Od léta 2008 dochází k ukončení nabídky motorů 2.0 TDI se systémem vstřikování paliva čerpadlo-tryska v modelových řadách Golf a Jetta. Novinkou je také zařazení motorové varianty 1,4 TSI (118 kW).
Celkom nechápem, naco VW, ktorý má v ponuke skvelý a vsetkými ospevovaný motor 1,8 TSI - 118 kW dá do G. Variant a Jetty nový motor 1,4 TSI s identickým výkonom (argument o jednoduchom preladení slabsej 1,4 TSI neobstojí, nakolko ide o turbo+kompresor). Nevidím dôvod ani v úspore vývojových nákladov, nizsej cene 1,4 oproti 1,8 a reálne zrejme ani v nizsej spotrebe. Tak preco potom 1,4 TSI?
Mozno preto ze doteraz boli v ponuke dve skvele a ospevovane verzie - 1,4 TSI 140 a 170 PS a teraz je nahradene jednou skvelou verziou 160 PS. Naco mat dve ked mozes mat jednu. Motor ten isty len ho "cipnes" inac. V porovnani s 1,8 TSI by sa museli menit aj "vnutornosti" v motorovom priestore. Ked sa spocita ze 1,8 bude tazsi bude mat vyssiu spotrebu a vyssie emisie tak preco tam pchat 1,8 ?
a co by motor 3,2FSI robil v Octavii??? zmestit sa tam zmesti...v sak octavka ma najvacsi kufor vo svojej triede... tak si ho tam mozes do ktorejkolvek nalozit...
Ona by se 3.2 vesla (vesel by se pravdepodobne i 3.6), ale nevidim duvod, zbytecne tezke na predni naprave, jizdni vlastnosti by se nezlepsily, dynamika by moc rozdilna od TFSI nebyla.
vešel by se zcela určitě, stejně jako se vešel do Golfa R32. Koneckonců existoval i projekt Golfa R36, který byl sice zamítnut ale i tento motor se vešel pod kapotu Golfa. Pak čistě prostorově vzato mohla by existovat i Octavia R36. Jen tu jaksi není důvod montovat tento motor do oktávek a za poměrně dost peněz upravovat podvozek...
No je možné že nějaké ty prototypy z Boleslavi jezdily i se šestiválci. On údajně existoval i Superb I poháněný motorem W8 4,0 co ho měl Passat minulé generace... :-|
konstrukcne je platforma Golfa a Octavie II pripraveny na instalovanie motora V6 ci uz 3,2 alebo 3,6, ale Octavka je primarne urcena pre rodinne vyuzitie a tomu zodpovedaju aj motorizacie a hlavne brzdna sustava a prevodovky... Okrem ineho Golf R32 mal rozsireny podvozok, vystuzene napravy, vacsie brzdy - kotuce, vacsie priemery kolies a teda aj vacsie vybrania v blatnikoch... a napriklad do Superba sa neuvazuje ani zo ziadnym dieslovym 6-valcom...
VW group pouziva oznacovanie V6 pre vidlicovy 6-valec s usporiadanim valcov do V, a VR6 pre radovy 6-valec s usporidanim valcov v rade. Kedze konstrukcia platformy GolfV, ktoru pouziva aj Octavia ma ulozenie motora vpredu napriec tak vzhladom na rozmery by sa tam radovy 6-valec nevosiel, muselo by sa pouzit V-kove usporiadanie, alebo W8. Z radovych sa tam vleze max. 5-valec... cize VR5
VW group nemá žádné řadové šestiválce, všechno jsou to motory do V. Označení VR vzniklo, když přišli s motorem 2,8, který je do vé, ale měl rozevření válců pouhých 15°, obvykle se rozevření V motorů pohybuje od 90° do 60°, takže s malým rozevřením byl velmi kompaktní a vešel se tak i napříč do golfu. Písmeno R je tam proto, že tak malé rozevření evokuje řadový motor. Ostatně této koncepce, malého rozevření válců (15°) se drží VW dodnes, u benzínů, obě V6ky jak 3,2 tak 3,6 jsou vlastně tyto VR6ky. Dýzlové V6 má úhel rozevření válců 90°.
Mám, kdybych si měl koupit S80 pak jedině s tímto motorem, šestiválec je dynamicky jen průměrný a žere, 2,5T sice taky není spořílek, ale díky turbu se líp sbírá, má celkem lineární průběh a turbodíra je snesitelná, začíná jet už pod dvěma tis. Trochu horší je reakce na plyn, je tam cítit turboefekt, ale to auto stejně není závoďák, jak říkám, dle mého nejlepší varianta pro S80.
...ale dlužno dodat že za to může dost nafta. Každopádně být předjet rádobyluxusním Tuaregem a čuchat ten smrad - vzbuzuje to sympatie jako když někdo upustí v autobuse :-! >:-[]
Btw, divím se, že tu ještě nefrčí ježdění na řepkový olej (viz. [odkaz] to kterém to minimálně tak nesmrdí
hmm, ale nejde to už editnout ;-\ , smaž si tu závorku a čárku (ve Zlíně asi neumí vykuchat URL).
V Německu je to celkem rozšířené, recyklují přepálený olej z hranolek (pak za tím ropákem cítíš třeba KFCčko ;-)). Ale nalít do toho jde právě i olej ze supermarketu
Zbytečně si honíš triko, touaregy mají seriově DPF, mě v poslední době stále častěji smrdí pod nos auta s prvními commonraily, staré laguny, P407, mondea, řekl bych, že vzhledem ke čmoudu jsou na tom starší pdčka s kondicí lépe než stejně staré commonraily, samozřejmě pomíjím auta po zásahu pouličního čipera.
Nad dvoutaktem jsem nikdy moc neuvazoval, uz takhle davam ekologii na frak. Jedno auto na special se spotrebou tanku, druhy je V6 s vykuchanym katalyzatorem a treti naftak bez filtru :).
Co myslíš, že je to, co cítíš? A nepiš spaliny obecně, protože pak by sis musel ucpávat nos za každým autem, potažmo dýzlovým, a o tom tu nečtu, zato čtu "rádobyluxusní touareg srmdí", tedy klasickou narážku na VW, oblíbenou to kratochvíli zdejších prostších diskutérů.
No pevný částice který to zachycuje jsou v podstatě saze, a saze jsou - podle mě - bez zápachu. Tzn. to co smrdí jsou asi nějaký aromatický látky, a ty nezachytí žádný filtr použitelný na výfukové plyny. (Ani obvykle filtry v klimě).
Ale myslím si, že ten zápach (co mi vadí) je daný přímo kvalitou nafty, protože někdy je to fakt extrém.
Nejde o samotné DPF a saze, jde o to, že s DPF už je v motorech nová generace oxidačních katalyzátorů, které dokážou oproti těm dřívějším zachycovat uhlovodíky (to je ten smrad) už i za studena, takže z tohohle dýzlu jde smrad naprosto minimálně, při zahřátém motoru, se účinnost a efektivnost přeměny uhlovodíků na CO2 a vodu zvyšuje, takže u těchto motorů, jedouc za nimi, nemůžeš cítit prakticky nic. Proto je označení DPF u VW dýzlů celkem důležité, protože neznamená jen filtr částic samotný, ale celkově jiný systém řízení spalin.
Myslím že DPF je pořád jenom DPF. To co píšeš existuje, ale to je katalyzátor - takže něco jiného. Pochází to od Mercedesu a jmenuje se AdBlue nebo SCR ne?
Ale dost, fakt dost bych se divil, že by to VW dával sériově, natož aby to marketingově nevyužil, když i k vlastním DPF byl dlouho odpor, a ve výsledku to výrazně boří ekonomičnost naftových motorů
Ad Blue je s těma chcankama, ne? To je něco trochu jinýho. Filtr pevných částí je snad v Německu v sérii a u nás si za něj připlácíš asi 17t bez daně. To je debilita a chtěl bych vidět, kdo si to natipuje do auta, než třeba el. sedačky.
já bych teda močovinu v Mercu nechtěl... jeda kdyby se nabízela možnot příplatkového bažanta, ze kterého bych lil chcanky jako aditivum přímo do nádrže.... >:-[]
jako hlavně je to tak jednoduchý = prodáme auto papírovou spotřebou, sladké tajemství, že technologie, kterou dodáme navíc se zaplatí po 120tkm ale je roztroušená do celku si necháme pro sebe - a je to. Normálně by se tomu říkalo podvod nebo ne?
No, v tom je ten problém, ty myslíš, plácáš a nevíš. Žádné adBlue, mluvím o oxidačním katalyzátoru, má ho každý moderní dýzl, ten rozkládá uhlovodíky, jež jsou tím smradem, který z dýzlu cítíš. S DPF se do motorů dostává nová generace těchto katalyzátorů, označovaná jako D-oxid, která je lepší v tom, že umí účinně fungovat i při studeném motoru. Jinými slovy, abych se vrátil k tvému původnímu příspěvku, když tě předjede dýzlový Touareg, neucítíš za ním nic, tedy v reálu, na fóru můžeš tlachat co chceš, celkem to tu bývá zvykem.
No to bych se s tebou do krve hadal! Ale myslim ze je to tak pul na pul! ;-) Hlavne ze uz se neprovozujou stary piana (mercky) to bylo aroma! No a jeste vetsi stesti, ze skoncila era warburku no a tech bakelitovych potvor, nemuzu si vzpomenout na jmeno. :'-(
Tady musím souhlasit. CR/PD, skoro totéž... vždy záleží na tom, jestli si majitel z kouře od výfuku dělá hlavu nebo ne. Čím starší auto, tím méně movitý majitel, který si diesel koupil pro úsporu v provozu, pak ale nemá na patřičné opravy motoru. Proto je pak vidět Laguny, Passaty apod. s kouřem od motoru... a majitelům často ani nevadí ztráta výkonu...
v podstate okrem hrkotaveho zvuku ma PD same dobre vlastnosti a ked si porovnam ze s genialnym 1,9 commonrailom v Astre mam vyssiu spotrebu ako s 2,0 PD v Outlanderi tak mi ten utlmeny hrkotacik v tom outlendari az tak nevadi.... ale asi si okolo PD a CR len isiel a nevies to realne porovnat...
"kromě hrkotavého zvuku má PD samé dobré vlastnosti"? To je jakoby spotřeba znamenala všechno a ostatní charakteristiky nic. Však hrkotavý zvuk je jenom projev vysokého kompresního poměru, který ano určitě vede ke snížení spotřeby, ale taky neoddělitelně vede k pekelným tlakům uvnitř motoru. A to je zase dark side. Tzn. komplexně je mnohem lepší nový CR který má kompresní poměr o 15% nižší = tomu odpovídá vyšší spotřeba, ale je/měl by být kultivovanější a trvanlivější.
ono priebeh krutiaceho momentu a priebeh vykonovej krivky je pri zrovnatelnych motoroch PD a CR takmer identicky. Plniaci tlak v PD je niekde okolo 2200 bar a u prvych CR v Tiguanoch bol 2000 barov, ale neskor bol znizeny na 1800 a uvazuje sa o znizeni na 1600... ma to za nasledok kultivovanejsi chod a vyssiu spotrebu...
to je něco jiného, to je tím že u PD máš už z názvu čerpadlo na trysku, kdyžto u CR máš čerpadlo jedno, který prostě nedokáže tolik tlačit. Ale ten plnící tlak je tlak pod kterým jde palivo do válce. A pak až při stlačení, jehož míru udává ten kompresní poměr dochází k tlakům na uvnitř spalovacího prostoru. Tyhle tlaky jsou sice třeba 70x menší, ale na ně se musí dimenzovat uložení klikovky, ojnice, stěny válce atd.
Opět je zde vidět, že VW se zastaralými motory se prodával jen díky masivní reklamě. Jinak by si ani neškrtnul! Díky připišme pouze společnosti HMVW Gmbh (Holywood Marketing VW s.r.o). A na 40°C!!!
marketingová pravda je, že auta se neprodávají technickými parametry ale emocemi (spokojená rodinka, bezpečí), kde 80% koukáš na týpka s padákem a pak tam problikne plecháč.
Ale nechápu, že ke každýmu mobilu za 5tisíc je návod jak prase, ale o stylu jízdy a technice není v návodu k autu ani zmíňka. Dotáhli to tak daleko, že i z otáčkoměrů zmizela zelená a červená pole. Důsledek je, že zatraceně dost spořílků s 1.9 TDI ten motor nepoužívá tak jak by si zasloužil (konkrétně jízda @1250ot., vytáčení zmrzlých motorů atd.) Výrobce by měl totiž většinu lidí varovat, že třeba na popojíždění od listopadu do března se přeplňovaný nafťák vůbec nehodí
Ted me napadlo,ze pri dnesni technice by nebyl problem dat u otckomeru podsviceni zelene a cervene,ktere by ohranicovalo urcite otacky,za kterycch by motor bezel optimalne,kde by se mel drzet a kam by se poustet nemel...pri studenem motoru by to bylo jinde,pak kdyz by se zahral,tak by se to automaticky prebliklo na jine pole...to by bylo moc dobry, pro motor i pro uzivatele.
Takhle to ma M? (? = dosad 3,5,6), studeny motor ma cervenou zonu dulesi, zahratim se cervena zona prodluzuje az na normalnich 7 nebo 8 tis. otacek (ted nevim presne kolik).
vim vim,jen by se to hodilo i do ,,beznejsich" aut a hlavne pro diesely,ted s nima jezdi cim dal tim vic zen(nic proti nic,jsou dobrymi ridickami,ale k technice maj vztah nevztah..
Je to spojeno i s omezovače otáček. Celkem super i pro auto-neznalé (i když M si asi nekoupí nějaký neználek) Nebylo by od věci to zavást i v "běžná" produkci.
s tou technikou je to zvláštní, ono to je spíš prošlý zboží v novým obalu, vem si, že třeba ukazatel aktuální spotřeby u nafťáků byl dlouho problém. A s tím optimálním chodem to bude asi složitý - viz "triviální" věc - tempomat který by dokázal z kopce nabírat rychlost a do kopce "optimálně" využít setrvačnosti se ztrátou rychlosti.
Červená a zelená pole najdeš na otáčkoměru Favoritu >:D A pokud někdo nechápe, že za studena se motor nevytáčí, tak za volant nepatří.
Kde jsou ty časy, kdy řidič nejen autu musel rozumět, ale v polovině cesty celé rozebrat a promazat ;-) Neboštík dědeček vždycky vzpomínal, že po 2500 km musel promazat všechna ložiska v kolech, tzn. že za běžnou cestu na dovolenou by někteří museli mazat...
Placate si tady jatra ale fakt, ze CR je slepa cesta ve vyvo
Koupil jsem si prave nove auto s motorem TDI 2.0 PD. Vzhledem k tomu, ze do stejneho auta se prodava i motor CR, opet konstatuji, ze PD ma v prumeru o litr mensi spotrebu, nez srovnatelny CR. Nevim jak vam, ale ja, ktery najezdi rocne 50 tisic km, to je docela prijemne. Za dobu efektivni zivotnosti auta to totiz predstavuje usporu cca 70 tisic Kc. A navic to s PD stale mnohem lepe jede!
Preruseni vyvoje motoru se zcela nezavislymi vstriky do kazdeho valce nadiktovana ekonomy je vazna chyba VW. Samozrejme, ze stavajici mechanicke vstriky PD jsou jiz relativne zastarale, ale i jeste ted jsou ty motory lepsi, nez zcela nove CR. A proto je treba zcela nezavisle vstrikovani, se kterym jako prvni prisel VW dale rozvijet a nikoli zatracovat.