Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen na Slovensku přijme 1000 nových pracovníků

44 komentářů

Karlll
Nekřičeli tu někteří, že je třeba tu fabriku někam přesunout, když si ti slováci dovolili stávkovat za vyšší mzdy??? >😁
Kdy by jim to dělal zadara, kor když je po zboží poptávka! Je třeba se nebát a říci si o vyšší mzdy. Odborum ve fabrice dávám :yes:
Disponent
Ano, je zde početná skupina šířící nenávist proti VW. Nevím, od kud se v nich bere zloba, když VW svými skvělými výrobky dává zvláště Slovákům práci v jejich zaostalé zemi. V Kvasinách v Čechách narostl počet zaměstnanců Škoda přes 8000. Je důležité, aby zvyšující se poptávka po výborných vozech držela životní úroveň i v místech Bohem zapomenutých, leč kde lidé sní o jiných rozvrzaných vozech, při tom si nekoupí nový vůz po celý život - myšleno zdejší slovenské pisálky noky.
Avatar - JDM
JDM
Tak žádná firma na světě nepodnika proto aby dala lidem práci a peníze >😁 každá firma bude na delnikovy šetřit co to půjde, je totiž nahraditelny ale klobouk dolů před vw za to jaký platy tam Slováci mají.
Avatar - fOE
fOE
"dává zvláště Slovákům práci v jejich zaostalé zemi"
Ze jsem tak smely, z jake zeme pises? 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zavist je svina 😄 ... pritom ja som cim dalej tym radsej ze zijem kde zijem ... teda aspon mna to do nejakeho londyna alebo pariza vobec netaha ... ale to je ta moja nenarocna povaha... kedze v praxi nam s holkou staci dvojizbak a male auto a nejaka ta priroda naokolo aby bolo kde cez vikend vypadnut a aktivne si oddychnut ... v tomto som zcela nanarocny >😁
Avatar - fOE
fOE
O zavisti ja nic nepsal, jen me to zajima.
Skromnost te slechti, proc ne, ale mas to stesti ze zijes ve meste kde mas mezinarodni letiste (jakkoli je takto mluvit o Kosickem letisti spis prestrel), ktere ti umozni jednoduse a relativne levne videt kus sveta, vyuzij to. Domace humna jsou fajn, ale clovek je plne doceni teprve kdyz toho v zivote videl vic (a taky mu to prida trosku kriticky pohled na ten bordel co mame doma a co nam furt prijde "normalni"). 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja cestujem rad... ale tento rok mam uz uplne ine starosti.... 😒
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Však jo, za chvíli se budou zápaďáci tlačit k nám, až u nich bude příliš horko pod nohama... V Austrálii je moc horko, tak leda Kanada, ale tam taky nemají nic historického a příliš nízký limit na highway (i když tam těch 130 jezdí bežně) a moc zimy (no, asi stejně jak ve Staré Lubovni). >😒]
Avatar - JDM
JDM
Z cechystanu, jo dává Slovákům práci ale ne proto že je to zaostává země a bylo mu ji líto ale protože v Německu by mu tam za ty prachy nedělala ani uklízečka
Avatar - Jenik3
Jenik3
Fabrika VW se nachazi tak nejak mimo Slovensko, jak to je Zahorie, tak Slovaci nevi, ci je jejich nebo nase 😃)
Zahorie je moc pekny region. Postupnou anexi bych zacal tam...
Avatar - Plautus
Plautus
Odkedy je Devínska Nová Ves, mestská časť Bratislavy, na Záhorí? 8-s
A k tej anexii sa radšej ani nebudem vyjadrovať.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Od davnych veku, kdy se vyvrasnily kopce a vzniklo Zahorie. Mimochodem veldejsi Zahorska Bystrica dava vedet, o jakou cast zeme se jedna.
Netreba se vyjadrovat ke vsemu 😄. Na firemni urovni se spousta podnikatelskych subjektu integrovala. Samozrejme na politicke urovni je to nedotnutelne tema.
Petrko
Tys je ale cyp.
Niemand
Tak hlavne odbory narobili bu-bu a nakoniec podpísali horšiu dohodu ako ta povodne navrhnutá VAGom. Vybavili síce viac percent, ale na fázy a aj na adekvátne dlhšiu dobu a to v čase ekonomického rastu. Vybavili 500 EUR bonus, ale nepreplatili obdobie štrajku. Par ludi sa dostalo do iných platových tried, ale za tých teraz možno hľadajú náhradu 😄
Avatar - iudex
iudex
Nie, vyjednali garantované peniaze na 3 roky, na rozdiel od jednorazovej ponuky VW, ktorá by bola tento rok a na budúci už nič.
Btw. očakávať preplatenie štrajku je naivita, na to nie je jediný dôvod.
Niemand
VAG ešte pred štrajkom ponúkol cca 9% v dvoch fázach pri podpise dohody na 18 mesiac. Teraz majú cca 14% v troch fázach a dohodu podpísanú na 27 mesiacov. Mne to ako extra výhra nepríde.
Redmex
Suhlas, plus ten jednorazovy bonus bol vyjednany prave za ucelom kompenzacie poklesu mzdy kvoli strajku
Xonik
Nikoliv, nevyjednali žádné peníze na 3 roky ale pouze na 3x půlroční období, tedy o půl roku dále než nabízel VW, přičemž ale přostoupili na nižší procentuální zvýšení v tom posledním.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Mnohí ma tu napádali, ako som krátkozraký, keď som podporoval platové požiadavky odborov a ako sa pri ich vyhovení VW postupne zbalí a odíde na východ. A reakcia je, že VW podpísal dohodu s odbormi a prijíma ďalšiu tisícku zamestnancov. Treba niečo dodať? >😁
traveldrive
Si krátkozraký. Napriek výraznému rastu miezd sa Nemcom bratislavská fabrika stále dobre vyplatí. Ale prvý krok už slovenskí odborári spravili a za nimi prídu ďalšie. Keď sa to zlomí, a bude výhodnejšie posunúť sa smerom k chudobnejším krajinám Európy, už sa nikto tak usmievať nebude. Treba pozerať ďalej ako len na špičku vlastného nosu.
Redmex
Ak by mzdy rastli tempom 20% za tri roky, tak to stale bude trvat 10 - 15 rokov, kym sa vyrovnaju Wolfsburgu, kde sa vyrabaju len lacne auta na rozdiel od Bratislavy...
Ze je take tempo rastu miezd dlhodobo nerealne snad netreba vysvetlovat ani odborarom 😄
Niemand
Práveže, odbory sa upísali na dlhu dobu a to je zárokuu istej stability na najbližšie dva a pol roka.
Xonik
Reakce byla taková že když odbory pochopili že s tím neuspějí, tak přistoupili na dohodu s VW a ten tak v klidu můžou s nějakou vizí přijmout další zaměstnance :yes:
Xonik
Ne že je potřeba tu fabriku přesunout, ale že je to bez problému možné, protože někteří se bláhově holedbali kterak by to VW nikdy neudělal. Asi se jim rychle donesla informace jak VW "vyřešil" obdobný pokus v závodě ve Valencii a rázem odbory pokorně přistoupili na nabídku VW. VW následně nyní s klidem výrobu rozšiřuje a všichni jsou spokojeni.
Avatar - wakantanka
wakantanka
odkiaľ tých nových ľudí nakoniec zoženú. Na západnom slovensku ich veľmi niet a zo stredu či východu sa ich tiež veľa nenájde čo by boli použiteľní a zároveň ochotní ísť za prácou na druhý koniec republiky. Aby to nakoniec nedopadlo tak, že budú zvážať ľudí z Ukrajiny či Srbska. A to ešte ani nezačal Jaguar v Nitre. To bude potom sekec mazec.
Avatar - fOE
fOE
Tak kdyz nejsme schopni se prestehovat za zamestnanim ani v ramci stejne republiky tak co firmam jako VW zustane. Tezko bude delat farbiku pro 500 lidi v kazde hladove doline nebo v kazdem zapadlem okrese aby se mistni, snad do dnes zvykli, ze se o ne nekdo postara, nemuseli stehovat / dojizdet.
Holt firma pujde cestou nejmensiho odporu (nakladu) a mistni se vazne maj na co tesit.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz teraz polovica vychodneho slovenska pracuje v blave trnave ( ale aj u vas v CZ ) ... a po prichode JLR dalsi pojdu zase do nitry... akurat ze zapad krajiny prekvita a vychod je ludoprazdny

JLR mohol prist radsej k nam do Kechneca pri KE ... mame tu uz getrag ford aj magneti marelli a mnoho dalsich auto-firiem ... a cely vychod by tak zase nemusel cestovat za pracou na zapad kde je vsetko uz aj tak dost prehustene.....zatial co na vyhode trieme biedu ... ach jo ... ;-\
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nestěžuj si, Košice jsou OK, 100 km východně je to teprve mizerné...
Avatar - iudex
iudex
Alebo juhozápadne (Gemer, Hont), to sú len hladové doliny.
Redmex
Region Kosic je taktiez drahy pre tento druh fabriky a rovnako by mali problem nabrat ludi. Na zapade mozu aspon preplatit zamestnancov PSA. Dodavatelsku siet budu mat hlavne na zapade a vozit to vsetko do KE by im naklady slusne navysilo.

Povedzme si uprimne, pre cloveka niekde z Gemera je takmer jedno ci pojde na tyzdnovky do KE alebo BA. Vlakove a cestne spojenie neumoznuje denne dochadzanie.
Avatar - iudex
iudex
To máš ťažké. Nie sme v USA, kde je sťahovanie za prácou obvyklé a všetko je k tomu prispôsobené (najmä dostatok voľných domov za prijateľné peniaze). Tu sú ceny nehnuteľností v mestách, kde je práca, úplne vyšpičkované a cena bývania je tou hlavnou prekážkou (ak sa nebavíme o vysoko platených pozíciách, ale o tom robošovi z automobilky). Zober si, že bývaš v Rimavskej Sobote, kde zarábaš 400 eur a máš trojizbový byt v hodnote 35t eur. Chceš ísť do Peugeotu v Trnave, kde by si zarobil 800. Super, povieš si, nárast o 100%. Ale dochádzať sa tam denne nedá, tak musíš riešiť bývanie. Trojizbák v Trnave ale stojí cca. 90t (to je o 157% viac), teda i keby si predal svoj byt, chýba Ti 55t eur na taký istý v Trnave. OK, skúsiš prenájom, trojizbák v Trnave máš za cca. 500 eur. Takže aj keď čisto platovo si polepšíš, reálne po zohľadnení nákladov na bývanie budeš mať o 100 eur menej, ako keď zostaneš v tej hladovej doline. Ja sa teda mnohým nedivím, že za tou prácou nie sú ochotní sa sťahovať.
Avatar - speedfred
speedfred
no , 90tis za 3-izbák,to je už bláznovstvo(aspoň nový?)...,aj v tej našej p.deli sú ceny vyšponované až nechutne a platy až tak nerastú(ak vôbec) aj keď by mohli teraz.
Keď mám už vycestovať za prácou,tak to pôjdem troška dalej na západ,nech sa to už vyplatí.
kyklop
Nový istotne nie 😉
Redmex
Nemam prehlad konretne o Trnave, ale novy by som pocital skor tak 120 - 150k a to nesmies cakat ziaden luxus 😉
Avatar - speedfred
speedfred
asi budete mať pravdu,ceny nehnuteľností moc nesledujem,iba občas začujem nejakú cenu keď niekto nieco predá. Občas sú tie ceny des.
Ja som sa už našťastie všetkých hypoték a úverov zbavil,a v najbližšej dobe nejdem nič kupovat.
Redmex
Mna prave novostavby bytov zaujimaju kedze mame 2 izbovy byt a chce to upgrade. Ultimatny ciel je novy dom, ale pri podmienke, ze ostaneme stale v meste (KE), je to prilis drahe a nechce sa mi uviazat sa hypo na 20 rokov, tak prave zvazujeme vacsi novy byt ako prestupnu stanicu 😄

Ono cena samotneho bytu nie je az tak vysoka, ale ked clovek pripocita aj pivnicu a aspon jednu garaz / parkovanie, tak skonci v rozsahu co som pisal. V Bratislave teda skor na cisle zacinajucom dvojkou 😐
Avatar - speedfred
speedfred
choď už rovno do domu a žiadne prestupné stanice. Ja som to spravil tak.
V KE to bude asi o troška iných cenách.
Avatar - fOE
fOE
Netahal bych do toho USA, staci se podivat od nas jen o jednu hranici na zapad a vidim i tu naprosto jiny pristup k stehovani a dojizdeni. Samozrejme ze mas pravdu, ze jinak ti dojizdeni zasahne do rodinneho rozpoctu za nemecky plat a jinak za slovensky, ale o tom jsem psat nechtel. Ja poukazuju spis na ty co nemaji praci vubec a budou radeji sedet na podpore ve svem okrese nez se posunout na zapad (ikdyz za cenu vyssich zivotnich nakladu). Kde mam pochopeni je generace 50+, tezko tam chtit nejake velke presuny, ale mlady clovek bez rodiny by mel byt flexibilni a jit tam kde je prace. Nerikam ze se tak nedeje, nakonec, my slovaci v tom mame tradici v stehovani za praci i mnohem dal nez jen do sousedniho okresu, ale slo by to i lip.

PS: A stejne jsou ti investori sv!ne, dalnice do Kosic stoji od 2010 a furt zadna zmena, furt se cpou jen na ten zapad. Nerozumim.
Avatar - wakantanka
wakantanka
😄 :yes: 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ako ja týmto počtom dobre rozumiem a je mi jasné, že VW bol u nás prvý. Len nerozumiem tomu, načo bolo dobré stavať PSA pri Trnave či teraz Jaguar pri Nitre, tri fabriky na autá v okruhu do 100 km. K nim hafo dodávateľov, ktorí sú tiež prevažne v tejto oblasti. Aj PSA aj Jaguar musia vedieť, že proste v blízkom či vzdialenejšom okolí ľudí niet. Keby aspoň jedna z týchto firiem postavila závod niekde na Gemeri či ďalej na východe, tento problém by nenastal. A to nespomínam, ďalšie mega logistické parky, ktoré rovnako zápasia s nedostatkom ľudí.
traveldrive
Sieť dodávateľov, železnice, cesty, elektrina - kde je infraštruktúra, tam sa stavajú fabriky. Prečo by stavali na Gemeri za predpokladu na permanentne vyššie náklady na logistiku aj ostatnú vybavenosť?
Redmex
Ludi si dokazes doviezt, to je skor problem politicky ako ekonomicky. Su tu kvanta ukrajincov, ktory by radi robili za nase mzdy. Staci sa pozriet na CR, tam ich uz je oficialne viac ako Slovakov.

Sice populisti strasia, ale doviest pracovnu silu je vyhodne aj pre nas. Stat tym ziska peniaze - zdravotne odvody, socialne odvody, dane. Miestny ziskaju na predaji tovoraov a sluzieb (napr. ubytovanie) a vysoko pravdepodobne tu ty ludia neostanu cely zivot, takze nikdy nebudu poberat nas dochodok...

V situacii kde ako narod vymierame, resp. stale nas vela odchadza do zahranicia, ani neexistuje ina moznost ako udrzat sucasny system dochodku ak nezozenieme ludi, ktory budu platit na buducich dochodcov
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jaguar a Amazon budou poptavat stovky az jednotky tisic lidi. Vskutku jsem zvedavy, kolik jim nabidnou.
Pokud se jedna o praci neni dostatecne rici, ze nekdo poptava, musi se jeste uvest informace, ze poptava napr. po 1000€ mesicne.
traveldrive
Ale ono to tak nakoniec dopadne. Presne tak ako píšeš. nakoniec sa ešte budú biť o imigrantov a stavať im ubytovne...