Novinky
...je mi naprosto šumák, že je Volvo pod čínskou vlajkou. Nutno ale uznat, že design je tak jiný a přitom není čínský, že jen málokterá značka tak minimálně omezí kocept jako Volvo. Kdekoliv nová Volva vidím, prostě vyčnívají a toe v koncernové hnus nudě krása >😁 Sice trochu zamrzí absence 6 a 8mi válců, ale i tak good
Trochu?! Pak nejste ale cílová skupina pro Volvo.
Alebo vy. Predaje Volva sú rekordne aj s R4. Okrem toho v minulosti bol najpredávanejší R5. V6 a V8 boli minoritné. A R5 bol predávaný nie kôli tomu, že by to bral sami petrolhead, ale proste preto, že ako základ si Volvo zvolilo R5.
Směšný argument: zatímco prodeje v Evropě rostou dvouciferným číslem, Volvo je celkově na +1,5% za 1-7/2017. Na to, že má tolik novinek naservírovaných v posledních třech letech, je to opravdu bídný výsledek. Už jen proto, že D3 roste opravdu rekordními tempy. Čili: ve srovnání Volvo velice ztrácí, a to i při svých rekordních prodejích.
Vypadá to, že designerská skupina u Volva ví naprosto přesně, co dělá. A pořád pokračuje ve filozofii jedinečnosti - ve smyslu nezařaditelnosti značky do nějaké škatulky. Prostě je to Volvo. Samostatná automobilová (a designová) disciplína.
Jo, jo. A pak postačí navštívit nejbližšího dealera značky a přeptat se na zkušenosti s novými modely (ne zaměstnanců! ale vždycky se tam najde hodně majitelů a uživatelů). A pak se člověk nestačí divit: nespolehlivost, nespolehlivost, nespolehlivost. A k tomu řada laciných řešení, která nejsou na první pohled vidět a nespolehlivost jen podporují. Kdo hodnotí vozy jen podle designu, může dál o Volvu snít. Ti ostatní už si všimli, že tady něco nehraje: těchto nádherných a moderních vozů nepřibývá na českých silnicích tolik, kolik by si importér přál.
Co myslíte, bude platforma pro malé vozy úspěšnější? Když si představíte, že platforma nejsou jen plechy, ale také veškeré myslitelné komponenty a myslitelná výbava?
Co myslíte, bude platforma pro malé vozy úspěšnější? Když si představíte, že platforma nejsou jen plechy, ale také veškeré myslitelné komponenty a myslitelná výbava?
Přiznám se, že po informacích po spolehlivosti či nespolehlivosti současných modelů nepátrám. A to se vlastně netýká jenom nových modelů Volva. Zkušenost mi říká, že mouchy (včetně ergonomických) se u nových modelů aut vychytávají zhruba dva roky (viz Mazda například, která s vylepšeními přichází nenápadně a bez humbuku téměř každý rok).
Ano, přiznávám, že Volvo vždy hodnotím podle designu, protože u Volva jejich design funguje dlouho a dlouho. Potom také podle bezpečnostních fičur, protože historicky je Volvo v oblasti bezpečnostních systémů (nejen elektronických, ale i mechanických) o dva až tři kroky dál, než konkurence. A konkurence je v této oblasti sleduje opravdu pozorně. Volvo už nějakou dobu v podstatě "diktuje" bezpečnostní trendy.
Nicméně, v případě současných modelů Volvo jsem vyzkoušel současný hybridní T8 XC-90, D5 S90 a D3 u V40 CC. V rámci filozofie automobilky nebylo co těmto vozům vytknout. Pořád člověk cítí v rukou dobře postavené auto.
Ano, přiznávám, že Volvo vždy hodnotím podle designu, protože u Volva jejich design funguje dlouho a dlouho. Potom také podle bezpečnostních fičur, protože historicky je Volvo v oblasti bezpečnostních systémů (nejen elektronických, ale i mechanických) o dva až tři kroky dál, než konkurence. A konkurence je v této oblasti sleduje opravdu pozorně. Volvo už nějakou dobu v podstatě "diktuje" bezpečnostní trendy.
Nicméně, v případě současných modelů Volvo jsem vyzkoušel současný hybridní T8 XC-90, D5 S90 a D3 u V40 CC. V rámci filozofie automobilky nebylo co těmto vozům vytknout. Pořád člověk cítí v rukou dobře postavené auto.
Když se tak porozhlédnu po českých silnicích, tak prémiový mercedes (nový) patří spíše mezi vzácnější kusy. Za to audi má žně a v poslední době začíná stoupat i bmw. Z toho tak nějak vyplývá, že zastoupení vozů na českých silnicích odpovídá spíše módním vlnám, image, či designu. (Každý, ať si koupí, co se líbí jemu, a co uzná za vhodné.) O vyjádření kvality tady ovšem nejde.
Proto si dovolím tvrdit, že i počty automobilů volvo nemají se spolehlivostí co do činění. Spíše je na místě si uvědomit, že Volvo je relativně malá severská automobilka, která produkuje svým způsobem specifické vozy. Jezdit volvem odpovídá zhruba někomu, komu je 40+, má rád stabilitu, nevyžívá se v módních trendech (opět nic proti nim) a samozřejmě preferuje bezpečnost. Ne úplně každý se v této charakteristice najde.
V otázce spolehlivosti je z nejrůznějších testů jasné, že např. německé prémiové automobilky obecně nepatří mezi premianty. A je to i logické. Bývají nositeli nových technologií, za což se někdy platí právě poruchovostí nových zařízení. Volvo by se mezi onu prémiovku rádo zařadilo. Nicméně spolehlivost pro solventního zákazníka nemusí být podstatným kritériem výběru. V rámci záruky je vyřešeno vše podstatné a po jejím skončení nebo ještě dříve je stejně automobil prodán. Tlak na zvýšení prodejů je trvalý a těm spolehlivé vozy brázdící silnice dvacet let příliš nenahrávají. Spolehlivým automobilům obecně tak trochu odzvonilo.
Napsal jsem, že Volvo je specifické, neumím posoudit nové modely, ale řekl bych, že je to jeho síla i slabina. Ona jednoduchá řešení mohou mít i své kouzlo. Jsem schopen si na autě vyměnit žárovku do pěti minut a nemusím použít šroubovák. Prostě člověk vytáhne kolíček vysune světlo, odklopí kryt a je to... Žádná věda, žádný problém. Samozřejmě s rozvojem světlometů už to do budoucna ve všech ohledech platit nemusí. Na první pohled tedy takové uchycení může být děsivé, ale je to příjemné a jednoduché. A takových věcí lze na autě objevit víc.
Proto si dovolím tvrdit, že i počty automobilů volvo nemají se spolehlivostí co do činění. Spíše je na místě si uvědomit, že Volvo je relativně malá severská automobilka, která produkuje svým způsobem specifické vozy. Jezdit volvem odpovídá zhruba někomu, komu je 40+, má rád stabilitu, nevyžívá se v módních trendech (opět nic proti nim) a samozřejmě preferuje bezpečnost. Ne úplně každý se v této charakteristice najde.
V otázce spolehlivosti je z nejrůznějších testů jasné, že např. německé prémiové automobilky obecně nepatří mezi premianty. A je to i logické. Bývají nositeli nových technologií, za což se někdy platí právě poruchovostí nových zařízení. Volvo by se mezi onu prémiovku rádo zařadilo. Nicméně spolehlivost pro solventního zákazníka nemusí být podstatným kritériem výběru. V rámci záruky je vyřešeno vše podstatné a po jejím skončení nebo ještě dříve je stejně automobil prodán. Tlak na zvýšení prodejů je trvalý a těm spolehlivé vozy brázdící silnice dvacet let příliš nenahrávají. Spolehlivým automobilům obecně tak trochu odzvonilo.
Napsal jsem, že Volvo je specifické, neumím posoudit nové modely, ale řekl bych, že je to jeho síla i slabina. Ona jednoduchá řešení mohou mít i své kouzlo. Jsem schopen si na autě vyměnit žárovku do pěti minut a nemusím použít šroubovák. Prostě člověk vytáhne kolíček vysune světlo, odklopí kryt a je to... Žádná věda, žádný problém. Samozřejmě s rozvojem světlometů už to do budoucna ve všech ohledech platit nemusí. Na první pohled tedy takové uchycení může být děsivé, ale je to příjemné a jednoduché. A takových věcí lze na autě objevit víc.
Bohužel, toto není pravda. Věnoval jsem dost času rozhovorům s majiteli zánovních Volv a jejich reakce jsou prakticky uniformní: Volvo v této generaci, v této podobě nikdy více. To raději Mercedes.
Mimochodem, Mercedesu se letos daří nejen v celosvětovém měřítku, ale i v ČR. Máte poněkud nesprávné dojmy.
Mimochodem, Mercedesu se letos daří nejen v celosvětovém měřítku, ale i v ČR. Máte poněkud nesprávné dojmy.
To asi preto, že Mercedes ešte neskúsili, lebo ja poznám pár ludi čo kupovali Mercedes ako nový, ale po provom aute zo značkou skončili väčšinou na to stačí 1-2 neplánované servisy za rok.
To je opravdu sranda, Vaše argumenty... Proč? Protože v současnosti Volva trápí (v průměru) mnohem víc, než jen 1-2 neplánované návštěvy v servisu. Pohlédněte rovněž na výsledky průzkumu JD Power za 2016 a 2017: Volvo se krčí tam, kde je Fiat a Jeep. Vážně nelichotivé, a to se průzkum opírá o více, než o názor "pár ĺudí". 😒 A navíc hodnotí nejen poruchovost, ale též pocity lidí, kteří si do toho auta sednou a řídí ho. Mnoho odpovědí jednoznačně odsoudilo dvoulitrové čtyřválce jako neadekvátní pro tuto cenovou třídu.
Myslím, že jsme se pobavili a teď vážně. Když už tedy dáváte odkazy, použijte aspoň ty, které by vaše tvrzení dokládaly...
r.2016
[odkaz]
Na šestém místě je Volvo XC70 a na místě sedmém BMWX5, jedenácté Volvo XC90 (není přitom jasné zda nové či staré) přičemž na místě desátem je Mercedes Benz M Class. Žebříček uzavírá na čtrnáctém místě Audi Q7
[odkaz]
Šesté místo ze šesti Volvo XC60.
[odkaz]
Jedenácté místo ze čtrnácti Volvo S60. Za Volvem skončilo Volkswagen CC a BMW 3 series. Poslední je Cadillac ATS.
r.2017
[odkaz]
Třetí místo ze šesti Volvo XC60, šesté skončilo Audi Q5.
[odkaz]
Desáté místo ze čtrnácti Volvo S60, poslední skončilo Infiniti Q50. Za Volvem např. Audi A5 nebo Mercedes Benz CLA.
Opravdu raději nekomentujte, protože ostatní (a tím myslím aktuálně především mě samotného) to pak stojí zbytečný čas dohledávat data (dokonce ta Vaše), která prokazují, že nepíšete pravdu a spíše si vymýšlíte...
r.2016
[odkaz]
Na šestém místě je Volvo XC70 a na místě sedmém BMWX5, jedenácté Volvo XC90 (není přitom jasné zda nové či staré) přičemž na místě desátem je Mercedes Benz M Class. Žebříček uzavírá na čtrnáctém místě Audi Q7
[odkaz]
Šesté místo ze šesti Volvo XC60.
[odkaz]
Jedenácté místo ze čtrnácti Volvo S60. Za Volvem skončilo Volkswagen CC a BMW 3 series. Poslední je Cadillac ATS.
r.2017
[odkaz]
Třetí místo ze šesti Volvo XC60, šesté skončilo Audi Q5.
[odkaz]
Desáté místo ze čtrnácti Volvo S60, poslední skončilo Infiniti Q50. Za Volvem např. Audi A5 nebo Mercedes Benz CLA.
Opravdu raději nekomentujte, protože ostatní (a tím myslím aktuálně především mě samotného) to pak stojí zbytečný čas dohledávat data (dokonce ta Vaše), která prokazují, že nepíšete pravdu a spíše si vymýšlíte...
Ale no tak. Kazda z D3 na trikrat viac modelov ako Volvo a tusim ze najviac rastu v tych nizsich kategoriach kde Volvo nema nic. Cisla sa daju vylozit vselijak. 😄
Obávám se, že se mýlíte Vy. A rovněž se obávám, že se mýlíte záměrně. Jak už jsem řekl, Volvo je v zásadě malá automobilka, nicméně Volvo po sobě tři roky roste... A loňský rok opět zaznamenalo rekordní růst.
[odkaz]
V článku se zmiňuje, že Volvo zažilo silný růst v USA, Číně a západní Evropě. Poslední modely automobilky jsou tedy úspěšné.
Bude tedy lépe, když Volvo a dojmy o prodejích hodnotit nebudete, protože jde pouze o dojmy😄.
[odkaz]
V článku se zmiňuje, že Volvo zažilo silný růst v USA, Číně a západní Evropě. Poslední modely automobilky jsou tedy úspěšné.
Bude tedy lépe, když Volvo a dojmy o prodejích hodnotit nebudete, protože jde pouze o dojmy😄.
tomu sa povie dizajn...v premotivovanom bmw by si mohli uz kludne od volva zobrat priklad ako ist na stylove auto ... a asi je len otazka casu kedy bmw okopci nielen to velke XC90 ale aj tento mensi kusok .. volvo skratka dizajn vie :yes:
Tak z takového přístupu BMW opravdu nepodezřívám... Nyní sice u svých velkosériových modelů vychází vstříc asijským a blízkovýchodním zákazníkům (co se designu týká), ale to není zásadní problém. Nemyslím, že v dohledné době budou řešit design nějak dramaticky. O tom svědčí i studie X2 nebo Z4.
Jiná věc jsou jejich elektromobily: v jejich případě lze hovořit o designovém zoufalství oprávněně. Opět si ale myslím, že z nastoupené cesty neuhnou a rozhodně nebudou brát Volvo jako designový etalon. To je vážně teorie hodně přitažená za vlasy....
Jiná věc jsou jejich elektromobily: v jejich případě lze hovořit o designovém zoufalství oprávněně. Opět si ale myslím, že z nastoupené cesty neuhnou a rozhodně nebudou brát Volvo jako designový etalon. To je vážně teorie hodně přitažená za vlasy....
este rok dva a kazdy uz bude chciet byt ciernobiely uvidis [odkaz] ... eru striebornych dizlovych octavok vystrieda era tlustych ciernobielych crossov... nova doba... >😁 ;-\
Mimochodem tohle bílo-černé auto už mám 10 let😒br /> [odkaz]
ako toto je ok ako to mas.. ale ta arona to je prisernost... oblzvlast este aj ten predny stlpik ktory mi tma cierny vobec nepasuje... neladi to so zbytkom vobec
Dnes mi bílá/bílo-černá na autech přijde spíš poněkud ohraná...
Ale obecně je to v módě (tedy zdaleka nejen u aut) kombinace na kterou se dá vsadit prakticky v každé době.
mne cierna nevadi na volante ani kdesi v kabine... len proste na bielom aute by som cierny vrch kasne nechcel mat ... podla mna to ani nevyzea dobre... ked je cierna len samorna strecha tak to moc nevadi.. tu vpraxi ani moc nevidno...
PS: len bohuzial ten golfik je dizel ;-\