Osemnásť rokov bol Jaguar v chove Američanov. Kupovali ho chorého, ale s presvedčením, že poznajú liek. Keď ho však v roku 2008 predávali, choroba už trápila nielen Jaguar, ale i jeho majiteľa.
Nejdriv bych chtel podekovat Markovi za super clanek ;-):yes::yes:
A ted k Jaguaru. Moc se tesim na tu novou generaci XJ. Jestli se ponese ve stejnem duchu jako XF, tak to bude parada. Mne osobne se XF opravdu moc libi. Hlavne pohled z boku a zezadu je uchvatny, zepredu jen o malo horsi. A interier je opravdu perfektni. Libi se mi na nem, ze je takovy hodne osobity. Myslim si, ze je dobre, ze se Jaguar konecne vzdava tech tradicionalistickych tvaru a prichazi s moderni a svezi vizazi(ne ze by se mi klasicke tvary Jagu nelibily, to ne, ale uz to chce nove napady). Tradicionalistum se to mozna libit nebude, ale podle me to oslovi rozhodne vetsi skupinu lidi a to Jaguar rozhodne potrebuje. Takze preju hodne stesti a at nas Jag prekvapuje novymi a novymi krasnymi modely .
súhlas, super článok..len neviem čo majú všetci proti S a X-typu..sú to krásne klasicky tvarované autá za rozumnú cenu..XF nie je zlý ale už nepôsobí ako pravý jaguar..
Ano, S a X-type su velmi pekne auta, ale uz trosku stare a ztracaju na konkurenciu. Skoda, ze X-type nedostane nastpucu :-( . Hm, ale co je to pravy Jaguar? Ak ti ide o design, tak to potom nechapem, pretoze design Jaguaru, ako aj kazdej inej znacky, sa vyvija. Jaguary pred 50 rokmi vyzerali inak, pred 30 tiez inak, nikde neni pisane, ze Jaguary musia vyzerat tak, ako vyzeraly tie v minulom desatroci. XF je podla mna typicky Jaguar modernej doby. :-)
Prosim...jaguar je aj pre mna velmi osobna "zalezitost". Snad to bude citit aj v dalsom clanku ;-)
A je dobre, ze sa Jaguar vybral cestou modernych aut...klasika je sice klasika: ale kazdy pribeh raz zacina a raz konci...
Marko musim sa ti podakovat za tento clanok fakt zaujimavy, je mi to celkom blizko lebo robim pre tuto dvojicu a ich auta ma fascinuju, nove XF je fakt nehorazne nadherne auto a ten interiet fakt super, a XJ by mala zostat podla mna taka aka je, je to sen vacsiny ludi ze ked dospeju, budu sa prevazat v XJ-Rku alebo XJ8-L, a tie tvary mi jednoducho na takuto limuzinu fakt seknu. Este raz diky a nemas alebo si uz nenapisal nieco o LR a Volve ? lebo tito traja su ta moja trojica chlebodarcov :-);-) >:D
LR a Volvo som pisal v prvej serii clankov o buducnosti znaciek. Da sa to najst cez vyhladavanie... LR ale hladat snad uz ani nemusis...cca. za 2 tyzdne tu bude aktualizacia tohto clanku...
Marko opět dech beroucí článek :yes:
Doufejme, že TATA budeme mít dostatek sil, aby Jag a LR dostalo zpět tam kam patří, to jest na výslunní! Nevím jak Vám drazí kolegové, ale pro mne Jag patří k jednomu z vrcholů pomyslného n-úhelníku automobilového světa (další jsou BMW, Mercedes-Benz, Rolls Royce, Bentley, Alfa Romeo, Maseratti, Aston Martin, Porsche a Ferrari) bez nichž si to nedokážu představit. ;-\
Tak moje srdce by za Audi nezaplakalo stejně jako za Lexem, Infinity a (Lonesi teď to dál nečti) za jakoukoliv americkou značkou. Pro mne znamená Audi jen jedno auto a to je sakra málo. [odkaz]
;-)
Ako som napisal: TATA to musi zvladnut. Ak nie, bude to mat pre nich zle nasledky (a nielen pre nich, aj indicki priemyselnici nebudu pozivat vaznost). Ford, aj ktokolvek zo zapadneho sveta, Japonska, Koreje sa moze pohybovat kdekolvek medzi uspechom a neuspechom. Pre Tatu su teraz v hre len obe krajne polohy...
A ano. Jaguar je jednym z klenotov europskej automobilovej kultury. A tym padom aj svetovej :-)
Myslím, že TATA to dá. S Fiat group v zádech + dobře vybranými dodavateli technologií má velkou naději. Samozřejmě by mohl přetáhnout marketingové oddělení VW group, protože ti prodají i vydýchaný vzduch >:-[]
P.S.: snad něco udělají s AMT, protože moc lichotek na ně slyšet není ;-\
AMT - ja ich nepoznam, ale ona je podpora tak malych trhov ako je CR (a je to vidiet aj v SR u TOP Auto, ktore tiez nie je nejak zvlast aktivne v marketingu)od automobilky velmi slaba. Ak nechas takuto firmu starat sa samu, potom je jasne, ze ta firma si s portfoliom ako boli X-type, S-type , XJ a XK zaraba na malom trhu dost tazko na vlastny chod a nie to este na dalsie veci, ktore by na trhu mali znacku rozvijat.
Otazkou ale tiez je, ci v tej firme sedia ludia, ktori "dychaju pre Jaguar", alebo len "dychaju pre plat na konci mesiaca", so sebauspokojenim typu -"ja predavam Jaguar!" Ale to uz si musi prebrat kazdy sam ci ma na to aj inu "vybavu" ako financnu, robit to co robi...
Wow...Diky za nekonecny priliv informaci Marko. Jaguar je aristokrat mezi automobily. Byl jsem prijemne prekvapen novym XF. Kvalita, pohodli by v teto tride mela byt samozrejmosti. Zde je vsak citit pycha a vznesenost. Ta se u nemecke konkurence ani pocitit neda. Interier jiz lepe navrhnout nejde. Osmivalec v XF je kapitola sama o sobe. Jednim slovem vynikajici. XF si me dostal jednou jedinou jizdou, to se casto nestava. A to ticho, pri jizde velice uklidnujici.
Doufejme, ze TATA povede Jaguar tim jedinym smerem, ktery si tato znacka s "nosankem nahoru" zaslouzi. NAHORU.
Zavidim, tez bych se projel :-) A jak je na tom XF s jizdnimi vlasnostmi? Jinak souhlasim, XF je podle me moc pekny vuz, ja ho sice jeste ani nevidel nazivo, ale uz z obrazku si me ziskal jak exterierem, tak interierem. Podle me se Jaguar vydal s XF spravnym smerem :yes:
XF jede vyborne. Presne tak, jak od Jaguaru ocekavas. Velice pohodlne a pritom zvladne i drsnejsi zachazeni. U XF hraje image velkou roli. Hlavne proto, ze image ma na rozdavani. S tou mu konkuruje pouze nemecka dvojka BMW/MB. Ty ale XF absolutne valcuje designem interieru a pouzitymi materialy. Dobrym prikladem je drevo pouzite v interieru. Zde ani S-Klasse nevypada tak dobre. Silna slova? Pravem!
Pohodlim a interierem urcite. Motoricky V8 take. Sportovni jizdou nevim, na okruhu jsem s Jaguarem nikdy nebyl. Pri me jizde mi jizdni vlastnosti XF pripadaji optimalni.
No. Je toho dost, ale zas každý asi ví co by chtěl. Horší, když ho pak reálná zkušenost nepřesvědčí, to se pak vybírá blbě. Vpodstatě je 5 kandidátů. To zas není tolik. German 3 + Jag a Lex.
No jo, jenze vyber mezi temito 5 neni zadna sranda. Pokud tedy nemas mezi temito kandidaty proste jednu znacku jako srdcovku, to se pak vybira snadno >:D
A jo, promin, nedoslo mi to. No jo, ale na druhou stranu, clovek si nejakou znacku neoblibi jen kvuli hezkemu znacku. Musi te necim zaujmout - designem, interiery, motorem. Pripadne, kdyz si to zkusis, tak jizdou, motory. Takze by te teoreticky ten tvuj favorit sklamat nemel, navic kdyz jsou to tak kvalitni vozy vsechno, ale stat se muze. To pak je asi fakt dost tezky :-!
No já favorita v týhle skupině nemám. Bohužel. Jag je určitě krásnej, ale já si zatím na nový design direction nezvykl, takže si řeknu, hmm hezký auto, ale automaticky v tom nevidím Jaguar. Mergl je starej a moc fádní, připomíná mi prostě hotelovou dopravu, pětka mě zvlášť nebere, A6 je hodně rozšířená (což je u mě -), Lexus je moc sportovní, ale jiným způsobem než 5er. No a ještě je tu CTS, to je individualistický, ale taky dost specifický a mě zrovna 2x nevyhovuje ten "stealth" design. Ale se mnou je to těžký, mě tenhle segment totiž vůbec nevyhovuje. V podstatě se potkává se střední třídou, která mu šlape na paty a stojí ve vrcholnejch verzích stejně a mnohdy nabízí i to, co tihle ne, třeba C5, to je krása, motorizace jsou tedy trochu slabší, ale to se možná změní. Nebo A159, ta je sice trochu ohraná, ale je elegantní. Akorát holt ani s jedním prostě neuděláš díru do světa, protože u nás to nemá jméno, jako 5er a A6. A když luxusní segment, tak to bych se zase koukal po vyšších řadách, protože ty se mi líbí víc.
Tak to u me jasne vitezi A6 (myslim, ze neni o nic rozsirenejsi nez 5 a E-klasse, aspon ja je potkavam vsechny 3 tak ve stejnem poctu). Pak je u me XF - podle me moc povedene auto. Konecne novejsi a svezi Jaguar. K tomu, ze to neni "klasicky" Jaguar jsem se uz vyjadroval nahore. Strucne - podle me to je pravy Jaguar v moderni dobe. MB-E je pro me symbol elegance, ale nijak me nebere. BMW 5 ma velmi zajimavy design, ale take me nechava chladnym (a nejmin se mi u nej libi interier). A Lexus GS - to je take velmi zajimave auto. Navic je to Japonec, takze bue jiste velmi spolehlivy, ale Lexusy si me zatim moc neziskaly.
Máš asi pravdu, že A6 je asi tak stejnej počet co 5er a E. Jenže já mám bohužel pocit, že jí má s odpuštěním každej blbeček. Zvlášť v Praze jich je moc. Audi podle mě dokázalo vytvořit neskutečně univerzální design, což platí pro všechny modely. Ale A6 je tedy echt metro a já mám takovej komplex, že mě štve když mám to samý co milión jinejch, navíc často zrovna v Audinách vídám lidi, co mi nejsou sympatický. Takže proto. MB, to je out. pro mě je E-klasse ztělesněním zajištěnýho penzisty. Možná jí čeká stejnej osud co Jag. BMW 5 by mě brala, ale jen jako "M" >:D a to už jsme trochu jinde. Takže vzato kolem a kolem, kdybych teď musel vybírat, tak XF a nebo, pokud stále je v nabídce, tak S-Type v Rku, to je prostě ultra kočár co má málokdo, není metro a ještě patří k rodu. XF, jak říkám, krásný auto, ale zatím ho neberu jako Jaguar, prostě vidím, ale nějak tam chybí to, co tam bejt mělo. XF vypadá hodně "městsky", ale tím se ztrácí v záplavě ostatních aut. Myslím, že i vím, čím to je. Dám odkaz na video k XJ, kde Ian Callum vysvětluje rozdíly, a které vpodstatě platí i pro XF.
Vis, ze tohle by mi ani nevadilo? Kdybych si mohl vozit pr.el v aute premiove vyssi stredni tridy, tak mi za volantem takove A6 bude dost jedno, jestli jich po ceste potkam desitky dalsich. Ja bych si dokazal dostatecne uzivat tu svoji. ;-) A at si kolemjdouci klidne rikaji, ze jsem tuctovkar a vozim se v aute, kterych je na silnici plno. Hlavne ze oni se vozi ve Fabiich >:D Nevim no, tohle bych ani neresil, mit ty penize na to.
No me je jedno co si ostatní myslí, ale vadí mi, když bych snad měl mít něco společnýho s někým, kdo mi není sympatický. Samozřejmě, to bych si nemhol koupit nikdy nic. Ale u Jaguaru mám aspoň ten krásný pocit, že člověk dává už předem najevo - patřím jinam, a to nemyslím finančně (i když tam samozřejmě v některých modelech taky). Je přece jasný, ten co chce bejt in, koupí A6ku, kdežto XF si pořídí (aspoň k vzhledem k tristní propagaci) takový člověk, co o tom trochu přemýšlel a taky má s větší pravděpodobností vztah k značce. A taky mi je sympatický, že v Jagu často jezdí/jezdili kreativní lidi, z umělecký sféry. Většinou takový ty samostojící. Rozuměj, Gott do S-klasse, Hapka v XJ ;-)
Ano, v tom mas asi pravdu s tim Jagem, ale to bys pak fakt nemohl kupovat nic. Kazdy si totiz o myslime o necem neco jineho. Priklad - libi se mi Fiat Bravo, dejme tomu (coz je ale vlastne pravda, krasne auto, jako ostatne skoro vsechny Fiaty), tak si ho prece koupim, ne? Dejme tomu, ze Fiat je pro me fakt srdcovka. Ale nekdo jiny muze Fiat oznacit za lowend a takhle na prvni pohled me zaradi mezi socky, co si nemuzou koupit Golfa, treba. Jak to napsal nedavno Pierro na jedne diskuzi - musis nasledovat sve srdce a nenechat se ovlivnit. A s tim, ze bys mel mit spolecneho neco s nekym, kdo ti neni sympaticky, tak to je jak rikas, to by sis taky nemohl koupit nikdy nic. S lidmi, ktere nemame radi, toho mame vetsinou praveze dost spolecneho. Aspon nekdy to tak byva urcite.
Souhlas. Abych to vysvětlil, tak bych se tu musel rozepsat o sobě a na to je internet příliš anonymní místo. ;-) A jinak mi za slovíčkem samostojící vypadlo slovíčko desperáti. :-) Jinak Hapka míval sv. modré XJ.
Jo? Petr Hapka predpokladam. Kdysi davno, mi mohlo byt tak 8 let, tata mi donesl jeden automagazin, ve kterem byl seznam s obrazky, motorizacemi a popisem strasne spousty aut. Dokonce i takove Morgany a Gordony tam byly. A tam jsem si tenkrat nasel XJ a moc se mi zalibila. Tenrakt to patrilo k mym vysnenym autum (spolu s modely Audi samozrejme). Ale dnes uz by XJ podle me potrebovala nastupce a je dobre, ze uz se pripravuje. Mam rad sice ten tradicni design, ktery je na Xj uplatnen, ale pusobi na me dnes uz trochu veteransky. A ten interier uz taky nevypada zrovna nejmoderneji (i kdyz jsem v tom samozrejme nikdy nesedel, tak z fotek docela znam). Jaguary u me behem tech dalsich let upadly v zapomneni, ale porad se mi libily. Ted ale zacina (doufejme) velka obnova Jaguaru a XF ve mne zase vzbudila zajem o Jaguar.
Jo, Petr Hapka. Jinak XJ vypadá stále dobře. Ano, už tě nepřekvapí, na druhou stranu, ten tvar je natolik povedený, že ho prostě stačilo jen upravovat. Nese si, i když současná generaco o něco míň, tu britskost. A jestli to nová XJ ztratí, tak to bude špatně. Nemusí to být stejný auto, ale ten pocit musí být podobný. A to bude sakra, sakra těžký nakreslit. Myslím, že na to by si měl Callum přizvat Bangla a Fiskera a to nekecám, protože si neumím představit, že tohle dokáže dát dohromady jeden, byť talentovaný člověk. Tam by bylo třeba pohledu více mozků, více názorů, které by se vzájemně ovlivňovali. Vůbec Jaguar v podání Chrise Bangla by mě neskutečně zajímal.
No nevim, nechtel bych videt u Jaguaru to, co udelal Bangle u BMW. To by podle me opravdu znicilo jaokukoliv aristokracii Jaguaru. No tezke to bude, ale pujde hlavne o zvyk. Lidi maji ted prilis zazite ty tvary Jauguaru poslednich 10 let, takze se jim ted nove tvary tezko stravuji. Podle me si XF zachoval veskerou Jagovskou aristokracii. Jen proste ho oblekli do moderniho kabatu. A doufam, ze XJ se ponese v podobnem duchu. Casem si na ty tvary podle me lide zvyknou a nikdo nebude tvrdit, ze to neni pravy Jaguar. Aspon ja si to myslim.
Automobily v teto tride jsou cenou jiz tak vysoko, ze osobne za ni vyzaduji neco vice nez uniformitu Audi. Jeho design je natolik jednolity, ze A6,8 absolutne ztraci vyjimecnost diky podobe s A3,4,5.
BMW5 je vynikajici automobil, vadi mi ale syndrom prilis malych kol dany designem.
E-Klasse ceka na novou generaci. Zde bych navsevu v showroomu uplne vynechal. Stari je videt na kazdem detailu a vadi mi pouzite materialy (drevo) a jejich vzhled v interieru.
XF jsem velice prijemne prekvapen, v mem zebricku se stavi hned vedle Lexuse, urcite pred nemeckou dvojku BMW/MB.
No me uniformita Audi nijak nevadi, aspon vim, ze cekat muzu vzdy dustojne a elegantni auto. Coz treba podle me neplati u BMW, protoze oni udelaji moc peknou novou BMW 7, ale to, co provedli s jiz tak ne moc povedenou 3(podle me, nekomu se mozna libi), tak to je podle me dost otresne. Ten facelift se podle me seredne nepovedl. Tim se nechci dotknout BMW ani jeho fanousku, ale tohle me v posledni dobe snad nejvic zklamalo.
Osobne radim image Audi o kousek niz nez MB/BMW/Jaguar/Lexus. Do vyberu automobilu v teto tride bych A6 nezaradil. Nesnazim se tvorit zadne podskupiny, jako nekdo, jde pouze o pocit z automobilu. Po projeti s XF a srovnani interieru se tento rozdil jeste prohloubil.
No podle me Audi na MB/BMW/Jaguar ztraci jen trochu mene bohatsi historii. Tim nechci rict, ze by historie Audi (jiz od pocatku 20.st.) nebyla zajimava a pestra, delal jsem o tom referat do Nemciny, takze jsem se toho spoustu dozvedel >:D Ale ti 3 jsou v tomto ohledu na tom asi trosicku lip. Lexus ale zde nemuze konkurovat, jelikoz byl zalozen az 1989. A sportovni uspechy, zde se Lexus taky moc nechyta, to Audi/BMW/MB/Jaguar jsou jine kafe. Ale toto zase u me nehraje moc velkou roli. Kdyz prede mnou nekdo vyslovi nazev 1 z techto 5 znacek, napadne me okamzite luxusni auto. Neresim, jestli je od te, nebo te znacky. Spickove materialy, spickovy komfort,spickove zpracovani, ... Proste luxusni auto. Takze u me jsou na tom s image MB/BMW/Audi/Jaguar stejne. Lexus je u me trosku niz, ale fakt jen o kousicek. Ale nejoblibenejsi je u me proste Audi, jiz od mala. Proste jsem si tuto znacku zamiloval. No ale to je jen muj pohled, kazdy mame jiny. ;-)
to nebude jeho modely, to bude jeho dealerskou/servisni siti... jeho modely cenove konkurujou nemeckym znackam ale ceny za servis a ND naprosto neodpovidaj zancce, troufam si tvrdit ze tak drahej servis maji snad jen porsche (o lambo apod raci nemluvim)
Neviem presne aku cenovu politiku ma Jaguar v servisoch, ale fakt je ten, ze (aspon v nasich koncinach) su importerske a predajne spolocnosti velmi slabe. Lenze oni mozu pracovat len s peniazmi, ktore zarobia. A s povodnym portfoliom modelov ich asi moc nezarobili (takze je mozne, ze chod firmy museli a musia "hasit" cenami v servise, skratnim marketingovych vydavkov, atd...). Nehovoriac uz o tom, ze podpora z Coventry je viditelne velmi, velmi chaba... (lenze tam je ten isty problem, len o uroven vyssie). Proste, je to taky zacarovany kruh...do ktoreho ak niekto nenaleje peniaze v istom bode (bodoch)...tak si bude Jaguar nahanat vlastny chvost donekonecna.
proc se to nemuze servisovat v servisech FORD? vzdyt jde o prd, auto ac mercedes nebo skoda je vlastne jednoducha vec... btw. Jag servis v praze: 2500 Kc/hod. dobu prace umele prodluzujou, ceny dilu predrazeny... co si o tom myslet? proc vyrobce nestanovi presne cenu pro kenkretni servisni ukon
Skoro infarktový čtení... :-):yes: Zajímalo by mě, proč tehdy odtroubili F-Type. Tedy důvodem jsou asi peníze, ale kdesi jsem četl snad i o potížích s uvedením sériové podoby. Vůz má krásný základní tvar, ale ty detaily jako zrcátka jsou strašně náročný.
Sorry, upravoval jsem původní příspěvek. Jestli se Ratanovi podaří přijít s novým roadsterem, tak to mu budeme muset vyseknout hlubokou poklonu. Taky by mě zajímalo, co pro nás Ian Callum připraví. I R-Coupe bylo ve své době naprosto úchvatné (to je Imho i dnes), a třeba takový Bentley GT vedle něj vypadá jako chudší příbuzný. Škoda, že Ford nedal zelenou ani tomuhle skvostu. Myslím, že v US by šlo dobře na odbyt, ale tou dobou by to byla konkurence pro AM, tak to asi nechali bejt. Já jsem rád, že je Jaguar v nových rukou, protože to určitě není horší majitel než FMC a navíc není svázaný tolika "lasy", ať už v podobě portofolia značek nebo pravděpodobně i vnitřními osobními třenicemi.
...asi srdcovka tento Jaguar, ze? Tvoju zalubu v autach Made in England je aj vdaka poslednemu clanku o Astonoch poznat. ;-) Po vsetkych tych Boltoch, Pheplpsoch a.i. je takyto clanok balzam na dusu. Vdaka.
Ten 5.0 V8 bude nahrada za sucasny 4.2 alebo ho len doplni?
Nejsem znalý, ale troufám si tvrdit, že 5.0 doplní. Přeci jen 4.2 je taková dnes už tradiční motorizace a myslím, že Jaguar má už i tak omezený portfolio motorů, že ho hned tak nevyřadí. Aspoň do vývoje nové generace motorů, kterou spíš nakoupí. V dohledný budoucnosti si tento motor ještě podrží.
...a ja mam rad vsetky auta, ale anglicke su...no ta srdcovka. :-)
Ten 5,0 V8 bol povodne zamyslany pre superverziu XK - pravdepodobne ako odvodenina z 4,2. Ako to ale vyzera s projektom vyroby takehoto XK po prevzati novym majitelom, to neviem. :-(
Ja som prevazne na ameriku a na kamaratov z mnichova, a volvo, land rover a jag som asi ani tak nevnimal ale ked som pre nich zacal pracovat, tak sa nejako stali mojimi dalsimi srdcovkami, nehovoriac o range roveri sport a jaguar xf a xj, tie stroje fkat stoja za tie paniaze za ktore sa ponukaju a urcite by som sa zane nehambil ;-)
Ad Jaguar. Všimněte si také, že Jaguar je jediná značka, která má GT značně odlišené od sedanů. To u BMW, MB ani Audi nedostanete. Doufám, že XJ nebude v přední části sjednocené s XF. To by byla zásadní chyba. A taky doufám, že naprosto famózní XK bude i v příští generaci reminiscencí na E-type atd. a ne jen odvarem z designu sedanů. Grace, space, race a dobrou noc. :)x
8-s ...jednu vec, ktoru tam vidiet ja obdivujem. Ze niekto dokaze len takto z voleja naskicovat (nehovociac uz o detialoch) myslienku, ako by malo auto vyzerat... ja mam v hlave tolko aut, ktorych charakteristiky by som chcel nacrtnut, ale niekde medzi mozgom a rukou mi nieco chyba... :-(
No, tak vidis...pre mna je aj ta bieda nedosiahnutelnou vyskou (aj ked myslim, ze ked na kapote auta len tak z pakruky skicuje pre PR film a asi sa nijak nesnazi, tak to nie je az tak zle)
To samozrejme nie...u mna je to len profesionalna deformacia.
Ale nema sa hanbit, taky Philippe Starck alebo Frank O. Gehry su na tom podla mna este horsie. U tychto panov ide predsa len o to co maju v hlavach.
No jo, ale právě o to u designera jde ne? Aby tu svoji myšlenku uměl zhmotnit, nebo aspoň vyjádřit tak, aby ho ostatní pochopili. Domnívám se, že je spousta lidí, co mají dobré myšlenky, ale protože je neumí převést, tak odejdou společně s nimi.
Ale ano...ved ja preto nikoho z nich nehanim. Aby si bol vynikajuci designer, architekt atd., nemusis nutne vediet perfektne skicovat. Na to je potom cela armada zrucnych kreslicov, 3D dizajnerov a projektantov. Dolezita je myslienka.
Defacto tvrdime obaja to same.
Pro mě je Jimmy Page více než dostatečný důvod proč nekoukat na neustále dokola kroužící skupinu víceméně stejných aut, kde se vpodstatě nic moc neděje.
Ale tak samozřejmě, že moment to byl úžasnej. Jen prostě číňan neumí ocenit zvuk Les Paula, ta Leona byla slyšet docela dobře. Předpokládal jsem, že do televize jde zvuk kytary přímo, ne z mikrofonů.
No asi jde přímo, ale je kvůli atmosféře a reakcí lidí míchanej hodně s těma ruchama... No a ten Les... podívej se na ten odposlech... kdyby to nebyl Jimmy, tak by tam kdejakej amatér umřel. Doufám, že si dovedeš představit v tom bordelu z toho vyloudit nějakej zvuk, bez komunikace a zpětný vazby kytary s reprákem a když je u mixu nějakej "rákosák" >:D
No naštěstí Whole.. není až tak náročná (pro něj), myslím, že by jí dokázal dát i poslepu. Jinak ten odposlech si myslím starý pán poladil sám, vždyť do toho dělá už přes 40 let.
Ale občas si takovýhle perly rád poslechnu, většinou jsou to kapely co mají jen jeden takovýhle "hit". Je to dost chytlavý, už si to pobrukuju tři dny. Pamatuješ třeba na Modus? Sklíčka dotykov? To je taky bezva písnička, i když je to taková ta oficiální produkce z 80.let.
B52? Jestli máš na mysli The B-52's, tak ty mám docela rád. Nutný je se do toho ponořit a kravit s nima, jako v Love Shack (asi jejich nejznámější). Ono koneckonců u nás bude i dost známá Roam díky reklamě na roaming jednoho z operátorů. Takže B-52's bych za takový one hit wonders nepovažoval. Na Devo jsem narazil jen díky tomuhle klipu na VH1. Sklíčka jsou fakt super, Míšu nemusím, v tý době jsem nevyrůstal, takže to hodnotím s odstupem.
Ordinace je tvrdej Heavy menthal, tak co chces? >:D ...jen tě špičkuju, sam ses provalil:)) Van Halen bereš? Všechny odnože po DeepPurple? Ozzy...to je moje krev... :-!
Čoveče, Van Halen, to je na mě takový moc, no prostě takovej glammetal nebo jak se tomu říkalo. Je to víc o show, než o hraní, i když to bych Eddiemu křivdil. Mám moc rád ten riff z Panama. Odnože DeepPurple? Myslíš Blackmore's Night? >:D Fialový jsem nijak nikdy moc neposlouchal. A nějak se mi nikdy nedostalo chuť to napravit. Možná jednou. Ozzy.. No to je kapitola sama pro sebe. Ale jen s BS, nebo pak sólově mám rád Crazy Train.
Já zas jo, mě se Banglův design líbí, ne všechna auta, ale třeba to co odvedl na Z4 je výborný. Jaguar by potřeboval proměnit tvarosloví. Problém je, že Callum zpracoval tvar v moderním duchu, jenže vypustil, záměrně (viz. video), ten vodorovný posaz - jako když kočka loví, myslím že taky udržuje hlavu rovně. Ale XF má zadek nahoru po vzoru německých a vlastně dnes už celosvětových aut. A tím to ztratilo tu charakteristickou siluetu. To vnímám jako problém, protože v tom tkví velká část vizuality Jaguaru, nikoliv jen v charakteristických rysech karoserie. Třeba novýmu XK jsem přišel na chuť taky až později, ale jen proto, že jsou tam zachovány tradiční znaky, oválná maska, rozvržení hmoty do těch "svalů" a z odstupem to vidím jako krásný XK.
S tou klesajucou linkou mas tak trocha pravdu. Ale priznavam to az spatne. Pri pohlade na XF mi az doteraz nechybala. Takze to az za taky problem nevidim. Uvidime co nova XJ.
S tym XK to mam podobne. Vidim ho v telke, na nete ci v novinach a vravym nie. Ale ked prejde okolo mna, tak nemam pochyb ze takto ma reinkarnacia E-typu vyzerat.
Jaguar je svým způsobem ikona, aristokrat, ale otázka je, jestli ho zachrání "kvalitní" dřevo v interieru a ticho. Teď tam prej dávaj na palubku ratan. Ticha je krom prodejů už léta dost.
Přeju Jagu jen to nejlepší, protože ta automobilka si to opravdu zaslouží, stejně, jako Land Rover. Tam ta historie je cítit, ale problémů je kolem ní tolik, že si nedovedu představit, jak ho vyměnim za něco z německý trojky. XF se tomu sice blíží, ale z duše se mi nelíbí předek a představa, že bych jel u nás do servisu mě úplně děsí. Jsem zvědav na XJ, což je můj nejpřijatelnější model, možná z hlediska toho, že nestárne a je skoro pořád stejnej. Ale to je asi ten problém...
Marko opět excelentní a Jagu přeju :yes::yes:
Vdaka ;-)
Ano XJ je klasika, ktoru vsetci milujeme. Ale z lasky ta firma ziva nebude...takze XJ musi ist do minulosti.
Inak, predok XF sa ani mne nepaci, ale o to pri tomto aute ani tak nejde ...hlavne je, ze konecne hladaju cestu ako postavit znacku na nohy. A s XF sa im to dari...maju obrovske mnozstva objednavok... A ten predok sa bude dalej "pilovat" na buducich novinkach. Takze buduca gen. XF uz snad bude mat zmaknute aj toto "bolave miesto".
Jasně, to auto má na to potenciál, jen by měl co nejdřív navštívit tu "Avon lady". Já viděl live jen černou a s tim grilem mi to připadalo, jak ty "tuningáři", co vytrhnou mřížku někde z klimatizace ve fabrice a prdnou to na auto...a ten chrom... Jo a ta "láska" nikoho neuživí, to je to. :yes:
Možná to bude znít divně, ale z mého pohledu je velký problem Jagu že je moc levný. Aspon byl, vždyt S type se doprodává pod milion, X type za 600t. To moc repre neni. Snižuje to i image jinak vynikajícího XJ. Jaguar pro mě byl vždy symbol luxusu, výjmečnosti. A ted stojí mín než hůř vybavený multivan, tedy dodávka.
Snad nechceš, aby to vyhodili na smeťák, jako rajský??? Potřebujou každou kačku a za každou cenu a prodej Ratanovi je horší, než sleva. Stejně se musí odškubnout ode dna tak, jako tak.
BMW i Audi patří ve své třídě vždy k těm dražším. Navíc Jag jsem vždy vnímal jako mnohem lepší značku než německou trojku, bez ohledu na techniku. Něco jako Maserati.
prosím tebe uškodil nějak nákup Bentleyho prodejci rohlíku VW? No neuškodil. Lidem je dneska jedno kdo koho vlastní, ale co za prachy dostanou. A co si budeme povídat Jaguar má stále silnější zvuk, mezi lidem obecným, než třeba Audi.
Já si myslim, že je to předevšim otázka ceny a kupujou si to lidi, co na tu cenu hledí. Když vyjela, už tenkrát!!!! 220, tak byla pryč natotata. Podobný je to i s MC12. Koukaj na to. Můj názor.
a proto se Bentley prodává stále méně? Jasně, že na to hledí, ale nekašlal bys na ratan, kdyby byl ratanův stroj z Albionu se starodávnou značkou stejně kvalitní jako deutche welle?
Myslenka, ze cena castecne tvori image je mylna. Vetsina tzv. "malomestaku" se timto ridi, ale u stalych zakazniku premiove tridy je to spise k smichu. Vyber podle toho, ktery je drazsi je typickym prvkem nakupu premioveho automobilu ve vychodni Evrope. Vnimam pomaly posun k realite zapadu, Cesko vsak jde stale po vzoru Ruska a tento omyl ve vnimani premiove tridy se stale drzi. Je to dano prilis rychlym narustem zakazniku premiovych znacek. Zde je ale spise pravidlem, ze maistreamovy zakaznik nakupuje premiovy automobil.
Právě to opakují na čt4, JPP přijde na řadu tak za cca hodinku. BTW. Víte, že mají upravený text, protože prý nějaká paní (z Anglie) namítla, že je tak trochu nesmysl, aby ženská zpívala: "...give you every inch of my love.." >:-[] >:-[] Tak to změnili na: "...every bit..." Čína by stejně sexuální podtext nevydejchala, tak co... Důležitý je, že byl tenhle behemoth s kytarou opět vidět. :-)
Trochu mě zaráží tvůj pohled na Les Paula a potažmo nevědomost "odnoží" Deep Purple... To neni jen Ritchie Blackmore, nebo jeho sučasná kapela Blackmore's Night. Tam je ten strom obrovskej, ať vezmeme Rainbow, Whitesnake, méně známé pokusy jednotlivých hudebníků, Ronie a Black Sabat atd. atd... To je na sáhodlouhý "blogování", který dokáže jen GTI! ;-)
No prostě mě páprlové nechytli za koule a tak nějak nemám chuť se prokousávat tou další tvorbou. Ale nepochopil jsem to s tím Les Paulem, jak si to myslel??
Les Paul a potažmo Jimmy Page...To je "PAN" kytarista ze stejný lodě, jako ta parta o který mluvim a je to v podstatě takový puzzle a většinou to všichni okolo akceptujou.
Upravoval jsem ještě svoji reakci. Naštěstí jsem si to zkopírovl. Tedy - No kdybych se měl přidržet tohohle článku, tak LZ jsou pro mě Astonem (nebo Rollsem, Bentleyem?) a pak teprve je všechno ostatní. Ve smyslu doby jsou součást puzzle, ale třeba puzzle s členy kapely se jich vůbec netýkají. Nemám s tím problém, akorát jsem nerozuměl, jestli si myslel něco konkrétního kolem kytary Gibson Les Paul.
No takhle jsem to nechtěl přímo přirovnat, u hudby nemůžeš udělat chybu. Prostě neposlouchám všechno z tý doby ani z jiný, ani z jakýhokoliv stylu. Jedině o LZ bych si troufnul tvrdit, že je mám zmáklý, a hlavně je poslouchám pořád dokola. Asi jako když by sis koupil svoje vysněný auto, budeš z něj nadšenej a furt s ním jezdit a taky nepůjdeš hned kupovat nový kupé od konkurence jen proto, že je součást stejný designový vlny.
Mates [odkaz] to má promyšlený. Na co by kupoval XF, když si ho může přikázat vyrobit. ;-) Slyšel jsem, že prý pro tebe a tvýho vlčka už mají volno na pozici nočního hlídače... >:-[]
Ale asi si budeš muset zvyknout, že po areálu volně pobýhaj kočky.. >:-[]:-!