Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda chce podle odborářů přesunout část výroby do Německa

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa.

Důvodem má být velká poptávka po vozech značky Škoda, továrny tak nestíhají uspokojit poptávku. Mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek informaci nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.

"Jednou z klíčových komparativních výhod koncernu Volkswagen je možnost sdílení výrobních kapacit napříč značkami. Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku," řekl ČTK Štěpánek.

Na možnost přesunu výroby následníka modelu Superb upozornil předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík. "Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit," řekl Povšík v rozhovoru pro týdeník Škodovácký odborář. Nástupce Superbu se ale neobjeví před rokem 2020.

Podle portálu ihned.cz zvládne ale Škoda při současném nastavení uspokojit vysokou poptávku po jejích vozech jen těžko. V současné době se firma potýká s nedostatkem zaměstnanců na dělnických pozicích, které shání jen velmi obtížně, a to i přes nadprůměrné platy. Odboráři se navíc připravují na kolektivní vyjednávání, ve kterém budou požadovat růst mezd o více než deset procent.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Avatar - praděda7
25. 9. 2017 20:46
Re: Vychodni kolonie EU
[odkaz]
25. 9. 2017 19:42
Re: Vychodni kolonie EU
Vážně?
Avatar - Emel
25. 9. 2017 15:23
Re: Následník
Jistě, ale to je právě jen to - řeči managerů VW, kterým to logicky vadí, protože např. Superb kanibalizuje Passat. Ale jim to vadí bez ohledu na to, kolik ten Superb stojí.

Kodiaq - no jasně, ale on má Kodiaq v základu 4x4 a Allspace ne... krom toho nezapomínej, že základní verze Kodiaqu je 1.4TSI 92kW MT 4x2, jen se v ČR nenabízí.
25. 9. 2017 15:12
Re: Následník
Článků o tom, jak podle mnohých managerů VW škodovka levně prodává koncernovou techniku bylo svého času docela dost.

Také si pamatuji na reportáž v TV po představení první generace Octavie a na to, jak redaktor rozdychtěně sondoval u obchodních zástupců ostatních značek:-), jak se s tak "velkým" a cenově přijatelným autem popasují.
Škodovka na aktuální cenové hladině zkrátka začínat nemohla. I proto, že Octavie byla v té době zcela neznámé auto.

[odkaz]

Základy:
Tiguan Allspace 688 900Kč
Kodiaq 693 900Kč
Avatar - Emel
25. 9. 2017 14:59
Re: Následník
Škodovka se ale nikdy nesnažila být levná a ani nikdy levná nebyla. Od samého začátku nabízela +- techniku VW za +- ceny VW v trošku větším balení. Tj. Octavia stála totéž co Golf a měla navíc kufr, když to hodně zjednoduším. Už při uvedení bylo v nabídce 1.9TDI a 1.820V, relativně brzo přišlo 1.8T 110kW... což by u Dacie byla s přehledem nejsilnější motorizace všech dob.

Tomu zbytku co píšeš nějak nerozumím. Např. Tiguan Allspace začíná nad milionem a Kodiaq kolem 700...