Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI?

Po statické premiéře v Berlíně jsme vyrazili do Hamburku, kde jsme se s novým Volkswagenem Polo mohli poprvé projet. Litrové TSI nezavrhujte, jde o velice povedený motor!
Zpět na článek
6. 9. 2017 08:22
6. 9. 2017 08:31
6. 9. 2017 10:37
6. 9. 2017 08:38
6. 9. 2017 08:41
6. 9. 2017 08:41
6. 9. 2017 09:40
6. 9. 2017 10:07
6. 9. 2017 10:31
6. 9. 2017 10:11
6. 9. 2017 10:17
6. 9. 2017 09:37
6. 9. 2017 09:42
6. 9. 2017 08:47
6. 9. 2017 08:53
6. 9. 2017 08:56
6. 9. 2017 09:06
6. 9. 2017 09:18
6. 9. 2017 10:39
6. 9. 2017 10:49
6. 9. 2017 16:20
6. 9. 2017 09:30
6. 9. 2017 09:33
6. 9. 2017 09:56
6. 9. 2017 13:28
6. 9. 2017 16:36
6. 9. 2017 10:51
6. 9. 2017 12:19
6. 9. 2017 13:30
6. 9. 2017 19:22
7. 9. 2017 11:05
6. 9. 2017 19:21
6. 9. 2017 09:08
6. 9. 2017 08:55
6. 9. 2017 09:03
6. 9. 2017 10:43
6. 9. 2017 10:46
6. 9. 2017 10:51
6. 9. 2017 11:43
6. 9. 2017 08:42
6. 9. 2017 08:48
6. 9. 2017 10:45
6. 9. 2017 12:03
6. 9. 2017 12:26
6. 9. 2017 16:16
6. 9. 2017 08:53
6. 9. 2017 12:19
6. 9. 2017 19:25
6. 9. 2017 21:26
6. 9. 2017 08:59
6. 9. 2017 09:26
6. 9. 2017 10:35
6. 9. 2017 19:37
6. 9. 2017 21:36
6. 9. 2017 22:18
6. 9. 2017 22:56
7. 9. 2017 06:23
7. 9. 2017 10:53
7. 9. 2017 11:18
7. 9. 2017 12:46
7. 9. 2017 13:38
7. 9. 2017 15:34
6. 9. 2017 10:37
6. 9. 2017 10:38
7. 9. 2017 21:12
6. 9. 2017 10:48
6. 9. 2017 08:46
6. 9. 2017 08:55
6. 9. 2017 09:17
6. 9. 2017 20:48
7. 9. 2017 15:24
6. 9. 2017 08:47
6. 9. 2017 08:55
6. 9. 2017 09:18
6. 9. 2017 09:16
6. 9. 2017 08:53
6. 9. 2017 08:57
6. 9. 2017 09:01
6. 9. 2017 13:03
6. 9. 2017 19:43
6. 9. 2017 11:34
6. 9. 2017 12:27
6. 9. 2017 13:43
6. 9. 2017 13:40
6. 9. 2017 15:52
6. 9. 2017 17:19
6. 9. 2017 20:54
6. 9. 2017 10:38
6. 9. 2017 13:16
6. 9. 2017 13:44
6. 9. 2017 15:28
7. 9. 2017 10:57
6. 9. 2017 19:48
6. 9. 2017 20:51
6. 9. 2017 16:27
6. 9. 2017 08:27
6. 9. 2017 08:40
6. 9. 2017 08:48
6. 9. 2017 08:59
6. 9. 2017 10:56
6. 9. 2017 13:30
6. 9. 2017 09:14
6. 9. 2017 09:34
6. 9. 2017 09:34
6. 9. 2017 13:35
6. 9. 2017 13:46
6. 9. 2017 15:24
7. 9. 2017 11:00
7. 9. 2017 20:20
7. 9. 2017 20:36
6. 9. 2017 08:42
6. 9. 2017 09:17
6. 9. 2017 14:59
6. 9. 2017 15:23
6. 9. 2017 16:52
6. 9. 2017 09:55
6. 9. 2017 14:13
8. 9. 2017 23:53
6. 9. 2017 08:22
Trojvalec
Stokonovy liter musi kazdemu do takehoto auta stacit, este aj s tym krutakom. Nie je to predsa sportak.
Rozbalit vlákno
127
6. 9. 2017 08:31
Re: Trojvalec
Komu by taky nestačil další dokonalý motor od VW?
Avatar - Barrichello
6. 9. 2017 09:05
Re: Trojvalec
VW motorář století no.

Z 39 místného žebříčku obsadili značky VW místa 26, 32 a 37 a 38. Naprostý chvost a nejhorší motory ze všech >:D >:D >:D
[odkaz]
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:37
Re: Trojvalec
Zajímavý článek psaný amatérem a jeho interpretace taktéž... V tabulce je napsáno index poruchovosti motora (Index je poměr, čeho k čemu ? Není vysvětleno). Kdežto v textě je napsáno, že se jedná o pravděpodobnost !!!!, že nastane porucha !!! navíc vyjádřenou procentuálně... Z čeho je vypočtena pravděpodobnost? Když mi dáš opravdové záznamy spolehlivosti, do 10 ti minut ti vyrobím takovouhle "statistiku" taky i s interpretací, že z toho VW vyjde dobře >:D
Avatar - Barrichello
6. 9. 2017 11:07
Re: Trojvalec
je to tabulka pojištovny na základě poruch aut u nich pojištěných
Avatar - Magister
6. 9. 2017 08:35
Re: Trojvalec
A proč by měl zákazník za ty peníze kupovat tříválec?
6. 9. 2017 08:38
Re: Trojvalec
Ja nie som ziadny velky fanusik vw, ale co tomu motoru do maleho auta chyba fesaci? Zaujimalo by ma, ci ste niekedy kupovali takto velke nove auto, ze hra pre vas tak.velku rolu motorizacia.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:41
Re: Trojvalec
To nevieš, že tu všetci majú v aute segmentu B aspoň dvojlitre? Potom je jasné, že im nejaký turboliter s úbohými 70 kW nemôže stačiť. ;-)
Avatar - removed
6. 9. 2017 08:41
Re: Trojvalec
No, to si povíme, až budeš mít mokrou pr...de...l při nájezdu na dálnici...
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:21
Re: Trojvalec
Tak schválně, co bys doporučil za malé auto, tak aby nestálo 400+ a dávalo si nájezdy s prstem v nose? Když je tedy těch 10-11 sekund na 100 životu nebezpečných.
Avatar - removed
6. 9. 2017 09:40
Re: Trojvalec
já jsem nuly ještě na dálnici nenajížděl...
Co se týká prcka do 400 tisíc... nevím o žádném takovém, možná nová ibiza s 1.5? Ale ceníky nesleduju.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 10:05
Re: Trojvalec
No právě. Ibizu 1.5 už myslím pod 400 nekoupíš.
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:07
Re: Trojvalec
409800,-- (oficiální ceník) - pod 400 to není, ale je to snesitelné, tím spíše, že je za ty peníze ve výbavě FR, což není až tak špatná výbava
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 10:26
Re: Trojvalec
Toť otázka. Mně už to na malé auto přijde opravdu hodně. Zvlášť s přihlédnutím k faktu, že FR už je sice použitelné a pěkné na pohled, ale pořád nemá autoklimu, full LED, parkovací senzory nebo vyhřívaná sedadla, zkrátka žádný luxus se nekoná.
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:31
Re: Trojvalec
aha. Tak potom nevím. Možná nějakej rencek
6. 9. 2017 10:11
Re: Trojvalec
No právě, proto by s tím neměl být problém (v připojovacím to přeci nebudeš tahat z 1.500 otáček). Respektive to není otázka malého přeplňovaného motoru, ale toho, že ti nestačí výkon. Pro mne je také 10 sekund, když vezmu 0-100 jako základní ukazatel dynamického potenciálu, pro dálniční provoz nedostatečných; jsem rád do 8. Ale že bych měl mokrý zadek? Jen si dávám záležet.
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:17
Re: Trojvalec
no tak ten mokrej zadek byl myšlenej... dávám si záležet zní asi lépe :-)
Nejsem vyloženě odpůrce dnešních turbomotůrků, ale tříválce od koncernu pro mne osobně nejsou tak přesvědčivé jako například pežoťácká 1.2 nebo fordí ecoboost.
6. 9. 2017 13:45
Re: Trojvalec
Ja mel 74kw v Superbu a nemel jsem s tim problem.Ted mam 143kw, na stovce je to asi o pet s driv a vykonu, hlavne na okreskach pri predjizdeni by to chtelo vic :-)

Vzdycky se tomu vykonu prizpusobis a je to ok. Se slabym autem si proste nebudes dovolovat tolik. Naopak, spisse silnejsim se clovek z me zkusenosti snaz prepocita.

70kw z turba s kroutakem musi byt naprosto ok.
6. 9. 2017 09:37
Re: Trojvalec
ja mam 1.0 ecoboost a jazdim podstatne dynamickejsie ako 90% premavky ;) .. je to sposobene aj automatom ale ten motor ziadna brzda neni , takze mokra * je nezmysel.
Avatar - removed
6. 9. 2017 09:42
Re: Trojvalec
jenže ten ecoboost je relativně povedenej motor. V kombinaci s automatem opravdu nejede špatně.
Avatar - Blue Sun
6. 9. 2017 19:39
Re: Trojvalec
Tak ti nevím, ale mokrou pr*el nemám ani na nájezdech na D10, kde jsou extra kraťoučké a mám ještě slabší motor.
No jo, ono to asi bude tím, že moje auto má převodovku... možná ji do těch nových zapomněli dát.
6. 9. 2017 08:53
Re: Trojvalec
Nedochadza vam hlavna vec, ze na porovnanie su hladky v4 proti turbo v3, nie turbo v3 proti turbo v4. A do mesta alebo kratsie trasy, pre slabsich vodicov alebo zeny, bude prijemnejsi na jazdu turbo v3 viac nez hladka v4
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 08:56
Re: Trojvalec
Také je otázka, kdy se ten motor rozklepe až se rozpadne díky své 3r konstrukci :-)
6. 9. 2017 09:06
Re: Trojvalec
V nabídce jsou jak 3, tak i 4 válce. Bědování nad 3 válcem nemá smysl, tak si ho nekupujte. Jak snadné...
Vezměme ale příklad, potřebujeme 2. auto do rodiny pro manželku. Nájezd do 15t za rok. Chceme si auto ponechat tak max 6 let. V čem by v takovém případě Polo s 1.0Tsi nestačilo? Jako že by nenajelo těch 90 tisíc km ? Jakože takový nájezd nikdo neplánoval ani nezkusil? Asi zkusil a ověřil, že jo...
No a pak máme mistra světa, automobilového fandu, co denně čte auto tečka cézet. Někoho, kdo kromě čtení sedí pořád za volantem a najede proto 40 tisíc km za rok. Pro takového je ale asi vhodný trošinku jiný motor.... a dost možná i jiné auto.

Závěr: Lidi vidí problém tam, kde není.
6. 9. 2017 09:18
Re: Trojvalec
Presne takto som to myslel. Bavime sa o malom aute do mesta, prevazne pre zenu, nie o supersporte ako i8, tam je pouzitie trojvalca v uplne inom svetle. A som presvedceny o tom, ze 90% uzivatelov bude spokojnejsich s tymto motor, nez s nejakou 100 konovou 1.4kou hladkou v4, len si to tu miestny virtualny fajnsmekri nedokazu priznat.
6. 9. 2017 10:39
Re: Trojvalec
Noo... Slabší verze zase tak velký točivý moment nemají. Dobrá atmosférická 1,4/ 1,5 nebude zase o tolik slabší. Obzvláště, pokud by neměla přímé vstřikování (tím sice ztratím další Nm, ale stojí mi to za to), by to pro mne byla zajímavá alternativa a nepřišlo by mi, že nějak strádám (v kontextu městského provozu). Realita je, že lidé v téhle třídě do města kupují i atmosférické litrové tříválce.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 10:49
Re: Trojvalec
No ten rozdiel je stále citeľný. Ak vezmeš tento liter (70 kW, 175 Nm), výkonovo porovnateľná atmosféra bude nejaká 1,3-1,4 l, ktorá bude mať krútiak tak 120-130 Nm, to máš +/- 50 Nm a to je cítiť.
A ako píšeš, ohŕňame tu nosy nad 1,0TSI, ale v reále množstvo subkompaktov má iba atmo trojvalce (ostatne samotné Polo bude dva najslabšie motory atmosférické jednolitre, TSI je až tretie v poradí, takže mnohí naň ani nedosiahnu).
6. 9. 2017 16:20
Re: Trojvalec
On má už 175? Slabší mívaly 160 a měl jsem pocit, že možná měli i 140 Nm verzi.

Také jsem psal o 1,4/1,5. S přímým vstřikováním by mělo jít zvládnout přes 140/ 150 Nm, bez přímého o něco pod (1,6 MPI má myslím 155 Nm). 160 vs. řekněme 135-155 není zase takový rozdíl, i když započtu, že ve 2.000 bude mít dobrý atmosférický motor cca. 90 %. Neříkám, že ho nemohu poznat. A zrovna v městském provozu může prodleva turbodmychadla štvát, u tak astmatického základu. Jednoduše řečeno, v takové situaci (městský provoz) nevidím takový benefit přeplňování. A nejsou to objemy, které jsou malým autům zapovězeny.
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 09:30
Re: Trojvalec
Pokud potřebuji druhé auto pro manželku, která najede ročně 3 tis km, nekoupím jí předražené Polo. ;-)
6. 9. 2017 09:33
Re: Trojvalec
No, správně. Může být. Ale kdyby třeba nějak zázrakem spadlo z nebe >:D , tak by manželka 3 válcovou konstrukci možná ani nepoznala.
6. 9. 2017 09:56
Re: Trojvalec
Je to myšleno tak, že 90 procent žen by nechápalo o čem mluvíš. Jak 3 nebo 4 válec? To není 4 takt?
Potom tak 8 procent by si všimlo, že při vytočení motoru ke 4 a více tisícím otáček za minutu má ten motor takový "divný zvuk", co její bývalé Clio nemělo.
Snad 2 procenta nebo méně by mohly mít nějaký problém.
6. 9. 2017 11:17
Re: Trojvalec
Já si dělal srandu, protože ze zkušenosti vím, že většina ženských tohle fakt nepozná. Nebo spíš bych měl napsat, že by možná poznala, ale to by tomu nejdřív musela věnovat alespoň minimální pozornost. A to furt neznamená, že by s tím měly problém - ostatně, jak píšeš.

Co mám vypozorované, tak jim vadí spíš turbodíra. Dost z nich totiž neumí jezdit "vláčně" a po sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách se lekají, jak to auto se zpožděním, ale prudce vystřelí.
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 13:17
Re: Trojvalec
Na základe žien-vodičiek čo mám v rodine, či kamošiek musím skonštatovať, že len jediná jedna by dala rozdiel R3 vs R4 a aj to len preto, že je tak správne šáhnutá motorizmom a jazdí ako spolujazdec amatérské rally. :-) Ostatné baby riešia jedinú vec či to auto hučí, alebo nie. Do výšin nad 3500 atmosféry to pre istotu netočia vôbec a furt mi žiadna nevie povedať prečo. :-)
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:28
Re: Trojvalec
Presne moje zistenia. Ženy nezaujímajú parametre, ale subjektívny pocit, teda hučí-nehučí, ťahá-neťahá. Zásadne odmietajú motor vytáčať, radia hore max. pri 3000 rpm, takže dnešná obyčaj spodových turbomotorov im dokonale vyhovuje a nejaká výkonová špička im je dokonale ukradnutá (lebo sa po ňu nikdy nedostanú).
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 00:34
Re: Trojvalec
je pro ně zkrátka mnohem lepší diesel!
Avatar - kaa
6. 9. 2017 16:36
Re: Trojvalec
Jo 90 procent žen by nechápalo o čem mluvíš, jen by nadávalo, že jí to furt chcípe když se rozjíždí.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 10:51
Re: Trojvalec
Správne, ako ukazuje realita v našich mestách, manželkám do mesta na 3000 km ročne sa predsa kupuje veľké SUV. >:-[]
Ale vážne, prečo by si nekúpil manželke Polo? Čo chceš, aby sa vozila na Sandere?
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2017 12:19
Re: Trojvalec
Dobrým manželkám sa kupujú Q5ky ;-)
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 13:18
Re: Trojvalec
:-) ja mám výbornú manželku ale s autom veľkosti Q5 by ma hnala >:D Chcela malé auto, dostala malé auto, občas jej ho šlohnem a pobavím sa aj ja. >:D
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:30
Re: Trojvalec
Aj moja, na SUV je úplne alergická, keby mohla, vyberie si Mini.
7. 9. 2017 11:05
Re: Trojvalec
... lapsim pak cayenny ;-)
Avatar - _Karel_
6. 9. 2017 19:21
Re: Trojvalec
A proč ne? Nekoupils náhodou manželce A6 3,0TDI? To asi taky nutně nepotřebovala, není to levný, taky jsi jí asi spíš chtěl udělat radost. To "předražené" Polo je totéž.
6. 9. 2017 09:08
Re: Trojvalec
Vzhľadom k nájazdu malých aút to bude skôr problém druhého majiteľa. A mimochodom nenávidená htp dá bez veľkej bolesti hlavy šoféra 250k km...
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 08:55
Re: Trojvalec
Chybí mu jeden válec.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 09:03
Re: Trojvalec
Pretože turbo R4 v tejto triede a v tejto výkonovej kategórii nemá asi nikto. A turbo R3 bude vždy dynamickejší/užívateľsky príjemnejší, ako atmo R4. Samozrejme pre fajnšmekrov tu bude 1,5TSI R4, to by bolo bez kompromisov a papierový ideál, ale obávam sa, že pri jeho cene si to viacerí rozmyslia a povedia si, že stačí aj ten liter.
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 10:02
Re: Trojvalec
Clio TCE 130 ? Jasne viac koníkov, ale štvorvalec >:D
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:43
Re: Trojvalec
Clio s tímto motorem je dobrá nabídka, to bez diskuze...Když se přeneseme do světa, kde neplatí ceny, tak konkurentem toho to Pola je spíš TCE90 a ta je na stovce o sekundu pomaleji... Bohužel, VW si novinku nechá zaplatit...
6. 9. 2017 10:46
Re: Trojvalec
To je ten, co dávají jen s dvouspojkou? GT, nebo jak?
6. 9. 2017 10:51
Re: Trojvalec
Od FL je možnost volby. EDC nebo šestikvalt.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:36
Re: Trojvalec
nejde ani tak o vykon... ten staci ... ale objem bohuzial nejde osalit.. rovnako 4 valce su co sa tyka aj kultury chodu idealne v tejto beznej triede... navyse ak to zvazime uplne logicky tak ani tu spotrebu trojvalce nemaju vealkrat lepsiu ak o4 valce.. tak potom kde je ta vyhoda 3 valcov... ja ju stale v testoch ani od znamych co maju skusnosti neviem najst... zatial to stale vyzera tak ze 4 valce su vo vsetkom lepsie ako tri... a ano.. paradoxne aj v spotrebe

jazdil som s kamaratovou 1,2 trojvalcovou 208 aj s trojvalcom htp vo fabii/fabii sedan a uz len samotny zvuk takychto motorov nie je moc "zdravy"... motory divne kvilia...kultura chodu mizerna... podivne chvenie volantu pri studenom starte... toto sa ni nestane ani na 25 rocnom favorite...
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:42
Re: Trojvalec
Tak určite, desaťročná HTP atmosféra je ideál, ako si vytvoriť názor na nové TSI.
>:D
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:45
Re: Trojvalec
a co trojvalec v 208 .. ten uz v mojom prispecku nevidis alebo nechces vidiet ? ... jazdil si s nim? pride ti lepsi ako nejake 1,4ka v riu alebo v mazde 2.. ver mi ze ani nahodou... alebo chces povedat ze nove trojvalce uz maju kulturyu chodu ako 4 valce...ani tie najnovsie ju nemaju...
6. 9. 2017 08:48
Re: Trojvalec
Ale nekecaj, objem nicim nenahradis, to platilo pred sto rokmi, ved uz aj americania ktori toto klise vymyslali prechadzaju na turba, takze dnes plati objem nahradis turbom. A chcem vidiet teba a tvoje teoreticke znalosti, ako rozlisis trojvalec od stvorvalca >:D
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:54
Re: Trojvalec
4 valce su vzdy viac ako 3 valce... kulturu chodu nebude mat 3 valec nikdy tak dobru ako 4 valec... mozno si to osobne neskusal.. ked skusis tak uvidis ze nie som az taky blazon ako vyzeram >:D
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:30
Re: Trojvalec
V tomhle s tebou souhkasím. V kultuře chodu, zvuku a vibracích, v nižších otáčkách poznáš rozdíl. Ať už jedeš v HTP nebo nejmodernějším turbomotoru.
Avatar - Barrichello
6. 9. 2017 09:07
Re: Trojvalec
Ne, objem opravdu ničím nenahradší a pokud ano, vždy na úkor spolehlivosti, zvuku, plynulého zátahu atd
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:45
Re: Trojvalec
To není pravda -

Spolehlivost nemůžeš znát, ale Ford a litrové EB s ní problémy nemají, tady je to pořád ještě docela novinka, tak nelze soudit.

Zvuk - kdejaký vytočený turbo tříválec má jandrnější zvuk, než chcíplá čtyřválcová atmosféra 1.2-1.4.. .či ta Ruská 1.6 >:D

Plynulý zátah - Co je lepší? Mít kopanec z nižších otáček a nahoře ještě solidně táhnoucí auto, nebo mrtvolu, co se sice plynule, ale dloooouho rozebíhá do otáček?
6. 9. 2017 12:03
Re: Trojvalec
Takhle, čím je systém složitější, tím těžší je dosáhnout dané spolehlivosti (čím jich je víc, tím spolehlivější jednotlivé komponenty musí být). Statistiku ovládáš, tak by ti to mělo být jasné. I přidáním čistě kompresoru přidáváš další komponenty, které mohou selhat. Praxe je samozřejmě složitější než tahle jednoduchá teorie. Ruku v ruce s tím jde, že je ve složitějších systémech víc příležitostí pro chyby.
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 12:26
Re: Trojvalec
Ale to je určitě pravda, ale je to taková obecná pravda a praxe nemusí potvrdit tohle pravidlo. Ale složitější řešení, které bude uděláno poctivě a už v několikáté generaci, dává naději minimálně na stejnou či podobnou životnost, jako jednodušší řešení. Historie to ukazuje, existují nepovedené jednoduché motory, ale i spolehlivé motory složitější a novější :-)

Příjde mi totiž strašně troufalé vykřikovat, jak je to jen a jen špatné řešení, bez jakýchkoliv zkušeností a referencí, protože motory jsou nové. Tím nemyslím samozřejmě tebe :-)
6. 9. 2017 16:16
Re: Trojvalec
Jak jsem napsal, praxe je složitější. Všechno jde pokazit, i jednoduchá věc. Tohle je jen jeden aspekt. Zajímavé je to třeba u diskových polí. Čím víc disků máš, tím větší je pravděpodobnost, že nějaký selže. Nebo u motorů v letadlech - když máš dva místo jednoho, tak máš dvojnásobnou pravděpodobnost, že ti selže motor. :-) Pravděpodobnost, že selžou všechny motory, samozřejmě klesá. Jen je dobré myslet na to, jaké výkony to letadlo má s jedním motorem. Nebo na problémy, které tě připraví o oba (problémem číslo jedna je myslím špatná správa paliva). Aneb radosti redundantních systémů.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:53
Re: Trojvalec
Nikde netvrdím, že R3 je tak kultivovaný, ako R4, naopak sám som silným kritikom R3. Mal som ale výhrady k tomu, že si vytváraš názor na jeden motor (nové priamovstrekové turbo) podľa Tvojich skúseností s úplne odlišnými motormi (staršie atmo R3, nech od Škody alebo Peugeotu). To je akoby si povedal, že dvojliter TSI v Octavii je nap.d, lebo si sa dakedy viezol v Octavii s 2,0MPI a nepresvedčila ťa.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 09:09
Re: Trojvalec
ja si nic nevytvaram.... 3 valec skratka nejde zrovnavat so 4 valcom ani kulturou chodu ani zvukom .. a bohuzial pradoxne neraz ani spotrebou ... ktora zda sa mala byt tym v com by mal 3 valec dominovat... ale nestalo sa... este sa vyrobcovia radi vratia k 4 valcom.. upsizing je uz podla mna za dverami... len to nejde hned.. uz yaris aj mazda 2 pochopili ze ist k nejakym trom valcom je nezmysel.. ale tak japonci boli vzdy o krok pred europskou konkurenciu uz tieto posledne moderne roky
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 10:13
Re: Trojvalec
No nechcem byť zlý, ale Mazda s tou jej 1,5 si urobila z núdze cnosť. Proste nemali nič menšie a na vývoj neboli prachy, preto začínajú s 1,5. Tá ich povedzme zdržanlivosť sa im zdá sa vyplatí s nábehom novej metodiky testovania emisií, ale neverím, že toto bolo cieľom.
6. 9. 2017 12:19
Re: Trojvalec
A Toyota tu jen nabídla motor, který jinde už roky nabízí. A přes citelný nárůst objemu skoro neposílil v porovnání s 1,33, kterou pro změnu mimo EU+EFTA moc nenabízeli (nebudu tvrdit, že nikde, protože všechny trhy zdaleka neznám, ale v Japonsku, Austrálii nebo USA o tomhle motoru nevím; v Japonsku místo něj měli 1,3, což je jiný motor - je myslím příbuzný právě s 1,5, kdežto 1,33 je příbuzná s litrovým tříválcem). Většina řečí o upsizingu mi přijde krátkozraká.

Já si novou metodiku nemaluji tak na růžovo. Je třeba si uvědomit, že se plánovaly motory kolem 0,7 litru. Aby automobilky splnily cíle pro rok 2020/ 2021. To jsou ty motory, kde může nová metodika udělat rozdíl. U litrů o tom pochybuji, ale uměl bych si představit nárůst někam na 1,1 až 1,2. Jenže tříválce se nám rozrůstají do 1,5, kde pořád z konstrukčního hlediska dávají smysl. Nová metodika nic nezmění na tom, že EU tlačí na snižování spotřeby. A automobilky převrátí šuplíky vzhůru nohama ve snaze najít nápady, jak to splnit. Protože další drastický krok by byl prostě přestat prodávat motory s vyšší normovanou spotřebou. A částečně to tu už máme. Kolik automobilek má v horní části nabídky díry jak ementál? I když si nemyslím, že je tohle ten (hlavní) důvod.
6. 9. 2017 19:25
Re: Trojvalec
Nevím jak ty, ale já si auto a motor nevybírám kvůli zvuku a kultuře chodu, ale kvůli tomu, jak jede. Navíc, co se opakovaně objevuje a je to i zde, tak nový litr se zřejmě skutečně povedl a je solidně odhlučněný.

A co se týká spotřeby, tak pokud auto používáš s rozumem a s ohledem na výkon motoru, tak menší motor s menším počtem válů bude mít i menší spotřebu. Zde namátkou Golf 1.2TSi vs. 1.0TSi - 6,15 vs. 5,86.

[odkaz]

[odkaz]

Aco se týká Mazdy, tak máš pravdu, v M2 je 1.5-ka. Jenže 2 slabší verze mají charakteristiku jako normální malý turbomotor, neboť jsou zařízlé někde okolo 3.800 ot., resp. 4.300 ot.. A Yaris dostal 1.5-ku dle mne taky hlavně proto, že jinak by už dnešním turbům a původní 1.33-kou absolutně nestíhal a prostě musí honit výkon objemem.
6. 9. 2017 21:26
Re: Trojvalec
U Golfu byl ten litr v BlueMotion, což je verze s nižší (hlavně normovanou) spotřebou. Takže to není úplně jablka s jablky a rozdíl je to dost malý, takže to může hrát významnou roli.
6. 9. 2017 08:59
Re: Trojvalec
Ja jazdim novou 308, kamarat novou 3008. V oboch pripadoch 1.2 eTHP 96kW. Motor nekvili, nic nevibruje. Pri poslednom "akustickom teste" som sa kamosa (pred jeho kupou 3008) na parkovisku pytal, co vravi na ten zvuk motora z vonku. Tak mi po 2 minutach prisiel povedat, ze pockaj chvilu kym odide ta e36 2.0i (co slecna vyparkovavala), lebo tvoj motor nepocujem - a to pri nom stal.
Zvysok blbosti co pises reagujem nizsie.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 09:13
Re: Trojvalec
este napis ze kultura chodu je lepsia ako 4 valec aj zivotnost... a mas vyhrane .. ale tak peugeot bol vzdy zazracne auto ... sice drahe ale krasne.. a aj v bazaroch vzdy je ich plno to ano ;-) :yes:
6. 9. 2017 09:26
Re: Trojvalec
Nie som zatazeny na francuzov - zobral som to, co ma najviac oslovilo za prijatelnu cenu (kupujem auto pre seba, nie pre druheho majitela). To, ze ten motor je 3roky po sebe motor roka uz tiez o niecom hovori - minimalne sa toho niekto chyti a povie, ze je to zmanipulovane, nic nehovoriace, ale keby to platilo o motore co ma v garazi on, tak by to problem nebol.
Motor v zaruke 8 rokov - mas dojem, ze automobilka je charita, ktora bude s radostou menit nepodareny motor jeden za druhym na vlastne naklady?
Kultura chodu u 4valca je presne co? Toto mi niekto uz konecne vysvetlite. Kym tu trojvalce neboli, sa za "kulturne" motory povazovali od R6 nahor. Uz su zrazu aj stvorvalce kulturne? Z mojho pohladu maju rovnaky problem - malo valcov a preto o nejakej kulture chodu nemoze byt ani rec.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:42
Re: Trojvalec
Tříválec ve velmi nízkých otáčkách vibruje, neochotně se sbírá. Negativní zkušenost mám právě s 1.2 THP v automatu, kdy 1.6 THP je prostě příjemnější. Tvrdit, že čtyři válce jsou taky naprd, protože R6 je lepší, je dost nepřesné. Ideální by byl V12...

Mimochodem, píšu to jako člověk, který teď bude mít v domě dva tříválce.
6. 9. 2017 10:35
Re: Trojvalec
škoda, že už se nevyhlašuje zlatý ventilek.
tvrzení, že u auta nejde o výkon, ale o objem, by letos muselo zvítězit napříč všemi kategoriemi.
reaguju na kolegu z Honk-Kongu, jen aby nedošlo k omylu.
Avatar - _Karel_
6. 9. 2017 19:37
Re: Trojvalec
Hele, zcela vyjímečně bych se toppera mírně zastal - samozřejmě mluvit o objemu v kontextu 1,2TSi je vtipný, ale obecně - tvůj dvoulitr má výkon nedávných BMW atmo třílitrů - a čistě jízdně, nekoukat se vůbec na peníze - dal bys pořád přednost dvolitru s turbem? Ano, výkon 180kW je fajn, stačí - ale přesto....... Tohle - tipuji- chtěl topper říct, jen v debatě 1,0TSI/1,2TSI to moc netrefil.
6. 9. 2017 21:36
Re: Trojvalec
Karle,
já jsem měl před svým autem 335i F30, s automatem, jednu z prvních. Měla adaptivní M-podvozek, tzn. měkký a měkčí. Když jsem přejel retardér rychleji, dopadnul přední spoiler až na zem. Když jsem projel tři zatáčky rychleji po sobě - levá/pravá/levá tak se auto celé rozvlnilo. A ten podvozek to prostě nedával. To co teď napíšu, je vyslovené rouhání, ale to ječení a ryčení šestiválce se mi po osmiválcové bouřce vůbec nelíbilo. Celkově jsem z toho auta byl v rozpacích. Spousta těch věcí se po faceliftu vychytala.
Teď jsem před objednáním 340i nebo 440i a líbí se mi, že se dá posílit na 360 koní, to už z toho dvouiltru nedostanu. To je jediná oblast, která mně na tom láká. Díky výfuku má 330i celkem pěkný zvuk, je extra lehká na čumák a vůbec, těžko na ní hledám nějaké chyby. A většinou jsem měl po dvou letech auta plné zuby ale tady toho se mi vůbec nechce zbavovat:)
A jestli chceš mluvit o atmosférickém R6 ve vrcholné verzi 272 hp tak se obávám, že bych ho nevyměnil ani za nic:) už jsem si moc zvyknul na to, že to auto jede pěkně odspodu a přitom nesporně žere míň než třílitr...
Avatar - _Karel_
6. 9. 2017 22:18
Re: Trojvalec
Vím co jsi měl - a) pamatuju, za b) máš to v nicku ;-)
Takže pro tebe jen výkon? Ok. Ale asi to nevidí všichni stejně.
6. 9. 2017 22:56
Re: Trojvalec
35 v nicku bylo 35 let když jsem sem začal chodit a dneska by tam mělo být 44. Objem je objem a výkon je výkon. Harley Davidson mají klidně dvoulitry a výkon 50 koní. To je to nač jsem reagoval.
Ale chtěl bych vidět někoho, kdo by dal přednost atmosférickému třilitru z předchozí generace proti tomu současnému s turbem. Tentýž objem, výkon o 50 koní vyšší s nižší spotřebou. A když chceš, automat vyřeší za tebe problém s použitelným spektrem otáček:)
Avatar - _Karel_
7. 9. 2017 06:23
Re: Trojvalec
Já mít na výběr mezi slabším třílitrem nebo nadupaným dvoulitrem, obojí podobného výkonu - nemám o čem váhat.
To co píšeš ty - minulý atmo třílitr vs. současný s turbem - jasně. Ale já se bavil o objemu, ne o turbu.
Avatar - iudex
7. 9. 2017 10:53
Re: Trojvalec
Rovnako. Pre mňa kúpa benzínového BMW so štvorvalcom postráda zmysel (teda modely 1,2,3,4, od 5 vyššie a X už by som zvažoval naftu), je to konvenčný motor, ktorý dostaneš kdekoľvek u konkurencie, tá konkurencia ale má lepší vnútorný priestor, krajší interiér atp., zostáva len ten zadný pohon (aj to v čoraz menšom počte, všade sú samé xDrive). Čaro BMW je u mňa hlavne v R6 (v 1er ako jediný v triede, v 3er jeden z mála, každopádne lepší, ako konkurenčné V6).
Btw. Rasťo Chvála v aktuálnom videu porovnáva 430i a 440i a v prospech štvorvalca hovorila iba cena (OK, to je silný argument, ale vlastnosťami nemá čo R4 žiadny tromf, dokonca ani lepšiu spotrebu nie).
7. 9. 2017 11:18
Re: Trojvalec
Renault, Opel i Volkswagen měly šestiválce. Takže konfekční motor...
Už se dlouho s kolegou domlouvám na drag race moje 330i vs 340 nebo 440i. Na dálnici jsem se honil s 335d a neměl jsem problém se ho držet ani v rychlostech přes 200. A kdykoliv se svezu v manzelcine Z4 23i s lineárním charakterem, ječivým R6 a výkonem 204 koní, je mi jasné, že výkon u mne hraje prim. A pro mne stejně radši V8:)
Edit: ano, sériová 40i je lepší než 30i. Ale víc stojí a víc žere, to mi těžko někdo vymluví:)
Avatar - iudex
7. 9. 2017 12:46
Re: Trojvalec
Ale Ty ju máš tuším čipnutú, nie? To potom nie je objektívne porovnanie so sériovou 40i. Ad spotreba: v tom Chválovom teste tuším spomínali 8,5 litra u 30i a 9 litrov u 40i, to je zanedbateľný rozdiel a v kontexte toho o 50% väčšieho objemu a podstatne vyššieho výkonu to fakticky znamená, že R6 je úspornejší.
Aby bolo jasné, fúkaný dvojliter R4 nehaním, sám jeden mám a som spokojný, ale od BMW s jeho podvozkom, RWD a tiež cenou očakávam niečo viac, ako to, čo mi ponúkne hocijaký mainstream za podstatne nižšiu cenu, preto ak si už zaplatiť prémiovú cenovku, tak rovno s R6.
7. 9. 2017 13:38
Re: Trojvalec
Ano, 305 koní. Vždycky jsem byl odpůrcem takového vylepšování ale teď si nemůžu stěžovat. Rozdíl proti šestiválci je přesně jeden litr, ale musím říct, že je to automat vs manuál a to udělá půl litru v pohodě.
Výhoda je v zadním náhonu, proti mainstreamu, šestivál na přední kola nebo s haldexem se nemůže rovnat čtyřválci na zadek.
Takhle, asi třeba vyzkoušet. Beru to s nadhledem, ale když mi kamarád, který jezdí s osmiválcovou 735i řekne "ty vole to má nádherný zvuk" tak to asi nebude tak strašný.
Jasně, šestiválec bude basovější.
A turbo? Nebudu tvrdit, že tam není prodleva, ale je to na hony vzdálené dieselu s automatem. A dá se s tím žít.
Avatar - praděda7
7. 9. 2017 13:53
Re: Trojvalec
MIG_35......je extra lehká na čumák...hezký..... ;-) Tak na to můžeš s 340i nebo 440i bohužel zapomenout. Jestli si ji už projel, tak to asi víš. Ta extra váha šestihrku v čumáku je zatraceně cítit. Samozřejmě je to zase o prioritách. Jestli nějaká ta desetina z 0-100 a 2 výfuky po stranách jsou pro tebe klíčové, tak je to potom jasný. Jo, a 440i není v manuálu, ale za to můžeš mít 340i v manuálu i s xDrive, což je unikát... ;-)
7. 9. 2017 15:34
Re: Trojvalec
Pro pobavení: ano, dva výfuky po stranách jsou priorita a už jsem to řešil i u 330i, Supersprint se tvářili, že to dělají, ale když se to objednalo, zjistilo se, že to nesedí. Teď se dají objednat koncovky na obou stranách od Remusu, ale zase prej nemůžou garantovat, co s tím udělá vyšší výkon /já myslím, že nic/.
Jinak mezi 330i a 340i je sto kilo navíc a pokud disponuju stejným výkonem při menší hmotnosti výhody jsou zjevné.
Ten dvoulitr váží jen 139 kilo, nemůžu dohledat info kolik váží B58?
Avatar - removed
6. 9. 2017 10:37
Re: Trojvalec
myslíš jako elektrocentrály? :-)
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 11:13
Re: Trojvalec
no...ne tak docela... ;-)
6. 9. 2017 10:38
Re: Trojvalec
Ale takmer vsetky motory v nizkych otackach vibruju a neochotne sa zbieraju - vsak sa tomu hovori podtacanie. Co su nizke otacky? Pod 1700, alebo 1500 a menej? Pri 1500 co je uz extrem na tu eTHP zacina byt trochu divny zvuk motora co je podla mna ciste podtacanie a nemozem sa cudovat divnemu zvuku. Rovnako by som na takych otackach nejazdil s akymkolvek x-valcovym motorom. Pod 2000ot sa snazim nejazdit - plati pre vsetko co jazdim, vynimkou firemnych koncernovych dizlov. Tam musim davat DSG to sport modu aby to drzalo aspon "rozumnych" 1500-1600, inak to pada aj k 1100 a to je ukazka vibracii a podtacania.
7. 9. 2017 21:12
Re: Trojvalec
Jj, R4 dízel v nízkych otáčkach je fakt kumšt. To už radšej ten R3 benzín :-! :-!
6. 9. 2017 10:48
Re: Trojvalec
A neni to tim, ze jedno byla 1.2 a druhy 1.6?
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 11:22
Re: Trojvalec
Nemyslím si. Tedy možná to vyznělo špatně, výkonnější 1.6 samozřejmě pojede lépe, ale projev motoru při popojíždění nebo rozjezdech do kopce s automatem podle mě nebyla až tak věc objemu.
6. 9. 2017 08:46
Re: Trojvalec
Nie je to tak dávno (v mojom, či tvojom veku ten čas letí rýchlejšie a rýchlejšie, ako 15 rokov naspäť, takže to je vlastne skoro včera), keď ľudia ohŕňali nos na 1,2 litrovými turbo kosačkami (áno, v tej dobe aj toto boli kosačky) a dnes, keď ho tí, čo ho hanili, vlastnia, zrazu je to proti litrovke "objem". Keď to povie niekto s atmo-dvojlitrom, pochopím to, ale naozaj, kým sa s tým motorom nezvezieš, a dlhodobejšie neporovnáš so svojím 1,2TSI, tak nesúď. A pod konkrétnym motorom operovať frázou "trojvalce" a riešiť to všeobecne? Sám som dlho jazdil HTP a potom bola chvíľa, keď som trojvalec nechcel vidieť, ale tento nový som skúšal ako vo Fábii, tak v Ibize, a naozaj na tieto autá je viac ako dostatočný (a skúšal som aj 1,2TSI, takže porovnanie mám).
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:55
Re: Trojvalec
Myslíš, že pochopí, že píšeš o ňom a aspoň trocha sa zahanbí? ;-)
6. 9. 2017 09:17
Re: Trojvalec
Tam som nemieril. Ale medzi nami, nemyslím ;)
Avatar - speedfred
6. 9. 2017 10:31
Re: Trojvalec
my s pradedom sa iba uškŕňame pri šarvátke R3 vs R4 >:D
mne sa zvuk R3 v paľbe páči viac ako R4
Avatar - praděda7
7. 9. 2017 14:26
Re: Trojvalec
[odkaz]

Fešák.......objevil jsem před chvílí na nových M performance parts stránkách
Avatar - iudex
7. 9. 2017 15:24
Re: Trojvalec
Však to je Speedfred (až na disky). :-)
Avatar - praděda7
7. 9. 2017 15:34
Re: Trojvalec
...šak právě disky (plus 100k Kč...;-)) dělají toho fešáka dokonalého... ;-)
6. 9. 2017 08:47
Re: Trojvalec
Jasne, lebo tie 2 deci su neuveritelne neskutocne obrovsky rozdiel, ako keby nebolo jedno ci mas 1.0 alebo 1.2. V prvom pripade je na trojvalcovu zastavbu lepsi nizsi objem. V oboch pripadoch vykon +/- rovnaky, tak o co ide?
Vyhody trojvalca - ak sa neodflakne, na rovnakom priestore robustnejsia konstrukcia => lepsie dimenzovanie, menej pohyblivych casti s tym suvisiaca vyssia zivotnost. Menej oleja. "kultura chodu" je uz vyslovene trapna, lebo 4valce rovnako neboli nikdy kultivovane.
Ad zvuk - ten je drzejsi, ale nic co by bolo neznesitelne - TDI traktory su na tom horsie, niekto moze namietat, ze zvuk 8valca je tiez hrozny. Cisto subjektivna zalezitost.
6. 9. 2017 08:55
Re: Trojvalec
Zapoměl jsi na to nejdůležitější. Tříválec přišel zachránit planetu!
6. 9. 2017 09:18
Re: Trojvalec
Nie nezachrani. Ak sa argumentuje nedostatocnym vykonom, kde 3valce koncia a niekto ocakava viac, je ten motor z pohladu zaujemcu slaby - ok, nieje problem. Normalna poziadavka. Argumentovat, ze 4valce su lepsie, lebo su "lepsie" aj ked to uz davno neplati, len to niektori niesu ochotni pripustit, uz OK nie je.
Mas dojem, ze 4valce s vypinanim 2 valcov su nejaka extra vyhra? Ci to uz nevadi, lebo to ma 4 valce, hoci realne jazdis polovicu casu na dvoch?
Zhrnutie flame 4 vs 3 valce sa opiera z 99% casu o:
1. decilitrovy rozdiel ako keby to bol rozdiel minimalne 2 vs 3 liter
2. kultura chodu ako keby slo o rozdiel R4 vs minimalne R6
3. zivotnost - co su fantasmagorie (EB dokazuje, ze spolahlivost problem nerobi aj pri 6cifernych najazdoch km)
4. dalsie nepodstatne blbosti
6. 9. 2017 09:16
Re: Trojvalec
Až tak jedno to nie je (či 1,0 alebo 1,2), ale ani taký rozdiel, aby majiteľ 1,2TSI odsudzoval 1,0 pre jeho objem...
6. 9. 2017 08:53
Re: Trojvalec
Z pohledu uživatele je 4 válec proti 3 válci vždycky lepší - papírově možná ne, ale velmi pravděpodobně se 3 válce negativně projeví na životnosti. Samozřejmě teď očekávám vodopád nesouhlasů, protože malé auto se mění nejdéle po 5 letech - za sebe ale říkám ne - i malé auto by mělo bez problémů vydržet nejméně 15 let a nejméně 250 tis. km.

Z pohledu výrobce je samozřejmě situace odlišná - výrobce bude vždy propagovat menší počet válců, protože jsou výrobně více čí méně levnější - zajímavé ale je, že tato úspora se nikdy nepromítne do koncové ceny.
6. 9. 2017 08:57
Re: Trojvalec
"...Z pohledu uživatele je 4 válec proti 3 válci vždycky horší...."
To myslíš vážně?
6. 9. 2017 09:01
Re: Trojvalec
Samozřejmě to byla blbost, stihnul jsem to ještě opravit, ale ty jsi reagoval moc rychle :-)
4 válec je samozřejmě lepší.
6. 9. 2017 13:03
Re: Trojvalec
Protože hlavním parametrem, za který se u motorů platí, je výkon. Je jen na výrobci, jakou marži je ochoten akceptovat, tedy jak nákladnou konstrukci a vývoj je ochoten zaplatit vzhledem k odhadovaným prodejům. Rozdíly v nákladech u stejně objemného motoru nebudou zase tak velké. Ano, mělo by se spotřebovat o něco méně materiálu, ubyde některých úkonů a pro automobilku se to v tom objemu nasčítá, ale tou motivací je tu jasně tlak na snižování normované spotřeby. Náklady na vývoj těch motorů můžou krásně vymazat jakékoli úspory ve výrobě. Nebude náhoda, že podobné motory dnes rostou jak houby po dešti, ale dříve prakticky neexistovaly. Kdyby bylo ládování malorážek tak strašně ekonomicky výhodné, tak se snad objevily dříve. To je ostatně pointa těch pokut. Mají výrobce motivovat ke krokům, které by se jim jinak nevyplatily.

Jinak menší počet válců má z hlediska spolehlivosti výhodu - protože máš o válec méně, je tam o několik komponent méně. Co tam není, nemůže selhat. Problém je, že motory většinou neumírají, protože tyhle komponenty selžou. Menší objem je jiná písnička, protože do něj ten vzduch a palivo musíš dostat tak jako tak, pokud chceš ten točivý moment/ výkon. Stejná směs v menším prostoru...
6. 9. 2017 19:43
Re: Trojvalec
Opravdu mne baví ta posedlost nějakou "životností". Kolik znáš lidí, co si koupí takové vozítko jako nové, na 15 let a zároveň na 250tkm? Já z těch desítek lidí okolo sebe znám takového masochistu jednoho jediného.

Před 15 lety stála Fabia s minimální výbavou a bídným motorem 20 průměrných platů, se "solidním" 25. Dnes ji se slabším TSi (v ekvivalentu toho starého solidního) koupíš za zhruba 9 platů. Opravdu nevidím i v tomto kontextu důvod, proč bych si měl doma nechávat (při větším než zanedbatelném nájezdu) starý křáp.
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 07:24
Re: Trojvalec
ještě lepší je mít pod kapotou diesel :-)
6. 9. 2017 11:34
Re: Trojvalec
Spotřeba se jaksi odvíjí od vykonané práce. Když pomineme rozdíly v hmotnostech, tak je práce stejná, pokud jezdíš stejným stylem. To je prostě fakt. Problém je, že měřící cyklus není moc náročný. No, jak se to vezme. Z jistého ohledu je hodně náročný, protože motory moc nemusí nízkou zátěž. Pro ty větší je to očistec, který ale špatně reflektuje, jak s tím autem nakonec jezdíme. A automobilky jsou hodně motivované hledat i velmi malé úspory. V těchto objemech bude tříválec efektivnější konfigurací než čtyřválec. To snad ve všech ohledech. My možná ten rozdíl ani nepostřehneme, ale automobilka honí každou setinu litru. Kdyby jen setinu. Ono se jim to nasčítá.

Problém tříválců v autech je, že je provozujeme v příliš nízkých otáčkách. V motorkách je mám rád, má nejoblíbenější konfigurace. Je to pro mne něco podobného jako desetiválce v automobilech. Jenže celkem nízké, cestovní otáčky na motorce jsou v autě už celkem vysoké. Ne něco, co bys chtěl vytrvale poslouchat, obzvláště s horším odhlučněním. V autě ten motor budeš provozovat mnohem níž. Utlumit se dá ledacos, ale něco to stojí. V tomhle ohledu jsou tak trochu opakem čtyřválců, které také vibrují, ale jejich vibrace rostou s otáčkami, takže je malorážka v nižších otáčkách celkem klidná (rostou samozřejmě i s objemem, proto mívají větší čtyřválce vyvažovací hřídele). Tříválec je tak zajímavou volbou pro HH, kde lze čekat provoz ve vyšších otáčkách. A když to nepokazí, znít bude krásně. Tam lze i nějaký kompromis v kultivovanosti tolerovat. Dokonce by se dalo mluvit o charakteru. :-)
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 11:40
Re: Trojvalec
:yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 07:28
Re: Trojvalec
Ve vyšších otáčkách zní blbě každý spalovací motor. Zvuky zubní vrtačky, nebo vysavače mne nepřesvědčují. Zlatý diesel! ;-)
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2017 12:27
Re: Trojvalec
lol, to skoro znie ako reklama na Fiestu ST >:-[] ;-)
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:43
Re: Trojvalec
No neviem, trojvalcová (resp. v eko režime dvojvalcová) FieSTa môže mať ten povestný charakter, ale už len kvôli tomu motoru by som bez debaty zvolil Polo GTI s dvojlitrom.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:40
Re: Trojvalec
Keď si načal trojvalce v motorkách, kamarát sa mi práve pochválil novým Triumphom Tiger 800, tak sa pôjdem pozrieť na ten povestný inline tripple.
6. 9. 2017 15:52
Re: Trojvalec
Jedno p, triple. Je to jiný motor, než je ve Street Triplu. Příbuzné jsou, ale je jiný; také je to jiná aplikace (a zatímco Street patří mezi relativně lehké motorky, Tiger je trochu otesánek).
6. 9. 2017 17:19
Re: Trojvalec
Počítám, že životnost nikdo moc hodnotit nemůže, ale v čem je konkrétně tento motor od VW nepovedený, jezdil jsi s ním? Máme ho ve čtyřech firemních fabiích, když chci, rozhodně brzda nejsem (vždyť ty parametry jsou úplně v pohodě), když jedu normálně, pohodlně se vždy vlezu do 6l/ 100km. Jestli vydrží víc jak 100tis km? Nevím, ale to tu neví nikdo. Můžeme se bavit za 5 let, když je budeme prodávat... a ano, třeba by byl čtyřválec lepší, ale vždyť už stejně za chvíli skoro nikde nebudou.

A jako sorry jako, porovnávat to s HTP v sedanu je úplně mimo mísu ;-)
Avatar - Skipper
6. 9. 2017 20:54
Re: Trojvalec
Toppere, ještě pár měsíců dozadu jsi tady brečel, že atmosféry jsou vytlačovány turbem. Pak jsis koupil turbo a nemohl jsis ho vynachválit. Počkej, až najdeš vydařený tříválec, opět změníš písničku. Ve služební Octavii je 1,8 TSi a akustickým projevem je to pro mně prostě vrchol nudy.
Avatar - nathan
6. 9. 2017 10:38
Re: Trojvalec
Tříválec není motor do osobního auta určeného na důstojné ježdění, je to jen parodie na motor. A jakýkoli vůz s tříválcem není vůz, ale plečka.
6. 9. 2017 13:16
Re: Trojvalec
Jo, jo, taková i8, ukázková plečka. >:-[] Já vím, bylo to laciné. Ale řekl sis o to. ;-)
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:44
Re: Trojvalec
Na druhej strane, kde mohla i8 byť, keby mala (k tomu elektromotoru) aj poriadny spaľovací motor, trebárs R6? Takto je to stále iba trojvalcový kompromis, ktorý si kúpi len niekto, kto chce byť silou-mocou odlišný.
6. 9. 2017 15:28
Re: Trojvalec
V mých očích se hlavním problém i8 jmenuje 911. To auto stojí přes 130 tisíc euro. Za to se ne zase tak dávno prodávala GT3, pokud mě paměť nešálí. Teď už to sice nejsou atmosféry a vymazlení si 911 něco stojí, ale tam je mé srdce.
Avatar - iudex
7. 9. 2017 10:57
Re: Trojvalec
Áno, na to som myslel, tá cena je tak vysoká, že dať tam R6, už to veľký rozdiel nebude, ale dynamicky a hlavne imidžovo by si veľmi polepšilo a mohlo by sa stavať zarovno 911, McLareny a pod., bol by to plnohodnotný superšport. S R3 je to iba kompromis (veľmi drahý kompromis).
6. 9. 2017 19:48
Re: Trojvalec
A co má být na Polu s prvním použitelným motorem jako důstojného? Je to malý prcek pro lítačky po městě a okolí.
Avatar - Skipper
6. 9. 2017 20:51
Re: Trojvalec
Musím se smát. Opět - nějaká osobní zkušenost? Na denní ježdění mám tříválce dva, teď nově do garáže přibyla V6 poladěná Cosworthem. A víš co? Ten oturbený tříválec je na denní používání prostě lepší. Nemůžu si pomoct. Klidně mě kamenujte ;-)
Avatar - kaa
6. 9. 2017 16:27
Re: Trojvalec
Přesně tak, jenomže tomu jaksi chybí jeden válec.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:27
baby golf
v podstate z tabulky vyplyva ze ma toto nove polo vacsie sedadla ako golf.. aj rozdiel v kufri je len 29 litrov... to je nic... okom mozno ani nerozpoznatelne... sila ako sa to uz prelinaju tieto triedy navzajom ... rovnako priestor v kabine... rozdiely su defakto v milimetroch... tusim bude musiet vw coskoro vymysliet nejaku skutocnu nahradu za polo... lebo toto je uz v podstate uz taky baby golf ;-) ... navyse po skonceni Upu bez nastupcu bude nejake to sikovne male auto vw ozaj chybat ...

PS: tie vyduchy v strede palubovky by som dal po boku displeja ale urcite nie pod neho ... lebo pod displejom posobia nizko a neforemne... konkurencia v malej triede ma toto lepsie poriesene .. ofuky maju byt hore a nie dole pri kolenach.. ale inak krasne auto... este ponuknut dostupny stvorvalec a nema ozaj moc chyb .. fandim mu aj ked dokonale isto nebude :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Magister
6. 9. 2017 08:37
Re: baby golf
Tak nějak bych to taky viděl. Ještě normální motor se 4 válci.
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2017 07:34
Re: baby golf
1,6TDI je tak akorát :yes:
6. 9. 2017 09:09
Re: baby golf
Nesmíš věřit všemu, co redakce skoda-auto.cz napíše. Je to pořád malý automobil. Třídy se zvětšují dlouhodobě u všech výrobců. Nové Polo je jistě dobré, ale VW určitě není jediný, kdo má v téhle třídě dobré auto. Ač to z článků tady tak vypadá, VW není o světelný rok před ostatními. Mohl by ses tedy zrovna tak ptát, zda je Fiesta baby Focus, Ibiza baby Leon atd. Rozdíl mezi Golfem a Polem bys poznal okamžitě, jakmile bys jel po dálnici 150+, jel rychle po rozbité okresce nebo jel s naloženým autem...
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 09:17
Re: baby golf
triedy zanikaju... auta su uz tak roznorode ( a pritom vsetky vlastne uplne rovnake a o tom istom ) ze skatulkovanie na triedy ( teda aspon mne ) uz prestava davat zmysel...
6. 9. 2017 09:32
Re: baby golf
Nesouhlasím ani v jednom. Třídy se posouvají, ale rozhodně nezanikají. Je to dané už jenom tím, že automobilky staví vůči sobě adekvátní konkurenci. A jestli ti auta přijdou všechna vlastně úplně stejná, pak jim rozumíš asi jako já módní obuvi ;-)
6. 9. 2017 08:38
Otázka času ...
kdy to ostatní automobilky zabalí... :-!
Rozbalit vlákno
1
6. 9. 2017 08:40
PoloGolf?
Nie, nové Polo je už skôr trištvrte-Golf :-) Troška nám podrástol do šírky (ocenia cestujúci), kým dĺžkou je stále, kde má byť. Napriek tomu v ňom žiadne "vajíčko" nevidno. V základe bude vypadať, ako bude (malé kolieska vo veľkých blatníkoch nebudú vyzerať práve dobre, i keď na poskakovanie po meste budú dostatočné a ešte zvýšia už tak dobré filtrovanie nerovností), vo vyšších verziách bude určite zaujímavejší (a pre vyznávačov uhladeného a strohého dizajnu dokonca príťažlivý), len tých horizontálnych otovrov mi v prednej časti už príde troška priveľa (ak ešte pripočítam zväčšenie šírky, je to ešte okatejšie). V interiéri sa mi klasické "neinteligentné" budíky páčia (tu sú navyše ručičkové ukazovatele ako množstva paliva, tak aj teplota chladiacej kvapaliny; čo mi u Ibizy troška chýba), aj keď pre navi je vhodnejšie, keď je pred očami :-) Mäkčené plasty - to je diskusia asi na dlho, určite majú výhodu proti tvrdým, no či až takú, ako tomu poniektorí pripisujú... Časť výplne dverí v mieste opierok na ruky mi tiež príde ako plast z obrázkov, tam má Ibiza mnou nešpecifikovaný materiál, ale nie plast. Motor so 70kW bude pre väčšinu kupujúcich asi dostačujúci (možno až prevyšujúci potreby, ale rezerva nezaškodí), v aute, akým je Polo je dostačujúci, pre koho nie, budú výkonnejšie agregáty (a tým nemyslím silnejšiu litrovku). Každopádne, Polo bude dobrou voľbou v celkom natrieskanom segmente, pre menej náročných dokáže v našich zemepisných polohách zastať aj jediného auta a pre zákazníka je nakoniec fajn, že má možnosť tak pestrého výberu, do ktorého pribudol ďalší kohút :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:48
Re: PoloGolf?
Ad kolesá: ako som si cvične Polo konfiguroval, tak na 16" vyzerá prekvapivo dobre, 17ky sú zbytočnosť. Čo sa týka dojmu zvnútra, sú na YT viaceré videá z prezentácie, kde je pekne vidieť rozdiel medzi nabúchanou verziou (Active info display, veľká navi, farebné plasty) a slabšími výbavami (klasické ukazovatele, čierno-čierna kombinácia) a pochopiteľne ten štandard vyzerá o dosť horšie, ale stále je to seriózny interiér, nie silene hračkársky dizajn ako niektorí konkurenti.
K nedostatočnosti 70 kW: vyhlasovať v diskusii sa dá všeličo, ak ale príde reálny kupec pre Polo, tak bude rád, že v cenníku preskočí dve najslabšie motorizácie (atmo 1,0) a dosiahne na to litrové turbo. Obávam sa, že Polo s 1,5TSI na cestách ani neuvidíme.
6. 9. 2017 08:59
Re: PoloGolf?
S kolesami súhlas, k Polu R16 rozhodne pasuje, no nie je to tak dávno, čo by k podobnému neagresívnemu dizajnu nepasovali aj R15. To skôr bolo k dávnejšej diskusii pod Ibizou, že aký je ten dizajn, keď sa tam strácajú R16. A pritom nejde ani o dizajn ako taký, ale celkový nárast polomeru kolies (aj s gumou), v malom koliesku (napríklad prvý Focus) už R16 pôsobí športovo, keď sa nám ale zväčší celkový obvod kolesa, zrazu R16 pôsobí ako priemer. Nie kôli dizajnu, ale kôli tej mase gumy okolo. S interiérom súhlas, mne tam nič nechýba, ak chcem pestrosť, idem inde, jednoduché. Naopak, nepáčia sa mi tie ligotavé prevedenia tej lišty, to mi tu akosi nesedí (podobne, ako v Ibize). A o nedostatočnosti 70kW nemôže byť reč v reálnom živote, žiaľ, tu diskutujúci majú všetci minimálne troj-litre... Je jasné, že 1,5TSI na odbyt nepôjde, ale ak má niekto problém s litrovkou, nech sa páči :-)
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 09:53
Re: PoloGolf?
Přeskakovat zatím musí jen jedno MPI, jinak souhlas. Při pohledu do ceníku většinu lidí touha po 1.5 R4 přejde, dokonce bych se divil i avizovanému nejvyššímu podílu silnější verze. 70 kw TSI bude akorát.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 10:56
Re: PoloGolf?
V Nemecku sú dve verzie 1,0 atmo: 48 a 55 kW, ale pozerám, že u vás sa to najslabšie nepredáva a ako základ je 55 kW.
Súhlasím s tým, že vyhlásenia o najväčšom podiele 85 kW verzie sú dosť optimistické, ja dám krk na to, že to bude 70 kW.
6. 9. 2017 13:30
Re: PoloGolf?
Záleží, v které zemi. ČR má celkem historii v nákupu vyšších motorizací, co jsem tak slyšel. A to u různých značek a v různých třídách. V tomhle případě nevím. Už těch 70 by mělo být na danou třídu příjemné. Nepřekvapilo by mě ani jedno. Faktorem bude, jaké budou skladovky a akce (jako Maraton Edition).
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 08:51
Re: PoloGolf?
ja to vidim tak ze toto polo este dost moze podkurit aj golfu ... uz mnohym nebude treba vlastne ani golfa... defakto polo je uz podobne priestranne a isto bude lacnejsie ... v podstate aj ibiza je uz velkostne tiez skoro ako leon a to aj v kabine ... dost je to zvlastne preco male auta uz dnes nechcu byt moc male ale nahanaju uz svojich o triedu vacsich bracekov ... jedine novy swift este skutocne chape pointu a vyznam pojmu "male auto" ... zbytok sa uz rozmerovo "rozlial" a kasle na rozmery .. zacina to byt presne tak ako som tvrdil uz posledne roky.. triedy ako take nam postupne zanikaju.. zacinaju byt uz len "auta" velke male vysoke .. proste auta ... kupis si uz len take ake ti sadne.. v podstate ani octavka sa moc nedrzi klasickej nizsej strednej ani 4,7m astra kombik uz nie je ziadna nizsia stredna... proste su uz len auta...triedenie a skatulkovanie aut do tried uz zacina byt prekonane a nezaujimave a pre vyrobcov aut zda sa uz aj obmedzujuce... a este ked pridu tie kdejake rozne crossy ktore sa budu lisit od seba plus minut 10 centi.. to nam triedu uz zaniknu uplne ...
6. 9. 2017 09:14
Re: PoloGolf?
Tých rozdielov je a aj bude oveľa viac. Ak rastie Polo, porastie aj Golf (dve rovnaké autá vyrábať nebudú, naozaj). Tak ako to bolo v minulosti. Golf bol menší, ako súčastné Polo, a predsa v dnešnej dobe Polo väčšie nie je. To Ti dúfam neuniklo. Takže to, čo si hovoril je pravda čiastočne. Že autá porastú. Ale že budú rovnaké, tak táto časť pravdou nie je. A mimo to, skús si sadnúť do auta o 10 cm širšieho (ak ti to príde, ako zanedbateľné číslo - na dome možno, v aute určite nie). Ďalej, skús zohnať Polo s nezávislým zavesením zadných kolies. Opäť možno prekvapujúco - rozdiel. Ďalej výbava, technika, rozvor... Polo nikdy Golf nenahradí. Možno nahradí jeho funkciu, ktorú mal na začiatku, no dnes je Golf niekde inde.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 09:23
Re: PoloGolf?
novy golf zda sa uz bude musiet byt megahatch... inak ale to uz tiez nevyzera moc dobre ked hatche zacinaju byt uz dlhe a natiahnute obludy a la posledna lancia delta ... ved uvidime... mozno casom sa auta opat zacnu zmensovat... donekonecna to stejne rast nemoze ;-)
6. 9. 2017 09:34
Re: PoloGolf?
Ani nebude, tak ako je to s hmotnosťou. Autá priberali a priberali, až sa smer otočil. Ako to bude s veľkosťou? Vešteckú guľu nemám, ale z logiky vyplýva, že stále zväčšovanie nedosiahneme ;)
Avatar - iudex
6. 9. 2017 09:34
Re: PoloGolf?
Nedá sa nesúhlasiť. Je zrejmé, že budúci Golf zase porastie a odstup od Pola sa zväčší. Takisto je jasné, že Polo nedostaneš v kombíku, s multilinkom, dvojlitrovým TDI, štvorkolkou atď. Ale pri tých bežných konfiguráciách, povedzme oba hatchbacky 1,0TSI sa tie rozdiely stierajú, ani Golf nemá multilink, Polo môže mať skoro všetky fičúry Golfu, priestorové rozdiely sú rádovo v milimetroch, takže tam by som tú schopnosť substitúcie videl.
6. 9. 2017 13:35
Re: PoloGolf?
I tak bude otázkou, jak bude odhlučněné, jak bude odladěný podvozek. A to hlavně v porovnání s další generací Golfu, která by měla pomalu klepat na dveře.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 13:46
Re: PoloGolf?
No, pomaly. Teraz bol facelift, takže nová generácia najskôr v 2019 (a to zrejme až na jesennom autosalóne, teda reálny predaj ešte neskôr), to máš ešte 2 roky spolužitia.
6. 9. 2017 15:24
Re: PoloGolf?
Nijak zvlášť to nesleduji, ale Golf mám zařazený jako 2018. Sice mi to tenkrát přišlo jako příliš brzy, ale dávalo by to smysl z hlediska emisních norem, kdy od 9/2018 dopadne Euro 6c na současný Golf. Nabízí se udělat generační obměnu. Pokud tedy současné motory tuhle normu už neplní. Motory samozřejmě můžou vyměnit, v tom problém není.

Na druhou stranu, letos schválili rozšíření 6d-TEMP o nové měření emisí z odpařování paliva a dali to od 9/2019 pro nově homologovaná i již homologovaná (pěkně to pojmenovali, Euro 6d-TEMP-EVAP). Pro mne to bylo překvapení, ale automobilky jsou snad lépe informované. :-) Přitom od 1.1.2020 platí už "plné" Euro 6d (tedy žádné TEMP), byť jen pro nově homologovaná. Guláš, co? :-)
Avatar - iudex
7. 9. 2017 11:00
Re: PoloGolf?
Nie, všade sa píše o Frankfurte 2019, teda rovné dva roky: [odkaz]
A dáva to aj logiku, robiť facelift na rok by nebolo zrovna ekonomické.
7. 9. 2017 20:20
Re: PoloGolf?
To určitě. Těch 2018 padlo celkem krátce po uvedení G7 s tím, že VW zkrátí cykly (snad na cca. 5 let). Facelift by tím pádem možná vůbec nebyl (leda tak po třech letech). Je i možné, že měli pravdu a VW si to později rozmyslel. Frankfurt 2019, to znamená dodávky tak do konce roku.
Avatar - AUDIRS6
7. 9. 2017 20:36
Re: PoloGolf?
podla mna za to môžu naftogate >:-[]
Ano, hlasali ze skratia cykly na 5 rokov, chystali MQB evo so 48V pre G VIII atd...
Tak teraz trosku poskrtali v planovani, FL bol lacnejsi :-!
Neviem ako presne je to s tymi emisnymi normami a pod., aletipujem ze im to vychadza dobre s tym G VIII na MQB evo-e ( lol, ako to sklonovat ? >:D )
Sam som zvedavy, ktory voz bude na tej platforme predstaveny ako prvy - ci Q3, alebo G VIII alebo nieco ine ( Q3-ka to tu s nami taha uz pekne dlho, ale zatial som ani nepostrehol nejake testovacie muly zachytene novinarmi... )
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 10:22
Re: PoloGolf?
Neporovnával som, ale mám pocit, že toto Polo je veľké ak nie väčšie ako Golf IV. Beriem že sa jednotlivé modely medzigeneračne zväčšujú, ale Polo/Ibiza sa podľa mňa zväčšili/rozšírili o dosť viac, ako by bolo u auta do mesta milé. Ale beriem na druhej strane argument, že takto dokáže zastať rolu jediného auta v rodine a na výhradne mestskú premávku sú iní špecialisti. :-)
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2017 08:41
Dobře, je to povedený motor, ale
kdyby tak poladili čtyřválec 1.2, tak by se zlepšila kultura chodu, průběh točivého momentu a v reále i spotřeba, minimálně na dálnici.
Rozbalit vlákno
22
6. 9. 2017 08:54
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
To bych netvrdil. Jestli jde o povedený motor se dozvíš za pár let od lidí, který ty auta servisujou. Tvrdit o nově uvedeným motoru, že je povedený je dost odvážný tvrzení.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 08:58
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Vydarený motor (z hľadiska vlastností, dynamiky, kultivovanosti či spotreby) nerovná sa spoľahlivý motor, to sú dve odlišné veci. 2,0MPi bol veľmi spoľahlivý motor (ono pri tej primitívnej technike sa ani niet čo čudovať), ale za vydarený by ho neoznačil asi nikto.
6. 9. 2017 09:02
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Pokud je motor vydařený jen z pohledu dynamiky, kultivovanosti a spotřeby ale spolehlivost jde do háje, tak se ovšem v konečným důsledku jedná o nevydařený motor.
Avatar - iudex
6. 9. 2017 09:10
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Ťažko povedať, to závisí od konkrétneho prípadu; kamarát má 1,2TSI v tej kazovej verzii s preskakujúcimi rozvodmi, ale za 4 roky sa mu zatiaľ nič nestalo a s motorom je spokojný po všetkých stránkach, od dynamiky cez kultivovanosť až po spotrebu. Takže je to z jeho pohľadu vydarený motor, alebo nie?
Avatar - woody-alien
6. 9. 2017 09:19
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Neříkej mi, že se netřese strachy před každým nastartováním. >:-[] Si to představ, usadíš se do auta, klíčky do spínací skříňky a otočíš. V tu chvíli zrovna kopáč na ulici praští lopatou o zem. A ty v autě třikrát změníš barvu v obličeji, sucho v hrdle, srdce ti buší až v krku a rty jen neslyšně hlesnou - už je to tady !!! >:D
Avatar - WinDiesel
6. 9. 2017 09:25
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
včera tady psali něco o rozvodech, a jsem se zeptal sám sebe mám se začít bát když mám najeto 230 000 a ani nevím jestli mám v autě řetěz? >:D
Avatar - iudex
6. 9. 2017 09:37
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
No ani môj EB nie je vraj etalón spoľahlivosti, ale po 110000 km ma to už prestalo baviť stále čakať, kedy sa rozpadne. >:D
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:51
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Ecoboost také neprovází rána, jen při ostřejší akceleraci a vytočení motoru uslyšíš klepavé zvuky...a když to přijde, tak to poznáš ztrátou výkonu a kouřem.. ;) >:D
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 10:49
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Kdepak, ten zvuk před smrtí je jiný, zní to asi jako když někde v okolí by chrastil starým zrezlým řetězem >:D Takže o mikuláše to musí být peklo startovat >:D
6. 9. 2017 10:52
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Ani mi nemluv, včera mi na D1 cestou z BA v tom desetikilometrovym zúžení začal z ničeho nic příšerně klepat motor, takový kovový bouchání atd. - říkám si "achjo, Italové, to bude zase peněz".
No až po vyhození varovek, vyřazení a zoufání, že chybí odstavný pruh, jsem zjistil, že kus přede mnou jede nějakej chopper s otevřeným výfukem.
Vědomí, že se motor může kdykoli vydělat, je fakt nepříjemný a člověk pak slyší růst trávu:)
6. 9. 2017 11:48
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
ja som tiez zazil nieco podobne.. >:D stojim si tak na krizovatke vidim volno tak stlacim plyn..auto poskoci , divny zvuk..hovorim si ze to ta dvojspojka vela nevydrzala.. potom pozriem do spataka a to len sikovna vodicka do mna tukla zozadu >:D
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 11:59
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
zažil som niečo podobné cestou z dovolenky uprostred Rumunska >:D Akurát miesto toho chopra to bola nejaká stará Dacia zrejme tesne pred smrťou. :-)
6. 9. 2017 13:58
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Jo, jo, to pak s námi hraje hlava hry. Jako když jsi nad severním Atlantikem, nejlépe za bodem návratu, hned zní motor divně, jak kdyby měl GPS. Nebo třeba nad Alpami. :-) Nebo spaní při solo yachting, to je také zajímavé (kdy je v podvědomí myšlenka, kdy tě smázne kontejnerová loď, jejíž posádka kašle na hlídku a šetří radar).
Avatar - Ozzman
6. 9. 2017 14:54
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Jojo..... nebo když už má třetí den tvá milenka zpoždění pravidelné "očisty" a žere kyselou okurku... to sou pak nervy >:D
7. 9. 2017 21:21
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
:yes: >:-[] >:-[]
Avatar - Londonbridge
6. 9. 2017 11:20
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
>:D To mas tak ako ked sa po prvy krat prebehnes holym zadkom po ruzovom zahone ...Prvy krat to vzdy zaboli...ja som to spravil s mojimi nalestenymi AMG diskami ked som sa ponahlal zaparkovat a ignoroval som vysky betonovych obrubnikov, sucho v hrdle as sa nechces pozriet na novy design... druhy krat uz to bolo lepsie.... >:D
6. 9. 2017 09:22
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Být jím tak o tom že mu to ještě neskočilo radši moc nemluvím. Jakej má ročník? Jestli to má 4 roky, tak to už ale nemá ty průserový rozvody?
Avatar - iudex
6. 9. 2017 09:36
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
Je to predfaceliftový Rapid r. 2013, teda s pôvodnou verziou motora s reťazovým rozvodom.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2017 10:01
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
2013 Rapid je už celkem v pohodě, tam řetěz nepřeskakuje. Spíše obdivuji odvahu těch, kteří si koupí ojeté TSI zcela původní konstrukce. :-)
6. 9. 2017 11:31
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
V konečným důsledku jsou tyhle hospodský moudra stejně na ho*no, protože jeden člověk bude s původním TSI jezdit jako o život bez problému, a druhýmu se na "rotačkovým tédéí mámo" vyse*e všechno, na co se podívá. Celkově si navíc myslím, že spolehlivost motoru je daleko víc funkcí správný údržby a slušnýho zacházení, a historicky jenom pár motorů stojí za prd už v návrhu.

Já například mám na původním EA111 1.4 TSI twincharger (turbo+kompresor, katastrofa hospodských diskuzí a kasička na peníze py*o) z roku 2011 najeto přes dvě kila a pořád jezdí jako nový. Ale zas tomu nešlapu na krk za studena a neleju do toho Starline nebo jiný fritovací oleje.
:-)
7. 9. 2017 11:02
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
To co píšeš má jistě hlavu a patu. Zanedbaná údržba a špatný zacházení hraje určitě velkou roli. Nicméně takový rotační TDI ať chceš nebo nechceš je bytelně postavený a pokud ho někdo nezprasí, tak fungovat bude. Původní TSI má prostě konstrukčně nezvládnutý rozvody. To těžko okecáš. 1,4 twin charger je zajímavej motor. Neznám nikoho kdo by ho měl. Tak přeju ať ti ještě aspoň dalších 100 tis najezdí. ;-)
6. 9. 2017 10:52
Re: Dobře, je to povedený motor, ale
No jo 2013 to už není ten původní pazdrát co skákal.Teda přesněji řečeno Škodovka to vyřešila někde začátkem roku 2012 Vzhledem k tomu, že Rapid se začal vyrábět až po finální modifikaci rozvodů se Rapida 1,2 TSI nemusíš bát koupit. To může být kámoš v klidu, protože tu kazovou verzi jak ty píšeš nemá.
Avatar - Hittman
6. 9. 2017 08:42
První
chyba je už jen ten tříválec pod kapotou >:-[]
Ty řeči o kultivovaném motoru mne opravdu rozesmějí >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
6. 9. 2017 08:44
Ozaj bezchybné?
a to prehlušilo aj embéčku s toľkými simply? >:D Vidím ale jednú veľkú chybu.. cena, a tiež výrazný prepad predajov G7 nenahráva dobrej predajnosti Polo.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 09:17
Mička
Už když jsem viděl jméno testera mi bylo jasný, že dnes na slabiny nedojde, a kritiky se dnes nedočkáme. Dočetl jsem k větě : "protože jsem vždy razil názor, že malý vůz s cenou okolo 350 tisíc korun nemusí na první dobrou šokovat" a dál to nemělo cenu. Škoda, že tenhle názor redaktoři nerazí i u jiných značek. Jako ať se na mne Mička nezlobí, ale malý vůz za 350 tisíc už šokovat musí, protože to je cena, kde už můžu lovit v nižší střední.

Tříválec neumím posoudit, jízdně bude naprosto dostatečnej a Polo bude určitě výborný auto i bez toho výfukovýho alpinismu zdejších redaktorů ke koncernu.

Ale za mne: ještěže existuje pár dinousaurů v této třídě se čtyřválcem.
Rozbalit vlákno
4
6. 9. 2017 11:58
Re: Mička
Pravda je, že český trh se v tomhle liší od západní Evropy. Tam si mnohdy řeknou, že chtějí auto do města či něco malého pro manželku a chtějí to mít hezky vybavené, no tak si koupí malé auto a nahází si do něj docela dost výbavy (a pak to stojí 400 tisíc). U nás většinou dá člověk dohromady nějaké peníze na auto a když za ty peníze může skočit do většího, udělá to. Kdybych měl omezený budget na jediné auto v rodině, tak za 350 tisíc samozřejmě beru mnohem radši akčního Focuse v kombíku, než malé auto v druhé nejvyšší nebo nejvyšší výbavě. Prostě malé auto se u nás v 90% případů kupuje, protože na větší nejsou peníze. A logicky se v takovémto případě kupuje v nižší výbavě za cenu, kam se nižší střední nedostane.
6. 9. 2017 14:59
Re: Mička
Na "západě" to stojí 400 tisíc i bez nějaké extra výbavy. Třeba pětidveřový Yarda začíná v Německu na 350 za litr. A za ty peníze to nemá kliky nebo kryty zrcátek v barvě auta, má to myslím 14" plecháče, nemá vůbec klimatizaci (ani manuální) atd. :-) Druhý stupeň výbavy je přes 400 se stejným motorem, tam už ti ty lakované kliky nebo manuální klimatizaci dají, to jo, dokonce dostaneš i rádio (v základu je záslepka >:-[] ), ale třeba vzadu budou pořád švihadla. :-) Chceš třeba DAB, abys mohl poslouchat rádio i za pár let, až analogové skončí? Půl milionu, pane (to už je slušná výbava, ale k litru ji nenabízí). Jsou to samozřejmě ceníkové částky.

Jo, hned je cena pětistovky stravitelnější. >:D
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2017 15:23
Re: Mička
a toto je zase "dobrá reklama" na Yardu >:-[] >:D :yes:
6. 9. 2017 16:52
Re: Mička
Ale víš co, nelze říct, že by neměl lakované nárazníky, to zase ne. >:-[] Jsem zvyklý na německé ceny, ale tahle nabídka mě dostala. Takovou hrůzu snad ani v ČR nenabízí. Doufám. Doufám, že mají Němci extra buřty. :-)
Avatar - miromen
6. 9. 2017 09:55
Návrat
Ten předek je jak navrat do minulosti...Opel Astra F FL. Předchozi polo vypadalo i po FL vcelku svěže a soudobě. Jinak čtu a p.Mička, už se kroti a Polo neoznačuje za MEGAuspěšne.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 10:12
Príliš veľa chvály
Na to, aby bol tento test pravdivý, je v ňom až príliš veľa superlatív. Neverím Vám ani zamak.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 14:13
ale dobrý je
môže slúžiť ako jediné auto, akurát atmošky sú poddimenzované, takže treba brať turbo a tam je cena v C a začína klasické kolečko a badžeťáci nakoniec aj tak kúpia akciové C (ceed) miesto pola, takže v reále moc C nepoberie. Zdá sa, že nové polo sa vydarilo, ale swišť je neprekonateľný >:D
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 14:36
K tomuto motoru jedine dsg
To se vam bude starat o otacky, spotreba bude stejna,
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
8. 9. 2017 23:53
Srovnání
celkem rád bych viděl srovnání Polo - Swift. Osobně mi pro malý auto přijde povedená 4 válcová atmo lepší než oturbenej tříválec. Zajímal by mě třeba dlouhodobej test oturbenýho malýho motoru v městským a příměstským provozu. Krátký postrky,častý starty apod.
Rozbalit vlákno
0
1. 9. 2018 12:02
Interiér - chyby
Zajímalo by mě, jak by v jiném autě reagovala redakce na nedostatky v interiéru:
1. chybějí madla nad dveřmi u všech 4 dveří (předchůdce na toto nezapomněl), nemůžete si je objednat, prostě nejsou v žádné verzi dostupná. Tohle beru jako velký nedostatek. Všimněte si na videu, že ani GTI je nemá.
2. loketní opěrka nelze nastavit výškově (opět v minulém modelu to bylo možné)
3. chybí osvětlení palubní přihrádky (ambientní osvětlení je fajn hračička, ale nepomůže, pokud ve tmě šmátráte ve schránce před spolujezdcem)
4. výdechy ventilace vzadu by taky nebyly od věci
5. co ta hnusná anténa - prut? Když má Golf žraločí ploutev, to je problém jej dát i do Pola?
6. Základní rádio nezobrazuje loga rozhlasových stanic. Přitom obrázek přehrávaného alba zobrazí. Drobnost? Jistě, ale naštve, zvlášť, když šedé čtverečky jsou k ničemu, když si musíte název stanice přečíst nad nimi
Rozbalit vlákno
0