Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Crashtest ADAC: Jak dopadne pětihvězdičkové auto při 80 km/h (VIDEO)?

Nový Renault Laguna patří na úplnou špičku ve výsledcích nárazových zkoušek Euro NCAP. Obvyklá rychlost čelního nárazu při těchto testech je 64 km/h, jak se změní výsledky pokud vzroste na 80 km/h?
Zpět na článek
22. 8. 2008 08:23
22. 8. 2008 08:45
neregistrovaný "Baby_killer"
22. 8. 2008 08:52
22. 8. 2008 08:51
22. 8. 2008 12:39
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 12:56
22. 8. 2008 13:41
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 13:48
22. 8. 2008 09:25
22. 8. 2008 11:00
neregistrovaný "m4lcolm"
22. 8. 2008 11:34
22. 8. 2008 11:47
22. 8. 2008 11:55
22. 8. 2008 12:06
22. 8. 2008 13:29
22. 8. 2008 08:45
neregistrovaný "Znalec"
23. 8. 2008 11:28
neregistrovaný "Znalec"
27. 8. 2008 08:50
neregistrovaný "Znalec"
22. 8. 2008 09:20
neregistrovaný "nextrom"
22. 8. 2008 10:17
22. 8. 2008 17:44
22. 8. 2008 18:50
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 19:02
22. 8. 2008 11:05
22. 8. 2008 11:21
neregistrovaný "m4lcolm"
22. 8. 2008 11:23
22. 8. 2008 12:35
22. 8. 2008 14:14
22. 8. 2008 14:57
22. 8. 2008 17:13
22. 8. 2008 19:58
22. 8. 2008 21:08
23. 8. 2008 07:51
23. 8. 2008 11:14
23. 8. 2008 11:24
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 8. 2008 11:26
23. 8. 2008 12:13
25. 8. 2008 19:39
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 8. 2008 20:33
23. 8. 2008 21:54
23. 8. 2008 11:19
neregistrovaný "Pepa Fical"
22. 8. 2008 11:00
22. 8. 2008 11:26
22. 8. 2008 11:34
22. 8. 2008 13:38
22. 8. 2008 13:42
22. 8. 2008 12:50
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 13:08
22. 8. 2008 13:26
22. 8. 2008 13:51
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 14:52
22. 8. 2008 11:41
22. 8. 2008 19:15
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 19:33
22. 8. 2008 21:03
22. 8. 2008 21:21
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 21:37
22. 8. 2008 21:51
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 23:19
neregistrovaný "Sc0rpio"
30. 7. 2011 12:32
neregistrovaný "naily"
22. 8. 2008 23:36
neregistrovaný "Sc0rpio"
30. 7. 2011 12:29
neregistrovaný "naily"
23. 8. 2008 18:51
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 8. 2008 21:23
24. 8. 2008 20:31
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2008 00:47
neregistrovaný "babo"
24. 8. 2008 00:49
neregistrovaný "babo"
24. 8. 2008 20:37
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 9. 2008 17:55
22. 8. 2008 08:23
Zvědavost
Tak teď sem zvědavý, co na to poví místní "odborníci" co nám udělali podrobný rozbor při středu Q7 a F 500. Byť tady soudruzi z ADAC a nebo pro jistotu autor článku po zkušenostech z minulé diskuze (opět je zajímavé, že podobný test neudělali s německým autem, i když pro to jisté vysvětlení mám, neboť žádné německé auto nezískalo v nezávislých testech nejvyšší hodnocení)uvádějí, že už pasivní bezpečnost aut nemá moc kam jít a je nutné vylepšovat aktivní bezpečnostní prvky, předpokládám, že ze strany jednoho dítěte zde budou výkřiky ve stylu je nutné robiť auta pevnějše, druhý "odborník" poukáže na špatnou konstrukci FRANCOUZSKÉHO auta, kde se opět pro příliš vysokou energii minul svým účnkem airbag!!!!!!!!, tentokráte nejen u řidiče, ale i u spolujezdce...!!!!!! Tak na tuto diskuzi se opět těším, s předpokladem, že se zde určití jedinci opět cekem slušně odvaří... Máme se hoši (přípaně slečny) na co těšit. :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Baby_killer"
22. 8. 2008 08:45
Re: Zvědavost
Jj, taky se těším :-)

Jinak to tady opravdu vidím na pořádný flame v podání Francouz versus Němec. No uvidíme, třeba to tak nedopadne (to je asi jen utopie, že?).
22. 8. 2008 08:52
Re: Zvědavost
No začátek je dobrý... TO kaž dopádně... Já myslím, že začátek vypadá slibně. A až dojde svatá trojce (teda gruppe)... To se rozjede... :yes: >:-[]
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 08:51
Re: Zvědavost
Ci to nebude skor tym, ze ked sa robi takyto extremny test tak sa pouzije to, co je v bezpecnosti najlepsie. Ako referencny vysledok pre ostatnych.
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 12:39
Re: Zvědavost
jj,to je hodně dobrá myšlenka,ale my,co sem chodíme trošku déle víme, že absolutní vrchol je Apoštol,tak bych na místě němců vzal Passata a prásk - jinak to zavání trošku nekalým úmyslem,a to říkám jako majitel mazdy6 -taky mne nezajímaly hvězdičky,ale jak to brzdí a co snese v zatáčce,protože,co si budme povídat, může se někdy přestřelit a pak je důležité,co auto snese a jak reaguje, brzdí,jak je řiditelné a ne nějaké laboratorní hvězdy...ale to trvalo, že se to servíruje, jak se věci mají doopravdy-pro pořádek-pro všechny stejně, od 80 nahoru je to jedno :no:
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 12:56
Re: Zvědavost
"ale my,co sem chodíme trošku déle víme"...no cisto technicky >:-[] ...ale o to nejde. Ja len ze ma tie teorie typu ADAC vs. nenemecke automobily nejak neberu!
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 13:41
Re: Zvědavost
asi takhle, je jedno, jestli někoho něco bere nebo nebere, jde o to, že holt organismus má své limity a hvězdičkománie je pitomost-snad to jen před časem přispělo k tomu, že výrobci se trošku snažili v rámci nákladů pořešit pas.bezpečnost,možná laická veřejnost začala(no, když vidím dostihy na D1 tak asi ani ne..)chápat, že jsou meze...mně je to jasné nějakých 30 let, když započítám i stojní fakultu...takže auta kupuji podle sebe, u M6 1.gen. jim v jednom testu praskla podlaha, což men neodradilo a stejně ji mám...ale zase bych to nešaktulkoval německé a neněmecké...mrtvoly se tahají ze všeho, žena by o tom mohla napsat knihu a moc veselé čtení by to nebylo...
Měli by to lidi brat jako obecné varování před falešnou iluzí nesmrtelnosti při bouračce ve vysoké rychlosti, což se asi nestane, ale pár lidí si to možná srovná v makovici,jinak je mi to fuk.
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 13:48
Re: Zvědavost
Ale ved ja s tebou suhlasim...moja povodna reakcia sa viac menej obmedzovala na caste a podla mna aj hystericke osocovanie ADAC zo zaujatosti voci ITA,FR atd. automobilkam.
Avatar - Dinar
22. 8. 2008 09:25
Re: Zvědavost
Jo, snažil ses, ale mnohem větší p.del je, když kupuješ auto, to je aspoň hlína. :-) :-) :-)
neregistrovaný "m4lcolm"
22. 8. 2008 11:00
Re: Zvědavost
To je prozatím nejhodnotnější příspěvek diskuze. Myslím to upřímně, váš Standa >:D
22. 8. 2008 11:34
Re: Zvědavost
uz by kazdy mohl vedet, ze autombilky ktere vyrabeji auta pro americky i evropsky trh v NCAP nevynikaji. Renault by v americkem testu urcite propadl, protoze tam se testuje predni naraz z dummy, ktere nejsou pripoutane ! podobne ale propadne v EU Chrysler, protoze tu se testuje i bocni naraz atd...Kazdy kontinent ma jine pozadavky, pro automobilky ktere jsou zastoupene na obou trzich je to tezsi protoze musi svoje auta tak konstruovat aby nikde nepropadli.
22. 8. 2008 11:47
Re: Zvědavost
nez neco napises, tak si nejdriv zjisti, jak vubec takovy UsNcap vypada a co se testuje. Je videt, ze si to nevidel ani z rychliku.

V US testech se dela celni naraz po cely sirce vozu v rychlosti 35mph a bocni naraz vozidlem vazicim 1386kg konajici krabi pohyb v rychlosti 38mph. Samozrejme, ze dummies jsou pripoutany.
22. 8. 2008 11:55
Re: Zvědavost
blbost. NHTSA necha auto s 56kmh celne narazit do betonu. NCAP dela jen offset. Americka dummy musi ten crashtest prezit bez pasu, proto jsou americke airbagy mnohem vetsi jak evropske. Statisticky v USA pri smrtelnych havariich nebylo 55% pripoutanych, proto se i testy delaji bez pasu
22. 8. 2008 12:06
Re: Zvědavost
nebudu se s tebou hadat...

[odkaz]
Avatar - gld
22. 8. 2008 13:29
Re: Zvědavost
v amerických crash-testoch sú figuríny pripútané :-!
22. 8. 2008 08:36
no tak ja se odvarim jako prvni teda..
nekde jsem cetl ze napriklad bmw u svych vetsich modeludela auta tak aby obstala i pri "autobahnovych" rychlostech,samozrejme tam uz se nehraje na to jestli si ridic poranil kotnik, nb si nenarazil rameno, ale spis na to aby vubec prezil byt s vaznymy zranenimi, a dokonce se tim vysvetlovalo prekvapive horsi hodnoceni petkoveho bmw pri klasickem testu v 64 (?) km/h.proste to auto musi byt pevnejsi a s jinak nastavenyma deformacnima zonama aby zvladlo i naraz v daleko vyssich rychlostech, coz logicky znamena potencialne vetsi riziko v rychlostech malych...
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Znalec"
22. 8. 2008 08:45
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Jo, takze pri narazu v 60-ti vylezu z toho BMW "mrtvej", ale kdyz to napalim v 80-ti, tak vylezu OK >:D Jo, to dava smysl >:D >:D >:D Ty musis byt opravdu velmi hloupy, jestli tomu, co jsi napsal fakt veris.
22. 8. 2008 12:14
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Víš ono jde hlavně o to pohltit co nejvíce energie.A to se řeší právě deformačními zónami.Koukni se na ten crash test bmw a srovnej míru deformace třeba s francouzskými automobily, které jsou stavěny na rychlost testů EURONCAP.
neregistrovaný "Znalec"
23. 8. 2008 11:28
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Tak extra pro tebe jeste jednou a s vysvetlenim pro blbe. Auto zpomalujici ze osmdesati v jednu chvili zpomali na 60. A jestlize BMW v narazu z 60-ti dopadlo hur nez Renault, proste nemuze dopadnout lepe pri narazu z 80-ti, protoze v tom rychlejsim narazu je "zahrnut" i naraz z 60-ti pri kterem dopadlo hur. Chapes?
24. 8. 2008 23:17
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Az raz pochopis zaklady fyziky, zacni pisat. Ked auto, ktore je postavene tak, ze deformacne zony, su "maksie" v pripade Laguny, tak v tej 64 km/h rychlosti pohltia kineticku energiu auta, kym trebars pri BMW, ktore ktore ma inu konstrukciu, tize deformacne zony su "tvrdsie", tym padom, ze sa zcela nepohltia phybovu energiu auta pri mensiej rychlosti, to dane auto sa zastavi razantnejsie, a tym padom, je tam vacsie riziko zranenia, ale vo vacsiej rychlosti to auto zase vydrzi viac, a nezdeformuje sa cela konstrukcia auta, ako trebars u tej laguny, a pri vysokej rychlosti je to uz vyhoda, tam totiz je jedno, ci sa pohlti pohybova energia, ked auto skonci ako stlacena plechovka...
neregistrovaný "Znalec"
27. 8. 2008 08:50
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Je zajimave, ze se fyzikou vzdy nejvic ohani ti, kteri ji zjevne nejmin umi. :-) Chlapce, mne je jasne, ze mas rad BMW, tak se ho snazis ve svych ocich "vylepsovat", ale bohuzel, tak jak to popisujes to v realite opravdu nefunguje a ani fungovat nemuze. Tvrdsi deformacni zony sice zni moc hezky, ale pokud by opravdu byly "tvrdsi", tak musi lepe fungovat i pri nizsich rychlostech. No a tve tvrzeni, ze vyssi riziko zraneni pri nizsich rychlostech je vlastne plus, protoze to znamena mensi zraneni ve vyssich rychlostech... >:-[] >:-[] BMW neni spatny, ale pokud jde o bezpecnost, tak na Renaulty proste nema. S tim se smir.
22. 8. 2008 12:15
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Víš ono jde hlavně o to pohltit co nejvíce energie.A to se řeší právě deformačními zónami.Koukni se na ten crash test bmw a srovnej míru deformace třeba s francouzskými automobily, které jsou stavěny na rychlost testů euroncap.
22. 8. 2008 08:47
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Jo snažil ses. Tohle je na Nobelovku...asi z fyziky ne?

"proste to auto musi byt pevnejsi a s jinak nastavenyma deformacnima zonama aby zvladlo i naraz v daleko vyssich rychlostech, coz logicky znamena potencialne vetsi riziko v rychlostech malych..."

Pak tedy skutečně nechápu, když soudruzi z NDR dělají tak dokonalá auta, proč teda, když to psali v tom magacinu, nepošlou na tu zeď to BMW ve 100 km/h, aby nám všem zavřeli tipec... O nic přece nejde... Ti mrtví z těch BMW a Mercedesů (zrovna z toho minulýho týdne třeba) co se o nich často píše, co ze rozmáznou na silnici, když blbečci nepřizpůsobili rychlost a věřili v tyto žvásty, že jim se snad nemůže nic stát....ti byli jen náhoda, potvrzující pravidlo. ;-)
22. 8. 2008 11:36
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
podivej se na americke testy, audi je nejbezpecnejsi auto usa, podobne kdo videl nekdy havarii mercedesu ze skodovkou nebo peugeotem tak videl ten rozdil mezi pevnou konstrukci a tenkym plechem
Avatar - gld
22. 8. 2008 13:31
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
hrúbka plechu-limitujúci faktor bezpečnosti auta >:D to máme dnes zraz odborníkov
22. 8. 2008 11:48
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
japonci i nemci dopadnou v primem narazu lip, protoze to je v USA testech nejdulezitejsi. Tam se testuje bez pasu, prozoze hodne lidi se nepripoutava proto napr. BMW tam nabizel koleni airbag uz u e38!
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 08:52
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Bud daj odkaz kde si toto cital, alebo sa pokus nejak toto svoje tvrdenie zdovodnit. Zatial nemam slov.... 8-s
Avatar - T613
22. 8. 2008 09:02
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
nezní to nějak nelogicky?
22. 8. 2008 09:08
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
To máš jedno, podstatné je, že je to pravda... >:D >:D >:D
Avatar - T613
22. 8. 2008 09:11
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
no ale aspoň je to vysvětlení, proč se stíhačky a akrobatické speciály občas ve vzduchu rozpadnou. Je to v okamžiku kdy letí s minimálním přetížením. Ony totiž jsou navrženy na velké přetížení a jak ho nemají..
22. 8. 2008 09:18
Re: no tak ja se odvarim jako prvni teda..
Tak padají.. Vidíš... To máš jak předpjatý panel... Jak ho nezatížíš, tak praská... Kurňa, ale on nepraská... Hmm, tady v té teorii bude nějaká chyba... >:D , ale možná sme na správné cestě...
neregistrovaný "nextrom"
22. 8. 2008 09:20
pretizeni
Od urciteho pretizeni se neudrzi vnitrni organy na svem miste. To znamena, ze pri nehodach ve vysokych rychlostech musite hledat svou hlavu nekde daleko v poli...

ADAC je neco jako katolicka cirkev motoristu, kde ze vseho co je vyrceno se stane dogma!
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2008 09:39
Re: pretizeni
Vite co proleti hlavou vose, ktera narazi do predniho skla jedouciho automobilu? Zadecek...

A stejne tak je to s ridicem "dokonaleho" a "bezpecneho" vozu, kdyz narazi na silnici do protijedouciho kamionu.

Spis mne zarazila nasledujici zprava, hovorici o totalni kontrole pohybu osob. Orwell by se zacervenal. Modra totalita je tady.
[odkaz]
22. 8. 2008 10:17
Re: pretizeni
"A stejne tak je to s ridicem "dokonaleho" a "bezpecneho" vozu, kdyz narazi na silnici do protijedouciho kamionu."

Dovol ádo, abych tě malinko opravil:
"A stejne tak je to s ridicem "dokonaleho" a "bezpecneho" ITALSKÉHO vozu, kdyz narazi na silnici do protijedouciho kamionu." Taky se mu pr*el toulá někde v poli
:*)
22. 8. 2008 17:44
Re: pretizeni
No pointu jsem nejak nepochopil a myslim ze nebudu sam co tim chtel autor rici! ;-\
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 18:50
Re: proc
Puvodne sem chtel vse popsat a vysvetlit dukladne,dat tu fotky, nejake odkazy atd. Ale jak vidim nemelo by to cenu:-)

takze rychle:
Uz z klasickeho crash testu jde videt ze laguna byla delana na miru pro EURO NCAP.
na videu jde videt ze uz pri 64km/h dochazi k trvale deformaci leveho A sloupku(je prekrocena mez elasticit-pruznosti- a material se dostava do meze kluzu-) a poskozeni strechy.

Za to napr. VW passat vse ustal. Nedoslo k ZADNE trvale deformaci A sloupku a strechy a lze predpokladat ze by odolal vetsimu narazu lepe.
Minimalne co do poskozeni ochrance klece.

Proc ma tedy PASSAT mensi pocet bodu?
1.nema moc meke plasty v oblasti nohou(lehke zraneni-ztrata bodu)
2. Pokud ma laguna pripominace pasu i v zadu tak dostala dalsi bodiky
3. to ze doslo k poskozeni A sloupku ztlumilo cast narazu(rychlost cloveka klesa pomaleji-mensi zatizeni a tudiz zraneni). Kazdy cm na vic je dost citelny. Passat odolal-vetsi zatizeni pro cloveka, ale pri vetsi rychlosti to muze zchranit zivot. energie potrebna k ohnuti vysokopevnostni oceli je neuveritelna.
4. Myslim ze laguna ma koleni airbag
5. Ruzne chyby mereni,nastaveni omezovace tahu u pasu, nastaveni airbagu, druh airbagu, tvar sedacky atd.
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 19:02
Re: proc
Preco ma teda Laguna vacsi pocet bodov?
1.ma na rozdiel od Passata makke plasty v oblasti noh.(aj to patri do prvkov pasivnej bezpecnost. Preco ich nema Passat?)
2.Dalsi prvok pasivnej bezpecnosti. Kde je Passat?
3.Toto sa blizi argumentacii kolegu norday-e.
4.Ma-nema, nik nikomu nebrani namontovat aj do Passatu.
5.Preco si myslis ze chyby merania automaticky nahravali Lagune?
Avatar - Dylan McKay
22. 8. 2008 11:05
Re: proc
Ado, dnes jsem to taky poslouchal, a zuřím. Bylo mi to hned jasný, jakmile se začaly stavě mýtné brány. Říkal jsem, že je otázkou času, kdy budu mudet dát na čelní sklo hnusnou krabici. Hlavně že jim vadí čertík houpající se na zrcátku- ale krabici od bot si na sklo plácni!
Z ČR se stává totální policejní stát. A největší kriminálníci jsou už teď policajti...
neregistrovaný "m4lcolm"
22. 8. 2008 11:21
Re: proc
Co se divíš? Vždyť je to skvělý byznys pro všechny. >:D Na lidi a jejich práva kaká pejsek.
22. 8. 2008 11:23
Re: proc
Do jisté míry :yes: Já bych s tímto systémem souhlasil jen za předpokladu, že bych platil jen to, co na dálnici projedu... Pokud bude platba paušální, pak má tahle elktronická serepatička význam jen jeden... Aneb.. jak dát kapshi další paníze. Všechno osoatní jsou jen výmluvy
Avatar - Dylan McKay
22. 8. 2008 12:35
Re: proc
Leda, že by se řidiči celé republiky domluvili, a krabičky neinstalovali. Milionům řidičů by nikdo nic neudělal...
Avatar - Ronault.
22. 8. 2008 14:14
Re: proc
Já jen doufám, že osobním vozům taky nezavedou mýtné 8-s Při představě, že na našich dálnicích platím další koruna za kilometr, se mi dělá zle. A ať mi nikdo netvrdí, že mu lépe vyhovuje mýtné, když jede po dálnici jednou za rok. Jestli pojede po ní 400 km, tak se mu investice do známky vyplatí více než do mýtného...

Takže modleme se, aby se toto neujalo 8-s
22. 8. 2008 14:57
Re: proc
To záleží na ceně.... Pokud by byla stanovena jako 1000/(260x400) = cca 0,01 Kč/km, tak bych byl spokojený s mýtným... Výpočet má jistou logiku, jistě víš jakou.. Tohle by se mi líbilo... a ODS by u mne snad asi poprvé zabodovala....pokud by se tohle prosadilo... Povolil bych jim i případný zisk.. Tak i 5 halířů za km by byl pro mne přijatelný... ;-)
Avatar - Dylan McKay
22. 8. 2008 17:13
Re: proc
Jenže dálniční známka kdysi taky stála podstatně míň. Teď by dali korunu, za rok dvě.
Představte si krásnou přístrojovku Range Roveru, kterou v rohu okna hyzdí nějaká odporná krabice- přesně tohle mě napadlo, když jsem ze svého exRR viděl stavbu první mýtné brány- a je to tady! :no:
Avatar - Ronault.
22. 8. 2008 19:58
Re: proc
Preferuješ tady italské vozy. Byl jsi někdy v Itálii, doufám tedy. Tam zavedli mýtné už bpři stavbě dálnic a vychází to na téměř na 1 Kč/km. Vzhledem k tomu, že by časem krom roční viněty udělali raději klasické mýtné, aby se ustoupilo té menšině, která jezdí po dálnici jednou za rok, tak by se cena přizpůsobila EU, jako ve všem. Takže jedna cesta z prahy do Brna a zpět cca 350 kč, ne-li více.

Zavedení vinět je dalším krokem k zavedení mýtného a tím i další způsob, jak z řidičů tahat peníze :no:
Avatar - Dylan McKay
22. 8. 2008 21:08
Re: proc
Na D1 jsme zničil tlumiče už u 3 aut. Nevíte, jestli to po zavedení mýtného budou proplácet, když peníze do silnic chtějí příškrtit? :-O
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2008 23:18
Re: proc
To, ze je mytne elektronicke a "on line" znamena, ze vladnouci garniture nejde primarne o vyber penez, ale o moznost totalni kontroly obcanu tohoto statu. Zpusoby snadne zneuzitelnosti neni nutno rozebirat.
Zaroven je treba pripomenout, ze nekdo to zaplatit musi, takze cekejte spis tu korunu za km, nez nejake halire.
Avatar - Dylan McKay
23. 8. 2008 07:51
Re: proc
Ado, tentokrát s tebou plně ve všem souhlasím. Díky za názor! :yes:
Avatar - Ronault.
23. 8. 2008 11:14
Re: proc
Toho sledování se až tak nebojím, resp. paranoia mě netrápí... a už vůbec bych nemohl být na netu, kde sledují každé mé kliknutí myší... ale s tou korunou souhlasím, takhle nám to časem zavedou a my budeme jen sypat koruny do státní pokladny za panelové dálnice
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 8. 2008 11:24
Re: proc
Ty se jdi fakt léčit :-!
Avatar - Dylan McKay
23. 8. 2008 11:26
Re: proc
Pepa je ódéesák, že?
Avatar - Ada je zase tady
23. 8. 2008 11:35
Re: proc
nebo je ve statnich sluzbach...
Avatar - Dylan McKay
23. 8. 2008 12:13
Re: proc
Takže ódéesák... ;-)
neregistrovaný "Pepa Fical"
25. 8. 2008 19:39
Re: proc
Na tohle nemusí bejt člověk ani ódéesák,ani pasák a ani esesák. Stačí jen trochu používat to co vyrašilo mezi krkem a vlasama a pak tu nemůže nikdo soudnej souhlasit s takovou krávovinou jakou tu napsal Áda. Teda pokud není paranoidní nebo hodně technicky zaostalej.
Avatar - T613
23. 8. 2008 20:33
Re: proc
pánové trochu paranoidní ne? Kvůli kontrole občanů nepotřebují vymýšlet žádné složitosti. Nebo snad nepoužíváte mobily?
Avatar - Dylan McKay
23. 8. 2008 21:54
Re: proc
Ne. Mobily používají nás... ;-)
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 8. 2008 11:19
Re: proc
Nejsi tak trochu paranoidní ??? Pokud se to podchytne včas, dá se to léčit :-!
22. 8. 2008 10:57
silnice je nonstop loterie
a je uplne jedno jesi sedime v Mamutoj, nebo ve starem polskem Fiatku >:D , na nejaky hvezdicky pri vyberu auta "seru", to bych musel jezdit v H1 kterej pri dobre konstelaci hvezd projede i nakladakem :-! , prezil sem Ceske silnice us v mnoha autech ktere by v dnesnich CT dosahli tak mozna na -5 hvezd a prezil sem i v autech co maj v tech dnesnich CT i tech 5 hvezd, takze zatim mam stesti a loterie me vychazi :-)
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2008 11:00
ADAC
Vysledky testu iba dokazuju co je uz viacmenje zname. Rychlost auta v momente narazu do 64km je viac menej este zlucitelna s prezitim a s co najmensimi zdravotnymi nasledkami a bezpecnostne prvky auta ci uz aktivne alebo pasivne si splnia svoj ucel. Horsie to uz dopadne ak v momente kontaktu auta s inym predmetom, prekazkou je rychlost vacsia ako zmienena 64km. Aktivne a pasivne bezpecnostne prvky si plnia svoj ucel ako tak ale zlyhava ludske telo vdaka obrovskemu zrychleniu pri naraze.

V texte este nie je pisane , ze pri 80km/hod a po jeho naraze bol uz problem otvorit predne dvere na strane vodica. Podarilo sa to az dvom pomocnikom s pouzitim dostatocnej sily.

Inak ma trosku zaraza nemecke farizejstvo pri takychto testoch ADAC, vsade propaguju auta svojich vyrobcoch ako naj... a do testu pustaju konkurenciu z juhu. To sa az tak obavaju, ze ich naj.... auta dopadnu zle a tym padom poskodia domacim vyrobcom a znizia predajnost. To, ze nepriamo skodia inym uz nevadi? Minule Fiat a teraz Laguna akoby nemali zo svojej produkcie co vyberat. Ale ak by slo o pozitivne vysledky z takeho to testu, tak velmi radi tam daju svoju znacku.
No co uz propaganda musi byt aj takymto sposobom. ;-\
Rozbalit vlákno
11
22. 8. 2008 11:26
Re: ADAC
Nu což naplat.. Pepík Géblsuj něco ze svého umu předal i dalším generacím... Trojku proti té zdi jen tak nepustí.. Neboj...V trojce musíš přežít haváriji i ve větších rychlostech. Dyť to tady kolega psal.. že to četl v magacinu...
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 11:34
Re: ADAC
Pani, vykaslite sa na paranoicke konspiracie a zamerajte sa na vysledok tohoto testu a co z neho vyplyva!
Avatar - gld
22. 8. 2008 13:38
Re: ADAC
vyplýva z toho že nad 80km/h sa nespoliehaj na hviezdičky ale dúfaj že máš abs esp vzadu multilink a obuté nízkoprofily od pirelli...a trochu schopností v rukách ;-)
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 12:50
Re: ADAC
zkus se uklidnit,soudruha Mussoliniho ti tu taky nikdo nepředhazje(já ti jej jen připomínám... ),japoncům tehdejšího císaře také ne...to sem nevnášej.Měli poslat německé auto,možná máš trauma z Q7-F500, ale to je předvídatelné, protože se střetly dvě různé Ek a F500 víc pohlcoval destrukční síly od tanku Q7, osobně si pro radost z ježdění stejně koupím F500 a Q7 ani omylem.Ale válku sem fak neeee :no: [odkaz]
22. 8. 2008 13:08
Re: ADAC
Celou dobu, co tady nyní už jenom trpně a psivně čtu stále stejně totálně dementní žvásty individua zvaného wolff (plného sil po pobytu na pionýrském táboře) včetně jeho po x-té omílaného odkazu na Hitlera a Goebelse jsem si říkal, jestli na jejich italského jejich předchůdce upozornit (viz. třeba úplně dementní výlevy k výročí brouka někdy na jaře...), no neudělal jsem to a jsem rád, žes to udělal ty :-) :yes: Jinak, co se týká tanku Q7 naprostý souhlas - nejohavnější auto ve své kategorii, s tím F500 mám jiný názor, ale třeba nové káčko dvojku bych zase upřednostnil já.
22. 8. 2008 13:26
Re: ADAC
Nikdo sem nic netahá..., neboť na diskuzní forum, kde 80% jedinců nezvládá ani základy fyziky tahat historii je zbytečné...
neregistrovaný "exctenar"
22. 8. 2008 13:51
Re: ADAC
Vidím, že seš dokonce i sociolog a odborník na vzdělanost. Já ani jedno, nicméně VŠ matematiku, fyziku, techn. mechaniku vč. metod konečných prvků....myslím, že v klidu, ale je to má věc.Konečně, jestli je tohle fórom málo intelektuální, pak si najdi jiné a nechoď sem. Nicméně válečné zločince sem zkus netahat.Kousek kulturního máš zde:[odkaz]
Ať neřekneš a nehledáš.... :-! Také tohle je dobré:
[odkaz]
Tam se i počte :yes:
22. 8. 2008 14:52
Re: ADAC
Sexuální život starých slovanů II. :yes: To je čtení pro kvantového fyzika tvého formátu... ;-)
22. 8. 2008 11:41
Re: ADAC
auto.cz si tyto testy vybiraji, adac testuje kazdy mesic na 80% nemecke auta, vzdy dostanu od nich nejaky casopis
22. 8. 2008 14:58
Re: ADAC
No jo. Testuji i nemecka auta. To ano. Ale kdyz je treba prevratit Logan, tak se mu obuji rozdilne pneu, kdyz se testuji vyssi nez standardni podminky a ocekava se katastrofa, nasadi se Francouz, a kdyz se testuje naraz maleho a velkeho vozu hadejte jake vyroby je ten velky a jake vyroby je ten maly vuz? To je prilis mnoho nahod najednou. Jak rikaji arabove, kdyz se neco stane jednou je to nahoda, kdyz 2x je to zakonitost. To je to umeni nenapadne manipulace. Pro mne je to neduveryhodna organizace.
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 19:15
ADAC
nejak si to nepochopil:-)

Ja se nepriklanimk lagune a ani k passatovi(sam vlastnim 2 mesice lagunu)

Proc popisujes kvuli ceho ma laguna vice bodu?
Logicky k tomu clovek dojde z meho prispevku:-)

K te chybe mereni...jo to sem blbe napsal. Melo to byt tak, ze to muze ovlivnit pozitivne i negativne.

To vysvetleni -proc ma passat mensi pocet- bodu bylo napsane jen pro lidi kteri by napsali:

Tak proc ma tedy laguna vice bodu kdyz je mene bezpecna:-)(myslim pri narazu o vetsi rychlosti nez 64km/h)

Ja poukazoval na konstrukci ochraneho ramu auta-ten ma passat lepsi.
Sam sem i napsal ze passatu chybi treba airbag:-) Ano meli by ho tam dat i meke plasty..ale to sem nepatri:-)

BTW: na co ti je mekej plast kdyz ti drti nohy motor ze?:DDD
Rozbalit vlákno
1
Avatar - jurajos
22. 8. 2008 19:33
Re: ADAC
Ok beriem...asi sme sa naozaj nepochopili. A mozno je to len mnou. Tak sorry. ;-)
22. 8. 2008 21:03
Pre život
Nás, obyčajných vodičov, ktorí už majú niečo najazdené by malo zaujímať najmä to, že nestačí 5 hviezd pri 64 km/hod, ale skutočná rýchlosť pri náraze. A teraz si predstavme dve autá idúce oproti sebe len 40km/hod. Asi katastrofa, a čo pri 60 km/hod alebo viac? Keď to zdvojnásobíme, tak sme od 40 km/hod väčšinou mřtvi, alebo ťažko ranení, tak kam sa všetci ponáhľame? Načo je potom na bežných autách rýchlosť nad 200 km/hod?
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 21:21
Re: Pre život
ty crash testy simuluji naraz 2 aut o STEJNE hmotnosti pri 64km/h s presahem tusim 40%(mozna se pletu).

BTW: Pri nehode se sily nescitaji.
22. 8. 2008 21:37
Re: Pre život
To asi ťažko, keď pevná prekážka stojí, je to jednoducho náraz auta do múra o 64 km/hod s prekrytím, ale v reáli sa väčšinou zrazia dve autá, a v akej rýchlosti závisí už iba od okolností a šikovnosti vodičov.
Podľa zákonov fyziky sa sily musia spočítať, 40 + 40 = 80, bohužiaľ.
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 21:51
Re: Pre život
kdyz se srazi 2 auta o stejne hmotnosti a rychlosti(napr 50km/h) tak to je uplne to same jako kdyby si narazil do zdi v 50km/h.(pokud by to bylo celne a oba stejny uhel narazu a presah, pripadne oba by se nabourali bokem,zadkem,strechou..to je jedno-porad by to muselo byt pod stejny uhlem,presahem)

BTW: ty rikas ze kdyz jedu ja 50 ty 80 tak pri srazce oba poletime proti sobe 130:D:D:D uz chapes ten nesmysl?:-)

Oba zacneme brzdit ze sve rychlosti na vzdalenost deformacnich zon+pripadne odsunuti druheho auta ci odhozeni(dle smeru,hmotnosti atd)
Avatar - Ronault.
22. 8. 2008 22:50
Re: Pre život
Sčítají se kynetické energie pohybujících se vozů. Pokud se nepohybuje překážka, tak žádnou kynetickou energii nemá.
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 23:19
Re: Pre život
Ek se nescita.
Pouzivas logiku fyziky ze zakladky a sry ale ta na to nestaci:-)
za prve Ek vozuA pusobi proti Ek vozuB-tak by se meli odecist:DD.(coz je samo nesmysl-Ek se pohlti/premeni :-) )

Pouzivas zakaldni uvahu+asi nejake znalosti z vektoru atd:-)
coz se tady pouzit neda.
musis brat v uvahu ze auto neni placaty bod BOD, ale nesourody predmet.

kdybych to bral tvoji uvahou:
Scitali by se kdyby to byl naraz pod stejnyma uhlama, jinak dochazi k rozkladu sil a vyslednice jde mimo smer-tudiz pri nehode nemusi deformacni zony pohltit Ekcelkovou v okamziku srazky.

BTW:Ek pri nehode se meni na teplo,polohou energii atd.
Uz jen proto to nejde scitat:-)

A na cloveka pusobi jen sily vychazejici z jeho hmotnosti a rychlosti a drahy jeho tela od okamziku decelerace do uplneho zastaveni. Nezavisi na druhem vozidle!
Avatar - Ronault.
23. 8. 2008 11:19
Re: Pre život
Přečti si diskuzi pod F500xQ7, tam jsem o tom dost poreferoval, včetně výpočtů.

Plácáš se v tom totiž úžasně. V případě nárazu se sečtou kynetické energie obou aut, tečka. Na které působí jiné, jak se deformují zony a jak se energie bude měnit, to už je další krok pro modelaci.

Plácáš se ve vektorech, ale chybí ti základní fyzikální zákon a to zákon zachování energie.
neregistrovaný "naily"
30. 7. 2011 12:32
Re: Pre život
:yes:
neregistrovaný "Sc0rpio"
22. 8. 2008 23:36
Re: Pre život
23. 8. 2008 20:25
Re: Pre život
Uz to tu bylo probirano asi 1000x. To se vzdy nekdo probere ... Pro ucely posouzeni destrukcnich ucinku se rychlosti nescitaji!! Pokud se stretnou priblizne stejne tezka auta, tak je to stejne, jako kdyz si predstavite, ze mezi auta postavite zed a kazde auto do ni narazi ze sve strany. Deformacni zony kazdeho auta si zpracuji tu "svou rychlost". Kdyz se stretnou rozdilne tezka auta, tak je to samozrejme jinak a to lehci auto pak jakoby jede rychleji umerne rozdilu hmotnosti (zjednodusene receno).
neregistrovaný "naily"
30. 7. 2011 12:29
Re: Pre život
Dobrý den,

to, co tady tvrdíte je naprostý nesmysl. Obzválšť to, co píšete o té zdi - v podstatě tvrdíte, že když jedno auto bude stát (případně se pohybovat velmi pomalu) a druhé do něj napálí v rychlostí 150 km/h, tak tomu autu, které stojí (či pomalu jede) se v podstatě vůbec nic nestane.
To je samozřejmě naprostá hloupost, když budete sedět ve stojícím autě a někdo do něj ve 150 km/h napálí, tak s největší pravděpodobností budete na hadry. Stejně jako nejspíš ten v tomu druhém autě.
Prezentovat svůj názor je jedna věc, ale uvádět mylné informace, kterým by snad někdo mohl i uvěřit, je mimo jiné i nebezpečné.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 8. 2008 18:51
ADAC
Nebyli by to Němci, kdyby si na podobnou akci vybrali jiné auto. Už v Autobildu prováděli crashtest Méganu II po 100 000 kilometrech a pravili "Co zbyde z tolika vychvalované pětihvězdičkové bezpečnosti"...Ale to je teď vedlejší.

Bezpečnost vozu (Aktivní i pasivní) je velice široký pojem, který většinou platí hlavně po určitou rychlost. Ale i zde to dopadlo solidně. Mohli by tento test provést i s konkurenty (Například nyní probíhá v redakci týdeníku AutoBild nechvalně známý dlouhodobý test VW Passat Variant-Hybaj s ním proti bariéře... ;-) )
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
23. 8. 2008 21:23
Re: ADAC
o tom teste meganu som ešte nepočul..ako dopadol??

myslím že každý súdny človek by mal vedieť že ADAC je banda "profesionálov" 8-s
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2008 20:31
Re: ADAC
Crashtest Méganu dopadl skvěle, dokáže ochránit i po 100 000 kilmetrové zátěži. I když ve spolehlivosti dokázal i pozlobit, dopadl lépe než kolegové od VW...Ale nepamatuji si přesně jeho pozici v tabulce.
neregistrovaný "babo"
24. 8. 2008 00:47
Re: ADAC
nie ze by som francuzov nejako musel, ale ta nenapadna manipulacia ADAC tam samozrjeme je... ale co uz, skoro kazde periodikum hra na narodnu notu. Ako Autocar v teste Lambo vs. naftak Focus sa sice tvari, ze proste test je zaujimavy a pozera sa na to z roznych hladisk a vlastne nie je dolezite, ake auta konkretne sa tam zucastnili... pri tom parkrat nenapadne spomenu, ze Focus je uzasne auto a suvernne najlepsie v triede (hoci nejaky, ja neviem GOLF 2.0 TDI by zrejme test zvladol rovnako). A to na ostrovoch su v takej pozicii, kde si novinar naozaj moze dovolit povedat o aute, co si mysli, co inde okrem USA nie je myslitelne, ani v Nemecku nie...
ZE Nemecky AUTOBILD alebo AMS si clovek ani nemusi otvorit, aby vedel, ze kazdy test vyhra VW, alebo AUDI, o tom netreba ani pisat. ADAC je tymto tiez postihnuty, proste prilis vela nahod. Francuzi priemerne ziskavaju viacej bodov v EuroNCAP (hoci hvieziciek maju povedzme rovnako), tak hold vytiahli "nahodou" Lagunu.
neregistrovaný "babo"
24. 8. 2008 00:49
Re: ADAC
samozrejme ale samotny test ADAC o niecom hovori, to urcite hej. Prave preto je ta manipulacia ale nenapadna.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2008 20:37
Re: ADAC
Překvapilo mě, že v AutoBildu nechali Němci vyhrát Renault Espace nad Mercedesem R a VW Transporter Multivan. To je výjimka, která potvrzuje pravidlo. V Autocaru mi trochu vadí jejich bezmezé preference na zábavné jízdní vlastnosti, které rozhodně nejsou na škodu, ale jsou i důležitější věci na automobilu.
Avatar - Emel
23. 9. 2008 17:55
Objektivita?
Test se dá interpretovat pouze v obecném pohledu, tj. jak dopadne nejbezpečnější auto dneška ve vyšší rychlosti než standardních 64km/h. Pro jakékoliv relativní srovnání Laguna vs. jiné auto tu nejsou žádné podklady, to by musel ADAC zorganizovat další testy za stejných podmínek.
Rozbalit vlákno
0