Testy
vabis
5
Vzhledem k tomu jak "vyborny" byl 3.0 v Y61 predface, jak se celkove kazil Pathfinder a jak se lame Navara vejpul, tak aby to nebyly diamanty jak z nigerijskych dopisu >😁 Posledni fungujici pribuzny byl hubeny Terrano II 😉
Přejít do diskuze
Tobě nějakej majitel Renaultu přefik starou, to jinak neni možný. Nebo jsi takovej * od narození?
Lenže Nissan v aliancii dosť utrpel na kvalite. Toto by s im pred 15 rokmi nestalo [odkaz]
Ak chce človek pracanta, tak už asi len Hilux. V prípade leštenky je výber široký.
Ak chce človek pracanta, tak už asi len Hilux. V prípade leštenky je výber široký.
Protikorózna ochrana je historicky skôr problémom japoncou, takže aliancia s renaultom by im mala skôr v tomto pomôcť ako pohoršiť 😉 . Aliancia zároveň neznamená, že to ***i konštruktéry z fr 😉
Je plusem, že u rendlíku v tom autě nic nepředělávali. Pokud by něco udělali, bylo by to jistě špatně, jak už to u této značky bývá. To bohužel neplatí o motoru a bude zajímavé sledovat, kolikrát bude nutné do toho agregátu během prvních 300 tis. km na straně majitele investovat a kolik. Jsem spíše skeptický... :no😒br />
Až si u rendlíků koupí licenci na šestiválec 3.0TDI a bytek auta bude japonský, třeba dám opatrně palec trochu nahoru... :-!
Až si u rendlíků koupí licenci na šestiválec 3.0TDI a bytek auta bude japonský, třeba dám opatrně palec trochu nahoru... :-!
Kdepak, praxe již mnoha lidem ukázala, že špéra není pro telata, co ji tam šoupnou a jedou. Ono to nemusí lupnout napoprvé, ale ty zuby a poloosy si to pamatujou a pak to najednou umře. Kolikrát stačí i na kamenitém podkladu při výjezdu auto "rozskákat" a když se roztočený kolo potká s pevnym podkladem, typicky velkým šutrem, tak je hotovo. Pročpak by se jinak dávali pevnostní poloosy. Třeba u pajer se při dodatečné montáži přední špery a kolech vetších než 33" dávájí pevnostní poloosy z kardanovýho kloubu z Lakatoše, tedy cca trojnásobný průměr hřídele. Hlavně, zašpérovaný auto na pevném podkladu takřka nezatáčí. 😉
Otázka je jak pevná je ta špéra, vzhledem k tomu že obvykle zamyká jednu poloosu s korunovým kolem....
Jinak můj praděda měl jeden čas pragovku alfu s korbou a nosností 750 kg a ta taky neměla diferák a jezdila 😄
Jinak můj praděda měl jeden čas pragovku alfu s korbou a nosností 750 kg a ta taky neměla diferák a jezdila 😄
Ono sa skôr zdá, že tých plastov pribudlo, aby to využiteľné aj ako leštenka. Ale zatiaľ sa nezdá, že by niečo z techniky bolo ošidené. Viď napríklad vyššiu nosnosť alebo svetlosť ako väčšina konkurencie. Tiež motor sa nehrá na žiadny vysoký litrový výkon.
Jen Ada je stále stejný nerozvážný mladík , který se nikam neposunul a stále zůstává se svou inteligencí na úrovni tykve. :-!
Kdepak, to může klidně "zakokrhat" i na takový banalitě. Spera na zadku je ohromná zátěž pro celou soustavu pohonu. Zadní spera se používá jen pro vycuknutí, ne pro jízdu. I rychlost s ní je vyrobcem omezena. Klidně i na absurdních 12km/h. A když je korba naložená, tak nic neproklouzne. Mezinapravová je pak na zpevněném podkladu namáhána "tahově" a to taky zavání paradontozou ve skrini 😄 Prostě na špéry opatrně. Ale s dobrýma pneuškama jsou zapotřebí až v hodně zapeklitejch situacích.
Ne, jenom jsem jednou, v mladické nerozvážnosti, jeden nový rendlík koupil a potom jsem se toho neskutečného křápu nemohl zbavit. Už roky tady proto podobně naivním mladým mužům, jako jsem byl já na počátku 90 let, snažím otvírat oči a píšu o těch nepodařených křápech aby si na ně dali pozor a koupili si raději cokoli jiného, než francouzské zkažené maso. A také upozorňuji, že ve slušné společnosti se rendlíkem nejezdí a kdo to dělá, automaticky klesá v očích ostatních na úroveň hloupé socky.
Není asi pochyb že "zašpérovaný“ podvozek na asfaltu dostává citelně větší sodu, ale pokud by zmíněná otočka opravdu měla skončit takhle dramatickou destrukcí, museli bychom se asi ptát kde výrobce udělal tak hrubou chybu.
U normálně fungujícího auta by prostě jen podklouzly gumy
U normálně fungujícího auta by prostě jen podklouzly gumy
Ale já přece tu otázku času nijak nerozporuju. Jen je mi divné proč by to mělo okamžitě řachnout hned při prvním vjezdu na asfalt, jak píše autor článku. Důvody už jsem napsal
To nemusí být jen na asfaltu. Jak jsem psal, stačí i jiná řidičská chyba a je to.
Osobně jsem se nesetkal s umrtvenim u všech výše jmenovaných. Staci se však pohybovat v off komunitě a uvidíš, jaký díly kdo a proč shání. Některá auta jsou náchylnější, některá odolnější. Ve výsledku ale mají od výrobce naprosto všechna omezení a na zpevněném podkladu prostě špéry ne. Je to jen otázka času, kdy tam něco loupe.
Není mi jasné, co je na tom těžkého pochopit. Není jediný důvod dimenzovat pohon na použití retardem. Přirovnal bych to k řazení bez spojky, jde to, ale při opakování to špajzka odskáče. Proč by měla být pohoná soustava dimenzovana na zasperování na asfaltu, když tam špéry nejsou zapotřebí? To je jak plakat, že mi auto na redukci nejede 130.
Az mi ukážeš auto, který může bez následků jezdit zasperovaný, tak se rád nechám poučit.
Osobně jsem se nesetkal s umrtvenim u všech výše jmenovaných. Staci se však pohybovat v off komunitě a uvidíš, jaký díly kdo a proč shání. Některá auta jsou náchylnější, některá odolnější. Ve výsledku ale mají od výrobce naprosto všechna omezení a na zpevněném podkladu prostě špéry ne. Je to jen otázka času, kdy tam něco loupe.
Není mi jasné, co je na tom těžkého pochopit. Není jediný důvod dimenzovat pohon na použití retardem. Přirovnal bych to k řazení bez spojky, jde to, ale při opakování to špajzka odskáče. Proč by měla být pohoná soustava dimenzovana na zasperování na asfaltu, když tam špéry nejsou zapotřebí? To je jak plakat, že mi auto na redukci nejede 130.
Az mi ukážeš auto, který může bez následků jezdit zasperovaný, tak se rád nechám poučit.
Mám tomu rozumět že u všech vyjmenovaných značek ses setkal s roztrhaným pohonem kvůli špéře na asfaltu ?
Ok, variantu "nektera" beru, pouze jmenovitě doplnim😡andover, Toyota, Nissan, Mitsubishi, ARO a ostatní, Hummer nevyjímaje. Už tak jsou off auta mastodonti a dimenzovat díly na nesmyslné použití (proč zavírat šperků na pevném podkladů) by bylo kontraproduktivní. Sněhové řetězy také nejsou dimenzovat na jízdu po suché dálnici 😉 Docela se běžně na offech dodělávájí volnoběžky jen pro to, aby se dala použít redukce (automaticky zavřená mezinapravova spera) například pro manipulaci s těžkým vozikem.
Můžete o tom debatovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak vše.
Můžete o tom debatovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak vše.
To je pravda, samotná špéra normálně zatížená není
Ale faktem je že na redukovanou jedničku a plný plyn musí motor vyvolat v pohonu tak masívní síly, že by správné dimenzování pak mělo v pohodě přežít i tu špéru na asfaltu
Ale faktem je že na redukovanou jedničku a plný plyn musí motor vyvolat v pohonu tak masívní síly, že by správné dimenzování pak mělo v pohodě přežít i tu špéru na asfaltu
Pick-upy boli do teraz domenou JP a US značiek ani jedny nie sú preslávene špičkovou protikoróznou ochranou napriek tomu sa nič nelámalo. Ale v situáciach keď je kúpená automobilka padajúca na hubu väčšinou ako prvý nastupuje cost-cutting. Stačí, že sa ubralo materiálu. Na rámoch je bežne, že ich žerie hrdza, ale takéto problémy nevidieť ani po desaťročiach.
Převody a hřídele zašpérované nápravy nejsou v mezním stavu silově zatížené výrazně víc než u nezašpérované, limitem je vždy trakce kol. A hnací síla po zpřevodování je taková, že kola obvykle není při rozjezdu na nízký kvalt problém protočit, byť jen krátkodobě. Pokud poloosy, klouby i diferák snesou tohle přetížení, musí snést krátkodobě i špéru.
Myslím si proto že dimenzování by mělo počítat i plnou korbou. Samozřejmě je otázka jestli si to myslí i výrobci, ti dokážou dělat kopance i ve spoustě jiných věcí
Myslím si proto že dimenzování by mělo počítat i plnou korbou. Samozřejmě je otázka jestli si to myslí i výrobci, ti dokážou dělat kopance i ve spoustě jiných věcí