Autosalon Frankfurt 2017
„Future now“ je heslem pro 67. ročník mezinárodní motor show ve Frankfurtu na Mohanem. Rok 2017 bude na výstavě patřit novým technologiím, digitalizaci a inteligenci automobilů. Možnost komunikace, většího komfortu a také bezpečnosti mají být zásadním a největším digitálním tématem v historii autosalonu.
Kdy: 14. – 24. 9. 2017
Kde: Frankfurt nad Mohanem, Německo, z Prahy 510 km
Holt to neni VW aby hybrid, verzi pro maminu i R dávali všechno do stejný krabice 😄
Do města si umím představit desítky vhodnějších aut, menších, dynamičtějších, úspornějších, praktičtějších.
Právě, že to není VW, tak bych od Imprezy čekal i nějakou tu zábavu, důvod proč si to auto koupit i jako obyčejnou Imprezu.... STI je uplně jiná liga, i cenová.
Ale tohle auto s těmahle motorama je fakt spíš pro běžnej denní provoz = pro maminu 😄
Do Prahy si taky umim představit vhodnější = třeba nějakej menší hybrid žejo >😒]
Ale pro běžný denní popojíždění = je tahle Impreza nejspíš vhodnější než spoustu turbo prdítek = kterejch se u nás prodá násobně násobky víc 😉
Auta pro zábavu nevydělávaj a prodáváj se naprosto okrajově a minimálně. Díky že Subaru dělá něco jako WRX STi
Japonci prostě nejdou cestou absolutní unifikace = viz ten Golf kterej je fakt stejnej jako hybrid, elektro, běžná verze i R = a teď nalítne VWklub a bude mě lynčovat že tam sou zřetelný rozdíly >😁
Mě se japonskej přístup líbí víc = než to narvat do jedný karoserie radši udělaj Toybaru atp. Byť tou unifikací samozřejmě ušetříš
Myslim že tohle kombihatchback nebo co Subaru Impreza bude na takový to běžný denní ježdění = daleko lepší než.. většina krabic od mlíka s turbem = jedno jaký značky :-! 😉
P.s. ještě mne napadlo pro někoho na hory, kdo chce jen 4x4 a o nic se nestarat.
Někdo to tu psal = základní Impreza s 1.6 je v Austrálii, Kanadě atp. spíš levný auto. Ale prodá se jich tam násobky = což umožňuje tu nižší cenu. Evropanovi asi hlava nebere že v USA se prodá víc Subaru než VW
Tohle vůbec neni auto pro mě = ale jak sem psal: Pro mraky mamin teda rodin pro takový to běžný denní ježdění = nejspíš daleko myslim fakt daleko lepší než si hodně nadšenců oturbovanejch krabic od mlíka myslí.
Zvlášť když nemusíš nadoraz šetřit a vezmeš 2litr = těch 115 kW bylo naprosto pohodovejch v Legacy = teda tam bylo snad 121 ale to je fuk. Prostě asi slušný docela hezký velmi prostorný auto pro.. 😄
A s těmi nadšenci oturbených krabic. Ono je to spíš takhle a teď se na to podívej trochu z jiného pohledu.
Mám v nabídce auto s 1.4/1.6, které má takové parametry a pak za stejné peníze 1.2/1.0 s turbem. Sednu a jedu, turbo táhne, letí, spotřeba je podobná. Auto většina lidí nekupuje na 10-20 let, tak v tu chvíli neřeší spolehlivost ( a i ta nemusí být zlá, né všichni dělají propadáky, jako byl slavný 1.2TSI a i to TSI se zlepšuje).
Nevěřím, že někdo je nadšen z toho, že má pod kapotou tříválec a malý objem, ale je nadšen, že za svoje peníze dostane lepší dynamiku, než by dostal u konkurence, nebo než nabízely automobilky ve svých modelech o dekédu dříve.
Jen si srovnej základní parametry třeba dvojkové Octavie s 1.4 MPI/1.6MPI s 1.0 TSI.
Chápeš, co se ti snažím říct?
Legacy 121Kw jsem jezdil, naprosto dostačující auto pro rodinné cestování, stejně tak jsem jezdil i boxer diesel, i 3.0H6. Starší Imprezu s 2.0 jakbysme.... Proto mi takováhle Impreza trochu bije do očí.
Mimochodem, Impreza v Německu není nijak drahá, naopak, na čtyřkolku skvělá cena, u nás je Subaru všeobecně předražené. Přemýšlím o Levorgu a vím, že ho koupím v NNěmecku, ušetřím cca 100 000,- za skladovku oproti ČR .
Jinak, aby si mi rozuměl, jsem docela fanoušek Subaru, projel jsem hodně modelů, hlavně starších, od Justy po Outbacky a STI. Dříve ta auta měla koule. Tohle možná vypadá dobře, ale je to přerostlé a pomalé.
Forester je alespoň cenově zajímavý, Outback taky i když není nejhečí (zlatá genearce s H6) a Levorg dejme tomu, bohužel zase jen s AT....
Ještě bych dodal, že Subaru má dobré jízdní vlastnosti, ale bohužel, dnes na klasické české okrsce, kdy sněhu je minimum, takto motorizované Impreze i přes 4x4 ujede nějaký trochu lépe motorizovaný Fokus, nebo Golf za menší peníze. Nehaním auto, spíš mi to příjde pro Imprezu trochu nedůstojné.
aj ja... a napriek tomu tam v kolonách postávajú(poskakujú na DSG) samé TDi, CDTI, ecoDci ....a čudúju sa že sa im každých 60-100km spúšťa vypaľovanie DPF 😲
do mesta , jazda v kolone, posúvanie sa v zápche(aj keď nie len tam, len si to treba skúsiť)... je Subaru CVT s hydromeničom od a benzín atm. asi najlepšia voľba.
Ta mají většinou taky 16 - 18 cm SV, místa taky o něco víc jak v HB, ale míň jak v kombíku, tady bude v základu 4x4, s dvoulitrem naprosto dostatečná dynamika a slušná spotřeba (Forester s ním jezdí do 7,5).
Ceny bych se taky moc nebál, Subaru není dražší než stejně vybavený Němec (podle cen XV, které musí být dražší, by to mělo být s dvoulitrem pod 550 s dobrou základní výbavou a klasickou zárukou na 5 let), tak teď už jen neprosrat reklamu 😉.
Moc držím pěsti a velmi začínám uvažovat!
A taky mi hlava nebere, proč tam nejde 1,6ka z Levorga 😡
XV není příliš srovnatelné s menšími SUV právě proto, že je super do terénu i díky 22cm SV, což je o 4-6 víc, než většina konkurence a to je hodně velkej rozdíl!
Lidi očividně nekupují SUV kvůli terénu a tady by mohlo stačit těch 16cm, jak má RAV4, CRV apod., proto píšu, že mi to přijde jako konkurent spíš těch SUV, protože nevím, v čem by pak Imprezu taková RAVka překonávala, respektive proč by ji chtěl někdo místo tohoto Subaru 😉.
Tuto skupinu jsem zvolil proto, protože cenově nebude na hony vzdálená této Impreze (počítám kolem 600k) a prostorově to jsou taky o něco větší hatchbacky.
Takže (mm): Honda CR-V - 165, Toyota RAV4 - 163, Kia Sportage - 172, Hyundai Tucson - 172, Ford Kuga - 156, Mazda CX-5 - 192, Suzuki S-cross - 180, Mitsubishi Outlander - 180 a to jsou jen ty, co mě rychle napadly, crossover je tam podle mě jen ten S-cross, všechno ostatní považuju za SUV...
Paradox je, že zrovna benzínové verze ve čtyřkolce mívají často nejnižší světlou výšku (viz např. RAV4 178 diesel FWD, 177 hybrid, 163 AWD).
[odkaz]
Mazda je tady se 192mm.
Je to mravenčí práce se k tomu dostat, často se tento údaj vůbec neuvádí 😉.
Mě jde o to, že v rámci aut, která jsou u mě jsou v hledáčku, tento model velmi zaujal a předběhl právě ty SUV, o kterých vážně uvažuji (právě pokud nebude mít SV 13 cm jako Levorg - což je hrozně málo, nebo zase 22 cm jako zbytek Subaru - pro mě zbytečně moc).
Impreza z fotek rozhodně na nějakou velkou světlou výšku nevypadá.
Australcania pre Imprezu uvadzaju 13cm. To je jednoducho cestna stvorkolka do kazdeho pocasia. Na blbnutie mimo je XV/Forester/Outback.
Ked tam v AU vidim ten 3.6L 6valcekovy atmosfericky Outback so 191kW, chce sa mi plakat 😒
Ale můj názor na to, že Outback je nejideálnější/nejuniverzálnější auto na trhu, ten stále trvá 😉.
Abys mě pochopil, já nepotřebuju blbnout mimo silnice, potřebuju párkrát do roka odvézt vlek s dřevem z lesa, párkrát do roka odtáhnout vlek s koněm z vlhké pastviny, občas zajet autem po polňačce až k řece, když jedu na ryby apod.
Forester je fakt univerzalne auto.
Impreza podla mna aj tu bude 13cm.
Jo a v rámci VW se zas tak neorientuju zase já, ti mě odradí vždycky už jen cenou... 😉
Nepřijde mi, že bych zapomněl na tolik modelů 😉.
Stávající akrorát prošel faceliftem [odkaz]
Ale vážně = jak sem napsal: Lidi od Subaru už teď vědi = jaká bude příští generace 😉
No a stávající Levorg náhodou zrovna teď prošel faceliftem 😄
Ta 1.6 je ze 70% nová = o 14 kg lehčí přitom o 10% vyšší torzní tuhost a o 5% nižší vibrace. Podobně je upravenej 2litr = ten je dokonce z 80% z novejch dílů
Dál mírně upravenej je i Lineartronic = místo původních 150 článků jich má dneska 174 takže má v důsledku nižší tření. Řetěz dodává německej Sheffler = zbytek je vlastní = Subaru
Kdyby to bylo o VW = je tady o tom tak deset článků = tady pro jistotu = jako obvykle = ani píp 😄
Člověk se pak vlastně nediví proč si tolik lidí myslí jak je koncern VWyspělej a všichni ostatní.. >😒]
niečo k "starému" [odkaz]
V případě Swifta jsem to nechal na autorizáku. Dávaj mi tam Shell Helix Ultra.
Parametry sou odpovídající = slušně táhnoucí atmosféry boxer. Turbo krabici od mlíka musíš hledat jinde >😒]
Na turbo má Subaru Levorg = tohle je Impreza = ta má turbo až [odkaz] :yes: 😄
Ale chápu, subaru, je třeba přivřít oko. 😉
Turbo je zas blbější na denní popojíždění na krátký vzdálenosti po městech. I když si to asi dokonce většina lidí nepřipouští 😉
Tohle auto tahle impreza je auto spíš pro maminy, pro běžný denní dojíždění s dětma do školy atp. 😉
Proto se v Austrálii, Kanadě, USA tak dobře Subaru prodává = i když to asi nikdy nepochopíš = to nic, sou horší věci 😄
V česku tohle auto nemá moc šancí = nemá krabici od mlíka s turbem = místo toho 4 válce atmo. Bude se s nim jezdit asi příjemně = ale ne u nás 😉
To neni o úhlu pohledu = tady drtivě převládá německá škodovka a pak další německý značky. Japonců tu moc neni, korejců trochu americký skoro vůbec
Bez úhlu pohledu = mírně víc třeba Subaru a trochu míň škodovek = to by pestrosti vůbec neuškodilo
Jestli teda tvuj úhel pohledu neni eště víc škodovek a koncernu atp. = současná dominance je nedostatečná 😄
Pestrost je hezká věc, ale pestrost není všechno. Za mě je český trh v pořádku... to, co vidím na ulicích třeba v Praze, si nezadá s žádným evropským velkoměstem... nebo rozhodně ne tak, jak by odpovídalo poměru kupních sil obyvatelstva.
Nejsem fanda současnejch absurdních prodejů 4x4 = ale u Subaru tomu došli jinak = celkovou koncepcí konstrukce vozu [odkaz]
No a tahle Impreza je i přes tvou a Dinarovu hlavu = udělaná na to denní ježdění. Proto ty atmo motory atd. Jestli si byl třeba i na jinejch kontinentech = Evropa je druhej nejmenší a přitom docela hustě obydlenej = tak to by tomu pochopení možná mohlo pomoct 😄
No a Civic nám hned o něco zkrásněl a nabral na eleganci..... 😉
Niektorý diskutujúci by mohli aspoň premýšľať kým niečo vypotia. Ja som som mal Imprezu a je mi ľúto, že tie auta vymekli. Ale je to presne to čo si trh žiada. A predaje tomu zodpovedajú. Mimo EU kde sa nepredával ich nie veľmi vydarený diesel máju povesť spoľahlivých a dobre jazdiacich aut.
Ano systém s difencialom je žiaľ na odstrel. Ale novinka sa nenasadzuje kôli cene, lebo aj systém zo spojkami je oveľa robustnejší ako Haldex a dokáže pracovať dlhodobo bez prehriatia. Dôvod zmeny sú asistenčné systémy, ktoré nedokážu pracovať dostatočne efektívne, ak nevieš zaručiť nezávisle otáčanie kolies prednej a zadnej nápravy. To bol aj dôvod prečo Subaru bojovalo s efektivitou ESP. Diferenciál uzatváraný na mechanickom princípe si proste žije vlastný životom a elektronika to má značne sťažené.
Systém Subaru uzatváral na základe rozdielnych otáčok. Torsen u Audi na základe rozdielu momentu. Takže pri Torsene je jeho spolupráca s modernou elektronikou jednoduchšia. Ja nie som nadšený z toho, že Subaru odstrelilo mechaniku. Asi by sa s dalo vyriešiť s jazdnými asistetami, ale vyhrala efektivita. Aj keby nový systém nebol lacnejší v porovnaní priamych nákladov, tak cenu zvyšuje už len udržiavanie dvoch systémov pri živote a keďže automaty a spojkový systém dominujú predajom, tak na odstrel bol samozrejme diferák. A inak si nemyslím, že nový system je pri priamych nákladoch výrazne lacnejší. Oproti Haldexu je pomerne masívny a zvláda dlhodobé pripojene zadnej nápravy.
Pre zaujemcov, ako to je realne spravene, odporucam venovat par minut tymto dvom videam v lubovolnom poradi. Potom mozeme pokracovat.
[odkaz] (naozaj podrobne popisane vsetky aktualne systemy)
[odkaz] (doplna to predchadzajuce video o par informacii a popis symetrickeho AWD)
Lebo inak su to po forach same urban legends, co sa o tom rozprava.
Ze sa vyvoj ubera vseobecne tymto smerom je dane nizsimi nakladmi tohoto riesenia, jednoduchsou implementaciou a ovela lepsimi moznostami dnesnych materialov a elektroniky ako pred 20rokmi. Okrem toho v Subaru to nie je ziadna neoverena novinka, pouzivaju to uz vela rokov.
Boli by hlupi, keby isli proti sebe.
A ano, toto elektronicke riesenie ma svoje vyhody, nieco je spomenute aj v tych videach.
Pokud bych chtěl najít podprůměrnou převodovku, kouknu se po libovolné dvojspojce. Uživatelsky nepříjemný poruchový šmejd, který navíc v 80% případů je k uzoufání pomalý, když to člověk zrovna nepotřebuje (typicky - jedu za kamionem, chci předjet, dám plný plyn, ale protože ten krám tam měl připravenou sedmičku a ne čtyřku, čekám dvě vteřiny, než se začne něco dít).
Od rozjezdu líp táhnoucí atmosféra = s tim prostě nic nenaděláš 😉
Jak vidim ten text spíš nechápeš = na dovolenou do Chorvatska = od Subaru asi spíš Levorg žejo 😄
To rozdělení na obyčejný podle předpisů jezdící auta = jako je tohle a auta [odkaz] je možná jiná filozofie než oturbovaný [odkaz] ale tim že je jiná neznamená že je nutně horší. Možná dokonce i lepší? 😉
Zrovna sem jí připomínal že se blížej zimní pneu kapalinu do ostřikovačů ať už taky nedolejvá a brácha že jí doleje už zimní = zrovna včera = fakt! 😄
Já tu logiku rozdělení Levorg s turbem a tady atmosféry docela chápu = spíš dávám palec nahoru. Do města a okolí je prostě atmosféra lepší. Přesto že se tady v Evropě masově rozšíříly pidimotory s turbem
Víc na dálky je Levorg víc pro maminy, myslim do města a okolí a denní popojíždění je tohle = ideální rozdělení nabídky. Je fajn že někdo dokáže bejt v dnešní době unifikace a šetření který vede k unifikaci = takhle jinej
U mě :yes: 😉
Takže vlastně jo = lidi co tohle auto dělali by možná ze mě byli nadšený >😒]
Víš co mi tu trochu smrdí? V kontextu toho ci si psal o levném autě pro USA, tak Subaru sem prostě dotáhne globální model s jednodušší technikou a zkusí ho tu prodat jako lepší zboží >😁
Navvyše neviem kde stále chodite na tie prestrelené ceny. Ak porovnám XV s Atecou, tak cena je podla výbavy a motora veľmi podobná. Vzhľad neriešme a pohon 4x4 je v Subaru oveľa robustnejší a aj pri lineatronicu je stavaný na trvalú prevádzku čo sa o haldexe povedať nedá.
Prej nejlepší český máslo = v tomhle se vyzná = asi to tak bude >😒]
Tady nic nesmrdí = možná by sis měl vyvětrat = neměl si třeba fazole? >😁
Co ty fazole = už si to sedlo? Dobrý? >😒]
No a jinak = bylo by fajn kdyby tahle Impreza stála jako o třídu níž a vnitřnim prostorem spíš o 2 kategorie níž Citroen C3 tříválec 1,2 = ale viz Beefcake 14:17 = to fakt asi nepude 😄
Swišť je dobrá volba = babička po 70tce holt šla jinou cestou >😒]
No a babička měla holt jiný parametry a koupila si C3 😉
Jestli budu po 70tce čilej myslící fungující jako ona = budu docela spokojenej 😄
Ovlivňuju to čim jezdim já = atmosféra, atmosféra a atmosféra = no hybrid atmosféra 😄
Nemám rád současnou módu downsizingu a minimotůrků s turbem [odkaz]
Babička si koupila 3 válce v C3 = je jí přes 70 a je spokojená = to sou ty prarodiče
Obecně sem proti třem válcum a turbu a downsizingu atd. Co řikáš na odkaz?
Fazole jsem neměl delší dobu, díky za optání 😄
A ráno snídaně u Paula = když to vyjde
Na ty farmářský trhy chodí občas ta babička = bydlí kousek od Tyláku 😄
Nojo vidim tě [odkaz] >😁
Už si ho nedám = ale pít se to dalo 😄
To je akurat tak ukazka toho, ze dnes chcu ludia vsetko, hned a najlepsie zadarmo.
Ohanat sa slabym 1.6(?!?), ked v ponuke bude aj novy 2.0, to fakt nechapem.
To je rovnaka hlupost ako kritizovat litrove 3valce, ked su k dispozicii aj vacsie motory.
To je tu bohuzial narodny sport vsetko kritizovat, aj ked to nema logiku.
Oproti predchadzajucej Impreze vyzera toto ovela lepsie a tam tie motory neboli tiez bohvieake, zacinalo sa na 1.5 a 1.6 .
Aj XV malo taky motor a zrejme sa tiez par predalo, ked v tom pokracuju.
Tak určitě jsi pod 1,0 octavií psal, že na dovolenou do Chorvatska spíš 1,4 nebo 1,8 nebo RS, žejo. >😁
To jen ta tvoje slavná špička nosu, na kterou si nevidíš. 😉
Okta RS? Jo. Kdo jezdí trasy jako do Chorvatska = spíš než tohle Levorg 😉
Že to nechápeš = je mi líto, za to nemůžu 😄
Ale nezoufej = třeba taky prohlídneš >😁
Jeden chytrej známej tomu řiká: Bejt zapnutej = vtipnej černej humor je že ty vypnutý si myslej.. 😉
To snad uznáš i ty, stovka za 12,4s a 100km/h v dnešní době působí směšně na takové auto, byť má poctivou atmosféru.
Směšně nepůsobí = zkus si párkrát projet svou denní rutinu nějakym tříválcovym turbem a pak timhle. Schválně jestli budeš řikat to samý 😉
Ale většina lidí si zřejmě přesně z toho důvodu co píšeš = koupí něco s čim se jim pak celou dobu co to maj jezdí hůř = prostě osud nebo kdo miluje černej humor >😒]
Právě, pokud budu mít na Imprezu peníze, tak do města je lepší i ten tvůj Auris Hybrid, nevěřím, že by byl výrazně dražší. Pod 0,5M Impreza nebude. Byť mi Impreza příjde o dost hezčí.
Ale já mluvil o příjemnějším pohodovějšim ježdění s autem = to je trochu něco jinýho
A těch 115 kW z dvoulitru si matně pamatuju = teta měla Subaru Legacy 2,5 = před lety a mělo to takovej nějakej výkon a jezdilo se s tim docela fajn. Moje první auto kde sem řídil delší štreku sám 😄
Do Prahy je určitě lepší ten hybrid [odkaz]
Ale míst po světě kde tahle Impreza může sloužit možná mnohem líp než si jak koukám asi většina diskutujících představuje = je podle mě dost = i když nemá tříválcovou krabici od mlíka s turbem 😄
edit: Na tu dobu měla 1.5 0-100 přes 15s a to bylo v roce 2008 😐
a schvalne si nejake 3valcove turbo skus napr. to od fordu alebo BMW..😉
CVT neni takovej problém jak si lidi co neznaj nevyzkoušli myslej. Je zásadní rozdíl na co auto máš = na to běžný denní ježdění.. 😉
Neškube, neblbne při parkování, po letech co se vyrábí víme že je spolehlivější než většina převodovek = více rozšířenejch v našich krajích a tak 😄
Ale na to co je určenej = funguje. Zajímavý jaký negace tu furt pokaždý dou proti Subaru, Lexusu atp. Myslim i proti autum technice s kterejma nikdo nejel ani netuší
A naopak hýkání radostí nad autama technikou kterou taky nikdo nejel ale je jiný značky nebo koncernu 😄
A Subaru to taky poslední dobou vede od desíti k pěti. Levorg zase vrátil trochu formu.
Že žiješ v nějakém světě boje proti a pro "koncern" je tvoje věc, prostě jen ber na vědomí, že se v diskusi potkáš i s někým dospělým. 😉
[odkaz] 2spojky chvilku vypadaly jako budoucnost, no už dávno směřujou na odpadiště dějin [odkaz]
Poslední 2 testy audi co sem čet = škubalo. Ale je fakt že diskutéři na ACZ mívaj kliku a jejich kusy většinou spíš ne 😉
Octavia ještě jede na DQ200 7° a DQ250 6° (kterých je "většina" netuším), ale třeba Golf TDI už má novější DQ381, která nahrazuje DQ250, stejně tak je DQ381 i v Karoqu a časem bude i v Octavii.
Proto myslím, že dělení na hodné 6° a zlé 7° je potřeba opustit (ono tedy neplatilo ani dřív, protože DQ500 už byla v minulém Tiguanu např.). Když ti řekne, že tam má 7°, tak víš prd jakej 😉
Neboj eště dlouho budou v levnejch modelech 😄
Obráceně = víc škubou 6° a samozřejmě suchý než mokrý = ale odstupuje se končej všechno. A viz odkaz nejen levný u VW a Fordu ale skončily i u BMW 😉
Smysl maj evidentně jen tam kde byly vymyšlený = pro auta pro který byly vymyšlený = tam možná zůstanou :-! 😄
Podle mě nic jako šestistupňová suchá neexistuje... viz ten seznam co jsem psal.
Problém cukání neni plně vyřešenej ani po 10 letech [odkaz] což si můžeš přečíst v letošních testech Audi = samozřejmě ne na ACZ
Proto taky na náročnějších trzích už dávno začali nahrazovat 2spojky klasickym hydroměničem a ukončili vývoj vícestupňovýho DSG
Před časem čet o patentu kterym by to možná chtěli nahradit = no uvidíme
Obecně ale 2spojky a samozřejmě nejen u VW končej rsp. sou v sestupný tendenci = prostě kometa zahořela a shořela 😉
Kterou za nejhorší nejlepší z 2 spojek považuješ ty? 😉
Obráceně = víc škubou 6° a samozřejmě suchý než mokrý
Podle mě - nejhorší je DQ200, suchá sedmistupňová, zejména ve spojení se silnějším motorem ve větším autě (1.8TSI v Superbu). Nejlepší je DQ500, mokrá sedmistupňová. Pokud se tedy bavíme o MQB od VW.
Dík za odpověď = podle mnohých měl eště větší problémy Getrag Ford = ale ústup od 2 spojek už je rozhodnutej napříč firmama
Smysl má ZF PDK Porsche, Graziano McLaren a Ferrari = ta je snad vlastní
Prý je furt je prý = tos pro změnu pomotal ty 😄
Ale škubě a zlobí většina levnejch 2spojek = proto se už omezujou a nahrazujou = u Fordu i VW
Nemyslím, že by náhrada dvouspojek byla zapříčiněná jejich špatnými vlastnostmi, dvouspojky fungují pořád dobře a na začátku své kariéry z mého pohledu překonaly HDM automaty, které tehdy bez výjimek znamenaly vyšší spotřebu a znatelně horší dynamiku. Jenže HDM se za poslední roky hodně posunuly, s větším počtem rychlostí a zámkem měniče nabídnou srovnatelnou rychlost i efektivitu.
Na prý se někdy zkus zeptat někoho nestranného s literárním cítěním 😉