Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Povinnost zimních pneumatik platí od středy 1. listopadu. Co bychom si měli připomenout?

43 komentářů

Avatar - Fána
Fána
Co bychom si měli připomínat? Zima je tady tak automaticky přezuju a hotovo. Až potkáš klouzavici bude pozdě si připomínat proč jsem nepřezul.
Avatar - Floyd
Floyd
>:D >:D >:D :yes:
kalousek
Na příští týden hlásí kolem +10°C, ve čtvrtek dokonce až 14°C. Zima tady ještě není a tvrzení v článku že zodpovědní řidiči mají už přezuto by se dalo změnit že přezuto mají spíše ti ustrašení (nechci nikoho urazit). Nebydlím v horách takže nepřezouvám automaticky podle kalendáře ale zůstanu v klidu až do prvního sněhu. Předpokládám že to bude trvat ještě několik týdnů
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, plus deset... Ale že ráno je kolem nuly a můžou přijít mrazy, to už přehlížíš... A to nemluvím o horách, ale o středních Čechách okolo Labe.
mrazik
POkud bude sucha silnice a predpoved take nebude hovorit o moznosti snehu, jsou letni pneu lepsi nez zimni. Pohadky o tvrdnoucich letnich pneu si nechte pro deti pred spanim.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V Polabí nikdy nevíš, jestli ráno bude mlha nebo nebude, jak se bude chovat povrch a jaké budou teploty. Už dneska to bylo dost na hraně, pouhý jeden stupeň a mokro.
ryccardo
No tak my měli ráno v Jablonci 1 stupeň. Jako není to žádná tragédie. Na letních se ještě jezdit dá (taky na nich furt jezdím), ale jako v červenci ty gumy teda rozhodně nedržej. Nicméně pokud s tím jako řidič počítáš, tak se dá v pohodě bezpečně jezdit až do prvního sněhu. Konec konců není to tak dlouho co se na letních jezdilo naprosto běžně celou zimu a nepamatuju, že by to někomu přišlo nějak extra divný. Prostě to klouzalo a bylo potřeba s tím počítat a podle toho upravit rychlost a styl jízdy.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Z ranních mrazíků pomalu začínám mít respekt. Ale taky jsem dosud nepřezul, už mám zimáky na dojetí a nechci je sjíždět za tepla.
Avatar - lordlord
lordlord
když je v zimě hezky, nemrzne, není sníh, můžu mít letní gumy s 2 mm. Platí to i pro zimní gumy, nebo musí mít vždy minimálně 4 mm?
kalousek
Myslím že to platí i pro zimní a zákonný limit je podle mě 1,6 mm
free78
Mají li zmní pneu pod 4mm jsou z hlediska zákona považovány za letní a tedy stačí mít více než 1.6mm vzorku.
Mohu na nich tedy vyjet i v zimě, ale pouze v případech, kdy se na silnici nenachází souvislá vrstva sněhu, nebo ledu a nebo se jejich výskyt nedá předpokládat.
Avatar - lordlord
lordlord
to jsem potřeboval slyšet
kalousek
Jo je to tak, přestože nám za to v úvodu dal nějaký intelygent palec dolů
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Michelin CrossClimate a máte vystaráno na celý rok a nemusíte řešit nějaké věčné přezouvání... ;-) Mám je a můžu vřele doporučit, jezdí skvěle v zimě i v létě a kupodivu po roce ježdění zdá se, že se ani moc neopotřebovávají. :yes:
Provocateur
Uznávám, že 2 x 30 min. za rok sice může někomu připadat jako věčnost. Problém je, že jakékoliv celoroční pneu jezdí v létě hůř než podprůměrná letní pneu a v zimě hůř než podprůměrná zimní pneu. Toto "šetření" mi nestojí za ohrožení mého zdraví a mých blízkých ;-)

[odkaz]

P.S. Máš tam i ty tvoje "zázraky" :-)
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Nikoho nepřesvědčuji, jenom konstatuji, že jsou skvělé, není nad osobní zkušenost v celoročním reálném provozu, mám je již rok a sám jsem docela překvapen! Mám je na svém SUV s trošku většími koly o velikosti 18 palců a rozměru 235/60, jezdím svižně a rychle, tam kde to jde, ale hodně předvídám, takže stylu ježdění "brzda-plyn" moc neholduji! Roční nájezd mám do 30 tis. Tenhle Michelin zdá se, že drží celkem dobře jak v létě v zatáčkách na suchu, tak na mokru, tak v zimě na sněhu. V zimě za největších kalamit se vyhrabaly téměř z "čehokoliv"! Pocitově v létě v extrémech v zatáčkách víc "hučí", píšu v extrémech, jelikož při běžném plynulém nájezdu do zatáčky nepoznáte rozdíl od letních pneumatik. Kličkování mezi kužely úplně v pohodě. Při prudké brzdě (prudkém sešlápnutí brzdy) v létě na suchu se pocitově víc lepí a je znát, že směs je o něco měkčí oproti letním pneumatikám, ale nic dramatickýho to z mého pohledu není, na mokru i v zimě na sněhu pocitově brzdí dobře... Jasně výkon v extrémech plně letní nebo plně zimního pneu je ještě o něco dále (to souhlas), ale jak říkám nepoznal jsem zatím lepší multifunkční pneumatiku. Pro běžné ježdění naprosto dostačující! Ale jak říkám každého věc... ;-)
webpaja
Asi jako hledat uni oblečení k moři i na sjezdovku. Ještě jsem nejel s alespoň dobrými allseasonkami.

Na má auta tedy zatím ani náhodou! V zásadě špatné za všech situacích a jednoznačně horší v sezonnách než letní/zimní.
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
"Špatné za všech situací" tak to bych tak jednoznačně netvrdil... Pro běžného uživatele naprosto skvělé. Drží skvěle, maj nízkej hluk, dobře jedou za mokra. V Reichu jsem s nimi jel dost dlouhé úseky na dálnici už i 220 km/h za deště a žádný výraznější problém. Minulej rok u nás na dálnici v té nejhorší sněhové kalamitě (v souvislé sněhové pokrývce) v pohodě 110 km/h na dálnici. Všichni ostatní vedle jeli míň. Už jsi někdy někde viděl, aby ti v podstatě letní pneumatika dala něco podobného jako v následujícím videu? Zkus je někde a potom vydávej soudy... ;-)

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Sislik
Sislik
220 km/h za deste mi prijde ponekud nezdopovedny (bez ohledu na pneu)
Neurotic
déšť je dost široký pojem, ale až před váma někdo bude muset zastavit a bude mít letní tak to bude pěkný náraz tak v 70-100km/h pak už ty gumy asi moc super nebudou >:D Po souvislé sněhové pokrývce jde jet 110 i na letních problém nastane v okamžiku, kdy musíte zastavit :-!
jam2015
Ghostyx, si len ďaľši, čo ľúbia špiritizovať, lebo nemajú na poriadne pneu.
Som zvedavý, ako pôjdeš počas snehovej kalamity 110 km/h, keď ich už budeš mať čiastočne zjazdené a hlavne ako budeš brzdiť? Asi kufrom v záveji - v tom lepšom prípade!
P.S. A buď z boha rád, že máš v aute trakčné asistenčné systémy. ;-)
orgasmic
Aha, takze nejdrive jsou skvele a pak maji mouchy. Dokud budou podobni blbci mezi nami, polopravdy se budou porad sirit.
JirkaX
Možná to s tím hodnocením skvělé přehnal, ale nazvat ho za to blbcem může jenom skutečný blbec.
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Invektivy sis moh odpustit troubo... :no: Nikoho nepřesvědčuji, jenom konstatuji, že pro lidi, kteří nemíní vydávat "zbytečných" pár desítek tisíc za další sadu disků a gum, které zbytečně zabírají půl roku někde místo v garáži apod. je toto skvělá volba a po roce ježdění je za sebe můžu doporučit aspoň v těch rozměrech co mám já, tzn. 235/60 R18. :yes:
Provocateur
OK. Já ti taky nevyvracím, že dobře brzdí, zvládá zatáčky v pohodě atd. Ale já zas konstuji, že většina zímních i letních pneu to zvládne líp, což dokázali snad všechny srovnávací testy. Ale ten největší rozdíl mezi nimi poznáš až se dostaneš do nějaké krizovky. Prudké brždění na sněhu, úhybný manévr atd. Tady požaduji od každé pneu ty nejlepší vlastnosti, které ti celosezonní pneu nikdy neposkytnou.
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
OK. To souhlas, to vůbec nepopírám, limity specializovaných letních nebo zimních jsou ještě o něco málo jinde... Zatím jsem nějakou krizovku s nima pár krát řešil jenom v létě na suchu a to zvládly na brzdě nebo při vyhýbacím manévru v pohodě. Za deště nebo v zimě jsem zatím nic takového neřešil, ale jak říkám jezdím rychle, ale ne divoce styl brzda-plyn a hodně věci při jízdě se snažím dopředu předvídat, tak na takový styl ježdění jsou tyto pneumatiky naprosto v pohodě a sám jsem překvapen, jak skvěle jezdí... :-)
Avatar - lordlord
lordlord
A co kdyz jezdíš každý den do práce, ale ročně najedeš do 5 tisíc km? Dříve jsem přezouval a po 11 letech měli gumy přes 5 mm, jen zimní na sněhu už moc nedržely, ale ty 2 dny v roce se daly přežít. Teď jezdím pár let jen na zimních a pokud jedeš normálně rozdíl nevidím ani v nejteplejších dnech.
ryccardo
Ano přesně pro takový použití se pak ty celoroční výborně hodí. Mít v takovým případě 2 sady gum je nesmysl.
ryccardo
Tak že jedou v létě hůř není až tak hrozný, ale že v zimě leckam nevyjedeš je už celkem protivný. ;-)
Avatar - Googlit
Googlit
Ty crossclimate jsou ale fakt pecka. Kašli na testy a vyzkoušej je. Staré jsem je nazul na astru a jsou rozhodně lepší než Bridgestone co tam byly letní a rozhodně lepší než Nokian w+ co měla zimni.

Vtip je v tom, že v ČR je podstatnou část zimy relativně teplo a mokro což nevyhovuje ani letním ani zimním pneumatikám a crossclimatům to nevadí.
Neurotic
Jaké věčné přezouvání? Jednou za půl roku hodím auto na hever a do hodiny mám hotovo i s umytím kol. V létě mám lepší jízdní vlastnosti než vy a v zimě taky. Co se týká toho, že vám to po roce skoro neubylo tak na některých autech to skoro neubyde ani po 30 letech takže se ještě máte co učit >:D
jakubMG
Ahoj, a není ti divné jezdit v SUV s topspeed 220 a šetřit na gumách? Rozumím ti, že na tom celkem slušně asi jezdit jde celý rok. Ale stojí ti ta úspora za to?
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
220 km/h jezdím jenom v Reichu a i to jenom občas a na některých úsecích, souvisle se to tam jet nedá, je to tam už samé omezení, uvádím to jenom pro demonstraci, jinak u nás na dálnici jezdím do 150 (tachometrových) a v této rychlosti naprostá pohoda za sucha a za mokra. Brzdí to pocitově téměř neznatelně od letních např. Bridgestone nebo Continental co jsem měl předtím. V zimě jsem zatím nějaké vyloženě krizovky nezažil... Ta úspora je v mém případě kolem 40 tis. jelikož bych za další sadu kol musel dát min. tuto částku (pokud nechci plecháče a ty opravdu ani v zimě nechci), takže tuto částku raději investuji jinak, třeba do paliva, ale jak říkám každýho věc nikoho nepřesvědčuji jenom uvádím mé zkušenosti a musím říci, že kupodivu zatím naprostá spokojenost s těmito pneumatikami... ;-)
jakubMG
Nešetříš 40.000, ale jen 2xroćně práci s přehozením kol, cca 1.000 kč/rok. Misto jednech zimnich a jednech letnich gum co 4 roky kupujes dvoje celorocky co 4 roky. Prast jako uhod. Proto mi je divne, ze kvuli 1.000 kc rocne jezdis cely rok na horsich gumach nez bys mohl. Jasne ze pri najezdu 5.000 km rocne je to jinak, ale ty jsi psal neco o 30.000 km rocne, a tam plati co pisu vyse.
jam2015
jakubMG, niektorí obrúsia pneumatiky za jednu sezónu, lebo cez zákruty jazdia ako besní!
ryccardo
Záleží na úhlu pohledu. Na jižní moravě bych si je taky koupil, ale na horách se na takových šmejdech ani nedostaneš od baráku na silnici.
Ravel
Dovolím si faktickou poznámku. Evropská legislativa symbol "vločka na štítu" (THREE PEAK MOUNTAIN SNOWFLAKE), příliš neřeší, spíš se dát říci, že ho bere na vědomí. Symbol se používá v USA (není to tedy asi alpský štít), kde pneumatiky M+S jsou považovány za univerzální, celoroční a za zimní jsou uznávány pneumatiky označené vločkou na štítu. Podle evropských předpisů se pneumatika označená M+S, MS, M.S a podobně jednoznačně považuje za zimní. Požadavek některých evropských zemí na použití zimních pneumatik označených mimo M+S ještě vločkou na štítu tedy je nad rámec předpisů EU. Naštěstí většina zimních i takzvaných celoročních pneumatik symbol THREE PEAK MOUNTAIN SNOWFLAKE má.
Avatar - O5kar
O5kar
To je sice pravda, ale trh v USA je značný a oni tam potřebují vyvážet. Přeci nebudou dělat extra vulkanizační formy pro každý světadíl?
Ludek_II
100x zname kecy.
elipsoid
Co takhle 1. listopadu vyrazit na polygon a udělat srovnávací test nových letních vs zimních pneu stejné cenové hladiny? Nebylo by to přínosnější, než kecy o zodpovědných řidičích?
Avatar - Floyd
Floyd
To je moc práce a navíc se to nedá udělat od klávesnice, víme? :-)
Avatar - O5kar
O5kar
A kolik. Proč nám také jasně neřekli, koho máme volit, aby byli s občany voliči spokojeni? Občane - řidiči přezuj pneumatiky, vytáhni zimní boty a zimní svršky. Nevíte, kde doporučují, co bych si měl obout a obléci?
Avatar - Floyd
Floyd
"Jak se dá špatně napsat informace!

1.11. je čtvrtek; povinnost je při očekávání nebo už sněhu, námrazy a ledu - k titulku; dle legislativy stačí mít pneu M+S nikoliv s alpským symbolem; značka zimní výbava platí celoročně, ale upravuje se dodatkovou tabulku nebo se zakrývá; použití zimních pneu může být až 6 let, ale počítá se od doby vyjetí a ne dle DOT kódu; důležité je kontrolovat vhodný rozměr dle TP a tlak v pneu; alpský symbol platí jen pro nové pneumatiky v Německu, nikde jinde v Evropě není legislativně vyžadován!

Pan redaktor Kolman by se měl raději držet volantu a ne klávesnice."

A já k tomu dodávám: Jak dlouho ještě toto Kolmanovo neumětelství musí čtenáři snášet?! Copak je Machala slepý a hluchý?