Novinky
Petrko
1
maximalka u Escortu. 225kW. >😁
Přejít do diskuze
makaX69
Ale u "křídel" je také důležitý profil a hlavně umístění. :-! Jedna věc je snižovat vztlak/přidat přítlak a druhá zlepšovat aerodinamiku..
_MT_
U těchto karoserií jde spíš o omezování vztlaku, který přirozeně produkují. Ovlivňuje tedy proudění vzduchu v oblasti zadního skla. Nemluvě o tom, že úhel náběhu se bere vůči proudu vzduchu a ten v téhle oblasti neproudí horizontálně. Alespoň bez křídla. Křídlo tohle právě ovlivní.
praděda7
Taky jsem si myslel jaké to mám křídlo na ITR, ale v porovnání s výše jmenovanými to byla jen slabá vodička... 😉
_Teddy_
Zalezi aj na profile. Kridlo moze mat kludne "AoA" rovny nula, a stale generuje pritlak (pripadne vztlak, ak ho otocis).
3_diamanty
z konca 90 rokov mala tiez slusne kridlo... na svoju dobu to nebolo sice mozno nic vynimocne ( navyse slo o kupe ) ale dnes ozaj sa taketo nieco uz nenosi ani na ovela silnejsich sportiakoch ...
maxi!
mas pravdu!
zial nie kazda firma montovala aerokity v snahe zlepsit cas na okruhu a skor sa jednalo o zaradenie vozidla do kategorie Sport :-!
Cest zopar vynimkam.
zial nie kazda firma montovala aerokity v snahe zlepsit cas na okruhu a skor sa jednalo o zaradenie vozidla do kategorie Sport :-!
Cest zopar vynimkam.
Karlll
Když už jsme u křídla (protože tohle je opravdu KŘÍDLO a ne nějaký obyčejný spoiler), zmiňme, že je tenčí, a tedy i lehčí, než u předchůdce. Právě tento funkční prvek využívající zkušenosti Hondy z okruhového šampionátu WTCC má hlavní podíl na tom, že Civic Type R podle měření konstruktérů vykazuje vyšší přítlak než konkurence. Pomocí úprav chtěla automobilka dosáhnout hlavně vyšší stability ve vysoké rychlosti, což se opravdu povedlo. Auto sedí jako přibité.
Aerodynamické úpravy posouvají auto směrem k závodním speciálům, což je pro modely Type R typické a žádoucí. CTR X šel v této oblasti doposud nejdál. Je jediným hot-hatchem na trhu, jemuž se povedlo eliminovat vztlak a vytváří přítlak. Ten je ještě větší, než v případě CTR 9G. Hlavními činiteli je přední lip, křidélka před předními a zadními koly, difuzor a křídlo. „Hřeben“ na odtrhové hraně střechy (vortex generators) pomáhá usměrňovat vzduch, proudící k zadnímu křídlu.
Aerodynamické úpravy posouvají auto směrem k závodním speciálům, což je pro modely Type R typické a žádoucí. CTR X šel v této oblasti doposud nejdál. Je jediným hot-hatchem na trhu, jemuž se povedlo eliminovat vztlak a vytváří přítlak. Ten je ještě větší, než v případě CTR 9G. Hlavními činiteli je přední lip, křidélka před předními a zadními koly, difuzor a křídlo. „Hřeben“ na odtrhové hraně střechy (vortex generators) pomáhá usměrňovat vzduch, proudící k zadnímu křídlu.
maxi!
mne sa pacilo riesenie, ako napriklad bolo na Turbe - vysuvne krydlo podla rychlosti vozidla sa menila hodnota pritlaku. Neskor som este mal nejake auta s takymto rieseniem ( Audi napriklad) ale chapem aj to, ze pri extremnejsom rieseni je nutne zapracovat na riadnom pritlaku. :-!
cjoctavian
To kridlo na Subaru WRX ma tak nepatrny sklon (angle of attack), ze si zacinam mysliet, ze ide len o prazdnu show ako v pripade najnovsieho Civicu Type R >😒]