Technika
Motor od Suzuki M13A (Swift, Jimny) rozvod řetězem. 250.000 km bez problémů. Navíc téhle metě se takováto auta dostanou za mnoho, mnoho ket. Tudíž de facto doživotní řešení.
250t km tedy není žádná extra porce, protože to dnes dávají i řemeny. Ale chápu, naskákat to v takovém prckovi ... respekt.
Protoze se pri vyvoji u VW Gruppe setrilo, proto uz nejsou vecny.
Apropo, rozvod ozubenymi koly ma i V10TDI.
Apropo, rozvod ozubenymi koly ma i V10TDI.
Tak nehledejte obecné důvody.
Na mé 164 2.0 TS jsem ho měnil po půl milionu km... takže ano, v tomto smyslu věčný není.
Normálně fungoval - jen byl hlučný.
Na mé 164 2.0 TS jsem ho měnil po půl milionu km... takže ano, v tomto smyslu věčný není.
Normálně fungoval - jen byl hlučný.
rozvody nikdy nebyly extra téma dokud nejdokonalejší automobilka světa nezprasila celé řady motorů >😒] samozřejmě pak v galerii nemůže chybět nejnovější technický skvost o třech hrncích.
Kluci, zkuste se trochu hodit do klidu. Bez debaty není čím omlouvat průser VW s rozvody, ale opravdu jsou v tom sami??? Co takhle BMW, toliko jedni z nejlepších motorářů?
[odkaz]
[odkaz]
Zase šetření nebo nějaký optimalizace na úkor výdrže.
U šestiválů se snad nikdy žádnej selhanej řetěz nevyskytl, menší motory na tom bohužel byly a tak nějak jsou hůř.
U šestiválů se snad nikdy žádnej selhanej řetěz nevyskytl, menší motory na tom bohužel byly a tak nějak jsou hůř.
U VW bylo u samotných řetězů taky šetření, ale napínáky vidím spíš jako neschopnost - těch typů co za pár let udělali, a nakonec to stejně raději vzdali a dali řemen.
Co jsem četl, tak u 1.2 TSI je snad až 6. upgrade řetězového pohonu bez potíží 😐
Co psal Vaculík, tak zkrátka nakonec udělali pořádný široký řetěz a bylo. To by asi zvládli i napoprvé, kdyby chtěli. Na majitele starších aut se nemyslelo, upgrade jen mimo autorizáky (pokud si to správně pamatuju), což je nehoráznost.
Ano. Nehledě na to, že jsi mechoš ještě musel ohlídat číslo dílu správné sady, jinak měl chudák zákazník za pár tisíc km opět chrastící téesíčko ;-\ A vzhledem k tomu, že těch "nevyhovujících sad" bylo na skladech podle mě stále dost, těch chudáků bylo zřejmě dost. Smutný kousek historie.
Nie je, máme vo firme 1.generáciu tsi od prvých až po posledné a aj na tých menili vyťahanú reťaz tesne pred konc záruky ( asi 40k km malo to auto nabehané). A takých bolo viac 😉
Nám na služebním Roomsteru skočil řetěz 2x Jednou asi na 30 tis. Šlo to na opravu do autorizáku a ty *** tam dali zase tu starou verzi, takže to asi na 50 skočilo znova. Šrot jeden! Za to chtějí peníze a někdo se pak bude divit, že si lidi nekupujou nový nespolehlivý auta a tahají z Reichu radši osvědčený fungující.
Na řemen přešli, protože by měl mít o něco menší ztráty (nižší spotřeba, to je mantra dnešní doby). Kdyby tomu tak nebylo, tak jsem přesvědčen, že vytrvají a problémy s řetězy by se mohly táhnout a táhnout. Tak snad budou lidé měnit řemeny, než jim prasknou. 😄
Jinak těch motorů s problematickými rozvody bylo za ta léta víc. VW má tu "smůlu," že se jich prodá hodně. A nebyl to zrovna malý problém (například u Nissanu myslím vytahaný řetěz nevedl k potkání motoru, alespoň typicky; měly ztrácet výkon, nakonec snad padaly do nouzového režimu/ rozsvítila se kontrolka motoru; motor však snad musel ven, alespoň u Micry, což výměnu samozřejmě prodraží).
Zaráželo mě však, že ta auta procházela servisem a nikdo si nevšiml, že jsou rozvody v háji, nic neudělal. Pracují tam mechanici, nebo se tam zatoulaly figuríny z výlohy? U brzkých smrtí se to ještě dá pochopit, obzvláště pokud nebyly nedlouho předtím v servisu (jen by mě zajímalo, jak se to člověku povede; respektive, jak ten řetěz vypadal jako nový). U problematických motorů by kontrolu rozvodů neměli plánovat někde ke 150 tisícům.
Jinak těch motorů s problematickými rozvody bylo za ta léta víc. VW má tu "smůlu," že se jich prodá hodně. A nebyl to zrovna malý problém (například u Nissanu myslím vytahaný řetěz nevedl k potkání motoru, alespoň typicky; měly ztrácet výkon, nakonec snad padaly do nouzového režimu/ rozsvítila se kontrolka motoru; motor však snad musel ven, alespoň u Micry, což výměnu samozřejmě prodraží).
Zaráželo mě však, že ta auta procházela servisem a nikdo si nevšiml, že jsou rozvody v háji, nic neudělal. Pracují tam mechanici, nebo se tam zatoulaly figuríny z výlohy? U brzkých smrtí se to ještě dá pochopit, obzvláště pokud nebyly nedlouho předtím v servisu (jen by mě zajímalo, jak se to člověku povede; respektive, jak ten řetěz vypadal jako nový). U problematických motorů by kontrolu rozvodů neměli plánovat někde ke 150 tisícům.
Je treba lidem vysvetlit, ze kdyz se jim potka ta jejich koncernova pastika, ze jde o uplne normalni jev. >😒]
Ja mam na Theme V6 retez stale puvodni, sve byvale BMW E38 jsem prodaval s najezdem necelych 300tis. taky s puvodnim retezem a na vymenu rozhodne nebyl. A aktualne mame na dilne jednu W116 450SEL s najezdem asi 400tis. a tez puvodnim retezem ze 70. let.
Problem je, ze dneska vyrobci setri a auta hrozne sidi (zejmena VW) a tak se to musi lidem nejak okecat. Na to jsou tady na Auto.cz e😜erti.
Ja mam na Theme V6 retez stale puvodni, sve byvale BMW E38 jsem prodaval s najezdem necelych 300tis. taky s puvodnim retezem a na vymenu rozhodne nebyl. A aktualne mame na dilne jednu W116 450SEL s najezdem asi 400tis. a tez puvodnim retezem ze 70. let.
Problem je, ze dneska vyrobci setri a auta hrozne sidi (zejmena VW) a tak se to musi lidem nejak okecat. Na to jsou tady na Auto.cz e😜erti.
Chybí tu GTI, který by nám všem vysvětlil, že to není pravda a problém s řetězama se týkal jen pár kusů a rozhodně nešlo o globální problém. Jednou jsem s ním takovou debatu vedl a nenechal si to vyvrátit >😁 >😁 >😁
Celkem nesmysl.
Co třeba jinak perfektní Jaguar AJ V8 a jeho plastové napínáky? Výměna mě zrovna čeká. Řetězy (teď už nevím které generace) motorů BMW, které se musí měnit prakticky s olejem? Jako bonus na blbé straně, takže motor ven? Příkladů je určitě víc, tohle jsou jen auta, která mé zajímají.
Co třeba jinak perfektní Jaguar AJ V8 a jeho plastové napínáky? Výměna mě zrovna čeká. Řetězy (teď už nevím které generace) motorů BMW, které se musí měnit prakticky s olejem? Jako bonus na blbé straně, takže motor ven? Příkladů je určitě víc, tohle jsou jen auta, která mé zajímají.
nic neni vecne, proc by k.rva mel byt vecny rozvodovy retez?! :no:
VW řetěz duplex kod motoru AYL V6 150KW (204hp pro neználky) najeto 543 000km (LPG) co to tam to pískle pištělo o nespolehlivosti řetězu? Pošli mi ho sem a pžřerazím ho soplem určitě jezdí hnůjdajem nebo nějakým jiným jorejským šuntem.
mě u Audi nevadilo, že se musí řetěz vyměnit, ale vadilo mi, že se musí vykrakat celej motor, aby se k němu člověk dostal a to se dost prodražuje. Navíc vzniká prostor pro mechanika při montáži a demontáži udělat někde chybu....
rozvody pohanane sukolesim mali aj motory 2,2 a 2,5 v Citroene CX, ten motor bol nezmar a pouzival sa aj v iných autach. Nechapem preco od toho upustili. Dobre veci su davno prec..
Hezky napsáno, díky! Rozvody v motoru už u mé Fabie taky začínají dosluhovat, tak přemýšlím, že bych je o víkendu vyměnil. Koukal jsem na tento návod a video - [odkaz] - a nevypadá to zas tak složitě, tak třeba si s tím poradím sám 😄
Stare skodovacke OHV melo ventily mely s dvojitymi tuhymi pruzinami, aby pretlacily tezke ocelove tycky, nemelo zadny napinak a zdvihatka nemela rolny.. a pritom, i kdyz byl natolik vytahany, ze mlatil do vika, fungoval spolehlive 200k km. Jestli to nebylo tim, ze to byl poctivy duplex, misto retizku, ktery by nestacil ani na pohon detskeho kola. Zajimalo by mne, kolik VW usetril oproti retezu dostatecnemu aspon pro ctvrtmilionovy najezd.
Je asi rozdil i u řetězu OHV a OHC.
Edit : aha ono he to par let starý