Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota autonomním vozům nevěří: Pustíme se do nich, až budou bezpečné

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 11. 2017 • 22:22
55
36
Zobrazit náhledy (55)
Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i Toyota Concept-i
Zatímco jiné automobilky se předhání v tom, která představí vyspělejšího autopilota dříve, Toyota k autonomním systémům přistupuje s opatrností. Chce tak chránit své zákazníky.

Autonomní řízení je vedle elektromobility jedním z hlavních témat budoucnosti automobilového průmyslu. Někteří výrobci dokonce uvádí, že nasazení autopilotů ve vozech bude podstatně rychlejší než masivní rozšíření elektromobilů.

Zatím to tak vypadá, drtivá většina velkých automobilek už ve svých vlajkových lodích alespoň nějaké autonomní funkce nabízí. Toyota se v tomto směru drží stranou, systémům zatím příliš nevěří a nabídnout je chce až v momentě, kdy bude plně přesvědčena o jejich bezpečnosti.

„Nechceme být první, nemůžeme si dovolit riskovat,“ popisuje výkonný viceprezident Didier Leroy důvody, proč je Toyota v oblasti autonomních technologií opatrná. „Když si lidé kupují naše vozy, chtějí, aby byly extrémně bezpečné. Pokud tyto funkce bezpečné nejsou, mohlo by se jejich nasazení strašlivě podepsat na pověsti značky.“

Leroy je skeptický zejména k plně autonomnímu řízení. „Řekněme, že postavíme automobil bez volantu. Když vám sdělíme, že vůz pětinásobně sníží počet úmrtí na silnicích, ale v důsledku selhání systému někdo občas zemře, sednete do něj?“

Zástupce japonské automobilky říká, že většina lidí se považuje za lepší než průměrné řidiče. I Leroy si myslí, že lidský faktor je při řízení automobilu stále potřebný, tudíž chce namísto radikálních řešení raději posádce auta pomáhat. „Nemůžeme uvést technologii ani s minimálním rizikem. Raději představíme něco, co řidiči poslouží jako důmyslný asistent,“ dodává postoj Toyoty.

Související články

Témata
10. 11. 2017 06:53
Re: Vedení Toyoty vystrašené z technického pokroku
Kdyby si něco věděl o toyotě, tak víš, že už cca. 8 let mají městečko s autonomním systémem vozů :-) tady se jen říká, že zatím to nechtějí dávat do aut, ale jen systémy, které usnadní život řidiči pokud bude chtít :-) každý řidič totiž asistenty atd... nechce a radši si na vše vystačí sám a pak jsou lidi kteří to třeba potřebují ( starší lidé, postižení atd...) Prostě Toyota jen říká, že nebude zatím dávat nic do aut...jinak u nás ve městě jezdí toyota s autonomním řízením v provozu jako test...

Jinak co se týká elektromobilů, někdo tu udělal nálepku ekologie a s tím se to veze a pořád dohady atd... ne není to ekologické a důvod elektromobilu byl ten, že ropa bude docházet a bude se zvyšovat cena....třeba taky budeme platit 60,- za litr možná více, proto se začínají dělat alternativy jak to dát bez ropy, tak že je to tady o tom a ne o ekologii, bohužel se automobilky teprve učí využít veškerý odpad z aut aby udělali z něho nové...jelikož ropa je nedílnou součástí věcí v automobilovém průmyslu...a na to je taky třeba myslet, možná se dočkáme zase dřeva a kůže místo měkčených plastů přístrojovky :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2017 18:12
Re: Tak já zase vím,
Tak z Bruselu řídí Evropu 28 zástupců států = jak už sem napsal pokud my pošleme Špidlu = teda on se poslal sám = je to dobrá záruka že Evropa bude řízená špatně >:-[]

No a teď sme místo celkem špičkovejch kandidátů Niedermayera, Teličky a Mertlíka poslali úřednici z Vysočiny která nezvládla ani ministerstvo = a za odměnu výrazně povýšila. Tak to holt je = neni to zlý město Brusel který je docela pěkný ale neschopný konkrétní lidi

A nejvíc úředníků tam neni = to se taky pleteš. U nás je na hlavu daleko víc úředníků! Naprosto bez legrace ;-)

Jde o celosvětovou záležitost [odkaz] Lídrem omezování emisí je dneska nejspíš 1,5 miliardová Čína. Za chybu Evropy považuju přehnaný soustředění na CO2 místo víc na NOx. Je to snadná volba = NOx je něco na co umíráme teď hned zatimco CO2 něco na co možná umřeme časem = jasná volba :-)
9. 11. 2017 17:17
Re: Tak já zase vím,
Hrála, akorát s tím rozdílem, že Austrálie je jen malý hráč (cca 20mil. obyvatel) a pouze následovala zbytek světa. Brusel je teď světový vůdce demagogů, protože tam mají nejvíc úředníků-parazitů. Onehdá debilci zase neměli co dělat, tak zakázali silnější vysavače...předtím to byly ledničky a myčky, pomazánkové máslo, předtím žárovky a zohlé banány >:-[]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2017 14:56
Re: Tak já zase vím,
Hele tys žil v Austrálii žejo = tam snad se snad posledních 50 let hra na snížení emisí nehrála? :-)

To nemá co dělat s [odkaz] to je celosvětový = jižní i severní polokoule = prostě tahle planeta

S tim že úplnej začátek byl v Kalifornii
9. 11. 2017 14:04
Re: Tak já zase vím,
Hoši, měli byste si uvědomit, že celá ta hra s emisemi se hraje jen pro to, aby měli úředníci-parazité v Bruselu co dělat.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud