Zatímco muž vlevo dá na podzim 2017 za roční pojistné klidně jen 1452 Kč, dívka vpravo musí sáhnout do peněženky pro desetitisíce. Může za to takzvaná segmentace.
Mohl by mi laskavě pan redaktor nebo i kdokoliv jiný vysvětlit, jaký vliv má na pojistnou sazbu konkrétní řidič, když pojištění sjednává majitel nebo provozovatel vozidla a při sjednání není nijak vymezen okruh osob, které smí dotyčné vozidlo řídit ?
Dyť pro sjednání pojištění ani nemusím mít řidičák
Mě se nikdo zatím při sjednavání pojištění neptal, kdo další bude auto řidit. U firemího auta to bylo (kdysi) jinak, pokud si dobře vzpomínám. Nepsalo se nějaké "dobrozdání"? Je to už dávno.
ted si sjednaval tata pojisteni a kdyz mu prisla smlouva tak si vsiml ze tam bylo malym pismem napsano ze v pripade nehody pokud ridi nekdo jiny nez pojistnik tak je spoluucast 90% za coz byla sleva 5% z pojistneho.
Jen formální, některé pojištovny na to prostě hledí, přitom je to úplně jedno protože pojistku může uzavřít kdokoliv na kohokoliv (typicky starší rodiče).
Při mém "štěstí" bych měl do chytré barbie kilometr daleko, spíše bych dopadl jako tunová matrona s beďary >:D
Ale ano, zlatokopky to řesit nemusí, nebo těm míň závislým na prachatých seladonech, pojištění sjedná táta na sebe.
Zajímavější by byla statistika kolik pojistek je skutečně uzavřeno za tyto mnohdy nesmyslné ceníkové ceny. Osobně neznám snad nikoho kdo by dříve či později neuzavřel pojistky přes makléře za zcela jiných podmínek. Obchodní sleva v praxi činí až 70%, bonusy za roky bez nehody si tam nakliká jak chce bez reálné vazby, k tomu bonus za roční platbu a celá pojistka na staršího příbuzného a je to rázem na 15-20% ceníku.
Zatímco my, když nám bylo okolo 20 jsme byli plní zkušeností a nic nám nebránilo lítat v nadupaných ojetinách 200 že >:D
Za mě (ročník 76) byl symbol BMW 3 (jetě ten hranatý, se čtveřicí kulatých světel), Escort xr3i, Cadet Gsi, Cellica, Mitsibishi 3000gt, našláplé Clio Sport, taky ještě Fuego (pro opravdové pamětníky) no a případně frajeřina Manta nebo Capri co měli Profesionálové :-)
Kdo přidá další?
Vše v patřičně šíleném stavu dotažené z Německa, hlavně že to jelo 200 a škodovky s žigulíky zůstávaly někde vzadu...
protože aspoň trochu začal platit systém bonus-malus a kancelář pojistitelů začala dělat co má. Bohužel cca. 10 se flákala a kašlala na to. Taky kdo měl nehodu, tak odešel od pojištovny k jiné, a tam podepsal čestné prohlášení, že neměl nehody a začínal na základních tarifech. Takhle jsme to všichni potom platili těmto lidem 10 let z našich pojistek.
AXA. Opravdu nechapu koho pojistuji, nebo pres jake maklere na to musi clovek jit.
Ale sjednaval jsem na jare novou pojistku a jejich ceny mi opravdu vyrazily dech, ackoliv to bylo spis jen pro srovnani a ani jsem u nich neplanoval pojistovat. Byli dvakrat drazsi nez nejdrazsi konkurence z tech "normalnich" nabidek.
//edit Ted vidim tu poznamku, ze se na tento typ klientu nezameruji. Kdyz pominu, ze rozhodne nejsem stejny typ klienta jako hypoteticka "slecna", tak co to ma jako byt? Takze se zameruji jen na dedky, kteri najedou 4 tis rocne do Kaufu a zpet? A i tak ani nedokazou byt nejlevnejsi? HNUS.
Jinak jak uz tu padlo, za cenikovou cenu nebere snad nikdo normalni. Defacto plati to same co u koupe auta.
Současný systém bonusů/malusů je prasárna, která mě vytáčí každoročně, když kalkuluju novou pojistku.
Za prvé to vede k tomu, že přijdu takhle ve městě k zaparkovanému autu a zjistím, že mi to nějakej expert při parkování pomuchlal. Pokud to není pod kamerou, tak se viník nedohledá, protože sám se nepřizná, přece nepřijde o bonusy a příští rok by musel na Fabii platit třeba o 3 kila víc, zatímco já vycáluju 5 tisíc za spouúčast na havarijce 8-s
Za druhé není vůbec zohledněno výše pojistného plnění způsobené nehodou. Např. manželce ve větru ulítly dveře a udělaly důlek na dveřích vedlejšího auta. Borec si to nechal opravit za necelé 4 tisíce a mě zvedli další rok pojistku o litr (holt V6 :-! ), nicméně by mě to zvedli o stejnou částku ikdybych smetl ze srázu školní autobus a plnění by bylo 50 mega.
Za třetí, když např. jednou za dva roky (což je u mě cca 80 tis. km) nahlásím takovej ťukanec na parkovišti, tak jsem pro pojišťovnu, ještě navíc s těma kilowaty, "horší" řidič, než např. můj děda, kterej najede 2 tis. za rok, ale ze své Shade přehlídl vlak na přejezdu a lehce ho "poškrábal"
Ako to navrhujes riesit? Zrusit bonusy aby kazdy platil rovnako, bez ohladu na to ci bura 3x rocne, alebo ani raz za 10 rokov? To by bolo asi dost demotivujuce.
Najst naburane auto je sice neprijemne (sam som to zazil), ale este horsie je najst auto ktore niekto obisiel klucom (aj to mam za sebou). To uz so zakonnym poistenim nijako nesuvisi. To je v ludoch. A taky, ktory dokaze umyselne nieco poskodit, ten sa urcite neprizna ani k malej nehode. Najma ked to moze mat na neho priamy financny dopad (nizsi bonus pri zakonnom poisteni)...
Ze zxrovna pani z CPP se vyjadruje ohledne full plneni ....
na 2 tydnech starem vozidle s poskrabanym a prohnutym zadnim naraznikem (pan nedobrzdil prvni lednovy tyden do me matky, ktere vuz nadelil Jezisek) to s nimi bylo na 2 mesice srani, kde nakonec az dopis z pravni kancelare je jaksi prinutil uhradit celou castku ....
Jako žena se v povinném ručení moc nevyznám, je to pro mě španělská vesnice. Děkuji za článek, každopádně. Ještě bych doplnila tento > [odkaz] > pro lidi jako já, kteří se vůbec neorientují a potřebují to vysvětlit obecně.
Podle mě, článek úplně o ničem. Samozřejmě, že každý platíme jinak v závisloti na různých faktorech, ale třeba i kvůli pojišťovně. Já prostě jednou za čas kouknu na internet a porovnám nabídky, jestli mi někdo nenabídne lepší povinné ručení a je to. Posledně vyhrála Allianz - [odkaz]
@ _Teddy_: Demotivující platit pojistku, která je ze zákona povinná? Nebo demotivující jezdit bezpečně a bez nehod, což by mělo být v zájmu každého z nás?
Jenže to bychom nebyli my Češi, abychom nechtěli na všechno slevu.
Mně tedy nejvíc vyhovuje porovnávat nabídky online - zde: [odkaz] . Porovnávám, kolik mě pojištění bude stát a co zahrnuje a nezajímá mě, o jak velkou slevu ze základu jde.
Ty ceny se u povinného ručení mění každou chvíli, člověk když chce ušetřit musí pořád porovnávat - a vybírat nejlepší nabídku. Já posledně bral přes [odkaz] - ale to už dávno nemusí být nejlepší.