9 vozidel za 120 000 000.
Tam ty baterie za více než 1 000 000 nejsou tak zásadní položka, jako u Škodovek aut.
Pro mě je tedy problém dávat každých 8 let za baterky 1 000 000 .
Ale tady je vidět, že bateriový provoz zvládne kde kdo.
IPace
0
kde jsi prisel na hovadinu ze baterie stoji milion a bude je treba po 8 letech menit za ten milion? tyhle bludy sis rano vycucal z prstu na leve noze kdys ses probudil?
ale kdys teda pujdem po tvejch cislech, tak pred 8 lety, coz byl rok 2009, tak stal 100kWh pack lifepo baterek cca 1.2 milionu a lion baterii asi 1.8 milionu, dnes stoji stejny pack 100kWh lifepo cca 400 tisic a lionek asi 650 tisic, co myslis, kolik budou takove baterypacky stat za dalsich 8 let? podle tebe urcite aspon milion vid >😁 podle me ale v te dobe tyhle technologie davno budou na ustupu a jejich cena bude smesna, v radu desitek az stovek tisic korun za 100kWh pack 😉 a zivotnost tech abterii bude urcite vetsi nez tech tvejch 8 let, 8 let na to davaj vyrobci celekm bezne zaruku 😉 neni to totiz srackova chemie do spotrebni elektroniky za par centu 😉
_MT_
0
U spotřební elektroniky nejde primárně o cenu chemie. I ty dnes laciné články byly dříve drahé a uchytily se. Problémem je, že se preferují malé rozměry a nízká hmotnost (kde ty bezpečnější chemie s dlouhou životností typicky nezáří; a výrobci si tak ani nenechávají část kapacity v záloze, aby prodloužili životnost; kolikrát uživateli ani nedají vhodný nástroj, aby se k baterii mohl chovat šetrněji). A pak je problematické využití. Někdo nemá ani ponětí, jak se k baterii chovat, někomu to za to stojí a klidně ji bude každý rok měnit (ale tohle u elektromobilu nebude jiné).
Automobilky si mohou dovolit tak dlouhé záruky i s celkem obyčejnou chemií, protože se takhle nechovají (jsou ochotny přijmout větší, těžší baterii, použít "méně hustou" chemii, rezervují si kapacitu).
LEGOPARK
0
Zaujimave, ze nespomeniete Bratislavu, kde ich jazdi niekolko (este aj na ilustracnom obrazku je voz urceny pre Bratislavu) a ktora je zaroven jednym z najvacsich odberatelov spolocnosti SOR.
Tam ty baterie za více než 1 000 000 nejsou tak zásadní položka, jako u Škodovek aut.
Pro mě je tedy problém dávat každých 8 let za baterky 1 000 000 .
Ale tady je vidět, že bateriový provoz zvládne kde kdo.
ale kdys teda pujdem po tvejch cislech, tak pred 8 lety, coz byl rok 2009, tak stal 100kWh pack lifepo baterek cca 1.2 milionu a lion baterii asi 1.8 milionu, dnes stoji stejny pack 100kWh lifepo cca 400 tisic a lionek asi 650 tisic, co myslis, kolik budou takove baterypacky stat za dalsich 8 let? podle tebe urcite aspon milion vid >😁 podle me ale v te dobe tyhle technologie davno budou na ustupu a jejich cena bude smesna, v radu desitek az stovek tisic korun za 100kWh pack 😉 a zivotnost tech abterii bude urcite vetsi nez tech tvejch 8 let, 8 let na to davaj vyrobci celekm bezne zaruku 😉 neni to totiz srackova chemie do spotrebni elektroniky za par centu 😉
Automobilky si mohou dovolit tak dlouhé záruky i s celkem obyčejnou chemií, protože se takhle nechovají (jsou ochotny přijmout větší, těžší baterii, použít "méně hustou" chemii, rezervují si kapacitu).