Přední evropské autokluby podrobily náročným testům napodobujícím rozličné zimní podmínky celkem 32 pneumatik. Naprostá většina z nich je jen průměrná.
Potvrzuju = jen v nepatrně jinym rozměru = těch 99,9 a vítěznejch 2,3 Dunlop Wintersport 5. Snažim se koupit vždycky to nejlepší ale takhle kultivovanou zimní sem eště nezažil = hluk i spotřeba srovnatelná s letní. Zatim jen po necelý 1 sezóně ale doporučuju :yes:
Mám úchvatnou zkušenost s Dunlop SP Sport letní 255/45 R18: ty tiché pneumatiky nejsou vůbec, ani trochu slyšet ve všech povolených rychlostech. A v současném deštivém počasí jsem nezažil počátek aquaplaningu ani tam, kde ostatní už dávali nohu z plynu dolů. Takže zimní budou určitě zase Dunlop...
Bubáku, já obouvám na léto 225/45 R18 Dunlop SP Sport Maxx RT2 a jsem nadmíru spokojený. Jsou tiché a drží parádně na suchu, vodě i v zatáčce. Doporučuji.
Nicméně na zimu dávám 225/50 R 17 Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1, těm věřím víc a v testech byly top
horší gumy než dunlop sport maxx jsem na autě nikdy neměl , mizeli před očima, a na vodě katastrofa... srovnal bych je s nankang ultrasport akorát 2x tak dražší ...
Musel/Chtěl jsem si vyhledat tuto diskuzi/článek, abych mohl dodatečně zareagovat. Včera (31.10.) jsem byl v pneuservisu, ještě ne kvůli přezouvání na zimní, ale při tom jsem si nechal přeměřit vzorek na všech kolech. A světe div se, 6 mm, před sezonou 7 mm, takže za jednu sezonu ubyl 1 mm! To je to "mizeli před očima"? A nesouhlasím ani s tím ježděním na vodě, já už toho mám nalítáno fakt mega mega a to jak fungují DSM na vodě je hodně kvalitní.
Opět bych se zeptal k čemu jsou homologace, když přes ně projdou i ty nejhorší šmejdy co uzavírají tabulky hodnocení. Jak je možné že se tak nevyhovující výrobky dostanou na trh, dyť v případě pneu jde úplně o kejhák
A podobně je to třeba v případě trvale oslňujících reflektorů viz Fabie apod.
Bejt nejhorší a stát totálně za starou belu = to je ten důležitej rozdíl. Často se u těch posledních = a nejen pneumatik = dočteš že vlastně propadly. Kategorie až nebezpečný nepoužitelný nepoživatelný atp. = chtělo by to minimální normu trochu zvednout = to asi myslel kalous a s tim souhlasim
Pneumatiky se můžou lišit konstrukčně, byť mají stejný název. Je to pochopitelné, protože se může lišit výška bočnice, šířka běhounu, hmotností index atd. Konstrukce, která funguje v jednom případě, může být nedostatečná v jiném. Různé pneumatiky stejného jména se tedy mohou lišit a i když je udělají stejně, jedny můžou být horší než druhé, protože se na ně ta konstrukce méně hodí. Nemluvě o tom, že rozdíl může udělat místo výroby anebo určení dané pneumatiky.
To je alespoň můj naprosto laický pohled. michalpneu by nám k tomu určitě mohl napsat více a případně mě opravit. Je pochopitelně otázkou, jakou mají opakovatelnost/ nejistotu měření.
Zrovna dneska sem na testpneumatik.eu sem už odkaz dával ;-)
Rozdíl v celkovym hodnocení udělá rozměr a jiný kritéria = nastavení třeba % důležitosti jednotlivejch kritérií = jinak si celkově stojej na výbornou. Proč u GTU a Autoexpressu hůř = to je otázka. Celkovej průměr z 18ti testů naopak pěknej
Já mám ty Nokiany. Ve všech třech testech jsou nejlepší na sněhu, což bylo mé zadání, tak mi asi kamarád- servisák poradil dobře. Ale ty rozptyly výsledků testů u gumy o centimetr širší- užší 8-s
Zeptal se mě co preferuju (na zimní gumě) a poradil mi Nokiany. Který ve všech zdejších testech jsou nejlepší "drapáky" na sníh. Trefil to. Co se ti nezdá? Že nejdřív nezavolal tobě?
Ano, není to špičková "univerzální" guma. Já chtěl gumu, co se s ní všude vyškrábu. Tedy preference "sníh, břečka". V těchto třech testech (pod kterými diskutujeme) je na sněhu vždy nejlepší. O čem pořád točíš?
Že většinu času běžnej českej řidič neni na sněhu = jestli bydlíš v říši sněhu jak sem napsal nebo to je prostě pro tebe prioritní = neni o čem. Nokiany = 1. zimní pneu byly právě od Nokian = před neuvěřitelnejma 80 lety = bejvaj vzhledem ke svýmu původu hlavně na sníh. No a sou dodnes
Divil ses rozdílnýmu hodnocení = na takovym severu Skandinávie je chování na sněhu určitě maximální priorita = pro běžnýho řidiče u nás nebo vedle v Německu už výrazně míň
To mi připomíná včerejší debatu nad celoročními pneu a koněm na dálnici. Ano, sníh je relativně málo času z roku. Ale že napadne sníh jé téměř stoprocentní, tedy každou zimu pojedu víc nebo míň po sněhu, ledu, břečce (já, s tím po jakých silnicích jezdím, spíš víc než míň). Koně na dálnici nebo něco podobného (kdybych musel z vysoké rychlosti extrémně brzdit) v podstatě nezažívám.I když se to může stát, ne že ne.
Se zimníma v létě je to spíš jinak než si hodně lidí představuje [odkaz] [odkaz] a samozřejmě de argumentovat stylem: Ale mě to zatim vždycky prošlo
Popravdě většině z nás by prošlo jezdit bez airbagu ;-)
Já zažil zatim 2 brždění úplně nadoraz = přeju ti aby ty ne, určitě ne v +30°C na zimních
Nevim kolik % v zimě najedeš na tom 100% sněhu ale většina z nás v těhle zeměpisnejch šířkách tak 5% max.? Letos teda prej mám bejt zrovna tuhá zima = tak třeba víc :-)
A těch 5% je daleko víc, než ty tvoje 2 krizový brždění, viď?
Samozřejmě, že v situaci "brždění úplně nadoraz" je ideální mít opravdu kvalitní desky+kotouče, gumy.... a může to, byť třeba 1x za život, zachránit - život.
Sice bydlím jen v 500 m.n. ,ale sníh u nás bývá někdy pěkná překážka. Jenže je jen po ránu a u nás v kotěhůlkách. Na ostatních silnicích bývá povětšinou fujtajblová břečka. Takže pokud nejezdím jenom v horách tak praferuji pneu které je co nejlepší na mokru. Když je hodně sněhu tak sedím na * a nebo mám řetězy. Jinak když je tupej řidič tak mu nepomůžou v zimě ani hřeby.
Fujtajblová břečka má prosím pěkně technicky přesný název "kozí blití" a je to vůbec nejnáročnější povrch na jízdu... a zejména na ní se pneumatiky stávají klíčové... pokud nemají funkční samočištění, máš prostě smůlu. :-(
Vlani v Rakúskom teste boli aj najlešie na suchu. Naší ich majú na jednom aute ako celoročné a okrem hlučnosti spokojnosť. Dokonca aj v lete na diaľnici prakticky neplávali.
Já vždycky Nokiany uznával za jejich schopnosti na sněhu, ale fakt sněhu. To znamená Severské země. v našich zeměpisných podmínkách už opravdovej sníh nebyl ani nepamatuju, spíš taková břečka. A tam je pak třeba mít spíš nějaký univerzály. Ale vybral sis rozhodně dobře. Jak jsem psal výše, já zvolil Goodyear UltraGrip Gen-1.
Poslední zimu jsem na sněhu najel stovky, možná tisíce km. A pravděpodobnější je, že nedobrzdím/nevyškrábu se na sněhu, než na mokru nebo suchu. Na sněhu stačí k průšvihu mnohem míň. Kdybych jezdil hlavně dálnici, vybral bych jinak.
Pred 20 lety jsem zacal stridat letni / zimni, davalo mi to smysl zejmena v zime.
Technologie se ale posunuly a celorocni pneu uz v testech vykazuji velmi dobre vysledky, takze az ted dojezdim, co mam, prejdu u soukromeho na celorocni - a to na oblibene Nokian.
Firemni neresim.
K testum - bylo by skutecne zajmave, kdyby pani redaktori VW ACZ nebyli lenosi a podivali se na testy pneumatik i jinde, nez v Nemecku, Rakousku nebo Svycarsku. Je totiz zajimave srovnani vysledku.
Celoroční gumy používá můj známý. Celou zimu s autem nejezdí a když už fakt musí, tak jen tak dvakrát za sezonu, když jsou teploty nad nulou a svítí slunce a jen výhradně po městě. U něj to tedy chápu, u ostatních jen nevěřícně kroutím hlavou a říkám si vždycky, hlavně ať to ten borec za mnou ubrzdí...
Už přes dvacet let jsem neměl na autě gumy s vyšším profilovým číslem než 55. Takže tento test je mi k ničemu. V rozměru je právě zakopaný pes. Stejná pneumatika, ale s jiným rozměrem má úplně jiné chování a tudíž i výsledek v testu. Léta kupuji Dunlop ( v zimě i v létě) a nikdy jsem nesáhl vedle.
Re: Furt tu řešíte nějaké testy a gumy se dělají od Finska a
No to je ten problém: Nokian přesunul celou kompletní produkci do Ruska. A pak se tady borci diví rozdílným výsledkům v testu pro různé rozměry, či v různých testech. V ruské fabrice je zcela nemožné zajistit stálou kvalitu produkce a stálost namíchaných směsí.
Kdo kupuje ze setrvačnosti Nokian, brzy vystřízliví. Už tuto zimu...
Re: Furt tu řešíte nějaké testy a gumy se dělají od Finska a
Bubáku ty jseš fakt nějakej divnej...
Nokiany se vyrábí TAKY v Rusku... ne VÝHRADNĚ v Rusku. Takže jediný, co musíš udělat, je zkontrolovat si číslo.
A pořád platí, že kdo potřebuje opravdu zimáky a ne jezdit v zimě rychle po dálnici, tak ten si koupí Nokian Hakkapeliitta R2... jo, jsou trochu hlučnější... ale počasí se fakt nebojí.
Od zdejších redaktorů se vlastní postřeh k problematice sice očekávat nedal, ale přesto myslím, že by neměla zapadnout opomenutá skutečnost, že v jednom testovaném rozměru druhý BF Goodrich a v druhém rozměru na třetím místě skončivší Kleber jsou ve skutečnosti jednou a toutéž pneumatikou - a tedy se vlastně nezávisle na sobě potvrzuje překvapivá kvalita tohoto nového modelu (zvlášť ve srovnání s předchůdcem, zatraceně slabým Kleberem Krisalp HP2). Z hlediska poměru ceny a výkonu je to už zásadně lepší zde opěvovaný Dunlop či Goodyear (Nokian podle mě vyjde taky líp).