Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Jak vznikají dopravní zácpy? Slovenská policie má vysvětlení a odstrašující příklad

102 komentářů

Avatar - holden2
holden2
ze ridic skodovky je vzdy de*bil a je jedno kde na svete to je
traveldrive
Nie všade je priestor na dlhú radu áut . všetci v jednom rade a druhý pruh voľný, to je trochu na hlavu, nie?
Inak toto bola ešte jednoduchá situácia, čo nasleduje ďalej, radšej nechci vedieť...
(Za zákrutou sa pripája ďalší pruh zľava. Tiež by sa mal zipsovať, je tam 1 pripájací pruh k ďalším dvom priebežným pruhom. Ale je široký, čiže sú tam často dve aj tri rady vedľa seba. Pred možnosťou pripojiť sa je medzi priebežnými pruhmi a pripájacím zebra...veľa vodičov obvykle jazdí cez ňu krížom až do ľavého priebežného pruhu. Pravý pruh je obvykle plnší a je problém sa do neho zaradiť, lebo autá idú krokom a mnohí sa strašne ponáhľajú. Zipsovanie je problém, lebo aspoň polovica vodičov sa snaží dostať do priebežného pruhu kde to ide. V pravo do pripájacieho pruhu sa navyše tlačia autobusy, hneď za ním je totiž zastávka MHD. A aby toho nebolo dosť, asi po 100 metroch sa všetko zbieha do jediného pruhu (ľavý priebežný končí a pripája sa do pravého pruhu. Tí, čo idú rovno, sa naviac vyhýbajú tým, čo sa tlačia sprava, lebo je tam aj odbočka na benzínku. Niektorí ju len preletia, aby predbehli 5 áut a zaradili sa o pár metrov dopredu...) Inak je to situácia v Bratislave pod Prístavným mostom, smer Slovnaft.
Avatar - white label
white label
Ta několikasetmetrová fronta může být prakticky poloviční, což může zásadně pozitivně ovlivnit situaci za frontou, tak proč takové logické možnosti nevyužít, jen pro omezenost některých řidičů?
peterle
Tá fronta by bola polovičnej dĺžky, keby všetci využívali oba pruhy a zipsovali. Zips nemôže predĺžiť čakanie v kolóne, zúženou časťou cesty musí v každom prípade prejsť rovnaký počet áut.
Škoda rozmazaného EČ toho debilka
Avatar - KubikCv
KubikCv
Když to není vocas v embéčku,tak je to vychovávač v kamionu. Děje se to dnes a denně.. Když se opravoval úsek R7 u letiště,kolona v pravým byla snad kilometr a v levým pruhu jsem za sebou neviděl auto... Někomu to asi přijde jako fronta na banány..přece mě nikdo nepředběhne... Nedávno se mi to stalo na D1 směr PHA cca 40km před Prahou...neskutečná kolona která se skoro nehejbala (3 pruhy). Říkal jsem si v duchu..nehoda? čumilové...lidi zpomalujou aby si to vyfotili? Ne...zúžení ze tří do dvou a ze dvou do jednoho pruhu a popojíždění na 40minut. Sakra v ideálním případě by to šlo plynule...každej před sebe pustí jedno auto,rychlostí cca 40km/h...ale kdepak. Tupost českejch řidičů prostě nezná mezí. Ohleduplnost takřka neexistuje. Kdepak..naše západní sousedy nedoženeme životní úrovní,natož chováním na silnici. Asi jsem exot...připojovákem jedu až na konec a to stejný dělám ve zúžení...ale tam se holt vetlačím 😄
Avatar - Anonym
Anonym
jo všichni jedou vj ednom pruhu a stojí jak idi**i v koloně, tuhle sem předjel levým pruhem asi 40 aut >😁 >😁

Když je to baví....

Na druhou stranu někdo to funguje v poho a sou využívány oba pruhy...
Avatar - michal.t
michal.t
Teorie s rychlejším průjezdem zúženého místa při řazení do jednoho pruhu ještě daleko před skutečným zúžením zní na první pohled racionálně, ale… Myslím, že rychlejší to skutečně může být pouze za řídkého provozu (pro který by beztak stačil i trvale jeden pruh).
Věřím, že pravidlo zipu má svoje opodstatnění – auta se řadí pouze v jednom místě – tomuto místu jsou řidiči připraveni věnovat maximální pozornost, zipovat se s minimálními bezpečnými rozestupy a při maximální bezpečné rychlosti a akci provést o to plynuleji, rychleji.
Není asi nic špatného přejet do průběžného pruhu daleko před zúžením, ale pouze za předpokladu, že nablízku není nikdo jiný, kdo by kvůli tomuto manévru musel třeba i sebemíň zpomalit (nebo to tak i jen třeba nesprávně cítil - že musí zpomalit).
Pokud takové volné okno v průběžném pruhu není dostatečně velké, vznikají akorát „vlny“ - tím že řidiči musí (mnohdy i nečekaně) zpomalovat… zpomalí jeden trochu, ten za ním to však tak daleko před místem zipu nečeká a musí to zadupnout o to víc… a je po plynulosti, však to známe.
_MT_
Jak škoda? Já si zase řekl, konečně. Unavuje mě, že kde kdo kašle na ochranu osobních údajů. Nakopat do zadku. Škoda je, že po tom nejdou. O identitu řidiče přeci vůbec nejde.
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně neučemě t za jízdy do mobilů a nekupovat si fofrklacek, když s ním neumím jezdit. Tohle dodržovat tak je doprava o 70% plynulejší >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
za další kolony vznikaj tak, že každej čumí na světlech do mobilu atd a pak projedou zelenou 3 auta, zatímco by jí jinak projelo 7. Někde sou i nesmyslné intervaly, sám sem psal na TSK o jedné křižovatce a dali mi za pravdu a změnili intervaly.

A druhej problém je pak s milovníky manuálů, kteří s nima bohužel neumí jezdit a než tam nakvrdlaj dvojku, opět projedou zelenou 4 auta, zatímco s automatem by jich projelo 10.
bacilonosic
Chyba: "V situaci, kdy se sjíždějí dva jízdní pruhy v jeden, platí při jízdě vozidel takzvané pravidlo zipu." - to plati vtedy, ak je to vyznacene znackou. Pravidlo "zipu" plati bez znacky len v pripade prekazky na ceste. V pripade zbiehania pruhov musi dat vodic jazdiaci v pruhu, ktory sa pripaja do priebezneho pruhu, prednost tomu vodicovi, ktory jazdi v priebeznom pruhu, ak nie je znackou vyznacene striedave radenie. Tak je to aspon u nas.

Je jasne, ze vodic Oktavie to spravil naschval a podla sposobu ako provokuje toho za nim je dost mozne, ze mu nieco potreboval "odplatit" za predoslu jazdu.. proste kkt. >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Frustrující proč? Pokud má někdo potřebu nevybočovat z řady, stát jak ovce a tvářit se, že druhý pruh není, asi holt neví co s časem. Naopak není nic horšího, než když se kdesi uprostřed kolony začne cpát auto do průběžného a zastaví oba pruhy (jeden blokuje on a druhý řidič, který pouští a dělá mu 20metrovou mezeru).

Co se u nás děje při zipování, je něco šíleného. Paradoxně největší prasárny dělají profesionální řidiči.
Avatar - Vij67
Vij67
Kolonu vytvareji dementi, kteri se snazi zaradit do prubezneho pruhu 200 m pred prekazkou. Kdyby kazdy jel az k prekazce a tesne pred prekazkou se zipoval, tak vsichni pojedeme. Mozna pomalu, ale pojedeme ...
Avatar - white label
white label
"Kdo se bojí nesmí do lesa..." Situací, kdy se někdo může v provozu něčeho bát jsou spousty, řiď, nebo nech být . 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Toliko teorie - správná. Ta předpokládá, že všichni plynule jedou a jsou schopni se na jednom místě plynule řadit. A tady končí teorie a začíná realita - jsou tací, co se bojí zařadit, pokud nemají mezeru 200m. Pak jsou tací, to zařazující se řidiče dostatečně nepustí. A je po plynulosti a tím i větší průchodnosti, než u běžné fronty.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zip je fajn, pokud předpokládáme, že jsou všichni řidiči dostatečně zdatní. Podle mě je reálně rychlejší, pokud se řidiči před omezením řadí do fronty. Pokud stojí několikaset metrová fronta, kterou zpomalují řidiči předjíždějící a vepředu se do fronty řadící, je to docela frustrující.
Chápu, že dopravní předpis mluví jasně a předjíždějící řidiči jsou v právu.
_Teddy_
Kde mozem stretnut takeho somara? Treba mi prelakovat pravy predny blatnik, a takyto sponzor by sa mi zisiel! Prisambohu, ja bych to o neho zlahka oprel hned na zaciatku (01:00). A potom moze policajtom vysvetlovat, co tam stvaral (nedal prednost, bez smerovky, atd)...

Inak pred par rokmi som toto zazil pri Povazskej: koncila tam dialnica, a tiez sa pruhy spajali do jedneho. Daky somar na kamione takto zablokoval lavy pruh minimalne kilometer pred miestom spojenia. Jeho smola bola, ze za nim boli policajti v civilnom aute. A hned si ho aj zobrali do parady. Normalne som im zatlieskal, ked som siel okolo. Ja viem, nemal by som. Ale skodoradost je uzasna vec! >😁
_MT_
Vidím to podobně. Když je průběžný rychlý a není tak hustý provoz, tak se prostě nějak seřadíte. Typicky na takovou situaci narazím, když k omezení rychlosti dojedu při předjíždění. S omezenou rychlostí už typicky předjíždění nedává smysl, takže srovnám rychlost a zařadím se. Prosvištíme bez mrknutí oka. To nemá se zipem nic společného.

Když je hustější provoz, průběžný vázne, tak je holt třeba využívat obou pruhů. Jinak to nejde. Zbytečně se zabírá místo, lidé se zařazují nezřízeně všude možně, již zařazení jsou předjížděni, pak se jim nechce pouštět, na jedno místo se kolikrát místo jednoho postupně dostane několik aut. Akorát je z toho bordel. Přitom se stačí rozhodit do obou pruhů, jakmile se dojede kolona. A pak se v jednom daném místě pěkně seřadit.
Avatar - white label
white label
Tady je to takhle😒br /> "Mějte na paměti, že pravidlo ZIP platí při !souběžné! jízdě !vždy!, pokud se snižuje počet jízdních pruhů a současně je zřejmé, který pruh je nadále průběžný. Tedy i v místech, kde na to řidič nemusí být přímo upozorněn dopravní značkou."
michalposlupo1974
Žádám vše co jezdí po vozovce. Pokud si nejste jistí přečtěte vyhlášku.Řazení tzv zip je na konci a nééééé 100-300m před zařazenim do pruhu průběžného!!!! A hlavně netroubit na někoho co zná předpisy vice jak onen blbec.
romeus
Jsem řidič z povolání, tak vím o čem mluvím. Bezkonkurenčně nejvíc hovad sedí za volantem Octávek! Ti se navíc řadí do dvou skupin ***ů. První skupina ***ů ve škodovkách jsou majitelé nových firemních vozů( většinou obchoďáci nebo nižší manažeři), kterým je celkem putna jak se k vozu chovaj a co s ním je. A ta druhá skupina jsou pepíci-socky v jedničkový koktě 1.9 tédéýčku. Neni dne aby se několik takovejch hovad nepředvedlo. že jenom kroutim hlavou.
scadar
[odkaz] Trochu starší, ale zas nemusíme jezdit k našim východním bratrům 😄 Další exot ve stejný situaci a v oktávce (to už je skoro jak diagnóza).
Avatar - Emel
Emel
Když je to někde na začátku, tak o nic nejde. Když někdo záměrně předjede kolonu a pak se tam cpe, třeba ještě přes plnou, tak tam místo neudělám.

Samozřejmě má ten zip v reálném životě spoustu různých nuancí, jako třeba borci beroucí kolonu na dálnici před benzínku a pak velmi důsledně trvající na svém právu zazipovat se na konci připojovacího pruhu...
webpaja
...ale o bohapustý kretenismus blokaře v Octávii, který ohrožoval, vybržďoval a blokoval.

Na podobného hlupáka platí jediné. Natočit a okamžitě volat Policii, nebo v případě podaření se předjetí: vytáhnout a poučit

To druhé se mi už dvakrát osvědčilo jako nejjednodušší recept a oba hulváti byli při přímé konfrontaci menší než soused z Boleslavi v reklamě.
Jsou to lidé s psychickým problémem, jejichž možnost řídit je velmi na pováženou.
traveldrive
Nejaký trtko sa vždy nájde, a nie jeden.
Avatar - white label
white label
Já jsem přece taky nikde nepsal, žes řekl, řekl je potřeba blokovat předjíždění. 😉
Ano, jet do volného pruhu a vlastně tím taky učit ostatní, že tak je to logické/správné.
_MT_
Přesně tak. V pravidlech je, že nemám omezit, ani ohrozit. Což jaksi implikuje, že bych měl srovnat rychlost s provozem, pokud tam je. V 60 mohu najíždět, když je pravý prázdný. Zažil jsem borce, který to snad v 50 (víc než 70 nemohl jet) střihl rovnou do levého (samozřejmě přede mne; naštěstí připojovací sleduji, i když jsem v levém). Opravdu zostra, úhel tak 30-40 °, rovnou na začátku přes plnou. To člověk nepochopí.
jiras_
To není o manuálu, ale prostě lenosti, nepozornosti a taky touze ušetřit ty 3 kapky benzinu, místo aby se rozjeli svižně.

Stejně tak je problém, pokud je ve městě značka "Silnice pro motorová vozidla", tedy 80 km/h. Kupa polovodičů tam pojede dál 50 km/h. Pokud to ale doplní duplicitně značku max. rychlosti, téměř všichni ji pojedou. Paradoxně i třeba 70 - sice omezí rychlost, ale protože tam každý vidí to číslo, tak tu rychlost jede.

Obdobně dálnice, pokud to nejsou vysloveně ty klasické 2+2 pruhy (minimálně), tak si spousta lidí nedomyslí, že už mají zrychlovat. Pár měsíců je značka na Černém mostě těsně za zatáčkou, kde končí Praha. Opět tam moc lidí nezrychlí a táhnou se. Jenže až se dočkají těch vysněných dvou pruhů vedle sebe, tak čumí, že jsou v levém pruhu a vpravo je každý rychlejší.
mazlik_auto
Co to je za kastování?

Škodovku nemám, ale takový namyšlený plk, bych se neodvažoval napsat...

Co tak začít přemýšlet? Je to namáhavé? Určitě ano, ale pokud se o to alespoň pokusíme, dojdeme k závěru, že škodovek je na území bývalého Československa suverénně nejvíc. Co z toho plyne? Se špatným řidičem, který řídí škodovku, se budeme setkávat nejčastěji. Ty dobré zapomeneme, protože nám zkrátka a jednoduše nevadí.

Osobně mám nejhorší zkušenosti se značkami Renault a BMW, ale neodvažoval bych se z toho dělat obecné pravidlo, anebo relevantní názor.
kalousek
souhlas, řazení v předstihu před zúžením tj tam kde je provoz ještě relativně plynulý by mělo být rychlejší
kuny
no, nejvetsi hovada jsou samozrejme ridici cehokoliv, to je jasne. kam se na ne hrabou vrazi, zlodeji, podvodnici nebo sexualni devianti. ti obvykle pri svych cinech neprekracuji povolene rychlosti nebo neignoruji zip. to je jasne.
h22
Projel jsem v létě kalifornii včetně hustého provozu v LA a opravdu zip funguje, dělá dopravu plynulejší a jsou evidentně národy, které ho dokáží pochopit. Nestalo se tam nikdy, ani v odpolední špičce, že by se tvořily kolony kvůli blbosti řidičů, maximálně se jízda trochu zpomalila, ale pořád to jelo (i díky vyššímu počtu pruhů). Tam kde se sbíhaly třeba 4 pruhy do jednoho na výjezdu z města to fungovalo, nikdo na nikoho netroubil, negestikuloval, vše probíhalo jako na běžícím páse, všichni nechávali tak akorát odstup, nikdo neblbnul, nebál se zařadit na konci, neřadil se dřív, nepouštěl dvě auta naráz, nebrzdil, ale jel se zip, aby všichni mohli plynule jet. Je to tam první velké překvapení, kterého si český řidič všimne, že někde existuje rozum a ohleduplnost. Za celých čtrnáct dnů jsem neviděl ani jednu nehodu, nikdo se mi nelepil na zadek a nikdo nikoho nevybržďoval nebo zběsile nepředjížděl. Takže nevyspělý hovada opravdu jsme.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Hlavní příčina zbytečně dlouhých a pomalých kolon jsou totiž ***sové, co mají na všechno času dost. Místo pohodových 70-80 km/h projíždějí šikany z kuželů frustrující rychlostí 30-40 km/h. Nechávají si před sebou klidně 100 i více metrové mezery. Když už vidí, že se provoz před nimi uvolnil a mohli by zrychlit na obvyklou cestovní rychlost, trvá jim x minut než jim toto dojde a do té doby stáje jedou svých 50-60 km/h. Pár takových ***sů dokáže snížit propustnost silnice klidně na polovinu kapacity...
webpaja
Blokování, najíždění? Tak to jsem ani v jedné ze zemí co zmiňuješ nezažil.
_MT_
Asi to byl pozůstatek z dětství, kdy jsem viděl, jak řazení na dálnicích fungovalo.
webpaja
V obou pripadech volana policie, jednou v Olomouci, podruhe na D1. Nevim proc si predstavujete rvacku, ve druhem pripade jsem jeste zavolal rediteli spedicni spolecnosti a poslal video. Efekt to melo rychly 😉
Niemand
Tak ti neviem, ale to čo som ešte začiatkom tohto roka videl na D1 malo k ideálnemu zipsovaniu dosť ďaleko. A nejak sa mi nezdá, že by sa to za pol roka tak výrazne zmenilo.
traveldrive
...a naviac takýmto borcom zväčša nefungujú smerovky...
traveldrive
Možno by pomohlo osadiť tabule, ktoré ti zipsovanie viac-menej prikážu. Fakt, kde som ich videl, tam to fungovalo oveľa lepšie.
_MT_
Přesně tak. Čím víc lidí to bude dělat, tím víc nových s sebou strhnou a časem to bude vnímáno jako naprosto normální. I kdyby to začali dělat, protože je nebaví nechat se předjíždět. Důležité je pak u zúžení skutečně zipovat, tedy pouštět a vždy jeden a jeden. Ne, že se nějaký nedočkavec pokusí nacpat do mezery spolu s kolegou. To jedno místo ho nespasí a akorát prudí. Mně také v mých začátcích přišlo zařazovat se s předstihem jako dobrý nápad, ale to prostě proto, že tě se slušnou pravděpodobností ke konci nepustili. Takže člověk využíval příležitostí. To není lepší systém, to je z nouze ctnost.
bacilonosic
Som nevedel, diky za info. Kazdopadne je tam ale slovenske video 😉 .. takze to trosku myli.
traveldrive
Tak ja som robil autoškolu pred 26 rokmi, ale vtedy nebolo toľko áut. Dnes, keď vidím na cestách tú mládež, tak niektorým neuverím ani to, že nejakú autoškolu robili...
jiras_
Ono se to asi učilo, resp. v pravidlech a zkoušce to bylo, teoreticky. A dojít by to každému mělo hned když se poprvé řadí na dálnici, že to asi nedělá nejlíp. Stejně tak vě městě -
pokud mě všichni předjíždí a jedou o hodně rychleji, tak to asi není tím, že jsou piráti a něco si o tom dozjistim. Druhou věcí je, že se tady vysílá Besip a za vzor dává dědek, co na 90 jede 70 a uprostřed cesty a na křižovatce 5x čumí doleva doprava, protože prostě "pro jistotu".
traveldrive
Nedomyslia si - pretože ich to nikto neučil. O plynulosti cestnej premávky a o tom ako ju dosiahnuť u nás v autoškolách nepadne ani slovo... ja napríklad nenávidím, keď niekto ide výjazdom na diaľnicu šesťdesiatkou a v tej šesťdesiatke sa aj zaradí, všetkých zbrzdí a až potom mu zapne, že by mal začať zrýchľovať. Tak ale rozum dá, že pripájací pruh je taký dlhý hlavne preto, aby som, kým sa zaradím, dorovnal rýchlosť, nie?
traveldrive
A jak by ste teda toto riešili? >😁 Začiatok je tam, kde bolo natočené video. Pokračovanie som popísal vyššie a tu je na obrázkoch. 😉
[odkaz]
jiras_
Ani ne. Možná se tam nenarvat o pár desítek nebo stovek metrů dřív, když tam zeje díra, protože někdo chrápal nebo sjížděl. Obecně ale dojíždět až na konec. To je pak breku, jak nedodržují Češi zip, ale narvu se tam dřív a jako bonus nepustím ty z končícího? Ti, co jsou v průběžnym a vidí to asi mají dvojnásobnou chuť někoho pustit. Prostě ne. Ale když je kolona na Lanovym mostě, tak je to stejně píchni řízni, jakym pruhem člověk jede, vytuhne tam tak jako tak.
Avatar - KubikCv
KubikCv
mám krásnej zážitek ze silnice 1/16 E442 od Jičína na Novou Paku. Ze dvou pruhů zúžení před kruhákem u Úlibic...většina se řadí v pravo dřív a jsou tam dlouhé kolony. Tak jsem si pěkně zajel až na konec levýho pruhu...vedle mě kamion a osobák...bylo vidět jak kamion úmyslně zrychlil abych se nemohl zařadit mezi něj a osobák před ním. Ale řidič osobáku naštěstí nestál ve frontě na banány a znal zip,tak mě před sebe pustil. I když by to měla bejt samozřejmost...stejně jsem mu varovkama poděkoval :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Na Slovensku ano, v ČR značka potřeba není.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já jsem neřekl, že je potřeba blokovat předjíždějící.
V takovou chvíli (stojím poslušně ve frontě, která se vytvořila, spousta řidičů nehodlá stát a jede úplně dopředu) je jediná možnost jak nebýt ocas - taky předjet.
Avatar - O5kar
O5kar
To je prostě standardní situace. Řidič Octavie se sice chová nestandardně, to se nedá popřít, ale že by on způsoboval tu zácpu, když se před ním téměř nic nehne, nebo se ta kolona vždy posune o kus hlemýždím tempem, protože tam vepředu prostě ti řidiči nemohou jet? Je nesmyslem. A jestli jsou auta nacpaná v jednom pruhu a nejedou, popřípadě budou nacpána ve dvou pruzích, tak nepojedou stejně, protože prostě vpředu to nejde.
_MT_
Však říkal, že se to takhle nemá dělat a i proč se to nemá dělat. Ale pokutovat to nemůžou (to by museli vzít bránění plynulosti sakra zeširoka), můžou se akorát snažit o osvětu. Zato toho e😜erta můžou.

Být na skútru, tak bych to také projel. Od toho se skútry kupují. Je to více než vykoupeno dýcháním relativně vysokých koncentrací spalin. Horší by to bylo dole, kde jsi nasendvičován mezi dva proudy aut.
kuny
... tim spis mel "odsoudit" chovani vsech zucastnenych, ne jen toho blokovace - vzdyt toho nevyuziti tech ploch se dopousteli v podstate vsichni...

hele, je to jedno, ale jde mi o tu cernobilost toho celeho (s tim bombasticky dem€ntnim nadpisem) - ten nafilmovany svet se nedelil na ty dobre a toho jednoho smejda. ta situace jako obvykle byla pestrobarevna a zcela spravne se v ni nechoval zrejme nikdo. mne osobne tam nejvic stval motorkar, ktery tradicne s€re uplne na vsechno. pritom tu akorat pitvame borce, ktery nervove nevydrzel, ze ho vlevo nekdo predjede 😉
_MT_
Když nejde o souběžnou jízdu, tak by ani zip neměl být třeba. Buď jedete v pravém, nebo akorát předjíždíte. Prostoru by tedy mělo být dost.

Jak jsem psal jinde, připojovacích pruhů by se zipování vůbec nemělo týkat. Zákon hovoří o pruhu, který přestal být průběžným (zákony se pochopitelně mohou lišit, mluvím o českých). Což připojovací podle mne prostě není. Nejprve se musí stát průběžným, aby pak na jeho konci platil zip (a takové případy jsou; hodí se to tam, kde najíždí opravdu hodně aut).
_MT_
Ano, jel zhruba stejně rychle (držel se své pozice), ale o to tu právě vůbec nejde (jde o to, že schválně někomu vjel do cesty).

Co se týče toho vysvětlení, spíš mi přišlo, že vysvětloval, že taková kolona pak může zasáhnout předchozí křižovatku, což tam způsobí problémy. Nevysvětloval tedy, jak takový had vznikne, ale že nevyužívání všech pruhů může jinde způsobit problémy. Soudím jen video, text jsem vůbec nečetl.
_MT_
Vzhledem k tomu, že jsou zvyklí jezdit paralelně ve více pruzích, takže se běžně setkávají se sléváním pruhů i při nižší intenzitě provozu, je pochopitelné, že je to pro ně přirozenější. Tady se sice jízda vpravo nedodržuje striktně, ale podle mne je podobně pochopitelné řazení včas. Jen to není efektivní, když je aut hodně.

Faktorem tu pak je, že to tu není historicky dané a stávající řidiče není snadné přeučit. Je třeba, aby uvěřili, že je zipování výhodné. A nikdo jim to vysvětlovat nebude. Kdyby věřili, tak by to podle mne dělali.

Když se pak setkáš s podobným výtvorem, jako je na videu, tak si řekneš, že tam je, aby řidiči měli prostor se seřadit za jízdy. Asi si neřekneš, že ho tam vytvořili, aby se tam mohli pěkně naskládat a nezacpávali křižovatku, z které přijeli. Takže se řadí na své místo a toho pruhu nevyužívají, aby "nepředbíhali". A když o tom takhle přemýšlí, nebude se jim líbit, když je někdo předjede. Za hustšího provozu se to holt chce chovat jinak, přemýšlet jinak.
traveldrive
Múdry si jak rádio, tak bacha na atmosférické poruchy... :-!
kuny
ze by ruzove bryle?... take jsem se po usa neco najezdil a samozrejme tam problemy jsou, klaksony fungujou a nehody se dejou. podle statustik urcite ne v mensi mire nez u nas.
kuny
no vidis a mne se prave zda, ze tento borec se pohyboval v souladu s temi vpravo. ale to neni podstatne (ani ho tim nechci omlouvat), podstatne je to, ze je zase videt, ze spousta lidi zip neumi a take souhlasim s tebou, ze: "jak kolona roste, je mene a mene zrejme, na co ta kolona stoji". a to je casto klicem k tomu, proc se nevytvoril ten zip ani mezi lidmi, kteri ho "umi".

nadpis tohoto clanku je tradicne dem€ntni. tohle jednak neni zadny "odstrasujici pripad" (ne, ze bych to jakkoliv schvaloval) a hlavne tohle neni vysvetleni duvodu vzniku kolony. tenhle typek ke vzniku kolony a ani k jejimu prodlouzeni nijak neprispel.
jam2015
travelride, neobjavil. Ja tadiaľ jazdím. Ty tu však detailne a "zasvätene" vypisuješ do aleluja, avšak o inom. Nabudúce si to ako CP-čkár aspoň over na StreetView 😉
_MT_
Ano, samotná pomalá jízda (ne však pomalejší než ve druhém pruhu) nic moc škodu nenadělá. Sám jsem to v některých situacích udělal a podle mne to může zmírnit vášně.

Video bylo v tu chvíli zrychlené, takže těžko soudit, jak rychle jel. Chtěl jsem do té závorky ještě dopsat se znamením, ale teď koukám, že jsem to neudělal.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je pravda. Posuzování souběžné jízdy může být sice taky složitější, ale lidově řečeno se zip uplatňuje především ve stojící/pomalu se pohybující koloně.
kuny
no, ja nemam moc, co bych k tomu dodal - snad jen to, ze ten levy pruh byl volny diky nespravnemu chovani prakticky vsech natocenych komediantu. toho blokovace vubec neobhajuju, ale jestlize on takto vyjede a bude udrzovat svou rychlost spolecne s temi vpravo a takto pomalu dojede az k mistu sjeti do pruhu, tak se obvykle za nim zaradi dalsi, kteri tam pomalu dojedou s nim, cimz tento predjezdec paradoxne napomuze situaci, protoze ten zip svym chovanim vlastne "zalozi" v miste k tomu urcenem to jsou prosim z praxe odkoukana fakta. co se skutristy tyce, tak nesouhlasim - je to ucastnik provozu jako vsichni ostatni, nema zadne pravo prednostni jizdy a kolem techto dvou pindouromericu projet takovouto rychlosti je proste hazard.
traveldrive
Pokiaľ je kolóna, tak vždy niekoho pustím, nech už sú tie pruhy hocijaké. Tým, že pôjdem natesno a nikoho nepustím, nič nezískam, max. že budem o dve-tri dĺžky auta viac vpredu, naseriem pár ľudí a riskujem kolíziu. Lepšie všetko v pokojio, ušetrených pár minút mi nestojí za problémy. Ale niekomu možno áno.
traveldrive
Tak neviem, kde si to videl, ja chodím častejšie len do Rakúska a tam je vzájomná ohľaduplnosť niekde úplne inde jak u nás. Nezažil som tam takéto blokovanie a naopak, stačí si hodiť smerovku a pustí ťa každý jeden, výnimočne niekto nie, aj keď je ten pruh plný.
Smutné je, že za hranicami sa tak správajú aj naši vodiči, ale prejdú cez čiaru nazad a jazdia zase jak prasatá.
Avatar - white label
white label
Ano, viz i má včerejší reakce z 23:09.
bacilonosic
To plati pri subeznej jazde. Teda ludovo povedane, ak su obidva pruhy plne aut. Pravidlo zipsu teda podla mojho nazoru neplati vzdy. Ak idu dve auta v priebeznom pruhu a jedno v pruhu, ktory sa pripaja (a zaroven tam nie je znacka striedave radenie), v takomto pripade nejde o subeznu jazdu a teda vodic prveho auta v priebeznom pruhu nemusi dat prednost tomu vozidlu, ktore sa pripaja. Z toho teda vyplyva, ze v clanku je naozaj chyba, lebo autor nehovori o subeznej jazde.
romeus
Ale ne, teď vážně. Ty jiný modely škodovky, tam je výskyt dementů asi stejnej jako u jinejch značek, jenom je těch aut nejvíc, tak jsou nejvíc vidět. Ale ty Octávky a Superby to je fakt samej dement!
_MT_
Co se videa týče, oni se sice chovají nesprávně (nevyužívají obou pruhů), ale předpisy (podotýkám české, které jsou v tomhle případě irelevantní, ale slouží pro potřeby diskuze) myslím neukládají povinnost využít všech pruhů (alespoň ne nějak přímo). Tenhle e😜ert se však snaží bránit jinému v jízdě. I kdyby to nebylo v souladu s předpisy, nemá na to právo.

Neřekl bych, že to video ignoruje. Vysvětluje, proč jsou tam dva pruhy a proč by jich měla auta využívat. Jen to nebude proti předpisům.

Vypadalo to, že je skútrista předjel ve chvíli, kdy byli dost vpravo. To by mělo být v pořádku (když se tam vejde, v přiměřené rychlosti).
figurka
Já myslim, že je to fifty-fifty. Jak se přiznal, tak na romeuse zase platí obecná "pravda" o profesionálních řidičích.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechce se mi dohledávat čísla pro porovnání s ČR, ale mám pocit, že zrovna s nehodovostí na tom USA až tak slavně není.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemáš pravdu.

"Mějte na paměti, že pravidlo ZIP platí při souběžné jízdě vždy, pokud se snižuje počet jízdních pruhů a současně je zřejmé, který pruh je nadále průběžný. Tedy i v místech, kde na to řidič nemusí být přímo upozorněn dopravní značkou." [odkaz]
_MT_
Zip platí i pro připojování? Nevzpomínám si, že by formulace použitá v zákoně tuhle situaci zahrnovala. Připojovací je připojovací, ne průběžný, kterým není možné dál pokračovat. Některé nájezdy jsou takhle řešené, kdy připojovací je/ přechází v průběžný a pak končí; pozná se to podle značení (stává se tedy novým pravým pruhem a na konci se zipuje). Pokud je mi známo, tak najíždějící auta mají prostě smůlu. Striktně vzato není ani správné uhýbat do levého. Ale možná se pletu a někdo mě poučí.

V praxi se člověk pochopitelně snaží být v rámci možností ohleduplný a vyhovět.
bacilonosic
Len doplnim, ze pravidlo pravej ruky plati len v pripade, ked sa dva jazde pruhy zuzuju do jedneho, pricom nie je jasne, ktory z nich je priebezny (lievik). To som este ja osobne nezazil. V pripade zbiehania pruhu do priebezneho musi vodic vzdy dat prednost tomu, ktory jazdi v priebeznom - ak tam nie je znacka striedave radenie (zips) a zaroven ide o subeznu jazdu, lebo znacka striedave radenie sa tyka len subeznej jazdy. Prednost vodica v priebeznom pruhu plati bez ohladu na to, z ktoreho smeru sa na ten priebezny pruh druhy vodic pripaja.
webpaja
Ještě dej pár věcí o blondýnách a máš to komplet :-!
romeus
To samý v bleděmodrým. A taky smažky ve feliciích
a ještě nesmim zapomenout na mladý de.ílky v jedničkovejch ulítanejch superbech. Prostě de.ilové ve škodovkách.
_MT_
To bych úplně netvrdil. Ano, zip je otázka souběžné jízdy. Jak píšeš, kdyby je v průběžném nemuseli pouštět, tak by se za hustšího provozu ten končící zastavil. Na zařazení se z místa je pak potřeba víc prostoru. V praxi to pak vede k tomu, že se lidé zařazují nezřízeně, různě se natlačují, zastavují. Vytváří vlny v proudu aut. Správně fungující zip by měl být plynulejší, protože by oba pruhy měly proudit stejně rychle, všichni se řadí na jednom místě, mělo by zmizet taktizování. Vždyť je komické, jak to před zúžením kolikrát stojí, pak projedeš zúžením a najednou je volno, bez známky příčiny.

Tak podle mne by se měl člověk zařadit, jakmile to jde. Nemám problém s tím, že mě někdo předjede a zařadí se přede mne, pokud neomezí a hlavně neohrozí. Horší je, když se na silnici s více pruhy zaseká jeden. Lidé k tomu mají tendenci přistupovat jako k frontě. Když je to tedy přidaný odbočovací pruh, fronta se tvoří od jeho začátku. Jak kolona roste, je méně a méně zřejmé, na co ta kolona vlastně stojí. I když to tam znáš a dokážeš odhadnout, co se děje, není to asi úplně ideální situace (ta kolona může narůst přes několik křižovatek). Nelze čekat, že se lidé budou řadit dřív, než je vůbec vyznačené, kam který pruh vede.
endy191
Presne tak, ziadny automaticky zip v pripade ze jeden pruh sa pripaja do dalsieho na Slovensku naplati, pokial tam nieje znacka, ako napr. na tom videu. Cize radit sa do pruhu ktory sa zbieha do priebezneho je vo vaccine pripadov nevyhodne v pripade kolon, kedze v mieste zbiehania je to potom uz len o vasej drzosti alebo ci natrafite na niekohom, kto vas pusti hoci nemusi. Cize neviem o com trepe ten policajt. Ked chcu aby boli oba pruhy naplnene musi tam byt vzdy znacka "zipsovanie".
Miestom kde to bolo natacane ( Bratislava, smerom na Patronku) jazdim denne a vacsina vodicov sa radi do praveho pruhu jednak zo zvyku, kedze ta znacka tam az tak dlho zase nieje. a druha vec je ze to rozsirenie na dva pruhy je len na malom useku co nevidiet na tom videu, cize je tam jeden pruh, v druhom je "zebra", potom rozsirenie na 2 pruhy a po par metroch zase sa to zbieha do jedneho pruhu, preto sa vacsina ludi do laveho pruhu nejde. A to uz nehovorim o tom, ze kopec ludi, ktori idu nakoniec v v lavom pruhu, tak sa tam dostali tak, ze ostatnych obehli cez tu "zebru", co kludne mohol byt aj tento pripad a to mohlo vyvolat tu reakciu oktavky, samozrejme tym sa nechcem stavat na stranu toho vodica tej oktavky, len v tomto pripade malo byt ukazane cele video aby bolo vidiet ako sa ten vodic s tou kamerou dostal do toho laveho pruhu, inak je to pohlad len z jednej strany.
_MT_
To je opravdu zajímavé pozorování, když Octavia bude asi nejpočetnější auto na českých dálnicích. Co takhle řidiči Fábií? 😉
Philla
V českých pravidlech je to stejně jak píše bacilonosič. Pokud není značka "zipu" jedná se o odbočování do průběžného pruhu. Navíc platí pravidlo pravé ruky, takže zip pouze u značky. Jinak mají řidiči v pravém průběžném zipu přednost.
pcwifi
a tak za 50-100 éček si užil zabavy asi dost, kdepak vsecko spatne, takovejm pripadum tak 1000éček aby uz byli priste klidni. V zabovreskem trychtyri v brne jsem nikdy takoveho *** nezazil a snad ani nezaziju.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neskutečná tupost :yes: :yes: >😁

Eště je na sebe určitě pyšnej :yes: >😒]
jam2015
Áno majú, ale ako služobné auto. A na takých potom jazdia ako deb*li!
Nonsens
to mám dilemu aj ja, lebo je to len vydžub, ale väčšinou pustím a často vidím prekvapený pohľad chlapíka, ktorý bol nabudený na súboj a ja že nech sa páči. Myslím, že to je ok, lebo ho to môže posunúť k normálu (samozrejme niektorí sú naveky stratení). Občas sa aj ja dostanem do situácie, keď zistím neskoro, že som v odbočováku a radím akože na hulváta. A občas aj ja vydžubem (napr. na bratislavskom obchvate, keď smerom od trnavy akože odbočujem na letisko, ale neodbočím a pruh pokračuje a potom sa pripájam, ako že z letiska, tam nevedia rozoznať, či som odžubávač alebo poctivák. Nie som svätý, aj preto nie som taký hustý a radšej nechám zaradiť aj iných, lebo to najhoršie je konflikt, súboj, ktorý môže skončiť zle.
Mino21
Na Slovensku možná ne, ale tady už zipování funguje bezproblémově. Až nerozumím tomu, jak rychle se to Češi naučili.
Mino21
Tady v Ostravě zipování funguje úplně v pohodě. Měli jsme to tady tak rozkopané, že se v podstatě nikam nedalo dostat, aniž bys nejel alespoň přes dva zipy. Většinou jsem to bral s předstihem do levého, neboť lidé se opravdu většinou drží v pravém. Ušetřil jsem tím spoustu času. A za celou tu dobu (několik měsíců) mě zleva doprava nepustilo jedno jediné auto, nějaká starší paní ve felicii. Pokud je volněji a jede to průběžně, tak lidé se obvykle rovnou štosují do pravého a projede se to velmi plynule i bez zipu. Tady to už umíme 😄 Samozřejmě, občas se najde nějaký pitomec, ale to je výjimka.
Avatar - Googlit
Googlit
Jop. Octávkář měl štěstí že si ten kameraman nechtěl odřít předek. Být v jeho situaci reaguji stejně jako ty a využiji jeho sponzorské nabídky hned.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Tento prípad z Bratislavy je jasný, pretože to je zaraďovací pruh. Čo však robiť, keď sa ľavý pruh končí odbočením, ale ostatní ho využívajú ako zaraďovací, aby nemuseli stáť v kolóne?

Ja sa radím doprava ešte pred predchádzajúcim semafórom a priznám sa, že pokiaľ sa potom zľava nesnaží zaradiť auto s mimobratislavskou ŠPZ alebo bus, tak ho jednoducho nepustím.
[odkaz]

Som totiž názoru, že pokiaľ by sa nenatlačili dopredu, tak by sa pravý pruh tak neupchával. Ráno kvôli tomuto blbému lieviku stoja autá niekedy aj celé nábrežie. Odbočenie tam vzniklo pritom len preto, že Americká ambasáda si neželala, aby do garáží Hotela Carlton viedla cesta pred ich budovou...
Nonsens
denne sa s tým stretávam. Napr. na diaľnici pri senci kde robia most. V pondelok je nával, ale ľavý prúd je relatívne voľný (ten pod mostom končí). Nikdy nemám problém so zaradením tesne pred koncom, vždy sa ohľaduplne púšťajú (možno aj preto, že tam občas stáli poliši). Mnohí sa tlačia do priebežného skôr, ale nie preto, že by to bolo ľahšie, tlačia sa tam z obavy, že sa tam potom nedostanú, pri skoršom radení práve pozorujem viac konfliktných situácií, lebo tam ešte len nastáva boj o pozíciu. Minule som sa o tom bavil s kamošom (klasický nezipsovač), vraj podľa neho by tam mala byť zipsová značka, keď som mu vysvetľoval, že nemusí, spochybňoval ma a nakoniec to zaklincoval slovenským "akeby aj nie, ako k tomu prídu tí, čo už dlho stoja v tej najdlhšej kolóne?" Povedal som mu, že za blbosť sa platí, moc sa mu to nepáčilo (presolil som trochu). Cítil som z neho takú tú sk/cz malosť, syndróm, keď sa nebudem tlačiť, neujdú sa mi rohlíky alebo tovar v akcii. Ale hlavne myslím, že ľudia nepoznajú poriadne pravidlo zips, zaviedlo sa postupne a nenápadne, mala by sa urobiť kampaň.
PS: ako je možné, že tomu oktáfkarovi hrozí len smiešna pokuta 50-100 e za agresívne správanie blokovanie premávky a ohrozovanie iných účastníkov? Toľko sa dáva za iné kraviny, tento by mal dostať 500 e.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
ceskou klasiku, kopani do vlastniho naroda.
Mohu vas ubezpecit, ze zip neumi spravne nikdo na svete. Ani Nemci, ani Francouzi, Italove, Rakusaci, dokonce ani Svycari ne. Vsude se to zasekne a vsude na zuzeni vznikne kolona a zacpa. A vsude se chovaji tak, jak tu popisujete...
IPace
pak to bude kdo z koho a kdo ma zaprve rychlejsi ruku a zadruhe ma neprustrelnou vestu na hrudi >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
No len aby raz taky hulvat nevytiahol nieco z puzdra.
michalposlupo1974
ano máš pravdu plynule se zařadit cca 20-50m před koncem a né 500m maj sa michal
traveldrive
Ty si kus vola.
traveldrive
Jáj, objavil si Ameriku. Možno som sa sekol, no a čo? Situácie sa podobajú sa jak vajce vajcu. Z toho je jasné, že o podobné "zážitky" v BA nie je núdza. 😉
kuny
v prvni rade je treba rici, k cemu vlastne ten zip je - s plynulosti dopravy nema nic spolecneho. aplikuje se automaticky na mistech, kde se vlivem postavajicich kolon (zejmena) nemuze ten "na vedlejsi" ani teoreticky zapojit do provozu, protoze ten to neumoznuje. to je samozrejme i stav na dalnici zuzujici se do jednoho pruhu, apod. v podstate to hezky nadefinuje misto, kde se mame poustet 1:1 (osobaky) nebo 2:1 (osobaky vs. kamion).

praxe je samozrejme komplikovanejsi - je mnoho mist, kde nas radi do nejakeho zaplneneho postavajiciho odbocovaciho pruhu navigace prilis brzy, pak nas tam mijeji vlcaci vlevo, kteri se doslova do odbocovaci kolony nacpou na posledni chvili, nebo mame mezi sebou neznalky, kteri vlastne nevi, v kterem pruhu maji jet a ruzne tam blbnou. v podstate je to dano nejen neukaznenosti nekterych ridicu, ale i tim, ze mnozi netusi, kde to misto razeni je.

prilozene video se strefuje do toho ridice octavie, ale zasadne ignoruje, ze v podstate vsichni zucastneni a nafilmovani ridici (nemuzu zhodnotit borce s kamerou, i kdyz i ten se mi zda se celkem nevybirave snazi vedle octavie natlacit) se chovaji nespravne. korunu tomu nasadi ten sasa v motorce, ktery se jen tak prozene okolo borcu, co si pomeruji pindoury. takze asi tak.
jam2015
travelride, ďakujeme za dizertačnú prácu, ale nefabuluj. Mám dojem, že si tadiaľ naposledy išiel véééľmi dávno!
Toto je príjazd na most Apollo. P.S. Zastávka MHD je až na zjazde z mosta! A kde je tam odbočka na benzínku?
A tak je jasné, že píšeš o úplne inom úseku.
Zábery z roku 2014!
[odkaz]
Avatar - Googlit
Googlit
Máš to pomotané. 100% řidiču škodovky nejsou vždy deb*love. Znám spoustu mimořádně inteligentních a ohleduplných lidí, kteří škodovky mají.

Nicméně je nepopiratelným faktem, že drtivá většina deb*lů opravdu škodovku má nebo o ní alespoň sní.
lled
Davam palec nahoru s tim, ze ta druha moznost je za hranou tez, takove ty vychovne veci at delaj policajti, a samozrejme pokuta 100 euro je vysmech. Pro mne volat policii a pocitat do 30 a uklidnit se - i kdyz v tu chvili bych daneho ridice/ridicku rozsekal..
Niemand
A definuj na konci? Zažil som príklad, keď som sa radil asi 20 metrov pred koncom, takto vyšlo, aby som sa radil plynulo. Trtko za mnou ešte vyrazil, chcel sa pchať predo mňa a cítil sa strašne dotknutý(vytruboval a spravil pohyb ktorý by sa dal považovať za ohrozenie), keď som ho tam nepustil.
pirata.della.strada
...poradím Vám jak na takovéto *. Lehce do něj ťuknout, aby se ani s jedním autem nic nestalo a vyčkat až zastaví, na což on i čeká takže to většinou netrvá dlouho a potom se ho zeptám, který bod v pravidle o "zipu" nepochopil..Pokud neřekne nějaký objektivní důvod a začne něco vyřvávat tak mu již nasázím několik granátů takovým způsobem, že většinou nasedne rychle zpět, zařadí se do první mezery a drží rypák.. :yes: :-! Ať si říkáte co chcete, s takovýma to někdy jinak nejde, jistě mě dáte za pravdu. Peace
Niemand
Keby sa všetci plynule zipovali, tak je úplne jedno či to bude kilometer, alebo 10m pred prekážkou, ale ideálne zipovanie proste na cestách neuvidíš.