A co na tom odborářům vadí? Ateca se zase dělá u nás, čekačka 1 rok. Až nebudou mít zdejší do čeho píchnout, pak bude čas si stěžovat. Zatím spíš nestíhají.
Tak treba
1) Do DE by se presouval nejaky drazsi model, nejspis superb (linka passatu?). To je zaroven neco co Skodovackym fabrikam dnes zveda produktivitu. Pokud zde zustanou jen lowcosty, produktivita pujde niz, pujde li niz produktivita, bude se vyhledove hur zduvodnovat a odborarema obhajovat zvedani platu?
2) Dalsim duvodem by mohlo byt jake naklady by si VW za takto vyrobenou skodovku interne uctoval. S velkou pravdepodobnosti by byli vyssi nez kdyby se vyrabelo v CR.
Vyssi naklady => nizsi zisk => znovu horsi vyjednavaci pozice pri vyjednavani o rustu mezd?
Jen takovej nastrel co by za tim mohlo byt (kdyz teda pominu nejaky iracionalni strach o to, ze by snad lidi v CR prisli o praci, viz o cem pises ty). U obou samozrejme zalezi jak by se to v ramci koncernoveho ucetnictvi kreativne vyresilo. V obou pripadech by to nakonec mohlo byt i k prospechu Skody. :-)
To vážně netuším. Možná je pro ně z nějakého důvodu jednodužší montovat supa než atecu?
Nebo se jejich kapacity uvolnily až teď kdy už je ateca přestěhovaná tady? Nebo proto, že začne co nevidět nabíhat karoq, bráška atecy, a bude jednodužší je dělat vedle sebe?
Je potreba uzivit drahe nemecke zamestnance, takze je celkem logicke presunout zisky ze Superbu do rise. Vnitrni financni transfery uz nestaci, tak se rovnou presune vyroba. Superb je dobre auto a da se na nem hodne vydelat. Odbory ztrati argumenty pro zvysovani mezd, mame 1/3 platy oproti zapadni Evrope a to je treba udrzet.
myslis, ze takto neprudia zisky aj do Nemecka?
Skoda zaraba pekne peniaze a zisk ma samozrejme majitel firmy a nie montazny zavod. Peniaze zo Skody zo Slovenska, z Ukrainy, z Azie tecie priamo do Nemecka, nie do Mlad. Boles.
Snazia sa rozdelit vyrobu, aby to bolo pre nich co najlepsie. :-!
... aby to bolo pre nich co najlepsie ... hezky řečeno
no teď mohou odbory ukázat svaly
jde o to že nákladově se vyplatí v Německu vyrábět pouze Superb
takže lowcost za nízké mzdy v Česku, dražší modely které uživí 3,5x vyšší platy v Německu se přesunou do Německa
... tak proto vláda ČR podporuje VW a Škodu aby byly následně nejziskovější modely přesunuty do Německa a ze zisků byly financovány 3,5 vyšší mzdy německých zaměstnanců VW?
... a teď budu brutální, ale kvalita modelů vyráběných v ČR je dlouhodobě vyšší než u modelů vyráběných v Dojčlandu. Takže takový Superb vyrobený v Dojčlandu ještě Škodě zkazí dobré jméno.
Pokud nam zustanou SUVcka, tak neni problem, jelikoz u tech je pridana hodnota taky velka. A jak jsi prisel na to, ze auta z Nemecka jsou mene kvalitni?
To by som s určitosťou netvrdil. Ja som teda vo VW robil veľmi dávno (produkoval sa Golf III, práve ho striedal Golf IV a prichádzal Beetle), ale kým sa v Bratislave robili najdrahšie a najviac vybavené modely (+ Syncro a VR6), vo Volfsburgu bola na linkách jedna lacná 1.4 za druhou... Pridaná hodnota auta nemusí vždy zodpovedať jeho triede, t.j. že na drahších a luxusnejších autách sa zarába viac, nemusí platiť vždy.
Súhlas s poslednou vetou, Nemci nie sú na kvalitu v domácich závodoch tak zaťažení a prísni ako v zahraničných závodoch, kde môžu tamojším manažérom s radosťou šliapať po hlavách a hnať ich jak zduté kozy...
To záleží jen na účetnictví. Jak si tržby naporcují. Výroba auta ani zdaleka není všechno. Může být lukrativní a nemusí. Pro automobilku je důležité mít továrny vytížené, protože nevytížená továrna je díra na peníze. I teď můžou Škodu dojit, protože si dodávají komponenty.
Z pohledu celé skupiny je to pak skutečně jen hraní si s čísly. Patří jim všechny továrny, platí všechny lidi. Jestli ten drahý německý dělník dělá na levných, nebo drahých modelech, je celkem jedno. Někdo to vyrobit musí. Franta, nebo Hasan. Pro plánování jsou důležitější faktory. Tohle je důležité ve chvíli, kdy měníš stavy zaměstnanců. Ano, může to vést k tomu, že radši přesunou výrobu do Německa, když tam mají volnou kapacitu, než aby zvyšovali kapacity v ČR.
Ciste konspirovanie. Vo VW v BA sa vyraba Q7, Ceyene a dalsie asi tiez len preto, lebo je to lowcost bez pridanej hodnoty, ktory nezaplati nemeckych pracovnikov, ze?
Jenže ty "pouze" 1/3 platy oproti Evropě jsou v ČR díky zbytku průmyslu mimo Škodovku, který je zoufale neproduktivní a zaměřený na levné montování bez velké přidané hodnoty. Naopak to, že máme "alespoň" ty 1/3 platy je do značné míry dáno právě tou Škodovkou, která je největším tahounem platů směrem vzhůru v celé ČR, bez ní by zde možná nebyl průměr ani 1/5. A odbory by se měly především starat o to aby zde byl dostatek vysoce kvalifikované síly, protože bez ní postupně od nás uteče většina sofistikovanějších činností a zůstane zde levné montování čehokoliv, které je o ničem. Stát místo aby dal peníze do vzdělání a do budování základů skutečně vědomostní ekonomiky, tak rve neskutečné peníze do byrokratického aparátu a různých zbytečných služeb (počínaje policií a konče neschopnými státními firmami) na které montovny s nízkou přidanou hodnotou nevydělají (malé zisky = malé daně, stát, který se zadlužuje i v době konjunktury), takže tu větev naší prosperity (do značné míry dané těmi platy) úspěšně podřezávají tyto i minulé vlády, nikoliv Škodovka.
Nas zasadni problem je v tom, ze nemame zadne nase kapitalisty. Kellner je zejmena o financich v zahranici a Babis je chyba systemu. U nas nemame zadne HQs velkych nadnarodnich spolecnosti, neni zde v podstate zadna rozhodovaci pravomoc.
Zakladem nasi prosperity jsou stredni a male domaci spolecnosti, ale ty uspesne likviduji politici - viz. napr. zajisotvaci prikazy a kontrolni hlaseni, neuveritelna byrokracie spojena s podnikanim a zejmena pak silena legislativa.
Skodovka je pozitivni vyjimka - ma i celkem rozsahly vyvoj - a to i pres to, jak ji Nemci zdimou, co muzou.
Všetko sa predalo, aby sa prežilo. Za prežitie firmy platia živorením. Presne taký bol plán. Názov tohto vlákna je výstižný a plne zodpovedajúci realite.
Střední a malé podniky jsou páteří i úspěšnějších ekonomik. Na tom není nic špatného, naopak. Zásadní problém je v tom, že si to politici, zdá se, moc neuvědomují, soudě z jejich jednání (hubu plnou keců má kde kdo).
a kdo dneska chce být dělníkem ve strojírenství ? když pujdeš dělat do mcdonaldu budeš mít stejný peníze ... řekl by jsi svým dětem bežte se učit na mechanika seřizovače , dostanete plat jako obraceč masa ve fastfoodu....
a v jakých sférach se pohybuju platy ve strojírenství víš? schválně.. já to vím uplně přesně protože tak pracuju a mam spoustu kamarádů v ruzných firmách....
Mechanik seřizovač, resp. dělník se strojírenským vzděláním je dnes něco jako bájný jednorožec. Takoví, co skutečně umí něco seřídit, berou od 150,- na hodinu a každý kolem nich našlapuje. Dělník ve strojírenství se stejnou kvalifikací jakou má pokladní v supermarketu nebo obsluha v McD, tedy rovnou nule, kterého někdo naučí práci na jednom pracovišti, obsluhu jednoho stroje bere od 90,- na hodinu, s příplatky za směny, docházku atp. je v průměru na těch 110,-, co nabízí McD. Nikdo z nich do fastfoodu neutíká, protože těch 110.- tam je mnohem míň pohodových, než obsluha stroje ve strojírenské firmě.
a proč je to bájný jednorožeč? protože tahle profese je totálně nezaplacená , já jsem taky vystudonovanej mechanik seřizovač , ale už to nedělám . jedeš na 3 směny , obsluhuješ klidně 3 automaty s tím že si je sám naprogramuješ a když něco pos... tak se stebou nikdo nepáře , k tomu klidně dostaneš nastarost 2 ukrajince který musíš hlidat jak děcka a když oni něco pos... tak je to na tebe... nějaký příplatky? zapomeň ... občas nějaká premie ... z práce chodíš utahanej ... a za to všechno ti příjde na učet 20tis čistýho když je dobrej měsíc >:D .
a to jsi takovej rozmazlenej fu.c.k.an >:D v HOvnaj Nošovice 20 nemají ani inženýři 8-s a ne nějaký umaštěný seřizovač >:-[] Mekáč z linku to ma podobné jak oni.
Mohli by ale rozšírit Bolku a Kvasiny! :-! V Německu migranti stejně většinou dělat nebudou. Max znásilnit baby a pobrat dávky ;-\
však inženýři v nošovicích celej den jen sedí a pijou kafe tak co by taky chtěli >:-[] já dělám rukama a mýdlo něco stojí takže aspoň na to mýdlo aby bylo , jestli to je rozmazlenost tak jo jsem rozmazlenej fakan >:-[]
Renton: "To je ale k hownu bejt Skot! Nejubožejší z ubohejch, chátra zasraný země. Ubohý, mizerný, servilní, nejtrapnější vodpadky, co kdy civilizace zplodila. Někdo nenávidí Angličany. Já ne, dyť to jsou diletanti! Zato my jsme kolonizovaný diletantama. Ani nedovedli najít slušnou kulturu, kterou se dá kolonizovat. Vládnou nám nuly v úpadku! Žijeme v posranym zřízení, Tommy. A žádnej čerstvej vzduch na celym světě na tom nic nezmění!!"
Spousta teorii o tom jak nás Němci nemají radi a přitom je to tak jednoduché. Superb do Německa protože má stejný základ jako passat a ten má volné výrobní kapacity. Přesunutím Superba se uvolní prostor na zvýšení výroby a zkráceni dodávek tria kodiaq, karoq, ateca.
Mimochodem pro dlouhodobe zajištění práce je důležitější vyrábět suv, která jsou v laufu, než limuzíny, které klesají prodejně. Takže pro škodu dobře.
Kdo muže řvát je Seat, který má obrovskou poptávku po atece, Škoda nedodava, ale doma ve fabrikach bez práce jej vyrábět nesmí.
Jako OK, to zní rozumně, ale na druhou stranu přesun Superbu do Německa mi připadá jako poněkud dlouhodobější záležitost (v řádu let), kdežto zkrácení termínů dodávek tria Qodiaq, Qaroq, Ateqa by měli snad řešit poněkud pružněji (v řádu měsíců)...
To je pořád (reklamních) keců o tom jak škofofka nestíhá vyrábět,aby jsme (podvědomě) měli pocit jak je o ně všude zájem..ano jsou prodávány slušně,jasně.A ono je to proto,že si toho nabrali moc..bylo jim přiřazeno.. zvýšil se počet modelů a kapacity zůstala.A co jako..to vw nedokáže rozplánovat ?
Může být... nicméně připomínám, že už druhá generace byla na sklonku života v Evropě na bedně, shodou okolností dočasně před Mondeem (díky zpožděnému uvedení nové generace Mondea).
Úřady asi tolik nesledují, kde se co vyrábí... ale hlavně - na českých úřadech to nestojí.
Podstatné je, řekl bych, to, že má být přesunut následník superbu, nikoliv aktuální model. Takže o uvolnění současných kapacit, myslím si, nepůjde.
Spíš se v ČR se do budoucna budou dělat menší modely a SUV. Ze škodovky také vyrostlo trochu něco jiného než původně mělo. Osekávat fungující firmu by byl nesmysl, ale zřejmě jen sjednotí výrobu. Passat se dělá v Německu a tak se tam bude dělat i superb?
Škoda stále roste, produkce se zvyšuje a patrně na to bude zapotřebí reagovat.
Myslíš, že původně měla Škodovka konkurovat Volvu :-) ? Ne, já myslím, že tohle byl zhruba plán... který u Škodovky vyšel, u SEATu se to AutoEmocion tolik nepovedlo...
Ne, myslím si, že škodovka měla být víc jako Dacia:-).
Ale jinak bych řekl, že se teoreticky možná i škodovka u volva mohla inspirovat. Bývala to auta (dnes se k tomu zase vrací) s velkým zavazadelníkem a některými drobnými neobvyklými řešeními. A osobitost je u každého výrobku důležitá. Nakonec škodovky jsou prý ve Švédsku v zásadě populární.
Takový ale plán nikdy nebyl... Renault tu chtěl tehdy montovat myslím Twingo, VW chtěl plnohodnotnou automobilku. Ostatně ani Octavia jako první Škodovka nebyla koncipovaná jako lowcost, byl to +- dobový Golf, relativně brzo vč. RS varianty... a první Superb přišel na trh už 2001.
To prohlášení s Volvem bylo tuším od Piecha... kdy VW se měl inspirovat Mercedesem (střední proud s důrazem na vnímanou kvalitu), Škoda na Volvo (rodinná, konzervativní) a Seat na Alfu (sportovní).
Jistě, ale Dacia má také vlastní modelovou řadu... To, že se měla škodovka více podobat na Dacii znamená, že měla dělat především levné modely. A škodovka dnes levná moc není. I proto se uvažuje o další značce, která bude taková auta reálně vyrábět, a která bude zatápět např. oné Dacii.
Za těch cca 25 let, co VW škodovku vlastní, se představy a potřeby trhu změnily. A i Renault by se dost možná rozhodoval jinak.
A pokud jde o Octavii, tak srovnávat ji kvalitativně s Golfem je, myslím si, slovy prof. Klause, zásadní nepochopení;-). A nic na tom nemění příbuznost podvozků. Varianty RS jsou pouhou marketingovou strategií. Nechci se nikoho dotknout, ale proporce auta (především první generace s velkými převisy karosérie) se pokoušely udělat stíhače ze čmeláka.
"Podívejte, nabízíme i sportovní auta."
Vnitřní prostor prvních Octavií odpovídal malému autu, ale protože byla Octavie úspěchem, vznikla otázka, zda nenabídnout auto, které bude, co se týče proporcí, dospělejší - Superb. Někomu se první generace líbila, někomu ne, někdo ji považoval za zbytečnost. Jisté ale je, že jedině VW může u svých domovských modelů nabídnout maximální porci "zábavy". A tak, když se člověk podívá na aktuální podobu superbu, nemůže si nevšimnout v zásadě strohého interiéru...
Právě interiér je jedním z posledních svědků toho, o čem jsem psal výše. Škodovka měla dělat levné modely. Nedávno jsem četl zprávu, že Tiguan Allspace je v základu levější než Kodiaq.
Ne, to opravdu nebyl původní záměr.
Nicméně škodovku dnes zařezávat už nikdo nebude a to prostě proto, že někteří manageři přišli na to, že pokud si oběd nesní sami, sní jim ho někdo jiný... Což se ještě před deseti dvaceti lety moc nenosilo.
Škodovka se ale nikdy nesnažila být levná a ani nikdy levná nebyla. Od samého začátku nabízela +- techniku VW za +- ceny VW v trošku větším balení. Tj. Octavia stála totéž co Golf a měla navíc kufr, když to hodně zjednoduším. Už při uvedení bylo v nabídce 1.9TDI a 1.820V, relativně brzo přišlo 1.8T 110kW... což by u Dacie byla s přehledem nejsilnější motorizace všech dob.
Tomu zbytku co píšeš nějak nerozumím. Např. Tiguan Allspace začíná nad milionem a Kodiaq kolem 700...
Článků o tom, jak podle mnohých managerů VW škodovka levně prodává koncernovou techniku bylo svého času docela dost.
Také si pamatuji na reportáž v TV po představení první generace Octavie a na to, jak redaktor rozdychtěně sondoval u obchodních zástupců ostatních značek:-), jak se s tak "velkým" a cenově přijatelným autem popasují.
Škodovka na aktuální cenové hladině zkrátka začínat nemohla. I proto, že Octavie byla v té době zcela neznámé auto.
Jistě, ale to je právě jen to - řeči managerů VW, kterým to logicky vadí, protože např. Superb kanibalizuje Passat. Ale jim to vadí bez ohledu na to, kolik ten Superb stojí.
Kodiaq - no jasně, ale on má Kodiaq v základu 4x4 a Allspace ne... krom toho nezapomínej, že základní verze Kodiaqu je 1.4TSI 92kW MT 4x2, jen se v ČR nenabízí.