Volvo XC40 na prvních fotkách. Nové SUV vypadá jako koncept
Volvo sice na letošním frankfurtském autosalonu chybí, přesto pro tento podzim chystá důležitou novinku, kompaktní SUV nazvané XC40. Odhaleno bude oficiálně 21. září, na internet však už pronikly první záběry kompletně odhaleného auta. Zveřejnilo je maďarské zastoupení švédské značky, a to prostřednictvím prezentačního videa, které zase bylo rychle staženo.
Díky tomu tak už víme, jak bude novinka vypadat ze všech stran. Tvarově vůz navazuje na větší SUV od Volva, proti nim však působí mlaději a svěžeji. XC40 vychází z loňského konceptu 40.1, proti kterému se změnily jen detaily, jako jsou vnější zpětná zrcátka, maska chladiče nebo kliky dveří. Tyto prvky ostatně bylo třeba změnit, vždyť koncept měl místo zrcátek kamery a kliky dveří měl ukryté, což by u sériové verze bylo příliš nákladné řešení. Celková silueta zhruba 4,39 metru dlouhého SUV byla zachována, a to včetně zajímavé linie bočního prosklení.
Díky zveřejněnému videu už víme i to, jak bude vypadat interiér XC40. I ten navazuje na větší modely Volva, což znamená jednoduchou, minimalistickou palubní desku s vertikálně orientovaným displejem multimediálního systému. Dobře známý je i tvar volantu.
Automobilka mimochodem slibuje, že vnitřek XC40 bude prostorný a praktický. Třeba reproduktory hudebního systému byly přesunuty tak, aby ve dveřích vznikly velké odkládací prostory schopné pojmout tablet, notebook nebo lahve s vodou.
Svoji technikou se však XC40 liší. Zatímco pro větší modely Volva (od řady 60 nahoru) je určena modulární platforma SPA, řada 40 využije architekturu CMA přizpůsobenou kompaktním modelům. Automobilka ji kvůli rozložení nákladů vyvinula ve spolupráci s mateřským Geely, který ji už využil pro crossover Lynk & Co 01.
Součástí platformy má být i nově uvedený tříválec o objemu 1,5 litru, které doplní dříve uvedené dvoulitrové čtyřválce. Tříválcový agregát má být použit i v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem ve formě hybridního modelu.
XC40 je prvním zástupcem nové generace čtyřicítkové řady. Vedle SUV má Volvo platformu CMA využít ještě pro sedan a hatchback, který by nahradil dnešní V40. Možností je pak i příchod ještě menší, „dvacítkové“ řady.