Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Jirka_26
Nemám placatý telefon a nehodlám si ho v příštích deseti letech kupovat. A teď babo raď... 😄 Bez klíčku v kapse to nejde, mechanika je spolehlivější než elektronika.
A tym klucom to auto kazde rano natahujes? Ci ako myslis, ze ked mas fyzicky kluc, tak ti elektroniku netreba?
Víš, to máš tak - občas se stane, že přes noc zkolabuje akumulátor, pak jsou ti ta elektronická hejblátka absolutně k víš k čemu... Potřebuješ se nějak dostat do auta, abys mohl akumulátor vyměnit nebo zkusit dobít. A to bez klíčku docela dost dobře možné není.
V tomto prípade nesúhlasím, na x starých firemných autách bez DO sa bežne stalo že 5-6 rokoch boli kľúče zodranén tak, že si jedného dňa neodomkol auto. Autá s do boli za vodou 😉
Klíče od auta se dávají dva, stačí vyměnit a případně nechat vyrobit nový nebo si ho koupit podle čísla u výrobce auta. Někteří výrobci tuto službu nabízejí.
zase nieco
pre boha,co zase vymyslaju.najlepsie sa otvoria dvere asi klucom ked bude nejaka porucha.mobil tahat zo sebou ,vsade sama elektronika.to toto chcu akoze zakaznici mat v aute.same pocitace,obrovske displaye,namiesto zrkadiel kamery,kadejake cuvacie a svietiace senzory ,no zbohom to je uz na smiech.
DonVito
Sef BMW (CEO) je Harald Krueger. Vy zminujete predsedu predstavenstva, tato pozice neni brana jako "sef", je to nejvyssi zastupce akcionaru.
Prikladam video o pravem sefovi BMW, ktere je tematicky spriznene s timto clankem. A sice tak, ze BMW je pozadu za Teslou 😄 : [odkaz]
Prikladam video o pravem sefovi BMW, ktere je tematicky spriznene s timto clankem. A sice tak, ze BMW je pozadu za Teslou 😄 : [odkaz]
Ja Prvni 123
Koupil jsem si notebook. Značka není důležitá, ale byla to Toshiba... a nebyl vůbec levnej. Řekl jsem si, že nechci levné věci - a koupil notebook, který má všechny předpoklady vydržet. Ten původní mám od roku 2003, taky Toshiba, pořád funguje... ale procesor už nestíhal a nešla přidat další RAMka.
Koupil jsem ho s Windows 7 Professional... výbornej notebook, solidní procesor, 16GB RAMky... paráda.
Tak dlouho se domáhaly Windows aktualizace na "desítky", až jsem to akceptoval... po pár dnech jsem ale zjistil, že mi omezeně fungují USB porty 3.0... tak jsem to šel reklamovat - ale ouha! Porty jsou v pořádku, jen na ně není dostupnej ovladač pro prostředí windows 10... nevadí - vrátím se k 7.
To jsem ale prý mohl udělat 10 dní.. teď už nemůžu!
To mě neznají.. koupil jsem licenci Win 7, ať mi vlezou na záda...
Chvíli všechno fungovalo ok... včera se najednou nemohl připojit doma na wifi... hodinu to zkouším sám... pak volám helpdesk.
"Váš router byl z bezpečnostních důvodů přeladěn na kanál 13"... ok, a jak to nastavím ve svým počítači?
"Nemusíte nic dělat, je to uživatelsky přívětivé... ". No ale mně to nefungje...
"To musíte mít jedině starý sedmičky, ty kanál 13 nepodporují."
????
xxxx XXXXXXX
Ne, já opravdu nechci auto s dálkovým ovládáním čehokoliuv... už vůbec ne elektormobil - vzpomněl jsem si na to "dálkové zvýšení dojezdu bez zásahu řidiče"... a nechci ani mít na svém Fiatovi "U connect live"... zatím všechno funguje... ale kdy aktualizují nějaký ovladač a já budu muset dát fungující, dobré auto do šrotu... protože mně třeba neodemkne dveře?!
Otvírání s klíčem v kapse je fajn .. a uživatelsky příjemné... ale po té poslední zkušenosti půjde pryč.
A příští auto MUSÍ být s klíčem... a s ruční brzdou na páku...
Koupil jsem ho s Windows 7 Professional... výbornej notebook, solidní procesor, 16GB RAMky... paráda.
Tak dlouho se domáhaly Windows aktualizace na "desítky", až jsem to akceptoval... po pár dnech jsem ale zjistil, že mi omezeně fungují USB porty 3.0... tak jsem to šel reklamovat - ale ouha! Porty jsou v pořádku, jen na ně není dostupnej ovladač pro prostředí windows 10... nevadí - vrátím se k 7.
To jsem ale prý mohl udělat 10 dní.. teď už nemůžu!
To mě neznají.. koupil jsem licenci Win 7, ať mi vlezou na záda...
Chvíli všechno fungovalo ok... včera se najednou nemohl připojit doma na wifi... hodinu to zkouším sám... pak volám helpdesk.
"Váš router byl z bezpečnostních důvodů přeladěn na kanál 13"... ok, a jak to nastavím ve svým počítači?
"Nemusíte nic dělat, je to uživatelsky přívětivé... ". No ale mně to nefungje...
"To musíte mít jedině starý sedmičky, ty kanál 13 nepodporují."
????
xxxx XXXXXXX
Ne, já opravdu nechci auto s dálkovým ovládáním čehokoliuv... už vůbec ne elektormobil - vzpomněl jsem si na to "dálkové zvýšení dojezdu bez zásahu řidiče"... a nechci ani mít na svém Fiatovi "U connect live"... zatím všechno funguje... ale kdy aktualizují nějaký ovladač a já budu muset dát fungující, dobré auto do šrotu... protože mně třeba neodemkne dveře?!
Otvírání s klíčem v kapse je fajn .. a uživatelsky příjemné... ale po té poslední zkušenosti půjde pryč.
A příští auto MUSÍ být s klíčem... a s ruční brzdou na páku...
Můžeš zkusit nainstalovat utilitu od výrobce Wi-Fi čipu. Např. 😜 měly podporu Wi-Fi na dvě věci (nepodporovaly pokročilejší zabezpečení, měly snad nějaký problém u sítí se skrytým SSID a kdo ví, co ještě - u mne doma se nikdo nemohl připojit 😄 ). Dell dodával své notebooky (alespoň ty lepší jako Latitude a Precision) s utilitou od Intelu a tam to vůbec nebyl problém, všechno fungovalo.
Jinak kanály se nemění kvůli bezpečnosti. Jsou tam proto, aby mohlo být více AP vedle sebe (na stejné frekvenci by se rušily; případně, aby mohly koexistovat s nějakým jiným zdrojem rušení). Kanál 13 se v USA nepoužívá, zřejmě proto ho MS nepodporoval.
Tady však srovnáváš jablka a hrušky. Auto prozatím k jízdě nepotřebuje nějaký vnější počítačový systém. Že je zastaralé, může vadit akorát tobě. Pak ti může vadit, že tě třeba výrobce hodil přes palubu a stará auta přestal aktualizovat. Pokud ti tam nahrají nový firmware a něco přestane fungovat, tak to můžeš reklamovat (pokud je ta funkce někde zdokumentovaná). Tahle hrozba je tu už hodně dlouho.
Jinak kanály se nemění kvůli bezpečnosti. Jsou tam proto, aby mohlo být více AP vedle sebe (na stejné frekvenci by se rušily; případně, aby mohly koexistovat s nějakým jiným zdrojem rušení). Kanál 13 se v USA nepoužívá, zřejmě proto ho MS nepodporoval.
Tady však srovnáváš jablka a hrušky. Auto prozatím k jízdě nepotřebuje nějaký vnější počítačový systém. Že je zastaralé, může vadit akorát tobě. Pak ti může vadit, že tě třeba výrobce hodil přes palubu a stará auta přestal aktualizovat. Pokud ti tam nahrají nový firmware a něco přestane fungovat, tak to můžeš reklamovat (pokud je ta funkce někde zdokumentovaná). Tahle hrozba je tu už hodně dlouho.
Nesouhlasím. Nevím, co znamená vnější systém, ale vím, že je systém vnitřní,. Řízený několika procesory, což znamená operační program a mnoho řídících vedlejších programů. A ty jsou velmi snadno napadnutelné. Dnes lumpové kradou prachy z bankovních účtů a data ze síťových účtů, a už se těší na to, jak si budou pohrávat s "autonomními" auty plnými počítačové inteligence. Příklad? Zvýšení dojezdu Tesel na dálku během přírodní katastrofy na Floridě. Hackeři si zamnuli ruce, už vědí, jak se dostat všem Teslám na kobylku: a dveře nepůjdou otevřít; a stěrače nepůjdou pustit; a nouzové brždění nezabere.... Mám uvést ještě nějaké příklady, pane _MT_?
Jeho analogie je o tom, že potřebuje připojit počítač k routeru, na kterém třetí strana provedla úpravu, s kterou si jeho starý OS neumí poradit. Mohlo k tomu dojít automaticky, ale pořád to znamená, že router kašle na jeho starý OS. Router je tady ten vnější svět, nad kterým nemáš kontrolu (no, já bych se ho určitě pokusil přenastavit, byť by byl pronajatý od ISP, ale to odbíhám) a který se na tebe vykašlal. Tak ty běžné funkce v autě jako odemykání nebo startování prostě nefungují. Auto je samostatné.
Stejně tak počítač je samostatný. Ale připojení k Internetu prostě bez závislosti na jiných nezískáš. Platí to i pro auta. V autě ti třeba může přestat fungovat Street View. Protože to není funkce, která by byla vestavěná v autě. Když Google něco změní, přestane to ve starších autech fungovat a automobilka nenabídne aktualizaci, tak prostě utřeš nudli. Podobně by třeba operátor mobilní sítě mohl vyřadit starší technologii a opět utřeš nudli, leda by automobilka nabídla možnost výměny vestavěného telefonu/ modemu. To jsou obdobné situace. Jsi na někom závislý a on se na tebe vykašle.
Tohle nemá nic společného s tím, o čem píšeš ty.
Jak to myslíš, že si zamnuli ruce? Aktualizace Tesel na dálku je dávno známá věc; myslím, že se tím i Tesla chlubila. Tedy, že auta prostě budou aktuální, místo abys aktualizaci získal až při garančce a kdo ví jestli. Taková aktualizace může řešit potenciálně nebezpečný problém a ty můžeš jezdit měsíce se závadnou verzí jen proto, že úřadům přijde riziko přijatelné a spokojí se s aktualizací během garanček. Nějaká výhoda tu tedy je. Dá se to provést dobře, bezpečně, ale samozřejmě ti to dává víc prostoru to zvorat. Teď si představ, že by se útočníci zaměřili na počítače používané v servisech k diagnostice. Není to tak přímé, ale škody by se tak určitě dalo napáchat dost.
Stejně tak počítač je samostatný. Ale připojení k Internetu prostě bez závislosti na jiných nezískáš. Platí to i pro auta. V autě ti třeba může přestat fungovat Street View. Protože to není funkce, která by byla vestavěná v autě. Když Google něco změní, přestane to ve starších autech fungovat a automobilka nenabídne aktualizaci, tak prostě utřeš nudli. Podobně by třeba operátor mobilní sítě mohl vyřadit starší technologii a opět utřeš nudli, leda by automobilka nabídla možnost výměny vestavěného telefonu/ modemu. To jsou obdobné situace. Jsi na někom závislý a on se na tebe vykašle.
Tohle nemá nic společného s tím, o čem píšeš ty.
Jak to myslíš, že si zamnuli ruce? Aktualizace Tesel na dálku je dávno známá věc; myslím, že se tím i Tesla chlubila. Tedy, že auta prostě budou aktuální, místo abys aktualizaci získal až při garančce a kdo ví jestli. Taková aktualizace může řešit potenciálně nebezpečný problém a ty můžeš jezdit měsíce se závadnou verzí jen proto, že úřadům přijde riziko přijatelné a spokojí se s aktualizací během garanček. Nějaká výhoda tu tedy je. Dá se to provést dobře, bezpečně, ale samozřejmě ti to dává víc prostoru to zvorat. Teď si představ, že by se útočníci zaměřili na počítače používané v servisech k diagnostice. Není to tak přímé, ale škody by se tak určitě dalo napáchat dost.
Arese
Už mnohokrát se ukázalo, že přemíra elektroniky v moderních autech je jedině cestou ke drahým servisním problémům a omezování radosti z jízdy. Z vysoka jim prdím na stále nové elektronické pí....ny, zajímá mě hlavně radost z jízdy, perfektně naladěný podvozek a řízení, maximálně tuhá a pěkná karoserie a ergonomicky špičkový a kvalitně zpracovaný interiér a živý benzinový čtyřválec pod kapotou. V žádném případě ale nechci hovadiny typu bezklíčového vstupu, tříválcových motorů, samočinné převodovky, otravného pípání při přejezdu středové čáry, start-stop systémů, elektrické P brzdy a X dalších elektronických (a zcela zbytečných) funkcí. Sakra, auto má být perfektně fungující a krásný mechanický stroj přinášející maximální radost z jeho řízení a pěkný jízdní komfort, a ne nějaká ***ská pojízdná počítačová laboratoř, která jenom řidiče otravuje a odvádí jeho pozornost při jízdě!!!! 8-s 8-s 8-s :no:
Souhlas. Už jsem to napsal někde nahoře. Automobilky a jejich OEM zaměstnávají armády inženýrů, kteří musí vykazovat nějakou činnost aby si udrželi svůj job a tak do budoucna bude spíš hůř než líp... ;-\
Tak dokazte automobilkam, ze taketo veci v aute nestrpite a kupujte len take nove auta, kde to vsetko je "postarom". Ked vas bude viac ako tych, co to v aute chcu, aj automobilky predsa prehodnotia komu auta predavaju.
Mam maly oturbeny trojvalec, s automatom, keyless, startstop, el.parkovacou brzdou a kvantum senzorov a asistentov.
A uz by som nechcel auto bez: turba, automatu, keyless, startstopu,normalnych svetiel, el.parkovacej brzdy a bez senzorov a ak budem kupovat dalsie auto, toto vsetko budem vyzadovat. Pocet valcov ma nezaujima, zaujima ma len ci to auto vie zrychlit ked potrebujem.
Mam maly oturbeny trojvalec, s automatom, keyless, startstop, el.parkovacou brzdou a kvantum senzorov a asistentov.
A uz by som nechcel auto bez: turba, automatu, keyless, startstopu,normalnych svetiel, el.parkovacej brzdy a bez senzorov a ak budem kupovat dalsie auto, toto vsetko budem vyzadovat. Pocet valcov ma nezaujima, zaujima ma len ci to auto vie zrychlit ked potrebujem.
Jo kamaráde, hřbitovy jsou plné hrdinů, kteří si mysleli, že hlavou zeď prorazí a neprorazili. Dnes si již auto bez kurvítek nekoupíš, protože už na trhu žádná nejsou. Takže se člověk s tím musí smířit anebo chodit pěšky. :-! Akorát člověka seerree (když nechce chodit po svých), že musí platit za ptákoviny, které nepotřebuje a které mu znepříjemňují život... :-!
Jo jasne, dovtedy (dopln si lubovolny datum) sa auta vobec nesrali. Spomienkovy optimizmus a odfiltrovane vsetky negativne skusenosti. Kamos mal suseda, ktoremu syn kupil nove auto. Raz ked prisiel kamos na odtahovke, sa mu sused s uskrnom prihovoril: no co, stara rachotina. To, ze predtym ako mal nove, sedel vikend co vikend pod autom a vrtnanim sa v motore uz stihol zabudnut, ale to mu dodnes nebrani trepat kraviny ako boli stare auta lepsie, "pocitve" a podobne sracky.
Tiez som mal "poctivu" atmosferu - neslo, zralo, sralo sa, "poctivu" rucnu brzdu - ostala visiet. "poctivy" manual - lebo spojka je "nesmrtelna"(ibazeby nie ze?). Okna na svihadlach (urvalo sa), bez senzorov/kamery v jednom fakt zle prehladnom priestore. Nevadi, nastastie bola gula na taznom. Dnes je to vsetko v cene auta, ktore stoji o znacne % menej nez kedysi, neviem preco by som sa mal nad tym vobec pozastavovat.
Tiez som mal "poctivu" atmosferu - neslo, zralo, sralo sa, "poctivu" rucnu brzdu - ostala visiet. "poctivy" manual - lebo spojka je "nesmrtelna"(ibazeby nie ze?). Okna na svihadlach (urvalo sa), bez senzorov/kamery v jednom fakt zle prehladnom priestore. Nevadi, nastastie bola gula na taznom. Dnes je to vsetko v cene auta, ktore stoji o znacne % menej nez kedysi, neviem preco by som sa mal nad tym vobec pozastavovat.
Máš pravdu, ale bez těch různých zbytečných kurvítek by auta mohla být ještě levnější a snad i spolehlivější... :-!
Z tvojho pohladu zbytocnost, z pohladu mozno 90% uzivatelov uzitocna vec, za ktoru by inak museli priplacat, takto ju maju v cene auta. Automobilky vybavy tiez skladaju na zaklade preferencii zakaznikov => Urobia si nejaky zaklad, ktory vyhovuje sirokej mase a tym sa optimalizuju aj naklady. Naopak keby boli auta hole a kazdy prvok je nutne priplacat extra zvlast, cena by vo vysledku naopak neumerne stupla. A paradoxne bez tejto vybavy by oproti sucasnemu "zakladu" klesla radovo par desiatok €. Takze svojim pristupom by si 1. neumerne zdrazil z tojvho pohladu "zbytocnu vybavu", skomplikoval cely proces vyroby a vo vysledku neusetril nic.
Mě nemusíš nic vysvětlovat. Pracoval jsem 25 let ve vývoji v automobilce. A o marketingu vím své. Nazdar! :-!
To nemáš úplně pravdu = furt de koupit konzervativnější model řekněme od Toyoty než..
Rozdíly v přístupu sou velký a v následný spolehlivosti taky velký = což je s menšim množstvim kurvítek celkem logický
Dobrej příklad sou hybridy = atmo motor + elektro = sou spolehlivější protože to co se nejvíc s ere v běžnejch motorech = prostě nemaj 😄
Ten klíček přes mobil mi zas tak nevadí = přes mobil de už skoro všechno = dneska přes mobil auto nejen otvíráš ale i parkuješ [odkaz]
Rozdíly v přístupu sou velký a v následný spolehlivosti taky velký = což je s menšim množstvim kurvítek celkem logický
Dobrej příklad sou hybridy = atmo motor + elektro = sou spolehlivější protože to co se nejvíc s ere v běžnejch motorech = prostě nemaj 😄
Ten klíček přes mobil mi zas tak nevadí = přes mobil de už skoro všechno = dneska přes mobil auto nejen otvíráš ale i parkuješ [odkaz]
přes mobil de už skoro všechno = dneska přes mobil auto nejen otvíráš ale i parkuješ.........i ukradeš.... 😉
Jo = bez debat
Ale když ti někdo schopnější chce ukrást třeba auto = je úplně fuk jestli k němu máš klíček, kartu nebo mobil
Ale když ti někdo schopnější chce ukrást třeba auto = je úplně fuk jestli k němu máš klíček, kartu nebo mobil
Ano, ale je to sakra jednodušší a "čistější" než překonávat nějaká tradiční mechanická zabezpečení.
Ale koupíš (jo, bez ABS nebo ESP to nepůjde, taková auta už tu nesmí prodávat). Třeba takový Elise nemá skoro nic. Můžeš být rád za rádio, pěkně postaru 1 DIN vyměnitelné. Ani základní německá prémie toho moc nemívá a typicky nejsi omezovaný v tom, za co si smíš do holátka připlatit, takže můžeš vyzobat jen těch pár věcí, které tě neuráží. Jo, parkovací brzda bude v tomhle problém, to už mají asi jen BMW 1er-4er (X1? X3? AT?) a prckové. A přeplňované motory, ty jsou dnes všude. Minule jsem čuměl jak péro z gauče, že v základním Yarisu v Německu není nic, ani to rádio. Dalo by se čekat, že i Auris nabídne výbavu s minimem kurvítek a Toyota má i ty atmosféry. Výčet to nebude úplný, určitě budou další možnosti.
V Nemecku se vypocitava dan na auta podle ceny holeho modelu.
To je podle me duvod Yarisu bez radia.
I duvod nesmyslnych priplatku za vse u nem. aut.
Mne je mnohem blizsi americky zpusob nakupu aut. Vybrat skladovku, nejlepe v plny palbe (mit tam vse co chci a navic i par veci, ktere bych ozelel) a odjet 😄
To je podle me duvod Yarisu bez radia.
I duvod nesmyslnych priplatku za vse u nem. aut.
Mne je mnohem blizsi americky zpusob nakupu aut. Vybrat skladovku, nejlepe v plny palbe (mit tam vse co chci a navic i par veci, ktere bych ozelel) a odjet 😄
Jen to holátko bez rádia a lakovaných klik stojí 350 tisíc (s litrovým tříválcem, atmosférickým). 😄 Pravděpodobně to bude faktor. Němci mívají pěkně oholené základy.
S výbavami ale nesouhlasím. Tenhle způsob danění nijak nebrání rozdělení výbavy do balíčků. On to není jen německý způsob, dělaly to tak snad všechny evropské automobilky. Individuální příplatky si pamatuji u francouzských, italských, švédských. Kolikrát to kombinovaly se stupni výbavy, typicky u levnějších modelů, a balíčky.
Mne také nebaví na auto čekat. Bývají však i věci, které v autě prostě nechci. A těch kombinací laků, čalounění, kol, dekorů. K tomu motor, převodovka, pohon. Ber, co je, mi zrovna nevoní. Nemluvě o tom, že skladovky bývají i po vizuální stránce dost hrozné konfigurace.
S výbavami ale nesouhlasím. Tenhle způsob danění nijak nebrání rozdělení výbavy do balíčků. On to není jen německý způsob, dělaly to tak snad všechny evropské automobilky. Individuální příplatky si pamatuji u francouzských, italských, švédských. Kolikrát to kombinovaly se stupni výbavy, typicky u levnějších modelů, a balíčky.
Mne také nebaví na auto čekat. Bývají však i věci, které v autě prostě nechci. A těch kombinací laků, čalounění, kol, dekorů. K tomu motor, převodovka, pohon. Ber, co je, mi zrovna nevoní. Nemluvě o tom, že skladovky bývají i po vizuální stránce dost hrozné konfigurace.
Zajímavé tvrzení od člověka, který si, dle svých slov, koupil: "nějakou ***skou pojízdnou počítačovou laboratoř" v podobě Seatu Leon ST.... Začneme třeba klíčkem (ať se udržim v tématu článku), bezdrátové odemykání, imobilizér. No a když se zasune do zámku, tak otočením nesepne silovej kontakt startéru, ale pouze obyčejný 12V spínač, to přečte elektronika, předá informaci řídicí jednotce motoru, ta si sepne startér a pak ho i sama vypne, jakmile čidlem otáček a klepání rozpozná, že motor naběh. Jiskra do svíček jde taky pouze elektronicky (žádné mech. spojení). Snad jen ty ventily jsou v tomhle autě ještě mechanicky ovládané.
Meleš tady na mou adresu úplné kraviny, asi si mě vůbec nepochopil. Ano, koupil jsme si Leon ST, ale se čtyřválcovým motorem, manuální šestistupňovou převodovkou, běžným startovacím klíčkem, klasicky pojatou přístrojovou deskou a mechanickou parkovací brzdou! Já tady přece nevolám po návratu 40 let dozadu, prvky jako centrální zamykání, el. okna, posilovač řízení, tempomat, ABS, ASR, ESP či parkovací senzory navigace apod. (které už vyžadují centrální datovou sběrnici) mi vůbec nevadí, naopak bych bez nich auto už nechtěl. Ale všechno má své hranice - rozhodně třeba nechci bezklíčový přístup (přes něj ti auto akorát tak ukradnou), el. P brzdu, tříválcový motor, armádu jízdních asistentů co mi bude kecat do řízení nebo automatickou převodovku. Jinými slovy, výběr mého auta v žádném případě nebyl a není v rozporu s tím, co jsem zde napsal. Můj Leon mi pořád nabízí dostatek prostoru pro uspokojivou řidičskou aktivitu! Jen se bojím, abych si takové nové auto ještě mohl dejme tomu za 8 let koupit! :-!
A ked ti ukradnu auto napriek tomu, ze nemas keyless tak budes mat aky argument poruke? Ak mas poistku, je ti jedno ci ti auto ukradnu - bezohladu ci ma alebo nema keyless. Vysledok rovnaky.
Vsetko ostatne akurat ty nechces - co je uplne OK, mnohi ano - co je tiez uplne OK. Otazka je, ci si auto podla svojich predstav o 8 rokov kupis stoji len na tom, ze musi byt nezanedbatelne mnozstvo zakaznikov, ktori uvazuju rovnako ako ty. Ak ano, tak kupis.
Vsetko ostatne akurat ty nechces - co je uplne OK, mnohi ano - co je tiez uplne OK. Otazka je, ci si auto podla svojich predstav o 8 rokov kupis stoji len na tom, ze musi byt nezanedbatelne mnozstvo zakaznikov, ktori uvazuju rovnako ako ty. Ak ano, tak kupis.
Tvoje argumentace ohledně keyless je stejná, jako když mi kuřák vysvětluje, že rakovinu dostávají i nekuřáci! >😁 Víc k tomu nemám co dodat.
P.S. No, doufám, že podobně uvažujících zákazníků (kteří odmítají drnčivé tříválcové motrůrky a přehnanou elektronizaci téměř všeho) bude dostatek. Snad ano, jinak by nevznikl třeba nový Fiat Tipo. 😉
P.S. No, doufám, že podobně uvažujících zákazníků (kteří odmítají drnčivé tříválcové motrůrky a přehnanou elektronizaci téměř všeho) bude dostatek. Snad ano, jinak by nevznikl třeba nový Fiat Tipo. 😉
Moja argumentacia sa opiera o ten tvoj "dovod". Ukradnute auto ma naozaj netrapi - od toho mam predsa poistku. Ci ked budem mat auto s klasickym zamkom, tak mi ho neukradnu a mozem kludne spavat? No mozem, ale iba ak mam poistku.
Já mám své auto samozřejmě taky pojištěné (i proti krádeži), to ale neznamená, že by mě jeho krádež nenasr..la! :-!
A aky to ma suvis s tym, ci ma alebo nema auto keyless? Proste ak ti ho chcu ukradnut, tak ho ukradnu. Donedavna ziadne bezklucove srandy neboli a auta sa kradli vo velkom, nevidim vobec problem. Na kludny spanok je poistka - nie zamky.
Naopak, právě že jsem pochopil úplně dokonale. Běžný startovací klíč prostě už nic nespíná. Jeho pozice je snímána nízko proudovým posuvným kontaktem, zpracována ECU, poslána po sběrnici, jiná ECU se rozmyslí a nastartuje motor. Takže jestli máš "běžný startovací klíč" anebo tlačítko je úplně jedno. Funkce je úplně stejná.
A pak ABS, ASR, ESP, asistenty, které do řízení kecaj, a sakra hodně. Ale pro bezpečnost jsou dobré.
Co se bez klíčkového odemykání týče, v tom se shodneme. Je to sice praktická věc, ale možnost vykradení obsahu kabiny je zde vysoká. Vestavěná navigace je pak ale zase úplná kravina, věčně neaktuální mapy, žádné (minimální) informace o dopravě...
Jak vyhovuje Start-chcíp systém? Mě osobně ten od VW docela obtěžoval pozdními reakcemi.
A pak ABS, ASR, ESP, asistenty, které do řízení kecaj, a sakra hodně. Ale pro bezpečnost jsou dobré.
Co se bez klíčkového odemykání týče, v tom se shodneme. Je to sice praktická věc, ale možnost vykradení obsahu kabiny je zde vysoká. Vestavěná navigace je pak ale zase úplná kravina, věčně neaktuální mapy, žádné (minimální) informace o dopravě...
Jak vyhovuje Start-chcíp systém? Mě osobně ten od VW docela obtěžoval pozdními reakcemi.
První věc po spuštění motoru co dělám, je vypnutí Start-Stop systému. Po záruce ho samozřejmě nechám deaktivovat. :-!
A to len preto, ze si si kupil auto od vyrobcu, co ten S&S nevie spravit.
Ne, vůbec ne, protože to je principiálně ***ské zařízení ničící motor! Pokud to uznám za vhodné (např. při stání před přejezdem, o kterém vím, že jsou zde závory stahovány na dlouho apod.) si motor vypnu sám klíčkem. 😉
stare dobre vozy uz proste miznu.... do popredia sa dostava elektrika.. coskoro bude elektricke vsetko ... ale tak sami si tu krasu aut nicime... hnevat sa mozeme len na seba ako si auta dobabreme uplne az z nich vzniknu nakoniec len akesi sterilne nudne a nevkusne premiestnovadla kde sa aj tie najjednoduchsie veci budu robit megazlozito a draho lebo ... lebo uz davno sa nepozera logicky prakticky a jednoducho ale len cez prachy a na biznis ... a keby aj vyrobca dnes spravil mechanicky odolne auto jednoduche sikovne vcelku usporne a dobre vybavene ktore vydrzi 10 rokov tak proste skrachuje... lebo ti dalsi ktori robia kazde 3-4 roky nove vozy ho bohuzial uz prevalcuju.. a biznis znici nakoniec aj vsetky tie legendy.. za par rokov uz bude fakt uplne jendo ake mas logo na kapote ... ako elektricka skatula do mesta bude ozaj jedno ci mas na nej logo tata alebo mazda alebo bmw ci porsche.... svet aut sa dostal do pozicie kde uz rozhoduje elektronika a tej je uplne jedno ake logo uz na kapote mas a ake tradicie boli pred xy rokmi... vsetko sa uz dnes meni... este par rokov a aj klasicky golf ( automobilova legenda ) uz zacne byt na tomto svete nezaujimavy ... uvidis
Vyrobca co vyrobi jednoduche, mechanicky odolne, usporne a dobre vybavene auto, podla vsetkych platnych aktualnych noriem a predpisov, tak ho zakaznik nezaplati. Nie je problem vyrobit kvalitnu vec - problem ju ma zakaznik zaplatit. Zakaznik pozaduje hlavne nizku cenu - a tomu sa vsetko prisposobuje. Dnes su auta ovela viac vykonne, splnajuce ovela vyssie naroky na bezpecnost, vykon, spotrebu, vybavu, technologie, napriek tomu klesa aj pocet poruch, zvysuje sa dlzka zaruky na dlhsie obdobie, vyssi pocet km a to za ovela menej penazi ako pred 20timi rokmi.
Napriek tomu sa vzdy niekto najde, kto fnuka za starymi dobrymi casmi/autami, atmosferami, konami, latrinami, jaskynami a pritom sa maju dnes neporovnatelne lepsie, co dokazuje aj fakt, ze miesto serioznych problemov riesia len kraviny na nete.
Napriek tomu sa vzdy niekto najde, kto fnuka za starymi dobrymi casmi/autami, atmosferami, konami, latrinami, jaskynami a pritom sa maju dnes neporovnatelne lepsie, co dokazuje aj fakt, ze miesto serioznych problemov riesia len kraviny na nete.
Ano, máš pravdu, ale o tom se tu nepolemizuje. Řeč, je o tom, že se do aut rvou elektronické zbytečnosti, které spousta lidí nechce a nepotřebuje a musí za ně chťa nechťa zaplatit, protože by jinak inženýři v automobilkách neměli co dělat. :-!
Protože si automobilky myslí, že to dost lidí chce (bude chtít) a stojí jim za to o ně bojovat s konkurencí. Jsem zvyklý na automobilky, kde ti tyhle věci nedají "zadarmo" (tedy v rámci základní výbavy). Rozhodně ne, když jsou nové. Nebývají ani levné. A tam řada inovací začala.
No, a automobilky zjistili, že lidi ztrácí vlastní názor... a řídí se reklamou.
Takže stačí udělat dost účinnou reklamu a kupují jak mourovatí něco, co jim nejenže nepomáhá, ale komplikuje jim to život... a tak místo "autařů" zaměstnaly davy marketingových specialistů.. a softwérářů... a cílem vývoje už několik let není udělat lepší auto, ale jak vyrobit auto levněji...
Takže stačí udělat dost účinnou reklamu a kupují jak mourovatí něco, co jim nejenže nepomáhá, ale komplikuje jim to život... a tak místo "autařů" zaměstnaly davy marketingových specialistů.. a softwérářů... a cílem vývoje už několik let není udělat lepší auto, ale jak vyrobit auto levněji...
Na kolik z těch systémů byly nějaké reklamní kampaně? Řada lidí prostě má ráda hračky. Faktorem tu bude předhánění se (v tom, co všechno tvoje auto má). A nejeden člověk uvítá nějakou tu pomoc. Ta myšlenka se mu tedy líbí. Že to pak třeba nefunguje úplně tak, jak si představoval, je věc jiná.
Vždy bylo cílem vyrábět auta levněji. Jen na to mají čím dál sofistikovanější nástroje. Normálně se pořád posouvají, ale do toho se ti promítla "krize". Kde ubírají, kde šetří, odráží to, jaké si myslí, že mají kupci priority.
Těžko se utváří vlastní názor, když tomu nerozumíš. Jako člověk, který se snaží dělat informovaná rozhodnutí, vím, jak těžké to je (z hlediska času, energie, peněz). Obzvláště, když se snažíš proniknout do něčeho nového. Prodejcům se často vůbec nedá věřit. Což je první linie. Chápu, že to spoustě lidí za tu námahu nestojí (a určitě tu budou i nějací důvěřivci). Lidé asi také nemívají moc tendenci domýšlet věci, řešit "co když" případy.
Vždy bylo cílem vyrábět auta levněji. Jen na to mají čím dál sofistikovanější nástroje. Normálně se pořád posouvají, ale do toho se ti promítla "krize". Kde ubírají, kde šetří, odráží to, jaké si myslí, že mají kupci priority.
Těžko se utváří vlastní názor, když tomu nerozumíš. Jako člověk, který se snaží dělat informovaná rozhodnutí, vím, jak těžké to je (z hlediska času, energie, peněz). Obzvláště, když se snažíš proniknout do něčeho nového. Prodejcům se často vůbec nedá věřit. Což je první linie. Chápu, že to spoustě lidí za tu námahu nestojí (a určitě tu budou i nějací důvěřivci). Lidé asi také nemívají moc tendenci domýšlet věci, řešit "co když" případy.
Vždy bylo cílem vyrábět auta levněji. ............tak tady se setsakra mýlíš! Vždy bylo cílem vydělat co nejvíce peněz a od toho se odvíjela veškerá další aktivita!
Ano. A k tomu patří i přicházení na způsoby, jak vyrobit něco levněji. Ať už pro navýšení marže, nebo aby mohli za dané peníze nabídnout něco lepšího. Hlavně u nových věcí je to typický problém - jak to vyrobit tak levně, aby to mělo šanci na úspěch. To je jeden z důvodů, proč mezi funkčním prototypem a sériovou výrobou může být třeba patnáct let.
Až vyrosteš, tak to pochopíš....
😜
Dlouhá destiletí šel vývoj směrem k lepším autům... takže auta byla skutečně pořád kvalitnější, bezbečnější... a spolehlivější.
Pak nastal zlom a vývoj pokračuje směrem k tomu, jak vyrobit auto levněji. Za cenu, že je to horší auto... a stádo marketingových mágů odvádí svou práci asi docela dobře, když tady čtu příspěvky, jako je ten tvůj.
To, o co se snaží pár nás "rejpavech" je dosáhnout toho, aby to aspoň lidi pochopili.
Nemám nic proti volbě. Když chce firma auto na 3 roky a zahodit, tak ať ho dostane. Pro mě za mě ať udělají "služební auto s doživotní náplní"... když aý píšot 2 roky a 30 tisíc, tak by asi ty 3 roky a 60 tisíc km "dali" taky - a pak zahodit.
K tomu směřuje "operativní leasing".
To co chci já je, aby nabízeli auto i pro mě... plánovaná životnost 20 let a 500 tis km... já prostě auta nerad prodávám. Občas si auto umeju, jen tak pro radost... a za tím účelem nemám problém měnit oleje každý rok a nebo po 15 tis km... v praxi to ale znamená, že tam nechci "kurvítka", co mi to auto zastaví.
Nevadí mi udělátka, který když přestanou fungovat, tak se to chová, jako kdyby tam ten systém nebyl.
Když přestane fungovat čidlo deště, tak si pustím stěrače ručně... nevadí.
Když ale nejde auto odemknout... odbrzdit... ne, nechci.
Howgh.
😜
Dlouhá destiletí šel vývoj směrem k lepším autům... takže auta byla skutečně pořád kvalitnější, bezbečnější... a spolehlivější.
Pak nastal zlom a vývoj pokračuje směrem k tomu, jak vyrobit auto levněji. Za cenu, že je to horší auto... a stádo marketingových mágů odvádí svou práci asi docela dobře, když tady čtu příspěvky, jako je ten tvůj.
To, o co se snaží pár nás "rejpavech" je dosáhnout toho, aby to aspoň lidi pochopili.
Nemám nic proti volbě. Když chce firma auto na 3 roky a zahodit, tak ať ho dostane. Pro mě za mě ať udělají "služební auto s doživotní náplní"... když aý píšot 2 roky a 30 tisíc, tak by asi ty 3 roky a 60 tisíc km "dali" taky - a pak zahodit.
K tomu směřuje "operativní leasing".
To co chci já je, aby nabízeli auto i pro mě... plánovaná životnost 20 let a 500 tis km... já prostě auta nerad prodávám. Občas si auto umeju, jen tak pro radost... a za tím účelem nemám problém měnit oleje každý rok a nebo po 15 tis km... v praxi to ale znamená, že tam nechci "kurvítka", co mi to auto zastaví.
Nevadí mi udělátka, který když přestanou fungovat, tak se to chová, jako kdyby tam ten systém nebyl.
Když přestane fungovat čidlo deště, tak si pustím stěrače ručně... nevadí.
Když ale nejde auto odemknout... odbrzdit... ne, nechci.
Howgh.
Neviem ako ty, ale ja som uz dost velky na to, aby mi tieto kecy radoby "milovnikov" automobilov, co vsetko vedia najlepsie a len oni su lietadlo, len vycarili usmev. Pretoze aj z tvojich ust plati - kto nema nazor ako ja, nie je "autickar". A tiez sa mylis ohladom marketingu - nevlastnim ani TV, reklamy zo zasady blokujem, takze mi nikto nic nepodsuva - vsetko som si pracne vyskusal na niekolkych desiatkach modelov roznych znaciek, vybav a motorizacii, tudiz su mi marketingove kecy "u zadnice".
Chces auto, kup si. Chces podla svojich predstav, vsak tak kupuj o sto sest a dokaz, ze tvoj nazor ma vahu a ze je vas viac. Nie je? Vyroba automobilov je biznis. vzdy bol a automobilku neuzivia ludia, co si kupia auto raz za 20 rokov, alebo kupuju zasadne z druhej ruky - taki maju vzdy najviac reci, co by ako malo byt a fungovat - ale z toho sa nikto nenaje a vdaka ludom, co kupuju auta stale a financuju to, si aj ty mozes predsa vybrat. Nikto ti take auto neponuka? Tak si vyrob vlastne, priestor na to mas - mozes zacat vyrabat, vsak ak to ludia chcu, budes v baliku nie?
Len uplny ignorant nevidi, ako sa vyvoj pohol obrovskym krokom dopredu a podstatne k lepsiemu. Ze sa najdu aj hluposti to ano, ale uz viac ako dekadu pocuvam, ze auta od roku xyz (dosad si aky chces) uz nie su to, co byvali - zahadou vsak je, preco sa ten "zlom" vzdy magicky posunie kazdym rokom o rok vyssie.
PS: to, ze si uz vyrastol, neznamena, ze si aj dospel.
Chces auto, kup si. Chces podla svojich predstav, vsak tak kupuj o sto sest a dokaz, ze tvoj nazor ma vahu a ze je vas viac. Nie je? Vyroba automobilov je biznis. vzdy bol a automobilku neuzivia ludia, co si kupia auto raz za 20 rokov, alebo kupuju zasadne z druhej ruky - taki maju vzdy najviac reci, co by ako malo byt a fungovat - ale z toho sa nikto nenaje a vdaka ludom, co kupuju auta stale a financuju to, si aj ty mozes predsa vybrat. Nikto ti take auto neponuka? Tak si vyrob vlastne, priestor na to mas - mozes zacat vyrabat, vsak ak to ludia chcu, budes v baliku nie?
Len uplny ignorant nevidi, ako sa vyvoj pohol obrovskym krokom dopredu a podstatne k lepsiemu. Ze sa najdu aj hluposti to ano, ale uz viac ako dekadu pocuvam, ze auta od roku xyz (dosad si aky chces) uz nie su to, co byvali - zahadou vsak je, preco sa ten "zlom" vzdy magicky posunie kazdym rokom o rok vyssie.
PS: to, ze si uz vyrastol, neznamena, ze si aj dospel.
Operativní leasing je naopak zajímavý tam, kde máš značnou zůstatkovou hodnotu, protože ji ve splátkách neplatíš. Firmy se u věcí jako auta rozhodují mezi operativním, finančním a úvěrem spíš podle výhodnosti (kde hrají roli daně, což byl třeba v ČR důvod vzestupu operativního leasingu, pokud vím).
Jestli je výhodnější vyrobit auto tak, že je po prvním majiteli zralé na šroťák a první majitel tak musí zaplatit celé auto, nebo jestli je výhodnější, aby na konci mělo nějakou hodnotu a dalo se prodat dál, není závislé na financování. Obecně mi spíš přijde, že jsou firmy náročnější než běžný spotřebitel. I co do výdrže. Protože vybavení používají mnohem intenzivněji. Přijde mi také, že jsou spíš konzervativnější. To mi nějak nejde dohromady s tím, že by firmy tlačily auta s mizernou výdrží na jedno použití. Mezi firmami budou ti nejnáročnější první majitelé. Za rok jsou schopny najet na autě víc, než někteří lidé za deset let. Asi moc neprověří protikorozní ochranu, ale auta dostanou za uši.
Jestli je výhodnější vyrobit auto tak, že je po prvním majiteli zralé na šroťák a první majitel tak musí zaplatit celé auto, nebo jestli je výhodnější, aby na konci mělo nějakou hodnotu a dalo se prodat dál, není závislé na financování. Obecně mi spíš přijde, že jsou firmy náročnější než běžný spotřebitel. I co do výdrže. Protože vybavení používají mnohem intenzivněji. Přijde mi také, že jsou spíš konzervativnější. To mi nějak nejde dohromady s tím, že by firmy tlačily auta s mizernou výdrží na jedno použití. Mezi firmami budou ti nejnáročnější první majitelé. Za rok jsou schopny najet na autě víc, než někteří lidé za deset let. Asi moc neprověří protikorozní ochranu, ale auta dostanou za uši.
Napsal jsi😒br />
"Dlouhá destiletí šel vývoj směrem k lepším autům... takže auta byla skutečně pořád kvalitnější, bezbečnější... a spolehlivější.
Pak nastal zlom a vývoj pokračuje směrem k tomu, jak vyrobit auto levněji. Za cenu, že je to horší auto... a stádo marketingových mágů odvádí svou práci asi docela dobře, když tady čtu příspěvky, jako je ten tvůj."
Chapu, ze to tak muzes vnimat. Obzvlaste pod vlivem mnoha afer, podvodu, svolavacich akci a problemu s kvalitou. Ale toto hodnoceni sedi jen na nektere znacky.
Ver tomu, ze existuji znacky, kterym se afery vyhybaji a jsou v cele zebricku spolehlivosti. 😉 A na tyhle znacky tve tvrzeni proste neplati.
Pak nastal zlom a vývoj pokračuje směrem k tomu, jak vyrobit auto levněji. Za cenu, že je to horší auto... a stádo marketingových mágů odvádí svou práci asi docela dobře, když tady čtu příspěvky, jako je ten tvůj."
Chapu, ze to tak muzes vnimat. Obzvlaste pod vlivem mnoha afer, podvodu, svolavacich akci a problemu s kvalitou. Ale toto hodnoceni sedi jen na nektere znacky.
Ver tomu, ze existuji znacky, kterym se afery vyhybaji a jsou v cele zebricku spolehlivosti. 😉 A na tyhle znacky tve tvrzeni proste neplati.
3_diamanty
auta uz davno idu z kopca... a o 10 rokov ich uz prevalcuje komplet elektronika a displeje a kamery aj elektrifikacia ako taka ... navyse vsetko to bude kdesi zaznamenavane na pamatovkach v mobile aj v pocitaci co kde kedy s autom clovek robi ... a aj servis 100km daleko uz bude hned vediet na centralnom PC rano o 8.00 ze majitel daneho vozu cestou do prace 2 krat buchol lavymi prednym dvermi dvermi 3 krat zadnymi pravymi a raz vekom kufra a popri tom si aj trikrat pr.dol a este 5 minut pocas jazdy volal s dedeckom o tom ze mu treba pokosit travnik ... mame sa na co tesit... 😉
eniel lorien
na tesle to funguje bez klúca zjavne celkom dobre
Místo klíče má náhradní kartu. To je fakt brutální technologický pokrok. Budeš někde mimo civilizaci, třeba na chatě, zapomeneš nabíječku na mobil a tu náhradní kartu s sebou vláčet nebudeš. A bude to úplně stejný, jako když ztratíš klíče.
125S
Právě včera jsem se vrátil z výletu s 30 let starým autem s minimem elektroniky a maximem mechaniky. Po zamknutí mechanickým klíčem ve dveřích a zamknutí zámku mou vlastní rukou, se mi dnes nechtělo přesednout do 2 roky starého "moderního vozu". Proto jsem dnes do práce jel zase tím "starým" 😄 .
shark11
Bez mechanického zabezpečenia (čo nevylučuje elektroniku) je každé "zabezpečenie" akurát pre malé deti .... jednoducho pre profesionálneho zlodeja žiadne ....
To bezkľúčové "zabezpečenie" je pre zlodejov tajný sen ... sadne si pri auto .. a bude sa "hrať" dovtedy na PC, či mobilom pokým ho neotvorí ... ak nie ... zajtra je tiež deň ... nič mu nehrozí .. a nasadne len do otvoreného či už naštartovaného auta.
To bezkľúčové "zabezpečenie" je pre zlodejov tajný sen ... sadne si pri auto .. a bude sa "hrať" dovtedy na PC, či mobilom pokým ho neotvorí ... ak nie ... zajtra je tiež deň ... nič mu nehrozí .. a nasadne len do otvoreného či už naštartovaného auta.
Jasně, mechanické zabezpečení je velmi důležité, proto mám u svého auta zamykací řadicí páku. 😉
V posledních letech totiž autoprůmysl doslova trpí pod náporem "vizionářských" myšlenek různých nositelů pokroku. A obrana spotřebitele je kde?
Takže auta integrují stále více zařízení, jež jsou ve své podstatě perifériemi a součástmi počítačového řídícího systému. Vývoj je to překotný, takže místo normálních aut tady máme produkty extrémně málo chráněné proti zcela běžné i proti sofistikované kyber-kriminalitě a terorismu. Automobilky se tváří, že "tomuto problému věnují pozornost", což je kódové označení pro klid v duši a úsporu vývojových nákladů. A to potrvá do té doby, než nastane první veřejně zná ý průs.er. To se pak všichni novinářští odborníci budou předhánět v popisu toho, co že to automobilky zanedbaly. Zatím ale postačí jen prdnou na stránku ACZ článek o tom, jak jeden z vedoucích imbecilů autoprůmyslu dumá nad tím, jak funkce klíčku nahradit zase něčím, kde bude bluetooth, Wi-Fi nebo alespoň nějaké ty rádiové vlny.
Ale z Vaší strany se zřejmě jakékoliv myšlenky asi na stránkách ACZ nedočkám...
I když by na krásně fungoval přístup třeba na základě otisku prstu, pořád bych musel řešit stejné problémy... prostě nic lepšího než klič asi nikdo nevymyslí.
Celkom sa mi to hnusý,brrrr.
Na to ohrozeni me napadaji jine dnes bezne funkce (SOS tlacitka, GPS cipy obecne, bezklicove odemykani...), tam me ale nenapada zadna co by splnovala tu podminku, ze je nikdo nepotrebuje / nechce.
Nic z toho však neotevírá auto útoku.
Osobně chci pořád klíč. I když jde o bezklíčový vstup. Je to specifické zařízení, od kterého čekám vysokou odolnost, dlouhou výdrž baterie, zálohu pro případ problémů s baterií (v klíči i autě). To mi telefon prostě nedá. A protože ho na nic jiného nepoužívám, takže ho ani nevyndavám, je menší riziko, že o něj nějak přijdu. Když bude obojí, tak mi to v principu vadit nebude. I kdybych si musel za klíč(enku) připlatit (co zhruba stojí náhradní klíč dnes).
kdybych chtěl mít někde apku, potom jedině v chytrých hodinkách. Abych mohl třeba na koupaliště.
Také jsem přemýšlel o hodinkách. Ale pravda je, že buď nosím mechanické, protože se mi prostě líbí, nebo sportovní, protože jdu sportovat. Klíčenka je pro mne lepší. Integrace do "skutečných" hodinek, jako to měl Aston Martin, je zajímavější.
Určitě je v tomhle klíč jednoduchý. I když by záleželo, jak těžké by bylo dát práva k autu někomu jinému. Je dost dobře možné, že by klíč(enka) zůstal(a) jako záloha (a klidně by jich mohlo být víc, to není problém, maximálně bys je musel zaplatit), respektive tohle by byla jen možnost - jezdit bez klíče(nky).