Opel odhaluje druhou karosářskou variantu sportovně střiženého modelu Insignia GSi v podobě kombi Sports Tourer. Obě provedení si pak jako první prohlédnou návštěvníci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
154 kW nie je úplne málo, najsilnejší naftový Superb má len 140 kW. Každopádne GSi sa ani netvári ako športiak (to by označili OPC), je to najsilnejší motor s nejakými športovými prvkami, inak motor môžeš mať aj v bežných nešportových verziách (Dynamic, Innovation).
Jinak 154kw a 7,9s a 191kw a 7,5s, to je vyslovene dynamicky propadak.
Kombinovana spotreba u dieselu 7.5l/100, je taky masakr. I kdyby to odpovidalo realite, je to na diesel strasne moc. Ve meste to bude zrat kolik. 9-10?
Tak A6 se stejně silným naftovým třílitrem a dvojspojkou má 7,5s, v kontextu toho mi Opel s HDM jako propadák nepřijde. Ale benzín se 191kw - to už je vážně zvláštní.
Spotřeba 7,5 u dieselu - pokud by to byla reálná, budiž. Pokud to je papírová a reálná bude ještě min. o litr vyšší, pak dělají u Opelu něco špatně.
Tak o tom není pochyb, že se nové diesely MB povedly. Pokud má prase řidič jako ty 6,3, je to až neuvěřitelná cifra. >:-[];-)
To nemyslím jako zpochybnění.
Sice dost vnoci, ale rychle, rozjezdy na sport+ a plny plyn jsou kazdou chvili :-) 7.5 mam pres den ciste v hustym provozu po centru. 7.5 kombi je hrozne moc.
Kdyz jedes chvili jako prase a chvili normalne, prumer neni nijak hrozny. Ja jel ted do Tabora, co to dalo vzhledem k hustsimu provozu. Bylo tam asi 7.6. Nazpatek v klidu a vysledek 5.3. Takze tak.
Hele Andy to tam budeš mít v autě určitě TéDíčko a to je majstrštyk, určitě vylepšenou verzi.Když pojedeš nad 180 km/ hod, tak ti to bude naftu vyrábět. >:D
Hloupé rozhodnutí mít coby taxi MB E 250d? Co je na něm hloupého, pokud s dovolením pomineme emise? Tohle "hloupé rozhodnutí" je v taxislužbě v celé Evropě už několik desetiletí velmi časté.
(pokud jsi nevěděl, že je Andy taxíkář, ok)
Súhlasím s tým, že na 191 kW je stovka za 7,5s slabota, už som na to upozorňoval pri uvedení modelu. Na druhej strane je to 5-metrové kombi s automatom (HDM, ktorý je v zásade pomalší, ako DSG, naviac s 8 stupňami, ktorý do stovky radí iste viackrát ako 6-st., čo stojí desatinky).
A naftu by som za dynamický prepadák neoznačil. Ak dáš vedľa toho porovnateľne veľké a ťažké kombíky (teda horná časť strednej a vyššia stredná) s A/T, tak ten rozdiel je zanedbateľný. Napr. Mondeo kombi 2,0TDCI 154 kW: 8,1s, E220d kombi 143 kW: 7,7s, XF Sportbrake 2,2d 147 kW: 8,8s. Takže Insignia so 7,9s nie je žiadny prepadák, ale taký dynamický priemer.
Myslim ze je chyba se tocit kolem 0-100. Za me je to jeden nic nerikajici udaj. Jinym zprevodovanim se da dosahnout sekunda hore dole, jinou setrnosti k technice (neomezovanim max Nm na prvni kvalty) se da dosahnout sekunda hore dole...
Navic si nedovedu predstavit rezim, krom taxikareni po Praze, u ktereho bych tento udaj, a ted chvilku predpokladejme ze jej kazda automobilka uvadi vazne realny, povazoval za zasadni a denne jej vyuzival. Na dalnici se nenapajim z 0 a nezrychluju jen po 100. Pri vyjizdeni z mesta nejdriv nezastavim abych se pak rozjizdel z 0 atd.
To auto to chce projet a porovnat pruzne zrychleni, pokud to nebude odpovidat 147kw, pak je neco spatne, jinak se dost mozna tocime kolem chimery. To same plati pro benzin.
Presne o tom píšem, z cifry 0-100 by som nerobil ešte veľké závery, je to najmä vec sprevodovania (a je známe, že Opel robí prevodovky dosť eko, teda ťažké prevody). Aj keď je pravda, ž Opely dynamikou nikdy úplne nevynikali; Insignia 1,5t 103 kW, čo som skúšal, bola naozaj dynamicky slabota a aj tie testy 2,0t sa nesú v duchu "fajn, ale čakali sme viac".
Já jsem z 0 na 100 nejel naplno možná ani jednou za rok, ale rozhodně to beru jako údaj říkající cosi o dosahované dynamice. Takže je mi jedno za jak dlouho auto zrychlí na stovku, ale coby údaj porovnatelný s ostatními auty mi přijde relevantní. Daleko víc, než pružné zrychlení na pětku z testů SM.
P 508gt so 150kW sa tiež motal na 100 za cca 8s pri 6st HDM prevodovke, pružné zrýchlenie mal ale slušné a minimum si pomáhal podraďovaním. Spotreba 6.2-6.5 pri miernych nadlimitných rýchlostiach a na 19 kolesách.
Zrychlení z nuly na sto není žádný homologovany údaj. automobilka si tam víceméně může napsat co chce a některé automobilky jsou známé tim že tento údaj dávají hodně optimistický - ono to pak na papíře při prodeji lip vypadá..
Ten unikátní pohon zadních kol bez diferáku asi zas tak unikátní nebude. Obdobné řešení má určitě i Focus RS a měla jej už před hromadou let tuším i starší generace Legendu
Práve na ten Focus RS sa poukazovalo ako na referenciu (myslím, že aj samotný Opel), ale v rámci stredného mainstremu je to jedinečné (a zrejme i v rámci celej strednej). Legend bola vyššia trieda.
To už je skôr chyba nadpisu (typické pre ACZ), unikát to samozrejme nie je, každopádne stále je to jedno z mála bežných áut, ktoré má takýto pohon 4x4 a v triede jediné. Mňa by osobne celkom tešilo, že môžem mať vo svojom rodinnom dostavníku pohon 4x4 zhodný s jedným s najlepších hothečov s výkonom o polovicu väčším.
.... chápu že marketing chce své, ale označovat kombíka v naftě pro Opel poměrně ikonickou zkratkou GSi je poněkud.... no.... ale tak co, taková je doba....
To je ten dnešní kindermarketing. Když chci benzínovej dvoulitr s turbem, tak musím nějaké RS, GT atp. Jako "bonus" si musím zaplatit nějaký hnusný oplastování, vejfuk řve jak eunuch v přechodu a přitvrdí tomu podvozek, jak kdyby po tom každý toužil. Jinak ten motor prostě neprodají.
To ale přece není pravda, Insignia má ten dvoulitr už od začátku v ostatních výbavách, jen teď k tomu přišlo GSi. Stejně jako Superb, Mondeo, Passat - ty můžeš taky koupit i s top motorem v normální výbavě.
Ako Ti už vysvetlili kolegovia vyššie, dvojlitrové turbo v triede máš v prevažnej väčšine v bežných verziách, žiadne športové deriváty, žiadne krídla či strieľajúce výfuky. Trošku si pletieš triedy (zrejme píšeš o hothečoch nižšej strednej).