Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test zimních pneumatik: Víme, jaké si na zimu pořídit!

Přední evropské autokluby podrobily náročným testům napodobujícím rozličné zimní podmínky celkem 32 pneumatik. Naprostá většina z nich je jen průměrná.
Zpět na článek
8. 10. 2017 08:33
8. 10. 2017 08:34
8. 10. 2017 08:39
8. 10. 2017 08:42
8. 10. 2017 08:48
9. 10. 2017 17:26
8. 10. 2017 09:04
8. 10. 2017 09:13
8. 10. 2017 09:27
8. 10. 2017 11:41
8. 10. 2017 12:10
8. 10. 2017 13:21
8. 10. 2017 17:49
8. 10. 2017 20:12
8. 10. 2017 09:10
8. 10. 2017 10:10
8. 10. 2017 14:14
8. 10. 2017 14:51
8. 10. 2017 08:51
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:05
Vlastní zkušenost
Potvrzuju = jen v nepatrně jinym rozměru = těch 99,9 a vítěznejch 2,3 Dunlop Wintersport 5. Snažim se koupit vždycky to nejlepší ale takhle kultivovanou zimní sem eště nezažil = hluk i spotřeba srovnatelná s letní. Zatim jen po necelý 1 sezóně ale doporučuju :yes:

A výdrž Michelin :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 08:36
Re: Vlastní zkušenost
Nepopletl sis nějak čísla?
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:37
Re: Vlastní zkušenost
Snad ne ;-)
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 08:41
Re: Vlastní zkušenost
A co je teda těch "vítěznejch 2,3"?
Edit: jj, přehlídl jsem, že článek pokračuje, ok.
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:44
Re: Vlastní zkušenost
V prvnim testu 215/65 R16 druhý = celkově 99,9; ve třetim stejnej rozměr = první = celkový hodnocení 2,3
Avatar - Bubáq
8. 10. 2017 16:05
Re: Vlastní zkušenost
Mám úchvatnou zkušenost s Dunlop SP Sport letní 255/45 R18: ty tiché pneumatiky nejsou vůbec, ani trochu slyšet ve všech povolených rychlostech. A v současném deštivém počasí jsem nezažil počátek aquaplaningu ani tam, kde ostatní už dávali nohu z plynu dolů. Takže zimní budou určitě zase Dunlop...
Avatar - Floyd
8. 10. 2017 17:55
Re: Vlastní zkušenost
Bubáku, já obouvám na léto 225/45 R18 Dunlop SP Sport Maxx RT2 a jsem nadmíru spokojený. Jsou tiché a drží parádně na suchu, vodě i v zatáčce. Doporučuji.

Nicméně na zimu dávám 225/50 R 17 Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1, těm věřím víc a v testech byly top

Btw, na jaký auto obouváš ty válce 255? X5?
Avatar - JDM
9. 10. 2017 09:45
Re: Vlastní zkušenost
horší gumy než dunlop sport maxx jsem na autě nikdy neměl , mizeli před očima, a na vodě katastrofa... srovnal bych je s nankang ultrasport akorát 2x tak dražší ...
Avatar - Floyd
1. 11. 2017 09:51
Re: Vlastní zkušenost
Musel/Chtěl jsem si vyhledat tuto diskuzi/článek, abych mohl dodatečně zareagovat. Včera (31.10.) jsem byl v pneuservisu, ještě ne kvůli přezouvání na zimní, ale při tom jsem si nechal přeměřit vzorek na všech kolech. A světe div se, 6 mm, před sezonou 7 mm, takže za jednu sezonu ubyl 1 mm! To je to "mizeli před očima"? A nesouhlasím ani s tím ježděním na vodě, já už toho mám nalítáno fakt mega mega a to jak fungují DSM na vodě je hodně kvalitní.
Avatar - Floyd
8. 10. 2017 14:10
Re: Vlastní zkušenost
Já na zimu obouvám 225/50 R 17 Goodyear UltraGrip Gen-1 a nemůžu si je vynachválit. Takže rovněž vřele doporučuji.
8. 10. 2017 08:33
Homologace
Opět bych se zeptal k čemu jsou homologace, když přes ně projdou i ty nejhorší šmejdy co uzavírají tabulky hodnocení. Jak je možné že se tak nevyhovující výrobky dostanou na trh, dyť v případě pneu jde úplně o kejhák

A podobně je to třeba v případě trvale oslňujících reflektorů viz Fabie apod.
Rozbalit vlákno
5
8. 10. 2017 08:49
Re: Homologace
To, že je něco nejhorší ještě neznamená, že to nesplňuje podmínky homologace...
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:51
Re: Homologace
Bohužel = souhlasim s kalousem že normy a homologační minima by měly bejt dál vejš atp. ;-)
8. 10. 2017 08:54
Re: Homologace
To bude možná pravda, ale pořád bude někdo v tabulce nejhorší...
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:57
Re: Homologace
Bejt nejhorší a stát totálně za starou belu = to je ten důležitej rozdíl. Často se u těch posledních = a nejen pneumatik = dočteš že vlastně propadly. Kategorie až nebezpečný nepoužitelný nepoživatelný atp. = chtělo by to minimální normu trochu zvednout = to asi myslel kalous a s tim souhlasim
8. 10. 2017 12:11
Re: Homologace
Jo tak nějak. Homologace by měla zajistit nějakou minimální úroveň vzhledem k bezpečnosti provozu.
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 08:34
Výsledky
Nějak mi hlava nebere Nokian WR D4. V jednom testu vinikající, na bedně, v druhém testu téměř podprůměrné.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:35
Re: Výsledky
Až překvapivě velkej rozdíl má někdy rozměr + v tom druhym testu je srazil dolu jen výsledek na mokru
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 08:39
Re: Výsledky
Jo, to jsem si všiml. A přijde mi to jako blbost.
8. 10. 2017 08:42
Re: Výsledky
Že se výsledky mezi různými rozměry jinak stejných gum o dost liší jsem si všiml už ve více testech
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:45
Re: Výsledky
I já = asi to má logiku. Proto se určitej vzorek dělá velikostně jen od do. Někdy to sou i docela velký rozdíly

Proto sem hned v úvodu zmiňoval že je mám velikostně jen o číslo vedle :-)
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 08:48
Re: Výsledky
Já to přičítám spíš chybám v testování. Což ty testy v mých očích docela devalvuje.
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:50
Re: Výsledky
Na tom se shodnou testy bez ohledu na zem původu = a od tý doby co je sleduju

Myslim žes to vyhodnotil blbě = určitej vliv vzorku a velikosti by tam spíš bejt měl
9. 10. 2017 17:26
Re: Výsledky
Pneumatiky se můžou lišit konstrukčně, byť mají stejný název. Je to pochopitelné, protože se může lišit výška bočnice, šířka běhounu, hmotností index atd. Konstrukce, která funguje v jednom případě, může být nedostatečná v jiném. Různé pneumatiky stejného jména se tedy mohou lišit a i když je udělají stejně, jedny můžou být horší než druhé, protože se na ně ta konstrukce méně hodí. Nemluvě o tom, že rozdíl může udělat místo výroby anebo určení dané pneumatiky.

To je alespoň můj naprosto laický pohled. michalpneu by nám k tomu určitě mohl napsat více a případně mě opravit. Je pochopitelně otázkou, jakou mají opakovatelnost/ nejistotu měření.
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 08:44
Re: Výsledky
Ten rozměr nebo to mokro?
8. 10. 2017 08:58
Re: Výsledky
To samé by se dalo říct o vítězných Dunlopkách. Goodyear má mnohem vyrovnanější výsledky, tak jsem je prubnul
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 09:02
Re: Výsledky
Dunlopky byly v jednom testu první v druhym druhý = to je relativně vyrovnaný :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 09:17
Re: Výsledky
Zrovna dneska sem na testpneumatik.eu sem už odkaz dával ;-)

Rozdíl v celkovym hodnocení udělá rozměr a jiný kritéria = nastavení třeba % důležitosti jednotlivejch kritérií = jinak si celkově stojej na výbornou. Proč u GTU a Autoexpressu hůř = to je otázka. Celkovej průměr z 18ti testů naopak pěknej

Nic proti Goodyearum :-)
8. 10. 2017 09:23
Re: Výsledky
To jo, ale GY má průměr lepší, tak jsem zvolil je, jelikož můj rozměr pneu testován nebyl...
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 09:04
Re: Výsledky
Já mám ty Nokiany. Ve všech třech testech jsou nejlepší na sněhu, což bylo mé zadání, tak mi asi kamarád- servisák poradil dobře. Ale ty rozptyly výsledků testů u gumy o centimetr širší- užší 8-s
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 09:09
Re: Výsledky
Teď tě asi naseru ale protože sem se stovek srovávaček a testů zúčastnil = kamarád to určitě myslel dobře, ale jak by to on mohl vědět?
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 09:13
Re: Výsledky
Zeptal se mě co preferuju (na zimní gumě) a poradil mi Nokiany. Který ve všech zdejších testech jsou nejlepší "drapáky" na sníh. Trefil to. Co se ti nezdá? Že nejdřív nezavolal tobě?
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 09:21
Re: Výsledky
Nemám rád když mi někdo volá ;-)

[odkaz] jestli bydlíš v říši sněhu a je to dominantní = nic proti :-)
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 09:27
Re: Výsledky
Ano, není to špičková "univerzální" guma. Já chtěl gumu, co se s ní všude vyškrábu. Tedy preference "sníh, břečka". V těchto třech testech (pod kterými diskutujeme) je na sněhu vždy nejlepší. O čem pořád točíš?
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 09:33
Re: Výsledky
Že většinu času běžnej českej řidič neni na sněhu = jestli bydlíš v říši sněhu jak sem napsal nebo to je prostě pro tebe prioritní = neni o čem. Nokiany = 1. zimní pneu byly právě od Nokian = před neuvěřitelnejma 80 lety = bejvaj vzhledem ke svýmu původu hlavně na sníh. No a sou dodnes

Divil ses rozdílnýmu hodnocení = na takovym severu Skandinávie je chování na sněhu určitě maximální priorita = pro běžnýho řidiče u nás nebo vedle v Německu už výrazně míň
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 11:41
Re: Výsledky
To mi připomíná včerejší debatu nad celoročními pneu a koněm na dálnici. Ano, sníh je relativně málo času z roku. Ale že napadne sníh jé téměř stoprocentní, tedy každou zimu pojedu víc nebo míň po sněhu, ledu, břečce (já, s tím po jakých silnicích jezdím, spíš víc než míň). Koně na dálnici nebo něco podobného (kdybych musel z vysoké rychlosti extrémně brzdit) v podstatě nezažívám.I když se to může stát, ne že ne.
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 11:59
Re: Výsledky
Se zimníma v létě je to spíš jinak než si hodně lidí představuje [odkaz] [odkaz] a samozřejmě de argumentovat stylem: Ale mě to zatim vždycky prošlo

Popravdě většině z nás by prošlo jezdit bez airbagu ;-)

Já zažil zatim 2 brždění úplně nadoraz = přeju ti aby ty ne, určitě ne v +30°C na zimních

Nevim kolik % v zimě najedeš na tom 100% sněhu ale většina z nás v těhle zeměpisnejch šířkách tak 5% max.? Letos teda prej mám bejt zrovna tuhá zima = tak třeba víc :-)
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 12:10
Re: Výsledky
A těch 5% je daleko víc, než ty tvoje 2 krizový brždění, viď?

Samozřejmě, že v situaci "brždění úplně nadoraz" je ideální mít opravdu kvalitní desky+kotouče, gumy.... a může to, byť třeba 1x za život, zachránit - život.
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 12:17
Re: Výsledky
Těch 5% a zrovna náhodou mý 2 krizový brždění = nemá skoro souvislost ;-)

Jedno sou zimní = kde se ty soustředíš na sníh = proč ne. Tam kde jezdim já je pro mě důležitějších těch 95 a ono to je spíš víc než 95%

Jinak viz ty 2 odkazy v minulym příspěvku = tak to prostě vidim i já
Avatar - Fána
8. 10. 2017 13:21
Re: Výsledky
Sice bydlím jen v 500 m.n. ,ale sníh u nás bývá někdy pěkná překážka. Jenže je jen po ránu a u nás v kotěhůlkách. Na ostatních silnicích bývá povětšinou fujtajblová břečka. Takže pokud nejezdím jenom v horách tak praferuji pneu které je co nejlepší na mokru. Když je hodně sněhu tak sedím na * a nebo mám řetězy. Jinak když je tupej řidič tak mu nepomůžou v zimě ani hřeby.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 10. 2017 16:39
Re: Výsledky
Fujtajblová břečka má prosím pěkně technicky přesný název "kozí blití" a je to vůbec nejnáročnější povrch na jízdu... a zejména na ní se pneumatiky stávají klíčové... pokud nemají funkční samočištění, máš prostě smůlu.
:-(
Avatar - wakantanka
8. 10. 2017 18:34
Re: Výsledky
Hakkapellity su do snehu este lepsie. DRka su viac na cestu ale aj tak vyborne.
8. 10. 2017 09:10
Re: Výsledky
Nokiany som mal na minulom aute a na snehu to bolo fakt dobré :-) Ten rozptyl výsledkov až niekedy zarazí
8. 10. 2017 09:13
Re: Výsledky
Co jsem jel Nokiany, tak na sněhu byly vždy výborný. Trochu horší to někdy bylo na vodě.
8. 10. 2017 10:10
Re: Výsledky
Vlani v Rakúskom teste boli aj najlešie na suchu. Naší ich majú na jednom aute ako celoročné a okrem hlučnosti spokojnosť. Dokonca aj v lete na diaľnici prakticky neplávali.
Avatar - Floyd
8. 10. 2017 14:14
Re: Výsledky
Já vždycky Nokiany uznával za jejich schopnosti na sněhu, ale fakt sněhu. To znamená Severské země. v našich zeměpisných podmínkách už opravdovej sníh nebyl ani nepamatuju, spíš taková břečka. A tam je pak třeba mít spíš nějaký univerzály. Ale vybral sis rozhodně dobře. Jak jsem psal výše, já zvolil Goodyear UltraGrip Gen-1.
Avatar - _Karel_
8. 10. 2017 14:51
Re: Výsledky
Poslední zimu jsem na sněhu najel stovky, možná tisíce km. A pravděpodobnější je, že nedobrzdím/nevyškrábu se na sněhu, než na mokru nebo suchu. Na sněhu stačí k průšvihu mnohem míň. Kdybych jezdil hlavně dálnici, vybral bych jinak.
8. 10. 2017 08:51
Zajímavé...
Bridge v jiném testu v rozměru 205/55/16 byly na mokru nejlepší a tady jsou z těch lepších v o stupen jiném rozměru na mokru nejhorší...
Rozbalit vlákno
3
8. 10. 2017 09:16
Re: Zajímavé...
R16 ted nemůžu najít ;-\ ale taky byli lepší na mokru jenom Pirelky [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
8. 10. 2017 09:19
Re: Zajímavé...
Odkazy na auto forum.cz tu sou z nějakýho záhadnýho důvodu blokovaný [odkaz]
8. 10. 2017 10:13
Celorocni pneu
Pred 20 lety jsem zacal stridat letni / zimni, davalo mi to smysl zejmena v zime.

Technologie se ale posunuly a celorocni pneu uz v testech vykazuji velmi dobre vysledky, takze az ted dojezdim, co mam, prejdu u soukromeho na celorocni - a to na oblibene Nokian.

Firemni neresim.

K testum - bylo by skutecne zajmave, kdyby pani redaktori VW ACZ nebyli lenosi a podivali se na testy pneumatik i jinde, nez v Nemecku, Rakousku nebo Svycarsku. Je totiz zajimave srovnani vysledku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Floyd
8. 10. 2017 14:16
Re: Celorocni pneu
Celoroční gumy používá můj známý. Celou zimu s autem nejezdí a když už fakt musí, tak jen tak dvakrát za sezonu, když jsou teploty nad nulou a svítí slunce a jen výhradně po městě. U něj to tedy chápu, u ostatních jen nevěřícně kroutím hlavou a říkám si vždycky, hlavně ať to ten borec za mnou ubrzdí...
8. 10. 2017 14:33
Re: Celorocni pneu
celoroční pneu - celý rok na .ovno ;-) , je to kompromis po celý rok :no: např.[odkaz] nebo [odkaz]
Avatar - wladyk
8. 10. 2017 13:04
To jsou gumy na traktor?
Už přes dvacet let jsem neměl na autě gumy s vyšším profilovým číslem než 55. Takže tento test je mi k ničemu. V rozměru je právě zakopaný pes. Stejná pneumatika, ale s jiným rozměrem má úplně jiné chování a tudíž i výsledek v testu. Léta kupuji Dunlop ( v zimě i v létě) a nikdy jsem nesáhl vedle.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
8. 10. 2017 14:20
Re: To jsou gumy na traktor?
Souhlasím. V zimě jezdím na profilu 50 Goodyear, v létě 45 Dunlop, v obou případech jsem velmi spokojen.
Avatar - KANKUNEN
8. 10. 2017 15:45
Furt tu řešíte nějaké testy a gumy se dělají od Finska až po
Rumunsko a nikdy nevíš co koupiš.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
8. 10. 2017 16:10
Re: Furt tu řešíte nějaké testy a gumy se dělají od Finska a
No to je ten problém: Nokian přesunul celou kompletní produkci do Ruska. A pak se tady borci diví rozdílným výsledkům v testu pro různé rozměry, či v různých testech. V ruské fabrice je zcela nemožné zajistit stálou kvalitu produkce a stálost namíchaných směsí.
Kdo kupuje ze setrvačnosti Nokian, brzy vystřízliví. Už tuto zimu...
Avatar - Ja Prvni 123
8. 10. 2017 16:26
Re: Furt tu řešíte nějaké testy a gumy se dělají od Finska a
Bubáku ty jseš fakt nějakej divnej...

Nokiany se vyrábí TAKY v Rusku... ne VÝHRADNĚ v Rusku. Takže jediný, co musíš udělat, je zkontrolovat si číslo.

A pořád platí, že kdo potřebuje opravdu zimáky a ne jezdit v zimě rychle po dálnici, tak ten si koupí Nokian Hakkapeliitta R2... jo, jsou trochu hlučnější... ale počasí se fakt nebojí.
8. 10. 2017 23:32
Škoda jednoho nepovšimnutého výsledku
Od zdejších redaktorů se vlastní postřeh k problematice sice očekávat nedal, ale přesto myslím, že by neměla zapadnout opomenutá skutečnost, že v jednom testovaném rozměru druhý BF Goodrich a v druhém rozměru na třetím místě skončivší Kleber jsou ve skutečnosti jednou a toutéž pneumatikou - a tedy se vlastně nezávisle na sobě potvrzuje překvapivá kvalita tohoto nového modelu (zvlášť ve srovnání s předchůdcem, zatraceně slabým Kleberem Krisalp HP2). Z hlediska poměru ceny a výkonu je to už zásadně lepší zde opěvovaný Dunlop či Goodyear (Nokian podle mě vyjde taky líp).
Rozbalit vlákno
0