Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Rozvody motorů: Proč rozvodový řetěz není věčný?

47 komentářů

Avatar - xjara
xjara
To ze vw neumi udelat motor neznamena, ze spolehlivost retezu sla do haje. Na mem aute se menil po 250 tisicich a to jen z duvodu, ze se to sfouklo pri prestavbe motoru.
NoLimitBoy
Na Toyote Camry som nabehal 400k kilometrov a ked som sa jej zbavoval retaz bola povodna. Na Mazde mam teraz 280k kilometrov a povodna retaz. Urobit z retaze nespolahlivu vec je umenie
Avatar - vabis
vabis
M119 od Mercedesu najede klidne million na puvodnim retezu a nikdy s tim nebyl problem, to je az dnes umele vytvoreny slendrian. Jinak rozvody ozubenymi koly ma treba Isuzu Trooper s turbodieselem, ale tam to neni dozivotni. Majitele si vetsinou nechali udelat v kovovyrobe kola na zakazku podle puvodnich.
car
No abych se též přidal,na mém starém Nissanu Sunny r.v.94,1.6..bylo při prodeji víc jak 400000.
Avatar - lamal
lamal
na Primere P10 2.0 16V som mal 380 000km na povodnej retazi aj napinaku...
ryccardo
Přesně tak. Normálně udělaný rozvodový řetěz funguje po dobu životnosti motoru. To akorát VW z naprosto spolehlivýho řešení svým nekonečným amatérismem dokázalo udělat past na zákazníka.
Avatar - Anonym
Anonym
tak tak, kluci na amerikách maj nalítáno přes 400 tis a řetěz původní. Ale ten řetěz je asi 2x tak silný co u VW , hihi
starý_kluk
Jo, jo napínání řetězu VW od tlaku motorového oleje je základní konstrukční chyba.
starý_kluk
Na velké rozvody u velkých motorů byly přeci vždycky z důvodu velkého namáhání používány jen řetězy (BMW, Mercedes, ...). Řemeny jen u menších motorů. Tady je potřeba vzít v úvahu nejen statické namáhání řetězu / řemenu - tření, ale také dynamické (náhlé roztočení motoru např. při meziplynu), nebot k normálnímu zatížení se přidají setrvačné síly celého ventilového uspořádání.
jozinec
Tak řetěz neni hned cely motor. Treba klasicky 1.2 tsi po upravach pouze rozvodu určitě spolehlivy motor.
Je asi rozdil i u řetězu OHV a OHC.

Edit : aha ono he to par let starý
Avatar - Jopino
Jopino
Motor od Suzuki M13A (Swift, Jimny) rozvod řetězem. 250.000 km bez problémů. Navíc téhle metě se takováto auta dostanou za mnoho, mnoho ket. Tudíž de facto doživotní řešení.
Avatar - eLzyx
eLzyx
250t km tedy není žádná extra porce, protože to dnes dávají i řemeny. Ale chápu, naskákat to v takovém prckovi ... respekt.
Avatar - Jopino
Jopino
Přesně. Tato auta jezdí v 95% kratké trasy "kolem komína", spousty studených startů, velmi krátkých jízd, popojížděk... Jimny ještě navíc terén, to je úplně extrém. V reálu obdobný "záhul" jak běžné auto s nájezdem dejme tomu 400.000 km. V tom prostě před japončiky smekám.
Ondris
Protoze se pri vyvoji u VW Gruppe setrilo, proto uz nejsou vecny.
Apropo, rozvod ozubenymi koly ma i V10TDI.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak nehledejte obecné důvody.

Na mé 164 2.0 TS jsem ho měnil po půl milionu km... takže ano, v tomto smyslu věčný není.

Normálně fungoval - jen byl hlučný.
Avatar - aproximus
aproximus
rozvody nikdy nebyly extra téma dokud nejdokonalejší automobilka světa nezprasila celé řady motorů >😒] samozřejmě pak v galerii nemůže chybět nejnovější technický skvost o třech hrncích.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kluci, zkuste se trochu hodit do klidu. Bez debaty není čím omlouvat průser VW s rozvody, ale opravdu jsou v tom sami??? Co takhle BMW, toliko jedni z nejlepších motorářů?
[odkaz]
Ondris
Zase šetření nebo nějaký optimalizace na úkor výdrže.
U šestiválů se snad nikdy žádnej selhanej řetěz nevyskytl, menší motory na tom bohužel byly a tak nějak jsou hůř.
Avatar - _Karel_
_Karel_
U VW bylo u samotných řetězů taky šetření, ale napínáky vidím spíš jako neschopnost - těch typů co za pár let udělali, a nakonec to stejně raději vzdali a dali řemen.
Avatar - Jopino
Jopino
Co jsem četl, tak u 1.2 TSI je snad až 6. upgrade řetězového pohonu bez potíží 😐
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co psal Vaculík, tak zkrátka nakonec udělali pořádný široký řetěz a bylo. To by asi zvládli i napoprvé, kdyby chtěli. Na majitele starších aut se nemyslelo, upgrade jen mimo autorizáky (pokud si to správně pamatuju), což je nehoráznost.
Avatar - Jopino
Jopino
Ano. Nehledě na to, že jsi mechoš ještě musel ohlídat číslo dílu správné sady, jinak měl chudák zákazník za pár tisíc km opět chrastící téesíčko ;-\ A vzhledem k tomu, že těch "nevyhovujících sad" bylo na skladech podle mě stále dost, těch chudáků bylo zřejmě dost. Smutný kousek historie.
ryccardo
Jak nehoráznost? To je klasický přístup VW. Na zákazníka se vy-s-rat.
kyklop
Nie je, máme vo firme 1.generáciu tsi od prvých až po posledné a aj na tých menili vyťahanú reťaz tesne pred konc záruky ( asi 40k km malo to auto nabehané). A takých bolo viac 😉
ryccardo
Nám na služebním Roomsteru skočil řetěz 2x Jednou asi na 30 tis. Šlo to na opravu do autorizáku a ty *** tam dali zase tu starou verzi, takže to asi na 50 skočilo znova. Šrot jeden! Za to chtějí peníze a někdo se pak bude divit, že si lidi nekupujou nový nespolehlivý auta a tahají z Reichu radši osvědčený fungující.
Avatar - lamal
lamal
>😁
_MT_
Na řemen přešli, protože by měl mít o něco menší ztráty (nižší spotřeba, to je mantra dnešní doby). Kdyby tomu tak nebylo, tak jsem přesvědčen, že vytrvají a problémy s řetězy by se mohly táhnout a táhnout. Tak snad budou lidé měnit řemeny, než jim prasknou. 😄

Jinak těch motorů s problematickými rozvody bylo za ta léta víc. VW má tu "smůlu," že se jich prodá hodně. A nebyl to zrovna malý problém (například u Nissanu myslím vytahaný řetěz nevedl k potkání motoru, alespoň typicky; měly ztrácet výkon, nakonec snad padaly do nouzového režimu/ rozsvítila se kontrolka motoru; motor však snad musel ven, alespoň u Micry, což výměnu samozřejmě prodraží).

Zaráželo mě však, že ta auta procházela servisem a nikdo si nevšiml, že jsou rozvody v háji, nic neudělal. Pracují tam mechanici, nebo se tam zatoulaly figuríny z výlohy? U brzkých smrtí se to ještě dá pochopit, obzvláště pokud nebyly nedlouho předtím v servisu (jen by mě zajímalo, jak se to člověku povede; respektive, jak ten řetěz vypadal jako nový). U problematických motorů by kontrolu rozvodů neměli plánovat někde ke 150 tisícům.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, BMW nejlepší motorář >😁 >😁 >😁 VTIP STOLETÍ

Nechci ti do toho kecat, ale nejlepší motoráři sou Maserati, Renault, Chrysler a GM >😁 [odkaz]

BMW je na skvělém 34. místě >😁 >😁 >😁
_MT_
Pokud se nepletu, Maserati žádné motory nedělá, ne?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Samozřejmě, že jediný nebyl. Ve stejnou dobu zprasilo řetězy např. BMW a PSA.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nauč se česky, nádivo! :no:
Avatar - euro89
euro89
Je treba lidem vysvetlit, ze kdyz se jim potka ta jejich koncernova pastika, ze jde o uplne normalni jev. >😒]
Ja mam na Theme V6 retez stale puvodni, sve byvale BMW E38 jsem prodaval s najezdem necelych 300tis. taky s puvodnim retezem a na vymenu rozhodne nebyl. A aktualne mame na dilne jednu W116 450SEL s najezdem asi 400tis. a tez puvodnim retezem ze 70. let.
Problem je, ze dneska vyrobci setri a auta hrozne sidi (zejmena VW) a tak se to musi lidem nejak okecat. Na to jsou tady na Auto.cz e😜erti.
ryccardo
Chybí tu GTI, který by nám všem vysvětlil, že to není pravda a problém s řetězama se týkal jen pár kusů a rozhodně nešlo o globální problém. Jednou jsem s ním takovou debatu vedl a nenechal si to vyvrátit >😁 >😁 >😁
Avatar - Skipper
Skipper
Celkem nesmysl.
Co třeba jinak perfektní Jaguar AJ V8 a jeho plastové napínáky? Výměna mě zrovna čeká. Řetězy (teď už nevím které generace) motorů BMW, které se musí měnit prakticky s olejem? Jako bonus na blbé straně, takže motor ven? Příkladů je určitě víc, tohle jsou jen auta, která mé zajímají.
kuny
nic neni vecne, proc by k.rva mel byt vecny rozvodovy retez?! :no:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Přesně, už jsme tu také měli doživotní náplň převodovky, .............. taky všichni v tichosti to opustili.
Alpha Samec
VW řetěz duplex kod motoru AYL V6 150KW (204hp pro neználky) najeto 543 000km (LPG) co to tam to pískle pištělo o nespolehlivosti řetězu? Pošli mi ho sem a pžřerazím ho soplem určitě jezdí hnůjdajem nebo nějakým jiným jorejským šuntem.
kalousek
A já bych pro některé neználky doplnil, že kilowatt se píše s malým k, tedy kW
steakozrout
mě u Audi nevadilo, že se musí řetěz vyměnit, ale vadilo mi, že se musí vykrakat celej motor, aby se k němu člověk dostal a to se dost prodražuje. Navíc vzniká prostor pro mechanika při montáži a demontáži udělat někde chybu....
ryccardo
Dneska už nikdo z konstruktéru nepřemýšlí nad tím, aby šlo auto opravit. Prostě se to má na lince smontovat a až se to rozbije tak se to má vyhodit a koupit nový.
Avatar - Anonym
Anonym
taky Audi je motorová kvalita, předposlední místo >😁 >😁 >😁
[odkaz]
tomasfatalista
rozvody pohanane sukolesim mali aj motory 2,2 a 2,5 v Citroene CX, ten motor bol nezmar a pouzival sa aj v iných autach. Nechapem preco od toho upustili. Dobre veci su davno prec..
Petrko
Nebo je měly také Forďácke véšestky v Taunusu, Granadě, Capri, Sierra etc.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
který u VW přežil řetězové rozvody. >😁
jiriik
350 tis najeto a původní řetěz
Evžen18
Hezky napsáno, díky! Rozvody v motoru už u mé Fabie taky začínají dosluhovat, tak přemýšlím, že bych je o víkendu vyměnil. Koukal jsem na tento návod a video - [odkaz] - a nevypadá to zas tak složitě, tak třeba si s tím poradím sám 😄
Papezja
Stare skodovacke OHV melo ventily mely s dvojitymi tuhymi pruzinami, aby pretlacily tezke ocelove tycky, nemelo zadny napinak a zdvihatka nemela rolny.. a pritom, i kdyz byl natolik vytahany, ze mlatil do vika, fungoval spolehlive 200k km. Jestli to nebylo tim, ze to byl poctivy duplex, misto retizku, ktery by nestacil ani na pohon detskeho kola. Zajimalo by mne, kolik VW usetril oproti retezu dostatecnemu aspon pro ctvrtmilionovy najezd.