Technika
xjara
10
To ze vw neumi udelat motor neznamena, ze spolehlivost retezu sla do haje. Na mem aute se menil po 250 tisicich a to jen z duvodu, ze se to sfouklo pri prestavbe motoru.
Přejít do diskuze
Protoze se pri vyvoji u VW Gruppe setrilo, proto uz nejsou vecny.
Apropo, rozvod ozubenymi koly ma i V10TDI.
Apropo, rozvod ozubenymi koly ma i V10TDI.
mě u Audi nevadilo, že se musí řetěz vyměnit, ale vadilo mi, že se musí vykrakat celej motor, aby se k němu člověk dostal a to se dost prodražuje. Navíc vzniká prostor pro mechanika při montáži a demontáži udělat někde chybu....
Přesně. Tato auta jezdí v 95% kratké trasy "kolem komína", spousty studených startů, velmi krátkých jízd, popojížděk... Jimny ještě navíc terén, to je úplně extrém. V reálu obdobný "záhul" jak běžné auto s nájezdem dejme tomu 400.000 km. V tom prostě před japončiky smekám.
Motor od Suzuki M13A (Swift, Jimny) rozvod řetězem. 250.000 km bez problémů. Navíc téhle metě se takováto auta dostanou za mnoho, mnoho ket. Tudíž de facto doživotní řešení.
Tak nehledejte obecné důvody.
Na mé 164 2.0 TS jsem ho měnil po půl milionu km... takže ano, v tomto smyslu věčný není.
Normálně fungoval - jen byl hlučný.
Na mé 164 2.0 TS jsem ho měnil po půl milionu km... takže ano, v tomto smyslu věčný není.
Normálně fungoval - jen byl hlučný.
Na Toyote Camry som nabehal 400k kilometrov a ked som sa jej zbavoval retaz bola povodna. Na Mazde mam teraz 280k kilometrov a povodna retaz. Urobit z retaze nespolahlivu vec je umenie
rozvody nikdy nebyly extra téma dokud nejdokonalejší automobilka světa nezprasila celé řady motorů >😒] samozřejmě pak v galerii nemůže chybět nejnovější technický skvost o třech hrncích.
M119 od Mercedesu najede klidne million na puvodnim retezu a nikdy s tim nebyl problem, to je az dnes umele vytvoreny slendrian. Jinak rozvody ozubenymi koly ma treba Isuzu Trooper s turbodieselem, ale tam to neni dozivotni. Majitele si vetsinou nechali udelat v kovovyrobe kola na zakazku podle puvodnich.
Je treba lidem vysvetlit, ze kdyz se jim potka ta jejich koncernova pastika, ze jde o uplne normalni jev. >😒]
Ja mam na Theme V6 retez stale puvodni, sve byvale BMW E38 jsem prodaval s najezdem necelych 300tis. taky s puvodnim retezem a na vymenu rozhodne nebyl. A aktualne mame na dilne jednu W116 450SEL s najezdem asi 400tis. a tez puvodnim retezem ze 70. let.
Problem je, ze dneska vyrobci setri a auta hrozne sidi (zejmena VW) a tak se to musi lidem nejak okecat. Na to jsou tady na Auto.cz e😜erti.
Ja mam na Theme V6 retez stale puvodni, sve byvale BMW E38 jsem prodaval s najezdem necelych 300tis. taky s puvodnim retezem a na vymenu rozhodne nebyl. A aktualne mame na dilne jednu W116 450SEL s najezdem asi 400tis. a tez puvodnim retezem ze 70. let.
Problem je, ze dneska vyrobci setri a auta hrozne sidi (zejmena VW) a tak se to musi lidem nejak okecat. Na to jsou tady na Auto.cz e😜erti.
Nám na služebním Roomsteru skočil řetěz 2x Jednou asi na 30 tis. Šlo to na opravu do autorizáku a ty *** tam dali zase tu starou verzi, takže to asi na 50 skočilo znova. Šrot jeden! Za to chtějí peníze a někdo se pak bude divit, že si lidi nekupujou nový nespolehlivý auta a tahají z Reichu radši osvědčený fungující.
Nie je, máme vo firme 1.generáciu tsi od prvých až po posledné a aj na tých menili vyťahanú reťaz tesne pred konc záruky ( asi 40k km malo to auto nabehané). A takých bolo viac 😉
Zase šetření nebo nějaký optimalizace na úkor výdrže.
U šestiválů se snad nikdy žádnej selhanej řetěz nevyskytl, menší motory na tom bohužel byly a tak nějak jsou hůř.
U šestiválů se snad nikdy žádnej selhanej řetěz nevyskytl, menší motory na tom bohužel byly a tak nějak jsou hůř.
No abych se též přidal,na mém starém Nissanu Sunny r.v.94,1.6..bylo při prodeji víc jak 400000.
tak tak, kluci na amerikách maj nalítáno přes 400 tis a řetěz původní. Ale ten řetěz je asi 2x tak silný co u VW , hihi
Přesně, už jsme tu také měli doživotní náplň převodovky, .............. taky všichni v tichosti to opustili.
Kluci, zkuste se trochu hodit do klidu. Bez debaty není čím omlouvat průser VW s rozvody, ale opravdu jsou v tom sami??? Co takhle BMW, toliko jedni z nejlepších motorářů?
[odkaz]
[odkaz]
Stare skodovacke OHV melo ventily mely s dvojitymi tuhymi pruzinami, aby pretlacily tezke ocelove tycky, nemelo zadny napinak a zdvihatka nemela rolny.. a pritom, i kdyz byl natolik vytahany, ze mlatil do vika, fungoval spolehlive 200k km. Jestli to nebylo tim, ze to byl poctivy duplex, misto retizku, ktery by nestacil ani na pohon detskeho kola. Zajimalo by mne, kolik VW usetril oproti retezu dostatecnemu aspon pro ctvrtmilionovy najezd.
Na velké rozvody u velkých motorů byly přeci vždycky z důvodu velkého namáhání používány jen řetězy (BMW, Mercedes, ...). Řemeny jen u menších motorů. Tady je potřeba vzít v úvahu nejen statické namáhání řetězu / řemenu - tření, ale také dynamické (náhlé roztočení motoru např. při meziplynu), nebot k normálnímu zatížení se přidají setrvačné síly celého ventilového uspořádání.
rozvody pohanane sukolesim mali aj motory 2,2 a 2,5 v Citroene CX, ten motor bol nezmar a pouzival sa aj v iných autach. Nechapem preco od toho upustili. Dobre veci su davno prec..
Dneska už nikdo z konstruktéru nepřemýšlí nad tím, aby šlo auto opravit. Prostě se to má na lince smontovat a až se to rozbije tak se to má vyhodit a koupit nový.
Chybí tu GTI, který by nám všem vysvětlil, že to není pravda a problém s řetězama se týkal jen pár kusů a rozhodně nešlo o globální problém. Jednou jsem s ním takovou debatu vedl a nenechal si to vyvrátit >😁 >😁 >😁
Přesně tak. Normálně udělaný rozvodový řetěz funguje po dobu životnosti motoru. To akorát VW z naprosto spolehlivýho řešení svým nekonečným amatérismem dokázalo udělat past na zákazníka.
Ano. Nehledě na to, že jsi mechoš ještě musel ohlídat číslo dílu správné sady, jinak měl chudák zákazník za pár tisíc km opět chrastící téesíčko ;-\ A vzhledem k tomu, že těch "nevyhovujících sad" bylo na skladech podle mě stále dost, těch chudáků bylo zřejmě dost. Smutný kousek historie.
Jasně, BMW nejlepší motorář >😁 >😁 >😁 VTIP STOLETÍ
Nechci ti do toho kecat, ale nejlepší motoráři sou Maserati, Renault, Chrysler a GM >😁 [odkaz]
BMW je na skvělém 34. místě >😁 >😁 >😁
Nechci ti do toho kecat, ale nejlepší motoráři sou Maserati, Renault, Chrysler a GM >😁 [odkaz]
BMW je na skvělém 34. místě >😁 >😁 >😁
Co psal Vaculík, tak zkrátka nakonec udělali pořádný široký řetěz a bylo. To by asi zvládli i napoprvé, kdyby chtěli. Na majitele starších aut se nemyslelo, upgrade jen mimo autorizáky (pokud si to správně pamatuju), což je nehoráznost.
U VW bylo u samotných řetězů taky šetření, ale napínáky vidím spíš jako neschopnost - těch typů co za pár let udělali, a nakonec to stejně raději vzdali a dali řemen.
250t km tedy není žádná extra porce, protože to dnes dávají i řemeny. Ale chápu, naskákat to v takovém prckovi ... respekt.
Tak řetěz neni hned cely motor. Treba klasicky 1.2 tsi po upravach pouze rozvodu určitě spolehlivy motor.
Je asi rozdil i u řetězu OHV a OHC.
Edit : aha ono he to par let starý
Je asi rozdil i u řetězu OHV a OHC.
Edit : aha ono he to par let starý
Hezky napsáno, díky! Rozvody v motoru už u mé Fabie taky začínají dosluhovat, tak přemýšlím, že bych je o víkendu vyměnil. Koukal jsem na tento návod a video - [odkaz] - a nevypadá to zas tak složitě, tak třeba si s tím poradím sám 😄
Na řemen přešli, protože by měl mít o něco menší ztráty (nižší spotřeba, to je mantra dnešní doby). Kdyby tomu tak nebylo, tak jsem přesvědčen, že vytrvají a problémy s řetězy by se mohly táhnout a táhnout. Tak snad budou lidé měnit řemeny, než jim prasknou. 😄
Jinak těch motorů s problematickými rozvody bylo za ta léta víc. VW má tu "smůlu," že se jich prodá hodně. A nebyl to zrovna malý problém (například u Nissanu myslím vytahaný řetěz nevedl k potkání motoru, alespoň typicky; měly ztrácet výkon, nakonec snad padaly do nouzového režimu/ rozsvítila se kontrolka motoru; motor však snad musel ven, alespoň u Micry, což výměnu samozřejmě prodraží).
Zaráželo mě však, že ta auta procházela servisem a nikdo si nevšiml, že jsou rozvody v háji, nic neudělal. Pracují tam mechanici, nebo se tam zatoulaly figuríny z výlohy? U brzkých smrtí se to ještě dá pochopit, obzvláště pokud nebyly nedlouho předtím v servisu (jen by mě zajímalo, jak se to člověku povede; respektive, jak ten řetěz vypadal jako nový). U problematických motorů by kontrolu rozvodů neměli plánovat někde ke 150 tisícům.
Jinak těch motorů s problematickými rozvody bylo za ta léta víc. VW má tu "smůlu," že se jich prodá hodně. A nebyl to zrovna malý problém (například u Nissanu myslím vytahaný řetěz nevedl k potkání motoru, alespoň typicky; měly ztrácet výkon, nakonec snad padaly do nouzového režimu/ rozsvítila se kontrolka motoru; motor však snad musel ven, alespoň u Micry, což výměnu samozřejmě prodraží).
Zaráželo mě však, že ta auta procházela servisem a nikdo si nevšiml, že jsou rozvody v háji, nic neudělal. Pracují tam mechanici, nebo se tam zatoulaly figuríny z výlohy? U brzkých smrtí se to ještě dá pochopit, obzvláště pokud nebyly nedlouho předtím v servisu (jen by mě zajímalo, jak se to člověku povede; respektive, jak ten řetěz vypadal jako nový). U problematických motorů by kontrolu rozvodů neměli plánovat někde ke 150 tisícům.
Celkem nesmysl.
Co třeba jinak perfektní Jaguar AJ V8 a jeho plastové napínáky? Výměna mě zrovna čeká. Řetězy (teď už nevím které generace) motorů BMW, které se musí měnit prakticky s olejem? Jako bonus na blbé straně, takže motor ven? Příkladů je určitě víc, tohle jsou jen auta, která mé zajímají.
Co třeba jinak perfektní Jaguar AJ V8 a jeho plastové napínáky? Výměna mě zrovna čeká. Řetězy (teď už nevím které generace) motorů BMW, které se musí měnit prakticky s olejem? Jako bonus na blbé straně, takže motor ven? Příkladů je určitě víc, tohle jsou jen auta, která mé zajímají.