Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Motory TDI Common-rail v modelech Golf Variant a Jetta

Ondřej Láník Ondřej Láník 20. 8. 2008
12
92
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta
Od léta 2008 dochází k ukončení nabídky motorů 2.0 TDI se systémem vstřikování paliva čerpadlo-tryska v modelových řadách Golf a Jetta. Novinkou je také zařazení motorové varianty 1,4 TSI (118 kW).

Inovovaný motor 2.0 TDI dostal jako první Volkswagen Tiguan, nyní je v nabídce také lidovějších modelových řad, které zatím čekají na inovace designu ve stylu nové generace krátkého Golfu.

Golf Variant i Jetta s novým motorem 2.0 TDI jsou již v cenících Volkswagenu i na českém trhu. Pro Jettu i Golf Variant jde o jednu z nejdražších motorizací. Jetta 2.0 TDI (103 kW) příjde v prostřední již velmi dobře vybavené verzi Comfortline na 648.500,-Kč, silnější 2.0 TDI (125 kW) stojí 680.200,-Kč. Výkonové parametry jsou téměř identické jako u starších motorizací TDI PD. Motory 2.0 TDI CR jsou již dnes připraveny k plnění emisní normy Euro 5, z administrativních důvodů budou ale zřejmě zatím registrovány pouze jako Euro 4.

Volkswagen také během léta 2008 sjednotil nabídku motorů 1,4 TSI. Pro Golf Variant, Golf Plus a Jettu budou v nabídce jen dvě výkonové verze. Základní 1,4 TSI (90 kW) má jednoduché přeplňování turbodmychadlem (90 kW při 5000 ot./min a 200 Nm mezi 1500 a 4000 ot./min), technicky složitější 1,4 TSI (118 kW) má kombinované přeplňování mechanicky poháněným kompresorem a turbodmychadlem (118 kW při 5600 ot./min a 240 Nm mezi 1500 a 4500 ot./min). Základní cena v případě Jetty Trendline 1,4 TSI (90 kW) je 529.900,-Kč, u silnější verze 1,4 TSI (118 kW) je cena 650.100,-Kč vyšší také kvůli rozsáhlejší standardní výbavě.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

smrdí smrdí to to smrdí
| 21. 8. 2008
Soude podle tvych prispevku tak jsi u vyfuku imrvere >:D
HMVW Gmbh
| 21. 8. 2008
Je to spojeno i s omezovače otáček. Celkem super i pro auto-neznalé (i když M si asi nekoupí nějaký neználek) Nebylo by od věci to zavást i v "běžná" produkci.
Avatar - Dinar
WV smradlavec
| 21. 8. 2008
Mám, kdybych si měl koupit S80 pak jedině s tímto motorem, šestiválec je dynamicky jen průměrný a žere, 2,5T sice taky není spořílek, ale díky turbu se líp sbírá, má celkem lineární průběh a turbodíra je snesitelná, začíná jet už pod dvěma tis. Trochu horší je reakce na plyn, je tam cítit turboefekt, ale to auto stejně není závoďák, jak říkám, dle mého nejlepší varianta pro S80.
Avatar - Dinar
WV smradlavec
| 21. 8. 2008
VW group nemá žádné řadové šestiválce, všechno jsou to motory do V. Označení VR vzniklo, když přišli s motorem 2,8, který je do vé, ale měl rozevření válců pouhých 15°, obvykle se rozevření V motorů pohybuje od 90° do 60°, takže s malým rozevřením byl velmi kompaktní a vešel se tak i napříč do golfu. Písmeno R je tam proto, že tak malé rozevření evokuje řadový motor. Ostatně této koncepce, malého rozevření válců (15°) se drží VW dodnes, u benzínů, obě V6ky jak 3,2 tak 3,6 jsou vlastně tyto VR6ky. Dýzlové V6 má úhel rozevření válců 90°.
Avatar - Dinar
smrdí smrdí to to smrdí
| 21. 8. 2008
No, v tom je ten problém, ty myslíš, plácáš a nevíš. Žádné adBlue, mluvím o oxidačním katalyzátoru, má ho každý moderní dýzl, ten rozkládá uhlovodíky, jež jsou tím smradem, který z dýzlu cítíš. S DPF se do motorů dostává nová generace těchto katalyzátorů, označovaná jako D-oxid, která je lepší v tom, že umí účinně fungovat i při studeném motoru. Jinými slovy, abych se vrátil k tvému původnímu příspěvku, když tě předjede dýzlový Touareg, neucítíš za ním nic, tedy v reálu, na fóru můžeš tlachat co chceš, celkem to tu bývá zvykem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku