Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Tour zůstane ve výrobě ještě 2 roky, příchod nástupce zatím není potvrzen ani vyloučen

redakce AUTO.CZ
Diskuze (57)
Předseda představenstva firmy Reinhard Jung dnes na moskevském autosalonu řekl, že tahoun prodeje Octavia Tour zůstane ve výrobě další dva roky a mezitím se bude uvažovat o jeho případném nástupci.

Škoda Auto za prvních šest měsíců letošního roku zvýšila prodej svých vozů v Rusku o více než 80 procent, a to hlavně zásluhou první generace modelu Octavia. Předseda představenstva firmy Reinhard Jung dnes na moskevském autosalonu ČTK řekl, že tahoun prodeje Octavia Tour zůstane ve výrobě další dva roky a mezitím se bude uvažovat o jeho případném nástupci.

"Když jsme začali s novou octavií, mysleli jsme si, že to bude nástupce Octavie Tour. Ta je ale tak úspěšná, že se stále vyrábí, a na ruském trhu se jí daří zvláště dobře. O nástupci dosud není definitivně rozhodnuto, ale udržíme ji ve výrobě další dva roky, takže máme ještě čas," řekl Jung.

O významu ruského trhu jako od nynějška největšího evropského odbytiště svědčí i padesátka premiér na moskevském autosalónu, který dnes začal pro novináře, své brány veřejnosti otevře ve čtvrtek.

Jung si pochvaluje rychlý růst ruského trhu, jakkoliv i Škoda Auto jako exportér pociťuje nepříznivý vliv silné koruny. I kvůli tomu se stěhuje část výroby do Kalugy, kde se od konce loňského roku volkswageny a škodovky montují. Ale už se staví nová hala s lakovnou a svařovnou. "Příští rok začneme s výrobou. To pomůže snížit náklady na dovoz materiálu," řekl. Perspektivně má tato továrna vyrábět 150.000 koncernových aut.

Zatímco škodovky putují do Kalugy rozebrané z Mladé Boleslavi, volkwageny, a to i mexické výroby, se rozebírají v Košicích, než se naloží do kontejnerů, aby se pod Moskvou znovu sestavily. Hlavním důvodem pracné operace jsou zřejmě pětadvacetiprocentní cla, chránící ruský trh.

Jung se neobává, že by se snad mohly vynořit podobné potíže, jakým nyní čelí například britský ropný koncern BP či česká finanční skupina PPF, které vedou spory s ruskými partnery, respektive konkurenty, ani politických tlaků, které prý byly v pozadí konce ropného koncernu Jukos.

"Nyní nevidím důvod očekávat změnu příznivé situace," ujišťuje šéf škodovky a pochvaluje si podporu, jakou investici v Kaluze poskytují místní úřady, ale i česká, německá a ruská vláda.

To potvrzuje i český velvyslanec v Moskvě Miroslav Kostelka. "Máme rozdílné názory v politických otázkách, ale v ekonomice se nám daří držet pragmatický přístup," řekl ČTK.

Škodovek se v Rusku letos prodalo více než 23.000 a do konce roku by ruské zákazníky mělo nalézt na 50.000 vozů. Na žebříčku odbytu je tak v pololetí Škoda dokonce o dvě příčky před "mateřským" Volkswagenem.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (57)
8. 9. 2008 12:48
Re: :D:D
To je jedničkový golf, nikoli dvojkový....:o) Mimochodem, současný model má přístrojovku z první Fabie :-)
Avatar - R32
28. 8. 2008 21:06
Re: :D:D
No keď chceš tak kľudne sa to dá preložiť aj tak: Ľudové auto je medzi ľuďmi obľúbené a tak si ho kupujú. :-) čo potvrdzujú aj predajné čísla... takže je vlastne ľudové >:D >:D >:D
Avatar - R32
28. 8. 2008 21:01
Re: :D:D
S tou Ugandou si ma pobavil... >:D :yes: , Uno alias Fiat Mille je samozrejme OK, predáva sa tam slušne a preto ho stále modernizujú. A to je ten rozdiel, Tour sa nemodernizuje. Viem, že by bolo divné mať na trhu dva mdely Oktávky ktoré by sa paralelne modernizovali a predávali. No Škoda sa do tejto situácie dostala sama a zjavne jej to vyhovuje. Prečo nie, kým sa to predáva a dokonca sa na tom aj rižuje... :-)
Avatar - gld
27. 8. 2008 13:13
Re: Nástupce
to by bolo logické no očividne majú iné zámery..octavia II sa vytratí a nahradí ju octa III..zároveň sa však predstaví octavia tour II ako nízkonákladová alternatíva

vyzerá to divne no tak nejak mi to z článku vyplýva ;-\
Avatar - gld
27. 8. 2008 13:10
Re: Celkom fajn
hlučné samozrejme je, a to fest..ale na druhú stranu nie je tak citlivé na kvalitu nafty ako CR a má veľmi nízku spotrebu..tak si vyber :-)