Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Insignia GSi Sports Tourer nastupuje s peprným turbodieselem

37 komentářů

Avatar - Brumbal
Brumbal
3.dny stara novinka je tu, pozde ale prece. Reakce auto.cz jsou aktualizovany asi stejne rychle jak TV zpravy v KLDR o zpravach ve svete >😁
Avatar - wladyk
wladyk
Opravdu velmi "peprný" motor. Netušil jsem, že mám něco s takovým přirovnáním ve svém autě a na ten výkon mu stačí jedno turbo a není to novinka. >😁
Avatar - iudex
iudex
154 kW nie je úplne málo, najsilnejší naftový Superb má len 140 kW. Každopádne GSi sa ani netvári ako športiak (to by označili OPC), je to najsilnejší motor s nejakými športovými prvkami, inak motor môžeš mať aj v bežných nešportových verziách (Dynamic, Innovation).
andy2214
Zatim, do prichodu bi-tdi..

Jinak 154kw a 7,9s a 191kw a 7,5s, to je vyslovene dynamicky propadak.

Kombinovana spotreba u dieselu 7.5l/100, je taky masakr. I kdyby to odpovidalo realite, je to na diesel strasne moc. Ve meste to bude zrat kolik. 9-10?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak A6 se stejně silným naftovým třílitrem a dvojspojkou má 7,5s, v kontextu toho mi Opel s HDM jako propadák nepřijde. Ale benzín se 191kw - to už je vážně zvláštní.
Spotřeba 7,5 u dieselu - pokud by to byla reálná, budiž. Pokud to je papírová a reálná bude ještě min. o litr vyšší, pak dělají u Opelu něco špatně.
andy2214
Pak nezbyva nez smeknout pred MB - dvoulitr 143kw 7.3s 240km/h a spotrebu dlouhodobou mam 6.3 a to jezdim.z 80% ve meste. Sice dost v
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak o tom není pochyb, že se nové diesely MB povedly. Pokud má prase řidič jako ty 6,3, je to až neuvěřitelná cifra. >😒] 😉
To nemyslím jako zpochybnění.
andy2214
Sice dost vnoci, ale rychle, rozjezdy na sport+ a plny plyn jsou kazdou chvili 😄 7.5 mam pres den ciste v hustym provozu po centru. 7.5 kombi je hrozne moc.
andy2214
Kdyz jedes chvili jako prase a chvili normalne, prumer neni nijak hrozny. Ja jel ted do Tabora, co to dalo vzhledem k hustsimu provozu. Bylo tam asi 7.6. Nazpatek v klidu a vysledek 5.3. Takze tak.
King of rain
Hele Andy to tam budeš mít v autě určitě TéDíčko a to je majstrštyk, určitě vylepšenou verzi.Když pojedeš nad 180 km/ hod, tak ti to bude naftu vyrábět. >😁
Nicco
K cemu ti je proboha luxusni traktor s 240kmh ve meste?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Taxik >😁
Avatar - speedfred
speedfred
aby si mohol dávať Mustangy k svačine.
Avatar - simon_sez
simon_sez
na Mustang staci 1.6tdi, toto bude skor na Veyron 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co je to za hloupou otázku?
Nicco
Hloupe rozhodnuti, hloupa otazka.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hloupé rozhodnutí mít coby taxi MB E 250d? Co je na něm hloupého, pokud s dovolením pomineme emise? Tohle "hloupé rozhodnutí" je v taxislužbě v celé Evropě už několik desetiletí velmi časté.
(pokud jsi nevěděl, že je Andy taxíkář, ok)
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím s tým, že na 191 kW je stovka za 7,5s slabota, už som na to upozorňoval pri uvedení modelu. Na druhej strane je to 5-metrové kombi s automatom (HDM, ktorý je v zásade pomalší, ako DSG, naviac s 8 stupňami, ktorý do stovky radí iste viackrát ako 6-st., čo stojí desatinky).
A naftu by som za dynamický prepadák neoznačil. Ak dáš vedľa toho porovnateľne veľké a ťažké kombíky (teda horná časť strednej a vyššia stredná) s A/T, tak ten rozdiel je zanedbateľný. Napr. Mondeo kombi 2,0TDCI 154 kW: 8,1s, E220d kombi 143 kW: 7,7s, XF Sportbrake 2,2d 147 kW: 8,8s. Takže Insignia so 7,9s nie je žiadny prepadák, ale taký dynamický priemer.
Avatar - fOE
fOE
Myslim ze je chyba se tocit kolem 0-100. Za me je to jeden nic nerikajici udaj. Jinym zprevodovanim se da dosahnout sekunda hore dole, jinou setrnosti k technice (neomezovanim max Nm na prvni kvalty) se da dosahnout sekunda hore dole...
Navic si nedovedu predstavit rezim, krom taxikareni po Praze, u ktereho bych tento udaj, a ted chvilku predpokladejme ze jej kazda automobilka uvadi vazne realny, povazoval za zasadni a denne jej vyuzival. Na dalnici se nenapajim z 0 a nezrychluju jen po 100. Pri vyjizdeni z mesta nejdriv nezastavim abych se pak rozjizdel z 0 atd.

To auto to chce projet a porovnat pruzne zrychleni, pokud to nebude odpovidat 147kw, pak je neco spatne, jinak se dost mozna tocime kolem chimery. To same plati pro benzin.
Avatar - iudex
iudex
Presne o tom píšem, z cifry 0-100 by som nerobil ešte veľké závery, je to najmä vec sprevodovania (a je známe, že Opel robí prevodovky dosť eko, teda ťažké prevody). Aj keď je pravda, ž Opely dynamikou nikdy úplne nevynikali; Insignia 1,5t 103 kW, čo som skúšal, bola naozaj dynamicky slabota a aj tie testy 2,0t sa nesú v duchu "fajn, ale čakali sme viac".
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já jsem z 0 na 100 nejel naplno možná ani jednou za rok, ale rozhodně to beru jako údaj říkající cosi o dosahované dynamice. Takže je mi jedno za jak dlouho auto zrychlí na stovku, ale coby údaj porovnatelný s ostatními auty mi přijde relevantní. Daleko víc, než pružné zrychlení na pětku z testů SM.
Avatar - speedfred
speedfred
P 508gt so 150kW sa tiež motal na 100 za cca 8s pri 6st HDM prevodovke, pružné zrýchlenie mal ale slušné a minimum si pomáhal podraďovaním. Spotreba 6.2-6.5 pri miernych nadlimitných rýchlostiach a na 19 kolesách.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
.
kuny
no jo, ja mam ten 2,0 tdi v passatu, 0-100 mam za 7,7 a maximalku mam 237... takze me tyhle parametry insignie prijdou take pomerne slabe 😒.
Avatar - iudex
iudex
Passat kombi má 7,9s, teda rovnako ako Insignia. Ten výkon zrejme žerie 8-st HDM automat (vs. rýchla dvojspojka v Passate).
Avatar - Jenik3
Jenik3
Smankote, proc dyzl?
frite
Zrychlení z nuly na sto není žádný homologovany údaj. automobilka si tam víceméně může napsat co chce a některé automobilky jsou známé tim že tento údaj dávají hodně optimistický - ono to pak na papíře při prodeji lip vypadá..
kalousek
Ten unikátní pohon zadních kol bez diferáku asi zas tak unikátní nebude. Obdobné řešení má určitě i Focus RS a měla jej už před hromadou let tuším i starší generace Legendu
Avatar - iudex
iudex
Práve na ten Focus RS sa poukazovalo ako na referenciu (myslím, že aj samotný Opel), ale v rámci stredného mainstremu je to jedinečné (a zrejme i v rámci celej strednej). Legend bola vyššia trieda.
kalousek
Jasně, jestli auta rozkouskujeme do tříd tak v každé pak může být to stejné řešení unikátem.
Avatar - iudex
iudex
To už je skôr chyba nadpisu (typické pre ACZ), unikát to samozrejme nie je, každopádne stále je to jedno z mála bežných áut, ktoré má takýto pohon 4x4 a v triede jediné. Mňa by osobne celkom tešilo, že môžem mať vo svojom rodinnom dostavníku pohon 4x4 zhodný s jedným s najlepších hothečov s výkonom o polovicu väčším.
Mr.Murphy
.... chápu že marketing chce své, ale označovat kombíka v naftě pro Opel poměrně ikonickou zkratkou GSi je poněkud.... no.... ale tak co, taková je doba....
Avatar - Bubáq
Bubáq
Tak podvozek i sedadla určitě označení GSi odpovídají. Není třeba vůz pomlouvat ještě před tím, než bude otestován.
jiras_
To je ten dnešní kindermarketing. Když chci benzínovej dvoulitr s turbem, tak musím nějaké RS, GT atp. Jako "bonus" si musím zaplatit nějaký hnusný oplastování, vejfuk řve jak eunuch v přechodu a přitvrdí tomu podvozek, jak kdyby po tom každý toužil. Jinak ten motor prostě neprodají.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak kupodivu třeba Superb jde i bez toho. 😉
Avatar - Emel
Emel
To ale přece není pravda, Insignia má ten dvoulitr už od začátku v ostatních výbavách, jen teď k tomu přišlo GSi. Stejně jako Superb, Mondeo, Passat - ty můžeš taky koupit i s top motorem v normální výbavě.
Avatar - iudex
iudex
Ako Ti už vysvetlili kolegovia vyššie, dvojlitrové turbo v triede máš v prevažnej väčšine v bežných verziách, žiadne športové deriváty, žiadne krídla či strieľajúce výfuky. Trošku si pletieš triedy (zrejme píšeš o hothečoch nižšej strednej).