Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pneu
| 7. 11. 2017 08:26
Pamatuju doby, kdy jsme měli prostě na autě pneumatiky a o nějakém dělení na letní a zimní jsme ani netušili. Držet doma dvě sady (na dvě auta) je docela opruz, zvlášť když bydlíte v paneláku. Potom se celoroční pneu zdají být dobrým řešením.
Avatar - Đawson
Pneu
| 7. 11. 2017 08:45
Jezdím na nich u aut na operák, jsou to gumy nové, většinou drží dobře jak na mokru tak na suchu, sníh tu je na silnicích jednou ročně a to většinou nikam nejedu a na hory též nejezdím, pro takové lidi kterých bude víc jsou to gumy ideální.
Pneu
| 7. 11. 2017 10:32
Mozno suhlasit, vid. vyjadrenie ÚAMK ku testu celorocnych pneu po 10.000km Michelin CrossClimate vs Goodyear 4Seasons: [odkaz]
"Pokud budeme hovořit o těchto dvou typech celoročních pneumatik, žádné vážné faux paux se u nich neprojevilo. Stojí tedy za zvážení. Mají dostatečné bezpečnostní rezervy, dovolí zůstat mobilní i v zimním období, bez nutnosti přezouvání a vyplatí se jejich koupě i z hlediska nákladů." Specialisté ÚAMK ale zdůrazňují – řečená není obecná pravda o všech celoročních modelech, ale o těchto dvou, které byly odborně testovány.
Linka na detailne vysledky testu (GTU) [odkaz] , kde mozeme vidiet, ze po 10.000km sa zlepsilo brzdenie za mokra u 4Seasons, resp. CrossClimate sa zlepsil v brzdeni na snehu, co bola jeho jedina slabsia stranka. Na suchu je CC lepsi ako 4S, vid. test ADAC [odkaz]
Plus na porovnanie test ADAC zimne [odkaz] a ADAC letne [odkaz] Z porovnania letne/zimne vyplyva, ze CrossClimate ma porovnatelne vysledky ako najlepsie zimne/letne pneu s vyhradou snehu kde je priemerny, ale vlastnosti sa zlepsia po najazde 10.000km (napr. kupovat na jar).
Uvedene vysledky platia hlavne v nasich klimatickych podmienkach, v tuhej zime vo Svedsku (prip. dochadzanie na chatu u nas) su zimne pneu samozrejme lepsie.
Co sa tyka 4Seasons vs CrossClimate, CC je skor letna pneu so zimnymi vlastnostami a 4S je skor zimna pneu s letnymi vlastnostami.
Dodavam, ze naklady na variantu letne/zimne su pri novych autach so snimacmi tlaku podstatne vyssie, vid. [odkaz]
Pneu
| 7. 11. 2017 12:23
ADAC sa hlavne vyhýba priamemu porovnaniu. Napríklad meranie brzdnej dráhy za mokra nerobí na letných a univerzálnych z tej istej rýchlosti.
S ostatným súhlasím.
Pneu
| 7. 11. 2017 13:11
ADAC vo svojej metodike nerozlisuje zimnu/letnu pre sucho/mokro, len pridava testy vylucne pre zimne (sneh/lad), vid. [odkaz] Je vsak mozne, ze ADAC testuje brzdenie za sucha/mokra pre zimne/letne pri roznych teplotach.
Aby sme sa vyhli pochybnostiam, v tomto teste sa porovnavalo brzdenie za sucha 60-5mph (teplota 18st): top letna 100%, CC +1.8%, 4S +15%, top zimna +18%. [odkaz]
Na mokru (15st) boli vsetky pneu porovnatelne a v zimnych podmienkach (-6st) to letna pneu nezvladala, ostatne tri boli porovnatelne pri nizsich rychlostiach [odkaz]
Re: Pneu
| 4. 11. 2019 23:51
.
Pneu
| 8. 11. 2017 00:01
...podľa viaceých testov je v zime lepšia práve GY V 4S G2 ako M CC...
GY V 4S G2 už jazdím niekoľko rokov a môžem povedať, že ten mýtus, že sa nedá vyrobiť pneuamtika dobrá aj v lete aj v zime je už iba pre kráľov krčmových kecov typu, že 5W-40 je plná... ...dokonca aj v testoch opotrebovania sa tieto dve celoročky ukázali ako veľmi trvanlivé.
Pneu
| 7. 11. 2017 09:08
Presne tak, roky som kupoval najlepšie zimné a najlepšie letné pneu podľa testov. Už 2 rok fungujem výhradne na Crossclimate a nepozorujem žiadny rozdiel. Som ušetrený sledovania počasia a stresov v servisoch kde doťahujú len pneumatickou pištolou aby poriadne držala pneumatika .. Po 5 rokoch už boli tieto značkové a prémiové pneumatiky popraskané po bokoch a nebol som si celkom istý ich životnosťou. Teraz radšej skôr vymením celeročné ako predlžovať životnosť zimných a letných.

Minulý rok sme mali sneh a ľad cca 2 týždne v zime.

A keď si pozriete tento test tak v článku uvedené tvrdenie servisákov (však čo iné by mohli tvrdiť) je úplný nezmysel. V teste sú Crossclimate porovnávané s najlepšími letnými a zimnými a rozdiel je v percentách 1-3%. Tu je test: [odkaz] aj s videom.
Pneu
| 7. 11. 2017 09:37
Záleží jak to čteš, tato věta je naprosto shrnující:

"It's also undoubtedly the best choice for serious winter conditions, so if you plan driving into Europe for a winter holiday, this would be a better tyre than the CrossClimate."

Nemáme tu anglické zimy. Notabene pneumatiky měním i pokud nejsou ojeté po 4 letech.
Pneu
| 7. 11. 2017 12:25
Ja som bol v CrossClimate aj lyžovať síce nie v alpách ale výjazdy po zasnežených cestách tam boli.
Pneu
| 7. 11. 2017 18:51
Ma niekto skusenosti so spotrebou a hlukom leto/zima pri CrossClimate? ADAC hodnotenie spotreby je takmer ako eko pneu(1.6), podla katalogu vyrobcu to zavisi aj od rozmeru (hodnotenie B/C).
Avatar - Ghostyx
Pneu
| 8. 11. 2017 13:35
Mám. Spotřeba mi klesla při mém stylu jízdy u benzíňáku téměř o litr v průměru na 100 km, ale já mám průměr kolem 11 l na 100 takže můj auťák není nejekonomičtější, válivý hluk co proniká do kabiny je poslechově znatelně menší oproti např. letním Bridge, Dunlop, Cont nebo Pirelli, se kterými mám zkušenosti předtím... U zimních např. Goodyearek hluk byl vyšší taktéž. Ty CrossClimaty jakoby jen ve vyšších rychlostech pouze jemně "sviští", nehučí jako někteří předtím, ale samozřejmě záleží asi i na rozměrech pneu (jám mám zkušenosti pouze se šířkou 235 a více) a taktéž na udržování správného nahuštění pneu. ;-)
Pneu
| 8. 11. 2017 15:49
Diky. Pokles spotreby o 10% je znacny, zrejme si pridal aj vacsie nahustenie. Voci ktorym pneu porovnavas?
Avatar - Ghostyx
Pneu
| 8. 11. 2017 18:45
Je možné že u aut s menší spotřebou to nebude tak výrazné, ale třeba se pletu. Nějaká úspora to určitě je, ale jak píšeš záleží na nahuštění. Ja v létě dávám vždy na předek o 0,1 baru víc než doporučuje výrobce na zadek stejně nebo podle zatížení kufru. V zimě dávám stejně na předek i na zadek. Nahuštění kontroluji jednou měsíčně. Poslední pneu co jsem měl před obutím CrossClimate byly letní Bridgestone Dueler H/P Sport... :-)
Pneu
| 8. 11. 2017 22:05
Tak je to vysvetlene. Pri rozmere 235/60 R18 ma Bridge spotrebu paliva "F" a CrossClimate "B". Prechod o jeden stupen je 2.5-4.5% v spotrebe (4x2.5=10%). Pre zaujimavost, spotreba sa da znizovat aj zvolenim uzsej sirky pneu (ak to dovoli technicak).
Avatar - Beefcake
Pneu
| 8. 11. 2017 00:19
Na vyjazdy sa vykasli, podstatny je zjazd.
Pneu
| 8. 11. 2017 12:46
Čo ide hore musí aj dole a pokiaľ to hore vybehneš s predokolkou, tak dole to s rozumom dáš. No a keby sa podmienky výrazne zhoršili, tak na zjazd hodím reťaze do kríža.
Avatar - Beefcake
Pneu
| 8. 11. 2017 22:46
"Čo ide hore musí aj dole" - jeden z top nezmyslov, co som tu cital.
Dalej sa s tym suhlasit da, lebo co vyjdes hore s predokolkou, zdaleka nie je nejaka hranicna cestna situacia a pri jazde dole sa 2WD od AWD prakticky nelisi. Teda nelisilo by sa keby....AWD bezne nemavali redukcie, ci asistentov zjazdu - a to je ten prave ten obrovsky rozdiel. Aj ked to je zase ina tema ako pneumatiky.
Pneu
| 9. 11. 2017 05:58
Nezmysli píšeš akurát ty. Už som schádzal úsek kde štvorkolky museli smerom hore nahadzovať reťaze. A v pohode som to zišiel dole. Na celkom obyčajnom aute. Auto malo obuté zimné Yokohami, co bola priemerná guma a už mali aj čo to nalietané. Bol to asi kilometrový úsek, kde bol pod vrstvičkou čerstvého snehu zľadovatení sneh, klesanie okolo 12%. To, že ty nevieš schádzať kopce bez tony elektronických pomocníkov s toho nerobí pravidlo pre všetkých.
Avatar - Beefcake
Pneu
| 9. 11. 2017 16:55
Vyborne, raz sa ti nieco za nejakych okolnosti podarilo a tym padom si prepisal fyziku.
Pneu
| 10. 11. 2017 06:12
To nebolo raz, ale asi najväčší extrém čo ma teraz napadol. Ale rád sa nechám poučiť o fizike kde dve kolesá majú viac trakcie ako štyri.
Avatar - Beefcake
Pneu
| 10. 11. 2017 12:25
"rád sa nechám poučiť o fizike kde dve kolesá majú viac trakcie ako štyri." ??? To tu niekto riesi ?
Radsej by som ta ale poucil o gramatike.
Avatar - Ghostyx
Pneu
| 8. 11. 2017 13:40
Tady máš zimní sjezd docela polopatisticky: [odkaz]
Avatar - Ghostyx
Pneu
| 8. 11. 2017 13:54
Apropo zimní a zasněžený Špind to vyjelo s 2x4 (s el. připojitelným 4x4) nahoru a dolu s rozumnou opatrností naprosto v pohodě... ;-)
Avatar - Floyd
Pneu
| 8. 11. 2017 02:56
Já mám vždycky jednu sadu zaskladněnou v pneuservisu a cena za to je pro mě adekvátní, alespoň se s těma gumama nemusím špinit a doma mi nezabírají místo.
Gumy
| 7. 11. 2017 08:35
Setrit na gumach je hazard, ked nemam na poriadne pneumatiky nekupim si auto. A celorocky su tak akurat pre niekoho kto je bud lakomec alebo lenivec 2x do roka venovat bezpecnosti seba ale aj ostatnych vodicov cca 90 minut a 20 eur.
Avatar - J@...
Gumy
| 7. 11. 2017 08:50
Přesně tak, dnešní provoz je často o různě rychle jedoucích kolonách, pak takovej jeden, co jede na něčem nevyhovujícím dělá chaos dost daleko kolem sebe.
Gumy
| 7. 11. 2017 11:02
Chaos dělají hlavně ti co se tlačí neustále dopředu a nechápou že v danou chvíli je prostě nejlepší jet tak jak jedou ostatní kolem.
Avatar - J@...
Gumy
| 7. 11. 2017 14:18
A jak tvůj koment souvisí s těmi krtetény, který vyrazí v zimě na létech?
Gumy
| 8. 11. 2017 08:44
Já jsem nikoho takovýho nepotkal od tý doby co jsou zimní povinný, ale magorů co se snaží jet na totálně zachumelený dálnici 130 a nechápe, že ty auta kolem jedou pomalu proto že to fakt klouže, tak těch potkávám v zimě celkem dost.
Avatar - Barrichello
Gumy
| 7. 11. 2017 15:23
choas dělaj ti, co se neumí rozjet,řadit, jedou 30a neumí pravidla zipu.
Avatar - JDM
Gumy
| 7. 11. 2017 10:04
Bohužel většině lidí pneumatiky nepomůžou takže je celkem jedno jestli mám zimní protože když večer napadne 5cm vín že na d1 bude 25 aut v sobě... Kdyby lidi jezdili opatrně tak můžeme na celerocnich jezdit všichni..
Avatar - wakantanka
Gumy
| 7. 11. 2017 10:12
Asi tak, keď má človek v hlave vymetené, tak mu nepomôžu ani zimné gumy, ani 4x4 a ani milión rôznych elektronických asistentov. Ono veľa ľudí si v zime neuvedomuje, že najväčší problém ani tak nie je sa rozbehnúť, ale zatočiť a zastaviť.
Avatar - JDM
Gumy
| 7. 11. 2017 10:21
Jo měl jsem 7 let 4x4 ono jede, zataci na sněhu perfektně ale zastavit mu trvá stejně a díky 4x4 a rychlejší sebevedomejsi jízdě kolikrát ještě déle než ostatním...
Avatar - wakantanka
Gumy
| 7. 11. 2017 10:38
:yes:
Gumy
| 7. 11. 2017 12:12
Proto se musím smát, když se někdo chlubí, jak předjíždí čtyřkolky a že je to k ničemu. :-) Naopak si zaslouží pochválit, že nemají v hlavě prázdno a nedělají hlouposti. Nejedou rychlostní zkoušku.
Gumy
| 7. 11. 2017 11:00
Nemáš pravdu. Celoročky jsou pro někoho kdo bydlí v nížině a jezdí příměstský provoz z práce do práce pár kilometrů. Pro toho jsou 2 sady gum zbytečnost.
Gumy
| 7. 11. 2017 12:29
To je samozrejme blbosť. Väčšina aut jazdy na luntových alebo starých gumách, len mizivé percento ma špičkové gumy vo veku do 4 rokov. A v takom prípade je univerzálka jasne lepšia. Nehovoriac o tom, že ADAC dáva veľký bodový rozdiel 2-3 metrovému rozdiel v brzdnej dráhe, ale v praxi to nič neznamená, väčší rozdiel spravia traja pasažieri.
Gumy
| 7. 11. 2017 13:48
A preco porovnavas luntove sezonne gumy s novymi univerzalkami? To je uplne mimo, ked teda vacsina ludi kasle na obutie porovnaj luntove sezonne s luntovymi univerzalkami, aj z tohto porovnania vyjdu lepsie sezonne. A tych tvojich zanedbatelnych par metrov moze rozhodnut o tom, ci na ceste niekoho zabijes alebo nie, okrem toho nejde len o brzdenie ale aj ovladatelnost a ako dlho drzi guma grip. Jasne, nikto nejazdi stale na limite pneumatiky, ale ked sa raz, nech aj jediny raz za 100tisic kilakov vyskytne situacia ked potrebujes tocit alebo brzdit na doraz, dobra sezonna guma ti moze zachranit krk, alebo niekomu naokolo.
Gumy
| 8. 11. 2017 12:52
O starých gumách som písal preto, že univerzálku proste zjazdí aj sviatočný vodič ešte pokiaľ stratí vlastnosti. Ale zato poznám mnoho ľudí čo držia 12 ročné zimné lebo v zime jazdia tak málo, že ich nezoderú a tie gumy zákonom stále vyhovujú.
Porovnával som osobne asi pred tromi rokmi, keď boli CC novinkou. moje postrehy som písal nižšie.
Gumy
| 8. 11. 2017 00:11
...celoročky si nekúpi lakomec, ale rozumne uvažujúci človek, ktorý nechodí pre vedomosti do krčmy, kde sa dozvie, že músí mať výhradne kombi od koncernu v striebornej metle, v tédéí s dvomi sadami na hlinách a s plnou syntetikou v motore, a ani nevie aký typ chladiacej kvapaliny má mať jeho voz - ba vlastne vie aspoň farbičku...
Jedině celoroční - a neporušujete zákon
| 7. 11. 2017 08:43
Občas jsem nestačil přezout v říjnu, ale až 1. nebo 2. listopadu.
Takže jsem ještě 1. nebo 2. listopadu vyjel na letních.

Tím jsem samozřejmě porušoval zákon, takže volím celoroční a nic porušovat nebudu.

Kolik % řidičů má vždy přezuto již v říjnu, aby 1.listopadu vyjeli na zimních???
Avatar - Wolfsteen
Jedině celoroční - a neporušujete zákon
| 7. 11. 2017 09:02
Na letních gumách můžeš klidně v listopadu jezdit. Pokud to meteorologické podmínky umožňují a nejezdíš tam, kde zimní gumy nařizuje značka, tak žádný zákon neporušuješ.
Avatar - JDM
Jedině celoroční - a neporušujete zákon
| 7. 11. 2017 10:06
Měl by ses přiznat na nejbližší služebně PČR...
Avatar - Barrichello
Jedině celoroční - a neporušujete zákon
| 7. 11. 2017 15:26
nic si neporušoval, pokud není na silnici souvilsá vrstva sněhu a ledu a nelze tkaové počasí předpokládat. Takže +12 an suché silnici můžeš vyrazit jak 1.11. tak třeba 28.12 nebo 16.1. >:D >:D >:D

Najel sem toho na Aleru a Camaru v zimě na letních docela dost.....samozřejmě ne na sněhu.
Jedině celoroční - a neporušujete zákon
| 7. 11. 2017 19:29
My víme...:-)
Argumentace...
| 7. 11. 2017 08:48
...některých uživatelů jsou až směšné. Naprosto chápu člověka, který má auto jako občasné přibližovadlo a při extrémnějším počasí jednoduše nevyjede. Pneu vymění jednou za 4 roky a to ještě spíš z důvodů jiných než, že by už na nich nebyl vzorek.

Sám bych si to ani na městském autě nedovolil.
Avatar - Stefič
Argumentace...
| 7. 11. 2017 10:10
chvíli jsem na manželčině autě jezdil na zimních v létě. Pískalo to, plavalo to a tak jsem jí hned koupil letňáky. Nechápu, že třeba v pneuservisu kroutí hlavou, že jsem koupil Klebery pro někoho, kdo najezdí 5tkm ročně. Klidně radí jezdit n zimních celoročně...No za mě tedy fakt ne
Argumentace...
| 7. 11. 2017 11:04
To teda jezdíš hodně ostře. Při normální jízdě nejsou zimáky v létě vůbec problém. Jasný, že když chceš s autem závodit, tak je lepší si ty leťáky koupit sedí v zatáčce výrazně líp, ale normální řidič odjezdí léto na zimních aniž by si všiml, že je něco špatně.
Argumentace...
| 7. 11. 2017 11:22
Znovu, můžeš jezdit klidně pomalu, ale krizovým situacím se v provozu nevyhneš.
Argumentace...
| 7. 11. 2017 11:58
To je jasné , na strane druhej ti pri bežnej jazde pískať ani plávať nebudú ako píše Stefič. V dávnych dobách sme v zamestnaní dojazdievali po poslednej zime gumy v lete a rozdiel sa pribbežnej jazde neukáže....
Argumentace...
| 7. 11. 2017 13:59
Já dojížděl jednu sezonu v létě GY Ultragrip a nezaznamenal jsem rozdíl v jízdě a to jezdím do práce samou zatáčku a docela svižně. Guma to byla stará cca 3 roky, takže směs už byla tvrdší a troufnu si říct, že kdyby do toho někdo sedl a nevěděl, že to jsou zimní, tak to ani nepozná,občas sice někde zapištěly, ale držely, spíš to bylo dané tím, že jezdím svižněji, takže za mě kecy typu, že je nevhodné jezdit zimní v létě se už směju. A pokud někomu auto v létě na zimách plave, tak ty gumy stojí za starou belu.Není guma jako guma ;-)
Argumentace...
| 7. 11. 2017 15:53
Na focuse som mal UG a na jar ked obcas cez den stupla teplota tak smykali a piskali ako prasa. Ale cisto do mesta v celorockach problem nevidim.
Argumentace...
| 8. 11. 2017 08:51
Jasně pokud na to šlápneš a pojedeš jako prase tak hned poznáš, že seš na zimákách, protože se za chvíli přehřejou a přestanou v zatáčkách držet jako by držel leťák, ale to se jaksi nebavíme už o normální jízdě.
Argumentace...
| 8. 11. 2017 08:49
Do krizový situace se dostávám velice zřídka. Počítám totiž dopředu s tím, že všude kolem mě sedí v autech ko-koti, který mi nedají přednost vjedou bez blinkru z pravýho do levýho atd. Nemusím ti snad vysvětlovat, že jako řidič musíš přemýšlet za ostatní. A jak s tím vlastně souvisí jízda na zimních v létě?
Argumentace...
| 7. 11. 2017 12:54
Pravdu mate oba, on totiz neni zimak jako zimak. Continentaly se mi chovaji jak pises ty, a treba michelin se mi i pri defenzivni jizde chovali jak psal Stefič a to se nebavime o letnich teplotach, stacilo chvilkove otepleni nad +15 a bylo to peklo.
Avatar - Beefcake
Argumentace...
| 8. 11. 2017 00:22
Nezmysel.
Jednak nie je leto ako leto a nie je zimna ako zimna.
Avatar - Barrichello
Argumentace...
| 7. 11. 2017 15:28
hahaha. Nesmíš si koupit pneumatiky Kudrnáč nebo čínu. Odjel sem na zimních v létě přes 50 tis km a nic neplavalo a nepískalo >:D
Avatar - nalimer
Zimná realita
| 7. 11. 2017 08:54
V našich končinách býva drsná zima raz za 25 rokov (1987, 2012) a celosnehová raz za 10 rokov (nepíšem o Liptove, Kysuciach či Krkonošiach).
Ako sa píše v článku, víkendový či mestský vodič čo najazdí mesačne do 500-800 km je vhodný kandidát na takéto gumy. K moru je takáto guma v poriadku a do hôr využije inú prepravu. Reálne by ho jeden ročný výlet stál min. 400€ navyše len v pneu.
Ak jazdíte denné trasy mimo mesta či už len 1/3 jázd sú dialnice, celoročné gumy sú zlou voľbou. Osobne si myslím, že do tej prvej skupiny sa zmestí aj 30% všetkých vodičov.
Zimná realita
| 7. 11. 2017 08:59
Byl bych opatrný s třetinou řidičů, nebude to plošně. Většina z nás má dnes více než jedno auto, u toho méně využívaného souhlas ;-)
Avatar - Ada je zase tady
Svoboda
| 7. 11. 2017 08:56
proč nějaké pokuty za nevhodné pneumatiky? To je zase jen evropský inženýring lidských duší. Svoboda říká - jezdi si na čem chceš, je to jen tvoje zodpovědnost, ale když porušíš zákon, musíš vědět, že to schytáš - takže stačí jedna nehoda na blbých gumách a přijdeš o celý bonus za pojištění. A pokud bonus nemáš, tak ti pojišťovna napaří citelný malus. Jak prosté milý Watsone. :-!
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:00
To řekni třeba autem sraženému chodci na přechodu, kde kvůli námraze s nevhodným obutím řidič nedobrzdil.
Avatar - Blue Sun
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:38
Myslíš, že Ada dokáže v dýmu naftového motoru vůbec vnímat existenci něčeho takového, jako je chodec?
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:40
Myslím, že takto by měl uvažovat jakýkoliv účastník silničního provozu. Těch "JÁchů" tu je ale požehnaně.

Tohle už není o náklonnosti k výrobcům, ale o schopnosti vlastního úsudku a vidění dál než na špičku svého nosu.
Avatar - Blue Sun
Svoboda
| 7. 11. 2017 10:34
To přeci vůbec nerozporuju. Ukázal jsem na chování konkrétního jedince, které se projevuje napříč všemi diskusemi.
Svoboda
| 7. 11. 2017 10:44
Ale já s tebou souhlasil! ;-)
Avatar - Blue Sun
Svoboda
| 7. 11. 2017 12:31
Tak já už blbě vnímám. Omlouvám se.
Moc čísel a mozek nepracuje, jak má.
Svoboda
| 7. 11. 2017 16:14
V pohodě ;-)
Svoboda
| 7. 11. 2017 16:38
Plácáte kraviny. Zdůrazňoval jsem odpovědnost jedince za svoji jízdu. To je to, co tady chybí. Namísto toho zde exhibují výrostci, kteří nenajezdili ani svou první stovku tisíc km a pronášejí "moudré" soudy. A potom je člověk vidí, jak s ostatními hrají kulečník na namrzlé dálnici, protože jsou přesvědčeni, že zimní gumy a potrhlé elektronické asistenty jsou schopny ohnout fyzikální zákony.

Přitom tohle všechno jsou jen pomocníci, ale zodpovědnost z řidiče nikdo nesejme. A tak jsme kdysi jezdili celou zimu na OR6 - a to i v hlubokém sněhu. A když to nešlo, tak existují řetězy na kola. Jenže dneska si každý chytrolín koupí zimáky a domnívá se, že se mu nic stát nemůže a dál jezdí na cestě jak prase. Kdyby nebylo těch 80% slušných řidičů, kteří cítí zodpovědnost - ne jen za sebe, ale i za ty druhé - a uhýbají idiotům, asi bychom se už dávno potloukli navzájem. Ono totiž ani ty zimáky většinou lidi nepotřebují (čest výjimkám) a je to jen business. Jenže kolik je dnes na silnici řidičů s velkým Ř, kteří za každého počasí nadrandili min. milion km? :no:
Avatar - Blue Sun
Svoboda
| 7. 11. 2017 19:05
Nezbývá, než poděkovat za potvrzení výše psaného, Ado...
Avatar - wakantanka
Svoboda
| 8. 11. 2017 12:02
Ado po dlhej dobe príspevok čo má hlavu aj pätu a musím ti zatlieskať. :yes: :yes: :yes:
Avatar - Wolfsteen
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:06
To je ale blbost Ádo. Asi budeš hýkat blahem, když tě blbec na špatných gumách sestřelí a odrovná ti auto nebo ti bouračkou prostě jen sníží cenu při následném prodeji. To nemluvíme o zraněních nebo životech zaviněných špatnou gumou...
Svoboda
| 9. 11. 2017 10:59
Zivot zavineny spatnou gumou by som sem netahal, prezervativy su iba celorocne ;-)
Avatar - J@...
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:19
Ádo, je přeci jasné, že český národ to má tak půl na půl. Ta první polovina se chová zodpovědně, a dělala by to tak jak říkáš. Nějaká část by lavírovala, a ten zbytek by nás pravidelně v zimě otloukal na silnicích. ;-)
Avatar - Jenik3
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:34
V podstatě souhlas, vynucování obezřetného chování by měly dělat pojištovny přes finanční nástroje.
Jezdíš v Břeclavi v zimě na letních a žádnou škodu jsi nezpůsobil? OK, ale dávej si bacha.
Jezdíš v Jihlavě v zimně na letních a způsobil jsi opakovaně škodu za xyz? Sorry, ale tebe už nepojistíme, takže další škodu si platíš ze svého. (Šup a má zimní)
Svoboda
| 7. 11. 2017 09:42
Určitě jsou lokace, kde allseason dávají větší smysl než přezouvání. U nás bych s tím neoperoval. Nejvíc univerzálek vidím na předváděcích autech dealerů, kteří se tak snaží šetřit náklady.
Avatar - wakantanka
Svoboda
| 7. 11. 2017 10:15
no neviem ako je to u vás, ale u nás ťa v rámci PZP poistiť musia, lebo je to poistenie zákonom vyžadované. Jediné čo môžu v takomto prípade urobiť je, že škodovosť zohľadnia vo výške poistného.
Avatar - Jenik3
Svoboda
| 7. 11. 2017 11:13
Jednou veci je soucasny stav pravidel a druhou veci je, jak by pravidla mohla vypadat v budoucnu. Zmenit lze vsechno, kdyz je vule.
Svoboda
| 7. 11. 2017 12:29
To sice ano, ale bez garance dostupnosti nebývá povinnost. Ostatně sám píšeš, že by musel platit ze svého. A takový systém není žádoucí, proto tu povinnost máme. Spousta lidí by totiž nebyla schopna zaplatit škody, které způsobí; už vůbec v krátké době, takže by to spláceli klidně desítky let. Povinné ručení stejně nehradí škodu viníkovi; on si to své bude muset zaplatit, pokud nemá havarijní.
Avatar - Blue Sun
Svoboda
| 7. 11. 2017 12:34
Teoreticky správný náhled, ale prakticky je funkční pouze v zemi s vyspělým morálním statutem jedince i společnosti; a také ve společnosti, kde lze předpokládat finanční schopnost splácet závazky a škody. To první je vzácné a to druhé neexistuje nikde na světě.
Avatar - JDM
Svoboda
| 7. 11. 2017 10:10
No nejde ani tak o majetek toho kdo takhle riskuje ale o nás ostatní... Takže ne budu rád když tohle bude ošetřeno zákonem riziko že mě někdo v zimě prizabije je menší... Jinak jednou jsem zkoušel jet na sněhu na letních pneumatikách po 200metrech jsem to vzdal to prostě nejde..
Svoboda
| 7. 11. 2017 11:06
Jenže ta jedna nehoda na blbých gumách může znamenat, že takový pitomec zabije někoho kdo s tím neměl nic společnýho. Takže nařízení používat zimní vidím jako na místě. Lidi jsou totiž povětšinou strašně pitomý.
Svoboda
| 7. 11. 2017 12:43
Otázkou pak je, co je to zimní pneumatika. Jak to definuješ. A ať si už vymyslíš definici jakoukoli, není vyloučeno, že výrobci nepřijdou s "celoroční" pneumatikou, která ji splní (aby tedy byla skutečně celoroční). Pak by to asi chtělo definovat letní pneumatiky, aby lidé ani v létě nejezdili na nevyhovujících pneumatikách. A co takhle podzimní? Nebo se na to vykašlat a vymyslet nároky na pneumatiku, které pokryjí celý rok, všechny povětrnostní podmínky, ve kterých by se mělo jezdit. A na ničem jiném se po silnicích jezdit nebude. :-)

Zákonné minimum bývá normálně dost nízko. Což nám dává prostor být zodpovědní; a také nezodpovědní. To už je prostě svoboda. Můžeš jezdit na mizerných pneumatikách, na tom nutném minimu, ale měl bys podle toho jet. Jinak je ti prd platné, že máš pneumatiky odpovídající předpisům. To máš to samé s předepsanými brzdnými drahami.

Úsměvné je, jak lidé na jednu stranu dokáží fňukat, jak stát strká do všeho nos a dělá z nás nesvéprávné děti, ale na druhou stranu vyžadují vodění za ručičku a vytlačení nezodpovědnosti restriktivními předpisy. Přijde mi, že je mezi těmi skupinami nemalý překryv.
Svoboda
| 7. 11. 2017 17:08
Myslím, že vyhláška je poměrně volná. Těch úseků, kde musíš mít zimní pneu zase tolik není. D1 je tam správně, je to nejdůležitější průtah republikou a jeden dement na letních může zastavit na hodiny celou dálnici.

Nikdo nikomu nezakazuje za běžných podmínek jezdit i na letních. Tak, jak je to formulováno je to dle mého fér.
Svoboda
| 7. 11. 2017 18:34
Dalo by se říct, že se stávajícím nařízením nemám problém. V principu. A to dovoluje jezdit na tzv. celoročních pneumatikách. Ale udělal bych změny. Zvážil bych přechod z M+S na 3PMSF. Odstranil bych ten časový rámec - platilo by to tedy celoročně, záleželo by jen na počasí.
Svoboda
| 8. 11. 2017 08:58
To je celkem jednoduchý. Zimní gumu jasně definuje vyhláška. Má na boku M+S a symbol vločky. Předpokládám, že výrobci vědí jak se zimní guma vyrábí, takže je zbytečný nad tím teoretizovat. Nevšiml jsem si že by se v létě objevovala na silnicích námraza, takže s drastickým nedostatkem adheze v létě netřeba bojovat a tím pádem není potřeba to řešit. Problém nastává skutečně až na sněhu a ledu. Tam je to zákonem ošetřený. Jak jsou pravidla aktuálně nastavený je v pořádku a dál na tom není momentálně co vylepšovat.
Svoboda
| 8. 11. 2017 15:30
Vyhláška nic o vločce neříká. Označení M+S je jen označení; definice jsou v podstatě podmínky pro jeho použití. A definice za tímto označením je hodně vágní.

Když v dubnu nasněží, teploty padnou, tak je v pořádku jezdit na letních? I když se to nestává často, nevidím žádný rozdíl oproti řekněme listopadu. Já bych tedy změny provedl, jak jsem napsal vedle. Ale obecně vzato se stávající situací nemám nějak zvlášť problém. Nebo bych třeba zvážil opětovné povolení řetězů jako náhrady za zimní pneumatiku. Dříve to bylo možné, ale pak to změnili. Použití řetězů samozřejmě vyžaduje souvislou vrstvu ledu/ sněhu, na tom se nic neměnilo. Což komplikuje praktickou využitelnost.

Původně jsem si nepřečetl, na co přesně jsi reagoval, takže jsem to bral tak, že jsi proti celoročním a byl bys za přísnější předpisy. Má chyba.
Svoboda
| 9. 11. 2017 08:12
Když v dubnu nasněží, což je sice běžný na horách, ale v nížině naprosto zřídka, tak je na řidiči aby zhodnotil jestli na tom dokáže jet nebo ne. Od toho má hlavu. Ne aby mu nepršelo do krku. Pokud je souvislá vrstva sněhu na silnici, tak je dost dobře možný, že se na tom ani nerozjede, takže se to celý vyřeší samo. Řetězy ti na mokrých sračkách, který v dubnu padají nijak nepomůžou. Ty ti tak maximálně situaci ještě zhorší. Taky jsem už párkrát zažil začátkem dubna příval mokrého sněhu, proto přezouvám většinou zpátky na letní až kolem půlky dubna. Je to jistější. Mokrý sníh v půlce dubna je na jízdu mnohem větší průser než 3 pod nulou při suchý silnici v listopadu. Proto přezouvám na podzim tak v půlce listopadu a zpátky na letní v půlce dubna.
Svoboda
| 10. 11. 2017 08:03
Psal jsem přeci, že teploty padnou, tedy pod nulu. Takže v dubnu hlavu má, ale v listopadu mu musíme hrozit pokutou? Mně prostě nedává moc smysl vymezovat zimu nějakým časovým obdobím. Počasí se neřídí kalendářem. A horší než sníh, který je dobře vidět, je námraza, ledovka.

Když budeš mít vrstvu mokrého sněhu, tak na tom řetězy fungovat nebudou? Nikde jsem nic nepsal o poloroztátých a rozježděných sračkách. Jde o to, že dříve jsi mohl pod řetězy mít jakoukoli pneumatiku a počítalo se to jako zimní výbava. Ale jak říkám, praktická využitelnost je omezená, protože po prohrábnuté silnici na řetězech nemůžeš. Je to tedy spíš taková hypotetická možnost, než skutečně užitečná.
Svoboda
| 13. 11. 2017 15:09
Jakkoliv ti to nedává smysl tak se zdá, že současný systém funguje. Nepřijde mi tudíž nutný do něho nějak radikálně zasahovat. Ta námraza a ledovka co o ní píšeš je právě riziková v období od 1.11 do 31.3, takže v tom nevidím problém. Ano řetězy v mokré břečce na padlém v dubnu na už teplý asfalt jsou naprosto k ničemu. Řetězy ti pomůžou na sněhu do kterého se můžou otisknout jinak ti moc nepomůžou. Psal si o dubnu myslel jsem, že ty řetězy vztahuješ k takovým případům. Osobně si myslím, že řetězy je zbytečnost. Sám jsem je nikdy nepotřeboval ani nepoužil. Není nad to mít v zimních podmínkách skutečně pořádnou zimní gumu a tím myslím ne tu co vyhraje v nějakých podplacených testech.
Avatar - Floyd
Svoboda
| 8. 11. 2017 03:04
Doufám že si pojištěnej >:D Jinak tě v zimě potkat na silnici nechci ani omylem...
Avatar - Jenik3
trh si je zada
| 7. 11. 2017 09:29
Autor píše: "Jenže trh si je žádá, takže dnes můžete vybírat z široké nabídky". Zajímalo by mne, jak se ono "trh si je žádá" promění v nabídku a poptávku.
Pochybuji o tom, že pracující lid poptává all season pneumatiky - demand driven mi v tomto oboru příliš nesedí.
Takže druhou možností je supply driven, což v praxi znamená, že výrobci pneumatik přišli s tím, že dodají na trh all season, ale proč by to dělali, když mají možnost prodat jak letní, tak zimní, z čehož mají zákonitě vyšší zisk.
Možná je za tím ještě něco jiného, jiné motivy.
Avatar - dochtor
trh si je zada
| 7. 11. 2017 09:50
:yes: keby si ich "trh žiadal" boli by ako prvomontáž na nových vozoch...
Ale nie sú, a každý normálny si na prvú zimu kúpi zimné gumy a už je v kole :-)
Auto potom môže na dvoch sadách gúm najazdiť aj 90 - 100 tis. km
trh si je zada
| 7. 11. 2017 13:04
Celoroční se dávají i z továrny. Podobně jako se dávají zimní z továrny (tím nemyslím druhou sadu). Ne všichni to nabízí, tak už to chodí.
trh si je zada
| 7. 11. 2017 16:04
V USA su celorocne pneumatiky standardom uz od vynajdenia kolesa a nikto sa nestazuje. Jazdim na celorocnych uz dobrych 20 rokov a nikdy som s nimi nemal problem. Jasne, zimne gumy su v extremnej zime a hlbokom snehu skutocne lepsie, mam to odskusane. Ale take podmienky som zazil za tych 20 rokov tak trikrat, inak cestari vsetko stihaju upratat a ak by aj nahodou nestihli, rozumnou jazdou sa da jazdit aj v zime uplne v pohode. Jeden cas som mal nutkanie si kupit origo zimaky na extremne off road jazdy v hlbokom snehu ale dat za dve sady pneu 3000$ sa mi velmi nechcelo. Inak na celorocnych pneu bezne davam mnimalne 90 tisic km, takze o predcasnom opotrebeni sa urcite neda hovorit. (tych 90 tisic dam tak za 4 roky). Takze ak by si cestari plnili svoje povinnosti, cesty by boli zjazdne aj v zime. Inak len pre zaujimavost, kazdu zimu pozorujem ako sa cestari snazia prekvapit sneh. Staci ak poobede hlasia mozne opady snehu pocas noci a vecer vidite pluhy postavat v pohotovosti na kazdych par kilometroch dialnice. Skratka stoja s vystraznymi svetlami a cakaju na sneh. Ak aj nieco napadne, rano su cesty maximalne mokre, po snehu ani pamiatky. Iba jedenkrat im to trvalo asi tri dni,kym vycistili mesto, ale vtedy napadlo v noci vyse metra snehu a ked som sa brodil rano k autu, mal som sneh skoro k pasu.
Avatar - wakantanka
trh si je zada
| 7. 11. 2017 18:06
Heh ale to asi popisujes situaciu v USA nie? Nasi cestari pravidelne hlasia pripravenost na zimu koncom augusta. A potom ked nasnezi v novembri tak su vzdy zaskoceni. :-)
Avatar - Beefcake
trh si je zada
| 8. 11. 2017 00:29
Na celorocne v hlbokom snehu fakt zabudni.
trh si je zada
| 8. 11. 2017 09:13
Na akúkoľvek gumu ti v hlbokom snehu ppmôžu viac reťaze ako tá najlepšia zimná gume ;)
Avatar - Beefcake
trh si je zada
| 9. 11. 2017 16:56
No len potom vela stastia s oopakovanym nahadzovanim/zhadzovanim tej retaze :0
Avatar - Beefcake
trh si je zada
| 8. 11. 2017 00:28
Ja to ako "prvomontaz" mam a ti garantujem, ze kazdy na ne nadava. Odjazdil som na nich jednu zimu a leto a dakujem, uz sa neviem dockat, kedy ich v lete zoderiem. Co bohuzial este potrva, su az prilis trvanlive. Ano, dostal som sa v zime vsade, kde som potreboval a kde mali ini problemy, aj na lade, ale istota na kolesach vyzera inak.
Jedina vyhoda je, ze prezujes kedy chces, pripadne vobec.
Ale aby bolo jasne, slusne all season su v pohode pouzitelne pre velku vacsinu ludi, co sa hybu po asfaltkach, len treba predvidat viac predvidat a nehrat sa na kaskadera.
trh si je zada
| 7. 11. 2017 12:56
Proč si myslíš, že je lidé nechtějí? Není neobvyklé, že lidé chtějí jednoduchost, bezstarostnost, menší náklady. Je tedy pochopitelné, že je myšlenka univerzální pneumatiky zajímavá. Pokud něco lidi drží zpět, tak je to strach o výkon (funkčnost) takové pneumatiky. Myšlenka je to však lákavá.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 09:31
tady zmiňoval (děkuji tímto všem za mínusy), že pro běžného řidiče jsou celoročky např. Michelin CrossClimate XL v rozměru 235/60 18R, které mám já na svém SUV naprosto dostačující a skvělá volba. Nevím, možná mám skvělé auto, ale po roce ježdění to již můžu takto s klidem prohlásit. Mám je vyzkoušené i s extrémnějším průjezdem zatáček na suchu i na mokré vozovce v intenzivním dešti (v létě), i ve vysokých rychlostech v Německu a drží skvěle i s intenzivním bržděním v obou případech a pocitově s tím taky nebyl větší problém až na to, že jsou trošičku pocitově měkčí než letní gumy a víc se v létě pří brždění "lepí" na silnici a proto je třeba si na to zvyknout. Na sněhu a ledu si samozřejmě dávám pozor (ale to jsem si dával vždy), ale to co zvládly loni při sněhové kalamitě, kdy cesta byla jeden souvislý "sníh a led" předčilo mé očekávání. Nevím jak u vozů s pohonem 2x4, ale s mým SUV, které běžně jede jako 2x4 a v extrému si samo přepíná na 4x4 jsem s tím minulou zimní sezónu dokonce dal zasněžený Špindl naprosto pohodě i do hotelů v kopcích, tam a zpátky, tak co to tady plácáte vážení? :-)
Avatar - Jenik3
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 09:37
Definuj nám běžného řidiče.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:05
Běžný řidič z mého pohledu je ten, který nejezdí agresivně, styl "brzda plyn" a nemá nutkání být všude a za všech okolností první a vždy a za všech okolností se na někoho lepit... ;-) Pro tyhle týpky celoročky asi nebudou... >:D
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:09
To už jsme jinde, běžný řidič nevyučuje ostatní, nevybržďuje, nechává místo mezi svým a vpředu jedoucím vozem atd...

Ale hlavně, běžný řidič se nikdy nedokáže vyhnout krizové situace vzniklé třetí osobou, či jinými vlivy. Nebo-li, netroufám si nikdy definitivně určit co se stane přede mnou a já to budu muset řešit.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:14
Je to o tom nesledovat provoz jenom bezprostředně před tebou, ale i to co se děje "pár aut" před tebou, ale nám se to z vysokých SUV povídá, že? :-)
Avatar - wakantanka
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:18
Povedal by som, že ste zadefinovani s pajom defenzívneho vodiča :-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:25
On ten defenzívní není vždy výhra, naopak může pro svou defenzivitu být zdrojem konfliktních situací.
Avatar - wakantanka
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:42
ale defenzívny štýl jazdy nie je rovnaký ako klobúčiarsky >:D Pokiaľ viem tak defenzívny jazdec je taký, ktorý jazdí minimálne ako sa hýbe premávka (môže aj rýchlejšie), ale predvída ďaleko dopredu, pozná cestu i svoje schopnosti, nevybrzďuje, neryje sa niekam kde nie je miesto atď. :-) Defenzívny jazdec podľa mňa nie je brzda cestnej premávky.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 11:12
Přesněs to napsal, to jsem měl na mysli. Že i když máš nadměrné stádo koní pod kapotou, tak nemusíš jezdit jako kre..n! Díky za přesnou definici... :yes:
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 13:23
Právě proto, že defenzivní řidič předvídá možné problémy, kolikrát například zpomalí tam, kde by jiný řidič nezpomalil, což může ostatní vytáčet. Například, když před přechodem stojí dodávka a není tak vidět na chodník. Nebo může pomaleji projíždět zatáčky na okreskách, do kterých není dostatečně vidět. Kolikrát mě takhle někdo v zatáčce i předjížděl (na úzké okresce, kam se akorát vejdou dvě auta), přitom tam člověk občas potká i kamiony (a někdy celé vláčky), o zemědělcích nemluvě. A nemluvě o cyklistech, bruslařích, běžcích, maminách s kočárky na procházce. Podobně jako u pneumatik, je to o rozdílném pohledu na riziko. Někdo do těch zatáček nezpomaluje a jede tam klidně kilo, já tam jedu třeba 70 (a na rovince třeba to kilo, byť je tam riziko, že ti tam skočí třeba srna - v té oblasti jsou vidět, ale před auta nějak neskáčou).
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 14:31
Můžu ti říci, že s těmi CrossClimaty nikoho nebrzdíš, právě naopak mnozí brzdí mě a mám prověřeno (záleží taktéž na nahuštění pneu, které mám vždy v létě na předku, kde je "těžký" motor o 0,1 baru víc než udává výrobce a na zadku bez zatížení stejně s výrobcem, v zimě dávám stejně s výrobcem na obě nápravy), že zatáčky např. na cestě směr jih Benešov - Tábor, před Miličínem (jestli to znáš) i za Miličínem jezdím běžně za sucha v tachometrových 100km/h a tyhle Micheliny zdá se stále drží a mají grip jako bych ještě nenarazil na jejich limity! Za mokra pochopitelně o něco míň, ale možná je to taky mým dobrým autákem a jeho víceprvkovou nápravou na zadní... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 15:19
Nepsal jsem o pneumatikách, ale o tom, jak defenzivní jízda může vyprovokovat jiné k riskantnímu chování. Když nevidíš na chodník nebo do zatáčky, tak tě nelimitují pneumatiky.
Avatar - wakantanka
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 18:11
Lenze situacie ktore si popisal by mal plus minus kazdy jeden trosku schopnejsi vodic co sa venuje cestnej premavke. :-) Najhorsia je dennodenna rutina. To clovek ide domov od Trencina, prejde cez Zilinu a zrazu je v Ruzomberku. A potom len rozmysla ci vobec a kedy presiel cez Martin. :-) Niekedy som mal pocit ze to moje auto trafi domov uz aj samo. :-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 18:23
Je to o tom, že se názory na to, co je přiměřené, různí. Plus jsou tu ti nezodpovědní, kteří se tím snad ani netrápí. I kdybychom byli všichni stejní, v jedné náladě, auta se různí, můžeš mít něco na střeše atp.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:41
Pokud myslíš "defenzivní" ten co se bojí předjet pomalu jedoucí kolonu, když má pod kapotou dostatečný výkon a je vedle volno, tak to rozhodně není ten případ co jsem měl na mysli... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:27
Letos mám většinu km v SUV taky, jakkoliv sleduji provoz víc než jen pár metrů před sebou, tak některé věci prostě neodhadneš. Přejetí protijedoucího v zatáčce do protisměru na kluzké vozovce bude jen střípkem a pak je každý metr nebo procento ovladatelnosti na sezonních pneu k dobru.
Avatar - JDM
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 12:11
Jak jsem psal nahoře dokud lidi budou jezdit hlavně v zimě bez přemýšlení tak je fuk jaký mají gumy, jo když se někde objeví exotické na letních je to magor ale stejně tak se objeví magor na zimních kterej preceni svoje schopnosti.. Tolik bourec je v zimě a jaký podíl na tom mají celoroční gumy? Táta měl fronteru a taky ji měl na celerocnich cooperech M+S s tím autem rychlost nad 70km/h byla nebezpečná a bylo fuk co je pod kolama a jaký tam jsou gumy čili jezdil opatrně a ne jednou se stalo že ti co ho tak horlivě predjizdeli za pár km tahal ze závěje...
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 17:01
Já na tyhle story nedám. Chodíš v zimě jen v šortkách a tričku?
Avatar - JDM
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 17:41
Ne já bydlím na vysočině a co je zima a sníh moc dobře znám a jezdím z 90% po silnicích který se nesoli a tu a tam zabloudil Brnak nebo Pražák se svým SUV na gumach za bambilion a tahají ho strejdi s feldou >:D jednou jsem dělal predjezdce geckovymu MB děda s Ackem na SPZ a bál se do 30cm sněhu >:D
Avatar - Floyd
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 03:09
Za toho předjezdce >:D >:D >:D dávám :yes:
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 06:40
A teď si vem, jak by to vypadalo, kdyby tito dva horší řidiči měli letní pneumatiky!

Už chápeš? ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 09:39
"It's also undoubtedly the best choice for serious winter conditions, so if you plan driving into Europe for a winter holiday, this would be a better tyre than the CrossClimate."

Jen zopakuji co bylo postnuto na obhajobu allseasonek.

Zklidni slovník, tvoje "já,já" funguje do první krizovky na ledu, sněhu, omrzlici.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 09:48
Jasně to vůbec nepopírám, co píšeš, že pro člověka bydlícího někde na horách s návaly sněhu větší část roku to nebude jistě "ideální" volba, ale pro člověka, který si jen občas vyjede zalyžovat, tak to může být dobrá alternativa... :-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 09:55
To je to co píšu, ročně nalítám poměrně dost a nevyzpytatelnosti počasí jsou pro mě častým jevem. Proto píšu, že u mě to nefunguje, ale umím si představit skupinu lidí, kde to možné je, aniž by ohrozili sebe, posádku nebo ostatní.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:11
Jak píšu výše pro "Jeník3" je to pro lidi, kteří sice jezdí svižně, ale snaží se věci předvídat (což třeba dělám já) a taktéž bych si nedovolil mít celoročky, pokud bych trvale bydlel nebo jezdil po zasnězených horách... :yes:
Avatar - Stefič
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:19
jo takže ty předvídáš...předvídáš zvěř na silnici, předvídáš dítě co ti vběhne do silnice, předvídáš vylekanou řidičku co začne bezdůvodně brzdit, předvídáš nenadálou námrazu, předvídáš díru na silnici, která není vidět....

Podle mě jen okecáváš svoje lakomství a těch pár ušetřených kaček tě prostě jen hřeje u srdce, Jak typicky české....
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:34
Ano předvídám, a věř mi nebo nevěř i s nájezdem kolem 30 tis. ročně mi to zatím vždy vyšlo. Prosím nech si ty svoje invektivy pro někoho jiného, já tady nikoho nepřesvědčuji ani nenapadám, píšu jenom moje zkušenosti k tématu. Že ty předvídat neumíš, to je tvůj problém... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 11:03
Takovych "mi to zatim vzdy vyslo" tu uz bylo, az do toho prvniho ditete, do te prvni srnky. Ja ti preju hodne podobne nehodprostych kilometru, ale ta tva duvera v sebe sama... Inu, ty snad bude mit i gauc u sebe v obyvaku na piedestalu aby se ostatni mohli opajet tvou vyjimecnosti? >:-[]
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 11:21
Věř nebo nevěř, ale vychází mi to a rozhodně nejezdím pomalu a nespoléhám jen na náhodu. Možná je to i o zkušenosti a vyježděni se za tá léta co jezdím, možná i o tom, že už mám jednu bouračku v mládí (nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky, moje tehdejší hloupost a moje rozmlácený auto, ale díky bohu žádná újma na zdraví posádky) za sebou a dostatečně mě to poučilo... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 12:59
Rozdiel v brzdnej dráhe na snehu máš 2-3 metre. Porovnávam kvalitne univerzálky a kvalitne zimné. Prečo by mala zver vyskakovať práve v tej vzdialenosti? Videl som zver naskočiť prakticky na kapotu. A ak bude o pár metrov ďalej tak už dobrzdíš aj na univerzálkach. Ak budeš mať o rok staršie zimné už zas skončíš horšie ako s univerzálkami. Alebo kupuješ nové gumy každú sezónu? Vážne nechápme glorifikáciu zimných bez skúsenosti. Ja som si na uzavretej ploche na snehu vyskúšal na tom istom aute 4 rôzne pneu. Bolo to auto bez ESP s hydraulickým posilňovačom takže si cítil všetko. A rozdiel sa dal pozorovať len pri prudkej zmene smeru kde bol WinterContact lepši ako CrossClimate. Ak som obul Barum, alebo nebodaj Kumho, tak neboli lepšie v ničom. Hlavne tie Kumha boli tragické. Ustrelili bez varovania. Ale podľa toho čo sa píše v článku a čomu zjavne veľa ľudí veri, by priemerne zimné mali byť lepšie ako univerzálky.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 13:56
Přesně jak píšeš. :yes: Pokud ti vyskočí zvěř, tak ti může být prakticky jedno, co tam máš, je to jenom potom o štěstí a tvé reakci. Brzdná dráha je ti k ničemu. Dokonce v takovém případě se brzdit ani nedoporučuje a spíš jenom ubrat plyn a napálit to do zvěře pokud možno čelně... Že půjde vždy o zničení celého předku autáku není pochyb! Michelin CrossClimate jsou špičkové univerzály a teprve až po vyzkoušení si to uvědomíš, jak jsou dobré ve srovnání s většinou "konkurence" co se nabízí jako letní nebo zimní pneu na trhu... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 14:35
Takze na snehu, ktery je obycejne na cestach 15 dni v roce, i v tom jsou horsi (trochu) a proti kvalitnim letnakum si stoji jak, je to jen bida nebo velka bida? To kdyz clovek takhle mavne nad 2 metry tu, 5 metru tam... nakonec muze jezdit na lisovane tme. Furt ale bude platit ze celorocni guma je horsi nez dobra zimni a horsi nez dobra letni. Je jen levna (v souctu), to ji slechti, ale ten kdo chce nejbezpecnejsi podminky sahne jinam.
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 18:18
Tak když chceš tu nejlepší pneumatiku na trhu, tak prostě vezmeš tu nejlepší. Podobně jako když chceš to nejlepší sportovní auto, tak si asi nekoupíš kombík. To však neznamená, že kombík nemůže jezdit dobře. A ve chvíli, kdy se skutečně honíš za tím nejlepším, tak to sežere dost času a peněz. Protože musíš zkoušet, zkoušet a zkoušet. Ano, když se něco stane, budeš rád za každou výhodu. Ale nikdy nevíš, jestli to, co máš, stačí, dokud už to stačit nebude. A určitě by se daly udělat ještě lepší pneumatiky. Jen by šla cena nahoru a případně životnost dolu. Kde je ta hranice? Kdy už to stačí?

A kupují si všichni ty kvalitní zimní a kvalitní letní? Pro koho se vyrábí ty horší? Buďme realisté.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 11:01
Souhlas... :yes:
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 12:13
Tak v brzdnej dráhe na mokrej ceste, sú lepšie ako akékoľvek letné. Žiaľ priame porovnania sa hľadajú ťažko, lebo ADAC a podobne zoskupenia nemajú záujem zaradiť univerzálku do priameho porovnania. A napríklad ADAC mlží až tak, že univerzálky na mokre brzdia zo 100, ale letné z 80, čo ešte viac komplikuje prima porovnanie.
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 12:47
Rozdiel v brzdnej dráhe 2 metre ťa ani v jednej tej situácii nespasí a na ľade sú Croslimate prekvapivo lepšie ako väčšina zimných. Tak si vyber či je on lakomý, alebo ty neschopný si overiť fakty a tie gumy prebehnúť.
Avatar - Beefcake
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 12:28
Nie ? A ked je 1 meter od teba priekopa ani vtedy ?
Avatar - Stefič
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:16
tyhle diskuse jsou úplně k ničemu. Co proboha řešíš? Máš na SUV a škrtíš na pár tisícovkách navíc za gumy? No dobře, sada stojíé 20k, vydrží ti 4 roky. Tedy 5 ročně navíc jako náklad plus pneuservis. To je asi 500kč měsíčně... Jestli na to nemáš, prodej auto a kup si kolo.
Nechápu, jak někdo může takhle přemýšlet
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 13:02
Ja zas nechápme jak niekto môže slepo veriť tomu čo píšu v článku a neotestovať si sám ve%d ako vravíš gumy sú lacne treba kúpiť, vyskúšať a keď budu na prd tak streliť ďalej. Niečo stratíš, ale stojí to za to.
Avatar - Beefcake
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 12:33
Dalsia top krcmova hlaska. Testovat seriozne pneumatiky sa da jedine tak na urovni velkych autoklubov/magazinov a za kontrolovanych podmienok.
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 12:44
Zimný Conti bude lepší ako CC, ale Barum už nie ani v tých krízovkach. Svojho času som na Impreze dosť striedal gumy trochu aj zo zvedavosti a CrossClimate ma fakt prekvapili. Od tej doby už iné gumy neberiem. Jedine kde by si bez meracích prístrojov na snehu zbadal rozdiel oproti Conti bola náhla zmena smeru. Na brzdách je rozdiel minimálny a trakcia je tiež celkom dobrá.
No a vyhýbanie sa krízovkam, minimálne 90% vodičov rieši krízovú situáciu univerzálne prostredným pedálom, alebo krútením volantom jak kormidlom na lodi. V oboch prípadoch sú ti gumy prd platné.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 11:09
Souhlas. Než jsem do nich šel, tak jsem si je nejprve taky otestoval, sice náhodou na okruhu, kde je jeden známý měl, ale přesvědčily mě, že to rozhodně není špatná volba... :yes:
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 10:06
Ach jo, SUV a extrémnější průjezdy zatáček... Snad tě na cestě nepotkám.
Nikdo tady neříká, že se na celoročních gumách nedá jezdit. Jde jen o to, že se zimníma prostě na sněhu a při nižších teplotách prostě auto drží líp. V brzdné dráze to může být rozdíl pár metrů... V lepším případě to odnese kufr auta před tebou, v horším třeba chodec. Jestli to riziko za těch ušetřených pár tisíc stojí je na každém...

Jinak, zrovna při tom brzdění ti bude 4x4 platný jako mrtvýmu zimník. A je jedno, jestli tě s těma mizernýma gumama vytáhl do Špindlu, nebo na Everest ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 13:06
V brzdnej dráhe je rozdiel pár metrov pri 90 nie viac ako 3. Ak si to odnesie auto pred tebou, tak to nie je problém gúm, ale toho že si lepič. V obci si na rozdieli meter. Môže sa stať, že práve ten meter rozhodne medzi kontaktom s chodcom a dobrzdením, ale určite to nebude v takej rýchlosti, že ho pošleš na mesiace do nemocnice.
Alebo mi chceš tvrdiť, že si s tých čo si pýtajú pri nastupovaní hmotnosti cestujúcich? Traja pasažieri spravia viac ako rozdiel medzi zimnou a univerzálkou. To ani nehovorím o zhoršenom stave tlmičov a podobných prkotín, ktoré sa v krčme neriešia tak často ako zimné gumy.
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 13:56
Jsou věci, který ovlivnit můžeš a pak ty, který ne. Jasně, je lepší jezdit defenzivně, ale stejně se můžeš dostat do situce, kde už nezbude nic, než jen brzdit. Pak se těch pár metrů může sakra hodit. Určitě vevysadíš pasažéry abys měl lepší jízdní vlastnosti, ale na druhou stranu... zhoršit je celoročníma gumama, jen abys ušetřil za jednu sadu, mi přijde jako nemístné kolenovrtství.
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 12:59
Prečo by to malo byť len o šetrení? Hore niekto hodil, link s brzdením na suchu. Už pri 15 stupňoch sa univerzálky vyrovnali letným. Pri -6 boli letné mizerné. Polovica mojich jázd je ráno o 5. Len dva mesiace v roku v tom čase presahujú 15 stupňov. Zvyšok roka mam na vlhkej studenej ceste nad letnými navrch. Veď univerzálky ako prve dosiahli A pri brzdení za mokra a pri tohoročnom ADAC teste boli v tejto disciplíne CrssClimate stále lepšie ako najlepšie letné.
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 21:30
A odpoledne to auto v práci necháš? >:D
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 06:03
A ty ho ráno prezúvaš? Nehovoriac o tom, že v prechodných obdobiach ako teraz sú lepšie celý deň. Proste na polovicu mojich jázd sú univerzálky lepšie ako čokoľvek iné. Ale ty možno žiješ v oblasti kde sa -15 a metrové záveje od večera do rána preklopia na 30 stupňové horúčavy.
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 09:07
Kdybych žil tam, kde se během jednoho dne vystřídá -15 a +30, tak ty tvoje univerzálky mám. Ale protože žiju v ČR, tak mám v zimně zimáky, které prostě v zimních teplotách fungujou líp.

Pár crossclimaťáků už to tady v diskuzi přiznalo, klidně se k nim přidej... Jde jen o ušetřený prachy. Já těch pár korun za další sadu do bezpečnosti své a svých blízkých klidně investuju.
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 12:26
No ale vyzerá, že presne funguješ v oblasti kde je len 30, alebo -15. Lebo na Slovensku je aj jar a jeseň jeseň. Ráno vyrážam po slizkej ceste pri 3 stupňoch a večer sa po rovnako slizkej vraciam domov pri 8.
Ako vieš, že zimné fungujú lepšie? Skúšal si? Alebo si videl priame porovnanie? Lebo ADAC a spol ho z nejakého dôvodu nerobí.
Ja som skúšal v zime pri 15cm snehu. Croslimate, WinterContact a niečo od Barumu a Kumho. Keďže mám prístup k pneuservisu zadarmo a zbaviť sa pneu s 200-300km nie je žiadny problém, tak som tomu ten čas venoval. Moje postrehy som už spomenul v diskusii vyššie. Ty si si dal v krčme tri piva a s kamarátmi si prišiel na to, že to tak proste musí byť. Dôkaz nedôkaz.
A ešte mi vysvetli čo šetrím? Prezúvanie mam zadarmo bez čakania a k novému autu som dostal dve sady. Po prvom lete šli na disky po letných univerzálky a zimné som daroval v rodine. Ja som na tom vlastne prerobil, lebo som kúpil sadu gúm čo som nedostal k autu a dve sady pneu šli preč.
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 13:36
Pokud chceš argumentovat stylem "v krčme po pár pivech" tak sorry, ale o další diskuzi s tebou nemám zájem.
Snad jen závěrem... Problém univerzálek není při těch tvých 3 - 8 stupních. Tam už z principu odvedou dobrou službu. Situace se ale mění v letních a zimních extrémech. Opravdu si myslíš, že v +40 budou lepší, než letní gumy? Opravdu mě chceš přesvědčit, že v -15 budou uni lepší, než kvalitní zimáky?

Mimochodem, zastánci univerzálek tady v diskuzi přiznávají, že je používají aby ušetřili za další sadu kol, jen ty je používáš "z přesvědčení". Zajímavé ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 05:57
A čuduješ sa. Veď si ešte nedal žiadny dôkaz len presvedčenie, že to robím kvôli šetreniu a keci o extrémoch počasia. V mojej lokalite je priemer ranných teplôt 5 stupňov a väčšinu rok dosť vlko nato aby boli cesty naslizlé. Vybral som pnue čo mala za týchto podmienok najkratšiu brzdnú dráhu a to platí aj do dnes. 4-5 Mesiacov v roku sú teploty pod 10 stupňov a vlhké cesty, sneh je tu len výnimočne dlhšie ako 2 týždne v roku.
Ale je my jasne, že ty a iný krčmovi experti jazdia len keď sú extrémy a prechodné obdobia, keď sú univerzálky proste lepšie hodia auto na špalky.
Avatar - Beefcake
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 12:36
Ze si prave ty ten krcmovy expert (normalny clovek to neopakuje dokola a argumentuje trochu inak) s patentom na rozum je snad uz vsetkym jasne, ale povedz mi radsej, co si zistil tuto "Ja som skúšal v zime pri 15cm snehu. Croslimate, WinterContact a niečo od Barumu a Kumho."
Plus ta opakovana paranojam,ze ADA umyselne nieco manipuluje/netestuje, skratka klasika - proti vsetkym.
Avatar - AnGeor
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 14:13
na Outbacku mam stejny rozmer a v zime i lete bez problemu, Tatry jsme taky zvladli

ti co tady placaji si neco precetli a ma to pro ne vetsi vahu nez neci osobni zkusenost ;)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 19:45
Taky už jsem Ti na to reagoval, že nepochopitelně, kvůli úspoře pár stovek ročně degraduješ vlastnosti jinak skvělého a jistě drahého SUV. Při Tvém nájezdu 30k ročně je to nesmyslné rozhodnutí.
Odjezdil jsem pár zim na letních, jedno léto na zimních (bez nehody), ono to jde, přizpůsobíš rychlost aktuální přilnavosti, ale proč bych se tím měl pro pár korun nechat omezovat teď?
V posledním autotipu vyšel test zimní vs letní vs uni a v letních disciplínach dostaly uni celkem na *.
Pro lidi z měst s nájezdem do 10k km ročně a zvláště bez garáže je to asi rozumná volba....
Avatar - AnGeor
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 21:17
par korun kdyz to nemusis platit ty, ze....

pneu cca 17t
kola 20t
senzory a nastaveni 2t

takze sada zimnich kol 40t

nevim, mam auto za milion a stejne mi porad ty crossclimate vychazji lepe...

je zajimave, jak v testech dostavaji na * ale v realnem svete je to trosku jinak, ze ;)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 21:52
Cenu pneu - při nájezdu 30k km ročně o kterém píše Ghostyx - nemůžeš počítat, za čtyři roky ojedeš dvě sady tak jako tak, takže vždy zaplatíš osm ks pneu ( buď 2 sady uni, nebo po jedné sadě zimní a letní). Disky dostaneš zaplaceny při dalším prodeji, o senzorech nic nevím, moje auta (rv 2014 a 2015) je nemají.

Takže zbývá vysloveně pár stovek ročně za prohození kol, nebo 30 minut tělocviku zdarma.

Tvá úvaha je správná při výrazně nižším ročním nájezdu.

Tátovi teď pomáhám koupit zimáky na Rapida, 800 kč disk, 1700 kč Nokiany D4 R15, takže dohromady sada za 10.000 kč. Táta nemá rád eshopy..:-)

K poslední větě, v realitě je to stejné jako v testech, řidič se ale přizpůsobí chování vozu. Stejně jako při přesednutí z BMW do Fabie přece umíš jet bezpečně tou Fabií, prostě zpomalíš.
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 11:30
Jak píše AnGeor i v mém případě by to byla investice při těchto rozměrech min. 40 tis. a to taktéž nepočítám s nějakou "vyšperkovanější" lehkou slitinou, kterou mám třeba teď, ale pouze s tou nejlevnější možnou (plecháče ani v zimě nechci) při mém rozměru, potom jak píše AnGeor + speciální ventilky se senzorem (jelikož mi to taktéž měří samo tlak), takže v reálu spíše jedna sada "levnějších" kol výjde na něco kolem 50 až 60 tis. Pokud počítám, že mi pneu vydrží min. 4 roky, tak bych za 2 sady "levnějších" kol potřeboval min. 120 tis. a to nemluvím o tom, že teď jenom v discích z lehké slitiny (bez pneu a ventilků) mám cca oněch 40 tis. takže v reálu ještě víc, pokud pneumatiky nehodlám přehazovat na jedné sadě disků, což opravdu nehodlám i kvůli "častým" zkušenostem s poškrábáním disků i u některých "renomovaných" pmeuservisů s nejmodernější technikou na sundávání pneu. Oněch uspořených 60 táců si umím představit utratit jinak, třeba na hezkou dovolenou v zimě někde v teple... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 13:20
Jenže buď nechápeš, nebo nechceš chápat, že za pneu neušetříš vůbec nic. Předpokládám že na sadě najedeš max 60k km.

Úspora za disky asi OK, na normální auto jsou i ALU kola kolem 2.000 kč/ks.

Ale jo, něco ušetříš, i kdyby 20k za ty disky, ale stojí Ti to za to? Při ceně auta milion?

Chápeš, nejdříve opěvuješ jízdní vlastnosti svého vozu, a pak je degraduješ
šetřením na nejklíčovější součástce.... no, klidně to dělej, ale nikomu to prosím neraď.
Avatar - Barrichello
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 14:14
ty jízdní vlastnosti degraduje asi tak 70-80% národa tím pádem. Kdo nemá totiž letní v zimě nebo naopak zimní v létě jezdí na šlupkách Made In China, Indonesia, Ukraine atd

to je kvalita sama, hlavně že sezonní.
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 23:45
Znovu, Nokian D4, spickova zimni pneu v beznem rozmeru R15 za 1700,-. Na cem chces setrit?
Avatar - Beefcake
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 12:40
Pri 15 palcoch su rozdiely v cene a celkovo aj ceny oproti vacsim rozmerom natolko nizke, ze fakt enma cenu spkulovat nad nejakymi nonejmami, ci protektormi. Jedine, ze by tie protektory boli Vranik :-)
Avatar - Barrichello
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 14:56
A kdo má 15" gumy? Podívej se na ceny 18" a 20" >:D >:D >:D
Avatar - AnGeor
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 14:16
prosim te, co pak delas se zimnima gumama, kdyz maji pod 4mm?
Avatar - white label
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 15:44
Letos jsem zimní pneu s necelými 4mi mm "vyhodil", ale dají se dojet na jaře/na podzim na nějaké 2mm.
Letních se zbavuji právě při 2mm.
Avatar - AnGeor
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 17:02
a myslis ze patris mezi vetsinu, nebo mensinu ridicu v CR...
Avatar - white label
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 23:32
To nemůžu vědět a hlavně to ani nijak zvlášť ovlivnit.
Prostě mě nebaví jezdit na mokru bez dezénu, hlavně na dálnici je to pak jak ruská ruleta. ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 23:43
Pokud vyjdou na zacatek/konec sezony, dojedu je, podle pocasi a pocitu z jizdy. Uprostred zimy mne to jeste netrefilo.

Najedu cca 60.000 rocne, takze menim gumy cca co 2 roky.
Avatar - AnGeor
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 15:45
takze tady brecis, ze si nekdo dovoli na sve SUV dat celorocky a sam jezdis na zimnich mimo "sezonu"?
Již jsem to jednou v diskusi
| 9. 11. 2017 16:49
Nebrečím, opravuji chybu v úsudku. A ano, někdy duben, někdy říjen dojíždím zimní, a věř mi, pěkně mne to štve. Protože oproti letním to jsou žvýkačky.
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 21:28
Kdo chce opici, musí mít na banány... ;-)
Avatar - Beefcake
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 22:40
Som myslel, ze na chlast :-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 21:52
A to Ti to píšu z iPhonu, tak si té diakritiky važ..:-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 7. 11. 2017 21:56
Pokud tedy Ty nejsi Ghostyx?...:-)
Avatar - Ghostyx
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 11:33
Ghostyx je pouze a jenom jeden... ;-)
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 06:43
Tohle nepochopím... O co jde? O to, že kdo si koupí auto už nemá na gumy?
Nebo, že ony ty gumy nejsou zase o tolik horší a tobě stačí?

Moc faktorů dohromady.
Avatar - AnGeor
Již jsem to jednou v diskusi
| 8. 11. 2017 14:10
ty kdyz si neco nekoupis tak je to jenom proto, ze na to nemas?

pro me jsou proste dedikovane zimni kola zbytecnos, vsimni si prosim, toho "pro me"
nikomu nic nenutim, dle mych zkusenosti za posledni dve zimy mne univerzaly omezily presne 0krat. nikdy jsem si nerekl, venku je peklo, nikam nejedu protoze mam uni. pro me pouziti proste funguji tak jak potrebuju...

kdybych zil nekde, kde je alespon mesic v kuse snih na cestach, neresim a kupuji zimaky, loni to byly asi 2 nebo 3 dny?
Již jsem to jednou v diskusi
| 10. 11. 2017 06:07
Dá sa ten test nájsť niekde online? Priame porovnanie by som si rád pozrel, lebo ADAC sa mu vyhýba. A tak človek nájde len rôzne čiastkové informácie + vlastná skúsenosť kde je to dosť subjektívne.
Avatar - 12Eagle
Obr
| 7. 11. 2017 10:09
Prečo v článku o CELOROČNÝCH pneu je kľúčový úvodný obrázok ZIMNEJ pneu?
8-s
Obr
| 7. 11. 2017 10:50
Na to si prosim ako prisiel? Oznacenie M + S nesu aj celorocne pneumatiky a podla toho co vidiet z dezenu, to skoro urcite nie je zimna pneu.
Avatar - 12Eagle
Obr
| 7. 11. 2017 13:18
vpravo dole je kúsok piktogramu s tromi kopcami - ten majú iba zimné
:-)
Obr
| 7. 11. 2017 15:07
Na to jsi přišel jak? Vločka s horami (3PMSF) znamená, že dosahuje určitého výkonu na sněhu. Nikde není napsané, že nemůže být celoroční. Normy nic takového neznají. Celoroční je otázka zařazení výrobcem. Například Nokian má myslím celoroční s 3PMSF. CrossClimate by také měly mít 3PMSF.

Ano, je dobrý nápad mít zimní pneumatiky s tímto symbolem, protože je založený na výkonu pneumatiky. Žádná přísnější/ náročnější norma, pokud vím, neexistuje. A jsou celoroční, které to splní. Včíl mudrujte.
Avatar - Beefcake
Obr
| 8. 11. 2017 00:46
Blbost, kopce a sucasne aj M+S mam aj na celorocnych.
Avatar - Flai
michelin cros climate
| 7. 11. 2017 12:54
maximální spokojenost,v rozměru 185.60.14 nabízí ještě větší nosnost jinak minulou zimu odjeto na nich 20 tisíc kilometrů a není zase tak rozdíl oproti klasické zimní
Avatar - Cuba66
michelin cros climate
| 7. 11. 2017 13:18
CrossClimate nevím, viděl jsem testy a na lehce zledovatělém povrchu výrazně horší než zimní. Dost jsem to hledal, protože se mi líbily. Já mám zkušenost jen s Goodyear Vector a to od doby, kdy je začali nabízet (prakticky se všemi variantami na služebácích). No a s jejich druhou variantou jsme se dostali tam, kam i ostatní na zimácích. V Alpách..
CrossClimate je tak do města, na hory bych s tím nejel. Sám Michelin říká, že je to letní pneu se schválením pro zimní provoz. Což je velký rozdíl oproti ostatním, ty jsou koncipovány spíše jako zimní s použitím v létě.
Ale jak říkám, do města CrossClimate OK. Jinam možná v 90% případů OK, ale pak je těch 10% kdy zimáky jedou a tyhle gumy stojej. A že to bude zrovna ráno a zrovna v kopci a že zrovna uděláš kolonu, to je podle Murphyho zákonů jasný :-)
Avatar - Cuba66
4 mm!
| 7. 11. 2017 13:09
Hlavně pozor na největší nevýhodu a tou je nutnost minimální hloubky vzorku v zimních podmínkách a to 4 mm. Takže je to úplně na prd, protože% první léto OK, první zima OK, druhé léto OK, ale třetí zima už většinou ne. Vycházím z mého nájezdu cca 20 tisíc ročně.
Super je to pouze do města na malá auta používaná max na jízdu do práce a na nákup. Jak jezdíte denně 50km, zapomeňte na celoroční pneu. Nevyplatí se to.
4 mm!
| 7. 11. 2017 13:15
Jazdím presne 50 denne + občas dlhšie jazdy na ľahkom aute. Ročne asi 15tisíc. Zatiaľ sa zdá, že by mohli dať 4 zimy. Ale tu ma vplyv veľa faktorov. Rozloženie hmotnosti, jazdný štýl, kvalita asfaltu. Ale jasnú, že to je blbosť na auta, ktoré aj letné gumy žrali na kilá.
Avatar - Cuba66
4 mm!
| 7. 11. 2017 13:20
Držím palce, docela by mě to pak zajímalo. Když si pak vzpomeneš, můžeš mi poslat soukromou zprávu. Jaké máš? My v práci na jednom autě Vector 4Seasons Gen-2, zatím se jeví dobře, je to rozměr 225/45R17.
4 mm!
| 8. 11. 2017 13:00
CrossClimate na Yaris Hybrid.
Avatar - Jenik3
4 mm!
| 7. 11. 2017 14:14
To je velmi dobrý argument. 4mm v létě jsou dostatečná hloubka, dokonce i 2mm jsou legální, ale s touto hloubkou řidič tvrdě narazí v zimně v úseku zimní výbava, protože tam jsou 4mm vyžadovány od listopadu do dubna.
Avatar - Seec
Svoboda
| 7. 11. 2017 16:45
Uplně souhlasím s Adou :-) :yes:
Zimní pneumatiky,
| 7. 11. 2017 17:14
Zákon neporušujete ani když prvního listopadu zimní pneumatiky neobujete. Autor článku totiž zamlčel jeden údaj. Zimní pneumatiky jsou povinné od prvního listopadu, ale jen tehdy, jestliže je souvislá vrstva ledu nebo sněhu!!!! Pokud tedy nejezdíte na hory apod. nemusíte zimní pneumatiky mít. To platí zejména pro města kde jsou silnice zpravidla čisté.
Avatar - white label
Zimní pneumatiky,
| 7. 11. 2017 18:43
"... jen tehdy, jestliže je souvislá vrstva ledu nebo sněhu!"
Opravdu jen tehdy?:
"a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza..."
Avatar - Beefcake
pneu
| 8. 11. 2017 01:03
Inak isty rozdiel na snehu a lade tam vidim :-)
[odkaz]
[odkaz]
Jeden opravdu dobrý článek o pneu
| 8. 11. 2017 06:34
Pneu je vždy kompromis a tady bylo řečené vše.
Avatar - Barrichello
Vaše starosti sou dojemné
| 8. 11. 2017 14:12
a to že půlka lidí vč. aut co maj přes 2 tuny jezdí na noname gumách z číny, indonésie, ukrajiny atd., které jsou sice sezonní, ale v létě na dešti maj asi tak stejnou brzdnou dráhu jak renomované zimáky Michelin, Pirelli, Bridgestone či Goodyear.

A v zimě bych si o těhle gumách nedělal vlané iluze, jako určitě lepší než letnáky, ale s univerzálama už můžou mít problém v tom smyslu, že nebudou o moc lepší.

A na těhle gumách jezdí hodně lidí, i ti co maj auta za 300-600 táců.......
Avatar - Beefcake
Vaše starosti sou dojemné
| 8. 11. 2017 22:38
"hahaha. Nesmíš si koupit pneumatiky Kudrnáč nebo čínu. Odjel sem na zimních v létě přes 50 tis km a nic neplavalo a nepískalo"
"Najel sem toho na Aleru a Camaru v zimě na letních docela dost.....samozřejmě ne na sněhu."
" Kdo nemá totiž letní v zimě nebo naopak zimní v létě jezdí na šlupkách Made In China, Indonesia, Ukraine atd"
" půlka lidí vč. aut co maj přes 2 tuny jezdí na noname gumách z číny, indonésie, ukrajiny"
A to akoze ty tu chces niekoho poucovat ? Chcel by som mat tvoj mozocek a to ciernobiele jednoduche myslenie, co na kazdom aute vidi tu cinu a co ma hned vo vsetkom jasno. Schvalne si sprav nejaku statistiku. Zajtra ked pojdem po parkovisku si to schvalne budem vsimat.
Keby si si kupil tie zimne poriadne a aj s trochu gumy, tak by ti to zarucene trochu plavat muselo.
Avatar - Barrichello
Vaše starosti sou dojemné
| 10. 11. 2017 14:55
Já měl zimáky vždy renomované značky jako Pirelli, Continental, Nokian, Vredestein a Hankook. Neplavalo nic.

Jo zítra si spočítej kolik aut má číny, indonésie, ukrajiny atd a kolik aut je ještě na letních. a v léte si spočítej kolik aut je na zimních. budeš valit oči....
Avatar - Beefcake
Vaše starosti sou dojemné
| 10. 11. 2017 22:46
Omg, ty si fakt magor, na to uz sa neda fakt slusne reagovat. vid "Beefcake dnes 12:52", k tvojim "cinam". Ani ked to napises 10krat (k comu ti uz moc nechyba v tomto vlakne), nestane sa to pravdou. A co pokial su ludia este na letnych (v skutocnosti ich je uz fakt dost prezutych, vratane mna, hoci som fakt este nemusel, len som to chcel mat z krku) ? Tento tyzden byvalo okolo 10 stupnov.
Avatar - Barrichello
Vaše starosti sou dojemné
| 11. 11. 2017 16:22
jojo, já jel dneska na letních na Camaru úplně v poho. Všude sucho a venku 9 na d nulou...

Jinak bavil sem se s pínem s penuservisu co prodal za gumy v řijnu a povídal že 40 contíků, z toho bylo 30 na firemní káry, druhý Kleber s 29 ks a třetí Achilles a čtvrtý Nakang.....takže asi tak nějak....
Avatar - Beefcake
Vaše starosti sou dojemné
| 12. 11. 2017 12:45
Jasne, JPP agentura.
Toto moze mat vypovednu hodnotu, ak to budu cisla z nejakeho velkeho sopu, kde je siroka ponuka. Nie nejaky garazista, co ponuka jedny dobre gumy a zvysok odpad. A oboje za bohvieake ceny.

Na vlastne oci som videl obute nieco ine.

"Takze asi tak nejak"
Avatar - Barrichello
Vaše starosti sou dojemné
| 12. 11. 2017 16:35
to máš blbý, já znam lidi co maj Achillessy na kářě co má 400 koní... češi šetří na všem
Celoročky
| 8. 11. 2017 14:20
Celoročky (tuším, že aktuálně Bridgestone) mám na druhém autě, kterým většinou jezdí manželka a najede tak do tří tisíc km ročně.
Rodinnou károu najedu za rok tak dvacítku, takže tam gumy protáčím léto/zima. Tam to asi má smysl.
Avatar - BruceWayne
Je třeba platit za letní a zimní?
| 10. 11. 2017 08:32
Na svým SUV, který jsem si před 4 lety pořídil jako druhý majitel jsem odjezdil přes 80 000 km na zimních Michelin 225/55/18. Kolik na nich najezdil předchozí majitel nevím. Nepřezouval jsem je místo letních a vydržely opravdu hodně. Před nedávnem jsem si koupil celoroční M+S se symbolem vločky a hory. Od příštího roku to musí být podle německých pravidel o provozu. V Německu jezdím dost a proto guma musela mít toto označení. Koupil jsem Vredestein a zatím spokojenost, jsou tichý a nový :-) Neřeším brzdnou dráhu jestli je delší ve městě o 1 metr či na ledu ... Žádná guma bez hřebů na ledu nefunguje.
Avatar - Beefcake
gumy
| 10. 11. 2017 12:52
No a este k tomuto.
" půlka lidí vč. aut co maj přes 2 tuny jezdí na noname gumách z číny, indonésie, ukrajiny"
Vcera som si specialne kvoli opakovanym Cellovym prupovidkam vsimal na niekolkych parkoviskach, ked soom cez ne pesi prechadzal, co maju ludia obute, primarne na co najvacsich autach, ale aj na mensich.

Vedu celkom suverenne Continentaly (TS8x0), v druhe skupine su cca rovnako zastupene Pirelli, Dunlop, Michelin, Goodyear. Vacsinou uz zimne. Zvysne znacky boli zastupene len ojedinele - Matador, Hankook a to je tak asi vsetko. Jedina "exotika" bol ten Hankook a aj ta ma velmi daleko od noname, je to skor premiova azijska znacka. Za seba mozem pridat Dunlop.

Takze to o tom noname je len dalsia krcmova bajka a nasilne zdovodnovanie svojej "pravdy".
Avatar - white label
gumy
| 10. 11. 2017 13:59
Souhlas, sám patřím do skupiny Conti TS8X0 a Dunlop XD.
Ona taky třeba taková TS860ka není v běžném! rozměru nic extra drahého a šetřit zrovna na pneumatikách není dvakrát rozumné.
Avatar - Beefcake
gumy
| 10. 11. 2017 22:39
Bol som TS850, teraz som trochu pritvrdil - Dunlop tiez, ale SJ6 (ktora uz bohuzial vo vyrobe konci) :-) TS860 sa napr. na moje auto ani nerobi, iba 850P.
Pri uplne beznych 15'' je rozdiel medzi top gumou a priemernou doslova par euro. Pri vyssich to samozrejme rastie.
Celoroční ne.
| 29. 7. 2018 15:43
Celoroční pneumatiky jsou blbost. Je to takový hybrid, se kterým se ušetří, ale jízda tím trpí. Doporučil bych článek, kde se celoročním pneumatikám věnují - [odkaz] a po přečtení uvidíte. Já osobně spatřuji výhody u letních pneumatik (lepší na vodě, nevadí jim vyšší teploty) i u zimních pneumatik (nevadí jim mráz, méně kloužou, nekřehnou v mrazu...) a celoroční -_- u těch vidím jedinou výhodu v tom, že se ušetří starosti s výměnou a možná pár korun, jinak jsem zastánce dělení na letní a zimní...
Re: Celoroční ne.
| 22. 10. 2019 09:35
Blbost.
Sněhové řetezy
| 29. 1. 2019 15:31
Zdravím, prosím jaké máte zkušenosti s funkčností sněhových řetězů a nasazováním sněhových řetězů? poradíte mi jaké koupit?
Sněhové řetezy
| 29. 1. 2019 16:25
Já jsem si koupil sněhové řetězy s automatickým upínáním na kola, jejich velkou výhodou je, že když je potřebujete nasadit, tak je to během chvíle a nemusíte dlouho mrznout venku.
Sněhové řetezy
| 30. 1. 2019 11:04
Kde jste koupil řetězy s automatickým upínáním? já jsem s tím právě měl vždy problém...
Sněhové řetezy
| 31. 1. 2019 10:23
Koupil jsem je na eshopu Neumax, podívejte se přímo na ně [odkaz]
Avatar - lordlord
xvc
| 21. 10. 2019 15:01
jezdím každý den, nájezd do 5 tisíc a jezdím na zimních a nevýhody nevidím
Avatar - Martin911Turbo
Michelin Latitude Cross
| 21. 10. 2019 16:28
Taky jsem měl dilema co na mého Jeepa Renegade 4x4 low dát a nakonec jsem dal taky universálky SUV a to Michelin Latitude Cross
Mám je týden, jsem zvědavý na zimu, ale dle videí hlavně z ruska, písek, bláto, sníh není pro ně problém
pneu
| 21. 10. 2019 22:36
Já osobně preferuji vyměňování letních pneumatik za zimní pneumatiky, přijde mi to z důvodu bezpečnosti na sněhu prostě lepší. Shodl jsem se na tom i se servisákem z pneuservisu https://www.pneuok.cz/ , kam často jezdím.
Loni
| 22. 10. 2019 09:33
jsem celou zimu přežil v pohodě, bez rozdílu v jízdě, pokud budou zimy jako doposavad a nejezdím někam na hory, nevidím problém.
Avatar - Beefcake
Och
| 22. 10. 2019 09:40
Ake ekologicke - recyklovat stare clanky.
Ale zase lepsie, ako to znova pisat to iste.
Avatar - KANKUNEN
Kdo ještě znal Michelin MXT tak si vzpomene,
| 24. 10. 2019 08:12
že to byly dokonalé unirvezály. Třeba na dodávky, které musí zajet sem tam do terénu jsou letní zlo, vzorek se po sjetí poloviny vzorku změní ve tři podélné drážky a mokrá tráva = metr sněhu. Takže to řeší unirvezál.
kvalitní celoroční gumy mohou být rozumná volba
| 8. 11. 2019 23:01
Z testů zde, zde a zde:
http://www.tyrereviews.co.uk/…on-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/…er-Tyre-Test.htm
https://www.auto.cz/…-guma-ale-112863
je zřejmé, že kvalitní celoroční gumy (Goodyear 4seasons gen2 a Michelin CrossClimate) jsou v řadě ohledů srovnatelné s Continental TS860, což je jistě skvělá zimní guma. Na sněhu je celoroční Goodyear v brždění dokonce lepší....
I ve srovnání s letní gumou nejsou na suchu či vodě vůbec marné. Pro někoho, kdo jezdí málo, dejme tomu do 10 000km za rok to může být/je dobrá volba. Po dvou letech prohodíte přední za zadní, po čtyřech letech vyhodíte. Jezdíte na "čerstvých" gumách, ne na 6-8 let starých pucích, které je vám líto vyhodit, když máte dvě sady. A cenově to vychází také rozumně - podle rozměru od cca 1300 do 2000,- za kus. Nemusíte kupovat dvoje disky, řešit a platit pneuservis, datumy přezouvání...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku