Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
šofér
ten mezikus mezi volantem a pedály, pan redaktor. Protože WRX STi fungovalo vždycky, pane Machala, autem to tedy nebylo....
Asi to nebolo také ružové keď väčšina relistov jazdila na Eve. Zjavne bolo evo trochu inde. To že má sti u ľudí image, neznamená že bolo dobre.
Tohle by mě samotného zajímalo, proč je Evo o tolik rozšířenější. Já jezdil jenom s ostrou sedmičkou, většina mých kolegů a třeba i ten náš Martin Vaculík, Evo velebila, že hlavně devítka se s STI nedá srovnat. Jeden z mála, který s STI pořád jezdí, je u nás Venca Kopáček. Viděl jsem s ním pár rozhovorů, kde popisoval docela složitý vývoj a problémy s technikou, prostě, aby to auto naučili jezdit. Ale nic bližšího jsem nevyzkoumal, zkusím se ho zeptat někdy osobně, co on a STI,
díky,
Machi
díky,
Machi
Mno pokiaľ mám správne informácie tak v EU posielalo STI k sukromnikom len ProDrive, Mitsubishi malo tuším priamo v Nemecku základňu, kde robili to samé s EVO a údajne s nimi bola ľahšia komunikácia >:D Ale to mám len z druhej ruky, bez záruky.
Já jsem zase od závodníků co jezdili oboje dostal informaci, že Mitsu bylo v zátěži spolehlivější a celkově tedy levnější na provoz.
hlavne tie 2.5 oturbene boxery toho moc nevydrzia... problem s blokmi, problem s chladenim zadneho praveho valca a nasledne klepanie najprv hore na vackach, potom dolu a potom sa rozklepu aj tie ostatne 8-s ako jazdenka to je dost pruser kupovat, mna to odradilo od kupy WRX....uz samotny vyrobca to pri 2.5T celkom otvorene priznal s ocakavanymi generalkami okolo 200t km... to 2.0 MIVEC je oproti tomu pan motor
Nerozporujem, ku mne tiež došla informácia, že na jazdenie s Imprezou WRX Sti je treba väčší balík ako na Myšiaka.
Presne tak!Kym vyrabali Evo nikdy mu Subaru nebolo superom v jazdnych vlastnostiach.To auto bolo ciste nefunkcne drevo kym donho nedali ludia tisice eur.Proste ciste kladivo.Dnes uz nastastie je vsetko inac a konecne mam pocit po jazde na novom Subaru,ze sa priblizilo to auto Evu."Evo muselo umriet,aby Subaru mohlo povstat".Dnes pre ludi co maju radi mechaniku a tvrde zaobchadzanie to je jedina moznost ,ktoru si mozete kupit na nase cesty.Ani Ford RS nie je tak mechanicky a strojovy ako toto na dnesnu dobu s/m auto a zato mu palec hore.Nie je to auto pre metrosexualov co piju sladke sracky brckom ,ale pre chlapov co vedia zato poriadne zobrat.
To su trochu silne slova, ze nebolo superom.
Kolkoze vlastne stalo EVO ?
Lebo jeden tu spomina specialy, dalsi zase produkcne auta.
Kolkoze vlastne stalo EVO ?
Lebo jeden tu spomina specialy, dalsi zase produkcne auta.
takový Spec C nebo RA verze co se do světa nedostali ... Vďycky platilo že evo je pánem asfaltu ale impreza všude jinde ... if in doubt ,flat out ... :yes:
Beefcake
Tak mame tu dalsi diel spestrenia mimo standardnych a "zavedenych" znaciek.
Precitam neskor :-)
Precitam neskor :-)
CHerokee
Tak tohle je hodně kontroverzní test i hodnocení. Zajímalo by mě, s čím autor srovnává. Pokud jen s předchozími generacemi, tak nějak zapoměl, že tohle auto je mnohem hezčí a uživatelštější, jinak by už dávno skončilo.
Autor nám také úplně zapoměl říci něco o převodovce, řazení a spojku také vynechal. Proč asi? A že je nová Sub krasavec, to bez debat... :yes:
Machala očividně nesrovnává vůbec s ničím. Podle toho co psal výše, ten článek vlastně vznikl na základě toho, že nějací dva jeho kamarádi si WRX STi koupili a rychle prodali, takže je to logicky špatné auto.
Jak může testovat tohle auto takový lempl, který není schopný na okruhu zajet slušný čas vůbec s ničím...
Jak může testovat tohle auto takový lempl, který není schopný na okruhu zajet slušný čas vůbec s ničím...
Pojďte si někdy zajezdit. A na ten čas na okruhu jste přišel jak? A napište nám prosím vaše časy, ať máme porovnání,
díky,
Machi
díky,
Machi
Tak například Most...co si pamatuju, tak s Cupovou Octavii jste tam jezdil přes dvě minuty...s CUPovou Octavii.
Ja tam seriovym Focusem RS Mk2 jezdim 1:57 v průměru.
Ale nechci si tu poměřovat přirození. Nikdy jste v závodech nezaznamenal (klidně amatérských) žádný zajímavý výsledek, asi byste se s ním pochlubil a popisujete tu jak Impreza nefunguje. Aby Impreza fungovala, tak si to musíte trochu zasloužit...Něco jiného je honit si triko v Octavii RS nebo Golfu R a něco jiného je zajet čas v něčem co chce trochu umu... :-!
Ja tam seriovym Focusem RS Mk2 jezdim 1:57 v průměru.
Ale nechci si tu poměřovat přirození. Nikdy jste v závodech nezaznamenal (klidně amatérských) žádný zajímavý výsledek, asi byste se s ním pochlubil a popisujete tu jak Impreza nefunguje. Aby Impreza fungovala, tak si to musíte trochu zasloužit...Něco jiného je honit si triko v Octavii RS nebo Golfu R a něco jiného je zajet čas v něčem co chce trochu umu... :-!
Je to spíš o slušnosti a základních informacích, které nemáte a přesto píšete, že jsem lempl. Závodníka ze sebe proboha nedělám, na to mám už zkušeností dost, abych věděl, že tihle kluci jsou někde jinde. Abyste ale ty základní informace měl, při březnovém testování jsem s octavií cupovou zajel 1:53, minulý týden při čtyřech stupních nad nulou pak s upraveným prototypem 1:55, což bylo zhruba pět sekund za Petrem Fulínem ve stejném autě. S formulí renualt jsem na mokru a mokrejch gumách zajel 1:50. To moc k chlubení není, závodník, co jel po mně, zajel za stejných podmínek 1:37. Ale vzhledem k podmínkám a k tomu, že jsem měl na těch 1:50 a seznámení se s úplně novou technikou jenom půl hodinky, to průser není. Vašich 1:57 se sériovým focusem, byť tedy RS, je velmi, velmi hezký čas. Myslím, že s aktuálním se nejrychlejší kolegové pochybovali kolem 1:56, já měřené kolo s tímhle autem nejel.
Loni jsem pak startoval na pačejovském rallysprintu, po půlhodinovém testování v Bělé pod Bezdězem. S cupovým adámkem jsme dojeli 78., dojelo 113 posádek, na nejbližšího adámka Martina Mottla (letos skončil v Adam Cupu druhý) jsem ztrácel sekundu a půl na kilometr.
Jsem maximálně tak poučený začátečník, do závodníka mám daleko, ale poprosím, abychom se tady k sobě chovali slušně. I když se mnou nebude souhlasit nebo vás bude štvát úroveň, články, prostě cokoliv na Auto.cz, dá se to říct normálně, slušně, bez žluči,
díky,
Machi
Loni jsem pak startoval na pačejovském rallysprintu, po půlhodinovém testování v Bělé pod Bezdězem. S cupovým adámkem jsme dojeli 78., dojelo 113 posádek, na nejbližšího adámka Martina Mottla (letos skončil v Adam Cupu druhý) jsem ztrácel sekundu a půl na kilometr.
Jsem maximálně tak poučený začátečník, do závodníka mám daleko, ale poprosím, abychom se tady k sobě chovali slušně. I když se mnou nebude souhlasit nebo vás bude štvát úroveň, články, prostě cokoliv na Auto.cz, dá se to říct normálně, slušně, bez žluči,
díky,
Machi
Ok, uznávám, že lempl byl přes čáru a omlouvám se za něj. Bylo to v afektu s ohledem na článek, který jste o STi napsal.
Skutečnou Imprezu poznáte až ve chvíli, kdy jste k ní skutečně hrubý a chcete od ní maximum. Je to pravý opak dnešních HH, které vás musí zaujmout na první dobrou mohutným zátahem či efektním umělým zvukem apod. bez ohledu na to, jestli tam ta rychlost skutečně je nebo jestli je to jen pocit. Měl jsem možnost se cca 30 minut povozit v novém STi a pro mě osobně je lepší než předchůdce (poměrně znatelně už krátce po rozjezdu), ale i ten předchůdce bylo skvělé řidičské auto, když se na něj díváte pohledem, kterým to předpokládám zamýšlel výrobce - tedy ne jako na konkurenta HH, ale na rally legendu, kterou se nemusíte bát vzít na nějaké kopce a ostudu si neuděláte a auto to v klidu vydrží.
K těm časům, 1:53 už vypadá samozřejmě lépe, jak velký je posun v těch autech oproti 2016? Formuli jsem ani nezmiňoval, protože to je něco tak jiného, že půl hodinové seznámení je 1/100 toho co člověk potřebuje, aby se s tím dokázal poprat. Za rally bych dal palec nahoru za odvahu - já jezdím kopce a okruhy, rally zatím bez zkušenosti.
Ještě jsem někde zachytil jedny výsledky, nějaké okruhy, ale celý den si nemohu vzpomenout co to bylo.
Skutečnou Imprezu poznáte až ve chvíli, kdy jste k ní skutečně hrubý a chcete od ní maximum. Je to pravý opak dnešních HH, které vás musí zaujmout na první dobrou mohutným zátahem či efektním umělým zvukem apod. bez ohledu na to, jestli tam ta rychlost skutečně je nebo jestli je to jen pocit. Měl jsem možnost se cca 30 minut povozit v novém STi a pro mě osobně je lepší než předchůdce (poměrně znatelně už krátce po rozjezdu), ale i ten předchůdce bylo skvělé řidičské auto, když se na něj díváte pohledem, kterým to předpokládám zamýšlel výrobce - tedy ne jako na konkurenta HH, ale na rally legendu, kterou se nemusíte bát vzít na nějaké kopce a ostudu si neuděláte a auto to v klidu vydrží.
K těm časům, 1:53 už vypadá samozřejmě lépe, jak velký je posun v těch autech oproti 2016? Formuli jsem ani nezmiňoval, protože to je něco tak jiného, že půl hodinové seznámení je 1/100 toho co člověk potřebuje, aby se s tím dokázal poprat. Za rally bych dal palec nahoru za odvahu - já jezdím kopce a okruhy, rally zatím bez zkušenosti.
Ještě jsem někde zachytil jedny výsledky, nějaké okruhy, ale celý den si nemohu vzpomenout co to bylo.
V pohodě... U těch cupových octavií se upravovala hlavně převodovka a diferenciál, teď je tam myslím to samé, co v Leonu Super Copě. Pořád je to DSG, ale už by to mělo chlapcům fungovat. S novým autem byl v Mostě zatím o něco pomalejší i Petr Fulín, mohlo to být ale hodně počasím, byla teď už fakt kosa.
A o porovnání s předchůdcem a vypíchnutí modernizovaných věcí mi hlavně šlo, ten rozdíl je fakt velkej. A chápu, kam s tím ralyovým zacházením míříte, už jsem to tady psal, chvíli jsem jezdil s ostrým enkovým evem, sedmičkou. Je to sice už opravdu speciál, ale i tak bych aspoň trošku něco podobného chtěl od toho STI. Evo fungovalo naprosto neskutečně, z toho jsem vystoupil a říkal si, jo, tohle je silná ralyová čtyřkolka! A hezky to jelo už bez ALS, s ním to pak už byla totální střelba.
Machi
A o porovnání s předchůdcem a vypíchnutí modernizovaných věcí mi hlavně šlo, ten rozdíl je fakt velkej. A chápu, kam s tím ralyovým zacházením míříte, už jsem to tady psal, chvíli jsem jezdil s ostrým enkovým evem, sedmičkou. Je to sice už opravdu speciál, ale i tak bych aspoň trošku něco podobného chtěl od toho STI. Evo fungovalo naprosto neskutečně, z toho jsem vystoupil a říkal si, jo, tohle je silná ralyová čtyřkolka! A hezky to jelo už bez ALS, s ním to pak už byla totální střelba.
Machi
lamal
Noo, inak ta nosnost 360 kg ?? uplne si neviem predstavit, ze auto co da 0-100 za 5,2s nejak postrada gule pri zrychleni... chapem, ze kvoli emisiam sa uz tak tie motory nezenu do otaciek a chyba im spicka, takze 300k by este o nicom nemuselo hovorit, ale udaj zrychlenia ukazuje, ze sa to auto da rozhybat celkom efektivne na onych 300k a 1600kg...
Celkom chapem Machiho, dnesne HH s 200-300k vedia jazdit kvoli nizkej vahe, sirokym pneu a tuhej kasni velmi rychlo a rozdiel oproti tomu co bolo v case Colin 2 sa zmazal... vtedy bol HH so 150k bez turba ... Na druhej strane, STi vyzaduje velmi drsny pristup, nemam dojem ze to bolo niekedy auto ktore nepotrebovalo ukrutne nakladat na to aby zacalo fungovat to platilo aj o podvozku aj o pohone 4x4... otazka je ci sa test odohral v tomto uz znamom kontexte, alebo v kontexte dnesnej doby, kedy vodici dostanu ´´vsetko´´ zadarmo ... minimalne tu rychlost
Celkom chapem Machiho, dnesne HH s 200-300k vedia jazdit kvoli nizkej vahe, sirokym pneu a tuhej kasni velmi rychlo a rozdiel oproti tomu co bolo v case Colin 2 sa zmazal... vtedy bol HH so 150k bez turba ... Na druhej strane, STi vyzaduje velmi drsny pristup, nemam dojem ze to bolo niekedy auto ktore nepotrebovalo ukrutne nakladat na to aby zacalo fungovat to platilo aj o podvozku aj o pohone 4x4... otazka je ci sa test odohral v tomto uz znamom kontexte, alebo v kontexte dnesnej doby, kedy vodici dostanu ´´vsetko´´ zadarmo ... minimalne tu rychlost
Vyborne napisane. Akonahle nie je turbokopanec, jednoducho to netaha, aj keby dal stovku za 3.
zas ked si pozries videa zrychlenia sti 2018 tak ten motor fakt taha podivne... za 4500 zacne ale nie moc vyrazne posiluje pri 5500 ide ako by mal a potom uvada do 6000ot a radi sa vyssie... to fakt odpoveda tomu co v teste citas... kedysi to bolo 3500-7000ot...
Kedysi bylo Euro 3 a dnes je Euro 6 a bude hůř... ;-\
je to zle...ak im pojde fakt o real emisie tak bude musiet nastat upsizing >:D pokial im teda nepojde o trapne co2
Kamaráde, tihle ekofašisté jsou nepředvydatelní. Ti mění strategii podle toho jak jim to momentálně vyhovuje a kde nejvíc mohou škodit....haj-zlové.... >:-[]
mam dojem, ze tam ide o nejake vyssie zmanipulovane zaujmy... bud to je dalsia generacia ziarovkovej konspiracie alebo to chcu zelektrizovat a postupne hubia spalovacie motory... elektrizacia kludne z hladiska zisku skupin nie ekologie
urcite to nema nic spolocne so zaujmami a efektivnym riesenim ekologickych problemov, japonci to vedia preto maju normalne emisne normy a sustredia sa na dolezitejsie ekologicke hrozby ako osobna doprava co je fakt este zrnko v pusti pokial ide o global eko a makroklimu
urcite to nema nic spolocne so zaujmami a efektivnym riesenim ekologickych problemov, japonci to vedia preto maju normalne emisne normy a sustredia sa na dolezitejsie ekologicke hrozby ako osobna doprava co je fakt este zrnko v pusti pokial ide o global eko a makroklimu
Možno je problém práve s tým drsným prístupom. Ľudia dnes nechcú s autom bojovať, chcú, aby slúžilo a neobťažovalo (hlukom, tvrdým uskákaným podvozkom, volantom vytrhávajúcim sa z rúk...). Môžeme to znevažovať hodnotením "dostať všetko zadarmo", ale treba si uvedomiť, že ani STi nie je závodný špeciál či víkendovka, ale auto stále praktické auto na bežné cesty. Sám mám rád, keď auto komunikuje, keď nie je tupý volant a predné kolesá neposielajú informácie cez Košice, ale to nevyhnutne neznamená, že po 200 km musím vystúpiť z auta spotený.
Ja som dnes dal so svojím hothečom rovných 600 km a v pohode, nie som vytrasený k smrti, pritom v zákrutách cez horské prechod som sa slušne zabavil (a tých 600km som dal na jednu nádrž, zdravím do Subaru). Nie som si istý, či by som bol v STi takto v pohode po takej náloži kilometrov.
Ja som dnes dal so svojím hothečom rovných 600 km a v pohode, nie som vytrasený k smrti, pritom v zákrutách cez horské prechod som sa slušne zabavil (a tých 600km som dal na jednu nádrž, zdravím do Subaru). Nie som si istý, či by som bol v STi takto v pohode po takej náloži kilometrov.
to je uplne v poriadku preto si myslim je kategoria HH, niekt. su viac daily ine zas menej... GTi vs nejake OPC atd... kazdopadne STi nikdy nemalo byt uplne pohodlne auto, vzdy to bol kompromis a nasli sa aj viac comfy auta... napr M6 MPS aj mysak evo bol myslim trochu makksi ale tiez viac menej strohe auto 90tok ci uz interier, odhlucnenie.... nevidim uplne dovod preco by sa mala STI tomuto maximalne podriadit ked tych comfy volieb je stale viac a viac
Osobne mi je tiež ľúto, že legenda ako je STi (pre mňa to napriek aktuálnemu názvu bude vždy Impreza STi) musí skončiť. Na druhej strane je otázka, či sú to tí zlí euroúradníci, ktorí pochovali legendu, alebo je to len neochota Subaru trochu sa prispôsobiť. Ak by to bolo to prvé, na trhu nie je dnes najväčší počet potentných kompaktov, aký tu kedy bol. Ak by to bolo len o tom, že STi položili CO2 limity, tak tu dnes nemáme 310k Golf R, 320k Civic type R či 350k Focus RS. Pritom sa nedá jednoducho tieto autá odpísať, že sú to nudné hotheče pre vymäklých šoférov, o zábavnosti takého FRS snáď dnes nikto nepochybuje. A človek musí byť naozaj veľký fanúšik Subaru, aby zaplatil 43500 eur za STi s jeho kompromismi, keď uvedené ešte výkonnejšie hotheče dostane za podstatne menšie peniaze. Tam bude skôr pes zakopaný.
to si nemyslim... tymto by si unifikoval charakter a odstrihol gule vsetkemu co je ine... subaru je sedan + 4x4 a jeho charakter /znaci nedokonalosti/ si prenasa z generacie na generaciu a ludia ktorym to sedi dokazu byt s nim velmi rychli aj popri nejakom GLF R pokial to nekazi pomer vykon/vaha... tak isto je to uplne ina kategoria s Rkom asi nebudes moc chciet jazdit rally styl, ale STI si ho kludne da a zgustne si... auto na fakt drsne zachadzanie...preco ? napravy, pohon 4x4 haldex atp nie su stavane na takyto rezim, Rko uz ma docela problem s rozbitou okreskou, trpi...stale je to len golf... mcpherson... atd
navyse s kazdou generaciou umerne rastie bezpecnost, kvalita interieru aj odhlucnenie, to musi stacit... musi to stacit tym co chcu mat auto zo starej skoly ale s nezbytnymi vyhodami dnesnych aut a to presne STi ponuka... to ze motor uz tie emisie kolia je problem subaru, snad sa s tym adekvatne popasuju...
stale je rozdiel medzi tymi co chcu byt iba rychly a bud to vsetkym ukazat alebo sa ukoja pohladom na stopky, alebo medzi tymi co sa chcu hlavne bavit a mat auto, ktoremu treba ulahodit, ucit sa, zdokonalovat a nechat sa odmenovat... na vyber zatial je pre kazdeho, keby si z STi spravil GLF R tak sa mozno lepsie predava /fakt len mozno je to sedan co v EU nejde/ ale zabil by si vyber...
navyse s kazdou generaciou umerne rastie bezpecnost, kvalita interieru aj odhlucnenie, to musi stacit... musi to stacit tym co chcu mat auto zo starej skoly ale s nezbytnymi vyhodami dnesnych aut a to presne STi ponuka... to ze motor uz tie emisie kolia je problem subaru, snad sa s tym adekvatne popasuju...
stale je rozdiel medzi tymi co chcu byt iba rychly a bud to vsetkym ukazat alebo sa ukoja pohladom na stopky, alebo medzi tymi co sa chcu hlavne bavit a mat auto, ktoremu treba ulahodit, ucit sa, zdokonalovat a nechat sa odmenovat... na vyber zatial je pre kazdeho, keby si z STi spravil GLF R tak sa mozno lepsie predava /fakt len mozno je to sedan co v EU nejde/ ale zabil by si vyber...
alebo je to len neochota Subaru trochu sa prispôsobiť
tak porad je to mala, nezavisla automobilka, za kterou nestoji zadny kocnern, ze
nejspise to neni o neochote, ale realny pohled na naklady s tim, kolik se tady (EU) proda STi
a ne, "bychari" to nezachrani ;)
tak porad je to mala, nezavisla automobilka, za kterou nestoji zadny kocnern, ze
nejspise to neni o neochote, ale realny pohled na naklady s tim, kolik se tady (EU) proda STi
a ne, "bychari" to nezachrani ;)
" Ak by to bolo len o tom, že STi položili CO2 limity, tak tu dnes nemáme 310k Golf R, 320k Civic type R či 350k Focus RS" - Najma VW a Ford si tie emisne kvoty nazenu predajmi mnozstva litrikov. Ak by si to naopak Subaru prenieslo plne do ceny, bolo by to nepredajne. Cena by o par 1000 isla hore.
myslis, ze by tedy STi melo byt jako dnesni HH? elektricka rucka? predni nahon? pohodlny podvozek? spotreba do 8mi litru? jaky by pak byl duvod si ho koupit? nekdo se proste chce s tim autem v tom spravnem rezimu poprat... a za to jak tady vypadaji cesty jaksi Subaru nemuze, ze ;) nebo maji mit zvlastni offroad model pro CR? >:D
v tech zakrutach jsi se pobavil jenom proto, ze tam jeste neni snih, vid? :-)
v tech zakrutach jsi se pobavil jenom proto, ze tam jeste neni snih, vid? :-)
Áno. Nie. Nie. Áno. Áno. ;-) Dôvod by bola značka, status legendy, ktoré by pri rovnakých objektívnych kvalitách mohli presvedčiť kupujúceho, prečo STi uprednostniť pred klasickými HH. V ostatnom viď môj príspevok z 18:09.
Hned ta první odpověd je mimo. STi si nikdy nekonkurovalo s HH a naopak. STi si vždy našlo svoji klientelu, tak pro Subaru nemělo žádný smysl ji posunovat směrem k současným HH, kde by byla dalším z mnoha...
tiez si myslim... hlavne pokial ide o sedan co je kategoria sama o sebe ... na pohodlny rychly presun si kupis audi S, alebo medveda AMG a pod... to by bol fakt pruser keby sa impreza premenila na taketo auta... nastastie to ani moc nejde, image, technika atd...
No, jsem zvědavej s čím příjde další generace. Hlavně co se týče motoru, spekuluje se o novým motoru 2,4T nebo hybridu.
zislo by sa nieco s charakterom porsche....tam to ide aj s 4valom turbom, gradacia, reakcia na plyn a pod... i spotreba...
2.4t znie dobre uvidime ci to vobec bude...subik to ma do coho dat nielen do STi to pasuje do vsetkeho vacsieho co ma 6kvalt... najlepsie bez cvt 8-s
2.4t znie dobre uvidime ci to vobec bude...subik to ma do coho dat nielen do STi to pasuje do vsetkeho vacsieho co ma 6kvalt... najlepsie bez cvt 8-s
pry to bude v pristi generaci hybrid :-(
Proč ne, třeba kombinace 320+60 koní by byla pěkná :-)
proč ne ? lebo to bude tazke ako krava, uz teraz je impreza tak na hrane aby to este bolo ovladatelne v ramci intencii STi sedanu, ked to bude mat o dalsich 200kg navyse tak to bude pase... vykon nevykon
Je třeba si uvědomit, že Subaru dnes bojuje o život. Subaru nemělo a nemá prostředky k tomu, aby mohlo konkurovat velkým automobilkám. Vývoj techniky, která by splňovala EU normy je extrémně drahá. Proto muselo Subaru zanechat rallysportu a vývoj ustrnul. Proto se také Subaru víceméně spojilo s Toyotou. Toyota dnes vlastní 16.5% Subaru. :-!
Tak Subaru o život určitě nebojuje. Jak si na takovou blbost přišel? :-)
Proč asi Subaru obětovalo svoji nezávislost prodejem 16.5% podílu Toyotě? (Potřebovalo nutně peníze na vývoj!). A v Evropě díky tomu, že nemá na trhu ani jeden hatchback (které jsou v Evropě populární), Subaru stagnuje. :-!
Vždyt se ten prodej uskutečnil skoro před 10 lety. Kdyby bojovali dnes o život, tak by museli třeba prodat další podíl, ne?
Hatchback v Evropě mělo (XV) + na některých trzích i Imprezu.
Stagnace v Evropě jim nijak neublíží, vždyť v Evropě neprodají ani 5% z celosvětových prodejů. Pro zajímavost jen v USA prodají modelů WRX a WRX STi skoro stejně jako všech modelů v Evropě.
Hatchback v Evropě mělo (XV) + na některých trzích i Imprezu.
Stagnace v Evropě jim nijak neublíží, vždyť v Evropě neprodají ani 5% z celosvětových prodejů. Pro zajímavost jen v USA prodají modelů WRX a WRX STi skoro stejně jako všech modelů v Evropě.
Já psal, že jezdím v Česku šotolinu? Nejezdím. WRX STI jsem ale zkoušel mimo jiné také na povrchu s výrazně horší adhezí (viz text) a proto jsem si dovolil přirovnání k šotolině - že na podobném povrchu si díky velmi dobrému pohonu všech kol užijete kopec zábavy,
Machi
Machi
SIce na mne reagujete úplně jinde, ale to není podstatné.
Psal jste, cituji
"ale běžte se svézt, rychle, na asfalt, na šotolinu, porovnejte s nejnovější konkurencí a možná sami poznáte"
...tak proto mně zajímalo, kde se dá to auto půjčit a svézt se v něm na šotolině:)
Protože si nejsem jistý, že mi auto někdo půjčí na zkušební jízdu v Bosně s tím, že si půjdu zařádit na makadam:)
Psal jste, cituji
"ale běžte se svézt, rychle, na asfalt, na šotolinu, porovnejte s nejnovější konkurencí a možná sami poznáte"
...tak proto mně zajímalo, kde se dá to auto půjčit a svézt se v něm na šotolině:)
Protože si nejsem jistý, že mi auto někdo půjčí na zkušební jízdu v Bosně s tím, že si půjdu zařádit na makadam:)
Myslíte příští generace STI? Evropy už by se týkat neměla a Honza Mička mi před chvilkou říkal, že by snad o motorizaci ještě nemělo být jasno,
Machi
Machi
Beefcake
Cista schizofrenia tento "test", neviem, co si mam mysliet a ani netusim, co chcel tym vsetkym autor povedat a ci to vlastne myslel vazne.
Ale asi by som sa mal vlastne tesit, ze to STIcko dotiahlo na zanedbatelny odstup jedinej hviezdicky od Karoqu. Aj ked v ramci inej kategorie.
Ale asi by som sa mal vlastne tesit, ze to STIcko dotiahlo na zanedbatelny odstup jedinej hviezdicky od Karoqu. Aj ked v ramci inej kategorie.
Podla mna je to s tymi testami takto:
Machala pise nadpisy. Je zurnalista, tak vzdy vymysli nieco uderne a provokujuce, najma ked ide o koncern (Moze vobec sklamat?, Ma vobec chybu? Luxusni pickup!, Bozsky podvozek!).
Bures pise text. Vystudoval akusi socialnu fakultu, tak mu nemozeme mat za zle ze dodnes nechape funkciu diferencialu, a o dieselovom motore si mysli ze je tam detonacne spalovanie.
No a na zaver Micka prideli hviezdy. Lenze on sa nebavi s Machalom ani Buresom, postupuje prisne podla svojej linie "koncern +1 hviezda, vsetci ostatni -1 hviezda". No a potom tie testy tak aj vyzeraju...
Machala pise nadpisy. Je zurnalista, tak vzdy vymysli nieco uderne a provokujuce, najma ked ide o koncern (Moze vobec sklamat?, Ma vobec chybu? Luxusni pickup!, Bozsky podvozek!).
Bures pise text. Vystudoval akusi socialnu fakultu, tak mu nemozeme mat za zle ze dodnes nechape funkciu diferencialu, a o dieselovom motore si mysli ze je tam detonacne spalovanie.
No a na zaver Micka prideli hviezdy. Lenze on sa nebavi s Machalom ani Buresom, postupuje prisne podla svojej linie "koncern +1 hviezda, vsetci ostatni -1 hviezda". No a potom tie testy tak aj vyzeraju...
KANKUNEN
>:D >:D >:D. Pane Machalo to co jste kdysi testoval v tom případě nebyla nebyla Impreza STI. Ta je totiž jak prkno. Blbosti nečtu ukončil jsem čtení po prvním odstavci.
Nemohu souhlasit, starší Subaru byla právě pověstná spíše měkčím nastavením podvozku s dlouhými zdvihy tlumičů. Legacy turbo, Impreza GT a pak i STI. Tohle mělo sportovní Subaru naposled u Imprezy WRX hatchback před faceliftem. U STi se to změnilo už u modelu kdy přišel motor 2.5 a přesně na prkennost podvozku oproti předchůdcům si stěžo vali i třeba redaktoři Autocaru v té době.
Nonsens
pamätám si dávnejšiu testovaciu porovnávačku s evo lancer a impra tam dostala tiež nafrak. Nie som istý, či realita naozaj trochu nezaostáva za megaimidžom. Keď si spomeniem na tú lenivú 1,6 z bežnej imprezy, som ochotný tomu uveriť. Samozrejme dodám, že som v impre ani v aute podobného kalibru ani len nesedel, takže moja výpoveď má hodnotu viete čoho. Ale tie hviezdy už fakt neberte tak vážne. Kľudne môže mať menej ako korok v rámci svojej kategórie, takisto ako logan môže mať 5 v rámci kategórie.
Futurista
Ty krávo, Machala jede. Naprosto nepochopený auto, naprosto dementní test, a výsledek k smíchu. Ještěže máme třeba Octavii RS - [odkaz] . Tenhle test, to je další Machalův hřebík do rakve ACZ. A že je ta rakev už pod zemí.
Prostě VWýfukový alpinismus, Machalovi už nekoukaj ani tkaničky.
Mička už ku.ví autorevue, Machala to m.ví tady, Autoforum je domrvený dávno. Asi si začnu kupovat Rytmus života, tam je těch hovadin snad i míň.
Prostě VWýfukový alpinismus, Machalovi už nekoukaj ani tkaničky.
Mička už ku.ví autorevue, Machala to m.ví tady, Autoforum je domrvený dávno. Asi si začnu kupovat Rytmus života, tam je těch hovadin snad i míň.
Provocateur
Je to na zdejším webu už několikáty test WRX STi a všiml jsem si zajímavý úměry. Čím horší tester, tím míň hvězd - Chamilla, Fokt, Machala... :-)
Enthusiastic.driver
Titulek a perex a vlastně i zbytek textu jsou prvoplánově kontroverzní. S tím nemám problém. WRX STI zaspalo dobu... Nebo ji možná hot hatche předběhly, ale to je fuk. STI bugeye bylo dynamický vysoko nad vším, co tehdy hot hatche dokázaly předvést, takže vysoké provozní náklady a uživatelská 'neprivetivost' se daly lehce přehlédnout. Současné STI naopak dynamickou výhodu postrádá, za to vysoká spotřeba a cestovní nepoužitelnost zůstaly. Tímto pohledem se dá 3,5* lehce obhájit, je to jen o úhlu pohledu...
Jenže! Text na mě působí nekonzistentně. S čím je STI vlastně konfrontováno? Se svým předchůdcem nebo dnešní konkurencí? Na jednu stranu je STI vytýkáno, jak ztratilo výbušnost, mechaniku a řízení,na druhou stranu se po něm chce, aby málo žralo a bylo komfortní jako moderní hot hatche. Přitom oproti moderním hot hatchům pořád působí jako staromilské, robustní a velice mechanické auto a oproti starým STI je mnohem použitelnější... Působí to na mě jako snaha být kontroverzní za každou cenu...
PS: nějakou významnou tvrdost jsem v současné generaci předchozích modelových ročníků nezaznamenal - STI vždy začlo fungovat při jízdě na hovado. Stejně tak mě udivuje, že absence nedotáčivosti je vyzdvihována u generace, která v EU vůbec nenabízela DCCD a přitom už zdaleka nebyla tak lehká, jako první generace...
Jenže! Text na mě působí nekonzistentně. S čím je STI vlastně konfrontováno? Se svým předchůdcem nebo dnešní konkurencí? Na jednu stranu je STI vytýkáno, jak ztratilo výbušnost, mechaniku a řízení,na druhou stranu se po něm chce, aby málo žralo a bylo komfortní jako moderní hot hatche. Přitom oproti moderním hot hatchům pořád působí jako staromilské, robustní a velice mechanické auto a oproti starým STI je mnohem použitelnější... Působí to na mě jako snaha být kontroverzní za každou cenu...
PS: nějakou významnou tvrdost jsem v současné generaci předchozích modelových ročníků nezaznamenal - STI vždy začlo fungovat při jízdě na hovado. Stejně tak mě udivuje, že absence nedotáčivosti je vyzdvihována u generace, která v EU vůbec nenabízela DCCD a přitom už zdaleka nebyla tak lehká, jako první generace...
Dobrý den, díky za super reakci! Chtěl jsem to stavě hlavně proti verzi před modernizací, s tou jsem najezdil docela hodně, i docela v extrému a měl jsem ji zažitou. S konkurencí jsem nekonfrontoval, z víc důvodů. Tohle auto je vlastně poslední svého druhu, jak píšete, trošku zaspalo dobu, ale pokrok ve verzi pro modelový rok je obrovský - hlavně kvůli tomu tedy to srovnávání s předchůdcem. Perfektně píšete staromilské, robustní a mechanické, to je přece bomba! Staromilský interiér jsem vychválil, proti robustnosti a mechaničnosti samozřejmě nikdo nemůže mít, takhle přece fungují závodní auta. Robustní, s úžasnou mechanickou zpětnou vazbou na cokoliv. Jenže když vám při korekci smyku ztuhne volant pod rukama a v každé zatáčce cítíte, že musíte přeprat všechna ta kilo, už je to spíš o tom zaspání doby,
Machi
Machi
Daffy Duck
Na také staré auto je tá cena trochu mimo. Golf R bo Focus RS sú lacnejšie.
Golf R není moc porovnatelné auto, kromě výkonu. To už spíš ten FRS.
to nepochopis, ochvilu tu bude cena od za 300k... uz len cakam kto vytiahne cupru /aj ked nema 4x4/
Že nemá ? ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Cupra 300 4Drive je ještě neporovnatelně levnější a STI si namaže na chleba i v kombajnu (1:02,3 vs. 1:03,6), viz Chvalové testy obou aut
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Říkat tomu rozdílu "namaže na chleba" je trochu silné. Těžko byly stejné podmínky, těžko podal zcela shodný řidičský výkon. Já v tom vidím totožný výkon.
Možná silné, ale rozdíl více než sekunda na krátké dráze s celkovým časem kolem minuty je docela velký. Navíc s STI se snažil v několika módech a i když složil počítačově nejrychlejší kolo, tak byl s STI stále o sekundu pomalejší. Takže jednoznačná převaha Cupry.
BTW, Golf GTD, tedy těžký a daleko slabší naftový pekáč a navíc předohrab má čas o 1,2 sec. horší než STI, takže je STI blíže než STI Cupře.
BTW, Golf GTD, tedy těžký a daleko slabší naftový pekáč a navíc předohrab má čas o 1,2 sec. horší než STI, takže je STI blíže než STI Cupře.
Mě spíš překvapilo, že ač má Cupra stovku o 2sec. horší (přestože je taky 4x4), na rovinkách byla oproti STI rychlejší.
To ovšem porovnáváš hodnotu výrobce (STI) s hodnotou odměřenou (Cupra). Rasťo u motoru STI říká, že nemá dravost a také zmiňuje dlouhé převody, takže ten rozdíl ve "speed trapu" je asi snadno vysvětlitelný. STI má lepší odlepení z místa a někde v rozmezí 0-20 je lepší, nad tuto rychlost ovšem dost citelně ztrácí, zde v porovnání s Golfem R.
[odkaz]
[odkaz]
pokud si dobre vzpominam, rikal ze by chtel lepsi sedacky a brzdy, coz 2018 ma?
But in reality, most owners will need the cars to perform in a straight line, when pride is at stake at the traffic lights. And here’s the crucial difference: the STI is only available with a manual ‘box, while the Golf R can be fitted with DSG – VW’s double clutch gearbox.
Uz len to, ze pointa je v nahanani na krizovatkach je nezmysel. A DSG to len zaklincuje.
Uz len to, ze pointa je v nahanani na krizovatkach je nezmysel. A DSG to len zaklincuje.
este raz, zatial co s STi sa da jazdit rally tak s cuprou na to zabudni... neporovnavaj tak cenu OD za 300k ... nie su to rovnake auta ani kategorie, STi toho vie viac /mimo hladky asfalt a pod./ a ma odolnejsi podvozok a to nieco stoji... a tiez si myslim, ze je impreza bezpecnejsia ako leon... testovana aj na small overlap
Pokud si dobře vzpomínám, říkal, že ji nechtěl trápit. Předpokládám tedy, že se prostě rozjel, žádný LC. Rozjezd udělá hodně. Samotnou trať pak mají s letmým startem a jakmile auto jede, tak se motor může předvést.
Ano, rozjezd. Ale po jízdě to rozebíral, a ve všech třech kolech jel na rovinkách s STI pomaleji (Cupra 145kmh, STI cca 141kmh).
Jak říkám, jejich okruh má letmý start, takže se pomalejší rozjezd vůbec neprojeví (jinak by ani nebylo možné porovnávat první kolo s ostatními; musel by pokaždé zastavit). Se Subinou se také rozjížděl vlažně, protože o nic nejde (jen neuváděli naměřené zrychlení, pokud ho vůbec měřili).
Asi jsi mě špatně pochopil. Mylně jsem v jedné tabulce u Cupry odečetl o 2sec. horší zrychlení než u STI, a bylo mi divné, že na rovinkách přesto zvládla být rychlejší. Ve druhém a třetím kole už letmý start nehrál roli v dosahované rychlosti na rovince.
Ale vycházel jsem ze špatně odečtené informace, ve skutečnosti mají papírové zrychlení +- totožné, takže na tom není nic divného, moje chyba.
Ale vycházel jsem ze špatně odečtené informace, ve skutečnosti mají papírové zrychlení +- totožné, takže na tom není nic divného, moje chyba.
maji stejny vykon, Cupra ma DSG
co jsi cekal?
co jsi cekal?
Že o 400 tyček dražší auto bude alespoň vyrovnaný soupeř. Chvalu snad nepodezříváš z toho, že neumí zacházet s manuálem, navíc manuál umožňuje držet si v oblouku "správný" kvalt a nebýt závislý na logice automatu, který tam prdne i v manuálním režimu co se mu zrovna zamane aniž tuší co bude následovat a může tak v některých případech sabotovat snahu o co nejlepší čas (viz i poznámka ve videu v 4:47).
chtel jsem tim rict, ze vsechny koncernove HH jsou s DSG rychlejsi nez s manualem... launch control atd...
A proto měla Cupra, s kterou jeli rekord na NS, manuální převodovku? Protože je pomalejší? A při rozjezdu říkal, že ji nechce trápit, což předpokládám znamená, že LC nevyužil (čemuž odpovídá mnohem horší čas a ani jsem si nevšiml nějakého náznaku rozjezdu s LC ve videu). Nemluvě o tom, že kolo mají s letmým startem, takže rozjezd nemá na čas vliv.
ja myslim ze AnGeor myslel zrychlenia z 0 - X tj aj udaje na papieri oproti manualu... na okruhu kt poznas si to odradis asi lepsie sam s manualom aj kvoli stylu aky jazdis... to DSG nemusi uplne chapat
To je nějaký pravidlo, že dražší auto musí být vždy rychlejší? On by Seat rád prodával Cupry za ceny STi, ale kdo by je pak za ty ceny kupoval? :-)
No když mám podobné produkty, tak na normálních trzích je pravidlo, že se cenově moc neliší. A Seat Cupry za cenu STI samozřejmě prodává, ovšem ne v ČR, ale na všech dalších velkých trzích EU.
Například v UK je cena Cupry AWD, 300 hp 34 400 liber
[odkaz]
a cena WRX STI je tam 34 000 liber
[odkaz]
Že v ČR má Subaru zcela nesmyslné ceny a rozdíl mezi těmito modely je 400 tczk má jediný důsledek, Seat tady prodává po tisících, kdežto Subaru po desítkách.
Například v UK je cena Cupry AWD, 300 hp 34 400 liber
[odkaz]
a cena WRX STI je tam 34 000 liber
[odkaz]
Že v ČR má Subaru zcela nesmyslné ceny a rozdíl mezi těmito modely je 400 tczk má jediný důsledek, Seat tady prodává po tisících, kdežto Subaru po desítkách.
Což je samozřejmě blbost, protože každá značka má svoji cenu. Seat patří v mainstreamu na chvost.
Které všechny další velké trhy jsi myslel? San Marino nebo Lichtenštejnsko? :-)
STi x Cupra 4x4:
Německo: 44 500 x 39 630
[odkaz]
[odkaz]
Francie: 44 990 x 40 315
[odkaz]
[odkaz]
Itálie: 46 590 x 39 650
[odkaz]
[odkaz]
Španělsko: 46 900 x 36 100
[odkaz]
[odkaz]
Které všechny další velké trhy jsi myslel? San Marino nebo Lichtenštejnsko? :-)
STi x Cupra 4x4:
Německo: 44 500 x 39 630
[odkaz]
[odkaz]
Francie: 44 990 x 40 315
[odkaz]
[odkaz]
Itálie: 46 590 x 39 650
[odkaz]
[odkaz]
Španělsko: 46 900 x 36 100
[odkaz]
[odkaz]
Jopino
Když je ten týden Subaru, dovolím si zde vložit kratký test Subaru Outback 2.5 Eyesight
[odkaz]
[odkaz]
4bytelnýkola
dostala ikona rallye sportu, sen všech nehomosexuálů, auto s tradicí. Má svoje mouchy, konkurenci však téměř nikoli, ano skutečně je legrační odkaz kolegy v diskuzi na 5ti hvězdičkový test octavie RS Dsg, tohle by (pevně věřím) nezkousl ani bývalý guru Gti..
Tak hoď bobek na počet hvězd. Koho to zajímá? Jak sám píšeš - mouchy má. A ten, kdo si kupuje STI, ho (pevně věřím) nekupuje podle počtu udělených hvězd na Auto.cz. ;-)
Tak, tak. Kdybych měl podřídit koupi auta, podle počtu hvězd u zdejších recenzí, tak kupuji auto, které urcitě nechci >:D
vratidlo007
Nedavno jsem mel moznost si STI pujcit na 250km. Ujel jsem 100km a vedel jsem, ze si ho koupim. Jednalo se zcela o iracionalni rozhodnuti, protoze bude slouzit ke kazdodennimu uzivani (i po zkusenostech s Evo IX). To auto mne ucarovalo a zcela naplnilo me ocekavani. Kdyz jsem si ho pujcoval tak jsem si rikal, ze se musim zapomenout na euforii, ze konecne sedim v STI a muzu si ho projet. Nez se motor zahral, tak jsem se k nemu choval jako k Outbacku. Jasne, neni to Outback, ale i tak krasne fungovalo a bylo hodne. Kdyz se motor zahral a ja si potvrdil, ze s nim i muzu jezdit do prace, dovoli mne telefonovat, poslouchat radio (chvilku jsem ho mel pustene - hralo pekne), tak jsem se rozhodnul. Pak uz jsem se mohl prepnout do onoho borce z koleji, co gamesil Colina. Tady bych si ale dovolil paralelu s autorovou vzpominkou na Colina ukoncit. Byly to koleje, byla to gamesa a byla to jina doba. Asi jsme ridil jine auto, ale motor se mi vubec nezdal mdly a chciply. Krasne nabiral na sile a kolem 6k vyzadoval zaradit. Ze tech 6k prislo po primce za 1-2s je pro me dulezitejsi, nez ze mne turbo vyrazi dech. Vzhledem k faktu, ze auto bylo pujcene, tak jsem si mohl dovolit podvozek ochutnant pouze na silnicich 1-3. tr. Na rovnem asfaltu auto jelo predpisove. Drzelo stopu a nepripadalo mi nedotacive. Na rozbite spojovacce mezi vesnicemi jsem ocekaval vyrazeny dech, zlomena zebra ... nic z toho se nestalo. 19" kopirovaly diry, ale auto jak kdyby jelo po prazskych kostkach. Kurnik, to neni zadny kostitras! Podvozek a tlumice na 1!
Po tydnu jsem na jedne benzice videl na titulce casopisu prave toto STIcko. Auto stejne (i SPZ), test naprost jiny. Krom konstatovani, ze se jedna s vysokou pravdepodobnosti o posledni STI v EU, tak nema s timto nic spolecneho. A to oba pojednavaji o stejnem aute. Ten casak jsem si koupil, i kdyz jsem mel uz podepsanou kupni smlouvu. U tohoto clanku vubec netusim, co si o nem mam myslet. Snad jen, ze autor paril Colina. Smutne pri recenzovani STI. ...nebo ja jsem stary, z 90tek >:D
Po tydnu jsem na jedne benzice videl na titulce casopisu prave toto STIcko. Auto stejne (i SPZ), test naprost jiny. Krom konstatovani, ze se jedna s vysokou pravdepodobnosti o posledni STI v EU, tak nema s timto nic spolecneho. A to oba pojednavaji o stejnem aute. Ten casak jsem si koupil, i kdyz jsem mel uz podepsanou kupni smlouvu. U tohoto clanku vubec netusim, co si o nem mam myslet. Snad jen, ze autor paril Colina. Smutne pri recenzovani STI. ...nebo ja jsem stary, z 90tek >:D
Já ti rozumím, já bych byl třeba v civicu na okruhu rychlejší než ve svém sti, dokonce bych byl rychlejší, kdybych nastavil nějaký autonomní režim race, který byl nastaven podle Alonsa, ale zvládnout si imprezu ti dá ten krásný požitek.
Přijde mi, že pořád mícháte dvě věci. Nechápu, jak u článku s nadpisem "Konečně funguje", většina z vás píše, jak jsem STI pohřbil. Je těžké, motor je na dnešní dobu už mdlý. Ano, dále je podvozek vychválen, přesně píšu, že na rozdíl od nesmyslně tvrdého předchůdce je tohle už použitelné auto. Kritizoval jsem hlavně předchůdce a hlavně v bodech, na které se zaměřilo samo Subaru při popsané modernizaci - nedotáčivost, brzdy, příliš utažené tlumiče... Zkuste si to přečíst ještě jednou,
díky,
Machi
díky,
Machi
3,5 hviezdy, to je to o co tu ide Mr. Machi...
Obsah neobsah, stars sa pocitaju, ACZ sa rozhodlo mat na nich vystavane hodnotenie testov tak ako aj napr. WHATHIFI a kopec inych... netvarte sa, ze na tom nezalezi, ze ide len o obsah clanku, ide aj o ne...
Obsah neobsah, stars sa pocitaju, ACZ sa rozhodlo mat na nich vystavane hodnotenie testov tak ako aj napr. WHATHIFI a kopec inych... netvarte sa, ze na tom nezalezi, ze ide len o obsah clanku, ide aj o ne...
Ani som nechcel nic pisat, ale tu sa mi len potvrdilo, co mi na tom celom o.i. vadilo.
Toto auto tazko porovnavat s klasickymi HH, ako je Focus RS (asi top), ci Type-R, Golf R alebo co vlastne v tej jeho kategorii je, vzhladom na historiu a pouzite technologie.
Z tohoto pohladu ma aj zaujima, co je etalonom pre 100% hodnotenie, ked sa tu dostalo len na virtualnych 3.5/5 .
A zrovnanie so startsimi verziami STI - niekto pochybuje, ze to vzdy bolo naladene presne tak, ako automobilka v danej chvili chcela ? Chceli to mat tvrde, tak to tvrde bolo. A aj dnes to mnohym vyhovuje.
To auto je kvoli vahe o kusok pomalsie v niektorych situaciach, rozdiel vo vahe niekde az >100kg sa musi prejavit. TO nie je okruhove auto.
Je to 5dv sedan vs vacsinou HB, niekde dokonca len 3dverovy. Auto je imho mechanicky robustnejsie, 3 diferencialy, z toho jeden ovladatelny. A to nespominam ten zvuk.
Co pneumatiky ? Klasicke HH obuvaju dost lepive gumy , Subaru naopak je zname len priemernou kvalitou dodavanych pneu.
Ale ano, tiez by som doprial STI novu generaciu. Ak sa potvrdi ten o cca 50kW vacsi vykon pripravovaneho motora, bude to zaujimave (v US,JP,AU...).
Toto auto tazko porovnavat s klasickymi HH, ako je Focus RS (asi top), ci Type-R, Golf R alebo co vlastne v tej jeho kategorii je, vzhladom na historiu a pouzite technologie.
Z tohoto pohladu ma aj zaujima, co je etalonom pre 100% hodnotenie, ked sa tu dostalo len na virtualnych 3.5/5 .
A zrovnanie so startsimi verziami STI - niekto pochybuje, ze to vzdy bolo naladene presne tak, ako automobilka v danej chvili chcela ? Chceli to mat tvrde, tak to tvrde bolo. A aj dnes to mnohym vyhovuje.
To auto je kvoli vahe o kusok pomalsie v niektorych situaciach, rozdiel vo vahe niekde az >100kg sa musi prejavit. TO nie je okruhove auto.
Je to 5dv sedan vs vacsinou HB, niekde dokonca len 3dverovy. Auto je imho mechanicky robustnejsie, 3 diferencialy, z toho jeden ovladatelny. A to nespominam ten zvuk.
Co pneumatiky ? Klasicke HH obuvaju dost lepive gumy , Subaru naopak je zname len priemernou kvalitou dodavanych pneu.
Ale ano, tiez by som doprial STI novu generaciu. Ak sa potvrdi ten o cca 50kW vacsi vykon pripravovaneho motora, bude to zaujimave (v US,JP,AU...).
Tři a půl hvězdičky hlavně kvůli efektivní rychlosti a pro mě bohužel ředěnému zážitku. Strašně moc věcí bych tomu autu dokázal odpustit, kdybych opravdu zodpovědně mohl říct, že jsem se na limitu, za limitem, skvěle bavil. A nemusel řešit zmíněné řízení, hmotnost a mdlejší projev motoru. Kdyby to byl staromilec, který by fungoval skvěle, já z něj vystoupil a říkal si, proboha, tohle mi bude strašně chybět a přesně takhle to chci, tak ok. WRX STI má ale strašně úzké rozmezí, v němž poskytuje zábavu a kde každý člověk, který umí jenom trochu řídit, bude stříkat radostí. Je to bohužel právě povrch s horší adhezí, kde je nejlepší. A toho si u nás užijeme ve velmi omezené míře nejvýš v zimě,
Machi
Machi
Ok, respektujem to ako subjektivny nazor. Ako jeden z "testov", ktory dopadol inak.
"Je to bohužel právě povrch s horší adhezí, kde je nejlepší. A toho si u nás užijeme ve velmi omezené míře nejvýš v zimě," - no ved o tom to je, kazde auto ma svoje silne a slabe stranky.
Ale tych 3.5 stale beriem ako nezasluzenych.
"Je to bohužel právě povrch s horší adhezí, kde je nejlepší. A toho si u nás užijeme ve velmi omezené míře nejvýš v zimě," - no ved o tom to je, kazde auto ma svoje silne a slabe stranky.
Ale tych 3.5 stale beriem ako nezasluzenych.
Tak jo, dejme tomu, že se do tohoto hodnocení víc než kdy jinde promítají osobní preference a nadšení, protože o tomhle hlavně to auto má být. Mě tahle omezenější míra zábavného použití donutila dát 3 a půl hvězdičky. Myslím, že na asfaltu by to auto přece jenom mělo být rychlejší...
Machi
Machi
Ačkoliv je to víceméně zažité klišé, WRX STi je rallye speciál a jeho použití je především na špatném povrchu... kde vynikne jeho podvozek, který se ho nezalekne...
kolko hviezd by si mu dal v kategorii civilneho ´´rally specialu´´ ? snad superB sa tiez nehodnoti v intenciach SUV
[odkaz] SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PARKOVACÍ MÍSTA PRO NABÍJENÍ ELEKTROMOBILŮ jinak to bude za 5 ... ;-) jj
... 5 tisíc a ve správním řízení víc ;-) DŮLEŽITÉ PRAŽSKÉ KRÁDEŽE KATALYZÁTORŮ ZA 5 MINUT S SROZBRUŠKOU POD AUTEM za 2 až 3 tisíce HDI dokonce za 5 ve výkupu ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
V kontexte ´´vseobecnom´´ ekolog a spravne environmentalista zamerany na ovzdusie moze uplne opravnene sediet niekde hore kde sa pisu zakony a ano aj tie emisne. Kazdopadne kazdy nie financiami zmanipulovany environmentalista by tie motory tak netrapil emisnymi normami. Takze medzi nami to je slovna hracka, ale vies co a koho som myslel.
So zneuzivanim samozrejme suhlasim, s emisiami osobnej dopravy to je velmi spinava hra...
Ano, ekolog může být aktivistou. Může mít vlastní názory jako my všichni. Jen by se dalo čekat, že bude fundovaný.
V tomhle směru je rozdíl v definicích invazního druhu. Není to můj obor, ale otázka je, proč by k invazi mělo dojít právě teď, pokud na tom nemá podíl člověk. Určitě se to stát může, ale člověk by čekal, že se tak děje v reakci na nějakou změnu. Té bychom si měli všimnout. Jednotlivé druhy měly k invazi dost času. Ano, ekologové se o to zajímají. To jsem myslel těmi důsledky naší pošetilosti (přirozená invaze není naší pošetilostí, ale čekal bych právě, že v tom typicky hrajeme roli). Ať už jde o úmyslné vysazení, nebo náhodné zavlečení. Nemluvě o změnách klimatu, kde se náš vliv těžko posuzuje. Mám takový pocit, že jsem před lety zaznamenal zprávu o druhu pavouka, který se do ČR přesouval z jihu, protože tam pro něj už bylo dostatečně teplo. Nepamatuji si, že by říkali, že jsme si ho do ČR z Francie zavlekli. O něm se myslím nemluvilo jako o invazivním, protože neškodil. Jen je to pro Čechy nováček a navíc jedovatý.
Pointa byla, že proti takovým druhům nebojují, ale studují jejich vliv (to jsem myslel tím studiem důsledků naší pošetilosti, protože za to kolikrát můžeme). Šlo o ten rozdíl mezi bojem a studiem.
aktualnych bilancii emisii podla odvetvi momentalne nedokazem, nie pre nase krajiny.
Tohle je úplně jiná otázka než čistota ovzduší a regulace emisí škodlivin. Ano, osobně považuji za krátkozraké, že si neohlídali nástup přímého vstřikování u zážehových motorů. Naprosto zbytečný kiks, který vyprodukoval miliony motorů, které nám tu budou kdoví jak dlouho kouřit. To je tak, když se na CO2 tlačí víc než na "čistotu." Jinak downsizing neprodukuje pevné částice; je to otázka přímého vstřikování.
To sa da relativne lahko osetrit a donutit ich k modernizacii, co sa aj deje, napr. u nas caka US Steel investicia v stovkach milionov euro do modernizacie vyroby v suvislosti s ekologiou.
Ono EU neriesi alebo sa nespomina fakt, ze vysoke vyrobne naklady vedu casto k presunu vyroby mimo Europu do regionov, kde je produkcia sklenikovych plynom menej regulovana a rovnaky objem vyroby ma vyrazne vacsi ekologicky dopad. Takze ono vacsi tlak na ekologiu v EU samotnej moze v globalnom meradle znamenat aj vyssie emisie v porovnani so zachovanim vyroby v nasom regione...
Tohle jsem také nepovažoval za úplně šťastné. Státům, které byly pod historickými hodnotami, neměli jen tak dovolit vyšší limity. Měly se alespoň snažit udržet svou produkci tam, kde je. V rámci systému EU by to pak zabránilo přerozdělení těchto rezerv. Podkopává to tu snahu. Je však otázka, jak v takovém případě limit nastavit, protože by to mohlo mít negativní dopad na ekonomický růst země, která na tom není zrovna nejlépe.
Je pravda, že se povolenky neukázaly být tak tvrdým opatřením, jak se původně myslelo. Pokud tedy vím. Což samozřejmě znamená, že chtějí přitlačit.
Motor je bohužel v dnešním měřítku už jenom průměr, je to dáno i tím, co tady mnozí píšete. V dnešní době vás už tři sta koní neohromí, zvlášť, když už logicky nemůže být odezva na plyn taková jako za dob euro II.
Machi
Nééé dělám si srandu.
Proč se tedy šetřilo s hvězdami? Klidně tam mohlo skončit těch 4,5. Máme tu po dlouhé době auto, co vyžaduje a snese tvrdé zacházení, které nic nepředstírá /i se svými chybami/ a dostane 3,5 hvězdy jako nějaká plečka z východu. ;-)
Chápu, že to je legenda, u níž se to těžko čte a že je spousta kolegů, kteří si třeba z nějaké slepé úcty k ikoně nedovolí říct křivého slova, ale běžte se svézt, rychle, na asfalt, na šotolinu, porovnejte s nejnovější konkurencí a možná sami poznáte,
Machi
Kontrolní otázka, s čím zajel Mark Higgins rekord na Isle Man?
Jak souvisi moderni soudoba konkurence s tim, ze mate dojem, ze v minulosti to auto fungovalo blbe, je jeste jina zahada:)
Ale mozna jsem zas jen neco nepochopil:)
zeptejte se ho, prosim.... to me zajima vice, nez dva kolegove co si evidentne koupili neco, o cem nemeli ani paru....
Jak říká Futurista: Od Machaly po Mičku, články stojej za pi.ku. A nic na tom nemění fakt, že Mička už není redaktorem Auto.cz.