9 vozidel za 120 000 000.
Tam ty baterie za více než 1 000 000 nejsou tak zásadní položka, jako u Škodovek aut.
Pro mě je tedy problém dávat každých 8 let za baterky 1 000 000 .
Ale tady je vidět, že bateriový provoz zvládne kde kdo.
kde jsi prisel na hovadinu ze baterie stoji milion a bude je treba po 8 letech menit za ten milion? tyhle bludy sis rano vycucal z prstu na leve noze kdys ses probudil?
ale kdys teda pujdem po tvejch cislech, tak pred 8 lety, coz byl rok 2009, tak stal 100kWh pack lifepo baterek cca 1.2 milionu a lion baterii asi 1.8 milionu, dnes stoji stejny pack 100kWh lifepo cca 400 tisic a lionek asi 650 tisic, co myslis, kolik budou takove baterypacky stat za dalsich 8 let? podle tebe urcite aspon milion vid >:D podle me ale v te dobe tyhle technologie davno budou na ustupu a jejich cena bude smesna, v radu desitek az stovek tisic korun za 100kWh pack ;-) a zivotnost tech abterii bude urcite vetsi nez tech tvejch 8 let, 8 let na to davaj vyrobci celekm bezne zaruku ;-) neni to totiz srackova chemie do spotrebni elektroniky za par centu ;-)
U spotřební elektroniky nejde primárně o cenu chemie. I ty dnes laciné články byly dříve drahé a uchytily se. Problémem je, že se preferují malé rozměry a nízká hmotnost (kde ty bezpečnější chemie s dlouhou životností typicky nezáří; a výrobci si tak ani nenechávají část kapacity v záloze, aby prodloužili životnost; kolikrát uživateli ani nedají vhodný nástroj, aby se k baterii mohl chovat šetrněji). A pak je problematické využití. Někdo nemá ani ponětí, jak se k baterii chovat, někomu to za to stojí a klidně ji bude každý rok měnit (ale tohle u elektromobilu nebude jiné).
Automobilky si mohou dovolit tak dlouhé záruky i s celkem obyčejnou chemií, protože se takhle nechovají (jsou ochotny přijmout větší, těžší baterii, použít "méně hustou" chemii, rezervují si kapacitu).
Zaujimave, ze nespomeniete Bratislavu, kde ich jazdi niekolko (este aj na ilustracnom obrazku je voz urceny pre Bratislavu) a ktora je zaroven jednym z najvacsich odberatelov spolocnosti SOR.