Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2017

Autosalon Frankfurt 2017

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

„Future now“ je heslem pro 67. ročník mezinárodní motor show ve Frankfurtu na Mohanem. Rok 2017 bude na výstavě patřit novým technologiím, digitalizaci a inteligenci automobilů. Možnost komunikace, většího komfortu a také bezpečnosti mají být zásadním a největším digitálním tématem v historii autosalonu.

Kdy: 14. – 24. 9. 2017

Kde: Frankfurt nad Mohanem, Německo, z Prahy 510 km

VSTUPENKY http://www.iaa.de/en/tickets/tickets-and-prices/

Zpět na článek

Subaru Impreza poprvé naživo: Je obrovská, přestože na to nevypadá. V ČR bude ještě letos!

282 komentářů

Avatar - Beefcake
Beefcake
Rozmyslam, ci je to smutne alebo skor smiesne to tu citat.
Nikto to auto nazivo nevidel, nieto este na nom jazdil, ale uz je jasno.
Bohuzial/chvalabohu, ludia zvyknuti na tah vocpoda a "všechno co ho dělá kombíkem" (co to preboha je, tie listy atd ?) nie su cielova skupina, lebo absolutne nechapu filozofiu firmy a tych aut. Ja viem, kazdy tu jazdi cez vikendy rally a okruhy... A toto je len dalsie z aut, ktore by si "nekupili". Ani zadarmo.
Ze je 1.6 zakladna motorizacia, na tom nic nie je, ked je k dispozicii uplne novy 2l (uz s priamym vstrekovanim). A ani ta 1.6 100% nebude mat s tym autom problem. Vela ludom to stacit bude a zdvihne to predaj. Rovnako ako tie koncernove 1L.
Jedine by som vytkol to, ze chyba MT alternativa , aby ludia mohli kvedlat a uzit si to v zapchach, ale to uz vo vseobecnosti je smerovanie v Subaru v poslednych rokoch. Zrejme na to maju dobre dovody.
Okolo 12 na 100 to ide aj mne s 2L a je mi to uplne jedno.
ozawasan
Navíc to v základu bude mít Eyesight - jeden z nejlépe hodnocených preventivních systémů na světě - nezávisle - nikoliv předplacenou inzercí.
Pokud se jedná o cenu v Reichu, tak po půl roce se trh "nasytí" a začnou být kusy klidně kolem 18,5k - takže se člověk, bude-li chtít, dostane na dost zajímavou cenu.
Diskuze kolem motoru - ano - 1,6 má "slabý" výkon, navíc trochu potlačený Lineartronicem - Ale pokud mi dnes někdo ohrnuje nos nad 84kW - rád bych připomenul, že modla koncernu v týzlu s obsahem 1,6 má 81kW. Pravda - s jiným kroutícím momentem a dále bychom mohli pokračovat ve výčtu mixérů v benzínu.
Každý nepotřebuje být Enzo.
115kW už je příjemnější volba - navíc pro hnidopíchaly - je to neoturbené atmosféra - minimum kurvítek.....
Jasně, že to tady nebude trhač statistik - ale volba, za kterou by se někdo musel stydět to fakt nebude....
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja tej atmosfére základnej vôbec nerozumiem. V menšom aute s FWD alebo RWD nepoviem, ale do AWD s automatom a tejto veľkosti? Som fakt zvedavý, koľko toho v EU predajú.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo tak "slušně táhnoucí atmosferický boxer", >😁 aha, no proti gustu, já jen, že ty parametry 84kW, 0-100 12,4s, vmax 180km/h, vypadají v kontextu xkomentových pláčů v diskusích o nedostatečnosti litrového motoru v octavii, velmi komicky. Jak jen se s tímhle bude moct někdo vydat do Chorvatska na rodinou dovolenou, ty hory přece nemůže přejet. >😁 >😁
Ale chápu, subaru, je třeba přivřít oko. 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Podla mna primerane ceny, drzia si tu svoju cenovu liniu.
Co je dobre, ze zacina na 22K. Rozdiel medzi 1.6 a 2L je 2000E. A jednoznacne odporucam verziu Comfort.
Mimochodom, zrychlenie 0-100 je pri 1.6l 11.8s, cize ziadnych 12.4l ako si vycucala odniekadial redakcia ani 13s, ako tu isty matematik zaokruhloval.
150Nm je posadenych celkom nizko pri 3600 otackach (na pomery takej male atmosfery), takze to bude celkom pouzitelne.
Vyska 130mm sa mi potvrdila.
Auto je vzhladom na techniku celkom lahke - do tych 1400kg, takze to bude pohoda s tymi motormi.

A inak zaujimave, ako utichli debaty o pohone, ked som sem hodil technicke videa s popismi...
Niemand
pre _Karel_
Ano systém s difencialom je žiaľ na odstrel. Ale novinka sa nenasadzuje kôli cene, lebo aj systém zo spojkami je oveľa robustnejší ako Haldex a dokáže pracovať dlhodobo bez prehriatia. Dôvod zmeny sú asistenčné systémy, ktoré nedokážu pracovať dostatočne efektívne, ak nevieš zaručiť nezávisle otáčanie kolies prednej a zadnej nápravy. To bol aj dôvod prečo Subaru bojovalo s efektivitou ESP. Diferenciál uzatváraný na mechanickom princípe si proste žije vlastný životom a elektronika to má značne sťažené.
kyklop
Skús sa rozpísať, čo mne a Dinarovi hlava neberie.Na bežné pohybovanie sa po meste ti stačí z nižšie strednej triedy čokoľvek so základným motorom a to ešte nemusíš so sebou vláčiť balast v podobne 4x4 :-! = fakt
Avatar - Ozzman
Ozzman
To dovezeš, ne ? Prosimtě, pohoda, normálně vemeš plaťák, zařídíš víza, přivezeš, přehlásíš, oběháš úřady a za 2 roky můžeš jezdít >😁 Proč bys kupoval nějakýho přiblbýho němce, nebo francouze...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Babička si koupila co? Máslo? >😁 Tak to jí gratuluju >😁

Víš co mi tu trochu smrdí? V kontextu toho ci si psal o levném autě pro USA, tak Subaru sem prostě dotáhne globální model s jednodušší technikou a zkusí ho tu prodat jako lepší zboží >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Z tebe by u Subaru radost neměli, přijdou si s novou imprezou a ty jim z toho uděláš "auto do města"... >😁
Avatar - Dinar
Dinar
"na dovolenou do Chorvatska = od Subaru asi spíš Levorg žejo"
Tak určitě jsi pod 1,0 octavií psal, že na dovolenou do Chorvatska spíš 1,4 nebo 1,8 nebo RS, žejo. >😁
To jen ta tvoje slavná špička nosu, na kterou si nevidíš. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Podľa mňa to musí byť HB, pretože kombík od Imprezy sa volá Levorg, či? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak je to Subaru, levné to určitě nebude. Ale to není ani Golf. Mne spíš vadí, že to není ani ryba ani rak. Když chci kombík, chci všechno co ho dělá kombíkem. Kufr, variabilitu, ližiny. Pokud chci kompaktní HB, tak tohle se mi zdá až moc dlouhé 😄 A ty parametry motorizace jsou docela tristní na rok 2017.
kyklop
Podľa diskusie je na najbližšie 2 roky vypredané >😒] >😒]
Avatar - Emel
Emel
No protože to je trend, kterého se trošku bojím... když už nosíme čínský hadry a boty, ukusujeme u toho španělská jablka a koukáme na korejské televize a mobily, tak aspoň auta můžeme mít naše. Česká, nebo aspoň evropská.

Pestrost je hezká věc, ale pestrost není všechno. Za mě je český trh v pořádku... to, co vidím na ulicích třeba v Praze, si nezadá s žádným evropským velkoměstem... nebo rozhodně ne tak, jak by odpovídalo poměru kupních sil obyvatelstva.
Avatar - Emel
Emel
Škoda těch virtuálních stupňů na CVT, jinak to mohl být sen pravých petrolheadů... konečně by mohli vychutnávat zvuk vytočené atmosféry po neomezeně dlouhou dobu při marné snaze převodovky vydolovat z motoru nějakou dynamiku 😄
MariAchi
...zejmena ten odpich.
O maximalku nehraju, tak to nehodnotim. Radeji.
Jestli tu neprimou umernost vykon motoru vs velikost auta potahne Subaru i dal, tak dalsi generace Outbacku bude mit pod kapotou asi neco jako 1,2 bez turba, mozna i neco mensiho.
Ale do mesta to bude stacit, to je tu jasny i uklizecce.
Preju vsem, co maj plnou hubu vydechlych trihrnku hodne upsechu v dalsim hazeni h.o.v.e.n. do vetraku >😁
bubulak
To musel ve FHI někdo navrhovat po pěkných pár panácích saké. A to přitom Subaru mívalo interiéry nadprůměrné a třeba v aktuálním Outbacku stále ještě má.

A s tou 1.6 to bude líná mrcha, teprve ten dvoulitr je na toto auto a třídu adekvátní motorizace.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pan je odbornik. Je to prave naopak, donedavna to byvalo dost jednoduche a podcenovane, co sa tyka interieru. Posledne roky je to vyrazny skok dopredu a nieto co zasadne vytknut.
Samozrejme, olizovacom plastov sa bude zdat ten japonsky asi malo vanilkovy.
No a snad neprezradim nejake tajomstvo, ked poviem, ze FHI uz dnes nie je...
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
To já vím, že je pro mě ideální auto Outback, ale tam je problém s cenou. 950k je oproti ostatní autům, o kterých uvažuji velkej rozdíl. Outlander/CR-V/RAV4/Santa fe/Forester to vše je kolem 700k a Pokud nebude Impreza těch 13, ale třeba 16, už by se dalo uvažovat i o ní...
Ale můj názor na to, že Outback je nejideálnější/nejuniverzálnější auto na trhu, ten stále trvá 😉.
Abys mě pochopil, já nepotřebuju blbnout mimo silnice, potřebuju párkrát do roka odvézt vlek s dřevem z lesa, párkrát do roka odtáhnout vlek s koněm z vlhké pastviny, občas zajet autem po polňačce až k řece, když jedu na ryby apod.
Avatar - Emel
Emel
Otázka úhlu pohledu. Za mě by bylo smutný, kdyby tu jezdila samá auta Made in Japan a PRC.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Musim ta sklamat, vybral si si zly ciel.
Ja som ten motor nikdy nekritizoval, pretoze ten koncernovy je len zakladny motor, su k dizpozicii aj ine (a preto tych hejterov ani nechapem, rovnako ako tych tu, vratane teba), tabulkove parametre hovoria, ze bohate postacujuci a verim aj testom, co to potvrdili.
Odo mna tu nic take nenajdes, skor naopak. Mozes sa snazit hladat kolko chces.
Mimochodom 12.4 ma blizsie k 12 ako k 13. Teda aspon v mojich koncinach.
Co tam mas dalej ?
_MT_
I kdyby měla nějakou základní přeplňovanou malorážku, prodeje by to podle mne moc nevylepšilo.
šofér
co to je vybraný trh?? V Německu se impreza prodává i v současné verzi ,stejně i ve Švýcarsku, to jen náš importér, či impotentní dovozce(dle přání vyber), se nedomluvil.
Mimochodem, Impreza v Německu není nijak drahá, naopak, na čtyřkolku skvělá cena, u nás je Subaru všeobecně předražené. Přemýšlím o Levorgu a vím, že ho koupím v NNěmecku, ušetřím cca 100 000,- za skladovku oproti ČR .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chtěl jsem ti původně napsat obsáhlý komentář, ale někde níže jsi sám napsal, že to chce alespoň 110kw dvoulitr. Tím to asi můžeme uzavřít, protože ta 1.6, která je popisována v článku a o které tu diskutujeme, je dle mne pro Imprezu nedůstojná, hlavně parametry v kontextu s né jistě nízkou cenou v roce 2017 a této třídy aut.

Ještě bych dodal, že Subaru má dobré jízdní vlastnosti, ale bohužel, dnes na klasické české okrsce, kdy sněhu je minimum, takto motorizované Impreze i přes 4x4 ujede nějaký trochu lépe motorizovaný Fokus, nebo Golf za menší peníze. Nehaním auto, spíš mi to příjde pro Imprezu trochu nedůstojné.
Avatar - Dinar
Dinar
Spousta chytráků se považuje za chytré, ale to už jsme zpátky u té tvé špičky nosu... 😉
_MT_
Ty tam nemáš vůbec nic z Evropy, což nejsou jen Francouzi nebo VW. Z USA jen Ford. Já zase znám v první řadě evropská auta, japonská mě hodně často minou (ať už kvůli vzhledu, nebo si nedokáži vybrat výbavu).
_MT_
My však nejsme Američané a nediskutujeme tu na americkém webu, že.
_MT_
Tak první dvě určitě ne. Ale to v první řadě kvůli jejich chování na silnici, což není otázka výdrže v zátěži. Ty mě však prakticky minuly. K horšímu? Třeba systém v CR-V nebo RAV4. Těch špatných bude určitě víc, ale nezkouším zdaleka všechno a řada modelů, kde bych si tipl, že vyhoří, vůbec neprojde sítem.
_MT_
Časem? Opel ji používá také (používá ji totiž GM).

Problémy s ní jsou. Respektive, stížnosti jsou. Nedávno jsem zaznamenal zprávu, že v USA kvůli tomu rozšířili záruku (zpětně na stará auta). Byly i stížnosti úřadům na nebezpečnost této převodovky (což mi v USA nepřijde jako zase tak neobvyklé).

Dělá. Jen je to jiná převodovka. Možná i více než jednu; minimálně má různé varianty. A jsou mnohem méně rozšířené. Používá je prakticky jen Toyota/ Lexus a pak rodinka Touareg/ Cayenne/ Q7 (ale poslední Q7 snad přešla na 8HP, kterou Audi normálně používá, takže to bude asi konec tohoto Aisinu u skupiny VW). Jo a ještě stará hybridní Panamera (to byl unikát, diesel měl 8HP, hybrid Aisin a zbytek PDK). Cadillac možná někde měl tuhle převodovku.
_MT_
Aisin dělá osmistupňovou převodovku i pro podélnou zástavbu. Je třeba v končícím Cayenne.
Marekx
85KW na 4x4 AWD už bude znát, že je to slabší. Za minimum bych považoval 110kW. Navíc se Impreza zvětšila.
kyklop
Nepreháňaj, 1,6 atmo poháňala pred dekádou každý druhý golf, OII, alebo inú konkurenciu a predsav si, chodili aj s plným autom na hory, alebo k moru. Problémom diskusie bude skôr fakt, že časť diskutérov čo vynáša do nebies poctivú atmosféru si na druhej strane obtiera hubu o malé turbá, ktoré bežným uživateľom prinesú príjemnejší prejav...
_MT_
To by mě zajímalo, o jaké většině SUV to píšeš. Neznám moc SUV pod 20 (bez nastavitelné výšky se pohybují spíš mezi 20 a 25). Napadá mě jen CR-V a RAV4. Nebo Yeti, ale ten byl opravdu malý (tak o 20-25 cm kratší než XV, tedy prakticky třídu) a podle mne byl spíš na hraně jako SUV. To spíš crossovery, tam se dá taková výška čekat, ale ty už vůbec nesleduji a i tam jsem myslím zaznamenal kousky ke 20.
Avatar - lamal
lamal
dalo by sa suhlasit, ale ta 1.6 nie je o 12,4s na 100 s prazdnym vozidlom... kazdy kto vie o com je rec vie aj to, ze 4 ludia + bagaz = fakt problem a to nemusi prist ani kopcovita krajina tam je to uz uplne KO... bavime sa o predbiehani, na jazdu v ramci predpisov a udrziavanie rychlosti to myslim bude aj pri obsadeni stacit...

celkom prijemne je ze ma max krutiak uz pri 3500ot co je na atmosku fajn...
kyklop
To zrýchlenie mi smiešne nepripadá, smiešne sú výkriky pri podobne výkonných malých turbomotoroch o nepoužiteľnosti, nebezpečnosti a bla bla. Je to základný motor, ok
Nonsens
možno to niekde stačí, raz som viezol švéda na smarte po diaľnici 130 a keď som sa spýtal, či je všetko ok, povedal, že ok, len trochu rýchlo, vraj je zvyknutý na limit 110, ale v smarte by pri 130 vyliezali oči aj maďarovi.
Avatar - removed
removed
mně způsobily značné rozpaky.
Design parádnický, po Mazdě 6 druhý nejhezčí Japonec (samozřejmě subjektivně). Ale v rámci Subaru se vítězem stává... Levorg.
Avatar - Dinar
Dinar
Co jim mám říct, že novinka s jedním motorem a podprůměrnou převodovkou je ve srovnávní s konkurencí zoufalá nabídka? Mluvím o technickém sešupu, ze subaru už zbyla jen ta čtyřkolka standardně, a to je něco, čím dnes těžko ohromí, nemluvě o tom, že to není to slavné symetrical awd. O prodejích nepíšu ani slovo. Raději čti, než něco vypotíš.
Avatar - JDM
JDM
a proč chtít levnější tuctový HB který ničím neviniká , nemá poho 4x4, jízdně neoslní , krásou taky ... Subaru dělá auta která jsou kvalitní , a jezdí dobře , nejsou nabušený nejmodernější technikou a vychytávkama ale to neznamená že nemá cenu ho chtít každý nechce mít počítač na čtyřech kolech jsou lidi kteří chtějí dobře jezdící bezpečný auto s jednoduchou technikou ... Víš ty subara se vyrábí v japonsku a sem se dováží , odečti si od ceny dopravu a clo toho , kolik by stál takovej importovanej evropskej HB na japonským trhu?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Asi zartujes, mechanicky spickovy podvozok, odladeny 4x4 pohon, uplne nova platforma, dlhorocna tradicia vybornych jazdnych vlastnosti a za taku cenu. Ak toto za 400, potom bezne srandy typu oktavia budu za 250 max a Lada za 80.
To je akurat tak ukazka toho, ze dnes chcu ludia vsetko, hned a najlepsie zadarmo.
Ohanat sa slabym 1.6(?!?), ked v ponuke bude aj novy 2.0, to fakt nechapem.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Pokud to bude mít světlou výšku aspoň 16cm, tak by to právě mohl být konkurent dnes oblíbených SUV.
Ta mají většinou taky 16 - 18 cm SV, místa taky o něco víc jak v HB, ale míň jak v kombíku, tady bude v základu 4x4, s dvoulitrem naprosto dostatečná dynamika a slušná spotřeba (Forester s ním jezdí do 7,5).
Ceny bych se taky moc nebál, Subaru není dražší než stejně vybavený Němec (podle cen XV, které musí být dražší, by to mělo být s dvoulitrem pod 550 s dobrou základní výbavou a klasickou zárukou na 5 let), tak teď už jen neprosrat reklamu 😉.
Moc držím pěsti a velmi začínám uvažovat!
A taky mi hlava nebere, proč tam nejde 1,6ka z Levorga 😡
Avatar - JDM
JDM
Nevím co řešíte je to normální auto který si navíc nehraje, takový větší HB s pohonem všech kol atmosférický motorem, není to 20in1 nemá to milion ***in aby si to koupilo co nejvic jelimanu... Subaru si kupují lidi kteří ví proč ho chtějí.
Nonsens
základ slabší ako u svišťa a v praxi to bude ešte horšie, lebo tam môžu častejšie sedieť mičkovci (načo by tam bol inak ten vzduch). Prečo by sa niekto plazil s imprezou za loganmi? Prečo by niekto kupoval veľkopriestorového slimáka, pokiaľ to nie je nízkorozpočtová badžetovka? Táto verzia nemá cieľovku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže to co popisuješ, je právě XV, vyšší výška, dvoulitr, není malé, ale není velké. XV se mi líbí, proto nějak nechápu, co je tedy ta Impreza. Kdo chce větší auto, je tu Forester (mimochodem ten se dá sehnat dnes hodně zajímavě a i v základu má co nabídnout).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže z ikonické Imprezy se nám stal nějaký kočkopes... 😐 a Ještě napůl zdechlý >😁
hory144
Posielam link na nemecku stranku Subaru, kde su uz zverejnene uvadzacie ceny Imprezy.

Ceny zacinaju na 21.980,- EUR za 1.6 a najdrahsia verzia s 2.0 je za 31.680,- EUR.

[odkaz]
Avatar - Beefcake
Beefcake
[odkaz]
Ten airbag pre chodcov je husty 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Hlavne ide o to, ze pri MPT vies reagovat rychlejsie ako pri viskoze, da sa takmer uplne zamknut a cele sa to vie spravat proaktivne. Aj preto x-mode je len pri Lineartronicu.
Niemand
pre _Karel_
Systém Subaru uzatváral na základe rozdielnych otáčok. Torsen u Audi na základe rozdielu momentu. Takže pri Torsene je jeho spolupráca s modernou elektronikou jednoduchšia. Ja nie som nadšený z toho, že Subaru odstrelilo mechaniku. Asi by sa s dalo vyriešiť s jazdnými asistetami, ale vyhrala efektivita. Aj keby nový systém nebol lacnejší v porovnaní priamych nákladov, tak cenu zvyšuje už len udržiavanie dvoch systémov pri živote a keďže automaty a spojkový systém dominujú predajom, tak na odstrel bol samozrejme diferák. A inak si nemyslím, že nový system je pri priamych nákladoch výrazne lacnejší. Oproti Haldexu je pomerne masívny a zvláda dlhodobé pripojene zadnej nápravy.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kup Forester a nespekuluj. 2cm ti mozu len pomoct. Ma aj lepsie najazdove uhly ako Outback. Pokial teda nepotrebujes este vacsie rodinne auto, cize Outback.
Forester je fakt univerzalne auto.
Impreza podla mna aj tu bude 13cm.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Naozaj to dnes nie je take zle, ako "subaru tvrdaci" prezentuju. To mas ako s hudbou, niektori tiez pocuvaju stale iba Judas Priest, lebo su tak nauceni od puberty 😄 Teda, nie ze by ja nie popri inych veciach.
Pre zaujemcov, ako to je realne spravene, odporucam venovat par minut tymto dvom videam v lubovolnom poradi. Potom mozeme pokracovat.
[odkaz] (naozaj podrobne popisane vsetky aktualne systemy)
[odkaz] (doplna to predchadzajuce video o par informacii a popis symetrickeho AWD)

Lebo inak su to po forach same urban legends, co sa o tom rozprava.
Ze sa vyvoj ubera vseobecne tymto smerom je dane nizsimi nakladmi tohoto riesenia, jednoduchsou implementaciou a ovela lepsimi moznostami dnesnych materialov a elektroniky ako pred 20rokmi. Okrem toho v Subaru to nie je ziadna neoverena novinka, pouzivaju to uz vela rokov.
Boli by hlupi, keby isli proti sebe.
A ano, toto elektronicke riesenie ma svoje vyhody, nieco je spomenute aj v tych videach.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak to je pre teba idealny Outback s 20cm.
Australcania pre Imprezu uvadzaju 13cm. To je jednoducho cestna stvorkolka do kazdeho pocasia. Na blbnutie mimo je XV/Forester/Outback.
Ked tam v AU vidim ten 3.6L 6valcekovy atmosfericky Outback so 191kW, chce sa mi plakat 😒
Niemand
Tak zrovna pri RAV4 bolo správanie na ceste v testoch často chválené, koľko toho zvládlo v teréne neviem. Môj názor je taký, že ak tam nie je diferák, tak je tam zbytočný aj kardan a lepši by bol dáky systém s elektromotorom vzadu. Lebo či je to spojka, alebo elektro je to len na pristrkávanie a nie na trvalý prenos veľkého momentu.
Niemand
Ako dlho vydržíš isť Haldexom s pripojenou zadnou nápravou? Ak prenáša vačší moment, tak za pár minút hlási prehriatie. To sa ti s diferákom proste nestane a na spojkový systém som v tomto smere tiež nenarazil na kritiku.
Niemand
Ale čítať zjavne nevieš, lebo motory budu hneď od začiatku dva. A CVT pre mňa nie je o nič viac podpriemerná ako dvoj spojka. Akurát každá ma problém s niečim iným.
Avatar - lamal
lamal
mal by si lepsie citat prispevky... aj tie ine v diskusii, tiez som pisal v inych vlaknach ze niekomu to stacit moze a v krajinach kde je vela snehu pocas celeho roka viac vykonu ani netreba... aj tak sa ale neda popriet to co som napisal vyssie optikou strednej EU
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1.6 v Subaru mě nebere stejně jako atmo 1.6 v Toyotě. 1.2 T je 4válec = a přišel mi lepší než ta 1.6. Co z toho záleží přece na tom kde jak to auto budu používat

Babička si koupila 3 válce v C3 = je jí přes 70 a je spokojená = to sou ty prarodiče

Obecně sem proti třem válcum a turbu a downsizingu atd. Co řikáš na odkaz?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Naopak [odkaz] 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je mi jasný že si už starej = a považuješ se za dospělýho = dospělejch tvýho typu sou všude.. 😉
šofér
Jestli za tím nebudou ty flotilové emisní limity.. ta 1,6 se prodává v Impreze v Německu dodnes a je to základní motor, vsadím botky že dvoulitr přijde, a nakonec i oturbená...
Avatar - Emel
Emel
Spousta toho začíná kolem 650 ceník (CRV, 500x, Sportage)... ale za 600 by to mělo být sehnatelné.

Impreza z fotek rozhodně na nějakou velkou světlou výšku nevypadá.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Kuga má uvedeno 148 - 208 podle motoru, pohonu a zatížení.
Paradox je, že zrovna benzínové verze ve čtyřkolce mívají často nejnižší světlou výšku (viz např. RAV4 178 diesel FWD, 177 hybrid, 163 AWD).
[odkaz]
Mazda je tady se 192mm.
Je to mravenčí práce se k tomu dostat, často se tento údaj vůbec neuvádí 😉.
Mě jde o to, že v rámci aut, která jsou u mě jsou v hledáčku, tento model velmi zaujal a předběhl právě ty SUV, o kterých vážně uvažuji (právě pokud nebude mít SV 13 cm jako Levorg - což je hrozně málo, nebo zase 22 cm jako zbytek Subaru - pro mě zbytečně moc).
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Impreza je benzínová čtyřkolka. Tak mi teda napiš, která auta (kromě mnou zmiňovaného VW group, tam mám mezery) považuješ za SUV, prodávají se u nás ve verzi AWD a benzín a cenově je seženeš kolem 600k.
Nepřijde mi, že bych zapomněl na tolik modelů 😉.
_MT_
Ta hodnota u Kugy je těžko uvěřitelná. Když jsem se rychle podíval, tak vypadla všelijaká čísla od 14 do 20 cm a moc se mi nechce se v tom prohrabávat. Osobně ji mám zařazenou kolem 20. O CR-V a RAV4 vím, ale pokud si dobře vzpomínám, tam ty extrémně nízké byly pro FWD, AWD na tom byly o něco lépe. Korejce vůbec neznám, Suzuki také ne, Outlander jsem znal jen v druhé (předchozí) generaci. CX-5 mám zařazenou kolem 21 cm (první generace, AWD).
_MT_
Jaké prarodiče? Tys obhajoval 1,6 v Subaru a tys sem pak poslal Auris s 1,2T, když je v nabídce i 1,6.
_MT_
Ani mi to nepřišlo. Jen se diskuze stočila na VW, který má nejširší nabídku a určitě jich i prodal nejvíc.
_MT_
Stačí si přečíst tu kritiku přeplňovaných malorážek. Také se tam vytahují cesty do Chorvatska atp.
_MT_
Takže ta kritika asi není tak neoprávněná, že. Drtivá většina z nás tady žije v EU+EFTA. Je snad pochopitelné, že to hodnotíme z našeho pohledu. Tím nechci říct, že by ta 1,6 nemohla někomu stačit. Proti možnosti volby nic nemám. Co mi hlava však moc nebere, je karoserie téhle "Imprezy".
Marekx
Přesto, že mám automat v oblibě, tak do CVT bych pro jeho rizikovost při vyšších nájezdech nešel. Na klasické hydroměniče se v tomto prostě nechytají.
Marekx
Swift je dobrá městská motokára, leč ten kufřík je žalostně malej a cena poněkud vyšší.
Marekx
Upřímně do města jsou ideální malé vozy, což nová Impreza není. Optimálně velikostně byla ještě 3 generace v provedení HB, nicméně ten kufr byl díky zadním difům hodně malej (plytký) a to byl důvod, proč jsem ji jako další auto do rodiny, coby UNI vůz (město 1/ mimoměsto) nekoupil přesto, že se Subaru Legacy IV v kombíku jsem maximálně spokojený, ale tohle není zase auto do města na denní ježdění, protože je moc dlouhé.
Marekx
Subaru kromě sportovních verzí BRZ, WRX, STI, nikdy nemělo v běžné produkci vozů tendenci dělat rovinkové sprintery a ani starší generace a nebo motorizace 3.0 H6 neměla tyto tendence. Pokud budu chtít něco splašeného na sprinty, nekoupím si standardní model Subaru, ale klidně něco jiného a levnějšího. Devizou běžných vozů značky Subaru jsou především skvělé jízdní vlastnosti za každého počasí a průjezdy zatáčkami, stejně tak nějaký sníh tě zabrzdí pouze, pokud sedneš na břicho. To je Subaru a pokud jsi se Subaru opravdu jezdil, tak jsi na to mohl už dávno přijít sám. Mám Subaru Legacy IV generace s motorem 2.0R v kombíku v automatu a maximální spokojenost. Nové generace se mě vzhledově už nelíbí, výjimkou je pouze Levorg, který právě vychází z Legacy IV. Z Japonců vyčnívá vzhledově snad už jedině Mazda.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To imho nie je aktualne k tomuto modelu.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To je vylozene nasledok koncernovej vychovy a to nemyslim v zlom. Bohuzial sa to, co ponuka Skoda/VW stalo standardom, co je fakt kratkozrake.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pockajme si na to auto a potom sa uvidi.
Gumovy volant ? Halogeny ? Podla mna nove XV uz ma len Ledky, ale je fakt, ze vybavu XVcka som pri novom modeli natolko nestudoval. Tempomat maju aj manual verzie.
Konfigurovatelnost je Japonska klasika, nic viac, nic menej. Mne to neprekaza.
henrich
pozdravujem všetkých,

podrobnejšie informácie nájdete na [odkaz]

je tam aj 1,6 aj 2,0i s manuálom, aj ceny, predpokladám ceny u nás/u Vás veľmi podobné.

podľa mňa je to vydarený hatchback a s dvojlitrom bude stačiť na všetko okrem okruhu.

neviem na čom väčšina z Vás momentálne jazdí, ale subaru mám doma a som s ním spokojný, takže sa teším, že je impreza opäť u nás. jednoduché rozumne priestranné auto s overenou štvorkolkou u nás chýbalo. So Subom som zatial prešiel všade kam som sa pustil (aj ked mám outback a mechaniku - t.j. iný typ štvorkolky.......) nikdy som s ním nemal problémy. Palec hore SUBARU.
Ešte tak outback s 3,6 keby predávali u nás.....
Provocateur
Nový XV (Crosstrek) se neprodává od začátku roku, takže prodeje za pololetí nemají moc vypovídající hodnotu. V srpnu bylo XV na celkovém 30. místě. Z neamerických SUV byly výš jen Forester a tebou zmíněné CR-V a RAV, což jsou o třídu větší auta. Co se týče prodejů malých a kompaktních SUV za 8 měsíců, tak je XV na druhém místě těsně za HR-V.
Gvick2
No Volvo v tom žádné nevidím, ale i30 docela výrazně, takže spíše takový japonský Hyundai.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
take japonske volvo... moc pekne :yes:
Provocateur
Asi stačí. Když v loňské roce překročili 1 mil. prodaných aut, tak v Subaru prohlásili, že nechtějí navyšovat výrobní kapacity. A vzhledem k tomu, že prodeje v Evropě činí 4% z celosvětových prodejů, tak na Evropu z vysoka kašlou. Konfigurovatelnost žádná, ale třeba v USA si můžeš u nové Imprezy i XV volit mezi manuálem a CVT a dovybavovat pakety.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Promň, ale tohle nemůže moc vynikat jízdou, což byla deviza Subaru, protože má chcíplý motor a automat >😁

Jinak, aby si mi rozuměl, jsem docela fanoušek Subaru, projel jsem hodně modelů, hlavně starších, od Justy po Outbacky a STI. Dříve ta auta měla koule. Tohle možná vypadá dobře, ale je to přerostlé a pomalé.

Forester je alespoň cenově zajímavý, Outback taky i když není nejhečí (zlatá genearce s H6) a Levorg dejme tomu, bohužel zase jen s AT....
Avatar - Emel
Emel
Celé vlákno je o DSG od VW.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Levorg se povedl ..a tohle vypadá na SUBARU dost dobře.. :yes: :yes:
_MT_
To je dobrý fór. Nejprve se tu biješ za atmosféry a pak tohle. Přitom 1,2 T není zase o tolik silnější než nabízená 1,6.
_MT_
A co se o Haldexu dá říct? Víš, že Haldex používal i Land Rover (např. ve Freelanderu), což není zrovna ořezávátko, nebo Saab, kde byli pověstní tím, jak si potrpěli na robustnost? U mne patří mezi spojkovými systémy k tomu lepšímu.
_MT_
Tak v Rakousku nebo Švýcarsku jsou oblíbené i malé čtyřkolky. Když si vezmu, kolik je Jimny v okolí domu mých rodičů, což je ve středních Čechách... žádné hory, ale v malé, ospalé vesničce jich je snad pět. Ani Škoda tam nemá od jednoho modelu takové zastoupení a to jsou kousek od MB.
_MT_
Tohle je auto do města leda tak standardy USA. Nebo ti to snad připomíná například Jazz? Pohon všech kol? Proč ne. I Swišť nebo Panda se dělají jako 4x4 (v Japonsku třeba i Yaris nebo Mazda 2).
Avatar - Ozzman
Ozzman
A proč tedy chtít línější a dost pravděpodobně dražší HB, než nabízí konkurence ?
MariAchi
8 kvalt Aisin pouziva i BMW, nebo Volvo.
Tezko nekoho ukecas, ze CVT od Subaru je lepsi volba.
Nicene pokud pujdem do detailu, tak Aisin 8 je pro pricnou zastavbu, tedy v tomto konkretnim modelu by to asi nejak neproslo...
Avatar - Emel
Emel
Jo, a zapomněl jsem... Octavia RS245 má taky DQ381 7°
kyklop
Máš nejakú skúsenosť? Podeľ sa s nami
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejsou = i v Oktě je většinou 6°

Poslední 2 testy audi co sem čet = škubalo. Ale je fakt že diskutéři na ACZ mívaj kliku a jejich kusy většinou spíš ne 😉
Avatar - Emel
Emel
Nejde konkrétně o Swift, spíš o to, že 400t je na subkompakt poměrně velkorysá částka a není důvod kupovat tříválec, pokud nechceš. Za 408 ceník je třeba zbrusu nová Ibiza FR 1.5TSI, reálně musí jít koupit někde kolem 370.
Avatar - Emel
Emel
Jsem děvka prodejná... co bych neudělal pro 100k navíc 😄. Nebo teda 200k v tomhle případě >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak třeba 3 měsíce v roce pro rozvoz dětí po Špindlu >😁
Niemand
V tomto prípade by u subaru spravili dobre keby ten motor pustili na trh aj ako FWD. Pri 2,0 už ta štvrkola toľko výkone nevezme.
St.
Ano, zapomněl jsem, máš pravdu. Ale to WRXko k nám nechtěj stejně dovážet. WRX STi je už docela extrém, přemýšlel jsem o něm, nakonec skončil u Levorga. Fajn auto, model 2018 už vychytává některé mušky (bederní opěrka) a přidává pár technických drobností. Moc rád s tím autem jezdím a to je pro mě rozhodující.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne Civic moc příjemě překvapil po osobní zkušenosti a když odmyslím cenu, tak by to bylo pro mne asi momentálně nejzajímavější Japonské auto. Překousl bych i trochu disproporční zadek a Sci-Fi doplňky >😁 Ale radši sedan >😁
Avatar - removed
removed
Je to tak, Subaru by mohlo alespoň trochu přehodnotit použitý automat. Dle některých diskuterů se to prý rapidně zlepšilo, já však tvrdím, že to zkrátka není ono (ale opakuji, ujel jsem pouze 40 km, čili to také může být o zvyku). Přitom nějaký HDM od Aisinu by určitě pracoval lépe.
Avatar - Dinar
Dinar
Civic už asi nezkrásní, ale proti tomuhle vaření z vody v podobě imprezy je honda technicky na úrovni, mám dojem, že sešup subaru se ve spirále posunul o další otáčku níž. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, impreza 4x4, typické auto do města. >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Problém je, že kvalitní podvozky už umí v dané třídě kde kdo, levorg ho má nesporně výborný, jenže právě hnací řetězec to auto sráží, jednotlivosti už dnes nestačí, byť je kvalitní podvozek základ.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak je to logické. Pokud by tato Impreza byla naceněna, jako levné auto, tak jim češi utrhají ruce, Fabie a i30tky se mohou jít klouzat >😁

A s těmi nadšenci oturbených krabic. Ono je to spíš takhle a teď se na to podívej trochu z jiného pohledu.

Mám v nabídce auto s 1.4/1.6, které má takové parametry a pak za stejné peníze 1.2/1.0 s turbem. Sednu a jedu, turbo táhne, letí, spotřeba je podobná. Auto většina lidí nekupuje na 10-20 let, tak v tu chvíli neřeší spolehlivost ( a i ta nemusí být zlá, né všichni dělají propadáky, jako byl slavný 1.2TSI a i to TSI se zlepšuje).

Nevěřím, že někdo je nadšen z toho, že má pod kapotou tříválec a malý objem, ale je nadšen, že za svoje peníze dostane lepší dynamiku, než by dostal u konkurence, nebo než nabízely automobilky ve svých modelech o dekédu dříve.

Jen si srovnej základní parametry třeba dvojkové Octavie s 1.4 MPI/1.6MPI s 1.0 TSI.

Chápeš, co se ti snažím říct?

Legacy 121Kw jsem jezdil, naprosto dostačující auto pro rodinné cestování, stejně tak jsem jezdil i boxer diesel, i 3.0H6. Starší Imprezu s 2.0 jakbysme.... Proto mi takováhle Impreza trochu bije do očí.
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😒]
No a Civic nám hned o něco zkrásněl a nabral na eleganci..... 😉
Avatar - removed
removed
automat... to je prostě takové slabé místo. Nicméně mi Levorg (soudím jen z projíž´dky cca 40 km, takže výpovědní hodnota spíše 0) přišel velmi sympatický a hodně se mi líbilo chování podvozku v obloucích. Hloupé bylo, že do oblouku musel člověk počítat s prodlením na plynovém pedálu. Ale jako auto na denní použití by mi nevadilo.
Avatar - Emel
Emel
Levorga měl teď kolega jako náhradní auto (za Range) a byl pěkně otrávenej... tak jsme se šli projet... no, asi mě trošku naočkoval, protože mě to auto taky nějak moc nechytlo. Asi by to chtělo delší čas za volantem, aby si na to člověk zvykl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi takhle, pokud by takové Subaru stálo dejme tomu 400 tisíc se vším všudy, tak by to nemuselo být zlé. Je to trochu větší, než HB, nabídne automat pro někoho, kdo si na to potrpí a asi i soildní životnost. Na druhou stranu, na to co popisuješ najdeme daleko vhodnější auta.... příjde mi, že tu Imprezu mermomocí chceš naroubovat do nějaké škatulky, ve které by měla smysl, ale já ji tam bohužel nevidím. Je to auto do města velké, na okrsku pomalé a rodinné auto malé a určitě nebude levné. Začínat dvoulitrem, je to taky o něčem jiném... popřípadě 1.6turbo z Levorga.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak bylo správně v nějakym testu: Parametry shlídnout a zapomenout. Posuzovat jak se s autem jezdí

Směšně nepůsobí = zkus si párkrát projet svou denní rutinu nějakym tříválcovym turbem a pak timhle. Schválně jestli budeš řikat to samý 😉

Ale většina lidí si zřejmě přesně z toho důvodu co píšeš = koupí něco s čim se jim pak celou dobu co to maj jezdí hůř = prostě osud nebo kdo miluje černej humor >😒]
Avatar - removed
removed
😄 😄
Avatar - removed
removed
tak design hezký, s tou zdechlinou bys mohl mít pravdu
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To teda... >😁 Jak by se tu najednou hodil nějaký litrový outurbený tříhrnek, což? >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě by spíš zajímalo, co chce vozit Impreza s těmi parametry a jistě né dumpingové ceně >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tabulka parametrů je jako obvykle na ACZ blbě 😄

Parametry sou odpovídající = slušně táhnoucí atmosféry boxer. Turbo krabici od mlíka musíš hledat jinde >😒]

Na turbo má Subaru Levorg = tohle je Impreza = ta má turbo až [odkaz] :yes: 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Audi má diferenciály taky a funguje to. Můj pohled - když se řeklo Subaru, každého napadla čtyřkolka. To, co dělalo jejich jméno nahradili levnějším systémem. Audi k tomu pomalu začíná taky směřovat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Rád si to nechám objasnit. I když se o Subaru téměř nezajímám, tak jsem zaregistroval, že svůj skvělý systém 4x4 nahradili levnější, horší variantou. Takže to není pravda a je tam lepší systém než tam byl dřív?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máš asi pravdu = smutný žejo 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo taky nejsme australani atd. = bohužel 😄

V česku tohle auto nemá moc šancí = nemá krabici od mlíka s turbem = místo toho 4 válce atmo. Bude se s nim jezdit asi příjemně = ale ne u nás 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, svět je plný dospělých, co tě neberou vážně, ale to není moje chyba. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co bylo dřív- slepice nebo kuře? Nejdřív se vykašlali Evropani na Subaru.
Avatar - JDM
JDM
možná že po ni byla poptavka tak se subaru rozhodlo je tady začít zase prodávat .
Niemand
Lacný ale neznamená ekvivalent Dacie. Ale proste výhodná štvrkola. Oproti Golfu sa predáva aj za morom drahšie, ale má dobrú povesť.
Navvyše neviem kde stále chodite na tie prestrelené ceny. Ak porovnám XV s Atecou, tak cena je podla výbavy a motora veľmi podobná. Vzhľad neriešme a pohon 4x4 je v Subaru oveľa robustnejší a aj pri lineatronicu je stavaný na trvalú prevádzku čo sa o haldexe povedať nedá.
Avatar - Dinar
Dinar
Článek je o subaru, potažmo CVT v něm. Jel jsem všechny akt. modely subaru s CVT, moderní automat jezdím denně, různé současné automaty mám projety v x autech. Proto hodnotím CVT jako z nouze ctnost.
Že žiješ v nějakém světě boje proti a pro "koncern" je tvoje věc, prostě jen ber na vědomí, že se v diskusi potkáš i s někým dospělým. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Řek bych, že nežereš maso... >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tahle Impreza je dle všeho uvnitř skoro výrazně větší než XV = u Subaru nejdou do větších aut což je smutný ale vzhledem k reálný situaci na trhu rozumný = a velmi dobře pokrývaj tuhle oblast řekněme nejprodávanějších aut
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře, tak to si tomu dal korunu >😁 Impreza je auto pro maminu do města >😁 Teď ti tady nalítne subaruklub a bude tě tu lynčovat >😁

Do města si umím představit desítky vhodnějších aut, menších, dynamičtějších, úspornějších, praktičtějších.

Právě, že to není VW, tak bych od Imprezy čekal i nějakou tu zábavu, důvod proč si to auto koupit i jako obyčejnou Imprezu.... STI je uplně jiná liga, i cenová.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ani ne = tohle je Impreza pro maminu, do města atp. Pro taťku je [odkaz] 😉

Holt to neni VW aby hybrid, verzi pro maminu i R dávali všechno do stejný krabice 😄
St.
bude Impreza i na našem trhu. Trochu jsem zvědavý na osud Levorga, protože si můžou konkurovat. Impreza je jinak třeba na australském trhu spíše levnější auto, uvidíme v Evropě. Jinak benzínový dvoulitr je O.K., celkem chválený v recenzích. Kdo chce turbo, musí si pořídit WRX, škoda, že se u nás prodává jen STi, turbo dvoulitr v Evropě zatím není homologovaný a asi ani jen tak nebude. Takže se tu prodává jen starší oturbený 2,5 l. Je to první Subaru s Apple CarPlay, takže navigace je vyřešená. Jinak verze s navigací byly u Subaru ty nejdražší.
Avatar - JDM
JDM
A furt kdo komu ujede já denně jezdim s kombikem s 1.8 na 74kw a neujede mi nikdo (7 let praxe na impreze wrx) ale to je jedno proč furt řešit co čemu ujede? Jo ta 1.6 nebude nic moc ale nekupuje se to na závodění někomu to klidně stačí a jde mu o podvozek, 4x4 atd. Koukni kolik jezdí starejch oktavek a ty mají zrychlení taky kolem 12 vteřin s 1.9turbo a taky s tím lidi jezdí a kupují to
Avatar - wakantanka
wakantanka
Atmo motor ano, len konkertny tento v tomto konkretnom aute s CVT a 4x4 teda urcite nie.
Avatar - wakantanka
wakantanka
nič v zlom, ale mali potom začínať rovno s tým dvojlitrom bez turba a ako ďalší mal byť ten motor s turbom, keď už nechceli dať tú oturbenú 1,6. Pri tých aktuálnych rozmeroch je tá 1,6 bez turba viacmenej k menu Impreza nedôstojná.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Ale všude se píše, že toto je nižší XV, tady se dozvídám, že trochu protáhlejší, tudíž prostornější.
XV není příliš srovnatelné s menšími SUV právě proto, že je super do terénu i díky 22cm SV, což je o 4-6 víc, než většina konkurence a to je hodně velkej rozdíl!
Lidi očividně nekupují SUV kvůli terénu a tady by mohlo stačit těch 16cm, jak má RAV4, CRV apod., proto píšu, že mi to přijde jako konkurent spíš těch SUV, protože nevím, v čem by pak Imprezu taková RAVka překonávala, respektive proč by ji chtěl někdo místo tohoto Subaru 😉.
Avatar - lamal
lamal
Noo nadsenie moc nie je... pri pohlade do tabulky uz vobec nie...

Hmotnost ? ci ma ten 115kw 2.0 boxik vobec zmysel, asi nebude tazka aj ta 1,6 bez turba s linearom to robi za 12,4 na 100 co je slusne cislo vzhladom na slaby vykon a velkost vozu 4x4 + automat

Sice autor clanku pise, ze Levorg europanom nevonia, ale v CZ ich vidno prekvapivo dost, na to ze to tu nechceli ani predavat tak je to docela uspech... lepsie ako nejaka Giulia 😲

mohli by konecne pochopit, ze to chce aspon 200 - 220k + 6kvalt v manuale... je jedno ci dieslak alebo benal
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi máš pravdu, ale podívej na fotky, tohle rozhodně nevypadá jako konkurent Astry, Golfu či Fokusu >😁
Avatar - lamal
lamal
v EU asi moc nie tam bude cena moc vysoka ... ako uz v impreze bol 1.5R dost na hrane, ale este v pohode... zrovna uplne lahka nebola... v krajinach kde je vela snehu to myslim bude mat vyznam, na snehu aj tak viac vykonu netreba
Avatar - Beefcake
Beefcake
No lenze odvtedy jazdia sami pretekari a majstri sveta.
Avatar - feroj
feroj
v Golfoch bol základný motor atm. 1.4 16V, 55KW
Avatar - feroj
feroj
Ale do mesta a na krátke trasy do 30km je turbo veľmi zlá voľba ... teda ak to nemáš firemné na leasing a po dvoch rokoch ho pošleš k vode... na to je jednoznačne atmosféra...
Avatar - feroj
feroj
SUBARU vlani predalo v US cez 60% produkcie (vyrobili cez 900tis. áut.), takže celkom cez 600tis. ... v EU sa predalo cez 40tis. Levorgov(ako ich začali voziť)
Avatar - feroj
feroj
1.6 je vyslovene na zníženie základnej ceny, tak ako niekomu stačil vo fábii 1,2 trojvalec, niekomu bude dosť aj 1,6 v Impreze....
Inak kde v meste zrýchliš(legálne ...) z nuly na 100? väčšinou 0-50-60? a vtedy je to priaznivejšia hodnota, ako 12,4 (keď si porovnám ako zrýchľujú veľké limuzíny a SUV na semaforoch v tých ecco režimoch - sú ešte pomalšie ako tá 1.6...) vzhľadom k plynulej zmene prevodového pomeru pre pružnom zrýchlení reaguje lepšie ako štandardné automaty(pružnejšie zrýchlenie z 50- na 90-100) ... teda na normálne jazdenie pohodlné a priestranné auto vnútri a vonkajšími rozmermi ešte v pohode aj do mesta...
Stále nedokážem pochopiť porovnávania typu Oktavka má väčší kufor... a vzadu mala menej miesta ako Felícia, ešte OIII mala o 10cm menší rázvor ako už 19r. Astra G..., ktorá mala ako sedan pri dĺžke cca 4,4m 480l kufor...načo je niekomu denne 600l ak nie je taxi, alebo špedička? 2+2 som aj dlhšie cesty pobalil do 280l kufra VW Polo...

Ďalšie čo nechápem, start-stop systemy pri všetkých turbo-motoroch(nepomáhajú k životnosti ani atmo.-motorom, ale ani toľko neškodia), ktoré pri každom zastavení v plaziacej sa kolone vypína tie 3-4litrové biturba veľkých SUV...
Avatar - feroj
feroj
pozri si najnovšie Audi ... prechádzajú na obdobný systém4X4 ako Subaru... ako píše Niemand, nasadenie elektronických asistentov, ktorý regulujú jednotlivo kolesá, nepotrebuje dif, lebo ten nevie v prípade potreby odpojiť nápravu... a body v crash testoch za asist systemy by boli dole... ES syst. ktorý má Subaru v reáli funguje lepšie ako asist. Volva Mercdesu a spol... pri testoch SymetricAWD funguje porovnateľne s Audi, ostatné syst. na haldexoch sú bezkonkurenčne za nimi... stačí si pozrieť desiatky testov na YoTube.. R. Chvála, Garaž.cz, sk ... aj zahraničné. Hlavne treba mať na tom v reáli niečo odjazdené, až potom sa k niečomu vyjadrovať ...
Avatar - feroj
feroj
predstav si že v JPN stojí 300k Levorg v najvyššej výbave cca 26tis€, menej ako základný 170k v CR, SR... XV s 2.0i cca 16tis.€ v JPN, v CR bude na 23tis oklieštená 1.6? .... keď si zoberieš že cena prepravy 1ks môže byť cca 1000€ ... lenže zastupenie v EU si vymohla súkromná firma EF zo Švajcu (vzhľadom na objem predaja je EU na chvoste ) ... ten si k tomu niečo zaráta, lebo biznis, EU si pacne svoje dane a eco poplatky na ochranu D, F, T automobiliek... a máš cenu SUBARU v EU 😲
Avatar - feroj
feroj
Levorg na novej platforme bude o niečo širší, bude mať väčší rázvor, vylepšené systémy... atď 😉
niečo k "starému" [odkaz]
Avatar - feroj
feroj
"Do města si umím představit desítky vhodnějších aut, menších, dynamičtějších, úspornějších, praktičtějších."

aj ja... a napriek tomu tam v kolonách postávajú(poskakujú na DSG) samé TDi, CDTI, ecoDci ....a čudúju sa že sa im každých 60-100km spúšťa vypaľovanie DPF 😲

do mesta , jazda v kolone, posúvanie sa v zápche(aj keď nie len tam, len si to treba skúsiť)... je Subaru CVT s hydromeničom od a benzín atm. asi najlepšia voľba.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Konecne bolo zverejnene video z NS: [odkaz]
GeekStar
Impreza zkrásněla, a co víc - krásnější je u uvnitř (tedy v interiéru).

Horší to už je pod kapotou, základní 1.6 je fakt málo, dvoulitr je tak zhruba slušný základ. Doufejme, že se dočkáme 1.6 turbo z Levorgu, ta by mu slušela.

Naopak pochválit je nutno převodovku, aktuální generace lineatronicu je opravdu to nejlepší, co lze dnes do auta koupit. Komfortem, plynulostí i pohotovým odpichem z křižovatky si umí jednoho omotat kolem prstu, jak si na to člověk zvykne, vrátit se k uskákanému, zmatenému a pomalému DSG už je věc nemožná. Po přidání plynu se z Lineatronicu stane pocitově klasický (zde sedmistupňový) automat, takže to jediné, co bylo možno CVTčkům vyčítat, je věcí minulosti.

Kolem a kolem je to prostě Subaru - auto, které není pro každého, jde si svou cestou, na vlastní technice (žádná stavebnice ze součástek jiných značek)... prostě typická láska na druhý pohled. Za mě jednoznačně :yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
RAVka i CR-V patřej mezi 10 nejprodávanějších aut na světě = to je jiná liga

XV letos končí = na jaře v Ženevě představili novou generaci = to taky ovlivňuje prodeje

Subaru loni prodalo zhruba stejně aut jako Opel = že to od nás působí až neuvěřitelně je jiná věc 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
OK, Subaru může žít bez Evropy a Evropa zase bez Subaru. Ale co jsem tak koukal na čísla, tak ani v Americe to zas (aspoň v případě XV) není bůhvíjaký. Nějakých 43t za půlku roku. RAVka a CR-V jsou za stejnou dobu skoro na 190t.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Číňany i japonce 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak teď nevím jestli si víc urazil japonce nebo volvo. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dospělejch tvýho typu svou všude.. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tam taky = tys to taky čet? 😉
Avatar - Emel
Emel
Ok 😄

Nemyslím, že by náhrada dvouspojek byla zapříčiněná jejich špatnými vlastnostmi, dvouspojky fungují pořád dobře a na začátku své kariéry z mého pohledu překonaly HDM automaty, které tehdy bez výjimek znamenaly vyšší spotřebu a znatelně horší dynamiku. Jenže HDM se za poslední roky hodně posunuly, s větším počtem rychlostí a zámkem měniče nabídnou srovnatelnou rychlost i efektivitu.

Na prý se někdy zkus zeptat někoho nestranného s literárním cítěním 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Psali to v časopise, co nejde dohledat. Teda vlastně psali to ve všech časopisech. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Fajn. Tak teď už jde jenom o to, jestli Subaru skutečně stačí takový počet zákazníků, kterým tohle stačí. 😉 Plus ta jejich vyjímečná konfigurovatelnost. Třeba fajšmekr podle JáPrvní123 (benzín a manuál) si u Subaru XV chtě nechtě vychutná gumovej volant i řadičku, halogeny....a na tempomat může taky zapomenout. A je jedno jestli se spokojí s 1.6 nebo vezme dvoulitr.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je rozdíl? A vědi to u Bentley a druhý generace Continental GT? Teda faceliftu kterýmu řikali 2. generace? A u pašíka B6 faceliftu na novou generaci B7? 😄

Ale vážně = jak sem napsal: Lidi od Subaru už teď vědi = jaká bude příští generace 😉

No a stávající Levorg náhodou zrovna teď prošel faceliftem 😄

Ta 1.6 je ze 70% nová = o 14 kg lehčí přitom o 10% vyšší torzní tuhost a o 5% nižší vibrace. Podobně je upravenej 2litr = ten je dokonce z 80% z novejch dílů
Dál mírně upravenej je i Lineartronic = místo původních 150 článků jich má dneska 174 takže má v důsledku nižší tření. Řetěz dodává německej Sheffler = zbytek je vlastní = Subaru

Kdyby to bylo o VW = je tady o tom tak deset článků = tady pro jistotu = jako obvykle = ani píp 😄

Člověk se pak vlastně nediví proč si tolik lidí myslí jak je koncern VWyspělej a všichni ostatní.. >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
hádam ti nemusím vysvetľovať čo znamená nová generácia a čo facelift?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Z levnejch 2spojek je překvapivě nejlepší ten Fiat = ani nevim jestli s ní pokračujou nebo balej jako Ford a VW
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepřiznám = tady sem to už přiznal: Ta co se nedělá? 😉

Prý je furt je prý = tos pro změnu pomotal ty 😄

Ale škubě a zlobí většina levnejch 2spojek = proto se už omezujou a nahrazujou = u Fordu i VW
Avatar - Emel
Emel
Napsáno je, že víc cukaj šesti... což je nesmysl, protože jak jsi sám správně napsal, víc cukaj suchý, což jsou výhradně sedmi. Hele, ano, je to jako prý - opět by bylo jednodušší přiznat, že jsi to prostě plácnul bez hlubší znalosti věci a že tedy víc cukaj 7... a že jsem měl pravdu ve svém prvním příspěvku tohoto celého vlákna když jsem poukazoval na to, že hlavní rozdíl není 6 x 7, ale suchá x mokrá. No nic, v něco takového po zkušenosti s "prý" už ani nedoufám.
_MT_
Šestistupňovou suchou má myslím Fiat. Asi i Getrag bude mít suchou variantu pro slabší motory. Ta Fiatu byla zajímavá tím, že měla na suchou vysoký rating.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já si myslím, že Impreza prostě není primárně zaměřena na evropský trh. Ta předchozí se zde prodávala jen na vybraných trzích.
_MT_
Také záleží na řidiči. Někdy bylo úsměvné číst testy, protože z popisu chování bylo celkem zřejmé, co ten člověk dělá.
Avatar - Bajkery
Bajkery
Spíše směšné >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Obecně všechny generace? Co patří k tomu horšímu? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře ti tak >😁 Já jsem to taky už pil, ale neláká mne to >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to je dobrý = ty si zodpovědnej za svý prarodiče? >😁

Ovlivňuju to čim jezdim já = atmosféra, atmosféra a atmosféra = no hybrid atmosféra 😄

Nemám rád současnou módu downsizingu a minimotůrků s turbem [odkaz]
_MT_
Třeba Mini Cooperem? >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Třídvířko bylo za 380, pětidvířko za 390. 😉
_MT_
I ceníkově byl myslím za 380.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle je trochu jako to prý = nikde neni napsáno že současně = 6° a suchý 😉

Dík za odpověď = podle mnohých měl eště větší problémy Getrag Ford = ale ústup od 2 spojek už je rozhodnutej napříč firmama

Smysl má ZF PDK Porsche, Graziano McLaren a Ferrari = ta je snad vlastní
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Beru malá SUV, tam už se ty rozdíly mezi tímto a crossovery docela stírají.
Tuto skupinu jsem zvolil proto, protože cenově nebude na hony vzdálená této Impreze (počítám kolem 600k) a prostorově to jsou taky o něco větší hatchbacky.
Takže (mm): Honda CR-V - 165, Toyota RAV4 - 163, Kia Sportage - 172, Hyundai Tucson - 172, Ford Kuga - 156, Mazda CX-5 - 192, Suzuki S-cross - 180, Mitsubishi Outlander - 180 a to jsou jen ty, co mě rychle napadly, crossover je tam podle mě jen ten S-cross, všechno ostatní považuju za SUV...
Avatar - Emel
Emel
No psal jsi, že nejhorší jsou šestistupňové a suché... ne?
Obráceně = víc škubou 6° a samozřejmě suchý než mokrý

Podle mě - nejhorší je DQ200, suchá sedmistupňová, zejména ve spojení se silnějším motorem ve větším autě (1.8TSI v Superbu). Nejlepší je DQ500, mokrá sedmistupňová. Pokud se tedy bavíme o MQB od VW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele já sem náhodou asi před tejdnem poprvé zkusil kafe se sojovym mlíkem = u Paula = a přežil sem 😉

Už si ho nedám = ale pít se to dalo 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Někde na Moravě jsem něco podobného viděl, náhodou, alespoň to tam nebylo samej hipster a nemusel jsem si dávat extrabio latté frappucino s příchutí sojovýho mlíka za 260 Kč a k tomu biovejce z biochovu z biologicky vyšlechtěné slepice >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
No on ten SSS taky reálně nebyl za 400, ale spíš za 350 a nebylo v podstatě za co připlácet, když i metalíza/perleť byla v ceně. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
V tomhle konkrétním případě jsem rozhodně na tvé straně, a to i kdyby šlo "jenom" o 100 koní. 😉 A vůbec, než že bych se chtěl do Hondy navážet, spíš je mi líto, že nejdou aspoň trochu cestou Mazdy. Trojka se silnějším dvoulitrem taky nepatří mezi nejlevnější kompakty, ale tam v podstatě nemám výhrad - ani jízdně, ani vizuálně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ta co se nedělá? Já ti nevim 😄

Kterou za nejhorší nejlepší z 2 spojek považuješ ty? 😉
Avatar - Emel
Emel
A co ta šestistupňová suchá? Ta je fakt nejhorší?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Horší to může být vždycky = to je přece základní pravidlo 😄

Problém cukání neni plně vyřešenej ani po 10 letech [odkaz] což si můžeš přečíst v letošních testech Audi = samozřejmě ne na ACZ

Proto taky na náročnějších trzích už dávno začali nahrazovat 2spojky klasickym hydroměničem a ukončili vývoj vícestupňovýho DSG

Před časem čet o patentu kterym by to možná chtěli nahradit = no uvidíme

Obecně ale 2spojky a samozřejmě nejen u VW končej rsp. sou v sestupný tendenci = prostě kometa zahořela a shořela 😉
Avatar - Emel
Emel
Zeptej se... horší už to být nemůže. Rád se dozvím, v jakém autě ta šestistupňová suchá je...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak tetička ta to ví na stopro = babičky bych se musel zeptat >😒]
Avatar - Emel
Emel
To o těch škubajících šestistupňových suchých jsi slyšel od babičky nebo od tetičky?

Podle mě nic jako šestistupňová suchá neexistuje... viz ten seznam co jsem psal.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Už se stalo = proč to chceš opakovat? >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Stejně jako ty vim že VW s nima končí = proto zastavil vývoj 😉

Neboj eště dlouho budou v levnejch modelech 😄

Obráceně = víc škubou 6° a samozřejmě suchý než mokrý = ale odstupuje se končej všechno. A viz odkaz nejen levný u VW a Fordu ale skončily i u BMW 😉

Smysl maj evidentně jen tam kde byly vymyšlený = pro auta pro který byly vymyšlený = tam možná zůstanou :-! 😄
Avatar - lamal
lamal
presne tak... niekde to staci.. v EU je to najblizsie niekde na severe, ale to si nie som uplne isty maju tam tradiciu s benzinovymi turbami
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já ne = proto sem napsal že v Oktě je většinou 6° 😉
Avatar - removed
removed
suchá 36,7°, mokrá 37.3° a i více, podle frekvence pohonné jednotky...
Avatar - Emel
Emel
V běžných MQB autech je DQ200 (suchá 7° do 250Nm), DQ250 (mokrá 6°), DQ381 (mokrá 7°) a DQ500 (zesílená mokrá 7°).

Octavia ještě jede na DQ200 7° a DQ250 6° (kterých je "většina" netuším), ale třeba Golf TDI už má novější DQ381, která nahrazuje DQ250, stejně tak je DQ381 i v Karoqu a časem bude i v Octavii.

Proto myslím, že dělení na hodné 6° a zlé 7° je potřeba opustit (ono tedy neplatilo ani dřív, protože DQ500 už byla v minulém Tiguanu např.). Když ti řekne, že tam má 7°, tak víš prd jakej 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jel sem z dlouhýho táhlýho 120 km/h v Trabantu [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Getrag od Fordu je snad eště horší = a to je co říct >😒]

[odkaz] 2spojky chvilku vypadaly jako budoucnost, no už dávno směřujou na odpadiště dějin [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vona je [odkaz] furt funkční? Myslel sem že to tam dávno zavřeli >😒]

Nojo vidim tě [odkaz] >😁
Nonsens
je to tam, viem čo tam mám naliať, len si overujem, či náhodou nemôže byť ten ich ecstar nejaký špéci na svišťa, ale myslím že nie a aj vy si zdá sa myslíte to isté 😉
Avatar - lamal
lamal
jj neviem ani ja
Avatar - Emel
Emel
Otázka by spíš měla znít... suché nebo mokré? Nové DSG už jsou snad všechny 7°, ale z hlavy... DQ381 je náhrada původní mokré DSG6, pak je něco jako DQ200 což je původní suchá 7° a pak je nejrobustnější 7° DQ500.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mam nejradši snídani v klasickým socialistickym bufáči >😁 Ale to už v Praze snad ani není.... občas někde na malém městě se to dá sehnat >😁 Gulášek na snídani je bezkonkurenční >😁
Avatar - Ham.
Ham.
bude tato motorizace střela. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Popravdě já si nejvíc někam zajdu nebo objednám a jim večer u televize = prostě gurmán >😒]

A ráno snídaně u Paula = když to vyjde

Na ty farmářský trhy chodí občas ta babička = bydlí kousek od Tyláku 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Napsal sem = bohužel 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jeden čas si lid kupoval i sádrové trpaslíky..... ale tady je pořád ještě dost lidí, co se o auta zajímá a nehledají kýč >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
😄 😄 😄 :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
do Fordu DSG? 😄 ty dneska bavíš >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak zkus někdy třeba farmářské trhy, opravdu to stojí za to ochutnat 😉

Fazole jsem neměl delší dobu, díky za optání 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
No mne sa tak marí, že za podobnú sumu v Eurách to mala kamošova manželka. Netuším však za koľko sa predával v CZ, preto tá otázka. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
6 nebo 7° DSG?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Lidi od Subaru? >😁

Stávající akrorát prošel faceliftem [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty fandy moc nechápu? 😐 😉

Swišť je dobrá volba = babička po 70tce holt šla jinou cestou >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
alebo na krúžky niekde v Alpách, resp. za polárnym kruhom >😁
Avatar - Emel
Emel
Za 400 byl Swift Sport... ale já zapomněl, že vy jste vlastně fandové do tříválců 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
čiste technicky v manuáli od auta by si mal mať vyšpecifikované aký olej do toho výrobca predpisuje, nielen viskozitu, ale aj SAE a toho by som sa držal v prípade zámeny.
kyklop
To áno >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ktovie aký bude veľký Levorg next generation ? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejsem z oboru a netluču = kupuju Kunín 😉

Co ty fazole = už si to sedlo? Dobrý? >😒]

No a jinak = bylo by fajn kdyby tahle Impreza stála jako o třídu níž a vnitřnim prostorem spíš o 2 kategorie níž Citroen C3 tříválec 1,2 = ale viz Beefcake 14:17 = to fakt asi nepude 😄
cape
tam malo byt zadne cukani pri parkovani a zavahani je naozaj minimum 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejlepší český máslo je to, které je čerstvě stlučené... jsem trochu z oboru, tak taky vím 😉
Avatar - lamal
lamal
v EU nie v azii hej... to mas to iste ako superB s 1,6tdi... ide to ako dieslak jedine v meste a nad 100kmh umrie... nie je to uplne trefne zrovnanie, ale motoricky slabsi kombik v azii je docela normalna volba a tam bude za rozmnejsie peniaze... v EU by mal byt standart 2.0 co je ako zaklad dobre a dalej nieco s aspon 200k
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo = i když ti to stejně jako Dinarovi hlava nebere = fakt 😄 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No prodeje docela rostou = což je do jistý míry bohužel = ale přece jen důležitej parametr 😄
kyklop
Pre manželky na rozvoz detí do školy na na krúžky 😄 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to je super zpráva že cuká jen minimálně 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jinej chytrej co znám zase řiká že skoro všechno je naopak = taky má nejspíš pravdu 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo kupuje = na Kunín nedá dopustit 😄

Prej nejlepší český máslo = v tomhle se vyzná = asi to tak bude >😒]

Tady nic nesmrdí = možná by sis měl vyvětrat = neměl si třeba fazole? >😁
Avatar - Emel
Emel
Chystám se koupit Motul X-Clean... ale asi je to vcelku jedno.
Nonsens
vidím to podobne, dík za ino.
Niemand
On Civic stoji 400? Navyše keby som si mal vybrať medzi Imprezou 1,6 a Civikom s trojhrcon za tie iste peniaze, tak neváham ani sekundu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hmm, no ten Ecstar je podle mě pouhopouhá malá domů. Olej Suzuki, co si pod tím máš představit ?
V případě Swifta jsem to nechal na autorizáku. Dávaj mi tam Shell Helix Ultra.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když já si pořád myslím, že neobliba Lexusu je spíš díky tomu, jak vypadá... a přitom v minulosti byly i světlé chvíle : [odkaz]

A Subaru to taky poslední dobou vede od desíti k pěti. Levorg zase vrátil trochu formu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neumíš si to dosadit do kontextu používání auta a ceny. Jo je rozdíl mezi CVT v tomhle polokombíku Impreza a [odkaz]

Ale na to co je určenej = funguje. Zajímavý jaký negace tu furt pokaždý dou proti Subaru, Lexusu atp. Myslim i proti autum technice s kterejma nikdo nejel ani netuší

A naopak hýkání radostí nad autama technikou kterou taky nikdo nejel ale je jiný značky nebo koncernu 😄
Avatar - lamal
lamal
😄 neviem... kazdopadne 400 je cenovy ulet a subik by bol blby keby to za tolko ponukal ... je uplne jedno ze to ma 0-100 za 12,4s a nad 130 to uz zrychluje silou vetra
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rovnítko japonsky je = to bys neřek co? >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj = to sou ty tvoje limity = ale netrap se = patříš k většině = a co řiká většina je přece = normální >😒]

Okta RS? Jo. Kdo jezdí trasy jako do Chorvatska = spíš než tohle Levorg 😉

Že to nechápeš = je mi líto, za to nemůžu 😄

Ale nezoufej = třeba taky prohlídneš >😁

Jeden chytrej známej tomu řiká: Bejt zapnutej = vtipnej černej humor je že ty vypnutý si myslej.. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Nauč se psát rovnítko japonsky a ty svoje "myšlenky" jim pošli, budou nadšení, určitě. >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vesta ale nemá 4x4 😄 a bude aj 1,8, síce len v Rusku ale aj tak. >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nepredával sa za cca 400 tis. Justy?
cape
ja mam dvojspojku a to mesta mi to pride ideal 😉.. cukani pri parkovani a zavahani je naozaj minimum 😉
Avatar - Dinar
Dinar
CVT je v kontextu současných automatů z nouze ctnost, to vědí všichni, co s tím jeli. 😉
Nonsens
mám na teba sviští otázku. Chcem meniť olej po 3 tisíckach (vo tom žádná) a v manuáli odporúčajú značku ecstar. Mám to rešpektovať alebo môžem vybrať inú značku podľa špecifikácie? Normálne by som to neriešil a dal inú značku, ale dnes je doslova každý motor iný a nedá sa vylúčiť, že je tam nejaká špecifická zákernosť, ktorá by sa mi mohla vypomstiť. Čím kŕmiš tvojho? .
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Peníze sou jiná věc = a posuzování hodnot z našich postsocialistickejch příjmů eště jiná >😒]

Někdo to tu psal = základní Impreza s 1.6 je v Austrálii, Kanadě atp. spíš levný auto. Ale prodá se jich tam násobky = což umožňuje tu nižší cenu. Evropanovi asi hlava nebere že v USA se prodá víc Subaru než VW

Tohle vůbec neni auto pro mě = ale jak sem psal: Pro mraky mamin teda rodin pro takový to běžný denní ježdění = nejspíš daleko myslim fakt daleko lepší než si hodně nadšenců oturbovanejch krabic od mlíka myslí.
Zvlášť když nemusíš nadoraz šetřit a vezmeš 2litr = těch 115 kW bylo naprosto pohodovejch v Legacy = teda tam bylo snad 121 ale to je fuk. Prostě asi slušný docela hezký velmi prostorný auto pro.. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vidím to podobně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi takhle... za podobné peníze ten hybrid udělá daleko větší práci a ušetří peníze. Tohle nebude úsporné 😄 Já zase jezdil v první hatchbackovské generaci od 1.5 po STI a i ta 1.5 nejela zle, ale totálně jí válcoval třeba Ceed 1.4VVTi.Dvoulitr už byl celkem zábavný, ten bych si uměl už představit pod kapotou. I přes né uplně hezký exteriér mi to auto dávalo větší smysl. Alespoň bylo kompaktní 😄

edit: Na tu dobu měla 1.5 0-100 přes 15s a to bylo v roce 2008 😐
Avatar - lamal
lamal
Subik za 400 ? vzhladom na techniku to nikdy nemoze spadnut na tolko, nemoze konkurovat osudenej MQB ... mat kombi 4x4 takych rozmerov za 400 je sen aj pre skodu a cely koncern, to si ´´trochu´´ prestrelil 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasím s parametry na denní provoz pro maminu i s tím hybridem do města. Ale pak už tady je napováženou, za kolik ta sranda bude a jestli opravdu nemohu dostat za své peníze buď auto rychlejší, nebo větší, nebo úspornější..

P.s. ještě mne napadlo pro někoho na hory, kdo chce jen 4x4 a o nic se nestarat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj BMW i8 bych zkusil 😄

CVT neni takovej problém jak si lidi co neznaj nevyzkoušli myslej. Je zásadní rozdíl na co auto máš = na to běžný denní ježdění.. 😉

Neškube, neblbne při parkování, po letech co se vyrábí víme že je spolehlivější než většina převodovek = více rozšířenejch v našich krajích a tak 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Už chvíli jezdim po městě a okolí se 100kW hybridem = lepší dynamiku bych rád občas použil, škoda že neni kde 😉

Ale já mluvil o příjemnějším pohodovějšim ježdění s autem = to je trochu něco jinýho

A těch 115 kW z dvoulitru si matně pamatuju = teta měla Subaru Legacy 2,5 = před lety a mělo to takovej nějakej výkon a jezdilo se s tim docela fajn. Moje první auto kde sem řídil delší štreku sám 😄

Do Prahy je určitě lepší ten hybrid [odkaz]

Ale míst po světě kde tahle Impreza může sloužit možná mnohem líp než si jak koukám asi většina diskutujících představuje = je podle mě dost = i když nemá tříválcovou krabici od mlíka s turbem 😄
cape
az na to ze tvoje vytesovanie sa z tej atmosfery je uplne na nic kedze ju zabija ta prevodovka 😊..
a schvalne si nejake 3valcove turbo skus napr. to od fordu alebo BMW..😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Obávám se, že denní rutina s litrovým TSI třeba v Golfu, či Fokusem EB, bude daleko lepší, za nižší spotřebu a lepší dynamiku. Bohužel 😐

Právě, pokud budu mít na Imprezu peníze, tak do města je lepší i ten tvůj Auris Hybrid, nevěřím, že by byl výrazně dražší. Pod 0,5M Impreza nebude. Byť mi Impreza příjde o dost hezčí.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Ale vždyť Forester XT má turbo dvoulitr...
cape
to bude urcite sposobene tou prevodovkou.. tak ci tak je to naozaj nic moc 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, taky mu tam dali tu 1.6 malinko lepší, když už má tahat zbytečný krámy v kufru. 😄
jenda
Mně se docela líbí. Uvidíme cenu a nabídku výbav. Jako se dvěma motorama a jednou převodovkou linear moc nevidím důvod, proč ho vzít místo Golfa. Zlatá stará nabídka - 1,5l, 2 litr, 2 litr turbo pro WRX, manuály, poté i slušný 2l nafták....
GeekStar
Námitka ohledně té převodovky - Subaru lineatronic je dnes pro běžný provoz nejlepší převodovka na trhu. Mám s ní něco najeto v Outbacku a minulém XV (tam nemá ještě ani virtuální převodové stupně) a je to pro plynulou pohodovou jízdu návyková záležitost. V Outbacku to pak při akceleraci funguje pocitově k nerozeznání od klasického automatu. Proto na ní ostatně spousta výrobců přechází.

Pokud bych chtěl najít podprůměrnou převodovku, kouknu se po libovolné dvojspojce. Uživatelsky nepříjemný poruchový šmejd, který navíc v 80% případů je k uzoufání pomalý, když to člověk zrovna nepotřebuje (typicky - jedu za kamionem, chci předjet, dám plný plyn, ale protože ten krám tam měl připravenou sedmičku a ne čtyřku, čekám dvě vteřiny, než se začne něco dít).
MariAchi
Vzdyt ja jsem ti nijak nebranil, klidne pokracuj.
Tak schvalne - kolikrat jsi se tu vypisoval z toho, ze 1,0 TSI v Octavii bude linej a uzranej motor? Ale jakmile se ti sahne na tvoji oblibenou znacku, tak je vse zapomenuto, skoro trinact sekund na kilo je ted v podstate slusnej cas, vid?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dřív byla Toyota a až pak Lexus = Evropani kašlou na oboje = asi ze všech kontinentů nejvíc = zajímavý 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
A preco by mali, ked to niekomu staci a mozno vdaka tomu sa preda o X aut viac ?
To je rovnaka hlupost ako kritizovat litrove 3valce, ked su k dispozicii aj vacsie motory.
To je tu bohuzial narodny sport vsetko kritizovat, aj ked to nema logiku.
Oproti predchadzajucej Impreze vyzera toto ovela lepsie a tam tie motory neboli tiez bohvieake, zacinalo sa na 1.5 a 1.6 .
Aj XV malo taky motor a zrejme sa tiez par predalo, ked v tom pokracuju.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
A další značky se s Imprezou moc srovnat nedají, protože Nissan, Peugeot, Citroen ani Renault čtyřkolku v benzínu nenabízejí a třeba Mokka X je malá a má jen 143 mm.
Jo a v rámci VW se zas tak neorientuju zase já, ti mě odradí vždycky už jen cenou... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale já to tak myslim = a nejen USA. Viz jiný moje příspěvky = v zemích kde se prodává = tady samozřejmě ne a ani v Evropě zas tak moc ne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já vim = a nikoho neukecávám. Ten 8 st Aisin má v brzký době jít do všech lepších aut PSA = takže časem třeba i do Opelu

Jen řikám že zatimco 2spojky sou na sestupný tendenci tak variátory naopak na vzestupu. Konkrétně tahle od Subaru se povedla a nejsou s ní problémy a dál jí průběžně optimalizujou

Aisin 8 se pokud se nepletu dělá jak pro příčnou tak podélnou zástavbu
Avatar - Emel
Emel
No v Oktě je 7DSG taky pro 1.0TSI, 1.4TSI, 1.8TSI a 1.6TDI, že... takže jestli je většinou 6° těžko říct. Ale hlavně to nic nemění na hlavní pointě, a to že počet stupňů není až tak důležitý jako spíš to, jestli jsou spojky suché nebo v olejové lázni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Plochej 2.0 115 kW bude v poho. 84 kW taky neni až tak zoufale málo = ale to bude fakt asi pro hodně klidnější maminy [odkaz] >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za 408t je třeba [odkaz] s povedenym 4 válcem s turbem

No a babička měla holt jiný parametry a koupila si C3 😉

Jestli budu po 70tce čilej myslící fungující jako ona = budu docela spokojenej 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Náhodou zrovna loni sem trochu času věnoval tomu co se hodí na ježdění po městě 😉

Nejsem fanda současnejch absurdních prodejů 4x4 = ale u Subaru tomu došli jinak = celkovou koncepcí konstrukce vozu [odkaz]

No a tahle Impreza je i přes tvou a Dinarovu hlavu = udělaná na to denní ježdění. Proto ty atmo motory atd. Jestli si byl třeba i na jinejch kontinentech = Evropa je druhej nejmenší a přitom docela hustě obydlenej = tak to by tomu pochopení možná mohlo pomoct 😄
kyklop
Zatiaľ sa pohybujeme v rovine teoretizovania, keďže nevieme ako bude táto 1,6 jazdiť , ale vo svojom súčasnom aute mám motor o objeme len o niečo viac ako krabica od mlieka a byvale atmo 1,6 sa nerozbiehali svižnejšie. Automat to pri bežnej jazzde po 1500ot/min nepúšťa a pri rozbehu preletí prvých 2000ot ručička veľmi rýchlo 😉 . Ledabolo že by si sa rozbiehal na voľnobehu, tam bude tá 1,6 lepšia 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To bez diskuzí [odkaz] 😉

Třeba RWD 10-speed AWR10L65 [odkaz] :yes: :yes😒br />
8 stupňovej Aisin dokonce začali používat frantíci od PSA = no Subaru bude po kladnejch zkušenostech za poslední 5letku používat CVT = diskutérum ACZ navzdory 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano = i když to nechápeš a myslíš si jak si vtipnej >😒]

Tohle auto tahle impreza je auto spíš pro maminy, pro běžný denní dojíždění s dětma do školy atp. 😉

Proto se v Austrálii, Kanadě, USA tak dobře Subaru prodává = i když to asi nikdy nepochopíš = to nic, sou horší věci 😄
Niemand
Tak im to povedz, lebo podla neustále rastúcich predajov a ziskov nevedia zistiť, že vlastne padajú dole.
Niektorý diskutujúci by mohli aspoň premýšľať kým niečo vypotia. Ja som som mal Imprezu a je mi ľúto, že tie auta vymekli. Ale je to presne to čo si trh žiada. A predaje tomu zodpovedajú. Mimo EU kde sa nepredával ich nie veľmi vydarený diesel máju povesť spoľahlivých a dobre jazdiacich aut.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak se občas zapni, zatím svedeš jen to, co přeskakující deska. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebo jinak = chápu jak je zrovna tohle auto = a je fuk jak se menuje = udělaný. Na co pro co pro koho. Taky možnost 😉

Takže vlastně jo = lidi co tohle auto dělali by možná ze mě byli nadšený >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ani náhodou = oturbenej 4hrnek 1.6 [odkaz] ti Subaru nabízí v podobnym = na ty cesty do Chorvatska vhodnějšim autě

Turbo je zas blbější na denní popojíždění na krátký vzdálenosti po městech. I když si to asi dokonce většina lidí nepřipouští 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vzhledem k tomu že díky levicový končící vládě tu proběhla docela megainflace = a to nemyslim kostku Kunína za 70 kč = je 400 absolutně mimo. To dneska stojí C3 s tříválcem = babičce už je dost přes 70 a k narozkám si koupila = takže vim mám přehled >😒]

Zrovna sem jí připomínal že se blížej zimní pneu kapalinu do ostřikovačů ať už taky nedolejvá a brácha že jí doleje už zimní = zrovna včera = fakt! 😄

Já tu logiku rozdělení Levorg s turbem a tady atmosféry docela chápu = spíš dávám palec nahoru. Do města a okolí je prostě atmosféra lepší. Přesto že se tady v Evropě masově rozšíříly pidimotory s turbem

Víc na dálky je Levorg víc pro maminy, myslim do města a okolí a denní popojíždění je tohle = ideální rozdělení nabídky. Je fajn že někdo dokáže bejt v dnešní době unifikace a šetření který vede k unifikaci = takhle jinej

U mě :yes: 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj pro pravdu se lidi zloběj = ten znám >😁

Ale tohle auto s těmahle motorama je fakt spíš pro běžnej denní provoz = pro maminu 😄

Do Prahy si taky umim představit vhodnější = třeba nějakej menší hybrid žejo >😒]

Ale pro běžný denní popojíždění = je tahle Impreza nejspíš vhodnější než spoustu turbo prdítek = kterejch se u nás prodá násobně násobky víc 😉

Auta pro zábavu nevydělávaj a prodáváj se naprosto okrajově a minimálně. Díky že Subaru dělá něco jako WRX STi

Japonci prostě nejdou cestou absolutní unifikace = viz ten Golf kterej je fakt stejnej jako hybrid, elektro, běžná verze i R = a teď nalítne VWklub a bude mě lynčovat že tam sou zřetelný rozdíly >😁

Mě se japonskej přístup líbí víc = než to narvat do jedný karoserie radši udělaj Toybaru atp. Byť tou unifikací samozřejmě ušetříš

Myslim že tohle kombihatchback nebo co Subaru Impreza bude na takový to běžný denní ježdění = daleko lepší než.. většina krabic od mlíka s turbem = jedno jaký značky :-! 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj přesně tak. Do města a okolí = díky atmosféře lepší než krabice od mlíka s turbem

Od rozjezdu líp táhnoucí atmosféra = s tim prostě nic nenaděláš 😉

Jak vidim ten text spíš nechápeš = na dovolenou do Chorvatska = od Subaru asi spíš Levorg žejo 😄

To rozdělení na obyčejný podle předpisů jezdící auta = jako je tohle a auta [odkaz] je možná jiná filozofie než oturbovaný [odkaz] ale tim že je jiná neznamená že je nutně horší. Možná dokonce i lepší? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vždyť to máš i v článku = prostorem je spíš konkurent Insignie, Pašíka a Mondea >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ty ani len netusis, co to znamena "symetrical awd", ako tak citam. A o tej prevodovke skoda to rozoberat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč zrovna PRC?

To neni o úhlu pohledu = tady drtivě převládá německá škodovka a pak další německý značky. Japonců tu moc neni, korejců trochu americký skoro vůbec

Bez úhlu pohledu = mírně víc třeba Subaru a trochu míň škodovek = to by pestrosti vůbec neuškodilo

Jestli teda tvuj úhel pohledu neni eště víc škodovek a koncernu atp. = současná dominance je nedostatečná 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Je taky problem pochopit, ze ta 1.6 jednoducho niektorym ludom staci ? Mozno jazdi sam alebo dvaja. A ze nie kazdy chodi 5krat za rok cez Alpy do Talianska s celou rodinou a stresnym boxom ? Hoci ani s tym to nemoze mat zasadny problem. To len ako priklad.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to hatchback, nebo kombi? Nebo nějaký hybrid ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak dle tabulky parametrů to není moc solidně táhnoucí motor, spíš utrápené auto s parametry Lady Vesty... no alespoň s něčím ji konečně Barik může srovnávat >😁

To snad uznáš i ty, stovka za 12,4s a 100km/h v dnešní době působí směšně na takové auto, byť má poctivou atmosféru.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Je kazdeho svate pravo spravit zo seba ***a.