Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe?
Logan MCV s litrovým motorem láká základní cenou podobnou městským miniautům. Vůz jsme řádně prověřili a přinášíme zajímavá zjištění!
Jednou z nejzajímavějších novinek poslední doby je modernizovaná Dacia Logan, pod jejíž kapotu se poprvé nastěhoval litrový tříválec. Výkon má zhruba stejný, jako někdejší robustní čtrnáctistovky i pozdější točivé dvanáctky. Ale jak si poradí s naloženým kombi? Bude 54 kilowattů a 97 newtonmentrů stačit?
Dacia Logan MCV 1.0 SCE stojí v základu 189.900 Kč, a to už dnes má i posilovač řízení, ESP, čtyři airbagy a nárazníky v laku. Je za tyto peníze vůbec možné vyrobit auto, nebo jen ošizenou chudobku?
Na všechny položené otázky odpovídá Martin Vaculík na sedmi stranách technického speciálu Světa motorů a samozřejmě i ve videích v tomto textu. Speciál nahradil oblíbený SM Diesel a automobilové technice se věnuje do podobné hloubky, ale už se rozhodně neomezuje jen na vznětové motory.
Jak funguje motor 1.0 SCe v praxi a jakou má spotřebu?
Technika podvozku Dacie Logan MCV