Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové baterie pro elektrododávku. Kolik ujede vylepšený Nissan e-NV200?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 10. 2017 • 15:05
8
18
Zobrazit náhledy (8)
Nissan e-NV200 Nissan e-NV200 Nissan e-NV200
Nissan si pro svůj lehký užitkový elektromobil připravil zásadní novinku v podobě nové baterie. Ta má zajistit prodloužení dojezdu na jedno nabití oproti dosavadnímu provedení o více než 100 km.

Nissan NV200, který se pyšní titulem Mezinárodní dodávka roku 2010, se představil v roce 2009 a o tři roky později posloužil za základ pro koncept elektromobilů, z nějž se v roce 2014 stal sériový model e-NV200.

Nissan e-NV200 byl ve svém dosavadním provedení nabízen s lithium-iontovými akumulátory o kapacitě 24 kWh, s nimiž měl na základě režimu dle evropského jízdního cyklu (NEDC) automobilkou uváděný dojezd 170 km na jedno nabití.

Nyní se v rámci akce Nissan Futures 3.0 v Oslo v Norsku představil model e-NV200 s novými lithium-iontovými akumulátory o kapacitě 40 kWh. Podle materiálů automobilky mají tyto akumulátory stát za možností ujet na jedno nabití 280 km podle NEDC.

Nissan v souvislosti s novými akumulátory vedle jejich kapacity a výrazného prodloužení dojezdu na jedno nabití vyzdvihuje i skutečnost, že se jejich rozměry nijak neliší od doposud nabízeného provedení s kapacitou 24 kWh a díky tomu zůstává kapacita nákladového prostoru, resp. interiéru i užitné zatížení beze změny.

Přední kola modelu e-NV200 s novými akumulátory pak i nadále roztáčí elektromotor o výkonu 80 kW a točivém momentu 254 N.m. Maximální rychlost je podle materiálů automobilky 123 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,0 s.

Nissan e-NV200 bude i nadále k dispozici v provedeních Van, Combi a Evalia s interiéry pro dva až sedm cestujících. Objednávky na vozy se 40kWh akumulátory mají prodejci začít přijímat do konce letošního roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - white label
5. 10. 2017 01:07
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Tak bez fofrklacku si Ada logicky nekoupí nic, elektromobil nevyjímaje... ;-)
5. 10. 2017 01:00
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Ty jeho parametry (100 kW/ 400 Nm) však vypadají, jako by si specifikoval konvenční diesel. Alespoň mně to tak přijde. Ale možná si to uvědomuje a opravdu by to takhle chtěl. Možná by k elektromotoru chtěl převodovku. Kdo ví.
Avatar - 1975ak
4. 10. 2017 20:55
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Problém elektromotoru nejsou otáčky,, to je spíše výhoda,,, že se může točit "donekonečna". Problémem je váha baterií a jejich životnost. V zimním období je rychle snižující kapacita.
Avatar - 1975ak
4. 10. 2017 20:53
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Přečti si problémy v Norsku, kde zvýšili počet elektroaut a už neví co s tím, protože je nemají kde nabíjet, začíná tam chybět infrastruktura, posléze zjistí, že nemají ani dost výkonu aby to uživili z elektráren. Následně začnou problémy s bateriemi, protože ty mají svoji životnost.
4. 10. 2017 14:35
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Uvědomuješ si, že typický elektromobil má dopředu jediný převod?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku