Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak to v budoucnu vypadá u Audi s motory V10 a W12? Růžově ne...

Automobilka Audi se podobně jako řada dalších výrobců v blízké budoucnosti zaměří na alternativní pohonné systémy. Z její nabídky pak díky tomu mohou zmizet desetiválcové a dvanáctiválcové motory.
Zpět na článek
18. 10. 2017 09:21
18. 10. 2017 09:29
18. 10. 2017 11:07
18. 10. 2017 11:42
18. 10. 2017 11:58
18. 10. 2017 20:50
18. 10. 2017 12:53
18. 10. 2017 13:22
18. 10. 2017 20:13
18. 10. 2017 20:49
18. 10. 2017 23:07
19. 10. 2017 05:11
19. 10. 2017 05:11
18. 10. 2017 13:29
18. 10. 2017 13:35
18. 10. 2017 13:53
18. 10. 2017 19:31
18. 10. 2017 19:27
18. 10. 2017 19:42
19. 10. 2017 12:14
19. 10. 2017 12:34
19. 10. 2017 12:56
19. 10. 2017 13:02
18. 10. 2017 09:45
18. 10. 2017 13:16
19. 10. 2017 12:50
18. 10. 2017 09:21
Reklama
Nutnost reklam zde naprosto chápu a jsem s nimi smířen.

Ale ty, co agresivně překrývají text a musí se napřed pokaždé odstranit, mě pěkně s.erou !
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2017 09:29
Re: Reklama
:yes: :-!

A co se motorů Audi týče [odkaz]
18. 10. 2017 11:07
Re: Reklama
V10 a W12 jsou v dnesni dobe zbytecnosti, po emisnich limitech pak nekoho napadne ze by se mohli razantne zprisnit jeste hlukove limity, takze vesmes to stejne vsechno vede k elektromotoru, a tomu bude se***vat v hybridech a pluginech proste neco od 2 do 6 valcu

ciste prakticky BMW i8 ukazuje ze lidem je fuk jestli tam je 3 valec nebo 12 valec, postupne budou navysovat u dalsich modelu vykon elektromotoru a kapacitu baterek podle technologii (ktere jsou ted u i8 smesne nizke, jen 96kW a 7kWh) a lidi tak prestanou vnimat ze tam nejaky spalovak vubec je, pritom treba v R8 by klidne mohlo bejt nejake V6 okolo 250kW + 150kW elektromotor + 10kWh baterek, a byla by to jeste vetsi bestie nez je R8+ s tema 450kW z V10, a kdyby to drtive vetsine lidem ukazali se zakrytym motorm, tak nepoznaj nic ani podle zvuku :-!
Avatar - Hittman
18. 10. 2017 11:42
Re: Reklama
Kdepak, není to zbytečnost, ten, kdo si kupuje auto za 4 mega, chce mít prostě to nej, a to se krom jiných věcí bere i počet válců.
18. 10. 2017 11:58
Re: Reklama
Přesně tak, kdyby to bylo lidem skutečně tak fuk, tak nebudou mít hybridní sporťáky tak zoufalé prodeje jako mají. V prvním pololetí se v Evropě prodalo:
8444 ks 911
2655 ks F-Type
939 ks 488 GTB
936 ks AMG GT
873 ks DB11
833 ks R8
808 ks Continentálů
Tedy všechno sporťáky s pořádnými motory v řadě případů s daleko vyšší cenovkou než i8.

Naproti tomu se ve stejném období prodalo
565 ks i8
83 ks NSX
tedy zlomeček toho, co obnáší celý trh.
Avatar - speedfred
18. 10. 2017 20:50
Re: Reklama
tých 911 je celkom slušné množstvo.
18. 10. 2017 12:53
Re: Reklama
Tříválec se dá akceptovat s přivřenejma vočima tak akorát v motorce. Vyšší střední a prakticky všechno nad ní by mělo začínat šestiválcem. Pak by byl svět v pořádku.

Že dnes musí automobilky cpát do každé modelové řady elektrické a hybridní varianty a motory, které postrádají odpovídající počet válců a příslušný zdvihový objem, není proto, že by to bylo lepší, ale jen proto, že musí plnit nesmyslné flotilové ekologické předpisy, které vymýšlejí političtí deb.ilové odtržení od reálného života s pokroucenými hodnotami a cíli. To myslím celosvětově, nejen v ČR.

To máme za to, že jsme vyměkli, samá demokracie, liberálnost, životní prostředí a šup, najednou se bez pokuty ani nevychčiješ u stromu, auta plná kurvítek ale zato bez motoru. O velkém bratrovi ani nemluvím. Je jen otázka času, kdy součástí registrační značky bude gps lokátor a pokuty za jakékoliv překročení rychlosti se budou automaticky posílat. Nezaplatíš tak ani nenastartuješ. Nikomu už teď nezávidím mládí.

Dlouhodobé mediální megamasáže potom samozřejmě mohou způsobit, že psychicky méně odolní jedinci bez vlastního názoru se nechají těmito kravinami okouzlit a všem sdělují, jak jsou hybridy, elektroauta a mikromotůrečky fajn.

Děkuji, nechci. ;-)
Avatar - speedfred
18. 10. 2017 13:22
Re: Reklama
mám ale pocit že súčasnú mládež už autá ani nezaujímajú. Oni budú spokojný s autonómnym kárami.
My to ešte nejak doklepeme a užijeme čo nám ponúka doba a na dôchodku budeme už iná spomínať.
Avatar - white label
18. 10. 2017 20:13
Re: Reklama
Nemůžeš paušalizovat, třeba můj syn (20) by s tebou zásadně nesouhlasil, např. produkci Porsche a BMW má v hlavě jak v encyklopedii (a to i hluboko do historie) a pro srovnání, já tady mohl mít v jeho letech maximálně tak Škodu Favorit (a to ještě pod pultem/na pořadník), on už má dneska asi 10té auto (aktuálně 370Z), byly/jsou to sice ojetiny, ale většinou relativně mladé a hlavně v bezvadném stavu s výkonnými motorizacemi, prostě auta, o kterých se nám v jeho věku mohlo jen zdát a s nimi už 2 roky reálně jezdí, řidičák má už od 15ti, to pak jezdil tři roky na motorkách (125ky), ale hlavně s tvz. moped auty.
Avatar - speedfred
18. 10. 2017 20:49
Re: Reklama
Ako samozrejme som nemyslel všetkých ,ale za našich mladých čias boli témy auto/moto a baby.
Teraz ako mám pod rukou občas tú mládež (nie všetci) tak auto berú iba ako dopravný prostriedok. Teraz je dôležitý tel/tablet či je z čoho sa zhulit a sociálne siete a pod.
Vyber auto/moto vtedy a dnes to je úplne iné kafe. Ja keď som si kúpil prvé auto 110R tak to bolo niečo.
Avatar - white label
18. 10. 2017 23:07
Re: Reklama
Ale za nás žádné mobily, tablety a soc. sítě nebyly a pokud by byly, byli bychom na tom pravděpodobně podobně...

P.S. 110R měla svého času půjčené moje sestra od Vernera Ličky (Baník Ostrava), a to auto už tehdy vypadalo mnohonásobně líp, než jezdilo...
19. 10. 2017 05:11
Re: Reklama
Jak si mladez vychovavame, takova je.
18. 10. 2017 13:29
Re: Reklama
to je samozrejme nesmysl a PR masirka kterou automobilky propagovali v 90 letech a vydrzelo jim to celekm dlouho nez je zacinali dohanet emisni limity ;-) v 60-70 a i 80 letech nemeli vetsinou sportaky ani V6, ale spis bylo v mode R4 s turbem, paj se nejak postupne zacalo prechazet na V6 a nakonec kdys us to levnejc neslo, se zvedanim vykonu tak se tam zacali davat V8, a u vyssi stredni tridy to bylo uplne stejny ;-)

to co ty ted beres jako svet v poradku je otazka asi 15 let dejin kdy meli automobilky v Evrope rozmach, uplne stejnej rozmach pak prisel s dieselem a zacli ho zase cpat uplne vsude a nebejt jo extra svazanych pravidel tak by byl diesel snad i v F1 >:D takze jsi proste klasicky konzument PR ktery proste hlasa presne to co automobilky hlasali a jeste tak par let hlasat chtej ;-)

proste ovce :-!
18. 10. 2017 13:53
Re: Reklama
Četl jsem ten tvůj druhý odstavec snad 3x a stejně jsem ho vůbec nepochopil.

Jestli jsi mě podle mého komentu z 12:53 ohodnotil jako "klasického konzumenta PR, který hlásá přesně to, co automobilky hlásaly a ještě tak pár let hlásat chtějí" (omlouvám se za úpravu pravopisu při citaci), tak už fakt přemýšlím, jestli nejsem ta ovce. ;-\
18. 10. 2017 19:31
Re: Reklama
Také nevím, o čem to mluví. To jako všechny ty historické Ferrari, Alfy Romeo, Porsche, Jaguary atd. jezdily na čtyřválcích? Asi spadl na hlavičku. Ano, např. 356 měla čtyřválec. Ale i v těch jeho 90. letech byl Elise, také se čtyřválcem.
18. 10. 2017 19:27
Re: Reklama
Jak s přivřenýma očima?! To odvoláš! >:D (Mluvím jen o motorkách.)
18. 10. 2017 19:42
Re: Reklama
>:D Tak jo, odvolávám ty přivřený voči. >:D

Uznávám, že někomu může ten poněkud ohroublý projev u motorky imponovat, nevyrovnaný průběh výkonu se zde taky moc neřeší, zejména s jeho dostatkem resp. přebytkem pro motorku a nějaká ta vibrace k tomu, tak nějak, taky patří. Alespoň jezdec na nudné trase neusne za řídítkama. :-) ;-)
19. 10. 2017 12:14
Re: Reklama
Provokatére. :-) Úsměvné je, že jednu z nejotravnějších vibrací, s jakou jsem se za poslední roky setkal, produkoval čtyřválec (spíš byla na vině motorka než motor). Na druhé straně si vem např. poslední KTM 690 Duke. To je velký jednoválec, ale tedy klobouk dolu (zato jeho předchůdce byl velký vibrátor na kolech). Na provedení záleží. I v autech jsem zaznamenal vibrující (zážehové) čtyřválce, i ty relativně malé, byť nic nebylo skutečně otravné (alespoň ne natolik, že bych si to teď vybavil :-) ).
19. 10. 2017 12:34
Re: Reklama
Každý motor je jiný, stejně jako každý člověk. Vznik a existence vibrací samozřejmě záleží hlavně na konstrukci. Někde se je povede potlačit líp, někde hůř. A pak záleží i na obsluze. A jsme u těch lidí. Když vím, že mi to vibruje v těch a těch otáčkách, ta se snažím v nich moc nejezdit, pokud to jde, někdy stačí jen trošku slevit z plného plynu.

Provokace ? :-) No, já to psal jako lehkou, rádoby žertovnou nadsázku. S troškou jedu, přiznávám. ;-)
19. 10. 2017 12:56
Re: Reklama
Také to beru jako srandu. ;-)

Ano. A v tomhle případě se ta vibrace skutečně omezovala na úzké spektrum otáček. Byly to však zrovna otáčky při typické cestovní rychlosti na dálnici na nejvyšší převod. Jo, můžeš jet rychleji, pomaleji, nebo i podřadit, ale je to trochu na prd. Ten motor znám z jiného, sportovnějšího modelu, kde takové problémy nedělá. Proto předpokládám, že je problém někde v motorce (a nebyla to kusová záležitost).
Avatar - Hittman
18. 10. 2017 09:45
Tak
se audio vzdává toho, co jí dělalo výjimečným a odlišoval od konkurence.
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2017 13:16
Pouze spekulace
Zbytečný bububu, motory V10 a W12 v kocernu budou ještě dlouho, bez nich se Lambo a Bentley v dohledné době neobejde a opakově to deklarovali. Otázka jejich aplikace do A8 a R8 je pak ryze otázkou marketingu a ne samotného vývoje jednotek, že by se A8 vzdala svého vrcholu se právě kvůli marketingu a prestiži přepokládat nedá, navíc při počtech prodaných ks to není problém ani pro flotilové emise. R8 by sice s V8 fungovat mohla, ale otázka jestli ze sebe Audi bude dobrovolně chtít dělat chudší Lambo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2017 14:10
Re: Pouze spekulace
Nepravděpodobný = V10 zmizí asi už brzy. W12 časem nejspíš taky
18. 10. 2017 15:36
Re: Pouze spekulace
Jak řikáš, velmi nepravděpodobný, lambo má novou V10 skoro hotovou, Bentley potvrdilo že bude dvanáctiválce dělat klidně jako poslední značka na světě, k čemuž je taky sakra daleko ;-) Takže motory budou v rámci VW na další dvě generace jistě (cca 15let), a jestli je audi použije nebo ne už je jen otázkou marketingu.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2017 20:24
Re: Pouze spekulace
Nepoužije = o tom je řeč ;-)
18. 10. 2017 23:16
Re: Pouze spekulace
Právě že použije, protože budou relativně snadno dostupné a konkurence nedovolí se jich vzdát, min. pokud se budem bavit o A8. R8 je vzhledem k prodejům a postavení v rámci portfolia audi takový exot že tam se může stát cokoliv. ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2017 23:18
Re: Pouze spekulace
Právě že ne = aspoň to sami prohlašujou :-)

V R8 bude V6 = ne prémiový R6 jako v MB a BMW ale V ;-)

Celkově motorů výrazně ubude = V10 de první, W12 asi po něm
19. 10. 2017 12:50
Re: Pouze spekulace
R6 by byl problematický, když by byl ještě delší než V10 a Audi nemá ani jiný model, kam by šel strčit (proto používají W12 místo V12). Teď mají navíc vývoj větších motorů spojený s Porsche, kde R6 nedává smysl.

Normálně bych si tipl, že jako první opustí dvanáctiválce BMW (to je v tomhle dost progresivní), ale tam je ve hře Rolls. Nemá smysl nechávat ten motor ležet na stole, když ho máš, a RR jen tak V12 neopustí (to bude ještě nějakou dobu trvat). A bez V6 by konec V12 asi ohrozil i V8, protože by to byla jediná vidlicová konfigurace. R8 dnes nikdo dělat nebude.
19. 10. 2017 13:02
Re: Pouze spekulace
No zatím jediné prohlášení o omezení nabídky audi je tato spekulace, která navíc mluví nejblíže o roce 2025. Vyloučit se to samozřejmě nedá. Naopak to že motory V10 a W12 budou v koncernu k dispozici je naprosto jisté, tedy minimálně na těch dalších cca 15 let. A co bude potom bůh ví, věštit z koule co bude v roce 2032 prostě seriozně nejde ;-)

U R8 se spekuluje spíše o R5 a V8, ale je možná i ta V6. To že to je V6 a ne R6 je logické, koncern prostě dělá vidlicové motory.