Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Disponent
Prosím, můžete dbát na to, že popisovanými úspěchy Škoda firmy zde dráždíte zamindrákovaná ega pochybných Hyundaistů, francouzjedců a italsynků zvláště slovensky hovořících, kteří přímo nesnáší, když se hovoří o úspěchu značky Škoda a už vůbec, když uvidí slovo Bertone, které jim nic neříká. Dráždíte vlka v rouše beránčím a nenávistí k naší domácí značce se zde zahltí internet >😁
Jediny mindrak zo Skodovky tu mas asi jedine ty. Mne sa nahodou tento clanok paci ovela viac ako jednostranne vedene akoze testy vozidiel koncernu.
Neumíš do 3? >😒]
Před tebou tu 3 lidi a já 4. se k nim přidávám napsali že škodovek je tu fakt příliš = neobjektiVWita webu často až uráží :-!
4:1 = takže fakt ne jedinej. Vlastně jedinej seš tu zatim ty 😄
Před tebou tu 3 lidi a já 4. se k nim přidávám napsali že škodovek je tu fakt příliš = neobjektiVWita webu často až uráží :-!
4:1 = takže fakt ne jedinej. Vlastně jedinej seš tu zatim ty 😄
Už jsme minimálně dva 😉 + mlčící většina.
Takže doporučení pro antikoncern tlachaly - nelíbí se ti to, tak sem nelez. Bude alespoň klid a nebude to zde jak na diskuzi jak v Novinkách.
Takže doporučení pro antikoncern tlachaly - nelíbí se ti to, tak sem nelez. Bude alespoň klid a nebude to zde jak na diskuzi jak v Novinkách.
Takže doporučení = cílem je ne klídek pro koncernový fandy = ale objektivní kvalitní web o autech = souhlasíš? 😉
Ano, cílem je objektivní diskuze. To, co je tady předváděno je zaslepenost a mnoha případech i omezenost (říká se tomu taky IQ tykve) a hloupost některých přispívajících. Když se napíše o koncernu, tak je to špatně i kdyby to bylo kdoví jak přínosné.
Nejsem koncernový fanda a auto od koncernu nemám a pravděpodobně ani mít nebudu. Při koupi auta porovnávám cenu a co za ni dostanu. A tady je vzhledem k postavení Škody-auto situace pro mě a škodovku dost nevýhodná. Když ale v době, kdy auto budu měnit (kupuji posledních 20 let jen nové auta) bude u škodovky zajímavá akce a poměr cena/výkon bude příznivý, tak dám přednost škodovce třeba před oplem. Důvodem je třeba to, že škodovku tady opraví v každé větší garáži.
Nejsem koncernový fanda a auto od koncernu nemám a pravděpodobně ani mít nebudu. Při koupi auta porovnávám cenu a co za ni dostanu. A tady je vzhledem k postavení Škody-auto situace pro mě a škodovku dost nevýhodná. Když ale v době, kdy auto budu měnit (kupuji posledních 20 let jen nové auta) bude u škodovky zajímavá akce a poměr cena/výkon bude příznivý, tak dám přednost škodovce třeba před oplem. Důvodem je třeba to, že škodovku tady opraví v každé větší garáži.
Ne = cílem je objetivní web o autech 😉
V tu chvíli co bude = nebude nebo výrazně ubude kritiky = že tu je x článků o škodovkách a koncernu atp. 😄
Neni problém že tu je článek o Favoritu. Trochu slabší že jich je víc = to je zbytečný. Velmi slabý že třeba článek o faceliftovaný S-kládě a novejch motorech v ní apod. = tu nebyl vůbec
Rozumíme si? 😉
V tu chvíli co bude = nebude nebo výrazně ubude kritiky = že tu je x článků o škodovkách a koncernu atp. 😄
Neni problém že tu je článek o Favoritu. Trochu slabší že jich je víc = to je zbytečný. Velmi slabý že třeba článek o faceliftovaný S-kládě a novejch motorech v ní apod. = tu nebyl vůbec
Rozumíme si? 😉
Ne, ještě si nerozumíme.
Nevyhovují mi weby jako je ac24, pravo a podobné a proto tam nechodím a ani tam nenechávám laciné komentáře ve kterých bych je shazoval. Je to jejich věc, ať si píšou o čem chtějí, ale beze mne. A toto bych očekával od inteligentních lidí i tady. Když se ti to tady nelíbí, tak běž tam, kde se ti to líbí. Ale tady nepruď.
Rozumíme si už? 😉
Nevyhovují mi weby jako je ac24, pravo a podobné a proto tam nechodím a ani tam nenechávám laciné komentáře ve kterých bych je shazoval. Je to jejich věc, ať si píšou o čem chtějí, ale beze mne. A toto bych očekával od inteligentních lidí i tady. Když se ti to tady nelíbí, tak běž tam, kde se ti to líbí. Ale tady nepruď.
Rozumíme si už? 😉
Ano bohužel ti už rozumim = si pro nekvalitní neobjektivní práci = nic jinýho tě nezajímá
Do háje má jít neobjektivní novinář = a ne objektivní čtenář = jak požaduješ ty
Rozumíš už = co je správně a špatně? 😉
Do háje má jít neobjektivní novinář = a ne objektivní čtenář = jak požaduješ ty
Rozumíš už = co je správně a špatně? 😉
To nie je problém. Skôr prekáža, že má človek v jednom kuse pred očami Favorit. Čo tým chcú povedať?
tým chcú povedať že třeba je favoritu 30 let (těm prvním teda) a že jak se to teď slaví tak o tom přeci musej psát články, protože to je aktuální dění a při tý příležitosti o tom autě napíšou i něco z historie. A ať se ti to líbí nebo ne, server Auto.cz je český a holt tu bude víc info o českých autech. Já si třeba rád počtu o českých autech, protože mě zajímá historie a vývoj aut na území československa. furt lepší než kdyby tu byl jeden článek za druhým O Augustu Horchovi a jeho Audině nebo o hnoji a jeho Hyundai.
Náhodou Bertone poznáme aj na Slovensku.Robia pekné kuchyne ty chytrák. 😉
[odkaz]
Pôvodný názov Š781 bol Prní Italsko České Auto.
Pre menej chápavých,spoj si prvé písmena.No akosi sa to neujalo 😉 Kto vie prečo? >😁
[odkaz]
Pôvodný názov Š781 bol Prní Italsko České Auto.
Pre menej chápavých,spoj si prvé písmena.No akosi sa to neujalo 😉 Kto vie prečo? >😁
ano..Škoda Favorit byl tehdejší úspěch navzdory zkostnatělýmu socialistickýmu zřízení. Dnes je to montovna...a semtam nějakej vývoj v Česaně to nezachrání (HTP)
Tím rozhodně neupírám zásluhy p.Hrdličky a jeho kolektivu...to co dokázal,byl husarský kousek. Jen dnes,je vláda VW možná ještě horší než vláda komoušů
Tím rozhodně neupírám zásluhy p.Hrdličky a jeho kolektivu...to co dokázal,byl husarský kousek. Jen dnes,je vláda VW možná ještě horší než vláda komoušů
Sem tam nějaký vývoj v Česaně?!! Sory, ale ty seš prostě korunovanej v.ů.l, jinak to nejde říct.! Jeď se tam aspoň někdy při dnu otevřených dveří podívat, oddělení vývoje se nedávno mnohonásobně zvětšilo, mají naprosto špičkové vybavení, pracuje tam asi 1500 lidí a VW tam investovalo miliardy. A vyvíjejí tam nejen pro Škodu, ale leccos i pro celý koncern! :-!
ano moc dobře vím jaký vybavení tam mají. Jen je to vše pod hlavičkou koncernu a málokdo potom ví,že se to a to vyvinulo v ČR. Třeba corner funkci mlhovek má na svědomí čech.
Ludek_II
Jděte s tou popelnicí už někam. Jasně jasně, výročí blabla...ale aby se o té popelnici psalo tolik...sorry jako 😄
peterle
Výrobca PAL mal novú linku na svetlá pre Samaru, takže svetlá pre Favo museli byť rovnakej veľkosti a podobného tvaru.
Na Samaru nebyla světla identická s Favoritem, ale podobného "ražení". Vedle velkých světel, která nadiktovala hranatý tvar karoserie i dost velký odpor vzduchu (Cx = 0,36), je asi dobré ještě připomenout poměrně vzdálenou přepážku motor-kabina od hrnců McPhersonových vzpěr. Tím byl předek v zavěšení kol nejen měkčí, ale také vzálenější a vstyčenější čelní okno dále zhoršovalo Cx - a tohle byl jistě hlavní vliv na něj.
Pohlédneme-li na tehdejší Citroen Xm, který byl u Bertoneho vytvořen stejným "rukopisem" (např. boční prolisová podélná dvojitá linka se zakomponovanými klikami, ...), tak ten měl světla nízká a přepážku mot.-kab. blíže k zavěšení př. kol. Z úvodních návrhů Favorita je toto pojetí znát také.
Posunutá přepážka mot.-kabina byla vynucena umístěním akumulátoru pod čelní sklo. Proč nebyl akumulátor umístěn na obvyklé místo nad převodovkou, nevím - údajně šlo o nějaký tehdejší předpis (ČSN?).
Pohlédneme-li na tehdejší Citroen Xm, který byl u Bertoneho vytvořen stejným "rukopisem" (např. boční prolisová podélná dvojitá linka se zakomponovanými klikami, ...), tak ten měl světla nízká a přepážku mot.-kab. blíže k zavěšení př. kol. Z úvodních návrhů Favorita je toto pojetí znát také.
Posunutá přepážka mot.-kabina byla vynucena umístěním akumulátoru pod čelní sklo. Proč nebyl akumulátor umístěn na obvyklé místo nad převodovkou, nevím - údajně šlo o nějaký tehdejší předpis (ČSN?).
samael
lepší než embéčko, ale jinak na tom nic okouzlujícího nevidím. :-!
Mikyp
Docela by mě zajímala ta kniha, o které je v článku zmínka. Cesta k Favoritu se to má jmenovat,ale nikde jsem jí nenašel. Nevíte, kde by se dala sehnat? 😄 Nebo mohu poprosit redakci o zaslání odkazu? Díky moc.
Kniha je super a mají ji ve škodováckém muzeu v Boleslavi. Název - Cesta k Favoritu. Autor Jan Králík.
praděda7
V roce 1990 jsem tu jezdil s bráchovým Rapidem. Byla to normální plečka v porovnání s Fábií, kterou jsem měl na několik týdnů půjčenou v roce 1994. Moc povedené autečko. Velká spokojenost. Ve Favoritu jsem byl svezen jen jednou. Byl jsem zklamán. Vzadu to bylo docela utrpení. :-!
starý_kluk
Je třeba žasnout v jakých podmínkách vzniklo takové konsttrukčně zadřilé auto - ano v detailech nemohlo být až tak dotažené, ale v základě nadprůměrné. Je třeba žasnout, jak se pod vedením Ing. P. Hrdličky konzultovaly v zahraničí podrobnosti, s nimiž nemohly být v důsledku přerušeného vývoje za normalizace ve Škodě zkušenosti. Vždycky dokázali škodováci odhanout, jestli podávaná informace je za dané peníze adekvátní. Jmenujme aspoň materiál sedel ventilů pro oba druhy benzínů - olovnatého a bez olovnatého (lišily se materiály jen na ten nebo na ten druh či na oba druhy zároveň).
Vznik tak dobrého auta a za tak strašně krátkou dobu na sklonku ***ského bolševického režimu byl skutečný zázrak. A jeho tvůrcům proto patří poklona až k zemi. Nebýt Favoritu, VW by do Škodovky asi nevstoupil (ani jiná automobilka se záměrem značku zachovat) a v Mladé Boleslavi by zřejmě byla jen montovna cizí značky (a nebo ani to ne). :-!
Ano, VW přišel s jasnou představou investic a využitím umu lidí ve Škodovce. Věděl, co se umí a věděl, že budou co planí pro celý koncern. Bylo to za ministra průmyslu Vrby.
Mnohé z toho, v čem měl Favorit v zásadních věcech navrch, jako např. jízdní vlastnosti a vnitřní prostor, bylo bohužel u Felicie potlačeno - připadá mi, že Felicii dostali u VW mladí lidé, jako konstrukční cvičení, ale doklad k tomu pochopitelně nemám. Naopak detaily dotáhli. Určité přizpůsobení vzhledu Golfu - zejména vzadu (svítilny) - tu bylo. Přitom byl od Betonneho karosárny připraven facelift, který se nevzal v úvahu.
Poznámka: Favorit byl postaven na asi 10 let staré plošině pana Kindla. Byla na něm postavena ve Škodovce dokonce karoserie, ale ta nebyla nápaditá - byla snad stylisticky čistá, ale ne tolik hezká (možná to je ten modrý vůz ve fotogalerii zde nahoře - teď nevím). Dílo z Bertoneho karosárny je mistrovské. Vždycky, když jsem ho v Německu zahlédl, zdobil ulici - na rozdíl od německé šedi.
Mnohé z toho, v čem měl Favorit v zásadních věcech navrch, jako např. jízdní vlastnosti a vnitřní prostor, bylo bohužel u Felicie potlačeno - připadá mi, že Felicii dostali u VW mladí lidé, jako konstrukční cvičení, ale doklad k tomu pochopitelně nemám. Naopak detaily dotáhli. Určité přizpůsobení vzhledu Golfu - zejména vzadu (svítilny) - tu bylo. Přitom byl od Betonneho karosárny připraven facelift, který se nevzal v úvahu.
Poznámka: Favorit byl postaven na asi 10 let staré plošině pana Kindla. Byla na něm postavena ve Škodovce dokonce karoserie, ale ta nebyla nápaditá - byla snad stylisticky čistá, ale ne tolik hezká (možná to je ten modrý vůz ve fotogalerii zde nahoře - teď nevím). Dílo z Bertoneho karosárny je mistrovské. Vždycky, když jsem ho v Německu zahlédl, zdobil ulici - na rozdíl od německé šedi.
to co dělal p.Kindl se použilo jako základ pro Bertoneho ne? Na tom se zkoušely základní rozměry,rozchod,rozvor atd a studio Bertone jen na tyto dispozice navrhlo kabát
Ano, přesně tak - jak píšu výše. Na původní platformě p. Kindla postavil Bertone Favorita.
Na autosalonu v Ženevě v r. 1990 jsem žasnul, jak je Favorit prostornější, než mnohé vozy o jednu až dvě délkové třídy větší (vedle stál třeba Peugeot 205).
Na autosalonu v Ženevě v r. 1990 jsem žasnul, jak je Favorit prostornější, než mnohé vozy o jednu až dvě délkové třídy větší (vedle stál třeba Peugeot 205).
řekl bych že to bylo daný i Bertoneho stylem...boky auta vypouklé nebo jak to jinak popsat >😁 Něco podobnýho bylo i u Citroenu BX,kterej měl prostornej a širokej interiér
Mám překlep - myslel jsem 405. Promiňte.
Hodně ale bylo dáno a obecně vždycky je dáno plošinou. Ale i tak se dá leccos zkazit. Třeba Felicia už měla právě prostorové přednosti Favorita dost smazané. I se do ní špatně lezlo. A nebylo to jen zesílenými prahy. Např. přehnané boční vedení předních sedadel Felicie nejen bránilo dobrému vlezu, ale bylo tak úzké, že to tísnilo v ramenou. Rovněž tak velmi příkladná vlez do Favoritu dozadu, byl u Felicie ten tam - protažení nohy u zesílených sloupků-prahů bylo velmi špatné.
Hodně ale bylo dáno a obecně vždycky je dáno plošinou. Ale i tak se dá leccos zkazit. Třeba Felicia už měla právě prostorové přednosti Favorita dost smazané. I se do ní špatně lezlo. A nebylo to jen zesílenými prahy. Např. přehnané boční vedení předních sedadel Felicie nejen bránilo dobrému vlezu, ale bylo tak úzké, že to tísnilo v ramenou. Rovněž tak velmi příkladná vlez do Favoritu dozadu, byl u Felicie ten tam - protažení nohy u zesílených sloupků-prahů bylo velmi špatné.
Čo bolo na Favorite nadpriemerné? Jeho základom bol Golf I.
Aj Žigulíky mali už od 1970 sedlá ventilov vhodné pre bezolovo. Sedlo pre bezolovo je samo vhodné aj pre olovo, takže sú len dva druhy sediel.
Naozaj žasneš nad tým, že konzultovali to čo nevedeli? 😄 Mne sa to zdá byť normálne.
Aj Žigulíky mali už od 1970 sedlá ventilov vhodné pre bezolovo. Sedlo pre bezolovo je samo vhodné aj pre olovo, takže sú len dva druhy sediel.
Naozaj žasneš nad tým, že konzultovali to čo nevedeli? 😄 Mne sa to zdá byť normálne.
petr164
Tak tohle by mne zajímalo. Zprávy o tomto motoru mne nějak minuly, škodovácká šestnáctistovka musela být později konfrontována s touž kubaturou od VW, která se nakonec montovala do Felicií. Ví o tom někdo více?
Ano, na začátku 90.-ých let byl v muzeu Škody v Ml.Bol. Forman s otevřenou kapotou, pod níž byla ona šestnáctistovka se 74 kW-y. Byl to na tu dobu velmi dobrý výkon. Takovou tenkrát VW neměl.
Byl to fantastický motor, 16V, tuším že i DOHC a hlavně celohliníkový. Ten litinový prehistorický ingot VW 1.6 OHC s 55 kW, co potom dostala Felda, mu nesahal ani po kotníky. Bohužel se ale tehdy zavedení toho nového škodováckého motoru ukázalo jako ekonomicky nevýhodné. Jeden z jeho prototypů byl zabudován do vínového Formanu a ten s ním jezdil 200 km/h. Je ve škodováckém muzeu.
Ano, ale ve škodováckém muzeu už jsem ho neviděl. A těch 200 km/h jistě podvozek Favorita uvezl.
Ta zmiňovaná VW 1,6 měla velmi úzký moment s otáčkami: měla sice Mmax = 12,5 kpm, ale jen uprostřed otáček a na krajích 10 kpm, jako měla škodovácká 1,3, skoro v celém rozsahu otáček - měla velmi plochý moment. Ta VW 1,6 měla výkon jen 55 kW, zatímco ta skoro-babička 1,3 Škoda měla 50 kW. S lehkou Feldou sice ta 1,6 uháněla, ale byla na její předek dost těžká. Na větší vozy to byl chudák motor.
Ta zmiňovaná VW 1,6 měla velmi úzký moment s otáčkami: měla sice Mmax = 12,5 kpm, ale jen uprostřed otáček a na krajích 10 kpm, jako měla škodovácká 1,3, skoro v celém rozsahu otáček - měla velmi plochý moment. Ta VW 1,6 měla výkon jen 55 kW, zatímco ta skoro-babička 1,3 Škoda měla 50 kW. S lehkou Feldou sice ta 1,6 uháněla, ale byla na její předek dost těžká. Na větší vozy to byl chudák motor.
Ta archaická litinová 1.6 AEE měla až naftovou charakteristiku..jako kdyby si u VW na poslední chvíli rozmysleli na co to bude jezdit. Snad jediná výhoda těch litinovejch starců byly hydroštely. Ale výkon tragickej 1.1 30kW , 1.3 43kW s karbecem,40 kW se stříkačkou...1.4 44kW , 1.6 55kW . Všechny motory na první pohled stejný...dokonce i 1.4 D vypadal totožně až na naftový vstřiky. A tehdy plánovaná životnost 200 tkm
P. Hrdlička nabídku VW na zástavbu motoru 1.1 odmítnul,pro Favorita byl slabý a oproti škodováckýmu celohliníku o několik kg těžší.
I díky Favoritu zasáhla vyšší moc a zakázal se oficiální dovoz 4T Wartburgů, i když už byly vytištěný brožury v češtině a Wartburg 1.3 byl i hlavní cenou státní loterie.
P. Hrdlička nabídku VW na zástavbu motoru 1.1 odmítnul,pro Favorita byl slabý a oproti škodováckýmu celohliníku o několik kg těžší.
I díky Favoritu zasáhla vyšší moc a zakázal se oficiální dovoz 4T Wartburgů, i když už byly vytištěný brožury v češtině a Wartburg 1.3 byl i hlavní cenou státní loterie.
Ten motor VW 1.6 OHC/55 kW jsem pár let měl ve své krátké Felicii, ale nebylo to moc dobré spojení. Ve srovnání s 1.3 OHV MPi/50 kW (víceboďák) to táhlo podstatně líp do kopců, z pětky jsem na čtyřku nemusel podřazovat ani ve čtyřech dospělých a plném kufru. Taky zvuk byl mnohem lepší. Ale vršek to nemělo skoro žádný a hlavně to auto bylo příšerně těžké na předek. Ani pořádně silný stabilizátor přidaný na přední nápravu s tím nic moc nezmohl, naklánělo se to a brzy přicházela brutus nedotáčivost (stejně jako škodovácký motor to bylo skloněné dopředu a navíc byl ten motor dokonce uložen i mírně šikmo). A taky to zapalování Magnetti Marelli u toho nebylo povedené, někdy to mělo podivně nestabilní, kuckající volnoběh a nic moc se s tím nedalo dělat. Výhoda verze 1.6 ovšem byla, že mohla mít zároveń posilovač řízení i klimu, u 1.3 to bylo buď a nebo... Celkově vzato ovšem považuju Felicii 1.6 za nejméně povedené auto, co jsem kdy měl a vlastně bylo jediné, se kterým jsem se docela rád (a brzy) rozloučil. A radši ani nechci vzpomínat, jak tenkrát byla drahá, to už je z dnešního hlediska skoro neuvěřitelné... ;-\ 😲
jo,takřka naftová charakteristika 😄 1.9D byla na předek to samý. Bylo znát,že se s takovou váhou navíc u Favoritu/Felicie nepočítalo. Ta celohliníková škodovácká 1.6 musela jezdit o poznání líp a určitě měla lepší jízdní vlastnosti než německá litinová.
To šikmý uložení bylo daný přírubou převodovky,jelikož pro zástavbu 1.6 na českou rychlostku byla potřeba cca 1.5 široká příruba.
Ale díky týhle přírubě může mít majitel 4T Trabanta nebo Wartburga pětikvalt. Motory 1.1 , 1.3 i 1.6 měli stejně umístěný šrouby k převodovce a s touhle přírubou jdou použít škodovácký pětikvalty do T/W , dokonce v tý době už soudruzi v NDR i Boleslavi používali stejný unašeče do převodovky >😁
To šikmý uložení bylo daný přírubou převodovky,jelikož pro zástavbu 1.6 na českou rychlostku byla potřeba cca 1.5 široká příruba.
Ale díky týhle přírubě může mít majitel 4T Trabanta nebo Wartburga pětikvalt. Motory 1.1 , 1.3 i 1.6 měli stejně umístěný šrouby k převodovce a s touhle přírubou jdou použít škodovácký pětikvalty do T/W , dokonce v tý době už soudruzi v NDR i Boleslavi používali stejný unašeče do převodovky >😁
Tenhle odpor ke Škodovkám už je trapný asi jako "Ahoj, já jsem vegan".
Na druhou stranu musím uznat, že odborných článků je tu pomálu, a pravdivých ještě míň. Snad každá druhá věta v článku o sytičích byla hovadina.
Jestli někoho zajímají technické principy toho či onoho systému, tak si o tom něco vyGOOGLEte. Kdyby nám tady redakce servírovala články o vstřikovačích, o tlakovým lití bloků atd tak se zas najdou lidi, kteří budou pí-čovat na to že je to nezajímá.
Zkuste se vžít do role redaktora (teď se nezastávám mičky, bureše ani dusila a jejich odborného vzdělání) a zkuste přijít na chuť úplně každému čtenáři.
Navíc mezi tímhle článkem a předchozím článkem o Favoritu je 17 článků o něčem jinym (v tom jedna škodovka-prodej octavie v číně), tak se zase uklidněte
Jinak spíš souhlasim
Ne teda s tvou tolerancí místního naprosto nevyváženýho počtu článku o škodovek a koncernu = na úkor info z oboru který se tu naopak vůbec neobjeví :-!
Žeby na tom něco bylo? >😒]