Technika
Opět bych se zeptal k čemu jsou homologace, když přes ně projdou i ty nejhorší šmejdy co uzavírají tabulky hodnocení. Jak je možné že se tak nevyhovující výrobky dostanou na trh, dyť v případě pneu jde úplně o kejhák
A podobně je to třeba v případě trvale oslňujících reflektorů viz Fabie apod.
A podobně je to třeba v případě trvale oslňujících reflektorů viz Fabie apod.
To, že je něco nejhorší ještě neznamená, že to nesplňuje podmínky homologace...
Bohužel = souhlasim s kalousem že normy a homologační minima by měly bejt dál vejš atp. 😉
To bude možná pravda, ale pořád bude někdo v tabulce nejhorší...
Bejt nejhorší a stát totálně za starou belu = to je ten důležitej rozdíl. Často se u těch posledních = a nejen pneumatik = dočteš že vlastně propadly. Kategorie až nebezpečný nepoužitelný nepoživatelný atp. = chtělo by to minimální normu trochu zvednout = to asi myslel kalous a s tim souhlasim
Nějak mi hlava nebere Nokian WR D4. V jednom testu vinikající, na bedně, v druhém testu téměř podprůměrné.
Až překvapivě velkej rozdíl má někdy rozměr + v tom druhym testu je srazil dolu jen výsledek na mokru
Jo, to jsem si všiml. A přijde mi to jako blbost.
Že se výsledky mezi různými rozměry jinak stejných gum o dost liší jsem si všiml už ve více testech
I já = asi to má logiku. Proto se určitej vzorek dělá velikostně jen od do. Někdy to sou i docela velký rozdíly
Proto sem hned v úvodu zmiňoval že je mám velikostně jen o číslo vedle 😄
Proto sem hned v úvodu zmiňoval že je mám velikostně jen o číslo vedle 😄
Já to přičítám spíš chybám v testování. Což ty testy v mých očích docela devalvuje.
Na tom se shodnou testy bez ohledu na zem původu = a od tý doby co je sleduju
Myslim žes to vyhodnotil blbě = určitej vliv vzorku a velikosti by tam spíš bejt měl
Myslim žes to vyhodnotil blbě = určitej vliv vzorku a velikosti by tam spíš bejt měl
Pneumatiky se můžou lišit konstrukčně, byť mají stejný název. Je to pochopitelné, protože se může lišit výška bočnice, šířka běhounu, hmotností index atd. Konstrukce, která funguje v jednom případě, může být nedostatečná v jiném. Různé pneumatiky stejného jména se tedy mohou lišit a i když je udělají stejně, jedny můžou být horší než druhé, protože se na ně ta konstrukce méně hodí. Nemluvě o tom, že rozdíl může udělat místo výroby anebo určení dané pneumatiky.
To je alespoň můj naprosto laický pohled. michalpneu by nám k tomu určitě mohl napsat více a případně mě opravit. Je pochopitelně otázkou, jakou mají opakovatelnost/ nejistotu měření.
To je alespoň můj naprosto laický pohled. michalpneu by nám k tomu určitě mohl napsat více a případně mě opravit. Je pochopitelně otázkou, jakou mají opakovatelnost/ nejistotu měření.
To samé by se dalo říct o vítězných Dunlopkách. Goodyear má mnohem vyrovnanější výsledky, tak jsem je prubnul
Dunlopky byly v jednom testu první v druhym druhý = to je relativně vyrovnaný 😄
[odkaz]
Zrovna dneska sem na testpneumatik.eu sem už odkaz dával 😉
Rozdíl v celkovym hodnocení udělá rozměr a jiný kritéria = nastavení třeba % důležitosti jednotlivejch kritérií = jinak si celkově stojej na výbornou. Proč u GTU a Autoe😜ressu hůř = to je otázka. Celkovej průměr z 18ti testů naopak pěknej
Nic proti Goodyearum 😄
Rozdíl v celkovym hodnocení udělá rozměr a jiný kritéria = nastavení třeba % důležitosti jednotlivejch kritérií = jinak si celkově stojej na výbornou. Proč u GTU a Autoe😜ressu hůř = to je otázka. Celkovej průměr z 18ti testů naopak pěknej
Nic proti Goodyearum 😄
Já mám ty Nokiany. Ve všech třech testech jsou nejlepší na sněhu, což bylo mé zadání, tak mi asi kamarád- servisák poradil dobře. Ale ty rozptyly výsledků testů u gumy o centimetr širší- užší 8-s
Teď tě asi naseru ale protože sem se stovek srovávaček a testů zúčastnil = kamarád to určitě myslel dobře, ale jak by to on mohl vědět?
Zeptal se mě co preferuju (na zimní gumě) a poradil mi Nokiany. Který ve všech zdejších testech jsou nejlepší "drapáky" na sníh. Trefil to. Co se ti nezdá? Že nejdřív nezavolal tobě?
Nemám rád když mi někdo volá 😉
[odkaz] jestli bydlíš v říši sněhu a je to dominantní = nic proti 😄
[odkaz] jestli bydlíš v říši sněhu a je to dominantní = nic proti 😄
Ano, není to špičková "univerzální" guma. Já chtěl gumu, co se s ní všude vyškrábu. Tedy preference "sníh, břečka". V těchto třech testech (pod kterými diskutujeme) je na sněhu vždy nejlepší. O čem pořád točíš?
Že většinu času běžnej českej řidič neni na sněhu = jestli bydlíš v říši sněhu jak sem napsal nebo to je prostě pro tebe prioritní = neni o čem. Nokiany = 1. zimní pneu byly právě od Nokian = před neuvěřitelnejma 80 lety = bejvaj vzhledem ke svýmu původu hlavně na sníh. No a sou dodnes
Divil ses rozdílnýmu hodnocení = na takovym severu Skandinávie je chování na sněhu určitě maximální priorita = pro běžnýho řidiče u nás nebo vedle v Německu už výrazně míň
Divil ses rozdílnýmu hodnocení = na takovym severu Skandinávie je chování na sněhu určitě maximální priorita = pro běžnýho řidiče u nás nebo vedle v Německu už výrazně míň
To mi připomíná včerejší debatu nad celoročními pneu a koněm na dálnici. Ano, sníh je relativně málo času z roku. Ale že napadne sníh jé téměř stoprocentní, tedy každou zimu pojedu víc nebo míň po sněhu, ledu, břečce (já, s tím po jakých silnicích jezdím, spíš víc než míň). Koně na dálnici nebo něco podobného (kdybych musel z vysoké rychlosti extrémně brzdit) v podstatě nezažívám.I když se to může stát, ne že ne.
Se zimníma v létě je to spíš jinak než si hodně lidí představuje [odkaz] [odkaz] a samozřejmě de argumentovat stylem: Ale mě to zatim vždycky prošlo
Popravdě většině z nás by prošlo jezdit bez airbagu 😉
Já zažil zatim 2 brždění úplně nadoraz = přeju ti aby ty ne, určitě ne v +30°C na zimních
Nevim kolik % v zimě najedeš na tom 100% sněhu ale většina z nás v těhle zeměpisnejch šířkách tak 5% max.? Letos teda prej mám bejt zrovna tuhá zima = tak třeba víc 😄
Popravdě většině z nás by prošlo jezdit bez airbagu 😉
Já zažil zatim 2 brždění úplně nadoraz = přeju ti aby ty ne, určitě ne v +30°C na zimních
Nevim kolik % v zimě najedeš na tom 100% sněhu ale většina z nás v těhle zeměpisnejch šířkách tak 5% max.? Letos teda prej mám bejt zrovna tuhá zima = tak třeba víc 😄
A těch 5% je daleko víc, než ty tvoje 2 krizový brždění, viď?
Samozřejmě, že v situaci "brždění úplně nadoraz" je ideální mít opravdu kvalitní desky+kotouče, gumy.... a může to, byť třeba 1x za život, zachránit - život.
Samozřejmě, že v situaci "brždění úplně nadoraz" je ideální mít opravdu kvalitní desky+kotouče, gumy.... a může to, byť třeba 1x za život, zachránit - život.
Sice bydlím jen v 500 m.n. ,ale sníh u nás bývá někdy pěkná překážka. Jenže je jen po ránu a u nás v kotěhůlkách. Na ostatních silnicích bývá povětšinou fujtajblová břečka. Takže pokud nejezdím jenom v horách tak praferuji pneu které je co nejlepší na mokru. Když je hodně sněhu tak sedím na * a nebo mám řetězy. Jinak když je tupej řidič tak mu nepomůžou v zimě ani hřeby.
Nokiany som mal na minulom aute a na snehu to bolo fakt dobré 😄 Ten rozptyl výsledkov až niekedy zarazí
Co jsem jel Nokiany, tak na sněhu byly vždy výborný. Trochu horší to někdy bylo na vodě.
Vlani v Rakúskom teste boli aj najlešie na suchu. Naší ich majú na jednom aute ako celoročné a okrem hlučnosti spokojnosť. Dokonca aj v lete na diaľnici prakticky neplávali.
Já vždycky Nokiany uznával za jejich schopnosti na sněhu, ale fakt sněhu. To znamená Severské země. v našich zeměpisných podmínkách už opravdovej sníh nebyl ani nepamatuju, spíš taková břečka. A tam je pak třeba mít spíš nějaký univerzály. Ale vybral sis rozhodně dobře. Jak jsem psal výše, já zvolil Goodyear UltraGrip Gen-1.
Bridge v jiném testu v rozměru 205/55/16 byly na mokru nejlepší a tady jsou z těch lepších v o stupen jiném rozměru na mokru nejhorší...
[odkaz]
R16 ted nemůžu najít ;-\ ale taky byli lepší na mokru jenom Pirelky [odkaz]
Pred 20 lety jsem zacal stridat letni / zimni, davalo mi to smysl zejmena v zime.
Technologie se ale posunuly a celorocni pneu uz v testech vykazuji velmi dobre vysledky, takze az ted dojezdim, co mam, prejdu u soukromeho na celorocni - a to na oblibene Nokian.
Firemni neresim.
K testum - bylo by skutecne zajmave, kdyby pani redaktori VW ACZ nebyli lenosi a podivali se na testy pneumatik i jinde, nez v Nemecku, Rakousku nebo Svycarsku. Je totiz zajimave srovnani vysledku.
Technologie se ale posunuly a celorocni pneu uz v testech vykazuji velmi dobre vysledky, takze az ted dojezdim, co mam, prejdu u soukromeho na celorocni - a to na oblibene Nokian.
Firemni neresim.
K testum - bylo by skutecne zajmave, kdyby pani redaktori VW ACZ nebyli lenosi a podivali se na testy pneumatik i jinde, nez v Nemecku, Rakousku nebo Svycarsku. Je totiz zajimave srovnani vysledku.
Celoroční gumy používá můj známý. Celou zimu s autem nejezdí a když už fakt musí, tak jen tak dvakrát za sezonu, když jsou teploty nad nulou a svítí slunce a jen výhradně po městě. U něj to tedy chápu, u ostatních jen nevěřícně kroutím hlavou a říkám si vždycky, hlavně ať to ten borec za mnou ubrzdí...
Už přes dvacet let jsem neměl na autě gumy s vyšším profilovým číslem než 55. Takže tento test je mi k ničemu. V rozměru je právě zakopaný pes. Stejná pneumatika, ale s jiným rozměrem má úplně jiné chování a tudíž i výsledek v testu. Léta kupuji Dunlop ( v zimě i v létě) a nikdy jsem nesáhl vedle.
Rumunsko a nikdy nevíš co koupiš.
No to je ten problém: Nokian přesunul celou kompletní produkci do Ruska. A pak se tady borci diví rozdílným výsledkům v testu pro různé rozměry, či v různých testech. V ruské fabrice je zcela nemožné zajistit stálou kvalitu produkce a stálost namíchaných směsí.
Kdo kupuje ze setrvačnosti Nokian, brzy vystřízliví. Už tuto zimu...
Kdo kupuje ze setrvačnosti Nokian, brzy vystřízliví. Už tuto zimu...
Bubáku ty jseš fakt nějakej divnej...
Nokiany se vyrábí TAKY v Rusku... ne VÝHRADNĚ v Rusku. Takže jediný, co musíš udělat, je zkontrolovat si číslo.
A pořád platí, že kdo potřebuje opravdu zimáky a ne jezdit v zimě rychle po dálnici, tak ten si koupí Nokian Hakkapeliitta R2... jo, jsou trochu hlučnější... ale počasí se fakt nebojí.
Nokiany se vyrábí TAKY v Rusku... ne VÝHRADNĚ v Rusku. Takže jediný, co musíš udělat, je zkontrolovat si číslo.
A pořád platí, že kdo potřebuje opravdu zimáky a ne jezdit v zimě rychle po dálnici, tak ten si koupí Nokian Hakkapeliitta R2... jo, jsou trochu hlučnější... ale počasí se fakt nebojí.
Od zdejších redaktorů se vlastní postřeh k problematice sice očekávat nedal, ale přesto myslím, že by neměla zapadnout opomenutá skutečnost, že v jednom testovaném rozměru druhý BF Goodrich a v druhém rozměru na třetím místě skončivší Kleber jsou ve skutečnosti jednou a toutéž pneumatikou - a tedy se vlastně nezávisle na sobě potvrzuje překvapivá kvalita tohoto nového modelu (zvlášť ve srovnání s předchůdcem, zatraceně slabým Kleberem Krisalp HP2). Z hlediska poměru ceny a výkonu je to už zásadně lepší zde opěvovaný Dunlop či Goodyear (Nokian podle mě vyjde taky líp).
A výdrž Michelin :yes: :yes:
Edit: jj, přehlídl jsem, že článek pokračuje, ok.
Nicméně na zimu dávám 225/50 R 17 Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1, těm věřím víc a v testech byly top
Btw, na jaký auto obouváš ty válce 255? X5?