Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI?

Po statické premiéře v Berlíně jsme vyrazili do Hamburku, kde jsme se s novým Volkswagenem Polo mohli poprvé projet. Litrové TSI nezavrhujte, jde o velice povedený motor!
Zpět na článek
6. 9. 2017 08:22
6. 9. 2017 08:31
6. 9. 2017 10:37
6. 9. 2017 08:38
6. 9. 2017 08:41
6. 9. 2017 08:41
6. 9. 2017 09:40
6. 9. 2017 10:07
6. 9. 2017 10:31
6. 9. 2017 10:11
6. 9. 2017 10:17
6. 9. 2017 09:37
6. 9. 2017 09:42
6. 9. 2017 08:47
6. 9. 2017 08:53
6. 9. 2017 08:56
6. 9. 2017 09:06
6. 9. 2017 09:18
6. 9. 2017 10:39
6. 9. 2017 10:49
6. 9. 2017 16:20
6. 9. 2017 09:30
6. 9. 2017 09:33
6. 9. 2017 09:56
6. 9. 2017 13:28
6. 9. 2017 16:36
6. 9. 2017 10:51
6. 9. 2017 12:19
6. 9. 2017 13:30
6. 9. 2017 19:22
7. 9. 2017 11:05
6. 9. 2017 19:21
6. 9. 2017 09:08
6. 9. 2017 08:55
6. 9. 2017 09:03
6. 9. 2017 10:43
6. 9. 2017 10:46
6. 9. 2017 10:51
6. 9. 2017 11:43
6. 9. 2017 08:42
6. 9. 2017 08:48
6. 9. 2017 10:45
6. 9. 2017 12:03
6. 9. 2017 12:26
6. 9. 2017 16:16
6. 9. 2017 08:53
6. 9. 2017 12:19
6. 9. 2017 19:25
6. 9. 2017 21:26
6. 9. 2017 08:59
6. 9. 2017 09:26
6. 9. 2017 10:35
6. 9. 2017 19:37
6. 9. 2017 21:36
6. 9. 2017 22:18
6. 9. 2017 22:56
7. 9. 2017 06:23
7. 9. 2017 10:53
7. 9. 2017 11:18
7. 9. 2017 12:46
7. 9. 2017 13:38
7. 9. 2017 15:34
6. 9. 2017 10:37
6. 9. 2017 10:38
7. 9. 2017 21:12
6. 9. 2017 10:48
6. 9. 2017 08:46
6. 9. 2017 08:55
6. 9. 2017 09:17
6. 9. 2017 20:48
7. 9. 2017 15:24
6. 9. 2017 08:47
6. 9. 2017 08:55
6. 9. 2017 09:18
6. 9. 2017 09:16
6. 9. 2017 08:53
6. 9. 2017 08:57
6. 9. 2017 09:01
6. 9. 2017 13:03
6. 9. 2017 19:43
6. 9. 2017 11:34
6. 9. 2017 12:27
6. 9. 2017 13:43
6. 9. 2017 13:40
6. 9. 2017 15:52
6. 9. 2017 17:19
6. 9. 2017 20:54
6. 9. 2017 10:38
6. 9. 2017 13:16
6. 9. 2017 13:44
6. 9. 2017 15:28
7. 9. 2017 10:57
6. 9. 2017 19:48
6. 9. 2017 20:51
6. 9. 2017 16:27
6. 9. 2017 08:27
6. 9. 2017 08:40
6. 9. 2017 08:48
6. 9. 2017 08:59
6. 9. 2017 10:56
6. 9. 2017 13:30
6. 9. 2017 09:14
6. 9. 2017 09:34
6. 9. 2017 09:34
6. 9. 2017 13:35
6. 9. 2017 13:46
6. 9. 2017 15:24
7. 9. 2017 11:00
7. 9. 2017 20:20
7. 9. 2017 20:36
6. 9. 2017 08:42
6. 9. 2017 09:17
6. 9. 2017 14:59
6. 9. 2017 15:23
6. 9. 2017 16:52
6. 9. 2017 09:55
6. 9. 2017 14:13
8. 9. 2017 23:53
6. 9. 2017 08:22
Trojvalec
Stokonovy liter musi kazdemu do takehoto auta stacit, este aj s tym krutakom. Nie je to predsa sportak.
Rozbalit vlákno
127
6. 9. 2017 08:31
Re: Trojvalec
Komu by taky nestačil další dokonalý motor od VW?
Avatar - Barrichello
6. 9. 2017 09:05
Re: Trojvalec
VW motorář století no.

Z 39 místného žebříčku obsadili značky VW místa 26, 32 a 37 a 38. Naprostý chvost a nejhorší motory ze všech >:D >:D >:D
[odkaz]
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:37
Re: Trojvalec
Zajímavý článek psaný amatérem a jeho interpretace taktéž... V tabulce je napsáno index poruchovosti motora (Index je poměr, čeho k čemu ? Není vysvětleno). Kdežto v textě je napsáno, že se jedná o pravděpodobnost !!!!, že nastane porucha !!! navíc vyjádřenou procentuálně... Z čeho je vypočtena pravděpodobnost? Když mi dáš opravdové záznamy spolehlivosti, do 10 ti minut ti vyrobím takovouhle "statistiku" taky i s interpretací, že z toho VW vyjde dobře >:D
Avatar - Barrichello
6. 9. 2017 11:07
Re: Trojvalec
je to tabulka pojištovny na základě poruch aut u nich pojištěných
Avatar - Magister
6. 9. 2017 08:35
Re: Trojvalec
A proč by měl zákazník za ty peníze kupovat tříválec?
6. 9. 2017 08:38
Re: Trojvalec
Ja nie som ziadny velky fanusik vw, ale co tomu motoru do maleho auta chyba fesaci? Zaujimalo by ma, ci ste niekedy kupovali takto velke nove auto, ze hra pre vas tak.velku rolu motorizacia.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:41
Re: Trojvalec
To nevieš, že tu všetci majú v aute segmentu B aspoň dvojlitre? Potom je jasné, že im nejaký turboliter s úbohými 70 kW nemôže stačiť. ;-)
Avatar - removed
6. 9. 2017 08:41
Re: Trojvalec
No, to si povíme, až budeš mít mokrou pr...de...l při nájezdu na dálnici...
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:21
Re: Trojvalec
Tak schválně, co bys doporučil za malé auto, tak aby nestálo 400+ a dávalo si nájezdy s prstem v nose? Když je tedy těch 10-11 sekund na 100 životu nebezpečných.
Avatar - removed
6. 9. 2017 09:40
Re: Trojvalec
já jsem nuly ještě na dálnici nenajížděl...
Co se týká prcka do 400 tisíc... nevím o žádném takovém, možná nová ibiza s 1.5? Ale ceníky nesleduju.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 10:05
Re: Trojvalec
No právě. Ibizu 1.5 už myslím pod 400 nekoupíš.
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:07
Re: Trojvalec
409800,-- (oficiální ceník) - pod 400 to není, ale je to snesitelné, tím spíše, že je za ty peníze ve výbavě FR, což není až tak špatná výbava
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 10:26
Re: Trojvalec
Toť otázka. Mně už to na malé auto přijde opravdu hodně. Zvlášť s přihlédnutím k faktu, že FR už je sice použitelné a pěkné na pohled, ale pořád nemá autoklimu, full LED, parkovací senzory nebo vyhřívaná sedadla, zkrátka žádný luxus se nekoná.
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:31
Re: Trojvalec
aha. Tak potom nevím. Možná nějakej rencek
6. 9. 2017 10:11
Re: Trojvalec
No právě, proto by s tím neměl být problém (v připojovacím to přeci nebudeš tahat z 1.500 otáček). Respektive to není otázka malého přeplňovaného motoru, ale toho, že ti nestačí výkon. Pro mne je také 10 sekund, když vezmu 0-100 jako základní ukazatel dynamického potenciálu, pro dálniční provoz nedostatečných; jsem rád do 8. Ale že bych měl mokrý zadek? Jen si dávám záležet.
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:17
Re: Trojvalec
no tak ten mokrej zadek byl myšlenej... dávám si záležet zní asi lépe :-)
Nejsem vyloženě odpůrce dnešních turbomotůrků, ale tříválce od koncernu pro mne osobně nejsou tak přesvědčivé jako například pežoťácká 1.2 nebo fordí ecoboost.
6. 9. 2017 13:45
Re: Trojvalec
Ja mel 74kw v Superbu a nemel jsem s tim problem.Ted mam 143kw, na stovce je to asi o pet s driv a vykonu, hlavne na okreskach pri predjizdeni by to chtelo vic :-)

Vzdycky se tomu vykonu prizpusobis a je to ok. Se slabym autem si proste nebudes dovolovat tolik. Naopak, spisse silnejsim se clovek z me zkusenosti snaz prepocita.

70kw z turba s kroutakem musi byt naprosto ok.
6. 9. 2017 09:37
Re: Trojvalec
ja mam 1.0 ecoboost a jazdim podstatne dynamickejsie ako 90% premavky ;) .. je to sposobene aj automatom ale ten motor ziadna brzda neni , takze mokra * je nezmysel.
Avatar - removed
6. 9. 2017 09:42
Re: Trojvalec
jenže ten ecoboost je relativně povedenej motor. V kombinaci s automatem opravdu nejede špatně.
Avatar - Blue Sun
6. 9. 2017 19:39
Re: Trojvalec
Tak ti nevím, ale mokrou pr*el nemám ani na nájezdech na D10, kde jsou extra kraťoučké a mám ještě slabší motor.
No jo, ono to asi bude tím, že moje auto má převodovku... možná ji do těch nových zapomněli dát.
6. 9. 2017 08:53
Re: Trojvalec
Nedochadza vam hlavna vec, ze na porovnanie su hladky v4 proti turbo v3, nie turbo v3 proti turbo v4. A do mesta alebo kratsie trasy, pre slabsich vodicov alebo zeny, bude prijemnejsi na jazdu turbo v3 viac nez hladka v4
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 08:56
Re: Trojvalec
Také je otázka, kdy se ten motor rozklepe až se rozpadne díky své 3r konstrukci :-)
6. 9. 2017 09:06
Re: Trojvalec
V nabídce jsou jak 3, tak i 4 válce. Bědování nad 3 válcem nemá smysl, tak si ho nekupujte. Jak snadné...
Vezměme ale příklad, potřebujeme 2. auto do rodiny pro manželku. Nájezd do 15t za rok. Chceme si auto ponechat tak max 6 let. V čem by v takovém případě Polo s 1.0Tsi nestačilo? Jako že by nenajelo těch 90 tisíc km ? Jakože takový nájezd nikdo neplánoval ani nezkusil? Asi zkusil a ověřil, že jo...
No a pak máme mistra světa, automobilového fandu, co denně čte auto tečka cézet. Někoho, kdo kromě čtení sedí pořád za volantem a najede proto 40 tisíc km za rok. Pro takového je ale asi vhodný trošinku jiný motor.... a dost možná i jiné auto.

Závěr: Lidi vidí problém tam, kde není.
6. 9. 2017 09:18
Re: Trojvalec
Presne takto som to myslel. Bavime sa o malom aute do mesta, prevazne pre zenu, nie o supersporte ako i8, tam je pouzitie trojvalca v uplne inom svetle. A som presvedceny o tom, ze 90% uzivatelov bude spokojnejsich s tymto motor, nez s nejakou 100 konovou 1.4kou hladkou v4, len si to tu miestny virtualny fajnsmekri nedokazu priznat.
6. 9. 2017 10:39
Re: Trojvalec
Noo... Slabší verze zase tak velký točivý moment nemají. Dobrá atmosférická 1,4/ 1,5 nebude zase o tolik slabší. Obzvláště, pokud by neměla přímé vstřikování (tím sice ztratím další Nm, ale stojí mi to za to), by to pro mne byla zajímavá alternativa a nepřišlo by mi, že nějak strádám (v kontextu městského provozu). Realita je, že lidé v téhle třídě do města kupují i atmosférické litrové tříválce.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 10:49
Re: Trojvalec
No ten rozdiel je stále citeľný. Ak vezmeš tento liter (70 kW, 175 Nm), výkonovo porovnateľná atmosféra bude nejaká 1,3-1,4 l, ktorá bude mať krútiak tak 120-130 Nm, to máš +/- 50 Nm a to je cítiť.
A ako píšeš, ohŕňame tu nosy nad 1,0TSI, ale v reále množstvo subkompaktov má iba atmo trojvalce (ostatne samotné Polo bude dva najslabšie motory atmosférické jednolitre, TSI je až tretie v poradí, takže mnohí naň ani nedosiahnu).
6. 9. 2017 16:20
Re: Trojvalec
On má už 175? Slabší mívaly 160 a měl jsem pocit, že možná měli i 140 Nm verzi.

Také jsem psal o 1,4/1,5. S přímým vstřikováním by mělo jít zvládnout přes 140/ 150 Nm, bez přímého o něco pod (1,6 MPI má myslím 155 Nm). 160 vs. řekněme 135-155 není zase takový rozdíl, i když započtu, že ve 2.000 bude mít dobrý atmosférický motor cca. 90 %. Neříkám, že ho nemohu poznat. A zrovna v městském provozu může prodleva turbodmychadla štvát, u tak astmatického základu. Jednoduše řečeno, v takové situaci (městský provoz) nevidím takový benefit přeplňování. A nejsou to objemy, které jsou malým autům zapovězeny.
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 09:30
Re: Trojvalec
Pokud potřebuji druhé auto pro manželku, která najede ročně 3 tis km, nekoupím jí předražené Polo. ;-)
6. 9. 2017 09:33
Re: Trojvalec
No, správně. Může být. Ale kdyby třeba nějak zázrakem spadlo z nebe >:D , tak by manželka 3 válcovou konstrukci možná ani nepoznala.
6. 9. 2017 09:56
Re: Trojvalec
Je to myšleno tak, že 90 procent žen by nechápalo o čem mluvíš. Jak 3 nebo 4 válec? To není 4 takt?
Potom tak 8 procent by si všimlo, že při vytočení motoru ke 4 a více tisícím otáček za minutu má ten motor takový "divný zvuk", co její bývalé Clio nemělo.
Snad 2 procenta nebo méně by mohly mít nějaký problém.
6. 9. 2017 11:17
Re: Trojvalec
Já si dělal srandu, protože ze zkušenosti vím, že většina ženských tohle fakt nepozná. Nebo spíš bych měl napsat, že by možná poznala, ale to by tomu nejdřív musela věnovat alespoň minimální pozornost. A to furt neznamená, že by s tím měly problém - ostatně, jak píšeš.

Co mám vypozorované, tak jim vadí spíš turbodíra. Dost z nich totiž neumí jezdit "vláčně" a po sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách se lekají, jak to auto se zpožděním, ale prudce vystřelí.
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 13:17
Re: Trojvalec
Na základe žien-vodičiek čo mám v rodine, či kamošiek musím skonštatovať, že len jediná jedna by dala rozdiel R3 vs R4 a aj to len preto, že je tak správne šáhnutá motorizmom a jazdí ako spolujazdec amatérské rally. :-) Ostatné baby riešia jedinú vec či to auto hučí, alebo nie. Do výšin nad 3500 atmosféry to pre istotu netočia vôbec a furt mi žiadna nevie povedať prečo. :-)
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:28
Re: Trojvalec
Presne moje zistenia. Ženy nezaujímajú parametre, ale subjektívny pocit, teda hučí-nehučí, ťahá-neťahá. Zásadne odmietajú motor vytáčať, radia hore max. pri 3000 rpm, takže dnešná obyčaj spodových turbomotorov im dokonale vyhovuje a nejaká výkonová špička im je dokonale ukradnutá (lebo sa po ňu nikdy nedostanú).
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 00:34
Re: Trojvalec
je pro ně zkrátka mnohem lepší diesel!
Avatar - kaa
6. 9. 2017 16:36
Re: Trojvalec
Jo 90 procent žen by nechápalo o čem mluvíš, jen by nadávalo, že jí to furt chcípe když se rozjíždí.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 10:51
Re: Trojvalec
Správne, ako ukazuje realita v našich mestách, manželkám do mesta na 3000 km ročne sa predsa kupuje veľké SUV. >:-[]
Ale vážne, prečo by si nekúpil manželke Polo? Čo chceš, aby sa vozila na Sandere?
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2017 12:19
Re: Trojvalec
Dobrým manželkám sa kupujú Q5ky ;-)
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 13:18
Re: Trojvalec
:-) ja mám výbornú manželku ale s autom veľkosti Q5 by ma hnala >:D Chcela malé auto, dostala malé auto, občas jej ho šlohnem a pobavím sa aj ja. >:D
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:30
Re: Trojvalec
Aj moja, na SUV je úplne alergická, keby mohla, vyberie si Mini.
7. 9. 2017 11:05
Re: Trojvalec
... lapsim pak cayenny ;-)
Avatar - _Karel_
6. 9. 2017 19:21
Re: Trojvalec
A proč ne? Nekoupils náhodou manželce A6 3,0TDI? To asi taky nutně nepotřebovala, není to levný, taky jsi jí asi spíš chtěl udělat radost. To "předražené" Polo je totéž.
6. 9. 2017 09:08
Re: Trojvalec
Vzhľadom k nájazdu malých aút to bude skôr problém druhého majiteľa. A mimochodom nenávidená htp dá bez veľkej bolesti hlavy šoféra 250k km...
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 08:55
Re: Trojvalec
Chybí mu jeden válec.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 09:03
Re: Trojvalec
Pretože turbo R4 v tejto triede a v tejto výkonovej kategórii nemá asi nikto. A turbo R3 bude vždy dynamickejší/užívateľsky príjemnejší, ako atmo R4. Samozrejme pre fajnšmekrov tu bude 1,5TSI R4, to by bolo bez kompromisov a papierový ideál, ale obávam sa, že pri jeho cene si to viacerí rozmyslia a povedia si, že stačí aj ten liter.
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 10:02
Re: Trojvalec
Clio TCE 130 ? Jasne viac koníkov, ale štvorvalec >:D
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:43
Re: Trojvalec
Clio s tímto motorem je dobrá nabídka, to bez diskuze...Když se přeneseme do světa, kde neplatí ceny, tak konkurentem toho to Pola je spíš TCE90 a ta je na stovce o sekundu pomaleji... Bohužel, VW si novinku nechá zaplatit...
6. 9. 2017 10:46
Re: Trojvalec
To je ten, co dávají jen s dvouspojkou? GT, nebo jak?
6. 9. 2017 10:51
Re: Trojvalec
Od FL je možnost volby. EDC nebo šestikvalt.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:36
Re: Trojvalec
nejde ani tak o vykon... ten staci ... ale objem bohuzial nejde osalit.. rovnako 4 valce su co sa tyka aj kultury chodu idealne v tejto beznej triede... navyse ak to zvazime uplne logicky tak ani tu spotrebu trojvalce nemaju vealkrat lepsiu ak o4 valce.. tak potom kde je ta vyhoda 3 valcov... ja ju stale v testoch ani od znamych co maju skusnosti neviem najst... zatial to stale vyzera tak ze 4 valce su vo vsetkom lepsie ako tri... a ano.. paradoxne aj v spotrebe

jazdil som s kamaratovou 1,2 trojvalcovou 208 aj s trojvalcom htp vo fabii/fabii sedan a uz len samotny zvuk takychto motorov nie je moc "zdravy"... motory divne kvilia...kultura chodu mizerna... podivne chvenie volantu pri studenom starte... toto sa ni nestane ani na 25 rocnom favorite...
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:42
Re: Trojvalec
Tak určite, desaťročná HTP atmosféra je ideál, ako si vytvoriť názor na nové TSI.
>:D
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:45
Re: Trojvalec
a co trojvalec v 208 .. ten uz v mojom prispecku nevidis alebo nechces vidiet ? ... jazdil si s nim? pride ti lepsi ako nejake 1,4ka v riu alebo v mazde 2.. ver mi ze ani nahodou... alebo chces povedat ze nove trojvalce uz maju kulturyu chodu ako 4 valce...ani tie najnovsie ju nemaju...
6. 9. 2017 08:48
Re: Trojvalec
Ale nekecaj, objem nicim nenahradis, to platilo pred sto rokmi, ved uz aj americania ktori toto klise vymyslali prechadzaju na turba, takze dnes plati objem nahradis turbom. A chcem vidiet teba a tvoje teoreticke znalosti, ako rozlisis trojvalec od stvorvalca >:D
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:54
Re: Trojvalec
4 valce su vzdy viac ako 3 valce... kulturu chodu nebude mat 3 valec nikdy tak dobru ako 4 valec... mozno si to osobne neskusal.. ked skusis tak uvidis ze nie som az taky blazon ako vyzeram >:D
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:30
Re: Trojvalec
V tomhle s tebou souhkasím. V kultuře chodu, zvuku a vibracích, v nižších otáčkách poznáš rozdíl. Ať už jedeš v HTP nebo nejmodernějším turbomotoru.
Avatar - Barrichello
6. 9. 2017 09:07
Re: Trojvalec
Ne, objem opravdu ničím nenahradší a pokud ano, vždy na úkor spolehlivosti, zvuku, plynulého zátahu atd
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:45
Re: Trojvalec
To není pravda -

Spolehlivost nemůžeš znát, ale Ford a litrové EB s ní problémy nemají, tady je to pořád ještě docela novinka, tak nelze soudit.

Zvuk - kdejaký vytočený turbo tříválec má jandrnější zvuk, než chcíplá čtyřválcová atmosféra 1.2-1.4.. .či ta Ruská 1.6 >:D

Plynulý zátah - Co je lepší? Mít kopanec z nižších otáček a nahoře ještě solidně táhnoucí auto, nebo mrtvolu, co se sice plynule, ale dloooouho rozebíhá do otáček?
6. 9. 2017 12:03
Re: Trojvalec
Takhle, čím je systém složitější, tím těžší je dosáhnout dané spolehlivosti (čím jich je víc, tím spolehlivější jednotlivé komponenty musí být). Statistiku ovládáš, tak by ti to mělo být jasné. I přidáním čistě kompresoru přidáváš další komponenty, které mohou selhat. Praxe je samozřejmě složitější než tahle jednoduchá teorie. Ruku v ruce s tím jde, že je ve složitějších systémech víc příležitostí pro chyby.
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 12:26
Re: Trojvalec
Ale to je určitě pravda, ale je to taková obecná pravda a praxe nemusí potvrdit tohle pravidlo. Ale složitější řešení, které bude uděláno poctivě a už v několikáté generaci, dává naději minimálně na stejnou či podobnou životnost, jako jednodušší řešení. Historie to ukazuje, existují nepovedené jednoduché motory, ale i spolehlivé motory složitější a novější :-)

Příjde mi totiž strašně troufalé vykřikovat, jak je to jen a jen špatné řešení, bez jakýchkoliv zkušeností a referencí, protože motory jsou nové. Tím nemyslím samozřejmě tebe :-)
6. 9. 2017 16:16
Re: Trojvalec
Jak jsem napsal, praxe je složitější. Všechno jde pokazit, i jednoduchá věc. Tohle je jen jeden aspekt. Zajímavé je to třeba u diskových polí. Čím víc disků máš, tím větší je pravděpodobnost, že nějaký selže. Nebo u motorů v letadlech - když máš dva místo jednoho, tak máš dvojnásobnou pravděpodobnost, že ti selže motor. :-) Pravděpodobnost, že selžou všechny motory, samozřejmě klesá. Jen je dobré myslet na to, jaké výkony to letadlo má s jedním motorem. Nebo na problémy, které tě připraví o oba (problémem číslo jedna je myslím špatná správa paliva). Aneb radosti redundantních systémů.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:53
Re: Trojvalec
Nikde netvrdím, že R3 je tak kultivovaný, ako R4, naopak sám som silným kritikom R3. Mal som ale výhrady k tomu, že si vytváraš názor na jeden motor (nové priamovstrekové turbo) podľa Tvojich skúseností s úplne odlišnými motormi (staršie atmo R3, nech od Škody alebo Peugeotu). To je akoby si povedal, že dvojliter TSI v Octavii je nap.d, lebo si sa dakedy viezol v Octavii s 2,0MPI a nepresvedčila ťa.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 09:09
Re: Trojvalec
ja si nic nevytvaram.... 3 valec skratka nejde zrovnavat so 4 valcom ani kulturou chodu ani zvukom .. a bohuzial pradoxne neraz ani spotrebou ... ktora zda sa mala byt tym v com by mal 3 valec dominovat... ale nestalo sa... este sa vyrobcovia radi vratia k 4 valcom.. upsizing je uz podla mna za dverami... len to nejde hned.. uz yaris aj mazda 2 pochopili ze ist k nejakym trom valcom je nezmysel.. ale tak japonci boli vzdy o krok pred europskou konkurenciu uz tieto posledne moderne roky
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 10:13
Re: Trojvalec
No nechcem byť zlý, ale Mazda s tou jej 1,5 si urobila z núdze cnosť. Proste nemali nič menšie a na vývoj neboli prachy, preto začínajú s 1,5. Tá ich povedzme zdržanlivosť sa im zdá sa vyplatí s nábehom novej metodiky testovania emisií, ale neverím, že toto bolo cieľom.
6. 9. 2017 12:19
Re: Trojvalec
A Toyota tu jen nabídla motor, který jinde už roky nabízí. A přes citelný nárůst objemu skoro neposílil v porovnání s 1,33, kterou pro změnu mimo EU+EFTA moc nenabízeli (nebudu tvrdit, že nikde, protože všechny trhy zdaleka neznám, ale v Japonsku, Austrálii nebo USA o tomhle motoru nevím; v Japonsku místo něj měli 1,3, což je jiný motor - je myslím příbuzný právě s 1,5, kdežto 1,33 je příbuzná s litrovým tříválcem). Většina řečí o upsizingu mi přijde krátkozraká.

Já si novou metodiku nemaluji tak na růžovo. Je třeba si uvědomit, že se plánovaly motory kolem 0,7 litru. Aby automobilky splnily cíle pro rok 2020/ 2021. To jsou ty motory, kde může nová metodika udělat rozdíl. U litrů o tom pochybuji, ale uměl bych si představit nárůst někam na 1,1 až 1,2. Jenže tříválce se nám rozrůstají do 1,5, kde pořád z konstrukčního hlediska dávají smysl. Nová metodika nic nezmění na tom, že EU tlačí na snižování spotřeby. A automobilky převrátí šuplíky vzhůru nohama ve snaze najít nápady, jak to splnit. Protože další drastický krok by byl prostě přestat prodávat motory s vyšší normovanou spotřebou. A částečně to tu už máme. Kolik automobilek má v horní části nabídky díry jak ementál? I když si nemyslím, že je tohle ten (hlavní) důvod.
6. 9. 2017 19:25
Re: Trojvalec
Nevím jak ty, ale já si auto a motor nevybírám kvůli zvuku a kultuře chodu, ale kvůli tomu, jak jede. Navíc, co se opakovaně objevuje a je to i zde, tak nový litr se zřejmě skutečně povedl a je solidně odhlučněný.

A co se týká spotřeby, tak pokud auto používáš s rozumem a s ohledem na výkon motoru, tak menší motor s menším počtem válů bude mít i menší spotřebu. Zde namátkou Golf 1.2TSi vs. 1.0TSi - 6,15 vs. 5,86.

[odkaz]

[odkaz]

Aco se týká Mazdy, tak máš pravdu, v M2 je 1.5-ka. Jenže 2 slabší verze mají charakteristiku jako normální malý turbomotor, neboť jsou zařízlé někde okolo 3.800 ot., resp. 4.300 ot.. A Yaris dostal 1.5-ku dle mne taky hlavně proto, že jinak by už dnešním turbům a původní 1.33-kou absolutně nestíhal a prostě musí honit výkon objemem.
6. 9. 2017 21:26
Re: Trojvalec
U Golfu byl ten litr v BlueMotion, což je verze s nižší (hlavně normovanou) spotřebou. Takže to není úplně jablka s jablky a rozdíl je to dost malý, takže to může hrát významnou roli.
6. 9. 2017 08:59
Re: Trojvalec
Ja jazdim novou 308, kamarat novou 3008. V oboch pripadoch 1.2 eTHP 96kW. Motor nekvili, nic nevibruje. Pri poslednom "akustickom teste" som sa kamosa (pred jeho kupou 3008) na parkovisku pytal, co vravi na ten zvuk motora z vonku. Tak mi po 2 minutach prisiel povedat, ze pockaj chvilu kym odide ta e36 2.0i (co slecna vyparkovavala), lebo tvoj motor nepocujem - a to pri nom stal.
Zvysok blbosti co pises reagujem nizsie.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 09:13
Re: Trojvalec
este napis ze kultura chodu je lepsia ako 4 valec aj zivotnost... a mas vyhrane .. ale tak peugeot bol vzdy zazracne auto ... sice drahe ale krasne.. a aj v bazaroch vzdy je ich plno to ano ;-) :yes:
6. 9. 2017 09:26
Re: Trojvalec
Nie som zatazeny na francuzov - zobral som to, co ma najviac oslovilo za prijatelnu cenu (kupujem auto pre seba, nie pre druheho majitela). To, ze ten motor je 3roky po sebe motor roka uz tiez o niecom hovori - minimalne sa toho niekto chyti a povie, ze je to zmanipulovane, nic nehovoriace, ale keby to platilo o motore co ma v garazi on, tak by to problem nebol.
Motor v zaruke 8 rokov - mas dojem, ze automobilka je charita, ktora bude s radostou menit nepodareny motor jeden za druhym na vlastne naklady?
Kultura chodu u 4valca je presne co? Toto mi niekto uz konecne vysvetlite. Kym tu trojvalce neboli, sa za "kulturne" motory povazovali od R6 nahor. Uz su zrazu aj stvorvalce kulturne? Z mojho pohladu maju rovnaky problem - malo valcov a preto o nejakej kulture chodu nemoze byt ani rec.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:42
Re: Trojvalec
Tříválec ve velmi nízkých otáčkách vibruje, neochotně se sbírá. Negativní zkušenost mám právě s 1.2 THP v automatu, kdy 1.6 THP je prostě příjemnější. Tvrdit, že čtyři válce jsou taky naprd, protože R6 je lepší, je dost nepřesné. Ideální by byl V12...

Mimochodem, píšu to jako člověk, který teď bude mít v domě dva tříválce.
6. 9. 2017 10:35
Re: Trojvalec
škoda, že už se nevyhlašuje zlatý ventilek.
tvrzení, že u auta nejde o výkon, ale o objem, by letos muselo zvítězit napříč všemi kategoriemi.
reaguju na kolegu z Honk-Kongu, jen aby nedošlo k omylu.
Avatar - _Karel_
6. 9. 2017 19:37
Re: Trojvalec
Hele, zcela vyjímečně bych se toppera mírně zastal - samozřejmě mluvit o objemu v kontextu 1,2TSi je vtipný, ale obecně - tvůj dvoulitr má výkon nedávných BMW atmo třílitrů - a čistě jízdně, nekoukat se vůbec na peníze - dal bys pořád přednost dvolitru s turbem? Ano, výkon 180kW je fajn, stačí - ale přesto....... Tohle - tipuji- chtěl topper říct, jen v debatě 1,0TSI/1,2TSI to moc netrefil.
6. 9. 2017 21:36
Re: Trojvalec
Karle,
já jsem měl před svým autem 335i F30, s automatem, jednu z prvních. Měla adaptivní M-podvozek, tzn. měkký a měkčí. Když jsem přejel retardér rychleji, dopadnul přední spoiler až na zem. Když jsem projel tři zatáčky rychleji po sobě - levá/pravá/levá tak se auto celé rozvlnilo. A ten podvozek to prostě nedával. To co teď napíšu, je vyslovené rouhání, ale to ječení a ryčení šestiválce se mi po osmiválcové bouřce vůbec nelíbilo. Celkově jsem z toho auta byl v rozpacích. Spousta těch věcí se po faceliftu vychytala.
Teď jsem před objednáním 340i nebo 440i a líbí se mi, že se dá posílit na 360 koní, to už z toho dvouiltru nedostanu. To je jediná oblast, která mně na tom láká. Díky výfuku má 330i celkem pěkný zvuk, je extra lehká na čumák a vůbec, těžko na ní hledám nějaké chyby. A většinou jsem měl po dvou letech auta plné zuby ale tady toho se mi vůbec nechce zbavovat:)
A jestli chceš mluvit o atmosférickém R6 ve vrcholné verzi 272 hp tak se obávám, že bych ho nevyměnil ani za nic:) už jsem si moc zvyknul na to, že to auto jede pěkně odspodu a přitom nesporně žere míň než třílitr...
Avatar - _Karel_
6. 9. 2017 22:18
Re: Trojvalec
Vím co jsi měl - a) pamatuju, za b) máš to v nicku ;-)
Takže pro tebe jen výkon? Ok. Ale asi to nevidí všichni stejně.
6. 9. 2017 22:56
Re: Trojvalec
35 v nicku bylo 35 let když jsem sem začal chodit a dneska by tam mělo být 44. Objem je objem a výkon je výkon. Harley Davidson mají klidně dvoulitry a výkon 50 koní. To je to nač jsem reagoval.
Ale chtěl bych vidět někoho, kdo by dal přednost atmosférickému třilitru z předchozí generace proti tomu současnému s turbem. Tentýž objem, výkon o 50 koní vyšší s nižší spotřebou. A když chceš, automat vyřeší za tebe problém s použitelným spektrem otáček:)
Avatar - _Karel_
7. 9. 2017 06:23
Re: Trojvalec
Já mít na výběr mezi slabším třílitrem nebo nadupaným dvoulitrem, obojí podobného výkonu - nemám o čem váhat.
To co píšeš ty - minulý atmo třílitr vs. současný s turbem - jasně. Ale já se bavil o objemu, ne o turbu.
Avatar - iudex
7. 9. 2017 10:53
Re: Trojvalec
Rovnako. Pre mňa kúpa benzínového BMW so štvorvalcom postráda zmysel (teda modely 1,2,3,4, od 5 vyššie a X už by som zvažoval naftu), je to konvenčný motor, ktorý dostaneš kdekoľvek u konkurencie, tá konkurencia ale má lepší vnútorný priestor, krajší interiér atp., zostáva len ten zadný pohon (aj to v čoraz menšom počte, všade sú samé xDrive). Čaro BMW je u mňa hlavne v R6 (v 1er ako jediný v triede, v 3er jeden z mála, každopádne lepší, ako konkurenčné V6).
Btw. Rasťo Chvála v aktuálnom videu porovnáva 430i a 440i a v prospech štvorvalca hovorila iba cena (OK, to je silný argument, ale vlastnosťami nemá čo R4 žiadny tromf, dokonca ani lepšiu spotrebu nie).
7. 9. 2017 11:18
Re: Trojvalec
Renault, Opel i Volkswagen měly šestiválce. Takže konfekční motor...
Už se dlouho s kolegou domlouvám na drag race moje 330i vs 340 nebo 440i. Na dálnici jsem se honil s 335d a neměl jsem problém se ho držet ani v rychlostech přes 200. A kdykoliv se svezu v manzelcine Z4 23i s lineárním charakterem, ječivým R6 a výkonem 204 koní, je mi jasné, že výkon u mne hraje prim. A pro mne stejně radši V8:)
Edit: ano, sériová 40i je lepší než 30i. Ale víc stojí a víc žere, to mi těžko někdo vymluví:)
Avatar - iudex
7. 9. 2017 12:46
Re: Trojvalec
Ale Ty ju máš tuším čipnutú, nie? To potom nie je objektívne porovnanie so sériovou 40i. Ad spotreba: v tom Chválovom teste tuším spomínali 8,5 litra u 30i a 9 litrov u 40i, to je zanedbateľný rozdiel a v kontexte toho o 50% väčšieho objemu a podstatne vyššieho výkonu to fakticky znamená, že R6 je úspornejší.
Aby bolo jasné, fúkaný dvojliter R4 nehaním, sám jeden mám a som spokojný, ale od BMW s jeho podvozkom, RWD a tiež cenou očakávam niečo viac, ako to, čo mi ponúkne hocijaký mainstream za podstatne nižšiu cenu, preto ak si už zaplatiť prémiovú cenovku, tak rovno s R6.
7. 9. 2017 13:38
Re: Trojvalec
Ano, 305 koní. Vždycky jsem byl odpůrcem takového vylepšování ale teď si nemůžu stěžovat. Rozdíl proti šestiválci je přesně jeden litr, ale musím říct, že je to automat vs manuál a to udělá půl litru v pohodě.
Výhoda je v zadním náhonu, proti mainstreamu, šestivál na přední kola nebo s haldexem se nemůže rovnat čtyřválci na zadek.
Takhle, asi třeba vyzkoušet. Beru to s nadhledem, ale když mi kamarád, který jezdí s osmiválcovou 735i řekne "ty vole to má nádherný zvuk" tak to asi nebude tak strašný.
Jasně, šestiválec bude basovější.
A turbo? Nebudu tvrdit, že tam není prodleva, ale je to na hony vzdálené dieselu s automatem. A dá se s tím žít.
7. 9. 2017 13:53
Re: Trojvalec
MIG_35......je extra lehká na čumák...hezký..... ;-) Tak na to můžeš s 340i nebo 440i bohužel zapomenout. Jestli si ji už projel, tak to asi víš. Ta extra váha šestihrku v čumáku je zatraceně cítit. Samozřejmě je to zase o prioritách. Jestli nějaká ta desetina z 0-100 a 2 výfuky po stranách jsou pro tebe klíčové, tak je to potom jasný. Jo, a 440i není v manuálu, ale za to můžeš mít 340i v manuálu i s xDrive, což je unikát... ;-)
7. 9. 2017 15:34
Re: Trojvalec
Pro pobavení: ano, dva výfuky po stranách jsou priorita a už jsem to řešil i u 330i, Supersprint se tvářili, že to dělají, ale když se to objednalo, zjistilo se, že to nesedí. Teď se dají objednat koncovky na obou stranách od Remusu, ale zase prej nemůžou garantovat, co s tím udělá vyšší výkon /já myslím, že nic/.
Jinak mezi 330i a 340i je sto kilo navíc a pokud disponuju stejným výkonem při menší hmotnosti výhody jsou zjevné.
Ten dvoulitr váží jen 139 kilo, nemůžu dohledat info kolik váží B58?
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:37
Re: Trojvalec
myslíš jako elektrocentrály? :-)
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 11:13
Re: Trojvalec
no...ne tak docela... ;-)
6. 9. 2017 10:38
Re: Trojvalec
Ale takmer vsetky motory v nizkych otackach vibruju a neochotne sa zbieraju - vsak sa tomu hovori podtacanie. Co su nizke otacky? Pod 1700, alebo 1500 a menej? Pri 1500 co je uz extrem na tu eTHP zacina byt trochu divny zvuk motora co je podla mna ciste podtacanie a nemozem sa cudovat divnemu zvuku. Rovnako by som na takych otackach nejazdil s akymkolvek x-valcovym motorom. Pod 2000ot sa snazim nejazdit - plati pre vsetko co jazdim, vynimkou firemnych koncernovych dizlov. Tam musim davat DSG to sport modu aby to drzalo aspon "rozumnych" 1500-1600, inak to pada aj k 1100 a to je ukazka vibracii a podtacania.
7. 9. 2017 21:12
Re: Trojvalec
Jj, R4 dízel v nízkych otáčkach je fakt kumšt. To už radšej ten R3 benzín :-! :-!
6. 9. 2017 10:48
Re: Trojvalec
A neni to tim, ze jedno byla 1.2 a druhy 1.6?
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 11:22
Re: Trojvalec
Nemyslím si. Tedy možná to vyznělo špatně, výkonnější 1.6 samozřejmě pojede lépe, ale projev motoru při popojíždění nebo rozjezdech do kopce s automatem podle mě nebyla až tak věc objemu.
6. 9. 2017 08:46
Re: Trojvalec
Nie je to tak dávno (v mojom, či tvojom veku ten čas letí rýchlejšie a rýchlejšie, ako 15 rokov naspäť, takže to je vlastne skoro včera), keď ľudia ohŕňali nos na 1,2 litrovými turbo kosačkami (áno, v tej dobe aj toto boli kosačky) a dnes, keď ho tí, čo ho hanili, vlastnia, zrazu je to proti litrovke "objem". Keď to povie niekto s atmo-dvojlitrom, pochopím to, ale naozaj, kým sa s tým motorom nezvezieš, a dlhodobejšie neporovnáš so svojím 1,2TSI, tak nesúď. A pod konkrétnym motorom operovať frázou "trojvalce" a riešiť to všeobecne? Sám som dlho jazdil HTP a potom bola chvíľa, keď som trojvalec nechcel vidieť, ale tento nový som skúšal ako vo Fábii, tak v Ibize, a naozaj na tieto autá je viac ako dostatočný (a skúšal som aj 1,2TSI, takže porovnanie mám).
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:55
Re: Trojvalec
Myslíš, že pochopí, že píšeš o ňom a aspoň trocha sa zahanbí? ;-)
6. 9. 2017 09:17
Re: Trojvalec
Tam som nemieril. Ale medzi nami, nemyslím ;)
Avatar - speedfred
6. 9. 2017 10:31
Re: Trojvalec
my s pradedom sa iba uškŕňame pri šarvátke R3 vs R4 >:D
mne sa zvuk R3 v paľbe páči viac ako R4
7. 9. 2017 14:26
Re: Trojvalec
[odkaz]

Fešák.......objevil jsem před chvílí na nových M performance parts stránkách
Avatar - iudex
7. 9. 2017 15:24
Re: Trojvalec
Však to je Speedfred (až na disky). :-)
7. 9. 2017 15:34
Re: Trojvalec
...šak právě disky (plus 100k Kč...;-)) dělají toho fešáka dokonalého... ;-)
6. 9. 2017 08:47
Re: Trojvalec
Jasne, lebo tie 2 deci su neuveritelne neskutocne obrovsky rozdiel, ako keby nebolo jedno ci mas 1.0 alebo 1.2. V prvom pripade je na trojvalcovu zastavbu lepsi nizsi objem. V oboch pripadoch vykon +/- rovnaky, tak o co ide?
Vyhody trojvalca - ak sa neodflakne, na rovnakom priestore robustnejsia konstrukcia => lepsie dimenzovanie, menej pohyblivych casti s tym suvisiaca vyssia zivotnost. Menej oleja. "kultura chodu" je uz vyslovene trapna, lebo 4valce rovnako neboli nikdy kultivovane.
Ad zvuk - ten je drzejsi, ale nic co by bolo neznesitelne - TDI traktory su na tom horsie, niekto moze namietat, ze zvuk 8valca je tiez hrozny. Cisto subjektivna zalezitost.
6. 9. 2017 08:55
Re: Trojvalec
Zapoměl jsi na to nejdůležitější. Tříválec přišel zachránit planetu!
6. 9. 2017 09:18
Re: Trojvalec
Nie nezachrani. Ak sa argumentuje nedostatocnym vykonom, kde 3valce koncia a niekto ocakava viac, je ten motor z pohladu zaujemcu slaby - ok, nieje problem. Normalna poziadavka. Argumentovat, ze 4valce su lepsie, lebo su "lepsie" aj ked to uz davno neplati, len to niektori niesu ochotni pripustit, uz OK nie je.
Mas dojem, ze 4valce s vypinanim 2 valcov su nejaka extra vyhra? Ci to uz nevadi, lebo to ma 4 valce, hoci realne jazdis polovicu casu na dvoch?
Zhrnutie flame 4 vs 3 valce sa opiera z 99% casu o:
1. decilitrovy rozdiel ako keby to bol rozdiel minimalne 2 vs 3 liter
2. kultura chodu ako keby slo o rozdiel R4 vs minimalne R6
3. zivotnost - co su fantasmagorie (EB dokazuje, ze spolahlivost problem nerobi aj pri 6cifernych najazdoch km)
4. dalsie nepodstatne blbosti
6. 9. 2017 09:16
Re: Trojvalec
Až tak jedno to nie je (či 1,0 alebo 1,2), ale ani taký rozdiel, aby majiteľ 1,2TSI odsudzoval 1,0 pre jeho objem...
6. 9. 2017 08:53
Re: Trojvalec
Z pohledu uživatele je 4 válec proti 3 válci vždycky lepší - papírově možná ne, ale velmi pravděpodobně se 3 válce negativně projeví na životnosti. Samozřejmě teď očekávám vodopád nesouhlasů, protože malé auto se mění nejdéle po 5 letech - za sebe ale říkám ne - i malé auto by mělo bez problémů vydržet nejméně 15 let a nejméně 250 tis. km.

Z pohledu výrobce je samozřejmě situace odlišná - výrobce bude vždy propagovat menší počet válců, protože jsou výrobně více čí méně levnější - zajímavé ale je, že tato úspora se nikdy nepromítne do koncové ceny.
6. 9. 2017 08:57
Re: Trojvalec
"...Z pohledu uživatele je 4 válec proti 3 válci vždycky horší...."
To myslíš vážně?
6. 9. 2017 09:01
Re: Trojvalec
Samozřejmě to byla blbost, stihnul jsem to ještě opravit, ale ty jsi reagoval moc rychle :-)
4 válec je samozřejmě lepší.
6. 9. 2017 13:03
Re: Trojvalec
Protože hlavním parametrem, za který se u motorů platí, je výkon. Je jen na výrobci, jakou marži je ochoten akceptovat, tedy jak nákladnou konstrukci a vývoj je ochoten zaplatit vzhledem k odhadovaným prodejům. Rozdíly v nákladech u stejně objemného motoru nebudou zase tak velké. Ano, mělo by se spotřebovat o něco méně materiálu, ubyde některých úkonů a pro automobilku se to v tom objemu nasčítá, ale tou motivací je tu jasně tlak na snižování normované spotřeby. Náklady na vývoj těch motorů můžou krásně vymazat jakékoli úspory ve výrobě. Nebude náhoda, že podobné motory dnes rostou jak houby po dešti, ale dříve prakticky neexistovaly. Kdyby bylo ládování malorážek tak strašně ekonomicky výhodné, tak se snad objevily dříve. To je ostatně pointa těch pokut. Mají výrobce motivovat ke krokům, které by se jim jinak nevyplatily.

Jinak menší počet válců má z hlediska spolehlivosti výhodu - protože máš o válec méně, je tam o několik komponent méně. Co tam není, nemůže selhat. Problém je, že motory většinou neumírají, protože tyhle komponenty selžou. Menší objem je jiná písnička, protože do něj ten vzduch a palivo musíš dostat tak jako tak, pokud chceš ten točivý moment/ výkon. Stejná směs v menším prostoru...
6. 9. 2017 19:43
Re: Trojvalec
Opravdu mne baví ta posedlost nějakou "životností". Kolik znáš lidí, co si koupí takové vozítko jako nové, na 15 let a zároveň na 250tkm? Já z těch desítek lidí okolo sebe znám takového masochistu jednoho jediného.

Před 15 lety stála Fabia s minimální výbavou a bídným motorem 20 průměrných platů, se "solidním" 25. Dnes ji se slabším TSi (v ekvivalentu toho starého solidního) koupíš za zhruba 9 platů. Opravdu nevidím i v tomto kontextu důvod, proč bych si měl doma nechávat (při větším než zanedbatelném nájezdu) starý křáp.
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 07:24
Re: Trojvalec
ještě lepší je mít pod kapotou diesel :-)
6. 9. 2017 11:34
Re: Trojvalec
Spotřeba se jaksi odvíjí od vykonané práce. Když pomineme rozdíly v hmotnostech, tak je práce stejná, pokud jezdíš stejným stylem. To je prostě fakt. Problém je, že měřící cyklus není moc náročný. No, jak se to vezme. Z jistého ohledu je hodně náročný, protože motory moc nemusí nízkou zátěž. Pro ty větší je to očistec, který ale špatně reflektuje, jak s tím autem nakonec jezdíme. A automobilky jsou hodně motivované hledat i velmi malé úspory. V těchto objemech bude tříválec efektivnější konfigurací než čtyřválec. To snad ve všech ohledech. My možná ten rozdíl ani nepostřehneme, ale automobilka honí každou setinu litru. Kdyby jen setinu. Ono se jim to nasčítá.

Problém tříválců v autech je, že je provozujeme v příliš nízkých otáčkách. V motorkách je mám rád, má nejoblíbenější konfigurace. Je to pro mne něco podobného jako desetiválce v automobilech. Jenže celkem nízké, cestovní otáčky na motorce jsou v autě už celkem vysoké. Ne něco, co bys chtěl vytrvale poslouchat, obzvláště s horším odhlučněním. V autě ten motor budeš provozovat mnohem níž. Utlumit se dá ledacos, ale něco to stojí. V tomhle ohledu jsou tak trochu opakem čtyřválců, které také vibrují, ale jejich vibrace rostou s otáčkami, takže je malorážka v nižších otáčkách celkem klidná (rostou samozřejmě i s objemem, proto mívají větší čtyřválce vyvažovací hřídele). Tříválec je tak zajímavou volbou pro HH, kde lze čekat provoz ve vyšších otáčkách. A když to nepokazí, znít bude krásně. Tam lze i nějaký kompromis v kultivovanosti tolerovat. Dokonce by se dalo mluvit o charakteru. :-)
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 07:28
Re: Trojvalec
Ve vyšších otáčkách zní blbě každý spalovací motor. Zvuky zubní vrtačky, nebo vysavače mne nepřesvědčují. Zlatý diesel! ;-)