Jen každý desátý dieselový motor splňuje emisní normu Euro 6 jak na papíře a v laboratoři, tak i v silničním provozu. Vyplývá to ze studie ekologické organizace ICCT, o které informovala agentura DPA.
EU chtěla na papíře vypadat ekologicky a snížit emise. Automobilky to splnily. Tak čemu se neustále někdo diví???
Automobily mají povinnost splnit laboratorní emisní normy, tak je plní. A že někdo po deseti, patnácti letech, zjistí, že auta nejezdí v laboratoři? To je překvapení >:-[] >:-[]8-s
Ne, jsem pro nejpřísnější OKAMŽITÉ plnění emisních limitů NOx a pro OKAMŽITÉ plnění limitů emitovaných částic benzínovými motory
P A D N I K O M U P A D N I
Myslím si že řada neplnících dieselových motorů skončí v roce 2019. A bude to správně. A ten zbytek bude plnit. A automobilky budou mít většinou jen 1 max. 2 diesely v nabídce. A budou podobně jako benzíny elektrifikovány, což sníží jak emise CO2 tak emise NOx.
Pokud ale nafta v RAV4 stojí od 609 000 a hybrid od 799 000 (akční cena od 750 000), není hybrid řešení. EV a hybridy jsou prostě drahé a diesely si mohou dovolit zdražit o 50-70 000 a budou ve vyšších třídách stále skvěle prodejné.
kdyby se mely OKAMZITE plnit laboratorni limity i v realu, samozrejme stejne pro benzin i naftu, tak z benzinaku by prosly všechny atmosfericke motory a primovstriky s GPF a z naftaku by prosly mozna 2 modely
benzíny by neprošly také
nikdo reálné plnění emisních norem benzíny nezkoumá
byly tady ale studie které předpokládají vysoký počet nesplnění emisních norem u benzínů
zase jen předpokládáš a "sníš" o tom jak jsou benzíny skvělé ale ve skutečnosti to prostě nevíš
počkáme si až někdo udělá reálné testy u benzínů tak jako to bylo uděláno u dieselů
na benzíny jaksi nezbývá čas
hod link na ty studie ty predpoklade, co jen predpoklada neplneni emisi u benzinu v realu, ale zadnej dukaz na to nemá, tedy jen blabolis
ja vim o jedine z roku 2013, kdy zjistili, ze stavajici primovstrikove benziny stavajici euro6b plni, ale euro6c, která vstoupi v platnost v zari 2017 (tedy od roku 2013 za 4 roky) by nesplnily, která ale taky konstatovala, ze zarazenim GPF PM klesnou hluboko pod limit, coz se ted stalo.
Tady je link, kde mereni v realnem provozu potvrdilo u vsech testovanych novych aut v realnem provozu, ze splnuji limit castic!
[odkaz]
Citace:
Die gute Nachricht: Alle elf Euro-6-Modelle, Benziner und Diesel, hielten die ab 2018 geltenden Partikelhöchstgrenzen ein. Benziner dürfen dann wie Diesel maximal 600 Milliarden Feinstaubpartikel pro Kilometer ausstoßen. Die Benziner, alle ohne Partikelfilter, stießen im Schnitt ein Drittel weniger Partikel aus als die Diesel mit Partikelfilter.
jasně, a na co přijde EK za dalších 10 let? Že ty čisté elektromobily jsou ještě větší ekologickou zátěží? Že neví co s nimi, protože je jako ojetiny nikdo nechce? Protože jsou plné těžkých kovů? Že neví, kde vzít dostatek elektrické energie? Nebo se začnou chovat jako zelení rakušáci, co hlásají ekologii a pak nakupují elektřinu z Temelína zatímco chodí protestovat proti jaderným elektrárnám?
Světe div se, ekologické auto ještě nikdy nikdo nevymyslel. Jediné ekologické kilometry v dopravě jsou ty, které nikdo nepotřebuje ujet :-!:-!:-!
Záměr to určitě byl. Ale je na jejich triku, jaký nástroj zvolili. A podle mne tu nejde jen o jejich politiku ohledně emisí škodlivin. Značně tlačili na redukci emisí skleníkových plynů a přijde mi, že jaksi podcenili, jak jedno ovlivní druhé. Pro automobilku je prioritou splnit normu. Čím víc na ně budou tlačit, tím větší prioritu bude mít norma a ostatní věci, jako preference zákazníků (kde se schovává mimo jiné skutečná úspornost), budou upadat do pozadí. A když je ta norma špatná...
... tenhle clanek na acz je zase zkratka originalu, ktery se zabyval nejen nox ale take co2. u co2 bylo konstatovano, ze v realu tato auta produkuji o 30-40% vice nez je deklarovano. takze je to presne, jak pises. s tim, ze se ojebavaji samozrejme i ty spotreby aut. legracni je, jakou zkratku tady z toho acz udelalo. puvodni studii bych vycetl to, ze se zajima pouze o naftaky a vubec nesleduje benzinaky. tam by take bylo zajimave zjistit, kde je sever. no a pro uplnost (jak uz jsem tady kdysi psal), od kazdeho testovaneho modelu bych chtel alespon deset identickych kousku, abych si mohl o nich udelat celkovy obrazek (emise jednoho konkretni ho typu jsou tezko smerodatne pro vsechny ostatni totozne typy).
Jj, vycházeli z dat spritmonitoru. Ani jsem se neobtěžoval to tu číst, šel jsem se podívat rovnou na ICCT.
Určitě by to chtělo větší vzorek. Jsou tam i vidět nějaké zajímavé rozdíly, jako třeba VW-Škoda-Seat. Ale tady jen dali dohromady data z různých testů. A uvádí počty, koukají i na značky/ skupiny, nejen na modely, případně na celkový stav (dělení jen podle Euro normy). Pořád je to zajímavé. Trochu se tam věnovali i indikacím obcházení testů (v tomhle se však automobilky rády odvolávají na ochranu motoru). Zajímavé je, jak si tam vede Volkswagen, ta špína. ;-)
Jinak to není jen otázka EU. My jsme EU. A například české zastoupení bylo (necelý rok zpět) proti rozšíření měření emisí v provozu na pevné částice (což bylo předneseno už v legislativě z roku 2007 jako další krok; o NOx ani slovo, pokud si dobře vzpomínám). Kdyby k tomu došlo, tak podporovalo větší faktory shody. A bylo pro zákaz zveřejňování výsledků (to aby si člověk náhodou nemohl vybrat auto podle toho, jak dle oficiálních testů znečišťuje prostředí). Tedy ve všech bodech nesouhlasilo s Komisí. To je přínos ČR v EU.
Taky je vtipné, že po Evropě se celé roky prosazovaly diesely kvůli CO2 a s ním spojeným poplatkům a daním. Viz všechny ty Greenline, Bluemotion, Econetic a podobné ekologicky se tvářící rakovinomety, produkty politiky EU a jednotlivých evropských zemí. A dnes, v roce 2017, tu najednou máme brutální dieselovou hysterii.
myslíš antidieselovou, to sedí přesněji
a to proto že je před volbami a vlády v zemích EU nemají nic důležitějšího k řešení, třeba migraci
zástupný problém se vždycky hodí
a vším tím řevem se snaží odvést pozornost od svých špatných rozhodnutí
nikdo je nenutil dotovat vozidla emitující nízké CO2
deset z deseti armádních strojů (tanků, stíhaček)
civilních letadel
Zemědělské stroje
a lodí neplní nic, co by se limitům pro auta byť vzdáleně blížilo
komíny, továrny, elekrárny....nic
vidláci jezděj dál Aviích, to nevadí nikomu.
A jdese po novejch autech, který sice neplní nějakou nesmyslnou normu, ale objektivně jsou to nejmenší zlo. A toi v rámci silnic.
[odkaz]
tenhle je v pohodě. asi.
Neboj se, dojde i na křovinořezy a sekačky. Koukal jsi někdy, kolik nákladu taková kontejnerová loď přepraví? Je třeba rozlišovat dopravu uvnitř a vně EU. Mezinárodně má EU svázané ruce. A byla tu preference neplést se do toho a nechat to na příslušných organizacích OSN (aby byl postup jednotný a každá země neměla vlastní pravidla). Nemysli si, v EU politici pění už hodně dlouho a nebaví je čekat. To je jen zlomek světových problémů. Například z toho, co se vypouští do oceánů, je mi na zvracení. A ovlivňuje to i nás, protože se to dostává do potravního řetězce.
bude stacit par zasvinenych litru nafty aby se to prodrazilo na opravach, prisnejsi emise a STK kde se opravdu zmeri co dane auto vypousti a ne ze se k vejfuku polozi sonda a pak 5 minut motor vrni, a tech aut do par let ubude
stat ma i velice rychlou a efektni moznost jak dostat "legalni" stara auta ze silnic, silnicni dan podle ruznych parametru, treba tak jak to zavadi Nemci a jak chtej vybirat poplatky za dalnice, kdtys se to spravne nastavi, tak si proste Franta rozmisli jestli si poridi nejakej naftovej pekac za 4 tisice eur kde rocne zaplati jen na poplatcich dalsich 500-1000 eur a nebo za 4 tisice eur treba hybrid nebo benzinak kde zaplati na poplatcich rocne treba jen 50-100 eur
ciste prakticky, v cele EU je tusim jen ctverice statu kde maji spotrebni dan rovnou nebo vyzsi na naftu nez na benzin, ve zbytku je ta dan na naftu nizsi, a ac je to pri rocnim najezdu treba 20 tisic km smesne mala rozdilova suma, tak lidi proste slisej i na tuhle smesne malou rozdilovou sumu a ten diesel si proste koupej, protoze nejen ze pojede za 5 na 100, ale jeste navic zaplati na danich o asi 2 kacky na litru min, a to se prece vyplati >:D (vtipne je to i z toho pohledu ze i mezi stejnyma palivama jsou rozdily v cenach i vic nez 2 koruny na litr, a ultra vtipne je to v tom pripade kdy takovej clovek pak tankuje to drazsi uplne stejne aplivo v domeni a s pocitem blazenosti ze prece to drazsi je to lepsi >:D )
To je marný. Když takovýdlemu křupanovi sešrotuješ jeho sazomet, koupí si koně a bude ho krmit svinstvem, jen aby z něj padaly větší hobna. No kobliha no fun 8-s
hovada hnusný, v USA je to ještě horší, takovýmto vidlákům s jejich motory o objemu klidně 7 litrů tam říkají "coalmakers" a proti nim musel být napsán speciální zákon
Pobít vidláky? Hele, seš jinak zdravej? Občas z tebe mezi normálníma věcima vypadnou takový ho.vna, že se jeden nestačí divit. Už vím, že hrozně nenávidíš Lexus. Taky vím, že hrozně nenávidíš kamioňáky. A teď už i vidláky? Máš vcelku zdravej rozum, ale občas by to chtělo asi tabletku.
Ok. ;-) Hodně dlouho jsem takový sazomety nepotkal, ale zrovna včera trojkový bávo E46, no troubil jsem na něho a mladej kluk čuměl, proč na něj troubím. I na čtvrt plynu mu to hulilo že málem nebyl vidět. Styděl bych se s tím jet i jen přes dědinu do servisu, a jemu to asi přišlo ok. 8-s
me posledni dobou smrdi snad každý druhy auto a to i když nekouri. mozna to je tim, ze sem se prestehoval na cistej vzduch skoro na samotu a tak jsem ke vsem tem dyzlovejm smradum daleko vnimavejsi
V rodine máme víkendovú chalupu, kde ti dávajú líšky dobrú noc a je tam čistý vzduch. Kým nepríde zima a nezačnu všetci kúriť v kotloch a kachliach na pevné palivo. Potom zistíš, že vlastne aj v Bratislave na najfrekventovanejších úsekoch je relatívne čistý vzduch ;-) .Chápem, že to nepochopíš
to ze ty ses dobytek, topis petflaskama a pak si stěžuješ na smradlavej vzduch, to je to same, jako když jezdis dyzlem a pak brecis kvůli zamorenymu vzduchu.
ja byl včera v pze a neskutecnej smrad z tech aut. staci par mesicu byt v cistym prostředí a hned cítíš jak je vzduch zamorenej. pripomina mi to dobu, kdy jsem po 3-4 mesicich prazdnin prijel do skoly do phy a citil ten smrad, tehda většinou ze stodvacítek, a druhej den si na to zvyknul a uz nic necitil. a vikendova "aklimatizace" doma na cerstvym vzduchu nepomohla abych ten smrad v pondělí citil znova, to jsem musel byt několik mesicu na cistym vzduchu abych to citil znova.
tim jen naznačuju, ze spousta lidi ten smrad vůbec nevnima, co dycha a co v nem zustava ...
Tak to zase ja ich stretavam velmi casto a to, ze su to najvacsi pretekari (lebo tahne vocpoda) je fakt. Presvedcil som sa o tom nedavno na cestach u vas pocas tyzdnovej dovolenky na nadhernych cestach juznej Moravy a Ciech a rovnako denne aj u nas. Bud si to vsimam viac alebo tych s brutalnou dymivostou fakt pribuda.
Plyn na podlahe, ciara za nim, ale predbehnut par aut musia stoj co stoj.
Kym sa to nezacne normalne za jazdy sledovat a odstavovat a merat mobilnymi EK s naslednym odobratim technicaku, nic sa nezmeni.
Nie je mozne, aby doslovne dechtomet plnil emisne normy. A to nemam na mysli teraz stare Avie s vynimkami.
ještě pochopil bych, ze do vypuknuti dyzlgejt před 2 lety byl naftak tupejma politikama preferevanej druh pohonu, i když odborna veřejnost vedela co za svinstvo naftak vypousti, ale vůbec nechapu, ze i když se uz 2 roky vi, co je naftak zac, ze je nafta oproti benzinu stale zvyhodnovana nižší spotrebni dani a stale se vyplati lit do nadrze naftu a vypouštět tak karcinogenni a jedovaty emise
už jsem to tady psal, prodeje dieselů by to snížilo jen o jednotky procent
nicméně by snad odpadli ti největší šílenci kteří by nikdy diesely neměli koupit (krátké trasy atd)
mně osobně je to jedno, v UK je nafta dlouhodobě DRAŽŠÍ než benzín a prodeje jsou na úrovni 47%
já jsem pro aby odpadla zrna od plev, plevy ať si kupují benzín
díky dlouhému dojezdu není k dieselu žádná alternativa
a tak to bude ještě 20 let
EK se dostala do slepé uličky - hon na CO2 vyžaduje prodej dieselů, kdyby klesly prodeje dieselů na 1/3, vyletěly by flotilové emise o 20%
existují na to studie
i u nas je pokles prodeju dyzlu o 10% a to dyzl je pro spoustu bezmozku porad modla.
v okamziku srovnani zatizeni spotrebnich dani benzinu a nafty bude benzin o 3kc levnejsi nez nafta a dojde k dalsimu poklesu prodeju naftaku.
kdyby bylo zatizeni zdaneni benzinu zvyhodneno proti nafte tak jak je nafta zvyhodnena proti benzinu dnes, stal by benzin o 6-7kc min nez nafta a naftak by si koupil jen zaprisahlej dunihlav.
v UK platilo zvyhodneni dyzlu pro vjezd do center mest, to dnes uz neplati a prodeje naftaku jdou dolu
aby při poklesu prodeju dyzlu z 1/2 na 1/3 stouply flotilove emise o 20%, to by benzin muzel zrat minimalne o polovinu vic nez odpovídající naftak, coz je blbost, protože to je v realu o 10-20%, tak nas tady netahej za nos
sice nevím kde se v tobě bere takový "spravedlivý" hněv ...............
ale jsi s tím umanutý jako malej harant
většina Tvých "snů" když budu parodovat Babiše není založena na faktech, ale na předpokladech a zbožných přáních
v čr neklesly prodeje o 10 ale pouze o 4%, vcelku normální sezónní výkyv, na jaře a v létě se neprodávají SUV a flotilová auta, obije se nejvíc prodává na podzim a v zimě
v UK klesly prodeje o jednotky procent
v Dojčlandu nebyly prodeje v dieselu nikdy vysoké
proto prodeje nijak výrazně neklesnou a proto lidi jako ty "sní" o jejich zákazu
na autoforu se dnes doctes, ze podil prodeju benzinu vs. dyzlu ze srpna 2015 51:45 stoupnul na 60:35 letos.
tedy pokles dyzlu o 10%.
hod sem link na tu studii, ze flotilove emise CO2 by stouply o 20% při poklesu prodeju dyzlu na 1/3. to snad není mozny ani ciste matematicky, když budu předpokládat, ze podíl prodeju dyzlu nikdy nebyl vetsi nez 60% a když budu brat nejaky aspoň trochu realny emise CO2
to je pokles relativní .........
s procenty nemůžeš takhle počítat
to by se musely poměřit prodeje v absolutních čísel
a musely by se zahrnou reexporty které čítají tisíce vozidel
(reexporty míří hlavně do Německa kde hysterie způsobila nárůst zájmu o benzíny)
samozrejme ze relativni.
procento vždycky udava nejakej relativni podíl ty hlavo.
srpnovej podíl prodeju dyzlu klesnul za 2 roky z 45 na 35%, coz je pokles o 10%.
před 2 lety v srpnu se prodalo o 6% vic benzinaku nez naftaku, letos o 25%.
trend je jasnej.
hod sem ten link na vzrust CO2 o 20% při poklesu podilu dyzlu na 1/3.
zadam te o to uz potreti
Tady mas link na pokles dieselu v GB o 20%:
[odkaz]
Pokles dieselu v Nemecku 12,7%:
[odkaz]
Kdybychom nebyli na webove diskuzi, tak bych si myslel, ze nemas internet. Mozna bys mohl prehodnotit "umanuty jako maly harant" ;-)
PS Jak ty pises: "v Dojclandu nebyly prodeje v dieselu vysoke". To je relativni, mne 47% (pred rokem) prijde dost. Nastesti letos v cervenci uz to bylo jen 40%. :yes: To "jen" je samozrejme take relativni :-)
PPS K tem procentum. To co psal topten, je pokles pomeru dieselu o deset procentnich bodu.
Ale pokles dieselu (z 45% na 35%) by byl o 22% (10/0,45). :-O
Ekologické a jiné organizace placené státem a zájmovými skupinami se můžou jít vycpat. Hon na čarodějnice a vnucování lidem nerentabilní elektromobily, víc článku jak O škodovce...
Osobne se mi vw jetta 1.4e libil. Bylo to prijemny svezeni na elektrinu po meste a na benzin mimo mesto. Samotne reseni mi prislo smysluplne, jen ta cena za auto byla vysoka.
Ad EU: v Belgii jezdi na naftu vsichni, protoze dan z auta se pocita podle cisla CO2 v TP vozidla. Je super mit CO2 pod 99g, pak jsou dane nizke. Takze vsichni jezdi na "cistou naftu". Je to des a hruza ten smradek. Dnes vime, ze se zapomnelo na emise NOx, ktere nizke CO2 kazi.
Svycari si v Zermatu poradili jednoduse. Smi tam jezdit pouze elektro-vozidla, bez spalovacich motoru. Ale to je svycarsko, mimo EU, kde je elektrina levna a vyrabeji ji v tolika jadernych reaktorech, ze by cely rakousko padlo na zadni cast tela.