Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jo, takhle mi to smysl dává...
| 3. 10. 2017 19:52
Malá dodávka, s docela normálním výkonem... na rozvoz rohlíků nebo pošty po městě super.
Takhle mi elektrika smysl dává.

Škoda jen, že je o půl milionu dražší... což zrovna tady znamená skoro trojnásobná cena.

To už vyžaduje hodně nadšení pro věc...
Avatar - WinDiesel
Jo, takhle mi to smysl dává...
| 3. 10. 2017 20:36
to je pro EV nadšence jen drobnost.
Jo, takhle mi to smysl dává...
| 3. 10. 2017 20:39
Však se jim na dotace složej i uklízečky z daní, no neberte to!
Jo, takhle mi to smysl dává...
| 3. 10. 2017 21:09
:-)
Avatar - eLzyx
nulový vývoj baterií
| 3. 10. 2017 20:09
a pak že je nulový vývoj baterií. Rozměry stejné, hmotnost nejspíše také a přitom skoro dvojnásobná kapacita. Jen tak dále.
Já si začínám dělat zálusk na Fiat 500e. Jako ojetina je zatím relativně drahý, ale za 3 roky by to mohlo být pro mě za zajímavé peníze (pod 200) jako zajímavé vozítko do práce (50km denně).
Avatar - WinDiesel
nulový vývoj baterií
| 3. 10. 2017 20:35
Hustota baterií je vyšší, tedy hmotnost je vyšší. Fyziku a chemii neošálíš. Prostě nacpali víc do menšího rozměru.
Avatar - eLzyx
nulový vývoj baterií
| 3. 10. 2017 20:44
mohli ušetřit na obalech. Jinak samozřejmě souhlas. Každopádně ten nárůst hmotnosti baterií nebyl takový, aby se muselo upravovat užitečné zatížení ...
Když porovnám třeba bateriový blok Samsung SDI o 63Ah (ten je ve Fiatu 500e) s novějším typem s 94Ah, tak při stejných rozměrech je tam rozdíl 120g (1,88 vs. 2kg). Celá baterie Fiatu má 97 těchto bloků, tj. nárůst hmotnosti je o 11,6kg. Za 60km k dobru je to relativně zanedbatelné.
EDIT: na rok 2018 má prý už Samsung připravené 120Ah bloky ve stejném rozměru
Avatar - traveldrive
nulový vývoj baterií
| 3. 10. 2017 20:57
No ty si zabil...čo si mal v škole z fyziky? Sedmičku?
Avatar - Ada je zase tady
diesel je stále nejekologičtější...
| 3. 10. 2017 20:25
...variantou pohonu. Jeho účinnost se blíží tepelným elektrárnám, nedochází ke ztrátám při přenosu energie, palivo se dobře skladuje, provozní náklady oproti elektromobilu (včetně provozních nákladů a odpisů 1/N elektrárny a přenosu energie) jsou zanedbatelné, užitečná hmotnost výrazně vyšší, navíc se s tím lépe jezdí (ta hmotnost akumulátorů je v chování vozu cítit...). A tak by bylo možné pokračovat...

Nicméně, nejsem proti autům na baterky nijak negativně vymezen. Až bude elektromobil bez dotací stát do půl milionu Kč, ujede na jedno nabití z Plzně do Ostravy a zpátky (a to i v zimě a s nákladním přívěsem) a jeho výkon bude přitom nad 100kW a krouťák okolo 400Nm, bude to pro spoustu lidí zajímavé. Zatím to zajímavé není a ani být nemůže.
:no:
Avatar - WinDiesel
diesel je stále nejekologičtější...
| 3. 10. 2017 20:36
Při bouračce diesel nevybuchuje ....... a nehoří.
diesel je stále nejekologičtější...
| 3. 10. 2017 23:15
Elektro jsou zatím pro některé aplikace..
krátké jízdy po městě kde nepotřebuji výkon (lepší golfový vozík)
b) luxusní auta.. Tesla S má zrychlení jako M3. Stojí skoro stejně.. po 300.ooo km ušetříte oproti M3 25%.
Nová Tesla 3, cena kolem milionu zrychlení 5.6sec. Kolik aut za mega to dá? A kolik pak vyjde do nich palivo, oleje, svíčky (rozvody) za 10 let?? U elektro auta Kwh stojí v nočním proudu 2.5 Kč a spotřebujete jich do 20/100 km.
diesel je stále nejekologičtější...
| 4. 10. 2017 14:31
To je tedy porovnání. Je zřejmé, že jsi v M3 nejel. Mohl sis vybrat něco smysluplnějšího, aut je na trhu dost.
diesel je stále nejekologičtější...
| 4. 10. 2017 11:52
Až bude k dispozici auto o velikosti Superbu s výkonem nad 100 kW a krouťákem okolo 400Nm stát jako základní Fabie, začnu uvažovat o koupi novýho vozu. :-) No tak, trochu realistické uvažování.
Už jen z principu elektromobil je postaven jinak, u spalováku jsou vstupní náklady nižší, protože udělat nádrž nestojí skoro nic, ale zase drahé výdaje (např. benzín), elektromobil je při vstupu logicky dražší, protože baterie stojí víc než nádrž, avšak elektřina i údržba auta jsou o dost levnější. Proto mi přijde nesmyslný počítat, že by elektromobil o větších rozměrech a váze než nějaký golfový vozík měl stát půl mega a přitom ujet normální rychlostí přes 800 km na jedno nabití.

Během následujících několika let bude běžný dojezd přes 300-400 km za cenu srovnatelnou jako spalovací konkurence, např. taková Tesla Model 3.
Možná, že díky masovější produkci elektromobilů cena baterií ještě výrazně klesne a dojezd se zvýší k 500 km za auto do mega, ale jednak si nemyslím, že to většina lidí bude často využívat - tím pádem to pro ně tak podstatný požadavek jako pro Vás nebude, a ani si nemyslím, že by to byla otázka několika málo let.
Avatar - 1975ak
diesel je stále nejekologičtější...
| 4. 10. 2017 20:53
Přečti si problémy v Norsku, kde zvýšili počet elektroaut a už neví co s tím, protože je nemají kde nabíjet, začíná tam chybět infrastruktura, posléze zjistí, že nemají ani dost výkonu aby to uživili z elektráren. Následně začnou problémy s bateriemi, protože ty mají svoji životnost.
diesel je stále nejekologičtější...
| 4. 10. 2017 14:35
Uvědomuješ si, že typický elektromobil má dopředu jediný převod?
Avatar - 1975ak
diesel je stále nejekologičtější...
| 4. 10. 2017 20:55
Problém elektromotoru nejsou otáčky,, to je spíše výhoda,,, že se může točit "donekonečna". Problémem je váha baterií a jejich životnost. V zimním období je rychle snižující kapacita.
diesel je stále nejekologičtější...
| 5. 10. 2017 01:00
Ty jeho parametry (100 kW/ 400 Nm) však vypadají, jako by si specifikoval konvenční diesel. Alespoň mně to tak přijde. Ale možná si to uvědomuje a opravdu by to takhle chtěl. Možná by k elektromotoru chtěl převodovku. Kdo ví.
Avatar - white label
diesel je stále nejekologičtější...
| 5. 10. 2017 01:07
Tak bez fofrklacku si Ada logicky nekoupí nic, elektromobil nevyjímaje... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku