Novinky
Anonym
0
když tehdá skoro všichni japonci vypadaly jako kopie amerik >😁 >😁 >😁
JDM
1
Tak pro Japonce to byl a stále je nejdůležitější trh a amici ty jejich malinký krabičky zrovna nemuseli tak se snažili přizpůsobit a jak tam dneska prodávají 😄
Anonym
0
Vono to bylo jinak - po válce pomohli japonslému průmyslu na nohy amíci a ty japonci byly až do určitýho roku zmenenými kopiemi amerik >😁
Motor 13B je dvourotorový s objemem komory 654 ccm. Tj. skutečný objem motoru je 1308 ccm a ekvivalentní objem tedy není 1,3 litru jak se píše v článku ale cca 2,6 litru
Stejně tak je v článku poněkud nesrozumitelná pasáž o malém točivém momentu. Samotný nízký moment není při dostatečném výkonu problém, pokud je správně přizpůsobeno zpřevodování. Autem nehýbe moment, autem hýbe výkon
Stejně tak je v článku poněkud nesrozumitelná pasáž o malém točivém momentu. Samotný nízký moment není při dostatečném výkonu problém, pokud je správně přizpůsobeno zpřevodování. Autem nehýbe moment, autem hýbe výkon
Ako mas pravdu, ale odznelo tam ze problemom bola hlavne zastara aut.prevodovka. Kto trochu vie o com je rec, ten si domysli. 😄
Pasáž o nízkém momentu je technicky nesprávná, ale srozumitelná zcela. Když napíšeš "auto bylo pomalé kvůli malému jmenovitému výkonu v nízkých otáčkách", polovina lidí nebude vědět, o čem je řeč.
Ale o nízkých otáčkách nebo porovnání charakteristik wankelů a pístových motorů nebyla v článku řeč vůbec. Autor srovnává výhradně maxima momentů což je samozřejmě nesprávný přístup. Kdyby to mělo fungovat tak jak to prezentuje p.Dusil, jezdili bychom dnes výhradně v turbodieselech
Však v nich také skoro všichni jezdí. A sám jste si teď odpověděl proč tomu tak je. 😄, tedy mimo jiné samozřejmě. Ano měla tam být správně charakteristika motoru z hlediska momentové křivky a nikoliv z hlediska vrcholu točivého momentu. O vrcholu momentu to opravdu není, ale může za leccos. Asi mi dáte za pravdu, když napíšu, že motor s maximem 200 N.m bude mít při běžné průběhu asi vyšší hodnoty v celém rozsahu otáček, než motor s vrcholem 110 N.m. Možná tam mělo být, že Wankellův motor není obecně zrovna pružný, což vím z vlastní praxe. Ano ekvivalentní objem je skutečně 2,6 litru. O to je to pak ještě horší.
az na to ze je to presne opacne... fyzikalne autom hybe krutiaci moment tj. sila ..vykon si nasledne vies dopocitat 😊..
Ale houby. Moment můžeš mít velký jak budeš chtít ale pokud k němu nebude i výkon auto se nehne
co si mal z fyziky...? 😄 moment na kluke motora je to co nasledne tu pracu vykonava ( vykon je praca za cas )..
jedine v com mas pravdu je ze moment mozes menit prevodovkou , cim sa max. vykon nemeni 😊..
ale primarnym hybatelom je sila/moment.
jedine v com mas pravdu je ze moment mozes menit prevodovkou , cim sa max. vykon nemeni 😊..
ale primarnym hybatelom je sila/moment.
O moje fyzikální znalosti neměj strach. Opakuji že samotný moment bez výkonu autem nehýbe, práce se začne konat až s pohybem. Moment může působit a auto se přesto hýbat nemusí
Vem si třeba auto stojící v kopci se zařazeným kvaltem a vypnutým motorem, a pak to stejné auto jedoucí pomalu stálou rychlostí do kopce. V obou případech bude moment kterým působí motor shodný (ztráty teď neřeším), ale v prvním případě u stojícího auta je výkon nulový. Pohyb auta tedy není svázaný s momentem ale s výkonem, bez výkonu není pohyb, jen moment na to nestačí
Vem si třeba auto stojící v kopci se zařazeným kvaltem a vypnutým motorem, a pak to stejné auto jedoucí pomalu stálou rychlostí do kopce. V obou případech bude moment kterým působí motor shodný (ztráty teď neřeším), ale v prvním případě u stojícího auta je výkon nulový. Pohyb auta tedy není svázaný s momentem ale s výkonem, bez výkonu není pohyb, jen moment na to nestačí
bavime sa o krutiacom momente co je schopny "vyprodukovat" motor..takze priklad so stojacim autom je irelevantny..
bez momentu nie si schopny konat pracu cize motor nevykona ani vykon.. 😄 a akonahle ma motor nejaky moment ( silu ) tak ma aj nejaky vykon..( pokial ho nezablokujes vyssou silou )..
takze vykon motora ( schopnost konat pracu ) je dosledkom siloveho posobenia na hriadel ( kluku , cokolvek )..
bez momentu nie si schopny konat pracu cize motor nevykona ani vykon.. 😄 a akonahle ma motor nejaky moment ( silu ) tak ma aj nejaky vykon..( pokial ho nezablokujes vyssou silou )..
takze vykon motora ( schopnost konat pracu ) je dosledkom siloveho posobenia na hriadel ( kluku , cokolvek )..
Opět se mýlíš. Pokud tvrdíš že ten příklad je irelevantný a chceš aby motor ten moment aktivně produkoval, tak si do mého příkladu dosaď místo spalováku elektromotor. Když v elektromobilu přidáš přesně tolik "plynu" abys vyvážil stojící auto v kopci, auto bude stát, motor bude produkovat moment ale výkon bude stejně nulový. Ale myslím že jsi to už pochopil taky.
Nicméně hlavní je fakt, že hodnota momentu motoru nic neříká o tažné síle auta a o jeho zrychlení. Dvě stejné auta se stejným okamžitým výkonem budou mít stejné okamžité zrychlení i když se okamžité momenty jejich motorů budou v té chvíli libovolně lišit.
Prostě rozhoduje především výkon, moment je podružný. A votom to je
Nicméně hlavní je fakt, že hodnota momentu motoru nic neříká o tažné síle auta a o jeho zrychlení. Dvě stejné auta se stejným okamžitým výkonem budou mít stejné okamžité zrychlení i když se okamžité momenty jejich motorů budou v té chvíli libovolně lišit.
Prostě rozhoduje především výkon, moment je podružný. A votom to je
nechce sa mi v tom uz vrtat 😄 ... zaklad je v tom ze motor z fyz. hladiska vie posobit silou..
presne ako si to napisal elektromotor moze drzat auto v kopci..
tvoj priklad bol irelevatny lebo si pisal automobil s vypnutym motorom..
si proste napisa fyzikalne rovnice a zistis ze bez sily/momentu nenulovy vykon neexistuje.
presne ako si to napisal elektromotor moze drzat auto v kopci..
tvoj priklad bol irelevatny lebo si pisal automobil s vypnutym motorom..
si proste napisa fyzikalne rovnice a zistis ze bez sily/momentu nenulovy vykon neexistuje.
od prvního pohledu říkám: "hele Holden Kingswood" a taky že jo.......v Austrálii jednu dobu nejpopulárnější vůz. Vyráběl se v Claytonu, předměstí Melbourne někdy v 70tých létech v několika verzích i s osmiválci.