot
nektery auta to resej mozna jinak, nektery to mozna neresej vůbec.
u dyzlu nic takového pozorovat nebudes, tam se emise moc neresej.
taky když mam studenej motor, brzdim motorem a dostanu se pod cca 1500ot, tam mi okamzita spotřeba stoupne z 0 na cca 2 litry/hod, po dotazu v servisu to je kvůli ohrevu katalyzatoru.
když je auto ohraty, tak to okamzita spotřeba zustava na 0 i pod 1500ot
Já když v zimě nastartuji svůj DIESEL tak kolem umře vše živé. A představ si, že má taky vyšší otáčky.
Pamatuju si toho dost, ale deset či patnáct let fakt není rozdíl. Kdybys řekl pětadvacet či třicet, pak bych to bral i vážně, tehdy byla hustota provozu skutečně výrazně nižší. A dnešní tlak na lidi je, aby migrovali či dojížděli za prací, jenže systém hromadné dopravy tomu ani zdaleka neodpovídá a to dokonce ani ve městech, kde se dá nejsnáze organizovat. Napsal jsem to na svém příkladu, ale ten problém je ani ne celostátní, jako celoevropský (minimálně)...
A ten další aspekt... s tím, co jsi napsal prvně jaksi nemá nic společného...
A ten další aspekt... s tím, co jsi napsal prvně jaksi nemá nic společného...
Je jasné, že předlistopadová éra je jiný level, s tím to vůbec nechci porovnávat.
Ale za těch 10-15 let se hustota provozu a množství zaparkovaných aut spolu se zvyšující životní úrovní změnila naprosto brutálně. Pokud to nevidíš, tak to ti asi těžko něco vysvětlím.
Ten aspekt exhalací po startu motoru s tím právě souvisí, pokud je mnoho aut a ty se dají každé ráno do pohybu.
Ve městech a příměstech to zdaleka není tak hrozné. A v evropských velkoměstech už vůbec ne. Samozřejmě může mít spousta lidí konkrétní problém s MHD, ale často je to o lenosti třeba i mně vlastní. Po Praze a velkých metropolích jezdit je dnes vlastně hloupost když to nadnesu.
I když se mi to ani trochu nelíbí, tak podle mně není jiné řešení, než poplatky a jinými opatřeními totálně otrávit vjezd lidem do center měst. Tím chci říct, že vyměnit 1000 aut za 1200 hybridů věc prostě nevyřeší.
Ale za těch 10-15 let se hustota provozu a množství zaparkovaných aut spolu se zvyšující životní úrovní změnila naprosto brutálně. Pokud to nevidíš, tak to ti asi těžko něco vysvětlím.
Ten aspekt exhalací po startu motoru s tím právě souvisí, pokud je mnoho aut a ty se dají každé ráno do pohybu.
Ve městech a příměstech to zdaleka není tak hrozné. A v evropských velkoměstech už vůbec ne. Samozřejmě může mít spousta lidí konkrétní problém s MHD, ale často je to o lenosti třeba i mně vlastní. Po Praze a velkých metropolích jezdit je dnes vlastně hloupost když to nadnesu.
I když se mi to ani trochu nelíbí, tak podle mně není jiné řešení, než poplatky a jinými opatřeními totálně otrávit vjezd lidem do center měst. Tím chci říct, že vyměnit 1000 aut za 1200 hybridů věc prostě nevyřeší.
Měřící cyklus má myslím zhruba 11 kilometrů a začíná se s odstátým autem. 😉
Jasný. Jak se to množství změní v čase? Když nastartuju benzínové auto v garáži, tak si doslova odprskne a je cítit řekněme minutu intenzivně.
Kdo ví. Není to však tak, že by najeli třeba 200 km a měli spoustu času na kompenzaci studeného startu. Metodika to ani náhodou není dokonalá, to ne. Nezkoumá třeba nižší teploty. Nájezd to však není zrovna nerealistický a na začátku je město (mám takový pocit, že je to cca. 4,5 km), kde se motor bude hůř zahřívat.
Já to nevím, jen spekuluji, ale vážně by mne zajímaly ty emise první 2-3 minuty vs. kompenzace zbytku. Každopádně trvám na tom, že daleko větší zlo než auta samotná je jejich množství.
ja auto jako zlo nevidim, naopak. bez auta by moje deti chodily přes 3km pesky do skoly za deste, v zime přes hromady snehu, nemely by zadny krouzky, protože to jsou další 3km několikrát tydne, manželka by nakup tahala 3 km asi na dvoukolaku atd...
když jedu do centra prahy, radsi jedu autem nez metrem, protože to je pohodlnejsi, bezpecnejsi, a nemusim kolem sebe cuchat ruzny smrady z telnich tekutin spolucestujících.
na množství aut je snad jedinej recept - vysoky zdaneni a ruzny povolenky, coz by se nedotklo jen tech bohatych a tech co si to umi zaridit, coz me prijde uplne mimo misu.
ja mam pocit, ze z problemu dyzlu se delaj problémy všech aut, coz je nefer. jasne ze tyhle dyzlovy problémy se to dotknou i benzinaku, ale ja verim ze v jejich prospěch, tedy v soucasnosti aktuelni GPF a v blizke budoucnosti hybridizace, tedy opatreni, které povedou k ještě cistejsim benzinakum.
dyzly v osobních autech nejspis ceka pomala, nebo ryhlejsi smrt ..
když jedu do centra prahy, radsi jedu autem nez metrem, protože to je pohodlnejsi, bezpecnejsi, a nemusim kolem sebe cuchat ruzny smrady z telnich tekutin spolucestujících.
na množství aut je snad jedinej recept - vysoky zdaneni a ruzny povolenky, coz by se nedotklo jen tech bohatych a tech co si to umi zaridit, coz me prijde uplne mimo misu.
ja mam pocit, ze z problemu dyzlu se delaj problémy všech aut, coz je nefer. jasne ze tyhle dyzlovy problémy se to dotknou i benzinaku, ale ja verim ze v jejich prospěch, tedy v soucasnosti aktuelni GPF a v blizke budoucnosti hybridizace, tedy opatreni, které povedou k ještě cistejsim benzinakum.
dyzly v osobních autech nejspis ceka pomala, nebo ryhlejsi smrt ..
topten
snížit o 25-30% z průměrných 500 mg NOx /km u euro 6 znamena dostat se na 350-375mg NOx /km, pricemz laboratorni limit je 80mg.
tech slibovanych 350-375mg by stacilo na euro 3, tedy limit, kterej byl platnej před necelejma 20 lety, ale na euro 4 by nedosáhlo, taze nejaka zelena plaketa umoznijici vjezd do mest ani nahodou.
a stary benzinovy klumpry s euro 1 zelenou dostanou uplne v pohode, z toho vyplyva co? ze 1/4 stoleti starej benzinak není takova ekologicka katastrofa, co naftak kterej zrovna sjel z výrobního pasu a ještě na nem udelali specielni upravu...
a odmenou vse tem dunihlavum bude ještě sleva az 10tis E při nakumpu nového auta a vraceni starého jedo-metu.
proc se nezohledni ti, co se chovaj mnohem odpovědněji nez dunihlavove, tedy nejezdi naftaky a nemaji tak zadny podíl na tehle problemech ??
i po tomhle snizeni bude platit, ze 1 dyzl vypusti tolik jedovatyho NOx, co 10 benzinaku
tech slibovanych 350-375mg by stacilo na euro 3, tedy limit, kterej byl platnej před necelejma 20 lety, ale na euro 4 by nedosáhlo, taze nejaka zelena plaketa umoznijici vjezd do mest ani nahodou.
a stary benzinovy klumpry s euro 1 zelenou dostanou uplne v pohode, z toho vyplyva co? ze 1/4 stoleti starej benzinak není takova ekologicka katastrofa, co naftak kterej zrovna sjel z výrobního pasu a ještě na nem udelali specielni upravu...
a odmenou vse tem dunihlavum bude ještě sleva az 10tis E při nakumpu nového auta a vraceni starého jedo-metu.
proc se nezohledni ti, co se chovaj mnohem odpovědněji nez dunihlavove, tedy nejezdi naftaky a nemaji tak zadny podíl na tehle problemech ??
i po tomhle snizeni bude platit, ze 1 dyzl vypusti tolik jedovatyho NOx, co 10 benzinaku
Řádově větším průšvihem je CO2, které v míře nevídané vypouští neekologické a tragicky zastaralé zážehové motory! Budoucnost patří dieselu! :-!
NOx je 200 násobne účinnejší skleníkový plyn. Pre teba a iných menej bystrých. 500mg NOx je ekvivalent 100g CO2. Plus ako bonus zdravotne rizika.
CO2 tady bylo od nepaměti a i vodní pára coby skleníkový plyn je škodlivější. CO2 produkují živočichové, sopky a podobně a za dob dinosaurů tu byly obrovské koncentrace tohoto plynu. CO2 se během procesu fotosyntézy mění na O2 a tedy největším problémem je kácení deštných pralesů a znečišťování vodních ploch (vodní řasy a podobně taky mění CO2 na O2. Tohle fakt problém není ani nejmenší. Problém je CO vznikající při nedokonalém hoření a to je zejména případ oleje, kterým je i motorová nafta, mazut a podobně. Benzín samozřejmě není nic čistého, ale nafta ve škodlivosti vede. Další problém jsou pevné částice, které rozkládá filtr DPF na tak malé částečky, že se dostanou až do plícních alveol (větší částice do plic sice proudí taky, ale jsou moc velké na to aby se v alveolách zachytily a jdou zpátky s výdechem.
Lidi se nedokážou shodnout ani na nejzákladnějších parametrech škodlivosti a prospěšnosti. Jak potom chtějí rozhodovat o své budoucnosti?!
\co má vlastně smysl?
1) smrad z ropáků je příšerný : OXID DUSÍKU LEPTÁ PLÍCE
2) Dízlpopelnice Rakovinomet je jak Kometa - vocas se za ní táhne tak 50 metrů dízlblejt
3) minimální plat motokárovna šáde 30 papouchů, manenažerstvo klidně 150 není výjimka
4) kdo je víc jak germán. a je vůbec někdo víc? 😉
5) DÍZLPRASE UŠETŘÍ KORUNU NA BENZÍNU ABY MOHL OTRÁVIT VÍCE SPOLUOBČANŮ : VY ZA NĚHO CHCETE PLATIT VLASTNÍM ZDRAVÍM?? [odkaz]
CÍLEM JE ZÁKAZ VJEZDU DÍZLPOPELNIC [odkaz] bez DPF do r.v. 2009 do měst [odkaz] !!
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
A pokud jde o lhaní - v tom je přece Volkswagen machr nade všemi, to by i jejich "strýček" Goebbels žasnul >😁
nezapomínej na to, ze z 1 litru nafty vznikne spalenim o 10% vic CO2 nez spalenim 1 litru benzinu.
tedy kdyby to bylo vyrovnany, spotrebe 6 litru nafty odpovida 6.6 litru benzinu.
a o 10% CO2 znamena při 6 litrech nafty 7.26 litru benzinu.
a to moderni benzinaky ani nemaji o tolik vetsi spotřebu benzinu nez odpovidajici naftaky