Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCo chystá Škoda? Konec Rapidu, malý crossover, Kodiaq RS a spoustu dalšího
96 komentářů
Gvick2
je pěkný nesmysl. Kodiaq s naftovým motorem se bude vyrábět a prodávat v Číně? Klidně se vsadím, že ani náhodou, buď pro Čínu připraví nějaký silnější benzínový motor (na výběr mají řadu motorů 2.0 TSI, 3.6 FSI nebo 3.0 TSI) nebo se tam nebude prodávat vůbec a naopak se bude prodávat v Evropě, protože to je jediný trh pro diesel.
Ten odstavec je mimo z úplně jiného důvodu. Tvrdí, že pro čínu je hotový Kodiaq RS, a "Našincům Škoda dopřeje jinou sportovní alternativu – Kodiaq RS".
Pro samou Náplavku nemají čas číst si po sobě takovéto druhořadé články (druhořadé ve srovnání se zcela zásadní akcí celosvětového významu "SM a Náplavka")
Pro samou Náplavku nemají čas číst si po sobě takovéto druhořadé články (druhořadé ve srovnání se zcela zásadní akcí celosvětového významu "SM a Náplavka")
Aktuální 3,0 TSI by se do Kodiaku nevlezl.
Vlezl, v Číně koncern prodává motor VR6 TSI (třeba v Teramontu nebo jak se ten čínský přifouknutý Tiguan jmenuje) a ten by se vlezl. Stejně tak by se vlezl 2.5 TSI, který je připravován pro Tiguan R. Samozřejmě klasická V6 od Audi by tam nešla.
Píšu o aktuálním koncernovém 3.0 TSI a ten VR6 není.
No a já píši o aktuálním koncernovém přeplňovaném VR6, který se v Číně označuje jako 530 TSI (300hp, 500 Nm) nebo také pro něj používají matoucí název 530 V6.
Gvicku, daj mi link na tu Cinsku stranku, ci kde to mas.
Nemozem uverit tomu, ze po rokoch tliachania o VR6 3.0 TSI ju uz dostali Cinania ako prvi a my ju tu este v nicom nemame. - a ze tych potencialnych modelov je kopa 😉
Nemozem uverit tomu, ze po rokoch tliachania o VR6 3.0 TSI ju uz dostali Cinania ako prvi a my ju tu este v nicom nemame. - a ze tych potencialnych modelov je kopa 😉
už to tam je od podzimu loňskýho roku😒br />
[odkaz]
300hp a 500Nm, nechal bych si to líbit v nějaký EU specifikaci.
300hp a 500Nm, nechal bych si to líbit v nějaký EU specifikaci.
super, dakujem !
Toz pani vazeni... VR6 TSI je na svete ! Takze next plss.😒br /> Passat R, Superb RS, Tiguan R, etc...
S VR6 TSI a nie s nasou posvätnou R5 TFSI ! >😒] >😒] >😒] >😒]
😉
Toz pani vazeni... VR6 TSI je na svete ! Takze next plss.😒br /> Passat R, Superb RS, Tiguan R, etc...
S VR6 TSI a nie s nasou posvätnou R5 TFSI ! >😒] >😒] >😒] >😒]
😉
Že je zřejmě na světě je sice hezké, ale dokud nebude v Evropě, je nám to prd platné...
No akorát nevím, jestli je to hliníkový blok, respektive polovina z w12 a nebo původní šedá litina..
Každopádně se mi moc nechce věřit, že by se Tiguan dostal na trh s VR6. Spíš si myslím, že ho dostane akorát Arteon a Atlas, jako výkonnější verzi. Američané si stěžují, že se to s atmo 206kw 3,6 moc nehýbe. Na jaře by se snad měl dostat na trh v USA i Atlas v pětimístné "sportovnější" variantě.
Pořád je tu možnost použití VR6 motoru v kombinaci s PHEV.
Jinak já bych asi absenci "posvátný" R5 TFSI u VW neoplakal. Ten motor má smysl v nejsilnějších verzích na MQB. Ale do Arteonu by se podle mého víc hodil VR6. Navíc ono teda ani na R5 není zrovna vzor úspornosti a VR6 může být podstatně vyváženější.
Každopádně se mi moc nechce věřit, že by se Tiguan dostal na trh s VR6. Spíš si myslím, že ho dostane akorát Arteon a Atlas, jako výkonnější verzi. Američané si stěžují, že se to s atmo 206kw 3,6 moc nehýbe. Na jaře by se snad měl dostat na trh v USA i Atlas v pětimístné "sportovnější" variantě.
Pořád je tu možnost použití VR6 motoru v kombinaci s PHEV.
Jinak já bych asi absenci "posvátný" R5 TFSI u VW neoplakal. Ten motor má smysl v nejsilnějších verzích na MQB. Ale do Arteonu by se podle mého víc hodil VR6. Navíc ono teda ani na R5 není zrovna vzor úspornosti a VR6 může být podstatně vyváženější.
Ahoj,
do Tiguanu se uvažuje 2,5 TSI jakožto VR6 z Teramontu nebo R5 z Audi? Tohle je docela překvapivá informace, slyšel jsem totiž, že pro Kodiaq a Tiguan se s větším než R4 motorem nepočítá.
Naopak pro větši auta je pořád ve hře VR6 a to jak 3,0 TSI s výkonem někde kolem 380hp, tak snad existuje vývojová verze i s twinsroll turbem a skoro 500hp. Těch 2,5 v Teramontu je snad hlavně kvůli daním v Číně. A navíc se mluví o PHEV s buďto 2,0tsi nebo s tímhle VR6 a dvěma elektromotory jako bylo v Sport Coupe GTE, Cross Blue Coupe a dalších studiích.
do Tiguanu se uvažuje 2,5 TSI jakožto VR6 z Teramontu nebo R5 z Audi? Tohle je docela překvapivá informace, slyšel jsem totiž, že pro Kodiaq a Tiguan se s větším než R4 motorem nepočítá.
Naopak pro větši auta je pořád ve hře VR6 a to jak 3,0 TSI s výkonem někde kolem 380hp, tak snad existuje vývojová verze i s twinsroll turbem a skoro 500hp. Těch 2,5 v Teramontu je snad hlavně kvůli daním v Číně. A navíc se mluví o PHEV s buďto 2,0tsi nebo s tímhle VR6 a dvěma elektromotory jako bylo v Sport Coupe GTE, Cross Blue Coupe a dalších studiích.
Tiguan R má údajně dostat R5 od Audi
[odkaz]
Teramont už má VR6, ten ale není brán jako "R" verze, ale prostě jako nejsilnější benzín pro Čínu.
Možností mají celkem hodně a je docela pravděpodobné, že se budou lišit verze pro EU a pro USA/Čínu. Autocar může mít pravdu a zároveň se plést, na ringu se může klidně testovat Tiguan s R5, ale může to být nakonec verze třeba pro USA a v EU přistane nějaký pošahaný hybrid s 2.0 TSI, who knows.
[odkaz]
Teramont už má VR6, ten ale není brán jako "R" verze, ale prostě jako nejsilnější benzín pro Čínu.
Možností mají celkem hodně a je docela pravděpodobné, že se budou lišit verze pro EU a pro USA/Čínu. Autocar může mít pravdu a zároveň se plést, na ringu se může klidně testovat Tiguan s R5, ale může to být nakonec verze třeba pro USA a v EU přistane nějaký pošahaný hybrid s 2.0 TSI, who knows.
ikoptak
ten vyčnívající tablet z palubky prosííím ne. 😄 asi nejhorší věc kterou současná móda velí.
Dixik2
Od 27KT/18😒br />
-Kodiaq RS a L&K
-Karoq Scout a Sportline
-Facelift Superbu
-Facelift Fabie
Je hotový superb RS s naftovým bi-turbem.
-Kodiaq RS a L&K
-Karoq Scout a Sportline
-Facelift Superbu
-Facelift Fabie
Je hotový superb RS s naftovým bi-turbem.
A informace k tomu motoru u Kodiaqu RS by nebyla? Vážně jen nafta? ;-\
Jenom nafta.
Dík, spíš bych čekal 2.0TSI z OIII RS 180 kW 😉
To by nikdo nekoupil.
Za to o biturbo naftu jim lidi utrhají ruce, to taky nebude jezdit za 5 litrů. Chápu, že písmena RS jsou jen marketing a je to SUV, ale přecejen bych od vrcholného modelu čekal víc...
K čemu 2.0 TSI 180kW, když už dnes je tam 2.0 TSI 162kW a 206 kW?
Kodiaq má nejsilnější benzin jen 2.0TSI 132kW, pleteš si to se Superbem 😉
Jo sorry, moje chyba, Kodiaq by nějaký solidní benal kolem 200kW snesl, to máš pravdu.
Jj proto by se mi tam líbil motor z OIII RS 245, plnou palbu ze Superba by tam nedali 😉
Kdyby dělali Kodiaq RS v benalu, tak bych si vsadil právě na tu 206kW verzi, mají ji odladěnou jako celek s haldexem a DSG, což je asi pro SUV optimální varianta. Ale nejspíš se obávají nízkých prodejů, takže v EU máme smolíka.
Jízdně by to určitě byla nejlepší varianta, ale v reálu si takový motor v autě velikosti a tvarů kodiaqu řekne v průměru přes deset litrů, pokud řidič aspoň občas využije jeho 206 kW. A to si prostě nikdo nekoupí, resp. prodeje by byly v řádu kusů, kodiaq RS není auto v kategorii úlet (např. X5M), kde je pro daný segment "nesmyslná" spotřeba vykoupena brutální dynamikou, takový kodiaq s 206kW by byl jen celkem rychlé auto.
Je to velké SUV, sportovní náčiní z toho stejně nebude. Ne že by tomu silnější benzín neslušel, ale chápu, že BiTDI má větší prodejní potenciál.
Nafta větší prodejní potenciál? [odkaz]
Samozřejmě. U nás je zatím poměr registrací cca. 1:4 ve prospěch nafty... a někteří přímí konkurenti se s benzínem vůbec neobtěžují (SantaFe, Sorento). Kolik to je v Německu se dá dohledat, ale až někdy příště...
Záleží jak bude vše naceněno... u většiny nových aut se dneska nafta vyplatí opravdu jen pokud člověk najezdí ranec. Když přičteš větší hluk, horší reakce a u některých aut taky znatelný rozdíl v ovladatelnosti, tak už moc důvodu pro diesel nezbývá...
Bude mít Superb Fl taky 4 oči?
A nevíš, jestli podaří při faceliftu Superba srovnat kapotu s předními blatníky, aby to nevypadalo pořád jako nedovřený?
A doladit přechod mezi palubkou a horním lemem obložení dveří?
A doladit přechod mezi palubkou a horním lemem obložení dveří?
Tohle nevím,ale bude😒br />
-Full LED světla
-360 kamery
-digitální přístrojovka
-Full LED světla
-360 kamery
-digitální přístrojovka
Superb RS jen s naftovým motorem? Řekl někdo manažerům v Mladé Boleslavi, že je rok 2017, a nikoliv rok 2007?
neboj...ještě pár šikovných pokut za ty jejich emisní levárny....a bude klid TDI, TSI poputuje do propadliště dějin...
prostě dělat z lidí *, na to jsou kádři !
prostě dělat z lidí *, na to jsou kádři !
Už teď má 206 kW. Nestačí?
Právě, že těch benzínových 206 kW by bylo na verzi RS vhodnější, než to BiTDI.
Pokud "unese" RS logo 180k dieslova oktavka, unese jej i 240k dieslovy superb. Je ale pravda ze znacit logem RS jen ten diesel a neoznacit podobne i 280k benzin taky nechapu.
To je trošku teoretická diskuse vzhledem k tomu, že se už dřív řeklo, že Superb RS nebude a v článku se o něm nemluví.
Pak je otázka, jestli ti jde o pohon, nebo znáček a nárazníky. Pohon můžeš mít už teď, ve více výbavách, pokud se nepletu. Že by případně asi nebylo od věci ve výbavě RS nabídnout i tenhle motor, to žádná, pokud tedy nepřijde nic silnějšího. A pokud vůbec nakonec nějaká RS bude a nedají ten motor prostě existujícím výbavám.
Mně šlo hlavně o princip, že by verze RS byla jen v dieselu, přitom silnější benzín by naopak byl pouze v běžné verzi.
Teď s tím 206 kW jezdím a nejezdí to špatně, ale na sportovní verzi to nějak není. Síly to má dost, ale dole je to docela mrtvý. Nejezdil jsem s 3,6 Supem ale s R36 221kW v CC a to byl oproti tomuhle PAN motor. Ten uměl udělat i divadlo a potěšit, tohle je prostě jenom rychlejší dvoulitr.
Problém je, že nějak bojuju s podvozkem, kterej na to nějak podle mého nemá. Není to vyloženě průšvih, ale...
Problém je, že nějak bojuju s podvozkem, kterej na to nějak podle mého nemá. Není to vyloženě průšvih, ale...
Nešlo mi o dynamiku, ale o to, že se tu bavíme o Superbu. Jaká je šance, že do něj dají něco výkonnějšího? Tedy více než marginálně, ale i 221/ 228 kW je těžké si představit, pokud Passat nedostane alespoň to samé. Nevím, jaký prodejní potenciál by měl řekněme 250 kW šestiválec.
Ahoj,
díky za info, nemáš nějaké zprávy o Kodiaqu a Superbu PHEV? Někde jsem něco zahlédl o kombinaci elektromotorů s 2,0 TSI...
díky moc
díky za info, nemáš nějaké zprávy o Kodiaqu a Superbu PHEV? Někde jsem něco zahlédl o kombinaci elektromotorů s 2,0 TSI...
díky moc
twistedTSD
Šestiúhelníky, trojúhelníky, tablety...nadšením zrovna naplněn nejsem. Snad to zase jednou nepřeženou.
Ještě jsi zapomněl na chrom...
A to se zas přiznám, že nepatřím mezi nejzatvrzelejší bojovníky proti chromu...v rámci evropských poměrů. 😄
Chromová linka obtočená elegantně kolem mlhovek... no, uvidíme, ale podle mě je ho tam teď tak akorát.
Já teda taky nejsem zásadně proti, třeba ty black pakety se mi líbí jen v některých barvách (ORS v zelené ano, ORS v modré ne - tedy před fl, po fl asi vše v black).
Já teda taky nejsem zásadně proti, třeba ty black pakety se mi líbí jen v některých barvách (ORS v zelené ano, ORS v modré ne - tedy před fl, po fl asi vše v black).
Emel
Nejnápadnější změnou bude štíhlejší zaoblená příď s užšími světlomety. Zatímco současné provedení sází výhradně na klasické žárovky a musí mít tedy velké paraboly, modernizované provedení již dostane kompaktnější diody a může si tedy dovolit přimhouřený pohled. Nicméně pro základní verzi se nadále počítá s klasickým zdrojem H7.
Znamená to, že Fabia bude v základu blbě svítit? 😄
Jinak nic proti, současná světla jsou trošku "oversize"... aspoň na pohled.
Znamená to, že Fabia bude v základu blbě svítit? 😄
Jinak nic proti, současná světla jsou trošku "oversize"... aspoň na pohled.
Je to zvláštně formulováno. Designu může prospět vyřazení H4, zatímco s H7 už se dá docela dobře pracovat.
Jsem zvědav, zda se jako FL potvrdí tohle: [odkaz] ...jen je mi divné, že by FL testovali 2 roky před uvedením...a jsou tam H4. 😄
Jsem zvědav, zda se jako FL potvrdí tohle: [odkaz] ...jen je mi divné, že by FL testovali 2 roky před uvedením...a jsou tam H4. 😄
nalimer
Budem maximalne uprimny. Ked budete so Skodou robit kampan na nove vozy, netvarte sa prekvapene.
Ani pri dizajne a technologiach.
Ani pri dizajne a technologiach.
Arese
Je velmi zajímavé, že jen před pár hodinami vyšel velmi podobný článek na idnesu... Buď je tento "infomrační únik" počlivě řízený z Ml. Boleslavi, nebo se auto.cz idnesem silně inspirovalo. Na "náhody" tohoto druhu totiž nevěřím...
Jinak pokud skončí Fabia Combi i Rapid liftback, budou typičtí čeští příznivci Škody s nižšími výdělky (tedy ti, co si auta této značky kupuí jako soukromé vozy a vyžadují za dostupnou cenu hodně velký kufr) hodně nasr...ý. Ovšem vzhledem k tomu, jak je pro Škodovku český trh objemově maličký, to asi pro ní nebude žádný problém... 😲
Jinak pokud skončí Fabia Combi i Rapid liftback, budou typičtí čeští příznivci Škody s nižšími výdělky (tedy ti, co si auta této značky kupuí jako soukromé vozy a vyžadují za dostupnou cenu hodně velký kufr) hodně nasr...ý. Ovšem vzhledem k tomu, jak je pro Škodovku český trh objemově maličký, to asi pro ní nebude žádný problém... 😲
No, objemově maličký. Celosvětově Škoda prodala za 2016 cca 1.126.000 aut. V EU+EFTA cca 663.00, v ČR cca 82.000. Čili český trh tvoří skoro 12.5% prodejů v Evropě a 7.5% celkových prodejů. To není úplně zanedbatelné množství, o které by si chtěl s lehkým srdcem přijít. Nicméně čistě soukromých kupců je v těch číslech z ČR dejme tomu čtvrtina a určitě zdaleka ne všichni škrtili prodejce v touze urvat pro sebe Fabii kombi nebo Rapid lift, takže soudím, že pro Škodu to opravdu nebude žádný problém. Buď své věrné zákazníky navede k jiným modelům (stejně jako od Yetiho ke Karoqu), nebo možná o pár z nich přijde a zase přitáhne nové.
A konkrétně Rapid má ten podíl domácích prodejů ješté vyšší. Předpokládám, že podobně je to i u Fabie kombi...Vyřazení obou modelů by podle mě rozhodně uškodilo soukromým prodejům v ČR. Předražené crossovery nejsou pro každého.
Matně si vzpomínám, že se u předchozího článku o plánech Škody ukončit Fabii Combi atp. ze Škody ozvali a označili to za kachnu. Už si nejsem jistý, co přesně, jestli to byl avizovaný konec Combi.
Jo, taky si vzpomínám, ale nevím nakolik věrohodné info to bylo. Tuším se někdo odkazoval na odpověď na sociálních sítích?
Jo, byl to myslím screenshot jejich reakce, možná na FB. Mohli dělat kouřovou clonu, mohl si ten obrázek vyrobit, ale spíš věřím jejich informovanosti než redakci.
A tak on i ten český trh na tom není tak jednostranně, fabia combi dávno není prodejní trhák ani u nás a škodovka potřebuje uvolnit kapacity pro vynosnější SUV a logicky jsou na řadu ti méně úspěšní, navíc vyrábět 4 typy karoserie na stejném podvozku ekonomické prostě není, proto se seškrtají na 2 a pokud se další generace spacebacku upraví tak to ty klienty požadující malé auto s velkým kufrem vcelku v pohodě uspokojí.
Joky
Škodomily, co mi tak rádi dávají mínusy... koukněte na test vaší modly na autoperiskop. cz
a konečně pochopíte co to znamená, když se řekne automobilový odpad ...
a konečně pochopíte co to znamená, když se řekne automobilový odpad ...
Automobilový odpad číslo 1 je rendlík. Škodovka je až daleko za ním. :-!
JJ, jeho odbornosti a tím co a jak srovnávají jsem se pobavil 😉 :yes: Madam narvaná v bundě s vytlemeným výrazem bezduché troubelínky byla snad vrcholem 😄
Hlavně že místní redakční hnízdo je plné odborníků... prostě Škodomilům
stačí ke štěstí málo, vychválit jejich modlu....a testovat a porovnávat se smí jen to
co se emisním levákům hodí do krámu... mor a choleru na vás...v případě Škodomilů samozřejmě prasečí mor....
stačí ke štěstí málo, vychválit jejich modlu....a testovat a porovnávat se smí jen to
co se emisním levákům hodí do krámu... mor a choleru na vás...v případě Škodomilů samozřejmě prasečí mor....
To byl takový primitivismus pro čtenářky časopisu "Žena a autíčko". Jestli ho bereš jako benchmark, pak jsi primitivní stejně jako ten test 😉
janyc
Keď čítam aké má byť všetko hladké a zmäkčené tak mám z toho divný pocit. Toto zrejme emocionalnejší dizajn nebude. Ale samozrejme len teoretizujem takže nechajme sa prekvapiť. A Superb je už teraz krásny takže tam je už tažko niečo vylepšovať. No som veeeeeľmi zvedavý... 😄
do Kauflandku....