Škoda Octavia se v srpnu vůbec poprvé dostala mezi trojici nejprodávanějších aut v Evropě. Polepšila si na žebříčku oproti červenci ze čtvrtého na třetí místo.
, tak tyhle zprávy by sem dávat neměli. Úspěch toho drahého a ošklivého čtyřokého auta, které se fasuje pouze za trest >:D, by mohl mít až fatální důsledky na zdraví některých místních přespěvovatelů.
Nebojte se tedy, jako vždy, když se zde píše o Škodovce ozvat, ať víme že žijete >:D >:D
Tak kazda diskuse ma svoje "mouchy" ( az dorazi holden)
Ja to te skodovce preju, ( prece jen je to drzak, minimalne co se danovych odvodu tyka), ale uz ted mne zajima pristi generace. Hlavne jsem zvedav na pristi reseni predni masky.
Mas recht. Predpokladam, ze pod clankem o japonsky radobypremii by to byl rozdil zasadni, ale jak de vo skodovku, tak je to vlastne burt, halogeny nebo petrolejka, vem to cert >:D
To že je čtyřoká oktávka hnusná a že se fasuje pouze za trest se s jejím prodejním úspěchem vůbec nevylučuje. Spíš to jen odráží míru nevkusu, technické nevzdělanosti a neschopnosti vlastního rozhodování lidí s kupní sílou v současné společnosti.
Obdobným příkladem jsou třeba výrobky od společnosti Apple. Ten kdyby začal prodávat h*vno zabalené v bílém igelitovém sáčku pod názvem iShit tak by na to stejně lidi stáli tři dny dopředu frontu ještě by si přiloženou nálepku s nakousnutým jablkem hrdě vylepili na záď svého rapida.
Nebudu polemizovat s nevkusem, ale "technická nevzdělanost, neschopnost vlastního rozhodování"? Co to je za kraviny? Ona je oktávka nějak technicky podřadná vůči konkurenci? Tady se člověk dočte perly.....
Tak myslím, že na Googlita nemá cenu reagovat. A to ani na Octavii (ač se mi také nelíbí, tak je úspěšná), ani na Apple, který evidentně nikdy nepoužíval ;-)
No vidiš, já používám soukromně iPhone (super) a pracovně jsem donucen používat ostružinu, což je z pohledu běžného uživatele naprosté utrpení a jsem rád, že to už v podstatě zabalila (tj asi mě čeká služební droid). A jak píše Googlit, také jsem vyfasoval služební OIII, ale soužití s ní je pohodička ;-)
V pohode. Ja ostruzinu drzim kvuli klasicke klabosnici (tlacitkove).
Technicky nic proti Skode, ( kdyz v nasem fleetu tvori 80 % vozoveho parku) designove jsem z novr zklaman. Ale to je moje vec.
Ohledně ostružiny, mám Blend = křáp. Ohledně OIII mám naštěstí před FL verzi, takže v pohodě, 2 roky a 85tis. km bez problémů. Jen beru plyn/benzin a jezdím na servisky ;-)
Tak sluší se Škodě k prodejům Octávií v Evropě pogratulovat.Dobrá práce o tom žádná.Ale.
Je zde jedno ale.Dle prohlášení managerů měla být Octávia v první desítce nejprodávanějších modelů celosvětově (možná mě opravíte,že dvacítce,je to možné) a celosvětově má Octavia pokles z 25 na28 pozici -9.3% o 20000ks méně.
[odkaz]
Tak uvidíme do konce roku.
To je podle mě nějaký šum. Octa je právě tak akorát dlouhodobě v evropský 10, nekdy třeba 8... světová není realistická bez rozšíření do us minimálně... v horizontu 10 let... ale proti nástupu suv.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Na evropském trhu je pro celková čísla rozhodující velikost domácího trhu. Pro výrobce s desetimilionovým domácím trhem, je první desítka prostě úspěch, nemluvě o octavii samotné, kterou porazil jen prodejní fenomén golf a o třídu menší clio.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
To zní fakt pěkně = škoda že ta báje nemá až tak moc společnýho s realitou
Škodovka je Golf s kufrem a tak je vnímaná. Kdyby to byla malá samostatná značka z desetimilionovýho trhu nebyla by ani zlomkem tam kde je = nejspíš by už spíš zkrachovala
Protože je vnímaná jako to co je = je tam kde je :-)
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
No a kolik existuje malých "lokálních" značek, respektive výrobců automobilů nabízejících auta převážně nižší střední třídy s porovnatelnýma prodejema?
Nechci se nějak moc oktávky zastávat, ale úspěch to je.
Škodovce se evidentně daří oslovit zákazníky, kteří upřednostní trochu obraný auto oproti VW za podstatně lepší peníze. Tím mám na mysli Oktávku a Superba, kde oba vychází podstatně levnějc než Golf nebo Passat.
Nedávno jsme do rodiny objednávali Golfa (1,4TSI DSG, trochu dovybavenej highline) a do firmy Kodiaqa (1,4TSI manuál 4x4, střední výbava a pár drobností) a ty auta vyšly cenově téměř nastejno.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
A jax na to přišel?
Golf s 1.4 a manuálem... jediná použitelná motorizace... v kombíku, vybavená tak akorát má
i vyšla ceníkově 575.000,-.
Srovnatelná Oktávka 635.000,- Kč.
Když už bych musel koncern.. a mohl si vybírat... tak je ten Golf lepší volba.
Ale jak tady jeden píše, i když často jazykem neomaleným... Oktávka se nekupuje, Oktávka se fasuje... takže bez výběru.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Když jsem konfiguroval na jaře Supa tak vycházel o 100tis. levnějc (206kW, větraný sedačky, velká navi a tak) a teď koukám dali na Passata taky slevu na set multimédií, takže rozdíl jsou sotva desetitisíce a u Golfu je to taky tak. A u Kodiaqu a Tiguanu Allspace je to kolem 50 tis. Kč.
Takže díky za upřesnění, rozdíly jsou minimální.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
No nevím, cenové srovnání head to head Passat vs. Superb je hodně vyrovnané... v našem případě teď vyšel o pár stovek měsíčně levněji Passat (+-stejná výbava, slabší nafta, manuál, operák 3x40tkm)... což mě trošku štve, radši bych Superba :-)
Důvod - při srovnatelné ceně vyšší sleva při odběru dvou aut.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Jenže škodovka není lokální malá automobilka ale je součástí obrovského koncernu. Malá lokální automobilka je třeba Subaru a koukni na její prodeje nebo Suzuki... To jsou malý samostatný automobilky který dokážou vyrábět (ne montovat) auta pro celý svět a daří se jim dobře. Škodovka je prostě levnej vw a tak to lidi berou dostaneš víceméně to stejný ale za min peněz... Nedokážu si představit že si někdo myslí že škoda je lepší než vw to nejde ji může se někomu víc líbit to klidně ale jak píšu je to to samé v bledě modrým...
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Tak Subaru je taky součást velkého koncernu, jen ten koncern není automobilka. A přesvědčení, že vyrábí nějak lepší auta, pro mě osobně dneska neplatí.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Ano je součástí koncernu pro který dřív byla výroba aut okrajová záležitost. Pro mě to jsou rozhodně lepší auta ale chápu že ne pro všechny to je mi jasný ale když to porovnám se škodovku tak ta má jistou výhodu v tom ze pracuje s nějakou platformou a technikou kterou jí někdo dodá. Jo úspěch to je rozhodně ale zase tak pyšní na to být nemusíme :-)
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Jasně, to je výhoda. Škodovka díky tomu muže nabídnout i techniku, jejíž vývoj by jinak nebyl rentabilní, případně ji nabízet levněji. Takový Levorg je omezený na jedinou verzi.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Hm, a citroen je peugeot s jiným volantem... která automobilka není součástí nějakého koncernu? V Evropě budeš hledat těžko. Octavie je svébytný model, postupně si s každou generací buduje postavení, evidentně jí to jde dobře, ve třetí gen. je to celoevropsky prodejně velmi úspěšné auto, a nahlíženo prismatem velikosti domácího trhu, je úspěch o to větší. Ten čecháčkovský psychický problém s úspěchem něčeho domácího je pro tebe bohužel typický.
P.S. Pozor na tu premisu o octavii coby golfu s kufrem. To by znamenalo, po sečtení prodejů golfu a octavie, že VW doslova drtí konkurenci. Tvoje další noční můra, tak opatrně. >:D
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Nojo = Dacia by se taky tak dobře neprodávala kdyby nebyla součástí = o tom žádná ;-)
Já su čech jak poleno = a vim že škodovka neni česká. A nemám rád VW = ale privatizaci Škodovky považuju za příkladnou :yes::yes:
Tak dohromady se celý roky dával Golf a Jetta a Bora = takže.. :-)
Moje noční můra sou komunisti a vůbec levicově smýšlející ekonomický patlalové v čele státu = jestli si nějakej moula koupí spíš VW nebo Rendlíka = to je dokud si já můžu vybírat trochu jedno
Mrzí mě že většina lidí nakupuje v Lidlu = já bych spíš upřednostnil kdyby v Praze nezkrachoval Meinl [odkaz] to fakt zamrzí = auto můžeš kdyžtak koupit i v zahraničí a jednou za čas tam de zajet i na servis. S jídlem je to horší ;-)
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Vlastenec by musel nakupovat na farmářských trzích.
Lidl není o nic horší, než ostatní řetězce. Dají se tam koupit dobrý potraviny.
Byly doby, kdy jsme je (doma) bojkotovali kvůli kácení stromů, ale to už je dávno.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Tak...prvni vyznamna zmena - manzelka, druha deti... nasleduje naprosty chaos ve vsech prioritach a predevsim... prestanes byt nerd, protoze jinak umres hladem ;-)
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Škodovka je v Německu vnímaná jako domácí značka. I tak je to dlouhodobé desáté místo velkým úspěchem. Je to možné i tím, že nikdo jiný v této třídě nenabízí liftback.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
To neni o bohužel = prostě jí vnímaj jaká je ;-)
A německá firma značka to prostě dneska je = zaplatili 40 miliard a okamžitě dalších 80 miliard investovali aby z ní to co dneska je udělali. Povedlo se
Kdyby byla česká a nikdo jí nekoupil = zkrachovala by
Viz Dacie pozvednout východoevropskou značku uměj i frantíci = ale zrovna Škodovka je v Německu vnímaná jako verze VW. Proč tvrdíš opak?
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Nevím, že by tebou zmiňované značky měly německého brášku od kterého by se lišily jen nižší cenou a trochu jinou kastlou. Škodovka je prostě brána jako VW a podle mě se za to ani nestydí. Stejně jako VW pro jižní trhy - SEAT.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Ja na to, ze se mi libi poradi noveho Tiguanu. To je super pocin z koncernoveho portfolia ( myslim Tiguan ). Pokud bych jednoho dne musel mit tzv. SUV, byl by Tiguan nejzhavejsim kandidatem.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Aha... ne, myslím za celý rok, to je ta pravá statistika, 1-8 je jen průběžné pořadí.
Golf je jasně #1, tam není o čem, i když prý... ne, prostě #1 :-)
Octavia a Astra jsou dvojka a trojka, podle focus2move je 1-6 Octa vpředu, podle carsalesbase ztrácí ale dotahuje, tam to bude zajímavé.
Focus ztrácí už relativně dost, jeho šance na bednu jsou letos už asi pryč, hlavně dle carsalesbase... ale #4 má snad jisté, což je konec konců úplně stejná situace jako ve střední třídě.
No a pak je Megane a 308, to je skoro jistě #5 a #6, jen není jisté, v jakém pořadí.
Teoreticky by se mohl dotáhnout Leon, hlavně dle focus2move neztrácí tolik... ale nemyslím, že se to stane.
PS: zdravím Hama s jeho přesvědčením, že jedno z Francouzů letos i30 dá... skoro to vypadá, že bych mohl sázet, jestli to dá Ceed a i30 dohromady.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
Jo, tohle Korci nedávají a evidentně už nedají, asi moc rychle opustili cenovou parketu low-costu a za běžné ceny nižší střední jim to v Evropě nikdo nebaští. Pošli mi do SZ adresu, už jí jdu zabalit.
Re: Takže Rencek se prodává líp než Škodovka. Co vy na to, o
To jsi ještě vyvázl dobře. Ty jsi sice prohrál slušnou láhev ale Provocateur má dodneška ty Fiesty na dvoře a všude po okolí. Prostě Pyrrhovo vítězství. >:-[];-)
"Výfuk (i30 N): Výfuková soustava je speciálně navržená pro co nejmenší zpětný tlak a tedy i rychlý odvod spalin. To pomáhá minimalizovat prodlevu turbodmychadla. Nechybí ani klapky, takže řidič má možnost nastavit intenzitu zvuku. Zároveň byl použit i umělý přívod zvuku do kabiny - za nás tedy bohužel."
hnusnejch rohliku se taky prodava vic nez tech dobrejch. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje a to plati i po evrope. evropa je proste v pr*deli. budou psat mistni redakcni pisalci opevne ody az se dostane na treti misto dacia?
No, souboj o medaile v mainstreamové kompaktní třídě bude letos ještě hodně napínavá záležitost. Když vezmeme jako zdroj Jato, tak má Astra z prvního pololetí relativně slušný náskok, na měsíční ztrátu 3tks měsíčně by to ale nestačilo.
PS: samozřejmě myslím medaili stříbrnou a bronzovou :-)
Jsem zvědavý co v příštím roce udělá se statistikou Subaru. Její nová Impreza a XV míří na největší bod s největším potenciálem. Pohon 4x4 benzín je nedostatkové zboží v nižší střední třídě a u crossoverů. Vitara a scross ztrácejí bohužel kvalitou vnitřku (velikostí konkurují spíše Capturu a 2008) a na Atecu v kombinaci 1.4 tsi awd je čekací doba 20 měsíců. Octavia a Leon mají u 1.8 tsi čekací dobu 9 měsíců.
20 se mi nezdá, ale nevím. Každopádně... za pololetí byla Ateca prý v registracích nad plánem, i když je těžké říct, jestli i v absolutních číslech, nebo jen v podílu... a jestli je stejně chápána třída:
The Seat Ateca consolidates its 8th place, taking 5,7% of the segment, which is above the brand’s own projections of about 5%.
[odkaz]
Taky jsem koukal, jak opařený. V konfiguraci 4x4 benzín je volná kvóta až květen 2019. Kdybych chtěl naftu, tak možná prosinec 2018.
Proto není Karoq v této kombinaci možno ani objednat.
Tak nebude asi čekací lhůtou, ale spíš tím, že tuto kombinaci ještě nevyrábějí. Nechápu, proč ji nabízejí. Asi proto, aby nějaký novinář mohl napsat, co všechno jde objednat. Pestrá a široká koncernová motorová paleta v praxi.
Nechal jsem si udělat nabídku a po zadání přišlo orientační datum výroby v květnu 2019.
Bohužel je to tak. Většina skladovek jsou buď předobjednávky nebo dorazivší kusy lidí, kteří to vzdali.
Další důvod proč Octavii nechci i kdyby byla ze zlata. Každý třetí bambula kterého bych potkal by měl stejné auto jako já. Ještě by to chtělo šedivé uniformy co před lety nosili všichni v Číně. Jo, stádečko je stádečko.