Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI?

190 komentářů

comper
Stokonovy liter musi kazdemu do takehoto auta stacit, este aj s tym krutakom. Nie je to predsa sportak.
pogo26
Komu by taky nestačil další dokonalý motor od VW?
Avatar - Barrichello
Barrichello
VW motorář století no.

Z 39 místného žebříčku obsadili značky VW místa 26, 32 a 37 a 38. Naprostý chvost a nejhorší motory ze všech >:D >:D >:D
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímavý článek psaný amatérem a jeho interpretace taktéž... V tabulce je napsáno index poruchovosti motora (Index je poměr, čeho k čemu ? Není vysvětleno). Kdežto v textě je napsáno, že se jedná o pravděpodobnost !!!!, že nastane porucha !!! navíc vyjádřenou procentuálně... Z čeho je vypočtena pravděpodobnost? Když mi dáš opravdové záznamy spolehlivosti, do 10 ti minut ti vyrobím takovouhle "statistiku" taky i s interpretací, že z toho VW vyjde dobře >:D
Avatar - Barrichello
Barrichello
je to tabulka pojištovny na základě poruch aut u nich pojištěných
Avatar - Magister
Magister
A proč by měl zákazník za ty peníze kupovat tříválec?
comper
Ja nie som ziadny velky fanusik vw, ale co tomu motoru do maleho auta chyba fesaci? Zaujimalo by ma, ci ste niekedy kupovali takto velke nove auto, ze hra pre vas tak.velku rolu motorizacia.
Avatar - iudex
iudex
To nevieš, že tu všetci majú v aute segmentu B aspoň dvojlitre? Potom je jasné, že im nejaký turboliter s úbohými 70 kW nemôže stačiť. ;-)
Avatar - removed
removed
No, to si povíme, až budeš mít mokrou pr...de...l při nájezdu na dálnici...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak schválně, co bys doporučil za malé auto, tak aby nestálo 400+ a dávalo si nájezdy s prstem v nose? Když je tedy těch 10-11 sekund na 100 životu nebezpečných.
Avatar - removed
removed
já jsem nuly ještě na dálnici nenajížděl...
Co se týká prcka do 400 tisíc... nevím o žádném takovém, možná nová ibiza s 1.5? Ale ceníky nesleduju.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No právě. Ibizu 1.5 už myslím pod 400 nekoupíš.
Avatar - removed
removed
409800,-- (oficiální ceník) - pod 400 to není, ale je to snesitelné, tím spíše, že je za ty peníze ve výbavě FR, což není až tak špatná výbava
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Toť otázka. Mně už to na malé auto přijde opravdu hodně. Zvlášť s přihlédnutím k faktu, že FR už je sice použitelné a pěkné na pohled, ale pořád nemá autoklimu, full LED, parkovací senzory nebo vyhřívaná sedadla, zkrátka žádný luxus se nekoná.
Avatar - removed
removed
aha. Tak potom nevím. Možná nějakej rencek
_MT_
No právě, proto by s tím neměl být problém (v připojovacím to přeci nebudeš tahat z 1.500 otáček). Respektive to není otázka malého přeplňovaného motoru, ale toho, že ti nestačí výkon. Pro mne je také 10 sekund, když vezmu 0-100 jako základní ukazatel dynamického potenciálu, pro dálniční provoz nedostatečných; jsem rád do 8. Ale že bych měl mokrý zadek? Jen si dávám záležet.
Avatar - removed
removed
no tak ten mokrej zadek byl myšlenej... dávám si záležet zní asi lépe :-)
Nejsem vyloženě odpůrce dnešních turbomotůrků, ale tříválce od koncernu pro mne osobně nejsou tak přesvědčivé jako například pežoťácká 1.2 nebo fordí ecoboost.
andy2214
Ja mel 74kw v Superbu a nemel jsem s tim problem.Ted mam 143kw, na stovce je to asi o pet s driv a vykonu, hlavne na okreskach pri predjizdeni by to chtelo vic :-)

Vzdycky se tomu vykonu prizpusobis a je to ok. Se slabym autem si proste nebudes dovolovat tolik. Naopak, spisse silnejsim se clovek z me zkusenosti snaz prepocita.

70kw z turba s kroutakem musi byt naprosto ok.
cape
ja mam 1.0 ecoboost a jazdim podstatne dynamickejsie ako 90% premavky ;) .. je to sposobene aj automatom ale ten motor ziadna brzda neni , takze mokra * je nezmysel.
Avatar - removed
removed
jenže ten ecoboost je relativně povedenej motor. V kombinaci s automatem opravdu nejede špatně.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak ti nevím, ale mokrou pr*el nemám ani na nájezdech na D10, kde jsou extra kraťoučké a mám ještě slabší motor.
No jo, ono to asi bude tím, že moje auto má převodovku... možná ji do těch nových zapomněli dát.
Scarab
4. válec
comper
Nedochadza vam hlavna vec, ze na porovnanie su hladky v4 proti turbo v3, nie turbo v3 proti turbo v4. A do mesta alebo kratsie trasy, pre slabsich vodicov alebo zeny, bude prijemnejsi na jazdu turbo v3 viac nez hladka v4
Avatar - Hittman
Hittman
Také je otázka, kdy se ten motor rozklepe až se rozpadne díky své 3r konstrukci :-)
free78
V nabídce jsou jak 3, tak i 4 válce. Bědování nad 3 válcem nemá smysl, tak si ho nekupujte. Jak snadné...
Vezměme ale příklad, potřebujeme 2. auto do rodiny pro manželku. Nájezd do 15t za rok. Chceme si auto ponechat tak max 6 let. V čem by v takovém případě Polo s 1.0Tsi nestačilo? Jako že by nenajelo těch 90 tisíc km ? Jakože takový nájezd nikdo neplánoval ani nezkusil? Asi zkusil a ověřil, že jo...
No a pak máme mistra světa, automobilového fandu, co denně čte auto tečka cézet. Někoho, kdo kromě čtení sedí pořád za volantem a najede proto 40 tisíc km za rok. Pro takového je ale asi vhodný trošinku jiný motor.... a dost možná i jiné auto.

Závěr: Lidi vidí problém tam, kde není.
comper
Presne takto som to myslel. Bavime sa o malom aute do mesta, prevazne pre zenu, nie o supersporte ako i8, tam je pouzitie trojvalca v uplne inom svetle. A som presvedceny o tom, ze 90% uzivatelov bude spokojnejsich s tymto motor, nez s nejakou 100 konovou 1.4kou hladkou v4, len si to tu miestny virtualny fajnsmekri nedokazu priznat.
_MT_
Noo... Slabší verze zase tak velký točivý moment nemají. Dobrá atmosférická 1,4/ 1,5 nebude zase o tolik slabší. Obzvláště, pokud by neměla přímé vstřikování (tím sice ztratím další Nm, ale stojí mi to za to), by to pro mne byla zajímavá alternativa a nepřišlo by mi, že nějak strádám (v kontextu městského provozu). Realita je, že lidé v téhle třídě do města kupují i atmosférické litrové tříválce.
Avatar - iudex
iudex
No ten rozdiel je stále citeľný. Ak vezmeš tento liter (70 kW, 175 Nm), výkonovo porovnateľná atmosféra bude nejaká 1,3-1,4 l, ktorá bude mať krútiak tak 120-130 Nm, to máš +/- 50 Nm a to je cítiť.
A ako píšeš, ohŕňame tu nosy nad 1,0TSI, ale v reále množstvo subkompaktov má iba atmo trojvalce (ostatne samotné Polo bude dva najslabšie motory atmosférické jednolitre, TSI je až tretie v poradí, takže mnohí naň ani nedosiahnu).
_MT_
On má už 175? Slabší mívaly 160 a měl jsem pocit, že možná měli i 140 Nm verzi.

Také jsem psal o 1,4/1,5. S přímým vstřikováním by mělo jít zvládnout přes 140/ 150 Nm, bez přímého o něco pod (1,6 MPI má myslím 155 Nm). 160 vs. řekněme 135-155 není zase takový rozdíl, i když započtu, že ve 2.000 bude mít dobrý atmosférický motor cca. 90 %. Neříkám, že ho nemohu poznat. A zrovna v městském provozu může prodleva turbodmychadla štvát, u tak astmatického základu. Jednoduše řečeno, v takové situaci (městský provoz) nevidím takový benefit přeplňování. A nejsou to objemy, které jsou malým autům zapovězeny.
Avatar - Hittman
Hittman
Pokud potřebuji druhé auto pro manželku, která najede ročně 3 tis km, nekoupím jí předražené Polo. ;-)
free78
No, správně. Může být. Ale kdyby třeba nějak zázrakem spadlo z nebe >:D , tak by manželka 3 válcovou konstrukci možná ani nepoznala.
přezdívaný alias
Možná? >:-[]
free78
Je to myšleno tak, že 90 procent žen by nechápalo o čem mluvíš. Jak 3 nebo 4 válec? To není 4 takt?
Potom tak 8 procent by si všimlo, že při vytočení motoru ke 4 a více tisícím otáček za minutu má ten motor takový "divný zvuk", co její bývalé Clio nemělo.
Snad 2 procenta nebo méně by mohly mít nějaký problém.
přezdívaný alias
Já si dělal srandu, protože ze zkušenosti vím, že většina ženských tohle fakt nepozná. Nebo spíš bych měl napsat, že by možná poznala, ale to by tomu nejdřív musela věnovat alespoň minimální pozornost. A to furt neznamená, že by s tím měly problém - ostatně, jak píšeš.

Co mám vypozorované, tak jim vadí spíš turbodíra. Dost z nich totiž neumí jezdit "vláčně" a po sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách se lekají, jak to auto se zpožděním, ale prudce vystřelí.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na základe žien-vodičiek čo mám v rodine, či kamošiek musím skonštatovať, že len jediná jedna by dala rozdiel R3 vs R4 a aj to len preto, že je tak správne šáhnutá motorizmom a jazdí ako spolujazdec amatérské rally. :-) Ostatné baby riešia jedinú vec či to auto hučí, alebo nie. Do výšin nad 3500 atmosféry to pre istotu netočia vôbec a furt mi žiadna nevie povedať prečo. :-)
Avatar - iudex
iudex
Presne moje zistenia. Ženy nezaujímajú parametre, ale subjektívny pocit, teda hučí-nehučí, ťahá-neťahá. Zásadne odmietajú motor vytáčať, radia hore max. pri 3000 rpm, takže dnešná obyčaj spodových turbomotorov im dokonale vyhovuje a nejaká výkonová špička im je dokonale ukradnutá (lebo sa po ňu nikdy nedostanú).
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
je pro ně zkrátka mnohem lepší diesel!
Avatar - kaa
kaa
Jo 90 procent žen by nechápalo o čem mluvíš, jen by nadávalo, že jí to furt chcípe když se rozjíždí.
Avatar - iudex
iudex
Správne, ako ukazuje realita v našich mestách, manželkám do mesta na 3000 km ročne sa predsa kupuje veľké SUV. >:-[]
Ale vážne, prečo by si nekúpil manželke Polo? Čo chceš, aby sa vozila na Sandere?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Dobrým manželkám sa kupujú Q5ky ;-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
:-) ja mám výbornú manželku ale s autom veľkosti Q5 by ma hnala >:D Chcela malé auto, dostala malé auto, občas jej ho šlohnem a pobavím sa aj ja. >:D
Avatar - iudex
iudex
Aj moja, na SUV je úplne alergická, keby mohla, vyberie si Mini.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>:-[] :yes: ;-)
kuny
... lapsim pak cayenny ;-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
A proč ne? Nekoupils náhodou manželce A6 3,0TDI? To asi taky nutně nepotřebovala, není to levný, taky jsi jí asi spíš chtěl udělat radost. To "předražené" Polo je totéž.
kyklop
Vzhľadom k nájazdu malých aút to bude skôr problém druhého majiteľa. A mimochodom nenávidená htp dá bez veľkej bolesti hlavy šoféra 250k km...
Avatar - Hittman
Hittman
Chybí mu jeden válec.
Avatar - iudex
iudex
Pretože turbo R4 v tejto triede a v tejto výkonovej kategórii nemá asi nikto. A turbo R3 bude vždy dynamickejší/užívateľsky príjemnejší, ako atmo R4. Samozrejme pre fajnšmekrov tu bude 1,5TSI R4, to by bolo bez kompromisov a papierový ideál, ale obávam sa, že pri jeho cene si to viacerí rozmyslia a povedia si, že stačí aj ten liter.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Clio TCE 130 ? Jasne viac koníkov, ale štvorvalec >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Clio s tímto motorem je dobrá nabídka, to bez diskuze...Když se přeneseme do světa, kde neplatí ceny, tak konkurentem toho to Pola je spíš TCE90 a ta je na stovce o sekundu pomaleji... Bohužel, VW si novinku nechá zaplatit...
_MT_
To je ten, co dávají jen s dvouspojkou? GT, nebo jak?
pogo26
Od FL je možnost volby. EDC nebo šestikvalt.
_MT_
Díky.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nejde ani tak o vykon... ten staci ... ale objem bohuzial nejde osalit.. rovnako 4 valce su co sa tyka aj kultury chodu idealne v tejto beznej triede... navyse ak to zvazime uplne logicky tak ani tu spotrebu trojvalce nemaju vealkrat lepsiu ak o4 valce.. tak potom kde je ta vyhoda 3 valcov... ja ju stale v testoch ani od znamych co maju skusnosti neviem najst... zatial to stale vyzera tak ze 4 valce su vo vsetkom lepsie ako tri... a ano.. paradoxne aj v spotrebe

jazdil som s kamaratovou 1,2 trojvalcovou 208 aj s trojvalcom htp vo fabii/fabii sedan a uz len samotny zvuk takychto motorov nie je moc "zdravy"... motory divne kvilia...kultura chodu mizerna... podivne chvenie volantu pri studenom starte... toto sa ni nestane ani na 25 rocnom favorite...
Avatar - iudex
iudex
Tak určite, desaťročná HTP atmosféra je ideál, ako si vytvoriť názor na nové TSI.
>:D
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a co trojvalec v 208 .. ten uz v mojom prispecku nevidis alebo nechces vidiet ? ... jazdil si s nim? pride ti lepsi ako nejake 1,4ka v riu alebo v mazde 2.. ver mi ze ani nahodou... alebo chces povedat ze nove trojvalce uz maju kulturyu chodu ako 4 valce...ani tie najnovsie ju nemaju...
comper
Ale nekecaj, objem nicim nenahradis, to platilo pred sto rokmi, ved uz aj americania ktori toto klise vymyslali prechadzaju na turba, takze dnes plati objem nahradis turbom. A chcem vidiet teba a tvoje teoreticke znalosti, ako rozlisis trojvalec od stvorvalca >:D
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
4 valce su vzdy viac ako 3 valce... kulturu chodu nebude mat 3 valec nikdy tak dobru ako 4 valec... mozno si to osobne neskusal.. ked skusis tak uvidis ze nie som az taky blazon ako vyzeram >:D
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V tomhle s tebou souhkasím. V kultuře chodu, zvuku a vibracích, v nižších otáčkách poznáš rozdíl. Ať už jedeš v HTP nebo nejmodernějším turbomotoru.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ne, objem opravdu ničím nenahradší a pokud ano, vždy na úkor spolehlivosti, zvuku, plynulého zátahu atd
Avatar - Ozzman
Ozzman
To není pravda -

Spolehlivost nemůžeš znát, ale Ford a litrové EB s ní problémy nemají, tady je to pořád ještě docela novinka, tak nelze soudit.

Zvuk - kdejaký vytočený turbo tříválec má jandrnější zvuk, než chcíplá čtyřválcová atmosféra 1.2-1.4.. .či ta Ruská 1.6 >:D

Plynulý zátah - Co je lepší? Mít kopanec z nižších otáček a nahoře ještě solidně táhnoucí auto, nebo mrtvolu, co se sice plynule, ale dloooouho rozebíhá do otáček?
_MT_
Takhle, čím je systém složitější, tím těžší je dosáhnout dané spolehlivosti (čím jich je víc, tím spolehlivější jednotlivé komponenty musí být). Statistiku ovládáš, tak by ti to mělo být jasné. I přidáním čistě kompresoru přidáváš další komponenty, které mohou selhat. Praxe je samozřejmě složitější než tahle jednoduchá teorie. Ruku v ruce s tím jde, že je ve složitějších systémech víc příležitostí pro chyby.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to je určitě pravda, ale je to taková obecná pravda a praxe nemusí potvrdit tohle pravidlo. Ale složitější řešení, které bude uděláno poctivě a už v několikáté generaci, dává naději minimálně na stejnou či podobnou životnost, jako jednodušší řešení. Historie to ukazuje, existují nepovedené jednoduché motory, ale i spolehlivé motory složitější a novější :-)

Příjde mi totiž strašně troufalé vykřikovat, jak je to jen a jen špatné řešení, bez jakýchkoliv zkušeností a referencí, protože motory jsou nové. Tím nemyslím samozřejmě tebe :-)
_MT_
Jak jsem napsal, praxe je složitější. Všechno jde pokazit, i jednoduchá věc. Tohle je jen jeden aspekt. Zajímavé je to třeba u diskových polí. Čím víc disků máš, tím větší je pravděpodobnost, že nějaký selže. Nebo u motorů v letadlech - když máš dva místo jednoho, tak máš dvojnásobnou pravděpodobnost, že ti selže motor. :-) Pravděpodobnost, že selžou všechny motory, samozřejmě klesá. Jen je dobré myslet na to, jaké výkony to letadlo má s jedním motorem. Nebo na problémy, které tě připraví o oba (problémem číslo jedna je myslím špatná správa paliva). Aneb radosti redundantních systémů.
Avatar - iudex
iudex
Nikde netvrdím, že R3 je tak kultivovaný, ako R4, naopak sám som silným kritikom R3. Mal som ale výhrady k tomu, že si vytváraš názor na jeden motor (nové priamovstrekové turbo) podľa Tvojich skúseností s úplne odlišnými motormi (staršie atmo R3, nech od Škody alebo Peugeotu). To je akoby si povedal, že dvojliter TSI v Octavii je nap.d, lebo si sa dakedy viezol v Octavii s 2,0MPI a nepresvedčila ťa.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja si nic nevytvaram.... 3 valec skratka nejde zrovnavat so 4 valcom ani kulturou chodu ani zvukom .. a bohuzial pradoxne neraz ani spotrebou ... ktora zda sa mala byt tym v com by mal 3 valec dominovat... ale nestalo sa... este sa vyrobcovia radi vratia k 4 valcom.. upsizing je uz podla mna za dverami... len to nejde hned.. uz yaris aj mazda 2 pochopili ze ist k nejakym trom valcom je nezmysel.. ale tak japonci boli vzdy o krok pred europskou konkurenciu uz tieto posledne moderne roky
Avatar - wakantanka
wakantanka
No nechcem byť zlý, ale Mazda s tou jej 1,5 si urobila z núdze cnosť. Proste nemali nič menšie a na vývoj neboli prachy, preto začínajú s 1,5. Tá ich povedzme zdržanlivosť sa im zdá sa vyplatí s nábehom novej metodiky testovania emisií, ale neverím, že toto bolo cieľom.
_MT_
A Toyota tu jen nabídla motor, který jinde už roky nabízí. A přes citelný nárůst objemu skoro neposílil v porovnání s 1,33, kterou pro změnu mimo EU+EFTA moc nenabízeli (nebudu tvrdit, že nikde, protože všechny trhy zdaleka neznám, ale v Japonsku, Austrálii nebo USA o tomhle motoru nevím; v Japonsku místo něj měli 1,3, což je jiný motor - je myslím příbuzný právě s 1,5, kdežto 1,33 je příbuzná s litrovým tříválcem). Většina řečí o upsizingu mi přijde krátkozraká.

Já si novou metodiku nemaluji tak na růžovo. Je třeba si uvědomit, že se plánovaly motory kolem 0,7 litru. Aby automobilky splnily cíle pro rok 2020/ 2021. To jsou ty motory, kde může nová metodika udělat rozdíl. U litrů o tom pochybuji, ale uměl bych si představit nárůst někam na 1,1 až 1,2. Jenže tříválce se nám rozrůstají do 1,5, kde pořád z konstrukčního hlediska dávají smysl. Nová metodika nic nezmění na tom, že EU tlačí na snižování spotřeby. A automobilky převrátí šuplíky vzhůru nohama ve snaze najít nápady, jak to splnit. Protože další drastický krok by byl prostě přestat prodávat motory s vyšší normovanou spotřebou. A částečně to tu už máme. Kolik automobilek má v horní části nabídky díry jak ementál? I když si nemyslím, že je tohle ten (hlavní) důvod.
tesnav
Nevím jak ty, ale já si auto a motor nevybírám kvůli zvuku a kultuře chodu, ale kvůli tomu, jak jede. Navíc, co se opakovaně objevuje a je to i zde, tak nový litr se zřejmě skutečně povedl a je solidně odhlučněný.

A co se týká spotřeby, tak pokud auto používáš s rozumem a s ohledem na výkon motoru, tak menší motor s menším počtem válů bude mít i menší spotřebu. Zde namátkou Golf 1.2TSi vs. 1.0TSi - 6,15 vs. 5,86.

[odkaz]

[odkaz]

Aco se týká Mazdy, tak máš pravdu, v M2 je 1.5-ka. Jenže 2 slabší verze mají charakteristiku jako normální malý turbomotor, neboť jsou zařízlé někde okolo 3.800 ot., resp. 4.300 ot.. A Yaris dostal 1.5-ku dle mne taky hlavně proto, že jinak by už dnešním turbům a původní 1.33-kou absolutně nestíhal a prostě musí honit výkon objemem.
_MT_
U Golfu byl ten litr v BlueMotion, což je verze s nižší (hlavně normovanou) spotřebou. Takže to není úplně jablka s jablky a rozdíl je to dost malý, takže to může hrát významnou roli.
Reco
Ja jazdim novou 308, kamarat novou 3008. V oboch pripadoch 1.2 eTHP 96kW. Motor nekvili, nic nevibruje. Pri poslednom "akustickom teste" som sa kamosa (pred jeho kupou 3008) na parkovisku pytal, co vravi na ten zvuk motora z vonku. Tak mi po 2 minutach prisiel povedat, ze pockaj chvilu kym odide ta e36 2.0i (co slecna vyparkovavala), lebo tvoj motor nepocujem - a to pri nom stal.
Zvysok blbosti co pises reagujem nizsie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este napis ze kultura chodu je lepsia ako 4 valec aj zivotnost... a mas vyhrane .. ale tak peugeot bol vzdy zazracne auto ... sice drahe ale krasne.. a aj v bazaroch vzdy je ich plno to ano ;-) :yes:
Reco
Nie som zatazeny na francuzov - zobral som to, co ma najviac oslovilo za prijatelnu cenu (kupujem auto pre seba, nie pre druheho majitela). To, ze ten motor je 3roky po sebe motor roka uz tiez o niecom hovori - minimalne sa toho niekto chyti a povie, ze je to zmanipulovane, nic nehovoriace, ale keby to platilo o motore co ma v garazi on, tak by to problem nebol.
Motor v zaruke 8 rokov - mas dojem, ze automobilka je charita, ktora bude s radostou menit nepodareny motor jeden za druhym na vlastne naklady?
Kultura chodu u 4valca je presne co? Toto mi niekto uz konecne vysvetlite. Kym tu trojvalce neboli, sa za "kulturne" motory povazovali od R6 nahor. Uz su zrazu aj stvorvalce kulturne? Z mojho pohladu maju rovnaky problem - malo valcov a preto o nejakej kulture chodu nemoze byt ani rec.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tříválec ve velmi nízkých otáčkách vibruje, neochotně se sbírá. Negativní zkušenost mám právě s 1.2 THP v automatu, kdy 1.6 THP je prostě příjemnější. Tvrdit, že čtyři válce jsou taky naprd, protože R6 je lepší, je dost nepřesné. Ideální by byl V12...

Mimochodem, píšu to jako člověk, který teď bude mít v domě dva tříválce.
Mig_35
škoda, že už se nevyhlašuje zlatý ventilek.
tvrzení, že u auta nejde o výkon, ale o objem, by letos muselo zvítězit napříč všemi kategoriemi.
reaguju na kolegu z Honk-Kongu, jen aby nedošlo k omylu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hele, zcela vyjímečně bych se toppera mírně zastal - samozřejmě mluvit o objemu v kontextu 1,2TSi je vtipný, ale obecně - tvůj dvoulitr má výkon nedávných BMW atmo třílitrů - a čistě jízdně, nekoukat se vůbec na peníze - dal bys pořád přednost dvolitru s turbem? Ano, výkon 180kW je fajn, stačí - ale přesto....... Tohle - tipuji- chtěl topper říct, jen v debatě 1,0TSI/1,2TSI to moc netrefil.
Mig_35
Karle,
já jsem měl před svým autem 335i F30, s automatem, jednu z prvních. Měla adaptivní M-podvozek, tzn. měkký a měkčí. Když jsem přejel retardér rychleji, dopadnul přední spoiler až na zem. Když jsem projel tři zatáčky rychleji po sobě - levá/pravá/levá tak se auto celé rozvlnilo. A ten podvozek to prostě nedával. To co teď napíšu, je vyslovené rouhání, ale to ječení a ryčení šestiválce se mi po osmiválcové bouřce vůbec nelíbilo. Celkově jsem z toho auta byl v rozpacích. Spousta těch věcí se po faceliftu vychytala.
Teď jsem před objednáním 340i nebo 440i a líbí se mi, že se dá posílit na 360 koní, to už z toho dvouiltru nedostanu. To je jediná oblast, která mně na tom láká. Díky výfuku má 330i celkem pěkný zvuk, je extra lehká na čumák a vůbec, těžko na ní hledám nějaké chyby. A většinou jsem měl po dvou letech auta plné zuby ale tady toho se mi vůbec nechce zbavovat:)
A jestli chceš mluvit o atmosférickém R6 ve vrcholné verzi 272 hp tak se obávám, že bych ho nevyměnil ani za nic:) už jsem si moc zvyknul na to, že to auto jede pěkně odspodu a přitom nesporně žere míň než třílitr...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vím co jsi měl - a) pamatuju, za b) máš to v nicku ;-)
Takže pro tebe jen výkon? Ok. Ale asi to nevidí všichni stejně.
Mig_35
35 v nicku bylo 35 let když jsem sem začal chodit a dneska by tam mělo být 44. Objem je objem a výkon je výkon. Harley Davidson mají klidně dvoulitry a výkon 50 koní. To je to nač jsem reagoval.
Ale chtěl bych vidět někoho, kdo by dal přednost atmosférickému třilitru z předchozí generace proti tomu současnému s turbem. Tentýž objem, výkon o 50 koní vyšší s nižší spotřebou. A když chceš, automat vyřeší za tebe problém s použitelným spektrem otáček:)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já mít na výběr mezi slabším třílitrem nebo nadupaným dvoulitrem, obojí podobného výkonu - nemám o čem váhat.
To co píšeš ty - minulý atmo třílitr vs. současný s turbem - jasně. Ale já se bavil o objemu, ne o turbu.
Avatar - iudex
iudex
Rovnako. Pre mňa kúpa benzínového BMW so štvorvalcom postráda zmysel (teda modely 1,2,3,4, od 5 vyššie a X už by som zvažoval naftu), je to konvenčný motor, ktorý dostaneš kdekoľvek u konkurencie, tá konkurencia ale má lepší vnútorný priestor, krajší interiér atp., zostáva len ten zadný pohon (aj to v čoraz menšom počte, všade sú samé xDrive). Čaro BMW je u mňa hlavne v R6 (v 1er ako jediný v triede, v 3er jeden z mála, každopádne lepší, ako konkurenčné V6).
Btw. Rasťo Chvála v aktuálnom videu porovnáva 430i a 440i a v prospech štvorvalca hovorila iba cena (OK, to je silný argument, ale vlastnosťami nemá čo R4 žiadny tromf, dokonca ani lepšiu spotrebu nie).
Mig_35
Renault, Opel i Volkswagen měly šestiválce. Takže konfekční motor...
Už se dlouho s kolegou domlouvám na drag race moje 330i vs 340 nebo 440i. Na dálnici jsem se honil s 335d a neměl jsem problém se ho držet ani v rychlostech přes 200. A kdykoliv se svezu v manzelcine Z4 23i s lineárním charakterem, ječivým R6 a výkonem 204 koní, je mi jasné, že výkon u mne hraje prim. A pro mne stejně radši V8:)
Edit: ano, sériová 40i je lepší než 30i. Ale víc stojí a víc žere, to mi těžko někdo vymluví:)
Avatar - iudex
iudex
Ale Ty ju máš tuším čipnutú, nie? To potom nie je objektívne porovnanie so sériovou 40i. Ad spotreba: v tom Chválovom teste tuším spomínali 8,5 litra u 30i a 9 litrov u 40i, to je zanedbateľný rozdiel a v kontexte toho o 50% väčšieho objemu a podstatne vyššieho výkonu to fakticky znamená, že R6 je úspornejší.
Aby bolo jasné, fúkaný dvojliter R4 nehaním, sám jeden mám a som spokojný, ale od BMW s jeho podvozkom, RWD a tiež cenou očakávam niečo viac, ako to, čo mi ponúkne hocijaký mainstream za podstatne nižšiu cenu, preto ak si už zaplatiť prémiovú cenovku, tak rovno s R6.
Mig_35
Ano, 305 koní. Vždycky jsem byl odpůrcem takového vylepšování ale teď si nemůžu stěžovat. Rozdíl proti šestiválci je přesně jeden litr, ale musím říct, že je to automat vs manuál a to udělá půl litru v pohodě.
Výhoda je v zadním náhonu, proti mainstreamu, šestivál na přední kola nebo s haldexem se nemůže rovnat čtyřválci na zadek.
Takhle, asi třeba vyzkoušet. Beru to s nadhledem, ale když mi kamarád, který jezdí s osmiválcovou 735i řekne "ty vole to má nádherný zvuk" tak to asi nebude tak strašný.
Jasně, šestiválec bude basovější.
A turbo? Nebudu tvrdit, že tam není prodleva, ale je to na hony vzdálené dieselu s automatem. A dá se s tím žít.
Avatar - praděda7
praděda7
MIG_35......je extra lehká na čumák...hezký..... ;-) Tak na to můžeš s 340i nebo 440i bohužel zapomenout. Jestli si ji už projel, tak to asi víš. Ta extra váha šestihrku v čumáku je zatraceně cítit. Samozřejmě je to zase o prioritách. Jestli nějaká ta desetina z 0-100 a 2 výfuky po stranách jsou pro tebe klíčové, tak je to potom jasný. Jo, a 440i není v manuálu, ale za to můžeš mít 340i v manuálu i s xDrive, což je unikát... ;-)
Mig_35
Pro pobavení: ano, dva výfuky po stranách jsou priorita a už jsem to řešil i u 330i, Supersprint se tvářili, že to dělají, ale když se to objednalo, zjistilo se, že to nesedí. Teď se dají objednat koncovky na obou stranách od Remusu, ale zase prej nemůžou garantovat, co s tím udělá vyšší výkon /já myslím, že nic/.
Jinak mezi 330i a 340i je sto kilo navíc a pokud disponuju stejným výkonem při menší hmotnosti výhody jsou zjevné.
Ten dvoulitr váží jen 139 kilo, nemůžu dohledat info kolik váží B58?
Avatar - removed
removed
myslíš jako elektrocentrály? :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
no...ne tak docela... ;-)
Reco
Ale takmer vsetky motory v nizkych otackach vibruju a neochotne sa zbieraju - vsak sa tomu hovori podtacanie. Co su nizke otacky? Pod 1700, alebo 1500 a menej? Pri 1500 co je uz extrem na tu eTHP zacina byt trochu divny zvuk motora co je podla mna ciste podtacanie a nemozem sa cudovat divnemu zvuku. Rovnako by som na takych otackach nejazdil s akymkolvek x-valcovym motorom. Pod 2000ot sa snazim nejazdit - plati pre vsetko co jazdim, vynimkou firemnych koncernovych dizlov. Tam musim davat DSG to sport modu aby to drzalo aspon "rozumnych" 1500-1600, inak to pada aj k 1100 a to je ukazka vibracii a podtacania.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
diesel to řeší :-!
kyklop
Jj, R4 dízel v nízkych otáčkach je fakt kumšt. To už radšej ten R3 benzín :-! :-!
XTad
A neni to tim, ze jedno byla 1.2 a druhy 1.6?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemyslím si. Tedy možná to vyznělo špatně, výkonnější 1.6 samozřejmě pojede lépe, ale projev motoru při popojíždění nebo rozjezdech do kopce s automatem podle mě nebyla až tak věc objemu.
Mirec.K
Nie je to tak dávno (v mojom, či tvojom veku ten čas letí rýchlejšie a rýchlejšie, ako 15 rokov naspäť, takže to je vlastne skoro včera), keď ľudia ohŕňali nos na 1,2 litrovými turbo kosačkami (áno, v tej dobe aj toto boli kosačky) a dnes, keď ho tí, čo ho hanili, vlastnia, zrazu je to proti litrovke "objem". Keď to povie niekto s atmo-dvojlitrom, pochopím to, ale naozaj, kým sa s tým motorom nezvezieš, a dlhodobejšie neporovnáš so svojím 1,2TSI, tak nesúď. A pod konkrétnym motorom operovať frázou "trojvalce" a riešiť to všeobecne? Sám som dlho jazdil HTP a potom bola chvíľa, keď som trojvalec nechcel vidieť, ale tento nový som skúšal ako vo Fábii, tak v Ibize, a naozaj na tieto autá je viac ako dostatočný (a skúšal som aj 1,2TSI, takže porovnanie mám).
Avatar - iudex
iudex
Myslíš, že pochopí, že píšeš o ňom a aspoň trocha sa zahanbí? ;-)
Mirec.K
Tam som nemieril. Ale medzi nami, nemyslím ;)
Avatar - speedfred
speedfred
my s pradedom sa iba uškŕňame pri šarvátke R3 vs R4 >:D
mne sa zvuk R3 v paľbe páči viac ako R4
Avatar - Skipper
Skipper
Souhlas! :-)
Avatar - praděda7
praděda7
[odkaz]

Fešák.......objevil jsem před chvílí na nových M performance parts stránkách
Avatar - iudex
iudex
Však to je Speedfred (až na disky). :-)
Avatar - praděda7
praděda7
...šak právě disky (plus 100k Kč...;-)) dělají toho fešáka dokonalého... ;-)
Reco
Jasne, lebo tie 2 deci su neuveritelne neskutocne obrovsky rozdiel, ako keby nebolo jedno ci mas 1.0 alebo 1.2. V prvom pripade je na trojvalcovu zastavbu lepsi nizsi objem. V oboch pripadoch vykon +/- rovnaky, tak o co ide?
Vyhody trojvalca - ak sa neodflakne, na rovnakom priestore robustnejsia konstrukcia => lepsie dimenzovanie, menej pohyblivych casti s tym suvisiaca vyssia zivotnost. Menej oleja. "kultura chodu" je uz vyslovene trapna, lebo 4valce rovnako neboli nikdy kultivovane.
Ad zvuk - ten je drzejsi, ale nic co by bolo neznesitelne - TDI traktory su na tom horsie, niekto moze namietat, ze zvuk 8valca je tiez hrozny. Cisto subjektivna zalezitost.
pogo26
Zapoměl jsi na to nejdůležitější. Tříválec přišel zachránit planetu!
Reco
Nie nezachrani. Ak sa argumentuje nedostatocnym vykonom, kde 3valce koncia a niekto ocakava viac, je ten motor z pohladu zaujemcu slaby - ok, nieje problem. Normalna poziadavka. Argumentovat, ze 4valce su lepsie, lebo su "lepsie" aj ked to uz davno neplati, len to niektori niesu ochotni pripustit, uz OK nie je.
Mas dojem, ze 4valce s vypinanim 2 valcov su nejaka extra vyhra? Ci to uz nevadi, lebo to ma 4 valce, hoci realne jazdis polovicu casu na dvoch?
Zhrnutie flame 4 vs 3 valce sa opiera z 99% casu o:
1. decilitrovy rozdiel ako keby to bol rozdiel minimalne 2 vs 3 liter
2. kultura chodu ako keby slo o rozdiel R4 vs minimalne R6
3. zivotnost - co su fantasmagorie (EB dokazuje, ze spolahlivost problem nerobi aj pri 6cifernych najazdoch km)
4. dalsie nepodstatne blbosti
Mirec.K
Až tak jedno to nie je (či 1,0 alebo 1,2), ale ani taký rozdiel, aby majiteľ 1,2TSI odsudzoval 1,0 pre jeho objem...
Scarab
Z pohledu uživatele je 4 válec proti 3 válci vždycky lepší - papírově možná ne, ale velmi pravděpodobně se 3 válce negativně projeví na životnosti. Samozřejmě teď očekávám vodopád nesouhlasů, protože malé auto se mění nejdéle po 5 letech - za sebe ale říkám ne - i malé auto by mělo bez problémů vydržet nejméně 15 let a nejméně 250 tis. km.

Z pohledu výrobce je samozřejmě situace odlišná - výrobce bude vždy propagovat menší počet válců, protože jsou výrobně více čí méně levnější - zajímavé ale je, že tato úspora se nikdy nepromítne do koncové ceny.
pogo26
"...Z pohledu uživatele je 4 válec proti 3 válci vždycky horší...."
To myslíš vážně?
Scarab
Samozřejmě to byla blbost, stihnul jsem to ještě opravit, ale ty jsi reagoval moc rychle :-)
4 válec je samozřejmě lepší.
_MT_
Protože hlavním parametrem, za který se u motorů platí, je výkon. Je jen na výrobci, jakou marži je ochoten akceptovat, tedy jak nákladnou konstrukci a vývoj je ochoten zaplatit vzhledem k odhadovaným prodejům. Rozdíly v nákladech u stejně objemného motoru nebudou zase tak velké. Ano, mělo by se spotřebovat o něco méně materiálu, ubyde některých úkonů a pro automobilku se to v tom objemu nasčítá, ale tou motivací je tu jasně tlak na snižování normované spotřeby. Náklady na vývoj těch motorů můžou krásně vymazat jakékoli úspory ve výrobě. Nebude náhoda, že podobné motory dnes rostou jak houby po dešti, ale dříve prakticky neexistovaly. Kdyby bylo ládování malorážek tak strašně ekonomicky výhodné, tak se snad objevily dříve. To je ostatně pointa těch pokut. Mají výrobce motivovat ke krokům, které by se jim jinak nevyplatily.

Jinak menší počet válců má z hlediska spolehlivosti výhodu - protože máš o válec méně, je tam o několik komponent méně. Co tam není, nemůže selhat. Problém je, že motory většinou neumírají, protože tyhle komponenty selžou. Menší objem je jiná písnička, protože do něj ten vzduch a palivo musíš dostat tak jako tak, pokud chceš ten točivý moment/ výkon. Stejná směs v menším prostoru...
tesnav
Opravdu mne baví ta posedlost nějakou "životností". Kolik znáš lidí, co si koupí takové vozítko jako nové, na 15 let a zároveň na 250tkm? Já z těch desítek lidí okolo sebe znám takového masochistu jednoho jediného.

Před 15 lety stála Fabia s minimální výbavou a bídným motorem 20 průměrných platů, se "solidním" 25. Dnes ji se slabším TSi (v ekvivalentu toho starého solidního) koupíš za zhruba 9 platů. Opravdu nevidím i v tomto kontextu důvod, proč bych si měl doma nechávat (při větším než zanedbatelném nájezdu) starý křáp.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ještě lepší je mít pod kapotou diesel :-)
_MT_
Spotřeba se jaksi odvíjí od vykonané práce. Když pomineme rozdíly v hmotnostech, tak je práce stejná, pokud jezdíš stejným stylem. To je prostě fakt. Problém je, že měřící cyklus není moc náročný. No, jak se to vezme. Z jistého ohledu je hodně náročný, protože motory moc nemusí nízkou zátěž. Pro ty větší je to očistec, který ale špatně reflektuje, jak s tím autem nakonec jezdíme. A automobilky jsou hodně motivované hledat i velmi malé úspory. V těchto objemech bude tříválec efektivnější konfigurací než čtyřválec. To snad ve všech ohledech. My možná ten rozdíl ani nepostřehneme, ale automobilka honí každou setinu litru. Kdyby jen setinu. Ono se jim to nasčítá.

Problém tříválců v autech je, že je provozujeme v příliš nízkých otáčkách. V motorkách je mám rád, má nejoblíbenější konfigurace. Je to pro mne něco podobného jako desetiválce v automobilech. Jenže celkem nízké, cestovní otáčky na motorce jsou v autě už celkem vysoké. Ne něco, co bys chtěl vytrvale poslouchat, obzvláště s horším odhlučněním. V autě ten motor budeš provozovat mnohem níž. Utlumit se dá ledacos, ale něco to stojí. V tomhle ohledu jsou tak trochu opakem čtyřválců, které také vibrují, ale jejich vibrace rostou s otáčkami, takže je malorážka v nižších otáčkách celkem klidná (rostou samozřejmě i s objemem, proto mívají větší čtyřválce vyvažovací hřídele). Tříválec je tak zajímavou volbou pro HH, kde lze čekat provoz ve vyšších otáčkách. A když to nepokazí, znít bude krásně. Tam lze i nějaký kompromis v kultivovanosti tolerovat. Dokonce by se dalo mluvit o charakteru. :-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ve vyšších otáčkách zní blbě každý spalovací motor. Zvuky zubní vrtačky, nebo vysavače mne nepřesvědčují. Zlatý diesel! ;-)
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
lol, to skoro znie ako reklama na Fiestu ST >:-[] ;-)
Avatar - iudex
iudex
No neviem, trojvalcová (resp. v eko režime dvojvalcová) FieSTa môže mať ten povestný charakter, ale už len kvôli tomu motoru by som bez debaty zvolil Polo GTI s dvojlitrom.
Avatar - iudex
iudex
Keď si načal trojvalce v motorkách, kamarát sa mi práve pochválil novým Triumphom Tiger 800, tak sa pôjdem pozrieť na ten povestný inline tripple.
_MT_
Jedno p, triple. Je to jiný motor, než je ve Street Triplu. Příbuzné jsou, ale je jiný; také je to jiná aplikace (a zatímco Street patří mezi relativně lehké motorky, Tiger je trochu otesánek).
shpoony
Počítám, že životnost nikdo moc hodnotit nemůže, ale v čem je konkrétně tento motor od VW nepovedený, jezdil jsi s ním? Máme ho ve čtyřech firemních fabiích, když chci, rozhodně brzda nejsem (vždyť ty parametry jsou úplně v pohodě), když jedu normálně, pohodlně se vždy vlezu do 6l/ 100km. Jestli vydrží víc jak 100tis km? Nevím, ale to tu neví nikdo. Můžeme se bavit za 5 let, když je budeme prodávat... a ano, třeba by byl čtyřválec lepší, ale vždyť už stejně za chvíli skoro nikde nebudou.

A jako sorry jako, porovnávat to s HTP v sedanu je úplně mimo mísu ;-)
Avatar - Skipper
Skipper
Toppere, ještě pár měsíců dozadu jsi tady brečel, že atmosféry jsou vytlačovány turbem. Pak jsis koupil turbo a nemohl jsis ho vynachválit. Počkej, až najdeš vydařený tříválec, opět změníš písničku. Ve služební Octavii je 1,8 TSi a akustickým projevem je to pro mně prostě vrchol nudy.
Avatar - nathan
nathan
Tříválec není motor do osobního auta určeného na důstojné ježdění, je to jen parodie na motor. A jakýkoli vůz s tříválcem není vůz, ale plečka.
_MT_
Jo, jo, taková i8, ukázková plečka. >:-[] Já vím, bylo to laciné. Ale řekl sis o to. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Na druhej strane, kde mohla i8 byť, keby mala (k tomu elektromotoru) aj poriadny spaľovací motor, trebárs R6? Takto je to stále iba trojvalcový kompromis, ktorý si kúpi len niekto, kto chce byť silou-mocou odlišný.
_MT_
V mých očích se hlavním problém i8 jmenuje 911. To auto stojí přes 130 tisíc euro. Za to se ne zase tak dávno prodávala GT3, pokud mě paměť nešálí. Teď už to sice nejsou atmosféry a vymazlení si 911 něco stojí, ale tam je mé srdce.
Avatar - iudex
iudex
Áno, na to som myslel, tá cena je tak vysoká, že dať tam R6, už to veľký rozdiel nebude, ale dynamicky a hlavne imidžovo by si veľmi polepšilo a mohlo by sa stavať zarovno 911, McLareny a pod., bol by to plnohodnotný superšport. S R3 je to iba kompromis (veľmi drahý kompromis).
tesnav
A co má být na Polu s prvním použitelným motorem jako důstojného? Je to malý prcek pro lítačky po městě a okolí.
Avatar - Skipper
Skipper
Musím se smát. Opět - nějaká osobní zkušenost? Na denní ježdění mám tříválce dva, teď nově do garáže přibyla V6 poladěná Cosworthem. A víš co? Ten oturbený tříválec je na denní používání prostě lepší. Nemůžu si pomoct. Klidně mě kamenujte ;-)
Avatar - kaa
kaa
Přesně tak, jenomže tomu jaksi chybí jeden válec.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v podstate z tabulky vyplyva ze ma toto nove polo vacsie sedadla ako golf.. aj rozdiel v kufri je len 29 litrov... to je nic... okom mozno ani nerozpoznatelne... sila ako sa to uz prelinaju tieto triedy navzajom ... rovnako priestor v kabine... rozdiely su defakto v milimetroch... tusim bude musiet vw coskoro vymysliet nejaku skutocnu nahradu za polo... lebo toto je uz v podstate uz taky baby golf ;-) ... navyse po skonceni Upu bez nastupcu bude nejake to sikovne male auto vw ozaj chybat ...

PS: tie vyduchy v strede palubovky by som dal po boku displeja ale urcite nie pod neho ... lebo pod displejom posobia nizko a neforemne... konkurencia v malej triede ma toto lepsie poriesene .. ofuky maju byt hore a nie dole pri kolenach.. ale inak krasne auto... este ponuknut dostupny stvorvalec a nema ozaj moc chyb .. fandim mu aj ked dokonale isto nebude :yes:
Avatar - Magister
Magister
Tak nějak bych to taky viděl. Ještě normální motor se 4 válci.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
1,6TDI je tak akorát :yes:
přezdívaný alias
Nesmíš věřit všemu, co redakce skoda-auto.cz napíše. Je to pořád malý automobil. Třídy se zvětšují dlouhodobě u všech výrobců. Nové Polo je jistě dobré, ale VW určitě není jediný, kdo má v téhle třídě dobré auto. Ač to z článků tady tak vypadá, VW není o světelný rok před ostatními. Mohl by ses tedy zrovna tak ptát, zda je Fiesta baby Focus, Ibiza baby Leon atd. Rozdíl mezi Golfem a Polem bys poznal okamžitě, jakmile bys jel po dálnici 150+, jel rychle po rozbité okresce nebo jel s naloženým autem...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
triedy zanikaju... auta su uz tak roznorode ( a pritom vsetky vlastne uplne rovnake a o tom istom ) ze skatulkovanie na triedy ( teda aspon mne ) uz prestava davat zmysel...
přezdívaný alias
Nesouhlasím ani v jednom. Třídy se posouvají, ale rozhodně nezanikají. Je to dané už jenom tím, že automobilky staví vůči sobě adekvátní konkurenci. A jestli ti auta přijdou všechna vlastně úplně stejná, pak jim rozumíš asi jako já módní obuvi ;-)
renda4
kdy to ostatní automobilky zabalí... :-!
přezdívaný alias
>:-[]
Mirec.K
Nie, nové Polo je už skôr trištvrte-Golf :-) Troška nám podrástol do šírky (ocenia cestujúci), kým dĺžkou je stále, kde má byť. Napriek tomu v ňom žiadne "vajíčko" nevidno. V základe bude vypadať, ako bude (malé kolieska vo veľkých blatníkoch nebudú vyzerať práve dobre, i keď na poskakovanie po meste budú dostatočné a ešte zvýšia už tak dobré filtrovanie nerovností), vo vyšších verziách bude určite zaujímavejší (a pre vyznávačov uhladeného a strohého dizajnu dokonca príťažlivý), len tých horizontálnych otovrov mi v prednej časti už príde troška priveľa (ak ešte pripočítam zväčšenie šírky, je to ešte okatejšie). V interiéri sa mi klasické "neinteligentné" budíky páčia (tu sú navyše ručičkové ukazovatele ako množstva paliva, tak aj teplota chladiacej kvapaliny; čo mi u Ibizy troška chýba), aj keď pre navi je vhodnejšie, keď je pred očami :-) Mäkčené plasty - to je diskusia asi na dlho, určite majú výhodu proti tvrdým, no či až takú, ako tomu poniektorí pripisujú... Časť výplne dverí v mieste opierok na ruky mi tiež príde ako plast z obrázkov, tam má Ibiza mnou nešpecifikovaný materiál, ale nie plast. Motor so 70kW bude pre väčšinu kupujúcich asi dostačujúci (možno až prevyšujúci potreby, ale rezerva nezaškodí), v aute, akým je Polo je dostačujúci, pre koho nie, budú výkonnejšie agregáty (a tým nemyslím silnejšiu litrovku). Každopádne, Polo bude dobrou voľbou v celkom natrieskanom segmente, pre menej náročných dokáže v našich zemepisných polohách zastať aj jediného auta a pre zákazníka je nakoniec fajn, že má možnosť tak pestrého výberu, do ktorého pribudol ďalší kohút :-)
Avatar - iudex
iudex
Ad kolesá: ako som si cvične Polo konfiguroval, tak na 16" vyzerá prekvapivo dobre, 17ky sú zbytočnosť. Čo sa týka dojmu zvnútra, sú na YT viaceré videá z prezentácie, kde je pekne vidieť rozdiel medzi nabúchanou verziou (Active info display, veľká navi, farebné plasty) a slabšími výbavami (klasické ukazovatele, čierno-čierna kombinácia) a pochopiteľne ten štandard vyzerá o dosť horšie, ale stále je to seriózny interiér, nie silene hračkársky dizajn ako niektorí konkurenti.
K nedostatočnosti 70 kW: vyhlasovať v diskusii sa dá všeličo, ak ale príde reálny kupec pre Polo, tak bude rád, že v cenníku preskočí dve najslabšie motorizácie (atmo 1,0) a dosiahne na to litrové turbo. Obávam sa, že Polo s 1,5TSI na cestách ani neuvidíme.
Mirec.K
S kolesami súhlas, k Polu R16 rozhodne pasuje, no nie je to tak dávno, čo by k podobnému neagresívnemu dizajnu nepasovali aj R15. To skôr bolo k dávnejšej diskusii pod Ibizou, že aký je ten dizajn, keď sa tam strácajú R16. A pritom nejde ani o dizajn ako taký, ale celkový nárast polomeru kolies (aj s gumou), v malom koliesku (napríklad prvý Focus) už R16 pôsobí športovo, keď sa nám ale zväčší celkový obvod kolesa, zrazu R16 pôsobí ako priemer. Nie kôli dizajnu, ale kôli tej mase gumy okolo. S interiérom súhlas, mne tam nič nechýba, ak chcem pestrosť, idem inde, jednoduché. Naopak, nepáčia sa mi tie ligotavé prevedenia tej lišty, to mi tu akosi nesedí (podobne, ako v Ibize). A o nedostatočnosti 70kW nemôže byť reč v reálnom živote, žiaľ, tu diskutujúci majú všetci minimálne troj-litre... Je jasné, že 1,5TSI na odbyt nepôjde, ale ak má niekto problém s litrovkou, nech sa páči :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přeskakovat zatím musí jen jedno MPI, jinak souhlas. Při pohledu do ceníku většinu lidí touha po 1.5 R4 přejde, dokonce bych se divil i avizovanému nejvyššímu podílu silnější verze. 70 kw TSI bude akorát.
Avatar - iudex
iudex
V Nemecku sú dve verzie 1,0 atmo: 48 a 55 kW, ale pozerám, že u vás sa to najslabšie nepredáva a ako základ je 55 kW.
Súhlasím s tým, že vyhlásenia o najväčšom podiele 85 kW verzie sú dosť optimistické, ja dám krk na to, že to bude 70 kW.
_MT_
Záleží, v které zemi. ČR má celkem historii v nákupu vyšších motorizací, co jsem tak slyšel. A to u různých značek a v různých třídách. V tomhle případě nevím. Už těch 70 by mělo být na danou třídu příjemné. Nepřekvapilo by mě ani jedno. Faktorem bude, jaké budou skladovky a akce (jako Maraton Edition).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja to vidim tak ze toto polo este dost moze podkurit aj golfu ... uz mnohym nebude treba vlastne ani golfa... defakto polo je uz podobne priestranne a isto bude lacnejsie ... v podstate aj ibiza je uz velkostne tiez skoro ako leon a to aj v kabine ... dost je to zvlastne preco male auta uz dnes nechcu byt moc male ale nahanaju uz svojich o triedu vacsich bracekov ... jedine novy swift este skutocne chape pointu a vyznam pojmu "male auto" ... zbytok sa uz rozmerovo "rozlial" a kasle na rozmery .. zacina to byt presne tak ako som tvrdil uz posledne roky.. triedy ako take nam postupne zanikaju.. zacinaju byt uz len "auta" velke male vysoke .. proste auta ... kupis si uz len take ake ti sadne.. v podstate ani octavka sa moc nedrzi klasickej nizsej strednej ani 4,7m astra kombik uz nie je ziadna nizsia stredna... proste su uz len auta...triedenie a skatulkovanie aut do tried uz zacina byt prekonane a nezaujimave a pre vyrobcov aut zda sa uz aj obmedzujuce... a este ked pridu tie kdejake rozne crossy ktore sa budu lisit od seba plus minut 10 centi.. to nam triedu uz zaniknu uplne ...
Mirec.K
Tých rozdielov je a aj bude oveľa viac. Ak rastie Polo, porastie aj Golf (dve rovnaké autá vyrábať nebudú, naozaj). Tak ako to bolo v minulosti. Golf bol menší, ako súčastné Polo, a predsa v dnešnej dobe Polo väčšie nie je. To Ti dúfam neuniklo. Takže to, čo si hovoril je pravda čiastočne. Že autá porastú. Ale že budú rovnaké, tak táto časť pravdou nie je. A mimo to, skús si sadnúť do auta o 10 cm širšieho (ak ti to príde, ako zanedbateľné číslo - na dome možno, v aute určite nie). Ďalej, skús zohnať Polo s nezávislým zavesením zadných kolies. Opäť možno prekvapujúco - rozdiel. Ďalej výbava, technika, rozvor... Polo nikdy Golf nenahradí. Možno nahradí jeho funkciu, ktorú mal na začiatku, no dnes je Golf niekde inde.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
novy golf zda sa uz bude musiet byt megahatch... inak ale to uz tiez nevyzera moc dobre ked hatche zacinaju byt uz dlhe a natiahnute obludy a la posledna lancia delta ... ved uvidime... mozno casom sa auta opat zacnu zmensovat... donekonecna to stejne rast nemoze ;-)
Mirec.K
Ani nebude, tak ako je to s hmotnosťou. Autá priberali a priberali, až sa smer otočil. Ako to bude s veľkosťou? Vešteckú guľu nemám, ale z logiky vyplýva, že stále zväčšovanie nedosiahneme ;)
Avatar - iudex
iudex
Nedá sa nesúhlasiť. Je zrejmé, že budúci Golf zase porastie a odstup od Pola sa zväčší. Takisto je jasné, že Polo nedostaneš v kombíku, s multilinkom, dvojlitrovým TDI, štvorkolkou atď. Ale pri tých bežných konfiguráciách, povedzme oba hatchbacky 1,0TSI sa tie rozdiely stierajú, ani Golf nemá multilink, Polo môže mať skoro všetky fičúry Golfu, priestorové rozdiely sú rádovo v milimetroch, takže tam by som tú schopnosť substitúcie videl.
_MT_
I tak bude otázkou, jak bude odhlučněné, jak bude odladěný podvozek. A to hlavně v porovnání s další generací Golfu, která by měla pomalu klepat na dveře.
Avatar - iudex
iudex
No, pomaly. Teraz bol facelift, takže nová generácia najskôr v 2019 (a to zrejme až na jesennom autosalóne, teda reálny predaj ešte neskôr), to máš ešte 2 roky spolužitia.
_MT_
Nijak zvlášť to nesleduji, ale Golf mám zařazený jako 2018. Sice mi to tenkrát přišlo jako příliš brzy, ale dávalo by to smysl z hlediska emisních norem, kdy od 9/2018 dopadne Euro 6c na současný Golf. Nabízí se udělat generační obměnu. Pokud tedy současné motory tuhle normu už neplní. Motory samozřejmě můžou vyměnit, v tom problém není.

Na druhou stranu, letos schválili rozšíření 6d-TEMP o nové měření emisí z odpařování paliva a dali to od 9/2019 pro nově homologovaná i již homologovaná (pěkně to pojmenovali, Euro 6d-TEMP-EVAP). Pro mne to bylo překvapení, ale automobilky jsou snad lépe informované. :-) Přitom od 1.1.2020 platí už "plné" Euro 6d (tedy žádné TEMP), byť jen pro nově homologovaná. Guláš, co? :-)
Avatar - iudex
iudex
Nie, všade sa píše o Frankfurte 2019, teda rovné dva roky: [odkaz]
A dáva to aj logiku, robiť facelift na rok by nebolo zrovna ekonomické.
_MT_
To určitě. Těch 2018 padlo celkem krátce po uvedení G7 s tím, že VW zkrátí cykly (snad na cca. 5 let). Facelift by tím pádem možná vůbec nebyl (leda tak po třech letech). Je i možné, že měli pravdu a VW si to později rozmyslel. Frankfurt 2019, to znamená dodávky tak do konce roku.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
podla mna za to môžu naftogate >:-[]
Ano, hlasali ze skratia cykly na 5 rokov, chystali MQB evo so 48V pre G VIII atd...
Tak teraz trosku poskrtali v planovani, FL bol lacnejsi :-!
Neviem ako presne je to s tymi emisnymi normami a pod., aletipujem ze im to vychadza dobre s tym G VIII na MQB evo-e ( lol, ako to sklonovat ? >:D )
Sam som zvedavy, ktory voz bude na tej platforme predstaveny ako prvy - ci Q3, alebo G VIII alebo nieco ine ( Q3-ka to tu s nami taha uz pekne dlho, ale zatial som ani nepostrehol nejake testovacie muly zachytene novinarmi... )
Avatar - wakantanka
wakantanka
Neporovnával som, ale mám pocit, že toto Polo je veľké ak nie väčšie ako Golf IV. Beriem že sa jednotlivé modely medzigeneračne zväčšujú, ale Polo/Ibiza sa podľa mňa zväčšili/rozšírili o dosť viac, ako by bolo u auta do mesta milé. Ale beriem na druhej strane argument, že takto dokáže zastať rolu jediného auta v rodine a na výhradne mestskú premávku sú iní špecialisti. :-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
kdyby tak poladili čtyřválec 1.2, tak by se zlepšila kultura chodu, průběh točivého momentu a v reále i spotřeba, minimálně na dálnici.
ryccardo
To bych netvrdil. Jestli jde o povedený motor se dozvíš za pár let od lidí, který ty auta servisujou. Tvrdit o nově uvedeným motoru, že je povedený je dost odvážný tvrzení.
Avatar - iudex
iudex
Vydarený motor (z hľadiska vlastností, dynamiky, kultivovanosti či spotreby) nerovná sa spoľahlivý motor, to sú dve odlišné veci. 2,0MPi bol veľmi spoľahlivý motor (ono pri tej primitívnej technike sa ani niet čo čudovať), ale za vydarený by ho neoznačil asi nikto.
ryccardo
Pokud je motor vydařený jen z pohledu dynamiky, kultivovanosti a spotřeby ale spolehlivost jde do háje, tak se ovšem v konečným důsledku jedná o nevydařený motor.
Avatar - iudex
iudex
Ťažko povedať, to závisí od konkrétneho prípadu; kamarát má 1,2TSI v tej kazovej verzii s preskakujúcimi rozvodmi, ale za 4 roky sa mu zatiaľ nič nestalo a s motorom je spokojný po všetkých stránkach, od dynamiky cez kultivovanosť až po spotrebu. Takže je to z jeho pohľadu vydarený motor, alebo nie?
Avatar - woody-alien
woody-alien
Neříkej mi, že se netřese strachy před každým nastartováním. >:-[] Si to představ, usadíš se do auta, klíčky do spínací skříňky a otočíš. V tu chvíli zrovna kopáč na ulici praští lopatou o zem. A ty v autě třikrát změníš barvu v obličeji, sucho v hrdle, srdce ti buší až v krku a rty jen neslyšně hlesnou - už je to tady !!! >:D
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
včera tady psali něco o rozvodech, a jsem se zeptal sám sebe mám se začít bát když mám najeto 230 000 a ani nevím jestli mám v autě řetěz? >:D
Avatar - iudex
iudex
No ani môj EB nie je vraj etalón spoľahlivosti, ale po 110000 km ma to už prestalo baviť stále čakať, kedy sa rozpadne. >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ecoboost také neprovází rána, jen při ostřejší akceleraci a vytočení motoru uslyšíš klepavé zvuky...a když to přijde, tak to poznáš ztrátou výkonu a kouřem.. ;) >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdepak, ten zvuk před smrtí je jiný, zní to asi jako když někde v okolí by chrastil starým zrezlým řetězem >:D Takže o mikuláše to musí být peklo startovat >:D
Ondris
Ani mi nemluv, včera mi na D1 cestou z BA v tom desetikilometrovym zúžení začal z ničeho nic příšerně klepat motor, takový kovový bouchání atd. - říkám si "achjo, Italové, to bude zase peněz".
No až po vyhození varovek, vyřazení a zoufání, že chybí odstavný pruh, jsem zjistil, že kus přede mnou jede nějakej chopper s otevřeným výfukem.
Vědomí, že se motor může kdykoli vydělat, je fakt nepříjemný a člověk pak slyší růst trávu:)
cape
ja som tiez zazil nieco podobne.. >:D stojim si tak na krizovatke vidim volno tak stlacim plyn..auto poskoci , divny zvuk..hovorim si ze to ta dvojspojka vela nevydrzala.. potom pozriem do spataka a to len sikovna vodicka do mna tukla zozadu >:D
Avatar - wakantanka
wakantanka
zažil som niečo podobné cestou z dovolenky uprostred Rumunska >:D Akurát miesto toho chopra to bola nejaká stará Dacia zrejme tesne pred smrťou. :-)
_MT_
Jo, jo, to pak s námi hraje hlava hry. Jako když jsi nad severním Atlantikem, nejlépe za bodem návratu, hned zní motor divně, jak kdyby měl GPS. Nebo třeba nad Alpami. :-) Nebo spaní při solo yachting, to je také zajímavé (kdy je v podvědomí myšlenka, kdy tě smázne kontejnerová loď, jejíž posádka kašle na hlídku a šetří radar).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo..... nebo když už má třetí den tvá milenka zpoždění pravidelné "očisty" a žere kyselou okurku... to sou pak nervy >:D
kyklop
:yes: >:-[] >:-[]
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
>:D To mas tak ako ked sa po prvy krat prebehnes holym zadkom po ruzovom zahone ...Prvy krat to vzdy zaboli...ja som to spravil s mojimi nalestenymi AMG diskami ked som sa ponahlal zaparkovat a ignoroval som vysky betonovych obrubnikov, sucho v hrdle as sa nechces pozriet na novy design... druhy krat uz to bolo lepsie.... >:D
ryccardo
Být jím tak o tom že mu to ještě neskočilo radši moc nemluvím. Jakej má ročník? Jestli to má 4 roky, tak to už ale nemá ty průserový rozvody?
Avatar - iudex
iudex
Je to predfaceliftový Rapid r. 2013, teda s pôvodnou verziou motora s reťazovým rozvodom.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
2013 Rapid je už celkem v pohodě, tam řetěz nepřeskakuje. Spíše obdivuji odvahu těch, kteří si koupí ojeté TSI zcela původní konstrukce. :-)
scadar
V konečným důsledku jsou tyhle hospodský moudra stejně na ho*no, protože jeden člověk bude s původním TSI jezdit jako o život bez problému, a druhýmu se na "rotačkovým tédéí mámo" vyse*e všechno, na co se podívá. Celkově si navíc myslím, že spolehlivost motoru je daleko víc funkcí správný údržby a slušnýho zacházení, a historicky jenom pár motorů stojí za prd už v návrhu.

Já například mám na původním EA111 1.4 TSI twincharger (turbo+kompresor, katastrofa hospodských diskuzí a kasička na peníze py*o) z roku 2011 najeto přes dvě kila a pořád jezdí jako nový. Ale zas tomu nešlapu na krk za studena a neleju do toho Starline nebo jiný fritovací oleje.
:-)
ryccardo
To co píšeš má jistě hlavu a patu. Zanedbaná údržba a špatný zacházení hraje určitě velkou roli. Nicméně takový rotační TDI ať chceš nebo nechceš je bytelně postavený a pokud ho někdo nezprasí, tak fungovat bude. Původní TSI má prostě konstrukčně nezvládnutý rozvody. To těžko okecáš. 1,4 twin charger je zajímavej motor. Neznám nikoho kdo by ho měl. Tak přeju ať ti ještě aspoň dalších 100 tis najezdí. ;-)
ryccardo
No jo 2013 to už není ten původní pazdrát co skákal.Teda přesněji řečeno Škodovka to vyřešila někde začátkem roku 2012 Vzhledem k tomu, že Rapid se začal vyrábět až po finální modifikaci rozvodů se Rapida 1,2 TSI nemusíš bát koupit. To může být kámoš v klidu, protože tu kazovou verzi jak ty píšeš nemá.
Avatar - Hittman
Hittman
chyba je už jen ten tříválec pod kapotou >:-[]
Ty řeči o kultivovaném motoru mne opravdu rozesmějí >:D >:D
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
a to prehlušilo aj embéčku s toľkými simply? >:D Vidím ale jednú veľkú chybu.. cena, a tiež výrazný prepad predajov G7 nenahráva dobrej predajnosti Polo.
Futurista
Už když jsem viděl jméno testera mi bylo jasný, že dnes na slabiny nedojde, a kritiky se dnes nedočkáme. Dočetl jsem k větě : "protože jsem vždy razil názor, že malý vůz s cenou okolo 350 tisíc korun nemusí na první dobrou šokovat" a dál to nemělo cenu. Škoda, že tenhle názor redaktoři nerazí i u jiných značek. Jako ať se na mne Mička nezlobí, ale malý vůz za 350 tisíc už šokovat musí, protože to je cena, kde už můžu lovit v nižší střední.

Tříválec neumím posoudit, jízdně bude naprosto dostatečnej a Polo bude určitě výborný auto i bez toho výfukovýho alpinismu zdejších redaktorů ke koncernu.

Ale za mne: ještěže existuje pár dinousaurů v této třídě se čtyřválcem.