Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric: Trolejbusy s bateriemi pro Hradec Králové

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 10. 2017 • 13:32
3
5
Společnost Škoda Electric dodá do Hradce Králové trolejbusy, které budou navíc vybaveny bateriovým pohonem pro jízdu mimo trolejové vedení.

Do služeb dopravního podniku v Hradci Králové zamíří z plzeňské firmy celkem devět vozidel Škoda 30 Tr. Hodnota zakázky je zhruba 120 milionů korun.

Radek Kapr, obchodní ředitel společnosti Škoda Electric, k tomu uvedl, že nové trolejbusy mají být do Hradce Králové dodány během léta příštího roku a díky bateriím budou sloužit i v těch částech města, kde není zavedeno trolejové vedení.

První tři trolejbusy budou určeny pro provoz MHD na sídliště Plachta a zbývajících šest pro provoz MHD na Moravském předměstí.

Trolejbus Škoda 30 Tr je plně nízkopodlažní vozidlo s celkovou délkou 12.180 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3400 mm a celkovou pohotovostní hmotností 10.800 kg, k jehož pohonu slouží elektromotor o výkonu 160 kW. Maximální rychlost vozidla s maximální kapacitou až 104 cestujících je 65 km/h.

Společnost Škoda Electric nabízí tyto trolejbusy ve verzích schopných jízdy mimo trolejové vedení vybavených vedle baterií i superkapacitory nebo pomocným diesel generátorem o výkonu do 100 kW.

Takzvané parciální trolejbusy, tedy ty s pomocným pohonem na trakční baterii, jsou na trhu v současné době žádaným zbožím. Škoda Electric svým zákazníkům dodala již více než šedesát takových vozidel. Ty tak vozí cestující například v Maďarsku, Španělsku, Itálii nebo Švédsku. V tuzemsku slouží třeba v Plzni, Českých Budějovicích či Zlíně.

Škoda Electric je úspěšná i na poli elektromobility. Na konci září podepsala kontrakt na dodávku jedenácti nových elektrobusů do Českých Budějovic. Od března letošního roku navíc slouží v systému hromadné dopravy hned deset vozidel stejného typu v severomoravském Třinci, v tomto případě elektrobusy provozuje společnost Arriva Morava. Jeden pilotní elektrobus dodala Škoda Electric letos také společnosti ARRIVA Nové Zámky na Slovensko.

Související články

Témata
24. 10. 2017 14:14
Re: 9 vozidel za 120 000 000
U spotřební elektroniky nejde primárně o cenu chemie. I ty dnes laciné články byly dříve drahé a uchytily se. Problémem je, že se preferují malé rozměry a nízká hmotnost (kde ty bezpečnější chemie s dlouhou životností typicky nezáří; a výrobci si tak ani nenechávají část kapacity v záloze, aby prodloužili životnost; kolikrát uživateli ani nedají vhodný nástroj, aby se k baterii mohl chovat šetrněji). A pak je problematické využití. Někdo nemá ani ponětí, jak se k baterii chovat, někomu to za to stojí a klidně ji bude každý rok měnit (ale tohle u elektromobilu nebude jiné).

Automobilky si mohou dovolit tak dlouhé záruky i s celkem obyčejnou chemií, protože se takhle nechovají (jsou ochotny přijmout větší, těžší baterii, použít "méně hustou" chemii, rezervují si kapacitu).
Avatar - Bubáq
24. 10. 2017 11:18
Re: Bratislava
Jestli to nebude tímto: [odkaz]
SOR :'-(
Avatar - LEGOPARK
24. 10. 2017 10:30
Bratislava
Zaujimave, ze nespomeniete Bratislavu, kde ich jazdi niekolko (este aj na ilustracnom obrazku je voz urceny pre Bratislavu) a ktora je zaroven jednym z najvacsich odberatelov spolocnosti SOR.
24. 10. 2017 09:58
Re: 9 vozidel za 120 000 000
kde jsi prisel na hovadinu ze baterie stoji milion a bude je treba po 8 letech menit za ten milion? tyhle bludy sis rano vycucal z prstu na leve noze kdys ses probudil?

ale kdys teda pujdem po tvejch cislech, tak pred 8 lety, coz byl rok 2009, tak stal 100kWh pack lifepo baterek cca 1.2 milionu a lion baterii asi 1.8 milionu, dnes stoji stejny pack 100kWh lifepo cca 400 tisic a lionek asi 650 tisic, co myslis, kolik budou takove baterypacky stat za dalsich 8 let? podle tebe urcite aspon milion vid >:D podle me ale v te dobe tyhle technologie davno budou na ustupu a jejich cena bude smesna, v radu desitek az stovek tisic korun za 100kWh pack ;-) a zivotnost tech abterii bude urcite vetsi nez tech tvejch 8 let, 8 let na to davaj vyrobci celekm bezne zaruku ;-) neni to totiz srackova chemie do spotrebni elektroniky za par centu ;-)
24. 10. 2017 08:38
9 vozidel za 120 000 000
9 vozidel za 120 000 000.
Tam ty baterie za více než 1 000 000 nejsou tak zásadní položka, jako u Škodovek aut.
Pro mě je tedy problém dávat každých 8 let za baterky 1 000 000 .

Ale tady je vidět, že bateriový provoz zvládne kde kdo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku