Technika
Jo tak nějak. Homologace by měla zajistit nějakou minimální úroveň vzhledem k bezpečnosti provozu.
Bejt nejhorší a stát totálně za starou belu = to je ten důležitej rozdíl. Často se u těch posledních = a nejen pneumatik = dočteš že vlastně propadly. Kategorie až nebezpečný nepoužitelný nepoživatelný atp. = chtělo by to minimální normu trochu zvednout = to asi myslel kalous a s tim souhlasim
Fujtajblová břečka má prosím pěkně technicky přesný název "kozí blití" a je to vůbec nejnáročnější povrch na jízdu... a zejména na ní se pneumatiky stávají klíčové... pokud nemají funkční samočištění, máš prostě smůlu.
😒
😒
Celoroční gumy používá můj známý. Celou zimu s autem nejezdí a když už fakt musí, tak jen tak dvakrát za sezonu, když jsou teploty nad nulou a svítí slunce a jen výhradně po městě. U něj to tedy chápu, u ostatních jen nevěřícně kroutím hlavou a říkám si vždycky, hlavně ať to ten borec za mnou ubrzdí...
Sice bydlím jen v 500 m.n. ,ale sníh u nás bývá někdy pěkná překážka. Jenže je jen po ránu a u nás v kotěhůlkách. Na ostatních silnicích bývá povětšinou fujtajblová břečka. Takže pokud nejezdím jenom v horách tak praferuji pneu které je co nejlepší na mokru. Když je hodně sněhu tak sedím na * a nebo mám řetězy. Jinak když je tupej řidič tak mu nepomůžou v zimě ani hřeby.
Už přes dvacet let jsem neměl na autě gumy s vyšším profilovým číslem než 55. Takže tento test je mi k ničemu. V rozměru je právě zakopaný pes. Stejná pneumatika, ale s jiným rozměrem má úplně jiné chování a tudíž i výsledek v testu. Léta kupuji Dunlop ( v zimě i v létě) a nikdy jsem nesáhl vedle.
Vlani v Rakúskom teste boli aj najlešie na suchu. Naší ich majú na jednom aute ako celoročné a okrem hlučnosti spokojnosť. Dokonca aj v lete na diaľnici prakticky neplávali.
Ano, není to špičková "univerzální" guma. Já chtěl gumu, co se s ní všude vyškrábu. Tedy preference "sníh, břečka". V těchto třech testech (pod kterými diskutujeme) je na sněhu vždy nejlepší. O čem pořád točíš?
Zeptal se mě co preferuju (na zimní gumě) a poradil mi Nokiany. Který ve všech zdejších testech jsou nejlepší "drapáky" na sníh. Trefil to. Co se ti nezdá? Že nejdřív nezavolal tobě?
Že se výsledky mezi různými rozměry jinak stejných gum o dost liší jsem si všiml už ve více testech
celoroční pneu - celý rok na .ovno 😉 , je to kompromis po celý rok :no: např.[odkaz] nebo [odkaz]
Od zdejších redaktorů se vlastní postřeh k problematice sice očekávat nedal, ale přesto myslím, že by neměla zapadnout opomenutá skutečnost, že v jednom testovaném rozměru druhý BF Goodrich a v druhém rozměru na třetím místě skončivší Kleber jsou ve skutečnosti jednou a toutéž pneumatikou - a tedy se vlastně nezávisle na sobě potvrzuje překvapivá kvalita tohoto nového modelu (zvlášť ve srovnání s předchůdcem, zatraceně slabým Kleberem Krisalp HP2). Z hlediska poměru ceny a výkonu je to už zásadně lepší zde opěvovaný Dunlop či Goodyear (Nokian podle mě vyjde taky líp).
Bubáku, já obouvám na léto 225/45 R18 Dunlop SP Sport Maxx RT2 a jsem nadmíru spokojený. Jsou tiché a drží parádně na suchu, vodě i v zatáčce. Doporučuji.
Nicméně na zimu dávám 225/50 R 17 Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1, těm věřím víc a v testech byly top
Btw, na jaký auto obouváš ty válce 255? X5?
Nicméně na zimu dávám 225/50 R 17 Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1, těm věřím víc a v testech byly top
Btw, na jaký auto obouváš ty válce 255? X5?
Bubáku ty jseš fakt nějakej divnej...
Nokiany se vyrábí TAKY v Rusku... ne VÝHRADNĚ v Rusku. Takže jediný, co musíš udělat, je zkontrolovat si číslo.
A pořád platí, že kdo potřebuje opravdu zimáky a ne jezdit v zimě rychle po dálnici, tak ten si koupí Nokian Hakkapeliitta R2... jo, jsou trochu hlučnější... ale počasí se fakt nebojí.
Nokiany se vyrábí TAKY v Rusku... ne VÝHRADNĚ v Rusku. Takže jediný, co musíš udělat, je zkontrolovat si číslo.
A pořád platí, že kdo potřebuje opravdu zimáky a ne jezdit v zimě rychle po dálnici, tak ten si koupí Nokian Hakkapeliitta R2... jo, jsou trochu hlučnější... ale počasí se fakt nebojí.
No to je ten problém: Nokian přesunul celou kompletní produkci do Ruska. A pak se tady borci diví rozdílným výsledkům v testu pro různé rozměry, či v různých testech. V ruské fabrice je zcela nemožné zajistit stálou kvalitu produkce a stálost namíchaných směsí.
Kdo kupuje ze setrvačnosti Nokian, brzy vystřízliví. Už tuto zimu...
Kdo kupuje ze setrvačnosti Nokian, brzy vystřízliví. Už tuto zimu...
Mám úchvatnou zkušenost s Dunlop SP Sport letní 255/45 R18: ty tiché pneumatiky nejsou vůbec, ani trochu slyšet ve všech povolených rychlostech. A v současném deštivém počasí jsem nezažil počátek aquaplaningu ani tam, kde ostatní už dávali nohu z plynu dolů. Takže zimní budou určitě zase Dunlop...
Poslední zimu jsem na sněhu najel stovky, možná tisíce km. A pravděpodobnější je, že nedobrzdím/nevyškrábu se na sněhu, než na mokru nebo suchu. Na sněhu stačí k průšvihu mnohem míň. Kdybych jezdil hlavně dálnici, vybral bych jinak.
Souhlasím. V zimě jezdím na profilu 50 Goodyear, v létě 45 Dunlop, v obou případech jsem velmi spokojen.
Já vždycky Nokiany uznával za jejich schopnosti na sněhu, ale fakt sněhu. To znamená Severské země. v našich zeměpisných podmínkách už opravdovej sníh nebyl ani nepamatuju, spíš taková břečka. A tam je pak třeba mít spíš nějaký univerzály. Ale vybral sis rozhodně dobře. Jak jsem psal výše, já zvolil Goodyear UltraGrip Gen-1.
Já na zimu obouvám 225/50 R 17 Goodyear UltraGrip Gen-1 a nemůžu si je vynachválit. Takže rovněž vřele doporučuji.
Zrovna dneska sem na testpneumatik.eu sem už odkaz dával 😉
Rozdíl v celkovym hodnocení udělá rozměr a jiný kritéria = nastavení třeba % důležitosti jednotlivejch kritérií = jinak si celkově stojej na výbornou. Proč u GTU a Autoe😜ressu hůř = to je otázka. Celkovej průměr z 18ti testů naopak pěknej
Nic proti Goodyearum 😄
Rozdíl v celkovym hodnocení udělá rozměr a jiný kritéria = nastavení třeba % důležitosti jednotlivejch kritérií = jinak si celkově stojej na výbornou. Proč u GTU a Autoe😜ressu hůř = to je otázka. Celkovej průměr z 18ti testů naopak pěknej
Nic proti Goodyearum 😄
Bohužel = souhlasim s kalousem že normy a homologační minima by měly bejt dál vejš atp. 😉
Na tom se shodnou testy bez ohledu na zem původu = a od tý doby co je sleduju
Myslim žes to vyhodnotil blbě = určitej vliv vzorku a velikosti by tam spíš bejt měl
Myslim žes to vyhodnotil blbě = určitej vliv vzorku a velikosti by tam spíš bejt měl
Potvrzuju = jen v nepatrně jinym rozměru = těch 99,9 a vítěznejch 2,3 Dunlop Wintersport 5. Snažim se koupit vždycky to nejlepší ale takhle kultivovanou zimní sem eště nezažil = hluk i spotřeba srovnatelná s letní. Zatim jen po necelý 1 sezóně ale doporučuju :yes😒br />
A výdrž Michelin :yes: :yes:
A výdrž Michelin :yes: :yes:
Pred 20 lety jsem zacal stridat letni / zimni, davalo mi to smysl zejmena v zime.
Technologie se ale posunuly a celorocni pneu uz v testech vykazuji velmi dobre vysledky, takze az ted dojezdim, co mam, prejdu u soukromeho na celorocni - a to na oblibene Nokian.
Firemni neresim.
K testum - bylo by skutecne zajmave, kdyby pani redaktori VW ACZ nebyli lenosi a podivali se na testy pneumatik i jinde, nez v Nemecku, Rakousku nebo Svycarsku. Je totiz zajimave srovnani vysledku.
Technologie se ale posunuly a celorocni pneu uz v testech vykazuji velmi dobre vysledky, takze az ted dojezdim, co mam, prejdu u soukromeho na celorocni - a to na oblibene Nokian.
Firemni neresim.
K testum - bylo by skutecne zajmave, kdyby pani redaktori VW ACZ nebyli lenosi a podivali se na testy pneumatik i jinde, nez v Nemecku, Rakousku nebo Svycarsku. Je totiz zajimave srovnani vysledku.
Musel/Chtěl jsem si vyhledat tuto diskuzi/článek, abych mohl dodatečně zareagovat. Včera (31.10.) jsem byl v pneuservisu, ještě ne kvůli přezouvání na zimní, ale při tom jsem si nechal přeměřit vzorek na všech kolech. A světe div se, 6 mm, před sezonou 7 mm, takže za jednu sezonu ubyl 1 mm! To je to "mizeli před očima"? A nesouhlasím ani s tím ježděním na vodě, já už toho mám nalítáno fakt mega mega a to jak fungují DSM na vodě je hodně kvalitní.
Pneumatiky se můžou lišit konstrukčně, byť mají stejný název. Je to pochopitelné, protože se může lišit výška bočnice, šířka běhounu, hmotností index atd. Konstrukce, která funguje v jednom případě, může být nedostatečná v jiném. Různé pneumatiky stejného jména se tedy mohou lišit a i když je udělají stejně, jedny můžou být horší než druhé, protože se na ně ta konstrukce méně hodí. Nemluvě o tom, že rozdíl může udělat místo výroby anebo určení dané pneumatiky.
To je alespoň můj naprosto laický pohled. michalpneu by nám k tomu určitě mohl napsat více a případně mě opravit. Je pochopitelně otázkou, jakou mají opakovatelnost/ nejistotu měření.
To je alespoň můj naprosto laický pohled. michalpneu by nám k tomu určitě mohl napsat více a případně mě opravit. Je pochopitelně otázkou, jakou mají opakovatelnost/ nejistotu měření.
horší gumy než dunlop sport maxx jsem na autě nikdy neměl , mizeli před očima, a na vodě katastrofa... srovnal bych je s nankang ultrasport akorát 2x tak dražší ...
Těch 5% a zrovna náhodou mý 2 krizový brždění = nemá skoro souvislost 😉
Jedno sou zimní = kde se ty soustředíš na sníh = proč ne. Tam kde jezdim já je pro mě důležitějších těch 95 a ono to je spíš víc než 95%
Jinak viz ty 2 odkazy v minulym příspěvku = tak to prostě vidim i já
Jedno sou zimní = kde se ty soustředíš na sníh = proč ne. Tam kde jezdim já je pro mě důležitějších těch 95 a ono to je spíš víc než 95%
Jinak viz ty 2 odkazy v minulym příspěvku = tak to prostě vidim i já
A těch 5% je daleko víc, než ty tvoje 2 krizový brždění, viď?
Samozřejmě, že v situaci "brždění úplně nadoraz" je ideální mít opravdu kvalitní desky+kotouče, gumy.... a může to, byť třeba 1x za život, zachránit - život.
Samozřejmě, že v situaci "brždění úplně nadoraz" je ideální mít opravdu kvalitní desky+kotouče, gumy.... a může to, byť třeba 1x za život, zachránit - život.
Se zimníma v létě je to spíš jinak než si hodně lidí představuje [odkaz] [odkaz] a samozřejmě de argumentovat stylem: Ale mě to zatim vždycky prošlo
Popravdě většině z nás by prošlo jezdit bez airbagu 😉
Já zažil zatim 2 brždění úplně nadoraz = přeju ti aby ty ne, určitě ne v +30°C na zimních
Nevim kolik % v zimě najedeš na tom 100% sněhu ale většina z nás v těhle zeměpisnejch šířkách tak 5% max.? Letos teda prej mám bejt zrovna tuhá zima = tak třeba víc 😄
Popravdě většině z nás by prošlo jezdit bez airbagu 😉
Já zažil zatim 2 brždění úplně nadoraz = přeju ti aby ty ne, určitě ne v +30°C na zimních
Nevim kolik % v zimě najedeš na tom 100% sněhu ale většina z nás v těhle zeměpisnejch šířkách tak 5% max.? Letos teda prej mám bejt zrovna tuhá zima = tak třeba víc 😄
To mi připomíná včerejší debatu nad celoročními pneu a koněm na dálnici. Ano, sníh je relativně málo času z roku. Ale že napadne sníh jé téměř stoprocentní, tedy každou zimu pojedu víc nebo míň po sněhu, ledu, břečce (já, s tím po jakých silnicích jezdím, spíš víc než míň). Koně na dálnici nebo něco podobného (kdybych musel z vysoké rychlosti extrémně brzdit) v podstatě nezažívám.I když se to může stát, ne že ne.
Že většinu času běžnej českej řidič neni na sněhu = jestli bydlíš v říši sněhu jak sem napsal nebo to je prostě pro tebe prioritní = neni o čem. Nokiany = 1. zimní pneu byly právě od Nokian = před neuvěřitelnejma 80 lety = bejvaj vzhledem ke svýmu původu hlavně na sníh. No a sou dodnes
Divil ses rozdílnýmu hodnocení = na takovym severu Skandinávie je chování na sněhu určitě maximální priorita = pro běžnýho řidiče u nás nebo vedle v Německu už výrazně míň
Divil ses rozdílnýmu hodnocení = na takovym severu Skandinávie je chování na sněhu určitě maximální priorita = pro běžnýho řidiče u nás nebo vedle v Německu už výrazně míň
To jo, ale GY má průměr lepší, tak jsem zvolil je, jelikož můj rozměr pneu testován nebyl...
Nemám rád když mi někdo volá 😉
[odkaz] jestli bydlíš v říši sněhu a je to dominantní = nic proti 😄
[odkaz] jestli bydlíš v říši sněhu a je to dominantní = nic proti 😄
Co jsem jel Nokiany, tak na sněhu byly vždy výborný. Trochu horší to někdy bylo na vodě.
Nokiany som mal na minulom aute a na snehu to bolo fakt dobré 😄 Ten rozptyl výsledkov až niekedy zarazí
Teď tě asi naseru ale protože sem se stovek srovávaček a testů zúčastnil = kamarád to určitě myslel dobře, ale jak by to on mohl vědět?
Já mám ty Nokiany. Ve všech třech testech jsou nejlepší na sněhu, což bylo mé zadání, tak mi asi kamarád- servisák poradil dobře. Ale ty rozptyly výsledků testů u gumy o centimetr širší- užší 8-s
Bridge v jiném testu v rozměru 205/55/16 byly na mokru nejlepší a tady jsou z těch lepších v o stupen jiném rozměru na mokru nejhorší...
I já = asi to má logiku. Proto se určitej vzorek dělá velikostně jen od do. Někdy to sou i docela velký rozdíly
Proto sem hned v úvodu zmiňoval že je mám velikostně jen o číslo vedle 😄
Proto sem hned v úvodu zmiňoval že je mám velikostně jen o číslo vedle 😄
V prvnim testu 215/65 R16 druhý = celkově 99,9; ve třetim stejnej rozměr = první = celkový hodnocení 2,3
Až překvapivě velkej rozdíl má někdy rozměr + v tom druhym testu je srazil dolu jen výsledek na mokru
Nějak mi hlava nebere Nokian WR D4. V jednom testu vinikající, na bedně, v druhém testu téměř podprůměrné.
To samé by se dalo říct o vítězných Dunlopkách. Goodyear má mnohem vyrovnanější výsledky, tak jsem je prubnul
A podobně je to třeba v případě trvale oslňujících reflektorů viz Fabie apod.