Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konečně rozumná spotřeba - 5,6 l s klimou za celý test.
Josef 1
| 8. 9. 2017 19:19
Zato ostatní redaktoři jezdí jak ve F1 a dosahují v testech přes 7 l.

Tento test je zajímavý hlavně proto, že Dacia je u nás patří k nejprodávanějším.

Redaktora chválím, hlavně v tom posledním videu je vidět, že tomu rozumí.
Avatar - fostek
A co teprve
fostek
| 8. 9. 2017 19:24
až tam sympatický stavebník Lanštiak nas...re zase tunu ípy. Možná dvě. Tunu rval do sedanu.
To bude vodvaz!
Pamatujete:

[odkaz]
A co teprve
Josef 1
| 8. 9. 2017 19:42
Výměna oleje po 50 000 km je nezapomenutelná.

A přetížením si deformoval výfuk.
Avatar - speedfred
A co teprve
speedfred
| 8. 9. 2017 20:30
dve tony nedám na valník Ducato s DIESLOM (zdravím Áďu).
Klobúk dolu pred Dáčkou (seriem na dodávky)
Avatar - m.z.
A co teprve
m.z.
| 8. 9. 2017 21:01
Moc pěkný test, Vaculík ví o čem mluví. O Dáčce už nějakou dobu silně uvažuju, ale o Dokkeru, za ty prachy bezkonkurenční pracant.
Avatar - speedfred
A co teprve
speedfred
| 8. 9. 2017 21:13
Doker je faj, myslim za tie dengy,aj keď mojej žene sa nepáčil plechový rachot pri zatváraní dverí. :-)
A co teprve
Jopino
| 8. 9. 2017 21:16
Dokker je v pohodě :yes: Doby, kdy se tu motaly mraky Caddyn jsou pryč. Živnostníci, instituce, vidím Dokkerů fakt hafo. Za ty peníze tohle auto nabídne spousty muziky, bez debat.
Mám kamaráda, co má firmu s autoskly a potřeboval nového pracanta. Posteskl si, že čekacka na výrobu jím nakonfigurovaného Dokkera je skoro 5 měsíců. Za ty prachy si ale rád počkal.
Avatar - Dinar
A co teprve
Dinar
| 9. 9. 2017 11:21
Jako náhrada za dvacetileté Felicia pickupy in lepšího ve smyslu poměry cena než dokker aktuálně není. Kupoval jsem ho na jaře v nějaké akci za 230 s 1,6kou s klimou, el okny, rádiem, kterákoliv konkurence za podobné auto chtěla min o 100 tis více, a nepřišlo mi, že by ta auta byla v něčem lepší. Uvidíme jak dlouho dokker vydrží.
Avatar - fostek
A co teprve
fostek
| 8. 9. 2017 21:21
Vůbec všechny Dacie jsou docela dost dobrej kup.
A to ti píše sám guru Fostek. >:D :-!
A co teprve
Jopino
| 8. 9. 2017 21:34
Guru Jára, Guru Fostek, kurde, vás je :-) Ne, vážně. Kdybych živnostničil, asi bych si to i koupil, proč ne. Takhle na mě zbyla ta Honda >:D
Avatar - woody-alien
A co teprve
woody-alien
| 8. 9. 2017 21:28
Dokker si na sebe v pohodě vydělá.... ;-)
[odkaz]
Avatar - Riceeater
A co teprve
Riceeater
| 9. 9. 2017 05:36
:yes:
Avatar - speedfred
A co teprve
speedfred
| 9. 9. 2017 06:07
>:-[] >:-[]
Avatar - Dinar
A co teprve
Dinar
| 9. 9. 2017 11:16
>:D >:D :yes:
Avatar - fostek
A co teprve
fostek
| 8. 9. 2017 21:06
Tak to tady pro tebe mám další jitrnicu.
pako z Třebíče co jezdilo každej den do Prahy a zpátky s nářadím a materiálem. Taky nevěděl, co je to dodávka a tak jezdil...s octavií a s vlekem.:)
[odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - speedfred
A co teprve
speedfred
| 8. 9. 2017 21:10
Trebic ,tak to je kusok kde bývam. Asi sa pojdem poradiť ako prevážať matroš.
Tak v začiatkoch podnikania to je tažké,ale po rokoch aby si nekúpil aspoň nieco iné? >:D
Avatar - fostek
A co teprve
fostek
| 8. 9. 2017 21:14
To je taková sorta lidí, co žije jen na Znojemsku (většina) a Třebíčsku (zbytek).
Říkám jim "čičmundy". Můj otec "kovozemědělci" ...nevím proč. :-)
Avatar - Emel
A co teprve
Emel
| 9. 9. 2017 09:19
Hm... a myslíš, že milion v dodávce na D1 je pohodlnější, než milion v osobáku s vlekem? Nehledě na to, že kolejové svršky se můžou lépe nakládat na káru než do skříňové dodávky.

Pán má ve sbírce závodní Ferrari, možná si umí udělat radost jinak :-)

Táta tohle dilema na převoz materiálu řešil taky a výsledek - osobák a velká kára.
Avatar - speedfred
A co teprve
speedfred
| 9. 9. 2017 16:09
tiež som mal auto a vlek,potom som kupil ale valniky. Na nakladanie/vykladanie materialu tyčoviny ideal.
Keď máš odpruženú sedačku je to ďaleko lepsie + môžeš ist niečo rýchlejšie bo s veľkým vlekom max 80 ?
O tom "efku" u pána som nevedel :yes:
Avatar - Emel
A co teprve
Emel
| 9. 9. 2017 19:01
Táta má káru normálně na 130... a většina Agadosů je typovaných na 130.
Avatar - speedfred
A co teprve
speedfred
| 9. 9. 2017 22:23
nejaké sú viem,ale jazdiť 130 s vozíkom to treba mať aj troška skúseností a hlavne dobre naložený tovar
Avatar - Emel
A co teprve
Emel
| 10. 9. 2017 00:04
Po milionu km na jednom autě už asi nějaké zkušenosti má. Oboje má své, já jen říkám, že chápu když dá někdo přednost autu s vlekem.
A co teprve
XTad
| 9. 9. 2017 12:39
Koupil si neco jineho. V rozhovoru rika, ze pred sesti lety yetiho. No a tu octavku si logicky nechal ciste na praci, kdyz slouzila a splnovala to, co potrebuje.
A co teprve
ikoptak
| 11. 9. 2017 10:54
Myslím že to je každého věc a bez znalosti toho co přesně dělá si takovej soud opravdu netroufnu. Mimo jiné i proto že zatím jsme taky většinu zboží odtahali osobákem případně s vlekem.
Aby nám stálo jedno auto na dvoře prostě nedávalo ekonomicky smysl. Na Caddyho prostě čas dozrál až předloni, po takřka dvaceti letech činnosti. A to co jsme tahali na vleku stejně budeme tahat na vleku dál, protože se to podstatně jednodušeji nakládá/vykládá a auto s tříapůlmetrovou ložnou plochou (valník) se nám prostě nezaplatí.
Avatar - GM.rja
Combi
GM.rja
| 8. 9. 2017 19:45
Když už, tak Felicia Combi neboli olízaný Forman.
Avatar - Ada je zase tady
Combi
Ada je zase tady
| 8. 9. 2017 20:22
když combi, tak s dieselem! :yes:
Combi
free78
| 8. 9. 2017 20:25
Ne každej je socka, co nemá na palivo, potřebuje šetřit 30 halířů na kilometr za cenu otravování ovzduší ostatním.
Avatar - fostek
Combi
fostek
| 8. 9. 2017 21:02
ne, máš pravdu. Někdo je pitchus co mele ho...na. :-! >:D
Combi
free78
| 8. 9. 2017 21:14
Hlavním důvodem proč jsou dieselové auta v ČR tak populární je kradená nafta z práce.
Avatar - Barrichello
Combi
Barrichello
| 8. 9. 2017 21:17
>:D >:D >:D >:D :yes: :yes:

Si uhodil hřebíček na hlavičku....

To je vždycky proč máš nafták? No protože mam naftu za 18 kč litr od Vency.... >:D >:D >:D
Avatar - fostek
Combi
fostek
| 8. 9. 2017 21:22
TWl nech toho, kazíš mi to >:D
Avatar - fostek
Combi
fostek
| 8. 9. 2017 21:18
Tys nepochopil, že ten, co jsem myslel že mele ho...na jsi ty?Se podívej na třeba mobile.de kde uvidíš mraky nesmyslnejch sporťáků v naftě pár let starejch (SLK,TT, báva a tak)
Než přišel dieselgate, naftu prosazovali a teď kvičí. I LeMans vyhrávali s naftou (ohnuli pravidla)
Tvoje trapné pokoušení se někoho furt zařadit do škatulky "socka" že jezdí v dieselu je ubohé.
to ti píšu s tím, že mám i naftová i benzínová auta. A nafta má něco do sebe. než začneš plkat o sockách a zlodějích, tak jedno moje auto je supersport co jede dost přes 3kila a další veterán. Ale prostě jezdím i v naftovejch a nestydm se za to. Nemám vypláchnutou palici propagandou a ani nepotřebuju mít blbý kydy vo naftě a sockách.
nazdar
Combi
free78
| 8. 9. 2017 21:23
no jo, když mě ty smrady z dieselů nebaví čuchat... kdyby tak ti spořiví lidé smrděli jen sobě, bylo by to ok.
Avatar - fostek
Combi
fostek
| 8. 9. 2017 21:30
jj, to je fakt. některý ty starý křápy strašně čouděj. Ale to je věc státu, že to neukončí (stačilo by tvrdý zdanění). Ale tihle lidi jsou shodou okolností nejlépe ovlivnitelné stádo voličů a o ty se každý bojí.
Jinak já vyrost asi dřív, čuchal jsem na cestách mnohem horší věci, než dnešní diesely. Tak jsem asi tak nějak otupělej. ;-)
Avatar - Barrichello
Combi
Barrichello
| 8. 9. 2017 21:36
nic horšího není, dneska Focus TDCI, z vejfuku bílej dým, auto jako když hoří, včera Mazda 6 diesel, to samý jen víc intenzivní.

Okamžitě za to sbírat techničáky a domů taxíkem nebo sockou
Combi
free78
| 8. 9. 2017 21:47
Ano, přesně tyto případy jsem měl na mysli. Ať si každej jezdí na co chce, ale asi by neměl obtěžovat okolí kouřovou clonou.
Avatar - fostek
Combi
fostek
| 8. 9. 2017 21:52
Tak to je OK.
Ale nejvíc bordelu nedělají auta. To je třeba nezapomenout.
Combi
Martin Lohe
| 11. 9. 2017 09:28
Nejvíc smradu nadělaj kuřáci :yes: Jeden pablb za chůze, co kmitá rukou, aby mu rakovinka dobře hořela, zamoří zónu několika set m2.
Avatar - Riceeater
Combi
Riceeater
| 9. 9. 2017 05:41
No, mě přijde mnohem horší ta spousta koncernových načipovaných sazometů TDI.

To se kolikrát nestačím divit... nedávno jsem viděl "tuzerskou O1" a její produkce sazí byla proti řádně naložené T815 násobně vyšší 8-s
Combi
Varlamow25242
| 9. 9. 2017 23:25
Napadlo nas doma tyhle auta fotit a dávat na policii. Třeba by časem začali jednat. Kdyby bylo vic takových “udavačů”, svět by byl najednou cistejsi
Avatar - woody-alien
Combi
woody-alien
| 10. 9. 2017 06:12
To vás teda doma napadaj vážně hezký věci. 8-s
Taky z těch "smraďochů" nejsem odvázanej, ale styl Pavlíka Morozova k ničemu dobrýmu nevede. Co až někoho doma napadne fotit tebe ? Třeba kvůli něčemu jinému.
Combi
ikoptak
| 11. 9. 2017 11:00
Bílej dým? No tak to bylo nejspíš prasklý těsnění pod hlavou. Neboli vodní pára. To dělaj i benzíňáky.
Combi
bez_prislusnosti
| 8. 9. 2017 21:51
Zrovna u Loganu kde je tovární vestabba LPG se zárukou není nafta úplně logickým řešením... 8-s. Do firmy OK ale na běžné domácí ježdění je zbytečná :-O
Avatar - Barrichello
A kdo chce tradiční motor
Barrichello
| 8. 9. 2017 21:18
tak od podzimu Lada Vesta Combi vč. verze Cross ;-)
Avatar - speedfred
A kdo chce tradiční motor
speedfred
| 8. 9. 2017 21:40
tešíme sa
Avatar - Barrichello
A kdo chce tradiční motor
Barrichello
| 8. 9. 2017 21:42
bude i verze Exclusive a verze s 1,8 R4, ale ta se sem hádám kvůli pomatené EU nedostane :-(
Avatar - Ozzman
A kdo chce tradiční motor
Ozzman
| 8. 9. 2017 22:39
Ještě že tak.... protože by pak mohla dostat napraskano od nějakého litroveho TSI >:D To by ti praskla cévka..... ale zase... budeš mít navigaci...s Ruskou mapou >:D
A kdo chce tradiční motor
kyklop
| 9. 9. 2017 07:38
Ak by si si dal výlet na východ od sk, tak bude mapové pokrytie k nezaplateniu :-)
Avatar - Barrichello
A kdo chce tradiční motor
Barrichello
| 9. 9. 2017 16:41
Mapy už sou dle nových zjištění k dispozici i slovenské a české ;-)
Avatar - Beefcake
A kdo chce tradiční motor
Beefcake
| 8. 9. 2017 23:27
No, cital som recenziu Xray s 1.8 a 5st robotizovanym automatom. Pri sviznejsej jazde sa pervodovka prehrieva a ide do nudzoveho rezimu. wtf ?
Avatar - lamal
A kdo chce tradiční motor
lamal
| 9. 9. 2017 11:04
ktory aspon trochu normal clovek si kupi robotizovany manual ?? ani do kosačky

lowcosty nikdy nebudu mat poriadny automat, tie auta maju zmysel jedine s manualom
Avatar - Beefcake
A kdo chce tradiční motor
Beefcake
| 9. 9. 2017 16:22
Mna sa nepytaj, ale par ludi ti to tu zdovodni a napise, preco ma toto riesenie navrch pred zlymi zapadnymi :-)
A kdo chce tradiční motor
kyklop
| 9. 9. 2017 20:58
Ktokoľvek koho nebaví radiť, prípadne radenie rýchlostí je pre neho nočná mora
Avatar - Barrichello
A kdo chce tradiční motor
Barrichello
| 9. 9. 2017 16:43
Tak to sem nečetl, každopádně ten robot je od ZF, takže si stěžuj v Friedrichshafen ;-)
A kdo chce tradiční motor
kyklop
| 9. 9. 2017 20:57
To je pri robotizovanom manuále celkom zvláštna vlastnosť už len z princípu :-)
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
Modrý blesk
| 8. 9. 2017 22:17
Velice děkuji za odborně provedenou reportáž s velice poučným praktickým výkladem!
Při jízdě s vytočeným motorem přes 5 tis. ot./min mě velmi překvapilo, jak dobře byl pan redaktor slyšet. Zajímalo by mne, zda při takto vysokých otáčkách je Logan tak tichý, nebo pro účely video reportáže byl hluk technicky z nahrávky potlačen např. upraveným mikrofonem? A jak moc jsou v kterém pásmu otáček cítit vibrace tříválce? A ještě jedna úvaha. U tříválce chybí přirozené "protiváha", proto má tendenci otáčet se kolem svislé osy dokola, a dotaz k úvaze zní: nerozklepe to časem kastli, pokud se motor bude provozovat dlouhodobě kolem 4 - 6 tis. otáček. Předem děkuji za odpověď.
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
adamzprahy
| 9. 9. 2017 01:31
K hluku mohu přidat mou zkušenost ze Sandera Stepway 0.9 TCE, kde motor opravdu v autě není moc slyšet a na poměry lowendu je to velmi tiché. Spíš jsou slyšet jiné zvuky jako valivý odpor, déšť, puštěné stěrače apod. Na to jet 130 km/h úplně v poho.
Avatar - Đawson
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
Đawson
| 9. 9. 2017 01:36
Slyšíš spíš svist vzduchu a v dešti bubnování vody a bordelu do podběhů.
Avatar - pumpkin
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
pumpkin
| 9. 9. 2017 11:17
To súhlasím, zhoduje sa to s mojou skúsenosťou s Loganom MCV Stepway s rovnakým motorom. S 1.0 SCe som sa viezol len s taxíkom a je to veru horšie.
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
Radek123radek
| 9. 9. 2017 16:53
0.9Tce je prvni motor v Dacii co neni pri dalnicnich rychlostech slyset. Je to dano preplnovanim a tim padem nizkyma otackama. 1.0 Sce je atmo a slyset bude vic.
Avatar - woody-alien
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
woody-alien
| 9. 9. 2017 20:10
Určitě není první. Prvním turbobenzínem v Daciích byl 1.2 TCe.
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
Radek123radek
| 10. 9. 2017 20:43
1.2 Tce je pouze v Dacii Lodgy a v Dusteru v Loganu a Sanderu pouze 0.9Tce
Avatar - woody-alien
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
woody-alien
| 10. 9. 2017 21:37
Když už chceš být přesný, tak tedy 1.2 TCe je i v Dokkeru. Nicméně já reagoval na "0.9Tce je prvni motor v Dacii co neni pri dalnicnich rychlostech slyset". O konkrétním modelu tam nebyla zmínka. ;-)
Avatar - lamal
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
lamal
| 9. 9. 2017 11:08
jak moze 'casom' motor rozklepat kastli ked je zaveseny na silenblokoch ? tie fabie 1.4tdi rozklepali kastle fóbičitám ? to benzinovy 3val je omnoho kludnejsi
Avatar - pumpkin
Logoan s 1.0 SCe - hlučnost - dotaz na pan redaktora
pumpkin
| 9. 9. 2017 11:15
Tú hlučnosť motora potláča fakt, že redaktor má mikrofón pripnutý na golieri. V skutočnosti motor hučí už oveľa viac.
Mozna jsem posledni...
Ja Prvni 123
| 8. 9. 2017 22:18
Ale já fakt odmítám vždycky po pár řádcích klikat dal, abych se něco dozvedel... trhnete si nohou.
Avatar - wakantanka
Mozna jsem posledni...
wakantanka
| 9. 9. 2017 15:25
V mobilnej verzii to nehrozi, preto clanky co chcem citat citam na mobile alebo tablete cez tu ich appku. Navyse ziadne vyskakovacie okna s reklamou a samospustacie videa.
Snové kombi
Sacahariel
| 8. 9. 2017 22:43
Kombi co má 54 kilowattů v základu a top 66 kilowattů. Ty jo to musí zrychlovat >:D Gravitačním zrychlením když to nasraně pošlu ze skály směr přízemí. Hnedle v pondělí letím koupit dvě >:-[]
Avatar - Đawson
Snové kombi
Đawson
| 9. 9. 2017 01:33
By mě zajimalo čím jezdíš frajere, ještě nedávno měla polovina národa fábku v kombajnu se 47kw a jezdilo se s plnou náloží do chorvatska, ještě větší minulost se stejně letargickou felckou radši nezminuji. A ukaž mi jiné combi s tímto výkonem za tyhle peníze.. něco sem se najezdil se citigem co mělo 43 kw a na normální ježdění to naprosto stačilo a když člověk někam jede s rodinou, jako dobytek jet nemusí.
Avatar - Riceeater
Snové kombi
Riceeater
| 9. 9. 2017 05:48
Celý problém je v tom, že dnes si každý frajer může v bazaru pořídit 10-20 let starou plečku s velkým výkonem.... mno... a to si pak může připadat jako král silnic :-)

Co na tom, že ta Dáčka stála 2-3x tolik než králova olítaná střela >:D
Snové kombi
webpaja
| 9. 9. 2017 08:25
To včera nešlo, že jen dnes? Tady se rojí jen samí kupci nových Dacií, neuvěřitelné! ;-)
Avatar - Riceeater
Snové kombi
Riceeater
| 9. 9. 2017 18:56
Nechytej mne za slovo ;-)
Avatar - skejpa
Re: Snové kombi
skejpa
| 5. 4. 2019 11:32
Tak když 10 let stará "plečka" je mnohem lepší auto než nová Fabia nebo Dacia, tak to přeci není nic špatného. Ta 10 let stará plečka bude i tak spolehlivější, bezpečnější a v neposlední řadě líp pojede, takže nevidím důvod jí shazovat. Naopak.
Snové kombi
webpaja
| 9. 9. 2017 08:20
Takže co stačí Dawsonovi, musí stačit všem? :-! Take it easy chlapče...
Avatar - Đawson
Snové kombi
Đawson
| 9. 9. 2017 13:03
Kupec dácie za 200k potřebuje 200kw ?
Snové kombi
webpaja
| 10. 9. 2017 06:19
Co to je za příměr? Kde to čteš? Kupec Dacie by pravděpodobně vyšší výkon ocenil, jen není k dispozici, nelži sám sobě... ;-)
Avatar - skejpa
Re: Snové kombi
skejpa
| 5. 4. 2019 11:34
Kupec Dacie chce hlavně ušetřit. Jinak by nekupoval Dacii...
Avatar - twistedTSD
Snové kombi
twistedTSD
| 9. 9. 2017 09:32
Ta Fabia a Felicia měly aspoň trochu normálnější objem a točivý moment, pokud vím. Renaultu prostě schází použitelné atmosféry, tak do Loganu hodil motor z Twinga.
Snové kombi
Radek123radek
| 10. 9. 2017 20:46
Tvl kdyz byla octavka 1.6 s 55kW tak to se frcelo a nikomu to moc nevadilo :-)
Avatar - twistedTSD
Snové kombi
twistedTSD
| 11. 9. 2017 08:29
Opět, 1.6 55 kw a ještě euro 2 není to samé jako 1.0 54 kw.
Avatar - Riceeater
Snové kombi
Riceeater
| 9. 9. 2017 05:44
Naní nad erudovaný názor vyzrálého znalce :-)
Snové kombi
webpaja
| 9. 9. 2017 08:26
Neletíš, nemáš na ně. Vidím to na hodně ukrů a čerstvé papíry na motocykl "A".
Snové kombi
Sacahariel
| 9. 9. 2017 12:16
Nezbývá mi než-li se pousmát. Sarkastické píchnutí do vozů Dacia dle očekávání způsobilo lavinu osobních útoků. Vozy Dacia skutečně plní českou mantru hlavně že je to levé, všechny vozy Dacia mají jen dvě výhody jsou nová a levná tím výčet výhod a kladů končí. Použitá technika, vzhled interiéru atd. skutečně evokují 10 a více let staré vozy od renomovaných výrobců. Sám využívám vůz VW vyrobený v roce 2017...
Avatar - Riceeater
Snové kombi
Riceeater
| 9. 9. 2017 18:59
No, tak hlavně že je to VW >:-[]

Teď jsi všem Dacanům vytřel zrak >:D
Snové kombi
Sacahariel
| 9. 9. 2017 23:27
Na výkon VW Golf R sice musí Dacia spojit síly skoro celé své flotily, ale když myslíš :-!
Snové kombi
webpaja
| 10. 9. 2017 06:22
Ale prdlačky, tyhle dětské poměřovačky pinďourků určitě nesvědčí o nějakém Golfu R. Svědčí jen o pubertální a nevyzrálé představě světa.
Odpověď pro hlupáka by mohla být ve stylu: Kolik lidí odveze za cenu R flotila Dacií?

;-)
Snové kombi
Sacahariel
| 10. 9. 2017 13:07
To čemu věříš nebo ne je jen tvoje věc rozporovat to nebudu. Vozy z produkce Dacia mě osobně prostě nic neříkají jsou slabé, špatně vybavené a interiér je značně zastaralý. Od auta očekávám výkon, tak aby se dalo bezpečně předjíždět a občas si i zablbnout a pokud chci jet klidně vůz mi to umožní. Ale jaksi u Dacie tohle nejde, do všech modelů cpou nesmyslně slabé motory pak si za to sedne ještě eko jezdec co potká 1-2 podobně smýšlející a rázem je kolona jak hrom, protože na spoustě okresek bezpečně 3-4 auta naráz předjet nejdou. A to že si za cenu svého Golfa můžu koupit 7.5 Logana v základu mě fakt netankuje a kolik socek by ta flotila odvezla mi je taktéž jedno.
Snové kombi
webpaja
| 11. 9. 2017 02:44
Vzhledem k tomu jak vystupuješ a co píšeš jsou mi putna tvoje mokré sny, ale nazvat někoho sockou kvůli autu může jen mentálně slabý a silně nevyrovnaný jedinec.

Dacia je dostupné auto pro jednotlivce i rodiny, samozřejmě jsou mimo zájem plakátových kovbojů.
Avatar - woody-alien
Snové kombi
woody-alien
| 11. 9. 2017 07:53
Mně připadá, že si spletl místo. Takhle machrovat s "R"kem můžeš možná tak v šesti letech u logopeda. >:D
"Sám využívám vůz VW vyrobený v roce 2017..." >:-[] >:-[] To je síla.
Avatar - Riceeater
Snové kombi
Riceeater
| 10. 9. 2017 06:29
No, věř nebo ne... v mém Bentley Continental GT W12 mi přijdeš v tom lidovém vozu docela směšný :-!

>:D >:D >:D

Takového chlapáka jsem tu dlouho nezažil... ale v hlavě mi zůstal jeden mamlas s nickem Hory. Je to už spoustu let, ale obouval se do Dacií taky a prsil se s Dodge Caliberem (mimochodem v interiéru si neměl tenhle skvost s Dacii co vyčítat).
Avatar - woody-alien
Snové kombi
woody-alien
| 11. 9. 2017 08:11
Dodge Caliber.... >:D :yes:

Tak to mi dává vzpomenout na jedno mé profesní selhání. Pomáhal jsem svojí zákaznici naložit krabici do auta. Chevrolet HHR 2.4. Ještě tam měla podložky SPZ ze známého lokálního autobazaru. Ale rypák až do nebe, že prej chtěla něco silnýho, co hned tak někdo nemá.
"A kolik Vás to stálo ?" Významně protáhla odpověď. "No, hóóóódně." Mrknul jsem na cca 10 balíků příšerný 6mm laminátový podlahy, co ji měla naloženou v kufru, a neudržel jsem se. "To Vám věřím. Na slušnou podlahu už holt nezbylo."
:-)
Avatar - woody-alien
Snové kombi
woody-alien
| 9. 9. 2017 20:19
To je hezké. Mně zase nezbývá než Vám popřát hodně štěstí při procvičování jazyka českého. Co třeba zkusit nejprve spojky... ;-)
Snové kombi
webpaja
| 10. 9. 2017 06:23
Tady je zase rojení >:-[]

Podobný kousek tu chyběl >:D
p. Vaculík
KubikCv
| 9. 9. 2017 00:57
Pan Vaculík je důvodem proto,nezanevřít na ACZ. Smekám před jeho technickými znalostmi a přehledem. Finanční rezerva při koupi ojetiny,kterou zmiňuje na začátku videa mi mluví z duše :-) Téměř nikdo,kdo kupuje ojetinu nepočítá s nutnými náklady na servis po koupi vozu. A podle toho to taky vypadá...většina lidí koupí ojetinu za poslední peníze a následný nákladný servis je nemile překvapí. Následuje smlouvání v servisu a sháňka po dílech z vrakovišť. Kdo po koupi ojetiny investuje do rozvodů,spojky,brzd,čepů řízení a geometrie,popřípadě výfuku... ? Tak určitě Dacia nepřidá na "společenský prestiži" jako vofce fdýzlu. Ale je to prostě nový auto za cenu českýho mainstreamu s 300tkm nájezdem :-)
p. Vaculík
jiras_
| 9. 9. 2017 10:12
Problém je, že když to člověk započítá, tak nemůže najít racionální důvod ke koupi ojetiny. Příklad: chci auto na 10 let, nižší střední, aspoň nějaká výbava jako klima, el. okna, centrál, mlhovky, slušný stav. 5letá ojetina, 180-200 tis. Kč. 50 na servis určitě. A modlit se. Když to bude fungovat, těch 50 se třeba nevyčerpá. Za 5 let je tomu autu 10, najeto kolik, 250? Radši poslat dál a znova to samé kolečko.

Kolik to dá dohromady, 400 minimálně když bude 2x štěstí? Když se to podělá, tak 500. Za dvě ojetiny, kterejm se mohlo předtím stát cokoli. Nebo nové auto za ty samé prachy. Za 400 se dá vybrat novinka a nemusí to být Logan, bude to mít slušnou výbavu, záruku, nikdo to určitě nenaboural. Za 450 je toho spousta. S 200 tis. v kapse se dá dostat v pohodě k bezúročné půjčce přímo od automobilky, ani povinná pojistka nevychází špatně.

Něco bude potřeba s přibývajícími roky vrazit i do té "novinky", ale rozdíl je v tom, že to majitel přímo ovlivní tím, jak se k tomu chová.

A nebo i tu "novinku" po 5 letech poslat dál za slušnou cenu, tak cca 50 %. Nemusí se řešit peníze bokem na servis, ty se použijí na koupii nového. Pak jen jednou ročně vyměnit olej, jednou za 2 roky garančka. To už taky není pohřeb, olej vlastní, kvalitní do 1500/5 litrů a vyjde to na rozumné prachy.

Celé to jde napasovat i na třídu Fabie, čísla se jen sníží, výsledek vylej nalej zůstane. Jasně, pokud někdo má problém dát dohromady 100 tis, tak má smůlu a ojetina je jediná volba. Ale auto je výsada, ne právo...
Avatar - Emel
p. Vaculík
Emel
| 9. 9. 2017 10:37
Ono se to nejvíc láme s nájezdem. Pokud najedu do 10tkm za rok... a takovejch lidí je spousta... tak mi pokles hodnoty během prvních let udělá mnohem větší díru do rozpočtu než cokoli jiného, o časové hodnotě peněz nemluvě. A zároveň je při takovém nájezdu menší riziko těch oprav, respektive... je větší šance, že budu třeba pět let jezdit bez problému.

Pak záleží na tom, co za auto chceš. U ojetiny třeba nezaplatíš zdaleka tolik za silnější motor a výbavu. Takže můžeš jezdit třeba novým Sanderem 1.0SCe a za stejné náklady můžeš jezdit třeba starší, ale silnější lépe vybavené Clio.
p. Vaculík
Neurotic
| 9. 9. 2017 10:54
Zajímavé nové auto vydrží 10 let bez servisu, ale 5 let staré potřebuje okamžitě servis za 50 tisíc... Jinými slovy kecy jak si obhájit 3 válec za půl mega, když soused má normální auto ani ne za polovinu >:D
p. Vaculík
jiras_
| 9. 9. 2017 13:39
Vždyť to tam píšu. Nejdřív číst, pak psát. A tříválec za půl mega? Proč? To i u koncernu můžu mít 1.4 TSI. U té ojetiny je to o výměně všech kapalin a filtrů, nechat to zkontrolovat, gumy nejspíš budou zralé na výměnu, tlumiče taky. Dvacka hned na začátku, zbytek je záloha, když se něco podělá. Já zažívám spíš ty, co si musejí obhajovat ty suprové koupě "za polovinu", ale každému jak chce.
Avatar - twistedTSD
p. Vaculík
twistedTSD
| 9. 9. 2017 12:58
Pokud vím, u některých automobilek/servisů si člověk vlastním olejem koleduje o problémy se zárukou.
p. Vaculík
jiras_
| 9. 9. 2017 21:03
Pokud se dodrží norma, je to v pohodě. Spíš straší servisy samotné, je to kšeft. Být rozdíl 2-3 stovky celkem, tak to asi málokdo řeší, ale když suprový olej stojí 1500/5 l, tzn. zbude i na doplnění a průměr jakp Castrol nebo Shell ze sudu v servisu 800/l, tak sorry. Nemluvě o tom, že tam lejou co zrovna je, jestli se to mezi sebou má rádo nebo nebo ne neřeší.
p. Vaculík
KubikCv
| 9. 9. 2017 23:20
stačí se podívat na inzertní servery,případně poptávky na soc.sítích...auta do 10 tisíc s STK a bez ekodaně >:D Reálně odhaduju,že nejvíc lákavý ojetiny jsou v cenách do 100 tisíc. Na které většina lidí dosáhne z úspor,ale už nezbývá na následný servis. Nehledě na to,že aut v inzerci s nájezdem nad 250 tkm je jak šafránu...většina je stočených a v tom případě se servis mnohonásobně prodražuje. Ale je to věc lidí...nedivím se stáčení km,protože valná většina lidí když uvidí sice pravidelně servisované auto s nájezdem 315 tkm bere nohy na ramena,ale pokud jim to identické auto "navrtíte" na 185 tkm jdou po něm jak slepice po flusu. Pro takového člověka jsou dvě kila za novou Dacii hrozně moc za šmejd z Rumunska,ale během pár let takřka totožnou částku proinvestují ve svojí ojetině :-)
p. Vaculík
Nicco
| 9. 9. 2017 22:08
Super video, kez by vsechny testy delal on, nebo byly takove i od jinych redaktoru. Kupuju jenom ty cisla, kde ma ty svoje megatesty, skoda ze vetsinou dela jenom na Skodovkach, posledni dobou dela neco malo o Dacii. Jen tak dal a i jine znacky by to chtelo.
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 9. 9. 2017 05:46
Nikdo se tu nepozastavuje nad tím, že v pátek nedala redakce test? Nikdo se nepozastavuje nad tím, jak neustále redakce lže? Nikomu nevadí, že článek ze SM údajně vytvořila redakce ACZ?

Nepouštím si zde videa, naopak je zastavuji a nemíním se dívat na něco, co se spouští samo. Vaculík, po svém komunisticko-propagandistickém článku o tom, že kdo kupuje ojetinu je vlastně vekslák a jak je lepší koupit novou Fabii, je pro mě prodejnou šlapkou SM, stejně jako zbytek osazenstva.

Logan? Ano, vody, které Škoda opustila si vzala za své Dacia, ale je to pro specifickou skupinu lidí a domnívám se, že spoustu kupců tvoří živnostníci, kteří dostávají levného mezka.
Avatar - Riceeater
Otupělost a Machalovy lži
Riceeater
| 9. 9. 2017 05:56
Tak to buď žiješ v jiné zemi, nebo jsi dlouho nevytáhl paty z Prahy :-)
...já potkávám těch Loganů, Sander a v poslední době zejména Dokkerů velké množství a přijde mi, že v nich sedí úplně normální, nespecifičtí lidé.

U Dokkerů samozřejmě živnostníci asi převažují... ačkoliv... rodinná dodávka mi na chalupaření přijde smysluplnější než kombi.

Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 9. 9. 2017 08:19
Bavím se o MCV, ty Praho. Já vidím v Daciích hlavně chlapy v montérkách, se žebříky, vozíky apod. Vyjma Sandera.
Avatar - Blue Sun
Otupělost a Machalovy lži
Blue Sun
| 9. 9. 2017 08:32
To se hodně špatně díváš. Anebo fakt žiješ v nějaké své prémiové bublině a život okolo zcela ignoruješ.
Stačí odjet dvacet kiláků od Prahy a Logany, MCV a Sandera jsou docela častou vizitkou vesnic i menších měst.
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 9. 9. 2017 08:43
Promiň, že jsem nezavítal do vaší vesnice, nedokážu projet vše. Nech si kecy o prémiové bublině, žiju v malwém městě a živnostníků, podnikatelů, mám okolo sebe dost. Sandera ano, běžný Logan taky, ale MCV, Dokker nebo Duster vídám často (nepsal jsem níc o většině) jako podnikatelské.
Avatar - Blue Sun
Otupělost a Machalovy lži
Blue Sun
| 9. 9. 2017 10:03
Použití slovíčka "hlavně" vyvolává asociaci většinového... A bublina? Není to prvně, co se projevuješ zcela mimo realitu.
Už se zase začínáš kroutit, jako vždy.
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 9. 9. 2017 10:57
Co to meleš malý komunisto? Tvoje kastování lidí podle aut je tragedie, čekám, kdy začneš věšet úspěšnejší na kandelábry.
" spoustu kupců", "vídám často" co je na tom tvým pohledem většinového?

Uklidni se rudá knížko a přestaň soudit lidi podle aut. :-!
Avatar - Riceeater
Otupělost a Machalovy lži
Riceeater
| 9. 9. 2017 19:03
Ale, ale... takové osobní výpady (rudá knížka, komunista... ajajaj, tohle smrdí opravdu Prahou) a přitom na tak trefný příspěvek... tfujky, tfujky :-!
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 10. 9. 2017 06:25
Přečti si jeho příspěvky, neustálé napadání ze strany sociálních či materiálních rozdílů. Nevím co by mělo smrdět Prahou? Nejsem pražák, ale nechápu proč by mělo být ostudou jím být a ne třeba brňák, ústečák atd.

Klídek ;-)
Avatar - Riceeater
Otupělost a Machalovy lži
Riceeater
| 10. 9. 2017 06:59
Ok, máte osobní spory... mě je to jedno. Ale tohle rádoby "odbojové" prudění s komunisty je směšné, téměř třicet let poté...

A proč Praha? No jednoduše proto, že největší kumulace těchto komunistobijeckých blábolů je z úst mých zákazníků právě zde. V jiných regionech jsem to nikdy nezaznamenal v takové míře, jako právě tady... a přitom jsou v ČR místa, kde se soudruzi vyřádili na lidech daleko více.

A Prahu nemám rád... ;-)

Paradox: samej borec a nejvíc neplatičů a šmejdů-spekulantů mám vždy tady >:D
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 10. 9. 2017 08:02
Ano, téměř 30 let poté se tu chodí bavit svazáci hlavně o své závisti.

Proč Praha? Protože se tam slézá kde co. Od karviňáka po košičana (neříkám, že je to špatně).

Optiku mám/nemám rád, neřeším ;-)
Avatar - Blue Sun
Otupělost a Machalovy lži
Blue Sun
| 10. 9. 2017 20:11
Začínáš být čím dál větší fňukna, víš to? Neustále si jen stěžuješ, všechny kastuješ jen proto, že mají jiný názor (a ještě je pak obviňuješ z kastování na základě třídních rozdílů)...
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 11. 9. 2017 02:46
Ty jsi čím dál větší trouba ;-) Nauč se číst a trochu taky nastuduj význam jednotlivých slov.

Ty nemáš jiný názor, jen se tak tváříš a ani nevíš proč.
Avatar - Emel
Otupělost a Machalovy lži
Emel
| 9. 9. 2017 09:28
Však to je pro Dacii dobře... živnostník to auto otočí třeba za 3-4 roky, důchodce ho má na doživotí :-)

Podle mě se nedá úplně říct, že by Škoda ty vody opustila... tenkrát to byly jiné vody. Fabia v kombíku nebyla nijak zázračná koupě, spíš to prostě bylo nejlevnější auto od domácí značky použitelné pro rodinu... ale v té době jsi mohl mít za podobné peníze třeba Mégana v kombíku. V tom je ten rozdíl, Fabia se kupovala protože to byla Škoda, Dacia přes cenu.
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 9. 9. 2017 10:59
Ano, ale byly pickupy, kombík přišel na čtvrt míče a auta mezitím rostla. MCV ti dá mnohem víc prostoru než Fabia.
Chtít prostorné auto za minimáoní cenu, jsem zájemcem. Dražší verze už podle mě takový smysl nedávají.
Avatar - traveldrive
Otupělost a Machalovy lži
traveldrive
| 9. 9. 2017 15:35
A prečo by drahšie verzie nedávali dostatočný zmysel? Proste dostaneš bohatšiu výbavu alebo silnejší motor za peniaze, ktoré by ti u konkurencie stačili sotva na základ. To dáva zmysel viac ako dosť.
Otupělost a Machalovy lži
webpaja
| 10. 9. 2017 06:27
Protože tam lowcost vyzní mnohem víc než u levných verzí. Je to v zoně běžných výrobců a tam prostě Dacia nemá už argumentaci tak silnou jako dole.
Avatar - traveldrive
Otupělost a Machalovy lži
traveldrive
| 10. 9. 2017 16:38
Tú argumentáciu som ti zrovna vysvetlil - porovnateľná výbava za podstatne nižší obnos. Čo na tom nechápeš? Lowcost nie je zaklínadlo, lacné auto neznamená zásadne chudobné.
Otupělost a Machalovy lži
kyklop
| 9. 9. 2017 21:10
V rodine je predajca renault / dacia (nie obchodník, ale majiteľ salónu) a štatistiky hovoria, že základné motory/výbavy u dacie neletia ;-) . Áno, keď si kúpiš trochu vybavenejšiu verziu, tak na dostrel je triedna konkurencia, ale aj tak sa u tej dacie nepredávajú modely s cenou od ;) .Takźe zmysel kupujúcim zjavne dávajú s že nie nám , to len je náš problém :-)
Vzpera
makossko
| 9. 9. 2017 09:33
Všimol si niekto zaujímavý detail pri otváraní prednej kapoty ? Je tam plynová vzpera !!!! Toto sa len tak dnes nevidi .......
Avatar - Flai
Logan MCV
Flai
| 9. 9. 2017 10:01
máme ho v rodině 3 roky v článku jsou některé věci pravdivé jiné zase totalní bláboly třeba jako preventivní vyměna lambda sondy >:D To auto má ještě jednu výhodu a to je Nosnost! 620 Kg!!! které auto to má? A hlavně při zatížení netahá zadek po zemi a nemá kola zabořená v podběhu jako Oktavia2,i30 2... dále výhoda z usporných důvodu použili zadní tlumič výfuku z krátkého sandera=výfuk končí za zadní nápravou tudíž nehrozí chytnutí,nebo utržení,pokud byste jeli extrémní terén >:D tj zadní nájezdový úhel akorát zadní park.senzory jsou umístěné dole v nárazniku... nevýhody mám 180 a čelní sklo je dost zkosené,čekal jsem že při modernizaci dájí podélné nastavení volantu,nádrž na ostřikovače pouze 2litry,gumové koberce které nezadrží vodu... Jinak nikdy mi nevadilo ovládání stahování oken na středovém panelu,připadalo mi to jako v BMW >:D
Avatar - pumpkin
Logan MCV
pumpkin
| 9. 9. 2017 11:40
Kde si našiel nosnosť 620? Ja som na Logane MCV Stepway s 0,9TCe mal iba 474 kg. Taký nový Swift aj so štvorkolkou má úžitkovú hmotnosť 445 kg...
Avatar - Flai
Logan MCV
Flai
| 9. 9. 2017 12:05
určitě přes 600 nemám u sebe techničák máme 1.2 LPG údajně verze LPG mají upravenou zadní nápravu,ale těch 600 sem si jistý že tam je
Avatar - Flai
Logan MCV
Flai
| 9. 9. 2017 12:10
tak ted sem koukl na konfigurace= technické info a opravdu benzín má 450 a až nafta 500 schválně se zeptám jestli to po faceliftu změnili protože sem si takřka jistý že v roce 2014 bylo 620 nebo přes 600 ...
Avatar - pumpkin
Logan MCV
pumpkin
| 9. 9. 2017 13:20
No ja ti píšem technické info po facelifte, konkrétne model 2017. Iné čísla sú zas v techničáku, tam má prevádzkovú hmotnosť 1211 kg a najväčšiu prípustnú 1605 kg, takže podľa toho by mala byť úžitková hmotnosť iba 394 kg, ak to teda dobre počítam. Je to verzia MCV Stepway s 0,9 TCe a štart/stop systémom.
Úžitkovú hmotnosť 675 má až Dokker Van.
Logan MCV
Martin
| 9. 9. 2017 12:40
já to spočítal na 479 kg nosnost (1570kg mínus 1091kg) - MCV II 1.2 rv 2013
nepotřebuju víc
Martin
| 9. 9. 2017 12:35
jakožto uživatel MCV II 1.2 LPG prostě nepotřebuju víc, kupuju na co mám, jsem s autem dlouhodobě maximálně spokojený, neřeším blbosti a jezdím a že někdo na Dáčky nadává, sorry jako, ale to je jeho problém, ne můj :-) , raději auto nové, než nějaký křáp s nejasným původem a stavem
Avatar - traveldrive
nepotřebuju víc
traveldrive
| 9. 9. 2017 15:36
Veľmi pekne napísané. :yes:
Avatar - rohYpnol
Nesouhlasím
rohYpnol
| 9. 9. 2017 13:59
Jak si p.Vaculíka vážím, tak tentokrát s ním nemohu příliš souhlasit.

Dacia je určitě hodně zajímavá, především ale jako nová. A to tím, že dává v dané cenové kategorii jakousi "garanci" toho, že budu jezdit a ne skákat po servisech nebo shánět díly na vrakovištích.

Zato Dacia vyžaduje nemalou cenu. Ale za mě je to cena víc než snesitelná. Dacie jsou prostě z uživatelského pohledu auta, která se bezproblému vyrovnají třeba ... Škodovce >:-[]

ALE!!!

1) Není pravda, že Dacia je jednoduše rozebiratelná a servisovatelná. Ano, p. Vaculík vytáhl na 1.0 některé spotřební díly, které jsou dobře přístupné. Ale co když člověk musí vyměnit něco, co není běžný spotřební díl (typu filtr, olej, žárovka, svíčka, baterie...)? Dacia je levně poskládané auto a bohužel tomu odpovídá vše. Díly jsou udělány co nejlevněji a jsou do sebe prostě "zacvakány" a nepočítá se příliš s jejich výměnou. Ve výrobě to do sebe poskládáte, ale pak to znamená že kvůli některému dílu rozeberete půlku auta...

2) Osvědčená technika Renault? Ne tak docela. Na Dacii se bohužel šetří všude a (přinejmenším dříve) platilo, že měla třeba staré osvědčené spolehlivé motory Renault, jenže díly nebyly totožné. Třeba rozvodový řemen byl užší a zatímco na Renaultu byla výměna po 90 tis. km, tak na Dacii uz po 60 tis. !!! A v originálním servisu nebyla výměna rozvodů zrovna levnou záležitostí...

Takže Dacia zase TAK svatá není. Navíc dnes? Posledním jednoduchým motorem je právě 1.0, jenže ten bude pravděpodobně hodně limitní. Dacia Logan je sice docela lehká, ale stále je to "kus auta" a tomu odpovídají jízdní odpory a přepravní kapacita.

I přesto ale Dacii za mě vřele doporučuji a vidím ji jako asi jediného možného nástupce Felicií. Bohužel Dacia je auto tak na 10 let, což při nějakém nájezdu 10 tis./rok v zásadě bude odpovídat, že některé díly se ani nebudou měnit za života auta. Jenže i tak, pro cílovou skupinu je docela drahá, v Arctice je to nějakých 230 000 Kč,- což na rok vychází odepsat 23 000 Kč,- z rodinného rozpočtu, což je nějakých 2 000 Kč,-/měs. za samotný "odpis" auta, a to jsme ještě ani nevyjeli. K tomu provozní náklady a jsme na částce, která je pro mnohé (většinu) českých rodin zkrátka nadlimit.

Takže se pak nedivme, že český národ jezdí ve vylítaných popelnicích z itálie a německa... :-!
Nesouhlasím
KubikCv
| 9. 9. 2017 23:27
Pokud člověk najede do 10 tkm do roka tak často v autorizáku nebude a to ani s prodlouženou zárukou. A pokud najede velkou porci km,tak o záruku přijde po dvou,třech letech a potom není problém auto servisovat v prověřeném neautorizovaném servisu. Co mě třeba zaráží v Německu je množství malejch soukromníků kteří nabízí konzervaci spodku a dutin auta. Mnohem častějš to tam vidím než u nás...proto ty auta na západ od našich hranic vypadají tak jak vypadají :-)
PS: Jak ukázal pan Vaculík..banální servis si dokáže udělat člověk sám...vzduchovej filtr...výměna svíček atd. Třeba výměna olejového filtru u 2.0 TDi není žádnej med..ale i tak se to dá udělat v garáži
První zkušenosti s MCV
MarekG
| 9. 9. 2017 15:27
Pořídil jsem před měsícem MCVčko 0.9 TCe do naší rodinné firmy, jako náhradu za Xsaru Break 2001 1.9D, jejíž opravy už byly nerentabilní, a auto už nepůsobilo tak nějak reprezentativně. Poslední kapkou byl masivní únik chladící kapaliny do interéru a selhání funkce el. zámku pátejch dveří, takže nešly otevřít.Tahle poslední epizoda z mnoha, rozhodla, že je čas na změnu. Potřeboval jsem auto opravdu rychle, pokud možno stejně velký, nebo větší a nechtěl jsem investovat víc jak 300tKč, tak jsem vzal skladovku. Na výběr byly dvě varianty, 1.2 16V za 211tKč a 0.9Tce za 252. Obě varianty v základních barvách, bílé a modré, obě ve výbavě Arctica. Protože jezdíme i dálnice, tak jsem bez váhání vybral 0.9ku. Ta 1.2 se musí podle mě stejně trápit na dálnici, jako ten novej litrák. A po zkušenostech se starým autem, který mělo naložený dynamiku Š120, jsem to rozhodně nechtěl znova podstupovat. Takže auto bylo zarezervováno a po složení zálohy objednáno, s financováním sleva 10000, Navíc jen rezerva za 1800, gumový koberce a přední zástěrky, Jinak nic navíc. Bylo mi jasný, že s tímhle autem nezískám superluxusní kombi napráskaný těmi nejnovějšími technologiemi,špičkovým designem a vytříbenými jízdími vlastnostmi. O takovejch věcech jsem v okamžiku, kdy nám kleklo auto, ani neuvažoval. Tohle auto je jednoduchý, nenáročný, s přísně účelovým, ale po faceliftu, hlavně zepředu, s celkem slušným designem. Po faceliftu se podařilo odstranit dost nedostatků, jako je klakson, kterej je odteď už ve středu volantu, kterej samotnej se fakt výborně drží, a vypadá o hodně líp, než ten, kterej to auto zdědilo po Cliu II. Ovladače předních oken jsou konečně na dveřích, u řidiče s impulsním ovládáním ( což nemá ani Fabia, nechápu proč) Zadní bohužel, pokud je jimi auto vybavený, se ovládají pořád nízko umístěnejma tlačítkama na středovám panelu pod topením. Přitom by stačilo z Renaultího regálu vzít třeba novější panel ovládání oken, kterej by pasoval do dveřní opěrky.Ale protože máme v zadních dveřích švihadla, tak to neřeším, spíš je tady i přes ty dílčí zlepšení vidět pořád snaha o úsporu, a to i v dalších věcech. Jako např. ten ovladač seřizování světlometů, tvaru a velikosti knoflíku ze sporáku, s ne zcela přesně definovaným chodem.Zbytečně zastaralý řešení, el.seřizování by cenu moc nenavýšilo. Blinkr má nově trojblik, chtělo by to ale vypilovat chod samotné páčky. Tlak na páčku, kterej je nutnej k aktivaci trojbliku se špatně dávkuje, takže se občas stane, že rovnou zapnu blinkr trvale. Děje se tak při dávání levýho blinkru, trojblik na pravej jde bez problému. Další, z mýho pohledu nedostatek, je jen jednosměrný listování v PP jedním tlačítkem na konci páčky stěračů,na rozdíl od Clia, kde to jde oběma směry. Pokud budou provádět ještě nějakou modernizaci, tak to je další věc k vylepšení. Na druhou stanu, alespoň tam nějakej PP je. Tohle jsou hlavní výtky, co se týče uživatelské přívětivosti. Naopak jako výhodu u takovýho pracanta považuju celoplastový výplně dveří, který se dobře čistí. Gumovej koberec,kterej má jakoby prodlouženej levej horní roh a supluje tak plast nebo materiál, kterej bývá na místě pro odložení levé nohy, je pouze u řidiče fixovanej plastovýma čudlama k poidlaze. U spolujezdce je pouze volně loženej. Výrobce nezapoměl na funkci automatickýho zapnutí zadního stěrače při zapnutejch předních a zařazené zpátečce. Sedačky mají tužší výplně než dřív a i materiál je kvalitnější. Přesto všechno si myslím,že kdyby tam dali sedačky ze současnýho Clia, tak by to bylo lepší řešení, při zkušebním posazení jsem se v nich cítil líp. Možná je to mýma proporcema (180cm 110kg), ale v tom autě se sedí spíš na sedačce než v ní. Skoro nulový boční vedení a krátkej sedák o sobě dá vědět hned v trochu ostřejší zatáčce. Tady je prostě vidět, že to auto je primárně na pohodovou jízdu. Sedačky by si zasloužily lepší seřizovací prvky. Sklon opěradla se dá naštěstí nastavovat plynule díky růžicovýmu ovladači, výrobce mu dal, díky bohu přednost před tím páčkovým odlehčovacím systémem, jako je třeba u Rapidu. Nastavování výšky u řídiče se děje pomocí ovladače ze silné kulatiny ve tvaru obrácenýho J, jako u deštníku.Jistě, pumpovací systém páčkou na boku sedáku by byl komfortnější, ale alespoň tam za ty peníze to nastavování je. Rádio s CD a MP3 + USB a Bluetooth má 4 repro, dva širokopásmový v předních a dva širokopásmový v zadních dveřích. K tomu osvědčenej ovládací satelit pod volantem. Reprodukce je prosta rezonancí krytů repro ve dveřích, jak kdysi dávno psali v jednom testu.Párování se smartphonem jednoduchý a fungovalo na první pokus. Mikrofon HF je za stropní svítilnou směrem k čelnímu sklu. Jen mi příjde nelogický ovládání hlasitosti dvěma tlačítky VOL+/- a ledění stanic otočným ovladačm,kterej stisky potvrzuje položky v menu. Tohle mělo být provedený rozhodně naopak! Takový věci, jako je automatický zamykání po rozjezdu, navíc superjednoduše aktivovatelný a stropní osvětlení vpředu i vzadu se zpožďovačem považuju v dnešní době i u tak levnýho vozu za standard.
Posilovač řízení je elektrohydraulickej s nádobou hydrokapaliny umístěnou pod baterii bohužel dosti hluboko a ve stísňeným prostoru. Naopak přístup ke krytům pro výměnu žárovek (nově H7 oproti dřívějším H4) ve světlometech je bez problému, i při zástavbě 0.9TCe je okolo dostatek místa.Nový světlomety s integrovaným LED DRL a dvouparabolovým desigem mají podle mě, spolu s modernizovanou maskou chladiče, hlavní zásluhu na hodnotnějším vzhledu přední části.
To, že kapotu, jejiž panty jsou bohužel viditelný z venku,což není zrovna estetickej zážitek, dřží v otevřené poloze plynová vzpěra a kapota má na vnitřní staně protihlukovou izolaci, je celkem překvapující, vzhledem k ceně. To samý platíí i o podmotorovým krytu, dnes zřejmě taky záležitosti spíš dražších aut.
Z motoru 0.9 jsem měl zpočátku trochu obavy, který se bohudík nenaplnily. Jako svoje první auto mám Ibizu ST 2014 1.4 16V, tak mám možnost srovnávat. Co se týče kultivovanosti, tak díky čtyřem válcům vítězí ve srovnání kultivovanosti letitá volkswagenovská jednačtverka, která není slyšet na volnoběh, a i s 80tkm je její uložení v karoserii Ibizy pořád bez vekých vůlí, skoro ani cítit. 0.9ka proti tomu je citit, od nastartování díky lichýmu počtu výlců pořád, navíc při sepnutí klimakompresoru se s automatickým zvednutím volnoběhu ty vibrace pod zátěží zvýší. Po najetí 2500km už to není tak hrozný, jak na začátku,Motor nemá vyvažovací hřídel, a jeho uložení v karoserii MCVčka není asi tak dokonale provedený. Co se týče jízdy, tak zvyknout jsem si musel na to, že ta 0.9ka opravdu moc nejede pod 2000/min. V těch .zhruba 2200- 2300/min velice slušně zabere i s docela silným zaražením do sedadla :-), aby kolem 3500/min začala vadnout. Trochu mi to vzdáleně připomína 1.9 TDI PD :-) Takže je nutno řadit stylem I.- rozpohybování, II.- tak 30-40km/h, III -do 50ti, IV řadím nejdřív od 60, kdy točí lehce nad 2000 a V. od 90 dál. Je prostě nutný to držet pořád nad 2k, jinak motor protestuje. Při 130 tacho je na otáčkoměru 3200 až 3300.Pružnost na III. a IV. stupeň je, vzhledem ke kubatuře fakt slušná, pokud mě ale zpomalí na dálnici kamion , tak je nutno prostě podřadit z 5 na 4, jinak je pružnost na V. na úrovni vzpomínané 1.4.16V, možná o kousek lepší. U ní ale běžně podřazuju v této situaci z V. rovnou na III.
Zrychlení 0-100 je udáváno za 11.1s, což vzhledem k ceně a kubatuře je výborná hodnota. Takže rozjezdy z křižovatek, nebo typicky na D46 a jinejch dálnicích bez připojováku jsou v pohodě. Neznám žádný jiný NOVÝ auto za 250tKč s takovým parametrem. Kterej je samozřejmě dán relativně malou hmotností auta.
Spotřeba po 2500km je 6.1 při 60% město 30% okresky a 10% D.

Někde jsem slyšel,že v rámci přehodnocování downsizingu, ta 0.9TCe skončí, a bude nahrazena motorem s vyšší kubaturou. Že by 1.0TCe? Trochu se divím,že Loganu i Sanderu nedopřejou třeba tu slabší verzi 1.2TCe se 74kW. z Megane. Když i Dokker a Duster mají silnější verze 1.2TCe v nabídce. 1.6SCe bych v tom nechtěl, v krabicoidním Dokkeru má spotřebu ca.8l..A i tahle řada není žádnej aerodynamickej zázrak, byť je na druhou stranu lehčí...

Poslední věc v tomto shrnutí prvních zkušeností, která patří mezi negativa, je vyšší hladina hluku při jízdě nad 140km/h tacho, daná hlavně absencí důkladnějšího těsnění dveří, dvojitý prostě při té ceně nelze očekávat, a taky díky ne zcela(spíš vúbec) aerodynamicky řešeným střešním ližinám a zhruba metrové anténě, zbytečně dlouhé. V této rychlosti aerodynamickej hluk přebíjí zvuk motoru, kterej je odhlučněnej celkem obstojně.Když to srovnám, tak v MCV je při 140 hladina hluku na takové úrovni, jako když v Ibize jedu 160 reálných. Přední podběhy mají komplet plastová nadkolí, zadní jen na nejnutnějších místech.

Tímto bych to konečně uzavřel:-) Hodnotit spolehlivost, na to je ještě brzy. Tyto svoje zkušenosti jsem napsal bez jakýchkoliv příkras,se snahou o maximální objektivitu . Neidealizuju si to auto, jako nejlepší světě, narozdíl od některých majitelů, kteří to tvrdí na FB Dacie i jinde. Ikdyž chápu, že pokud do toho přesedli z Fáva nebo Feldy, tak je to pro ně prostě obrovskej skok. Já můžu taky srovnávat. Ibiza ST je světelný roky ve předu, co se týče jízdních vlastností, zpracování, důrazů na detaily. Na druho stranu, prostorově prostě nemá šanci,je to spíš taková stylovka. MCV je solidní auto, který nenadchne ani neurazí, za ty peníze nabízí adekvátní hodnotu a obrovskej prostor, obstojnej, relativně jednoduchej pohon,na kterej je si ale potřeba zvyknout. A je potřeba příjmout některý kompromisy. Na jedné straně třeba plynová vzpěra, kryt pod motorem, na straně druhé vyšší hladina hluku a některý zastaralý a ne až tak propracovaný detaily. Pokud člověk s tímto počítá, a dokáže se s tím smířit, tak má za vynaložený peníze nenáročný a robustní auto na každodení ježdění z A do B.

První zkušenosti s MCV
Ja Prvni 123
| 9. 9. 2017 20:32
Fí ha.. to ses rozepsal!
Ale hezky... díky.
:-)

Tak ať slouží ke spokojenosti.
Avatar - Riceeater
První zkušenosti s MCV
Riceeater
| 9. 9. 2017 21:01
Ted uz to jen lupnout na moje.auto.cz a je z toho vyborne hodnocena recenze :yes:
Hlučnost a bezpečnost MCV versus SANDERO
MarekG
| 9. 9. 2017 16:20
Je tady někdo znalej, a může mi říct, jestli je u Sandera(klasickýho, ne Stepway) nižší hladina aerodynamickýho hluku, prroti MCV. Třeba díky tomu, že nemá na střeše ty ližiny? Nebo je to stejný? Sandero jsem tenkrát neprojížděl, pro ten účel na co ho máme, je malý, potřebovali jsme velkej kufr,takže jsem se o něj ani nějak nezajímal.

Zajímalo by mě, proč je mezi těma autama v EURONCAP takovej velkej rozdíl v hodnocení? Je to třeba tím, že Sandero bylo vyvinutý komplet Renaultem v Brazílii a jako první z celé té trojice, a MCV je vyvinutý vícemeně rumunama na prodloužené platformě ze Sandera/Clia? MCV je podle všeho evropská záležitost,není k dispozici ani v Rusku.
Něco jako když Turci přilepili na Clio II stupňovitou záď, a vznikla Thalia?
Jediný co mě napadá, že ta sanderácká kastle je tužší, díky tomu že je o půl metru kratší. A taky otvor pro zadní dveře u Sandera není tak velkej jako u MCV a ta vyšší nakládací hrana funguje zároveň jako výztuha.

Jízdně na tom Sandero asi bude o něco líp, protože netahá za zadní nápravou víc jak metrovej převis.Takže by mělo být asi obratnější.
Hlučnost a bezpečnost MCV versus SANDERO
Radek123radek
| 9. 9. 2017 16:58
Aerodynamicky hluk bude i u Sandera podobny.Dle meho euroncap vysel lepe pro Sandero pac je kratsi a pri narazu nedochazelo tolik k deformaci jako vic tezke MCV.
Avatar - Flai
Hlučnost a bezpečnost MCV versus SANDERO
Flai
| 11. 9. 2017 15:51
ten rozdíl v nárazových testech kdy Logan MCV dopadl hůře než Sandero je v motorizaci. Logan MCV měl 1,5 DCi oproti Sandero které mělo 0,9 TCe ;-)
Hlučnost
Logan1
| 9. 9. 2017 16:55
Mám zkušenosti s mcv, sedanem i Sanderem. Malinko tišší mi přijde Logan, Sandero a MCV zhruba nastejno
Hlučnost
MarekG
| 9. 9. 2017 18:53
No, každopádně by měli na tom odhlučnění zapracovat. Ta opatření ke snížení hluku, by zase tolik cenu nenavýšila. A nejen odhlučnění, jde třeba o to ovládání PP, seřizování výšky světel, umístění předních ovladačů zadních el. oken a třeba i volant by se mohl dát seřizovat ve čtyřech směrech místo dvou.
Takže doufejme, že při nějaké další modernizaci dojde alespoň na něco z toho.
Možná by bylo lepší zrušit úplně verze Stepway a při mírným navýšení ceny ostranit tyhle nedostatky. Po zkušenostech, co mám a sbírám,tak bych si teda MCV Stepway Outdoor nekoupil. Za skoro 300tKč existujou i jiný alternativy, jen možná ne tak prostorný.
Hlučnost
Radek123radek
| 10. 9. 2017 15:15
Pravda,mam nove MCV a hlucnost od vozovky je na mezni urovni,mohli by na tom zapracovat.Steewai MCV je sice docela hezke,ale tech 300tis,to uz jsou na dostrel i jina auta napr.Hyundai i30 combi/Kia Ceed combi a priznavam jako majitel Dacie,ze tyto auta jsou zas o kousek dal.Dacia Logan MCV se vyplati do tech 250-260 .
Hlučnost
MarekG
| 10. 9. 2017 16:54
Tak tak. Podle toho co mi říkal prodejce, tak základ za 190 nikdo nebere, a ani střední Open nemá smysl. Ta má ve verzi Open u 0.9 TCe navíc povinně LPG a po dovybavení klimou vyjde dráž než 0.9 v Arctice bez LPG. Ten samej úlet je 1.5 dCi za 300k a robitickej manuál, bylo by zajímavý vidět prodejní čísla.
Hlučnost
Radek123radek
| 10. 9. 2017 17:36
Presne davat robotickou prevodovku do Dacie je dle meho ulet.Auto,ktere hraje na cenu je toto docela nesmysl.Ja si poridil MCV s 0.9 Tce sice v plne vybave tj.infotainment,tempomat,volant a radicka kuze,metaliza,hlinkova kola atd..ale,Koupil jsem to jako predvadeci s par km za 255tis,puvodni cena 309,- coz uz bych nedal a sel bych jinam,pac proste i kdyz tam jsou tyhle vychytavky,porad je to levne auto a je to znat,zejmena jak uz bylo psano hlucnost od vozovky a celkove pohodli.
Avatar - Emel
Hlučnost
Emel
| 10. 9. 2017 20:09
Původně jsem chtěl taky napsat něco takového... ale pak jsem si to rozmyslel. Je spousta třeba méně zkušených řidičů, kterým automat zásadně zjednoduší užívání auta... klidně i v Dacii.
Hlučnost
Radek123radek
| 10. 9. 2017 20:36
Nevim no,clovek,kteremu dela problem radit pri rizeni bych papiry nedal :-) Ale pravda,nekomu to asi pomuze,pac spousta lidi zejmena zenskych ani nevi co to je prevodovka a jak to cele funguje :-)
Avatar - Emel
Hlučnost
Emel
| 10. 9. 2017 21:44
Můžou to být starší lidi, ženské, někdo s nějakým zdravotním problémem...

Uživatel nemusí do detailu vědět, jak co funguje... třeba internet ;-)
Avatar - woody-alien
Hlučnost
woody-alien
| 10. 9. 2017 21:52
No a někomu jinému sice nedělá problém řadit při řízení....ale místo sledování provozu čumí do smartfounu. Já třeba koupil své ženě auto s automatem ne proto, že by neuměla řadit, ale aby se po několika letech bez řízení snadněji začlenila do provozu a zvykla si na něj bez většího stresu. Smiřme se s tím, že pro docela velké procento řidičů jízda autem vůbec není zábava ale pouze nutnost.
Tak schvalne?
maXX_CZ
| 9. 9. 2017 19:01
Kdo prvni prispecha, aby nam vysvetlil, ze Dacie je pro socky a radsi si koupi proprdenou Octu (zarucene po doktorovi) z Dojclandu, co dal za 6 let 70 tisic kilometru :-)

Sandero ted prodelalo facelift a musim rict, ze se mi fakt libi. Klidne bych si ho koupil. Velka skoda, ze do toho nenabizi 1.2 TCe 74kW.

A jak nekdo psal, ze nikde Dacie nevidi. Zkus nekdy z bubliny jmenem Praha vytahnout paty. Je to sice auto spis pro (nenarocne?) duchodce, tech je ale cim dal tim vic. Jen v ulici parkuji asi tri, jedna zbrusu nova.
Tak schvalne?
webpaja
| 10. 9. 2017 06:30
Už jsi přispěchal a napsal to, bychaři ;-)
Avatar - rohYpnol
Tak schvalne?
rohYpnol
| 10. 9. 2017 14:49
Dacia rozhodně není důchodcovské auto. Naopak jsem přesvědčený, že věkový průměr majitelů Dacie bude naopak docela nízký. Prostě mladé rodiny mají mnoho výdajů a tak nezbývá mnoho na auto. Dacia je tak zcela logickou volbou.

Navíc i skladba modelů - Duster, Logan MCV, Dokker ... všechno prostorné vozy zaměřené na praktičnost a aktivní životní styl. Vyloženě důchodcovské nelze mít ani Sandero či Logan.

A stačí se podívat na Dacia Piknik, kam jezdí s Daciema nespočet mladých rodin.
Tak schvalne?
KubikCv
| 10. 9. 2017 19:01
kolem mě vlastní nové Dacie lidé 30-40...severočeský kraj. A většinou je to volba rozumu...leckdy předešlé auto který majitel měl byla Škodovka. Osobně se mi dlouhodobě líbí Sandero,hlavně ve verzi Stepway
Tak schvalne?
bitner
| 11. 9. 2017 09:08
Mam Sandero rv 2011 a Logana rv 2015. Je mi 36, 2 deti 10 a 6, hypoteka, manzelka 4. rok po detech v praci.
Obe auta jsem kupoval nove, protoze ojetin mi stacilo a pri mych potrebach je v tehle cenove hladine ojetina ekonomicky nesmysl.
Avatar - twistedTSD
Tak schvalne?
twistedTSD
| 11. 9. 2017 10:03
Jediná Dacia u nás na vsi kromě firemního Dusteru je Sandero souseda důchodce, a to máme showroom za rohem. >:-[] Ale ne, nedělám z toho závěry. Jen si myslím, že věkový průměr majitelů Sandera a Loganu bude určitě vyšší. Pro mladou rodinu mi přijde perfektní Lodgy, popř. Dokker.
Tak schvalne?
Radek123radek
| 11. 9. 2017 14:47
Tak Dacii si rozhodne nekoupi 20ti lety kluk,ktery chce honit machry a delat dojem na holky,ze? :-) Takze vekova hranice je dle meho tak 35+ :-)
Re
Logan1
| 9. 9. 2017 19:21
Tak jestli někdo nevidí dachny na silnicích, tak má problém se zrakem :-) Letos je to v ČR 5.nejprodávanější značka, poslední 2 měsíce dokonce 4. Před ní je jen soused z MB, VW a Hyundai. Mimochodem v Evropě se Sander prodá výrazně víc než třeba Fabií
Logan MCV 1+0
Datel321
| 14. 10. 2017 22:45
VÁŽENÍ. Právě jsem si objednal MVC 1.0 Arctic. Roky jezdíme s Fabií 1.2 MPH Junior - holátko nejchudší) (OMG) a už se chystá do šrotu. Pije olej...

Jel jsem s tím od Balatonu, plná nálož a rakev na střeše, a po dálnici (při 4000 otáčkách ;o) to svištělo 130 kmph jak blbé. Pravda po maďarské rovině...

Tak si myslím, že to o moc horší snad nebude. Chtěl jsem atmosférický motor bez start-stop - nedodržel bych správnou péči o turbínu, dochlazování atd. a i start-stop je akorát na škodu, jak se dočítám

Tak dostanu auto až v lednu, a ve vybraných příspěvcích čtu, že tak jak tak budu mít nadprůměrné auto na české poměry ;o)

Já jsem trpělivý defenzivní šofér, akorát rád vyjíždím svižně z křižovatek, a to při podřazení půjde...

Co myslíte?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku