Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota autonomním vozům nevěří: Pustíme se do nich, až budou bezpečné

36 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Avatar - N6600
N6600
Toyota na tych systemoch pracuje, to nie je nic noveho. To, ze to neimplementuje do aut, je druha vec 😄

Ako som pisal uz v minulom prispevku, jej Toyota Research Institute spolupracuje aj s MIT a inymi univerzitami. Pokial si spravne pamatam, tak plan Toyoty je mapovat objekty okolo auta nielen z dovodu autonomnej jazdy, ale i z dovodu zlepsenia mapovych podkladov. Je evidentne, ze siahaju po kazdej technickej univerzite, pretoze mozgy a mozno iny pristup k veci celu problematiku posunie dalej.

Video o tom je tu [odkaz] - 3:15 Pripadne este aj s dalsim info - [odkaz]
ZocelenyDrapalik
Tesla autonomní systémy montuje do každého auta, ale neaktivuje je v plném rozsahu. Ty systémy získávají kvanta dat z reálného provozu, na kterých se jejich umělá inteligence učí. V takovém rozsahu to nikdy žádná škola nebo vývojový ústav nedokáže. O to se Toyota připravila.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je otázka kdo co trefí [odkaz]

Muskova cesta je velmi velmi zajímavá = přesto může dopadnout špatně [odkaz]

Nejlepší algoritmus pro autonomní řízení může vymyslet zejtra nějakej studentík = ale jinak máš pravdu, kvanta dat z reálnýho provozu maj rozhodně smysl
Avatar - N6600
N6600
Keby to iste urobila Toyota, tak by nepredala ani jedno auto. Ta technologia je draha a dostat ju z fleku do 10 milionov aut je nerealne. Preto to dostane vlajkova lod a postupne vsetky auta dole. Ale na to najprv ta technologia musi za nieco stat a musi byt o dost lacnejsia. Tesla s cenovkou 2.5M za auto si to moze dovolit. Toyota s 1/5 ceny Tesly asi tazko.
Avatar - praděda7
praděda7
že dle Vídeňské úmluvy o silničním provozu z roku 1968 autonomní auta nesmí na veřejnou komunikaci. Tak opravdu nevím o čem se tady pořád diskutuje.
[odkaz]
Arese
Přesně tak, je to stejné pokrytectví, jako s elektromobily. I u těch šéfové automobilek dobře vědí, že je to slepá ulička, jen si to nikdo nedovolí říct nahlas! Jenže nejhorší na tom je, že automobilky jsou v posledních cca 15 let byrokraty a politiky tlačení čím dál víc k výrobě něčeho, co zákazníci nechtějí! Klasickým příkladem je nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI. Tato nákladná změna, o kterou zákazníci vůbec nestáli, spřišla VW na obrovské peníze, ale musel jí udělat jen proto, že papírově tříválec vykazuje o pár gramů CO2 méně. Neuvěřitelná debilita! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Dneska jsem v rádiu slyšel zmínku, že ti ko...ti z bruselu mají v plánu přijít se snížením emisí aut o čtvrtinu.
jiras_
Preci nebudou vymyslet znovu kolo, radsi vytahnou opet to, co funguje =)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co si představuješ pod takym slovom ko..ti z bruselu [odkaz] [odkaz] 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Spletl jsem se. Chtějí to snížit o třetinu. Představuju si ko...ty.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A víš že to docela pěkný město [odkaz] na který se z nějakýho záhadnýho důvodu všechno svádí s tim nemá nic společnýho žejo? Taky si představuješ že tam je nějaká skupina zlejch spiklenců která chtěj jen škodit a škodit? 😉

Je fakž že zrovna my se českejma členama komise typu Jourová = to je ta co nevzládla ani malý český ministerstvo takže jí agent Bureš poslal řídit Evropu nebo Špidla = to je ten co uškodil česku skoro nejvíc ze všech politiků = a to je velký ocenění >😁 >😒] moc chlubit nemůžem 😐

I když tady se na to město hází všechno = skoro bych řek že od tý doby co s nim máme zase něco společnýho se máme nejhůř v historii = a ne nejlíp 😄

Jak ty se vyrovnáváš s nejpřísnějšíma emisníma normama na světě = s kalifornskejma? A realitou že existujou už od 50. let posledního století minulýho tisíciletí? Já bych Česko za Kalifornii možná vyměnil = co ty?

Tohle je celosvětovej problém = to nemá co dělat s Evropou natož nějakym belgickym městem [odkaz] Všimni si data článku [odkaz] 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli toužíš po autonomní elektrické pixle, fungující jako taxík, nic proti.
Já ani náhodou.

Kalifornie - Amerika je zemí s největšími motory, moc nevěřím tomu, že Kalifornie je ostrůvek, kde místo osmiválců jezdí samé Priusy. A jestli jo - dobře jim tak. Já žiju tady.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já rád sci-fi = takže tohle je dávno dávno předpovězený 😄

Ty ve svym věku v klidu dojezdíš = s čim chceš 😉

Já bych třeba Teslu S klidně zkusil = kdybych na ní měl

To je právě ta ironie = Kalifornie měla emisní omezení jako první stát na světě, zbytek USA až 10 let potom, dodnes sou nejpřísnější na světě = a celý USA včetně Kalifornie je ráj velkoobjemovejch motorů

Že evropský automobilky lidem cpou tříválcový krabice od mlíka a spoustu lidí i tady kde bych předpokládal fandy do aut a teda i motorů je pro = je jen náš problém

Že sme planetě dali za posledních 100 let velmi krutě zabrat a uškodili víc než za přechozích pár tisíc let = je zřejmě nezpochybnitelná realita. Probrali se už i čínský soudruzi = netěší mě že v progresivnosti atd. začínáme bejt za nima

Tohle je celoplanetární dost závažnej problém = Brusel s tim nemá nic společnýho, snad jen že tamní ouřadové začínaj bejt = bohužel i díky furt eště hodně zaostalýmu východu kontinentu = spíš pozadu
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokud v tom ráji velkoobjemových motorů nejezdí ty osmiválce za 4 litry (a to nejezdí), tak nemůžou mít stejný normy. To je jednoduchá matika.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sorry duplicitní příspěvek = to by mohli místní ajťáci zkusit ošetřit 😐
Avatar - _Karel_
_Karel_
Určitě mi vysvětlíš, jak normy CO2 , které úzce souvisí se spotřebou, můžou mít přísnější, než my.Díky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi ti nerozumim = zjednodušeně sou podobný stejně v Asii i Austrálii = místní nekonečný opakování že za to může nějakej [odkaz] sou neuvěřitelně furt dokola opakovaná blbost

Viz nejen Dieselgate ve vymání těch norem je Evropa neschopnější než Jižní Amerika :yes: >😒]
Coz nebrání tomu furt mluvit o Bruselu = ale jako ty obráceně = že by měl bejt úplně nejpomalejší na světě = daleko za Čínou atd. 😄

Co chceš vysvětlit přesně? Že naše evropský normy sou celý ty desetiletí spíš za americkejma a bez spíš za kalifornskejma a brzy budou za čínskejma?

Kalifornský normy určuje CARB a ty pak napodobuje postupně zbytek americkejch států a to je i vzor pro ten Brusel = abych to řek po tvym 😉
Většina států USA má mírnější normu než Kalifornie = stejně jako my
Avatar - _Karel_
_Karel_
Stovky písmen o ničem - stačilo napsat "nevím, jaká ta norma je".

Čemu nerozumíš? U nás je pokuta při CO2 nad 100g, a to odpovídá kolika - 5l/100km? Pokud tam mají normu přísnější, jak tam můžou v pohodě jezdit samý osmiválce? Musí tu normu mít jinou, která má jiné požadavky. Používáš někdy i vlastní kritické myšlení, nebo věříš všemu, co si přečteš?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš = že ty Karel něco nechápeš = neznamená že to je o ničem

Je fakt sranda když ty řikáš mě = něco o myšlení
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já ti položil velmi jednoduchou otázku. Ty jsi místo odpovědi jako vždy vyplodil elaborát o všem okolo, kromě toho, na co jsem se ptal. Tobě absolutně chybí schopnost držet se nějakýho tématu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tim držet se tématu máš na mysli = toho co ty máš v hlavě? Jo to je občas těžký 😄

Třeba my se doteď bavili o emisích = ty ale přitom myslíš jen CO2

A i když kalifornský emisní normy byly vždycky přísnější a probíhalo to celou historii jak sem napsal = u CO2 to bude myslim stejný jako všude = když sou vyšší tak je fuk jestli je to nějakej V8 v Kalifornii nebo Ferrari v Evropě = zaplatíš penále

Vtipný = akorát sem zapnul tv a naskočil tam [odkaz] právě ve chvíli kdy tohle píšu má soudce k Sherlockovi podobnej projev jako ty poslednim příspěvkem ke mě 😉

Tim se nesrovnávám se Sherlockem = i když bych rád 😄
_MT_
100 g/km to není. Pro rok 2015 to bylo 130, pro rok 2021 je to 95 (s tím, že v roce 2020 musí limit splnit 95 % aut jednotlivých výrobců). Pokud vím, v mezidobí se cíl neposouvá. Máme tedy pořád limit 130. Nový limit mívá přechodné období, kdy se postupně zavádí. Pro 130 g to začalo v roce 2012. Pro 95 g to začne v roce 2020 (je tedy mnohem kratší).

Ve skutečnosti pak různí výrobci mají různé cíle. Celkový cíl pro celou flotilu je 130, respektive 95. Nedává však smysl mít stejný cíl pro Fiat a Land Rover. Cíle pro jednotlivé automobilky se přepočítávají podle prodejů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo máš pravdu = celkově maj emisní normy přísnější 😄

Bohužel je to fakt daleko vážnější problém než si lidi = i když odborníci bijou na poplach už skoro 70 (!) let = uvědomuje [odkaz]

I tady se daj bez problémů eště koupit motory [odkaz] ale chtělo by to koupit hned = svět se bude muset změnit i když se nám nechce

Už sem to psal ale zopakuju protože to mám za důležitý. Myslim že většina aut co vedle mě přede mnou za mnou smrdí by klidně mohla bejt na elektřinu vodík cokoli = prostě spalovací motor je tam zbytečnej. Stejně většina lidí chce jen dojet tam kam jede. A pár nadšenců co si budou ochotný připlatit může mít pro zábavu spalovací motor = to neni problém. Problém je že aut se spalovacim motorem je už víc než tisíc milionů + 8 milionů Dieselgate kde 1 vydá i za.. 😄

Eště k tomu Bruselu [odkaz] 😉
_MT_
Před lety se mluvilo o tom, že by cíl pro 2025 mohl být někde mezi 68 a 78 g (dle NEDC; určitě budou chtít použít WLTP, takže ty hodnoty budou jiné). To bylo myslím doporučení Parlamentu. A měli snad zvážit případně nižší limit. O tom ještě není rozhodnuto. Pro 2020/2021 je to 95. Takže ta čtvrtina celkem odpovídá. Pokud tedy myslíš tyhle emise.
_MT_
Tak jsem se na to podíval a ten návrh je mírnější. Pro 2025 navrhují redukci o 15 %. Pro 2030 pak o 30 % oproti 2021. Nemají to v absolutních hodnotách právě kvůli přechodu z NEDC na WLTP. Úplně jsem nepochopil, jak se má určit základ, z kterého se to bude počítat. Vypadá to, že snad vezmou průměrnou WLTP spotřebu z flotily v roce 2021 a ta poslouží jako základ.

Jako nic překvapivého. Bylo jasné, že hybridy, hlavně tedy plug-in hybridy, budou klíčem k plnění dalších cílů. Tam se dají spotřeby stáhnout pod dva litry. A klidně ještě níž. Jen si takhle zadělávají na pořádné rozevření nůžek mezi papírem a realitou.

No, nic překvapivého. Překvapivé je, jak je to mírné. Tohle si vyslouží kritiku. 68-78 pro 2025 byl ambicióznější plán.
Avatar - praděda7
praděda7
Hoši, měli byste si uvědomit, že celá ta hra s emisemi se hraje jen pro to, aby měli úředníci-parazité v Bruselu co dělat.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele tys žil v Austrálii žejo = tam snad se snad posledních 50 let hra na snížení emisí nehrála? 😄

To nemá co dělat s [odkaz] to je celosvětový = jižní i severní polokoule = prostě tahle planeta

S tim že úplnej začátek byl v Kalifornii
Avatar - praděda7
praděda7
Hrála, akorát s tím rozdílem, že Austrálie je jen malý hráč (cca 20mil. obyvatel) a pouze následovala zbytek světa. Brusel je teď světový vůdce demagogů, protože tam mají nejvíc úředníků-parazitů. Onehdá debilci zase neměli co dělat, tak zakázali silnější vysavače...předtím to byly ledničky a myčky, pomazánkové máslo, předtím žárovky a zohlé banány >😒]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak z Bruselu řídí Evropu 28 zástupců států = jak už sem napsal pokud my pošleme Špidlu = teda on se poslal sám = je to dobrá záruka že Evropa bude řízená špatně >😒]

No a teď sme místo celkem špičkovejch kandidátů Niedermayera, Teličky a Mertlíka poslali úřednici z Vysočiny která nezvládla ani ministerstvo = a za odměnu výrazně povýšila. Tak to holt je = neni to zlý město Brusel který je docela pěkný ale neschopný konkrétní lidi

A nejvíc úředníků tam neni = to se taky pleteš. U nás je na hlavu daleko víc úředníků! Naprosto bez legrace 😉

Jde o celosvětovou záležitost [odkaz] Lídrem omezování emisí je dneska nejspíš 1,5 miliardová Čína. Za chybu Evropy považuju přehnaný soustředění na CO2 místo víc na NOx. Je to snadná volba = NOx je něco na co umíráme teď hned zatimco CO2 něco na co možná umřeme časem = jasná volba 😄
cape
paaaaani tak to tie autonomne auta nebudu jazdit ani o tisic rokov >😁 ..
co to je za argument.. technologicky pokrok sposobi ze sa to proste zmeni.. a mimochodom napr. google zacina prevadzkovat bezplatnu taxisluzbu s plne autonomnymi autami 😉
ZocelenyDrapalik
Po odmítnutí elektromobilů je to již druhé chybné rozhodnutí vedení Toyoty, kde se evidentně sešla parta ouřadů, vystrašená z technického pokroku. Až budou autonomní vozy bezpečné, bude muset Toyota nakupovat technologii autonomního řízení od těch, kteří výzvu přijali a za ta léta vývoje získali zkušenosti, renomé a tím i náskok. A přitom právé Toyota má jasný příklad jak to funguje, když svůj hybridní systém, který vyvinula dŕíve než ostatní, dnes prodává dalšíím značkám a má na hybrid takřka monopol
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevěřim že eště někdo věří demagogii místních článků = pro koncern i proti všem ostatnim 😉

Jinak viz úvodní vlákno Tak já nevím 😄
Avatar - N6600
N6600
Je Ti jasne, ze Toyota mala RAV4 EV uz roku 1997, ze? A netusim, preco by mala nakupovat nieco, co uz ma.

Mimochodom, poriadne si prestuduj tento obrazok, aby si videl, ktora znacka je tam uvedena ako prva - [odkaz]
_MT_
Kdo dnes používá systém Toyoty? Vím, že si například Ford koupil licenci. Protože zjistili, že to není taková sranda (převodovka byla známá, patenty na ni dávno vypršely, ale řídící elektronika ze 60. let chtěla vylepšit a tam si Ford lámal zuby a tam Toyota udělala pokrok). Ale hned v další generaci to řešení opustili a už šli vlastní cestou (získali tak čas na vývoj). Pokud tedy vím.
Pallermo
Kdyby si něco věděl o toyotě, tak víš, že už cca. 8 let mají městečko s autonomním systémem vozů 😄 tady se jen říká, že zatím to nechtějí dávat do aut, ale jen systémy, které usnadní život řidiči pokud bude chtít 😄 každý řidič totiž asistenty atd... nechce a radši si na vše vystačí sám a pak jsou lidi kteří to třeba potřebují ( starší lidé, postižení atd...) Prostě Toyota jen říká, že nebude zatím dávat nic do aut...jinak u nás ve městě jezdí toyota s autonomním řízením v provozu jako test...

Jinak co se týká elektromobilů, někdo tu udělal nálepku ekologie a s tím se to veze a pořád dohady atd... ne není to ekologické a důvod elektromobilu byl ten, že ropa bude docházet a bude se zvyšovat cena....třeba taky budeme platit 60,- za litr možná více, proto se začínají dělat alternativy jak to dát bez ropy, tak že je to tady o tom a ne o ekologii, bohužel se automobilky teprve učí využít veškerý odpad z aut aby udělali z něho nové...jelikož ropa je nedílnou součástí věcí v automobilovém průmyslu...a na to je taky třeba myslet, možná se dočkáme zase dřeva a kůže místo měkčených plastů přístrojovky 😄