Předseda představenstva firmy Reinhard Jung dnes na moskevském autosalonu řekl, že tahoun prodeje Octavia Tour zůstane ve výrobě další dva roky a mezitím se bude uvažovat o jeho případném nástupci.
po nevydarenom roomstrovi, po otrasnej fabii, po maxi jazvecikovy(superb) prichadza tato sprava...viem ze su to zisky ale automobilka by mala napredovat a nie vkuse predavat tuto octaviu :no: tento stary kombik sa mi nepaci...nova uz je v pohode :yes: ale neviem si predstavit ze niekto za mnou pride a povie ze si kupil nove auto a uvidim tuto voktáfkuvtédéíčkunahlínach tak by som sa asi rozosmial >:D
No problém by bol v tom že by si nevedel z čoho sa smeješ >:D Nielen z dizajnu ale aj z "odvahy" škodovky a hlavne z kolónky dátumu výroby z technického >:D . 2008 Uvidíš, pozreš na auto, pozreš nas5, nasadíš brejle a s otvorenou hubou povieš - To vážne?!?!? >:D
:yes::yes: ja by som mu potukanim po hlave pripomenul ze urobil zle >:D ale akoze fakt toto sa mi nepaci drzat tak zastaraly model vo vyrobe este 2 roky...
V každom prípade by som nás a južnú Afriku neporovnával... Neplatia tam žiadne emisné normy, STK a ani dopravné predpisy. Poďalšie ten Golf nieje II. ale jednička s palubovkou z Fabie I. a jeho cena neprekračuje v prepočte 100.00,- Drahšie autá sú nepredajné.
sorry, fakt je to dvojka..no aj tak neva, z čoho to má palubku je mi u *..
neporovnávam JAR zo stredoeurópskymi krajinami, len vravím že to nie je žiadna uganda kde majú autá len členovia momentálne vládnucej teroristickej organizácie
a to uno? v brazílii sa predáva celkom solídne a nehovor že iné autá sú tam nepredajné
S tou Ugandou si ma pobavil... >:D:yes: , Uno alias Fiat Mille je samozrejme OK, predáva sa tam slušne a preto ho stále modernizujú. A to je ten rozdiel, Tour sa nemodernizuje. Viem, že by bolo divné mať na trhu dva mdely Oktávky ktoré by sa paralelne modernizovali a predávali. No Škoda sa do tejto situácie dostala sama a zjavne jej to vyhovuje. Prečo nie, kým sa to predáva a dokonca sa na tom aj rižuje... :-)
Máš tiež pravdu ibaže ja s čujom nedokážeme pochopiť prečo sa im to tak páči :-) . Áno je to vydarený model hlavne kombi ale tak už predsa len je to dosť zastarané. A možno sa Škoda snaží prekonať rekord so škodovkou bezo zmien >:D
No a? Co je na tom? My si taky pred necelymi 2 roky koupili novou Octavii combi tour. Sice stary motor (1.6 MPI), ale auto je velmi spolehlive (rocne se najezdi pres 30 000km), design je porad OK i po tolika letech vyroby, interier je kvalitni a mista vzadu, jak se ve vsech testech tak moc kritizuje, je tak akurat, vzdy se tam kazdy v pohode vesel. Velky kufr, slusna vybava a hlavne velmi dobra cena. Aktualni Octavia je sice pekne auto, ale to, co za ni chteji, je podle me fakt strasny. Navic to ma v zakladu uplny ....
ahoj vi king...pred 2 rokmi bola ina doba >:D som rad ze mate tu oktaviu a ste s nou spokojni...ale po 2 rokoch je to ine...mne sa facelift pita uz aj na novej generacii nie to este vyrabat staru...a verim ze ta vasa octavia je spolahliva co sa o niektorych kusoch novej neda povedat :yes: a pritom nova je dost predrazena a urcite by som volil konkurenciu :yes: zo ceedom Sw mam dost velke skusenosti oco ho ma ako sluzobaka takze by som mal vyber asi isty...este by som uvazoval aj nad focusom...golf neprichadza do uvahy >:D
;-) Je pravda, ze az budeme vyberat buduce auto, budeme sa uz pozerat na insie modely, hlavne kvoli nutnosti 5-rocneho leasingu v CR. Ja bysom taktiez investoval do inych aut v nizsej strednej, keby som mal vodicak, dost penazi na nove auto a rozhodoval by som sa, co kupim, tak by sa v mojom hladaciku objavili urcite Civic, Bravo, Focus, ale aj Golf VI(ten ale asi bude zozaciatku dost drahy, v tomto pripade ale tu cenu znesiem ovela viac nez v pripade Octavie, ktora je domacou znackou a ma byt akoze ludovou znackou. To ma sice byt aj VW, ale tak to uz je jedno >:D). Nemam proti VW nic, su to kvalitne auta podla mna. Ceed a i30, tam by som sa asi nedival, stale mam taku istu nedoveru voci Koree. Ale rozhodne uznavam pokrok, ktory ako Kia, tak aj Hiunday urobili.
Lidová značka? Proč? Že to tak bylo? Blbost. Když škoda vyráběla auta na světové úrovni, tj. před válkou, lehce po ní a ted nikdy nebyla levná. To až za komunistů, protože vyráběla šmejd a skyzila si pověst. Před válkou škoda vyráběla v licenci jedno z nejluxusnějšíéch aut světa a to bylo kvalitnější i dražší než originál. Lidová značka je Dacia, Vaz, a třeba i ta Kia.
Ano, to taky nechapu, Volkswagen - lidovy vuz, ale ty ceny jsou dost uber >:-[]. Ale u VW mi ty ceny prijdou vzhledem k tomu, co za ne dostanu, snesitelnejsi nez u Skody. Subjektivne, netvrdim, ze to tak opravdu je, ale radsi dam 500 000 za zakladniho Golfa nez 500 000 za zakladni Octavii (ceny jsou pouze jako priklad, neodpovidaji realnemnu ceniku).
Pardon, ze tak micham reci, snazim se odpovidat na Slovaky slovensky a na Cechy cesky, ale nekdy si to neuvedomim a pisu tak, nebo tak. :-!
Fakt nechápem prečo sa tu stále ktosi naváža do VW že ľudové autá... To že niekto pred 50-rokmi začal fakt vyrábať ľudové autá a (bohužiaľ) si to dal aj do mena automobilky je jedna vec. Vo vtedajšej dobe tie autá boli fakt za ľudové ceny a postavili Nemecko na nohy. Pokrok a vývoj šiel ďalej a taktiež životná úroveň Nemcov ltorý už chceli viac auta a kľudne aj za viac peňazí. To sa mala vtedy automobilka akože premenovať? Lacné autá vo vtedajšej dobe robilo aj BMW a ???
nie, čítaj ako vidíš, podľa názvu je najľudovejšou značkou VW, žiadne domýšlanie podtextu, žiadne čítanie medzi riadkami..ako som to napísal tak som to myslel takže klíííídek ;-)
No keď chceš tak kľudne sa to dá preložiť aj tak: Ľudové auto je medzi ľuďmi obľúbené a tak si ho kupujú. :-) čo potvrdzujú aj predajné čísla... takže je vlastne ľudové >:D >:D >:D
Ano, ja vim, ze pred valkou vyrabela Skoda prestizni znacky, ale dnes se zameruje na mala auta - Fabia, Roomster, Octavia, to nejsou zadna velka auta. 2x segment B a 1x segment C. Nepocitam ted Superb. Ted prijde Yeti, to bude opet na podvozku tridy malych aut (segment B). Superb je jen takovy "vystrel" do vyssich sfer, docela povedeny, nutno uznat. Mne proste dnesni Skoda pripomina Fiat. A v hierarchii VW je nejniz. Takze by mela zaujimat pozici te nejlidovejsi znacky, hlavne tedy v CR. Navic je to domaci znacka. Souhlasim s tebou, ze za to muzou komunisti, kteri znicili tu prestizni Skdou, ale myslim, ze Skoda opravdu pozaduje za svoje vyrobky prehnane ceny. A to, ze za 250 000Kc, clovek dostane krabicy, ktera pusobi dojmem, ze je vyssi nez sirsi, a nedostane ani uzaviratelnou schranku pred spolujezdcem, to je tristni. Hlavne ze ma nejmekci plasty na svete.
Na výrobu levných vozů jsou jiné značky. Evidentně lidem nedělá problem zaplatit za škodu stejně jak třeba za mazdu, i když je mazda lepší. A to nejen v ČR. Navíc škoda zlevnit může kdy bude chtít, ale třeba PSA nebo Renault už zdražit nemůžou protože každý u nich už s nízkou cenou počítá. Zdražit jde těžko, zlevnit kdykoliv. Až bude třeba.
Ale nemyslim si, ze Skoda zlevni. Je pravda, ze napr. ceny Superbu II me mile prekvapily, takze at nejsem na Skodu jen zly. Ja nemam proti Skodam v ohledu kvality ani ň. Dobre materialy, spolehliva auta (samozrejme ne dokonala, ale nadprumerne. Design hodnotit nebudu, to at si kazdy zhodnoti jak chce. Ale pomer cena/vybava je podle me tristni a to me od Skody dost odrazuje. Na druhou stranu, servis clovek najde prakticky vsude. Jake jsou ceny nahradnich dilu, to nevim, to se priznavam, takze nemuzu posoudit.
Ceny jsou vyšší, ale neni problem to prodat. Tak proč zlevnovat? Až problem bude něco s tím budou muset dělat. Fabia je v zahraničí velmi dobře hodnocené auto. To že je menší než přerostlá 207 a spol beru jako výhodu protože je to auto do města. Třeba ta 207 je jako rodinné auto v realu nepoužitelná a do města zas zbytečně velká, hlavně na šířku. Bydlim v Praze, takže to znám. Jediný problem u fabie vidim vzhled, ale to je každého věc.
No to je pravda, proc zlevnovat? Mas pravdu, neni duvod, kdyz se dobre prodavaji. Jo, 207 je prerostle auto. Mne osobne se v tride malych aut nejvic zamlouva Grande Punto. Je mozne, ze nema nejlepe zpracovany interier a nejlepsi materialy, ale svym vzhledem si me naprosto podmanilo. Kdybych si mel koupit male auto, s kterym nebudu jezdit skrz celou republiku nekolikrat do mesice, tak asi pujdu do nej. Jako auto do mesta nebo na obcasne vyjeti mimo, mi to prijde idealni. Ale otazne je, jaka je spolehlivost. Preci jen Fiaty nebyly v tomto vzdy nejlepsi, ale taky zavisi na konkretnim kusu.
Italské auta mám rád. Fiat je už několik let naprosto v pohodě. Motory od něj nakupuje GM do opelu, saabu, cadilacu..., suzuki sx4 je z vývoje fiatu a je ok. Takže bych se nebál.
Ja si taky myslim, ze Fiat ma skvele motory. Ja jen, ze italska auta nebyla (aspon v poslednich letech, co ja pamatuju) povazovana za ta nejspolehlivejsi. Takze panuje urcita neduvera. My treba meli kdysi Punto a s nim jsme nemeli zadny problem. Takze ja osobne mam k Fiatu kladny vztah. A jejich designy povazuji za uzasne jako ostatne u drtive vetsiny italskych aut. V ruznych testech, at uz na internetu nebo v motoristickych magazinech, je treba Fiat casto kritizovan za "lacine plasty v interieru" apod., to ja ale zhodnotit nemuzu, protoze jsem v zadnem novejsim Fiatu nesedel. Ale osobne mi to prijde mozna trochu prehnane, vetsine lidi by podle me ty plasty vubec nevadily. Navic Fiat povazuji za specialistu na mala auta, takze male auto (segmenty A,B,C),tam bych se urcite po Fiatech poohlizel.
Nesmíš věřit všem těm pohádkám. Jako že vše od vw se sype, fiat rezne, peugeot je držák, toyota je bezporuchová... Všimni si že většina jich začíná " Jeden můj kamarád, známej, kolega... " .
Fiat, čo sa spoľahlivosti týka, dokáže konkurovať hocktorej inej automobilke...a podľa mňa aj vždy dokázal...nechápem to vytváranie mýtov o Fiate a celkovo o talianskych autách ako o nespoľahlivých autách...vidím to tak, že ak niekto nedokáže zaujať dizajnom svojich áut, tak začne kydať špinu na výrobcov, ktorí autá s kvalitným dizajnom vyrobiť vedia...a celá FIAT grupa je podľa mňa v tomto smere na tom veľmi dobre...a tie keci o plastoch a pod., tak s tým nech na mňa nikto nejde, podľa mňa sú fajn a nezaostávajú vôbec za bežným priemerom v automobilovom priemysle...a tak ako je nižšie spomenuté, tak motory sú aj z mojich vlastných skúseností eňo-ňuňo, akurát u Alfy to bolo s jej Twin sparkom trochu komplikovanejšie - to zase zo skúseností kamaráta, ktorému sa vlastne porúchal tak trochu aj jeho vlastnou nedbanlivosťou...ja osobne bych volil v kategórii malých áut Grande Punto a v nižšej strednej poškulujem po modely Bravo...i keď nová Delta od Lancie nie je na zahodenie a som zvedavý aj na nástupcu 147 u Alfy... :yes:
Škoda musela spraviť kompromis s veľkosťou Fabie, pretože Fabia nemá menšieho súrodenca do mesta, tak ako má Peugeot 107-inu, čo je podľa mňa totálny ..... a ešte k tomu za nemalé peniaze vzhľadom na pomer úžitková hodnota/cena...
Každý se tam možná v pohodě vždy vešel jenom že já pohodlne ani raz a to jsem se vezl sakra noho krát :no: Vždy sem mněl kolena natlačený téměř na ksichtu a gebulí sem bochal do stropu :yes:
Tak ja s tim nikdy problem nemel. Je pravda, ze je mi ted 16(bez par dnu), Octavii mame ted druhou (ale az ta druha se jmenuje tour, ale obe byly prakticky skoro stejne). Ale uz se tam vezli i dlouhani (pres 180cm vysky) a taky to prezili. Neni to zadna slava, to je pravda, ale prezit se to da. Si myslim.
Důležité je že se ten nepovedený roomster, otřesná fabia a jezevčík superb velmi dobře prodává, což jak je vidět některé pubertální jedince dost štve >:-[]
toto som cakal :yes: napr u nas roomster vidis iba v showroome...jeden tu chodi scout a ten se ako tak da zniest...verim ze fabia je kvalitna ale som z nej prezraty lebo ich je ako hub po dazdi...superb no nevie tu chodi jeden na prepravnych znackach a vozi sa v nom sef predajne...ale ja prajem ŠKODE uspechy :yes: aj od toho zavisi plat Vas ceskych bratov :yes:
No můj plat rozhodně ne. Roomster neni model co má táhnout prodeje, ale i tak ho vídám často. Fabijí už jezdí mraky, rozhodně víc než ceedu, i když stojí stejně a je menší. Superb se prodává chvilku, vydrž a uvidíš, Je to dobré auto, interier o třídu výš a je hodně lidí co to ocení. Já osobně z VW group využívám jen Caddy a Transporter, takže je mi celkem škodovka ukradená. Ale je mi líto když někdo pomlouvá evidentně úspěšnou značku.
Jestli to nebude tím, že u VÁS ten trh je ještě víc deformovaný než u NÁS a z hlediska strategie škodovky není vůbec důležitý (je ještě méně důležitý než ten náš...). No a v tom vyspělejším světe, který asi neznáš, je to trochu jinak, protože třeba v takovém Německu (západní část - Frankfurt, Duisburg, Karlsruhe, ne Drážďany nebo Lipsko, tam jsem už hodně dlouho nebyl) je roomster vidět častěji, než u nás v Čechách a měsíčne se jich v Německu prodá kolem 2.400. V Německu se prodá mnohem víc škodovek než v Čechách (tedy v České republice) a jak si můžeš přečíst, tak v Rusku nebo v Číně taky....Ona ta KIA, ale i Logany, Avea či Thalie taky nejsou vyvíjeny primárně podle potřeb slovenského trhu nebo českého trhu. Ale to už bych od tebe chtěl asi moc, abys tohle pochopil, když u VÁS roomster uvidíš jenom v showroomu.
Celkom fajn auto. Ak by som kupoval, bola by Octavia Tour v hľadáčiku určite - dobrá cena a veľmi podarený, čistý dizajn. Súčasná Octa jej nesiaha ani po kolená - je to nafúknutá OI.
A viezol si sa aspoň v jednej z dvoch Octávií? Tak tá stará je podľa mojich skúseností najhoršie auto, aké som za posledných 10 rokov riadil. Zvnútra malá, zvonku veľká, traktorový diesel, no pohroma. Tá nová je už priestorovo i designovo oveľa lepšia, aj preto sa tak dobre predáva, hoci motory aj u nej žiadna sláva.
Samozrejme že áno. Diesel by som si nekúpil a priestorovo mi stačí. Dizajn - no, mne prosto pripadá nová Octa ako keby si starej Octe nacpal do výfuku hadicu a "kapánek" ju nafúkol >:D Veď si všimni, že tam kde má stará Octa rovné plochy, má nová oblúky a kde má stará mierne oblúky, má nová o dosť vypuklejšie časti.
To potom myslia tak že idú trhať rekodr "Škodovka bezo zmien" ako tomu bolo na starých 105-120 atď. takmer žiadne zmeny. Asi si chcú aj v modernej dobe vyskúšať aké to je mať super-zastaralý model vo výrobe :no:
to by bolo logické no očividne majú iné zámery..octavia II sa vytratí a nahradí ju octa III..zároveň sa však predstaví octavia tour II ako nízkonákladová alternatíva
vyzerá to divne no tak nejak mi to z článku vyplýva ;-\