Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia GSi Sports Tourer nastupuje s peprným turbodieselem

Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
11 Fotogalerie
Diskuze (37)
Opel odhaluje druhou karosářskou variantu sportovně střiženého modelu Insignia GSi v podobě kombi Sports Tourer. Obě provedení si pak jako první prohlédnou návštěvníci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Opel již v červenci letošního roku poodhalil model Insignia GSi, který tenkrát představil prostřednictvím několika snímků a doplnil je i informacemi o designu, výbavě a technice včetně výkonu přeplňovaného zážehové čtyřválce, zatímco v případě turbodieselu pouze padla zmínka, že bude v nabídce.

Opel Insignia GSi Sports Tourer nyní navazuje na červencové odhalení sesterského provedení, s nímž sdílí do jisté míry design, výbavu i techniku a přináší odhalení specifikací slibovaného turbodieselu.

Sportovně laděné kombi zamíří na trh se vznětovým dvoulitrem BiTurbo, disponujícím nejvyšším výkonem 154 kW (210 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 480 N.m dostupným od 1500 min-1. Tyto hodnoty mají stát za akcelerací z 0 na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlostí 231 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má být 7,3 litru nafty na 100 km.

Pro příznivce benzinu bude Insignia GSi Sports Tourer k dispozici se stejným přeplňovaným čtyřválcem o objemu dvou litrů jako Insignia GSi, což znamená nejvyšší výkon 191 kW (260 k), točivý moment 400 N.m od 2500 do 4000 min-1, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s, maximální rychlost 245 km/h a spotřebu paliva v kombinovaném provozu 8,7 litru benzinu na 100 km.

Pro oba motory je standardem osmistupňová automatická převodovka, nabízející možnost řazení pomocí páček pod volantem. Jestliže se spolehnete na automatiku, můžete vybírat z běžného, nebo sportovního nastavení změny převodu.

Opel Insignia GSi Sports Tourer je stejně jako Insignia GSi s benzinovým i vznětovým motorem vybaven pohonem všech kol. Ten je místo klasického diferenciálu unikátně tvořen dvěma lamelovými spojkami u zadní nápravy. Toto řešení umožňuje vektorovat točivý moment, přičemž účinně pomáhá potlačovat nedotáčivost auta. Čtyřkolka je výhodná i z hlediska gripu, který vylepšují i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S na 20palcových kolech.

Ve srovnání s běžnou Insignií Sports Tourer došlo ke snížení podvozku, díky kratším pružinám o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách, zatímco o vylepšení brzdných schopností se postaral systém Brembo s předními kotouči o průměru 345 mm v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny.

Za použitou technikou nijak nezaostává sportovně střižený design a ani provedení interiéru.

Exteriér se může pochlubit dynamicky působícími liniemi díky nově tvarovaným nárazníkům, zatímco v interiéru zaujmou kůží obšitá sportovní sedadla s integrálními opěrkami hlavy a s certifikátem AGR (speciálně vyvinutá pro GSi), kožený multifunkční sportovní volant a hliníkové pedály.

Opel pak nezapomíná vyzdvihnout ani praktickou stránku modelu Insignia GSi Sports Tourer v podobě zavazadlového prostoru, jehož objem lze zvětšit z 560 na 1665 litrů.

Opel s novými sportovně laděnými zástupci aktuální generace modelu Insignia navazuje na dlouhou tradici modelů s označením GSi. Jako první vyjely v roce 1984 modely Manta GSi a Kadett GSi, které byly poháněné čtyřválcem o objemu 1,8 l o výkonu 85 kW (115 k).

O čtyři roky později vyjel Kadett 2.0 GSi 16V poháněný novým 16ventilovým čtyřválcem DOHC o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW (150 k). Tento čtyřválec dostala i první Astra GSi. V roce 1993 přibyl alternativní motor o objemu 1,8 l o výkonu 92 kW (125 k).

Verze GSi existovala v mnoha variacích i v modelové řadě Corsa – první generace z roku 1988, která začínala na výkonu 74 kW (100 k), je dnes vyhledávaným objektem mezi sběrateli. Dosud posledním GSi modelem značky Opel byla Corsa D, která vyjela v srpnu 2012.

Vstoupit do diskuze (37)