Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Co chystá Škoda? Konec Rapidu, malý crossover, Kodiaq RS a spoustu dalšího

96 komentářů

Avatar - Joky
Joky
začali Čeští Pepíci na tyhle káry šetřit, ať mají čím vozit ty svoje tlusté Mařky na nákupy
do Kauflandku....
Avatar - white label
white label
Nemůžeš všechny soudit podle sebe...
Avatar - Joky
Joky
p ch e .... to budou zase designy roku .... to to zase ze mne bude lítat odevšad..
Gvick2
je pěkný nesmysl. Kodiaq s naftovým motorem se bude vyrábět a prodávat v Číně? Klidně se vsadím, že ani náhodou, buď pro Čínu připraví nějaký silnější benzínový motor (na výběr mají řadu motorů 2.0 TSI, 3.6 FSI nebo 3.0 TSI) nebo se tam nebude prodávat vůbec a naopak se bude prodávat v Evropě, protože to je jediný trh pro diesel.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ten odstavec je mimo z úplně jiného důvodu. Tvrdí, že pro čínu je hotový Kodiaq RS, a "Našincům Škoda dopřeje jinou sportovní alternativu – Kodiaq RS".
Pro samou Náplavku nemají čas číst si po sobě takovéto druhořadé články (druhořadé ve srovnání se zcela zásadní akcí celosvětového významu "SM a Náplavka")
Avatar - white label
white label
Aktuální 3,0 TSI by se do Kodiaku nevlezl.
Gvick2
Vlezl, v Číně koncern prodává motor VR6 TSI (třeba v Teramontu nebo jak se ten čínský přifouknutý Tiguan jmenuje) a ten by se vlezl. Stejně tak by se vlezl 2.5 TSI, který je připravován pro Tiguan R. Samozřejmě klasická V6 od Audi by tam nešla.
Avatar - white label
white label
Píšu o aktuálním koncernovém 3.0 TSI a ten VR6 není.
Gvick2
No a já píši o aktuálním koncernovém přeplňovaném VR6, který se v Číně označuje jako 530 TSI (300hp, 500 Nm) nebo také pro něj používají matoucí název 530 V6.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Gvicku, daj mi link na tu Cinsku stranku, ci kde to mas.
Nemozem uverit tomu, ze po rokoch tliachania o VR6 3.0 TSI ju uz dostali Cinania ako prvi a my ju tu este v nicom nemame. - a ze tych potencialnych modelov je kopa 😉
kesumb
už to tam je od podzimu loňskýho roku😒br /> [odkaz]
300hp a 500Nm, nechal bych si to líbit v nějaký EU specifikaci.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
super, dakujem !
Toz pani vazeni... VR6 TSI je na svete ! Takze next plss.😒br /> Passat R, Superb RS, Tiguan R, etc...
S VR6 TSI a nie s nasou posvätnou R5 TFSI ! >😒] >😒] >😒] >😒]

😉
Avatar - white label
white label
Že je zřejmě na světě je sice hezké, ale dokud nebude v Evropě, je nám to prd platné...
kesumb
No akorát nevím, jestli je to hliníkový blok, respektive polovina z w12 a nebo původní šedá litina..
Každopádně se mi moc nechce věřit, že by se Tiguan dostal na trh s VR6. Spíš si myslím, že ho dostane akorát Arteon a Atlas, jako výkonnější verzi. Američané si stěžují, že se to s atmo 206kw 3,6 moc nehýbe. Na jaře by se snad měl dostat na trh v USA i Atlas v pětimístné "sportovnější" variantě.
Pořád je tu možnost použití VR6 motoru v kombinaci s PHEV.
Jinak já bych asi absenci "posvátný" R5 TFSI u VW neoplakal. Ten motor má smysl v nejsilnějších verzích na MQB. Ale do Arteonu by se podle mého víc hodil VR6. Navíc ono teda ani na R5 není zrovna vzor úspornosti a VR6 může být podstatně vyváženější.
kesumb
Ahoj,
do Tiguanu se uvažuje 2,5 TSI jakožto VR6 z Teramontu nebo R5 z Audi? Tohle je docela překvapivá informace, slyšel jsem totiž, že pro Kodiaq a Tiguan se s větším než R4 motorem nepočítá.
Naopak pro větši auta je pořád ve hře VR6 a to jak 3,0 TSI s výkonem někde kolem 380hp, tak snad existuje vývojová verze i s twinsroll turbem a skoro 500hp. Těch 2,5 v Teramontu je snad hlavně kvůli daním v Číně. A navíc se mluví o PHEV s buďto 2,0tsi nebo s tímhle VR6 a dvěma elektromotory jako bylo v Sport Coupe GTE, Cross Blue Coupe a dalších studiích.
Gvick2
Tiguan R má údajně dostat R5 od Audi
[odkaz]
Teramont už má VR6, ten ale není brán jako "R" verze, ale prostě jako nejsilnější benzín pro Čínu.
Možností mají celkem hodně a je docela pravděpodobné, že se budou lišit verze pro EU a pro USA/Čínu. Autocar může mít pravdu a zároveň se plést, na ringu se může klidně testovat Tiguan s R5, ale může to být nakonec verze třeba pro USA a v EU přistane nějaký pošahaný hybrid s 2.0 TSI, who knows.
ikoptak
ten vyčnívající tablet z palubky prosííím ne. 😄 asi nejhorší věc kterou současná móda velí.
Dixik2
Ten bude mít i O IV.
Arese
Předpokládám, že Oct. IV. se asi nevyhne ani el. P brzdě? 😢 😲 8-s
Dixik2
Ta by tam už měla být.A také aut.parkování ze Superbu Caesar.
Arese
"Ceasar" bude u Superbu nějaká nová výbava nebo to bude to slibované sportovní snížené provedení?
Dixik2
Od 27KT/18😒br />
-Kodiaq RS a L&K
-Karoq Scout a Sportline
-Facelift Superbu
-Facelift Fabie

Je hotový superb RS s naftovým bi-turbem.
ericn
A informace k tomu motoru u Kodiaqu RS by nebyla? Vážně jen nafta? ;-\
Dixik2
Jenom nafta.
ericn
Dík, spíš bych čekal 2.0TSI z OIII RS 180 kW 😉
Avatar - JDM
JDM
To by nikdo nekoupil.
ericn
Za to o biturbo naftu jim lidi utrhají ruce, to taky nebude jezdit za 5 litrů. Chápu, že písmena RS jsou jen marketing a je to SUV, ale přecejen bych od vrcholného modelu čekal víc...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Za 5 ne, ale pod 10 to bude. Vzhledem k tomu, že z Kodiaqu stejně supersport neudělají, mě to ani neuráží.
ericn
No máš pravdu s tím supersportem, ale měl by to být benzin. Jezdilo by to za 10-12 a nechrochtalo 😉
Šimpanz
K čemu 2.0 TSI 180kW, když už dnes je tam 2.0 TSI 162kW a 206 kW?
ericn
Kodiaq má nejsilnější benzin jen 2.0TSI 132kW, pleteš si to se Superbem 😉
Šimpanz
Jo sorry, moje chyba, Kodiaq by nějaký solidní benal kolem 200kW snesl, to máš pravdu.
ericn
Jj proto by se mi tam líbil motor z OIII RS 245, plnou palbu ze Superba by tam nedali 😉
Šimpanz
Kdyby dělali Kodiaq RS v benalu, tak bych si vsadil právě na tu 206kW verzi, mají ji odladěnou jako celek s haldexem a DSG, což je asi pro SUV optimální varianta. Ale nejspíš se obávají nízkých prodejů, takže v EU máme smolíka.
Avatar - Dinar
Dinar
Jízdně by to určitě byla nejlepší varianta, ale v reálu si takový motor v autě velikosti a tvarů kodiaqu řekne v průměru přes deset litrů, pokud řidič aspoň občas využije jeho 206 kW. A to si prostě nikdo nekoupí, resp. prodeje by byly v řádu kusů, kodiaq RS není auto v kategorii úlet (např. X5M), kde je pro daný segment "nesmyslná" spotřeba vykoupena brutální dynamikou, takový kodiaq s 206kW by byl jen celkem rychlé auto.
Šimpanz
Souhlas, myslím, že pro EU zůstane u toho silného dieselu.
Avatar - Emel
Emel
Je to velké SUV, sportovní náčiní z toho stejně nebude. Ne že by tomu silnější benzín neslušel, ale chápu, že BiTDI má větší prodejní potenciál.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nafta větší prodejní potenciál? [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě. U nás je zatím poměr registrací cca. 1:4 ve prospěch nafty... a někteří přímí konkurenti se s benzínem vůbec neobtěžují (SantaFe, Sorento). Kolik to je v Německu se dá dohledat, ale až někdy příště...
Mx
Záleží jak bude vše naceněno... u většiny nových aut se dneska nafta vyplatí opravdu jen pokud člověk najezdí ranec. Když přičteš větší hluk, horší reakce a u některých aut taky znatelný rozdíl v ovladatelnosti, tak už moc důvodu pro diesel nezbývá...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bude mít Superb Fl taky 4 oči?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] >😒]
Avatar - Emel
Emel
To se v článku píše - nebude.
Arese
Proboha, nestraš! 8-s 8-s 8-s
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano. Jen diesel! Tak je to správně! Hlavně aby u toho Kokodáku konečně přesunuli ty mlhovky na spodní spoiler, kam patří!
ericn
S dieselem nesouhlasím, s mlhovkama ano 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A nevíš, jestli podaří při faceliftu Superba srovnat kapotu s předními blatníky, aby to nevypadalo pořád jako nedovřený?

A doladit přechod mezi palubkou a horním lemem obložení dveří?
Dixik2
Tohle nevím,ale bude😒br />
-Full LED světla
-360 kamery
-digitální přístrojovka
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Dík.

Ale tohle všechno právě nechci.
Jsem rád, že se dal dneska Superb koupit bez xenonů... byť jen v Activu, kde je možnost dovýbavy hodně omezená.

Já vím, jsem divnej.
Dixik2
Ty LED světla mají být údajně LED Matrix.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
zlatý xenony!
Avatar - Anonym
Anonym
Superb RS jen s naftovým motorem? Řekl někdo manažerům v Mladé Boleslavi, že je rok 2017, a nikoliv rok 2007?
Dixik2
Benzín není jistý zda bude a s jakým výkonem.
Avatar - Joky
Joky
neboj...ještě pár šikovných pokut za ty jejich emisní levárny....a bude klid TDI, TSI poputuje do propadliště dějin...
prostě dělat z lidí *, na to jsou kádři !
_MT_
Už teď má 206 kW. Nestačí?
Avatar - white label
white label
Právě, že těch benzínových 206 kW by bylo na verzi RS vhodnější, než to BiTDI.
Avatar - fOE
fOE
Pokud "unese" RS logo 180k dieslova oktavka, unese jej i 240k dieslovy superb. Je ale pravda ze znacit logem RS jen ten diesel a neoznacit podobne i 280k benzin taky nechapu.
Avatar - Emel
Emel
To je trošku teoretická diskuse vzhledem k tomu, že se už dřív řeklo, že Superb RS nebude a v článku se o něm nemluví.
Avatar - white label
white label
Právě o to jde, top je jako by byla ORS jen v dieselu.
Avatar - Emel
Emel
Ještě jednou, Superb RS není a nebude.
Avatar - white label
white label
To je možné, ale napsal, že:
"Je hotový superb RS s naftovým bi-turbem.", tak k tomu hypoteticky diskutujeme. 😉
_MT_
Pak je otázka, jestli ti jde o pohon, nebo znáček a nárazníky. Pohon můžeš mít už teď, ve více výbavách, pokud se nepletu. Že by případně asi nebylo od věci ve výbavě RS nabídnout i tenhle motor, to žádná, pokud tedy nepřijde nic silnějšího. A pokud vůbec nakonec nějaká RS bude a nedají ten motor prostě existujícím výbavám.
Avatar - white label
white label
Mně šlo hlavně o princip, že by verze RS byla jen v dieselu, přitom silnější benzín by naopak byl pouze v běžné verzi.
kesumb
Teď s tím 206 kW jezdím a nejezdí to špatně, ale na sportovní verzi to nějak není. Síly to má dost, ale dole je to docela mrtvý. Nejezdil jsem s 3,6 Supem ale s R36 221kW v CC a to byl oproti tomuhle PAN motor. Ten uměl udělat i divadlo a potěšit, tohle je prostě jenom rychlejší dvoulitr.
Problém je, že nějak bojuju s podvozkem, kterej na to nějak podle mého nemá. Není to vyloženě průšvih, ale...
_MT_
Nešlo mi o dynamiku, ale o to, že se tu bavíme o Superbu. Jaká je šance, že do něj dají něco výkonnějšího? Tedy více než marginálně, ale i 221/ 228 kW je těžké si představit, pokud Passat nedostane alespoň to samé. Nevím, jaký prodejní potenciál by měl řekněme 250 kW šestiválec.
webpaja
Diskuzně obrovský, reálně mizivý 😉
kesumb
Ahoj,
díky za info, nemáš nějaké zprávy o Kodiaqu a Superbu PHEV? Někde jsem něco zahlédl o kombinaci elektromotorů s 2,0 TSI...
díky moc
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Šestiúhelníky, trojúhelníky, tablety...nadšením zrovna naplněn nejsem. Snad to zase jednou nepřeženou.
Avatar - Emel
Emel
Ještě jsi zapomněl na chrom...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A to se zas přiznám, že nepatřím mezi nejzatvrzelejší bojovníky proti chromu...v rámci evropských poměrů. 😄
Avatar - Emel
Emel
Chromová linka obtočená elegantně kolem mlhovek... no, uvidíme, ale podle mě je ho tam teď tak akorát.

Já teda taky nejsem zásadně proti, třeba ty black pakety se mi líbí jen v některých barvách (ORS v zelené ano, ORS v modré ne - tedy před fl, po fl asi vše v black).
Avatar - Emel
Emel
Nejnápadnější změnou bude štíhlejší zaoblená příď s užšími světlomety. Zatímco současné provedení sází výhradně na klasické žárovky a musí mít tedy velké paraboly, modernizované provedení již dostane kompaktnější diody a může si tedy dovolit přimhouřený pohled. Nicméně pro základní verzi se nadále počítá s klasickým zdrojem H7.

Znamená to, že Fabia bude v základu blbě svítit? 😄

Jinak nic proti, současná světla jsou trošku "oversize"... aspoň na pohled.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to zvláštně formulováno. Designu může prospět vyřazení H4, zatímco s H7 už se dá docela dobře pracovat.

Jsem zvědav, zda se jako FL potvrdí tohle: [odkaz] ...jen je mi divné, že by FL testovali 2 roky před uvedením...a jsou tam H4. 😄
Xonik
Formulovaný to je blbě ale myšleno asi bylo že i základní verze bude mít čočky s H7.
Avatar - nalimer
nalimer
Budem maximalne uprimny. Ked budete so Skodou robit kampan na nove vozy, netvarte sa prekvapene.
Ani pri dizajne a technologiach.
Arese
Je velmi zajímavé, že jen před pár hodinami vyšel velmi podobný článek na idnesu... Buď je tento "infomrační únik" počlivě řízený z Ml. Boleslavi, nebo se auto.cz idnesem silně inspirovalo. Na "náhody" tohoto druhu totiž nevěřím...
Jinak pokud skončí Fabia Combi i Rapid liftback, budou typičtí čeští příznivci Škody s nižšími výdělky (tedy ti, co si auta této značky kupuí jako soukromé vozy a vyžadují za dostupnou cenu hodně velký kufr) hodně nasr...ý. Ovšem vzhledem k tomu, jak je pro Škodovku český trh objemově maličký, to asi pro ní nebude žádný problém... 😲
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, objemově maličký. Celosvětově Škoda prodala za 2016 cca 1.126.000 aut. V EU+EFTA cca 663.00, v ČR cca 82.000. Čili český trh tvoří skoro 12.5% prodejů v Evropě a 7.5% celkových prodejů. To není úplně zanedbatelné množství, o které by si chtěl s lehkým srdcem přijít. Nicméně čistě soukromých kupců je v těch číslech z ČR dejme tomu čtvrtina a určitě zdaleka ne všichni škrtili prodejce v touze urvat pro sebe Fabii kombi nebo Rapid lift, takže soudím, že pro Škodu to opravdu nebude žádný problém. Buď své věrné zákazníky navede k jiným modelům (stejně jako od Yetiho ke Karoqu), nebo možná o pár z nich přijde a zase přitáhne nové.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A konkrétně Rapid má ten podíl domácích prodejů ješté vyšší. Předpokládám, že podobně je to i u Fabie kombi...Vyřazení obou modelů by podle mě rozhodně uškodilo soukromým prodejům v ČR. Předražené crossovery nejsou pro každého.
_MT_
Matně si vzpomínám, že se u předchozího článku o plánech Škody ukončit Fabii Combi atp. ze Škody ozvali a označili to za kachnu. Už si nejsem jistý, co přesně, jestli to byl avizovaný konec Combi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jo, taky si vzpomínám, ale nevím nakolik věrohodné info to bylo. Tuším se někdo odkazoval na odpověď na sociálních sítích?
_MT_
Jo, byl to myslím screenshot jejich reakce, možná na FB. Mohli dělat kouřovou clonu, mohl si ten obrázek vyrobit, ale spíš věřím jejich informovanosti než redakci.
Xonik
A tak on i ten český trh na tom není tak jednostranně, fabia combi dávno není prodejní trhák ani u nás a škodovka potřebuje uvolnit kapacity pro vynosnější SUV a logicky jsou na řadu ti méně úspěšní, navíc vyrábět 4 typy karoserie na stejném podvozku ekonomické prostě není, proto se seškrtají na 2 a pokud se další generace spacebacku upraví tak to ty klienty požadující malé auto s velkým kufrem vcelku v pohodě uspokojí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fabia kombi tvoří velký podíl prodejů Fabie (přesné číslo si už nevzpomenu), takže tohle vysvětlení mi nesedí.
Xonik
Nevím čemu říkáš "velký", každopádně je oproti hatchbacku znatelně menší, a celkově tento segment velmi upadl.
Avatar - defender110
defender110
možná jen drobná chybka, nebude to jistě Škoda Spaceback a Spacebacq >😁
Avatar - Joky
Joky
Škodomily, co mi tak rádi dávají mínusy... koukněte na test vaší modly na autoperiskop. cz
a konečně pochopíte co to znamená, když se řekne automobilový odpad ...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Automobilový odpad číslo 1 je rendlík. Škodovka je až daleko za ním. :-!
Avatar - Joky
Joky
tak má alespoň Škoda s kým soupeřit o titul největší odpad
webpaja
JJ, jeho odbornosti a tím co a jak srovnávají jsem se pobavil 😉 :yes: Madam narvaná v bundě s vytlemeným výrazem bezduché troubelínky byla snad vrcholem 😄
Avatar - Joky
Joky
Hlavně že místní redakční hnízdo je plné odborníků... prostě Škodomilům
stačí ke štěstí málo, vychválit jejich modlu....a testovat a porovnávat se smí jen to
co se emisním levákům hodí do krámu... mor a choleru na vás...v případě Škodomilů samozřejmě prasečí mor....
webpaja
To byl takový primitivismus pro čtenářky časopisu "Žena a autíčko". Jestli ho bereš jako benchmark, pak jsi primitivní stejně jako ten test 😉
swifter
to bude mít Vošický z malého souseda radost.
janyc
Keď čítam aké má byť všetko hladké a zmäkčené tak mám z toho divný pocit. Toto zrejme emocionalnejší dizajn nebude. Ale samozrejme len teoretizujem takže nechajme sa prekvapiť. A Superb je už teraz krásny takže tam je už tažko niečo vylepšovať. No som veeeeeľmi zvedavý... 😄
Petrko
bude ten nový crossover malý, nemohl by se jmenovat Kapesníq?
webpaja
>😁 :yes:
Joe K.
A na nás MPVčkárov sa ako vždy zabudlo...