Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co chystá Škoda? Konec Rapidu, malý crossover, Kodiaq RS a spoustu dalšího

redakce AUTO.CZ
Diskuze (96)
Do roku 2025 hodlá mladoboleslavská automobilka chrlit dvě novinky každou sezónu. Studie Vision E (premiéra na jaře v Šanghaji, ukáže se také v září na IAA ve Frankfurtu) odhaluje elektrickou budoucnost značky, prodávat se začne za tři roky.

Do té doby ale Škodovka rozhodně nebude spát. Díky dobře informovanému zdroji blízkého automobilce se nám podařilo zjistit, čím nás okřídlený šíp hodlá v nejbližších dvou letech zaujmout.

Červenec 2018: Facelift Fabie

Příští léto přinese osvěžení vzhledu třetí generace Fabie. Nejnápadnější změnou bude štíhlejší zaoblená příď s užšími světlomety. Zatímco současné provedení sází výhradně na klasické žárovky a musí mít tedy velké paraboly, modernizované provedení již dostane kompaktnější diody a může si tedy dovolit přimhouřený pohled. Nicméně pro základní verzi se nadále počítá s klasickým zdrojem H7.

Škodovácká maska chladiče se pro příští roky dost změní. Dostane šestiúhelníkový tvar trochu podobný Audi, ale celkově bude nižší. U Fabie bude usazená níž než dosud, vysunutá hodně dopředu a rohy se budou zakusovat přímo do světel. Pod nimi už nebude žádné vybrání jako nyní, příď bude zcela hladká.

Vzadu se jen decentně změní nárazník a grafika koncových svítilen, jejich obrys zůstane zachovaný.

Polovina 2018: Kodiaq RS

Sportovnější varianta Kodiaqu (tzv. Kodiaq Coupé) je víceméně hotová, dolaďují se jen detaily a na jarním autosalonu v Pekingu se ukáže světu. Počítá se s výrobou a prodejem v Číně, nad evropským angažmá nadále visí otazník. Našincům Škoda dopřeje jinou sportovní alternativu – Kodiaq RS. Dostane decentně přikořeněný design podobně jako Octavia, nápadné chromované koncovky výfuku, sportovní volant, sedačky a pedály. Pro svižnější jízdu bude přizpůsobený podvozek i brzdy, motor se má nabízet jediný. Automobilka zarytě mlčí, ale vše ukazuje na naftového úderníka 2.0 BiTDI, který má třeba v Tiguanu parametry 176 kW a 500 N.m.

Současně s variantou RS by se měl začít nabízet také luxusně stylizovaný Kodiaq Laurin & Klement.

Leden 2019: Facelift Superbu

Modernizace Superbu se ponese v mnohem decentnějším duchu než facelift Octavie. Tvar světlometů zůstane zachovaný, vlajková loď ale přijde o prolis pod nimi. Stejně jako v případě Fabie bude přední část dokonale hladká. Nárazník luxusní verze Laurin & Klement se bude od toho základního lišit prolisem navíc a bude tedy jednoduše rozpoznatelný.

Celkově na Superbu přibude chromu, vytvoří například linku ve spodní mřížce nárazníku a elegantně se obtočí kolem úzkých mlhovek.

Vodorovná chromovaná lišta oživí také zadní partie. Potáhne se po celé šířce vozu zhruba z poloviny šířky koncových svítilen, podobně jako to má nové Audi A8.

První polovina 2019: Spaceback

Největší změny se chystají v rodině Rapid. S největší pravděpodobností toto jméno dokonce zmizí z nabídky. Jak už jsme informovali dříve, s nástupcem Rapidu liftback se nepočítá. Ve druhé generaci bude pokračovat pouze kratší varianta, jejíž dosavadní označení Spaceback má přejít rovnou do označení celého modelu. Nástupce dnešního kompaktního hatchbacku se tak má jmenovat Škoda Spaceback.

Bude to velmi šmrncovní a na pohled dlouhé auto s elegantně zakulacenou zádí a sklem protaženým jako dosud až na úroveň zadních světel. Ta už však nebudou tvořit charakteristické písmeno C.

Vepředu zaujme hodně výrazná šestiúhelníková maska s širokým chromovaným lemem, ze kterého budou vybíhat špičaté světlomety téměř trojúhelníkového tvaru. Diodová linka denního svícení se bude na rozdíl od Fabie táhnout podél horní hrany. Designéři dají i Spacebacku kapotu zasahující hluboko do blatníků tak, jak to má třeba Superb nebo Kodiaq.

Nový Spaceback má stát na platformě MQB A0, jakou používá například nový Seat Ibiza nebo Volkswagen Polo a dostane ji i čtvrtá Fabia.

Se Spacebackem dorazí také nová generace interiérů. Útlá palubní deska ponese ve středové části samostatně vyčnívající dotykový tablet, jak je to dnes v módě. Panel klimatizace bude rovněž dotykový, pro nastavování teploty ale designéři zachovají praktické otočné ovladače.

Polovina 2019: Malý crossover

Že dostanou Karoq a Kodiaq menšího brášku se šušká už dlouho. Jméno zatím nemá, my už ale víme, že vznikne na stejné platformě jako nástupce Rapidu Spaceback a můžeme ho tedy do jisté míry považovat za výplň po vypuštění Rapidu liftback.

Nový crossover bude spíš zvýšeným hatchbackem než typickým SUV, nebude mít žádné nápadné oplastování. Přestože bude podobně velký jako Spaceback a dostane i obdobnou techniku (to znamená i výhradně přední pohon), na silnici bude vypadat úplně jinak. Záď bude ve srovnání se Spacebackem strmější a ostřeji řezaná, vepředu najdeme světla ve stylu současných SUV – tedy rozdělená. Horní část bude tvořena jen úzkou diodovou linkou, pod ní se usadí větší obdélníkový modul. Orientačně si představte styl Citroënu C4 Picasso.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (96)
18. 9. 2017 16:07
A na nás
A na nás MPVčkárov sa ako vždy zabudlo...
2. 9. 2017 14:18
Re: Náhoda?
Nevím čemu říkáš "velký", každopádně je oproti hatchbacku znatelně menší, a celkově tento segment velmi upadl.
2. 9. 2017 08:24
Re: Odstavec o Kodiaqu RS
No akorát nevím, jestli je to hliníkový blok, respektive polovina z w12 a nebo původní šedá litina..
Každopádně se mi moc nechce věřit, že by se Tiguan dostal na trh s VR6. Spíš si myslím, že ho dostane akorát Arteon a Atlas, jako výkonnější verzi. Američané si stěžují, že se to s atmo 206kw 3,6 moc nehýbe. Na jaře by se snad měl dostat na trh v USA i Atlas v pětimístné "sportovnější" variantě.
Pořád je tu možnost použití VR6 motoru v kombinaci s PHEV.
Jinak já bych asi absenci "posvátný" R5 TFSI u VW neoplakal. Ten motor má smysl v nejsilnějších verzích na MQB. Ale do Arteonu by se podle mého víc hodil VR6. Navíc ono teda ani na R5 není zrovna vzor úspornosti a VR6 může být podstatně vyváženější.
2. 9. 2017 05:40
Re: Když
>:D :yes:
2. 9. 2017 05:39
Re: vzkaz pro všechny
To byl takový primitivismus pro čtenářky časopisu "Žena a autíčko". Jestli ho bereš jako benchmark, pak jsi primitivní stejně jako ten test ;-)