Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Jenik3
základem je 5w40
Jenik3
| 21. 11. 2017 08:20
Univerzální je 5w40, 5w30 pro většinu benzínových motoru, ale např. v Toyotě mi říkal prodejce, že dávají 0w20. Lehkobezny olej pro točivý motor. Nechce se mi věřit, ze tahle vodička maže při vyšší teplotě.
5l 5w40 od totalu vyjde na 550kc, což je noční mura pro všechny "autorizovane" servisy, která prodávají olej ze zlata za 800kc @ litr. Vzhledem k tomu, ze olej stoji par korun, je vhodné ho měnit každý rok nebo +/- 15-20km.
Howg.
Avatar - Stejsn
základem je 5w40
Stejsn
| 21. 11. 2017 08:37
Do 1203ky leju 15W40 od Mogulu při každé generálce auta, čili cca po pěti tisících km :-)
Avatar - Jenik3
základem je 5w40
Jenik3
| 21. 11. 2017 08:43
Tak to je osvědčená praxe :yes:
15w40 jsem neměl v ruce roky...to je víc sirup než tekutina.
Avatar - Kharl.ANTIDIESEL
VÝMENA MOTOROVÉHO OLEJE JE PRKOTINA !! ZÁSADNĚ 1 ROK nebo 10
Kharl.ANTIDIESEL
| 21. 11. 2017 11:25
jj
A JE JEDNO KTEROU FLAŠU poctivý 5W40 PLNÁ SYNTETIKA TAM NABLEJETE, PROTOŽE VŠECHNY SE STEJNAK STÁČEJÍ Z JEDNOHO VÁGONU V PARAMU a jen se na ně pak lepí jiná samolepka !! >:D >:D >:D >:D >:D

DALEKO DŮLEŽITĚJŠÍ JSOU OVŠEM PRAŽSKÉ KRÁDEŽE KATALYZÁTORŮ ZA 5 MINUT S SROZBRUŠKOU POD AUTEM za 2 až 3 tisíce HDI dokonce za 5 ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PARKOVACÍ MÍSTA PRO NABÍJENÍ ELEKTROMOBILŮ ;-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Stejsn
VÝMENA MOTOROVÉHO OLEJE JE PRKOTINA !! ZÁSADNĚ 1 ROK nebo 10
Stejsn
| 21. 11. 2017 15:41
JJ, to je účel. Sirup kape ze slovenské olejničky o poznání pomaleji než maggi ;-)
Avatar - Kharl.ANTIDIESEL
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Kharl.ANTIDIESEL
| 22. 11. 2017 08:25
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM Z :
DÍZLU + OLEJE + BENZÍNU, TADY MÁTE PRÁCI !!! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - KANKUNEN
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
KANKUNEN
| 21. 11. 2017 10:54
:yes:
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
jam2015
| 22. 11. 2017 12:00
Stejsn, gratulujem! Robiť GO po 5-tisíc km je fakt brutál! Kúp si Wartburg combi a si v ažurite! ;-)
Avatar - twistedTSD
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
twistedTSD
| 21. 11. 2017 09:15
Já ten Total kupoval tuším o 100 kč levněji. :-)
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Ondris
| 21. 11. 2017 09:31
A nepřišel z Polska? Vždyť 90 korun za litr nestojí ani olivovej olej a to roste na stromech :-|
Avatar - twistedTSD
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
twistedTSD
| 21. 11. 2017 14:31
Dorazil z normálního ověřeného obchodu s 98% hodnocením, nevšiml jsem si na něm ničeho podezřelého. :-) Bylo to tedy necelých 480 kč, jak vidím v objednávce.
Avatar - Jenik3
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jenik3
| 21. 11. 2017 10:03
Oprava preklepu, cena oleje byla 650kc za pet litru. Ale to nemeni nic na tom, ze je to dobra cena proto tomu, co se snazi uctovat autorizovane servisy.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Ondris
| 21. 11. 2017 09:30
Vzhledem k tomu, že už jsem dva motory zadřel, na olejích fakt nešetřím - trochu se bojim falešnejch olejů, tak do aut leju Yacco. Levný to není, ale aspoň mám dobrej pocit :-)

Jestli ti 0W20 přijde špatný, tak počkej pár let, začnou se objevovat věci jako 0W-8 a 0W-4 :-)
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
ryccardo
| 21. 11. 2017 12:09
0W20 je řidina s mizernýma vlastnostma za vysokých teplot. To bylo předepsaný v našem Hyundai IX35 a žralo ho to dost neomaleně už od novoty, až nám servisák řekl ať tam dáváme nízkopopelný 5W40 a ne tenhle co předepisuje Hyundai a rázem olej přestal mizet. Tyhle 0W oleje je jen nová móda kvůli legislativním eko výmyslům. Hlavní důvod je že se tím u motorů minimalizují třecí ztráty už na studeným motoru, takže produkují míň emisí. Že pak takovou "vodu" motory žerou a dlouhodobě jim neprospívá se už neřeší.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Ondris
| 21. 11. 2017 12:50
Když jsem u přímovstřiku přešel z 10W-40 na 10W-60, tak se taky spotřeba oleje podstatně snížila - z litru na 1000km to spadlo na nějaký litr na 3000km. Holt je to starý auto se starym dlouhozdvihem (91mm), původníma ostřikama, bez dírek pod stíracími kroužky, omezovačem za 7000rpm a vysokou provozní teplotou, to by sežralo i převodovej olej.
Těm vodičkám taky moc nevěřím, ale není to založený na ničem konkrétním - jen na pocitu :-)
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
ryccardo
| 23. 11. 2017 11:12
já přešel u svého auta z 5W40 na 10W40 a přestalo ho to žrát. Z 10W40 už leda minerální což si nejsem jistej jestli do motorů s turbem jde lít.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Ambrose
| 21. 11. 2017 14:52
Já mám v Civicu taky 0W20 a neubejvá vůbec, takže to asi neplatí pro každej motor a značku.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jouda
| 21. 11. 2017 16:07
Nutno podotknout, že ty eko vodičky (0W20) taky nebudou úplně to pravé ořechové, když pojedeš se Civicem naložený po dálnici do Chorvatska. Z hlediska ochrany motoru jsou oleje ACEA A3 daleko lepší, než ty ACEA A5 :yes:
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jopino
| 21. 11. 2017 16:13
A představ si, že ta 0W20 ACEA A5 se jako prvonáplň davá i do Civicu TypeR 2017 >:D To je teprve masakr. Holt homologace a emisní hon. Nastěstí nevím o nikom v okolí, kdo ten olej v autě zanechal.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jouda
| 21. 11. 2017 16:25
Chce se mi zvracet :*) >:D
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jopino
| 22. 11. 2017 12:41
Oni se výrobci nyní snaží motory stavět už připravené na tyto eko oleje. Třeba TypeR má speciálně upravená pánevní ložiska, šálky i vačky a periferie. Veškeré třecí plochy jsou opatřeny speciálními vrstvami. Jak moc se to podepíse na životnosti agregátů, provozovanych při pořádném zatížení, těžko říct ;-\
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
ryccardo
| 23. 11. 2017 11:14
No já bych to při první příležitosti vypustil a dal tam nějaký závodní olej, který bude sice míň eko, ale za to lepší pro motor.
Avatar - Jenik3
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jenik3
| 21. 11. 2017 17:45
Nabizi se otazka, zda vyrobce chce, aby auto slapalo jako nove napr.10let. Zajmy vyrobce a uzivatele se mohou lisit. Jaky prodejce by stal o zakaznika, ktery si nove auto koupi jednou za 10 let. Lepsi, kdyz se auta toci co 4 roky.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Ambrose
| 21. 11. 2017 18:04
No já ho mám teď něco přes 4 roky, najeto 50 tis. a jede to pořád stejně...
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
ryccardo
| 23. 11. 2017 11:16
A to je jako k divení, že nový teprve zajetý auto jede pořád stejně? To beru jako samozřejmost.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Reco
| 21. 11. 2017 18:10
Nieco to do seba ma, len si treba uvedomit, ze keby sa tebe nove auto dostalo do stadia, ze musis kupit nove, lebo stare je uz srot (pricom stale je relativne nove), asi by si sa pozrel po inej znacke a casom by vyrobca/predajca utreli hubu. Takze ano, snaha vyrobcu je tocit co najviac, na druhej strane musi to byt v takej miere, kym to zakaznik este akceptuje.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
ryccardo
| 23. 11. 2017 11:15
Přesně tak. ;-) :yes:
Avatar - Beefcake
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Beefcake
| 21. 11. 2017 19:35
Az take rozdiely tam nie su: [odkaz]
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jouda
| 21. 11. 2017 19:50
Očividně někteří ty růžové brýle ne a ne sundat :-)
Avatar - Beefcake
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Beefcake
| 22. 11. 2017 21:30
No tak este raz - dokazes porovnat dve cisla v tabulke ? Absolutna vacsina A3 vs A5 je v podstate o tom istom, len male % rozdiely.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jouda
| 23. 11. 2017 16:01
HTHS ti něco říká?
Avatar - Beefcake
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Beefcake
| 29. 11. 2017 21:08
Facepalm ....
To je nejake jedlo ?
Jaj vlastne nie, to je nejaka mantra.
Avatar - Beefcake
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Beefcake
| 21. 11. 2017 19:42
Mne nezerie vobec ani tu "vodu" Mam to polamane ?
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jopino
| 21. 11. 2017 09:39
Jeden asijský výrobce už dává z výroby do svých dieselových motorů oleje specifikace 0W16. To je teprve "mňamka" :-|
Avatar - PepaJ
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
PepaJ
| 22. 11. 2017 07:57
To Jopino : Mozna by neskodilo..podelit se o nazev te spolecnosti!!..od toho ta diskuze tedy je..
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Jopino
| 22. 11. 2017 12:35
O.k., nechtěl jsem tu rozdmýchávat další vášně. Začala s tím Toyota, teď už i Honda, GM a pro tlaky, které vůči naftovým motorům sílí, se přidávají další výrobci 8-s Když jsem se díval na specifikace 0W16, bylo mi zle. Už jen velký název na obalu "extra fuel economy" napovídá, oč vyrobcům jde. Tohle by do mého motoru nikdy nesmělo, ale to je každého boj.
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
megacruiser
| 21. 11. 2017 23:11
Přesně tak, 5W40 bez "c" a měnit maximálně po 10 - 15 tisících. I moderní motor známý třeba zadíráním kliky pak vydrží věčně. A je naprosto jedno co předepisuje výrobce - dnes už jsou předepsané výměny oleje naprosto mimo - třeba u VW se potom z motoru při každé výměně vytloukají i vydřené hydroštely...
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Nicco
| 22. 11. 2017 12:09
V sobotu snad pusti clanek o 0w-20, jinak je ted v SM
Hmm
Jouda
| 21. 11. 2017 08:23
Poslední odstavec je zavádějící. Oleje ACEA A5/B5 nesmí přijít do motorů, kde je předepsána ACEA A3/B3/B4!! Obráceně lze.
Oleje ACEA A5/B5 mají nízkou hodnotu HTHS, takže lze jen do motorů, které mají povolenou normu ACEA A5/B5 (A1/B1)
Hmm
Jopino
| 21. 11. 2017 09:10
Přesně tak. Ing. Černý by za toto tvrzení "dal po kulích" :-|
Avatar - CommonUser
Hmm
CommonUser
| 21. 11. 2017 14:22
Jo, a to lopatou. I tak je lepsie lopatou po guliach ako gule medzi lopatkami.
Hmm
Jopino
| 21. 11. 2017 15:56
>:D :yes:
Avatar - vabis
nadmerna spotreba oleje neni normalni
vabis
| 21. 11. 2017 09:03
Staci zadat do googlu "lube match" a nazev vetsi petrolejarske spolecnosti. Proklikate se k naplnim pro vase vozidlo, vcetne naplne automatu a diferencialu atd.

Druha vec je, neni duvod aby se behem vymeny rozsvitila kontrolka. Mi se nikdy na zadnem aute merka ani nehla. Pokud tedy pri vymene doleju pod maximum, auto je napocitane tak, aby pristi vymena byla zcela zretelne nad minimem. Pokud tomu tak neni, jedna se o vykvety typu TSI, acka stazena ze 700tkm na 197tkm nebo sluzebaky co travi dalnicni cas v cervenem poli otackomeru.

Vyjimka jsou ostre sportovni specialy typu Lambo, zde jsou velke vule kvuli vytaceni, ale pokud to neni mlada ruska, majitele vetsinou vedi velice dobre.
nadmerna spotreba oleje neni normalni
Ondris
| 21. 11. 2017 09:20
Velký vůle? To jako že se písty Lamba vaklají víc než třeba u Octavie? To snad ne ;-)
nadmerna spotreba oleje neni normalni
Jopino
| 21. 11. 2017 09:41
Možná to napsal trochu kostrbatě, ale pravdu dí. Někteří výrobci, v rámci snížení tření, mají opravdu "volnější" písty ve válcích.
nadmerna spotreba oleje neni normalni
scadar
| 21. 11. 2017 09:57
Přesně tak. Je to dokonce tak, že moderní motory spotřebovávají více oleje nežli motory z dob nedávno minulých. Za vším je jako vždy třeba hledat snahu o snížení spotřeby paliva - a volnější pístní kroužky atd. znamenají menší vnitřní tření a menší spotřebu paliva. Absurdní, ale je to tak. :-)
nadmerna spotreba oleje neni normalni
kalousek
| 21. 11. 2017 10:15
Tipnul bych si že kromě tření hraje roli i pracovní teplota pístů. U více zatížených motorů může být vyšší takže studený píst potřebuje větší vůli aby se po zahřátí měl kam roztáhnout
nadmerna spotreba oleje neni normalni
scadar
| 21. 11. 2017 12:01
Pravda pravda, když jsem ještě koukával na F1, tam to bylo jasný - závodní motor za studena ani nejde nastartovat, protože studený blok nedává pístům šanci se hnout. :-) Ale pořád je to o tom tření - aby měl ten motor akceptovatelné tření za studena, musí ho mít o to menší za tepla. :-)
Avatar - vabis
nadmerna spotreba oleje neni normalni
vabis
| 21. 11. 2017 11:03
Moderni motor je kapitola sama pro sebe. Mohou byt odolnejsi povrchy a presnost obrabeni vyrazne pokrocila. Motorovy olej ale ve skutecnosti nechava vrstvu filmu, ktera na danem povrchu ulpi priblizne mesic. Ta pohlti i ruzne mikro nerovnosti a k protrzeni vrstvy, tedy suchemu treni nedojde! Ultraridke oleje maji tenky film, ktery drzi silou vule a pridanych latek. Proto predstava, ze ultradidky olej maze lepe a vyrazne driv neni vzdy uplne stastna.

V prve rade je treba respektovat vyrobce, ale velmi obecne lze rici, ze idealem je vetsinou nejaky 5w40 schvalene specifikace s co nejvyssi vykonosti od nejake stredni az slusne znacky. Kdo chce udelat autu dobre, zkrati interval a nespekuluje nad radoby zazraky.

Ja ale mluvil o stavbe klasickeho zavodniho motoru, ktera se velmi lisi. Maly lehky sportak proto zere pri beznem provozu klidne i vice, nez vetsi tezsi sedan s podobne velkym motorem. Komprese utece. Kdyz tomu ale sportak pritne, komprese nestaci uteci, motor uvnitr nic nebrzdi a auto zrychli nevidanym zpusobem, prestoze vykonove parametry jsou pouze nadprumerne.
Avatar - nolinek
nadmerna spotreba oleje neni normalni
nolinek
| 21. 11. 2017 15:43
vabis máte recht :yes:
Přesně
Jopino
| 21. 11. 2017 09:08
Poslední poctivé oleje pro naše současná auta jsou 0W40, 5W40, 0W30 a 5W30 s ACEA A3/B4 (potažmo API SL). Nepočítám-li specialitky jako je 10W50 apod., které jsou spíše pro závodní stroje. Zbytek je už jen úlitba ekologii. Snižování HTHS viskozit (tlouštky, "síly" olejového filmu), sulfátového popelu, motoru z dlouhodobého hlediska moc neprospěje.
Mám v servisním manuálu pro benzínový motor doporučenou 0W20 ACEA A1, A5 a jako alternativu "starý poctivý olej" ACEA A3 s viskozitami 0W30, nebo 5W30. Protože chci, aby motor sloužil řadu let, až to bylo možné, vypustil jsem 0W20 a nahradil 0W30 s esterovou složkou. Dokonce v autorizovaném servise motory během výměn motorového oleje plní oleji s vyšší viskozitou a 0W20 nedoporučují.

Pokud budete mít tu možnost, podívejte se, jak řídký je olej viskozity 0W20. Je to opravdu jako voda. Pri vypouštění z otvoru "vyšplouchl" a během deseti sekund bylo po všem. Jasně, někdo bude argumentovat, že "dvacítka" bude silně aditivovaná, že bude mít kvalitnější zakladový olej... Ale fyziku a tribologické základy nikdo ničím neoblbne.

Avatar - Beefcake
Přesně
Beefcake
| 21. 11. 2017 10:21
No to je zase newspeak... "stary poctivy olej", "stara poctiva atmosfera", "stary poctivy manual" ....
To ma byt nejaky Mogul spred 20rokov ? V ramci hesla "Ked olej, tak Mogul, ked kopnut, tak do gul" ? :-)

"Ale fyziku a tribologické základy nikdo ničím neoblbne." - takze to bude zase len o vyrobcovi, konkretnych parametroch a nie o tom, ci nieco vyzera ako voda.

Cely ten clanok by sa dal zhrnut do jednej vety - dodrzujte normy a hustota pri dolievani nie je az taka dolezita. Naopak vynechane bolo syntetika vs mineralne oleje.
A samozrejme vdaka autorom za nahodny priklad pre koncernove auta >:D
Přesně
Jopino
| 21. 11. 2017 10:43
O.k. Ten výraz jsem dal záměrně do uvozovek, aby se toho někdo nechytl, ale zmýlil jsem se. Z hlediska novodobych norem je A3 pro současné motory takový old school, oproti A5, C3 apod. Proto jsem zvolil ten přiměr. Jsou to oleje s normální viskozitou, zpravidla vysokou alkalickou rezervou a standardním množstvím sulfátoveho popela. Posledni mohykáni.
Ke zbytku Tvého komentáře, viz předposlední věta mého posledního odstavce. Nic ve zlém.
Avatar - KANKUNEN
Přesně
KANKUNEN
| 21. 11. 2017 11:02
Z důvodu emisí výrobci předepisují olej, který je pro motor už nevhodný. Zahoď knížku a zapoj hlavu. Olejem 5W 30 nic nezkazíš. Základní základ je netrápit motor za studena a nenatahovat výměny oleje.
Přesně
Jouda
| 21. 11. 2017 13:39
kankunen: 5W30 o oleji mnoho neříká. Jaký máš konkrétně namysli?
Přesně
Jopino
| 21. 11. 2017 15:55
V záruce se knížkou řidit musím, pak je čas na kreativitu. Tak, nebo tak, můžu být rád, že je alternativa, ne jen ultra eko olej. Olej 5W30 už ve specifikaci ACEA A3 "pomalu" neseženeš, jsou to většinou samé A1, A5, C3 a o alkalické rezervě nemluvím (i když s mými výměnami olejů po 8.000 km max. mě to trápit nemusí).
Nicméně souhlasím, stále platí, než mít v motoru supr dupr olej 20.000 km, radši budu kupovat bězný a měnit po 6.000 km.
Avatar - Beefcake
Přesně
Beefcake
| 21. 11. 2017 19:22
Ja fakt netusim, preco sa tu zase riesi panika a navodzuje dojem, ze sa trh niekam umelo tlaci, 5/10Wxx je absolutna vacsina ponuky a 0Wxx su stale okrajova tema, co sa tyka vyberu. 5W30 je univerzal, ktory v podstate nikomu neuskodi.
Len namatkovo kliknem na mojom oblubenom shope [odkaz] , kde sa da pekne filtrovat a to, co je podla teba problem zohnat, je tam od 5 vyrobcov. Na pocudovanie tam naopak nemaju teraz ziadny 0w, hoci tam predtym boli :-)
Inak ten vyraz voda sa tu stal ako pozeram popularny.
Přesně
Jouda
| 21. 11. 2017 19:51
Kdy konečně pochopíš, že oleje nejsou jen o viskozitě?
Avatar - Beefcake
Přesně
Beefcake
| 22. 11. 2017 21:56
A to som kde povedal ?
Ja normalne zasnem, tu vsetci pausalne mudruju, ze riedke oleje su uplne na nic a ty zrovna mne napises, ze olej nie je len o viskozite. No a na vysvetlenie 5w30 som spomenul, lebo je vzhladom na teploty a sposob prevadzky u nas dobry kompromis pre 99% aut. A konkretny model si uz najde kazdy podla preferovanej specifikacie.
Přesně
Jopino
| 21. 11. 2017 20:08
Respektuji Tvůj názor, ale na věc se divám jinak. Buď nechápeš psaný text, nebo Tě baví polemizovat, ale budiž. Rozklikl jsem si post toho Tvého oblíbeného shopu a namátkově koukl na specifikace dvou prvních olejů. A světe div se, oleje ACEA C3 (se sníženým obsahem popelovin, primárně určené pro diesely s DPF). Já se ale celou dobu tady bavím o olejích ACEA A3. Není totiž 5W30, jako 5W30. No a A3 jsou pomalu vytěsňóvány Tebou protěžovanými eko oleji.
Avatar - Beefcake
Přesně
Beefcake
| 22. 11. 2017 21:49
To myslis vazne s tym chapanim pisaneho textu ? :-)
Ja som ti uviedol, ze v shope s dostatocnou ponukou nemas problem vybrat A3 od 5 vyrobcov, ako reakciu na tvoje ""pomalu" neseženeš". A nie, ze ked niekam kliknem, natrafim na nejaku konkretnu normu. Nech je tych "druhych" olejov pre mna za mna aj 200. Alebo ti vadi, ze okrem A3 splna aj inu normu B/C ? Kto tvrdi, ze je 5w30 ako 5w30 ?
Ja nepreferujem ziadne "eko oleje", len zase sa tu robi univerzalna pravda a urban myty typu, ze vsetko stare je vzdy najlepsie, a to mi vadi. Ovela viac zalezi v tomto pripade na rezime pouzivania motora.
Pre mna je zhodou okolnosti 0w20 dobry, lebo 1) je predpisany, takze minimalne v zaruke ho respektujem 2) vacsina jazd je kratkych v meste 3) Motul nerobi zrovna smejdove oleje 4) olej som menil preventivne aj po "zabehu" 5) rozdiel v chode studeneho motora uz len pri prechode kedysi z 10w na 5w pri inom aute bol velmi citelny. Akosi fakt nevidim problem, lebo aj ked som potreboval, aby motor trochu zozral tej "vody", tak ani kvapku nechcel (borci v servise naliali o kusok naviac). Ak zacnem mat problem so zranim oleja, co vobec nemusi nastat, prejdem bez problemov na kvalitny 5w30.
Přesně
Jopino
| 22. 11. 2017 22:32
Já se s Tebou v tomhle prostě neshodnu, oba máme na věc jiný názor. Ty zřejmě nemáš jinou volbu k vůli záruce a jediným olejem doporučené specifikace samotným výrobcem. Ostatní, včetně mě, tu volbu většinou mají. A pokud ta volba existuje, budu vždy volit takový olej, který je pro můj motor nejprospěšnější. Ne olej, jenž je pouhou úlitbou ekologii a navíc velice zanedbatelnou.

Olej, který splňuje specifikace A/B/C není olej, který stejný jak ten, jenž splňuje pouze A3, prostě z principu nemůže. Předevšim proto, že C jsou oleje, které sice mají sice relativně nesníženou HTHS viskozitu (oproti A1/A5), ale hlavně mají snížený obsah popelovin a dalších latek, jenž mají blahodárný vliv na samotné mazání. C3 oleje jsou proto primárně určeny pro motory s DPF (sulfátový popel nesvědčí filtrům). Takže takovýto "kočkopes" v autě nepotřebuji.

To, že Ti vadí tvrzení "staré je nejlepší", i když jsem to formuloval jinak, není můj problém a nic s tím neudělám, byl to příměr. Pokud to jen půjde, budu se držet těch, a teď speciálně pro Tebe, "old school" olejů. Protože pokud si porovnáš technické listy Tvého eko oleje a třeba Motulu 0W30 Ester, který dávám já, zjistíš, že je mezi nimi diametrální rozdíl. A spotřeba paliva po změně oleje z 0W20 na 0W30? Světe div se, u mě neměritelný rozdíl. Ani v tomto parametru nevidím přinos.

Dávej si do motoru, co se Ti líbí, je to jen Tve rozhodnutí, ale auto z druhé ruky, provozované pouze na 0W20 bych určitě nechtěl. Good luck.
Přesně
starý_kluk
| 22. 11. 2017 15:25
A taky je dobré měnit olej každý rok, i když se třeba nenajede moc. I čas tu hraje svou roli (kyselost).
Přesně
Niemand
| 21. 11. 2017 12:57
Syntetické oleje do auta dnes prakticky neexitujú. Je to len označenie, ak sa pri rafinácii podari znížiť obsah nežiaducich látok pod stanovenú normu, čo dnes nie je problém, tak môže byť označený ako syntetický. A stále je to oveľa lacnejšie ako vyrábať skutočne syntetický olejový základ.
Avatar - Beefcake
Přesně
Beefcake
| 21. 11. 2017 19:34
Ano, napr. Shell Helix Ultra si vzdy pisal synteticky, ale v skutocnosti nie je cisty.
Preco by ale plne synteticky nemal byt taky, co je priamo oznaceny ako 100% synteticky ? Take tiez nie je problem najst.
Avatar - CHerokee
Snadná odpověď
CHerokee
| 21. 11. 2017 15:33
Řídit se je třeba tím, co píše výrobce v návodu. Každému motoru vyhovuje něco jiného. Špatné je, když se ty oleje střídají.
Avatar - nolinek
Snadná odpověď
nolinek
| 21. 11. 2017 15:41
:yes:
Avatar - Jenik3
Snadná odpověď
Jenik3
| 21. 11. 2017 18:15
To neni zcela tak jiste. Podle prispevku vyse se do motoru muze dostat na misto oleje jakasi ridka tekutina podobna oleji, ale s nizkou schopnosti mazat.
Osobne jsem proti principu long-life, ktery snizuje naklady na udrzbu oproti zivotnosti motoru. Pro leasingovky je zivotni cyklus vozu nastaven na 4-5 let a dal je to nezajima. Jiny provozovatel vozidla muze mit cilovy zivotni cykkus nastaven na 2 nasobek a tomu by mela odpovidat jina pece o vuz.
Snadná odpověď
Xonik
| 22. 11. 2017 18:42
To tak úplně není, je to silně indiviauální záležitost. Peníze ušetřené za servisy díky LL nezřídka kdy bohatě kompenzují případnou opravu, a naopak ani častější výmněna oleje nezaručí že se to nepokazí. Nedá se paušalizovat.
Avatar - Barrichello
Základ
Barrichello
| 22. 11. 2017 09:16
je lít co požaduje výrobce, ale nelít přitom longlife srajdy co maj vydržet 30 000 km, ale jaksi žádný olej není schopný mazat tak kvalitně u těchto hodnot.

Druhá věc hlídat si hladinu oleje, protože sposuta nových aut, hlavně od koncernu olej neskutečně žerou...Takže sou borci a borkyně, co jezdí s autem, kde chybí 1-1,5 litru oleje. Osobně sem několika takovým olej dolejval a strašně se divili.
Základ
starý_kluk
| 22. 11. 2017 11:53
Jo, jo. Černý olej už není dobrý. Lépe je měnit častěji, než jezdit s tzv. kvalitním olejem zanešeným karbonem.
Základ
Jopino
| 22. 11. 2017 12:20
A taky se může u novějších motorů stát, že u auta, které je provozované pouze po městě, olej naopak přibývá. Naředí se totiž s benzínem a nedokáže se na těch popojížďkách odpařit.
API
starý_kluk
| 22. 11. 2017 11:38
Čím vyšší písmeno abecedy, tím lepší. Písmena se u daného oleje dle SAE zvyšují, i když číslice ACEA zůstávají. Dobré sledovat a podle toho kupovat.
Avatar - Barrichello
API
Barrichello
| 22. 11. 2017 11:51
omyl, čím větší píemno API - tím novější olej. A dos tarých aut to právě není to pravé, protože sou to řídké srajdy....takže kdo má staré káry z 80-90 let ta at spúíš hledá oleje s API někde SJ max. U amerik někdy i nižší
API
starý_kluk
| 22. 11. 2017 12:01
To ano - novější, ale s roky výroby se automaticky nezvyšují písmena daného typu oleje.
API
Jopino
| 22. 11. 2017 12:27
Přesně. Třeba API SL je zpravidla lepší, než SM (úlitba ekologům), naopak s příchodem API SN došlo k lepší aditivaci a ty jsou už zase v pohodě. Proto, pokud to jde, beru radši API SL, nebo SN.
ACAE nemá už cenu moc řešit, napsalo se toho tady dost. Top z hlediska mazání je u benzínových mototů ACEA A3, zbytek je eko.
API
starý_kluk
| 22. 11. 2017 12:51
Aha. To víte přímo od olejářů?
API
Jopino
| 22. 11. 2017 13:57
Ano, chodím mezi chlapy na olefórum "pro rozumy". Tam je svět ještě v pořádku.
API
starý_kluk
| 22. 11. 2017 14:36
Díky.
API
Jopino
| 22. 11. 2017 14:54
Není zač :yes:
API
starý_kluk
| 22. 11. 2017 15:53
Rád si občas přečtu něco od Ing. Černého z VŠCHT. Koukal jsem, že ho tu také nahoře zmiiňujete. To je naše krev. Zřejmě chodí do Vašeho olefóra, že.
API
Jopino
| 22. 11. 2017 16:53
Ing. Černý a jeho mazivářské mýty (mj.) je alfou a omegou dnešní tribologie. Pro chlapy je to ikona a docela to chápu. Já ho na vlastní oči nikdy ještě neviděl, možná se někdy poštěstí. Z oil fóra kluci dělají pravidelně srazy, není to jen o internetu. Každopádně by si měli někteří přispěvatelé přečíst alespoň ty mýty, poněvadž co se tu clověk dozví za perly, mi hlava nebere ;-\
API
starý_kluk
| 22. 11. 2017 18:21
Ano, málokomu jde o to, se něco učit. Od nevědomých jsou informace vlastně bezcené a pro nepoučené zavádějící.
"Představte si to ticho, kdyby každý říkal jen co ví." (Karel Čapek)
Avatar - DaewooMaster
U běžně rozšířených motorů se u nás používá obyčejně 0W-30,
DaewooMaster
| 22. 11. 2017 12:10
To těžko, už z toho, co je řečeno v článku a za panujících letních teplot, je rozumným optimálním řešením (ekonomicky i technologicky) 5W-40 (nebo 10W-40, když už moc netěsní motor).
U běžně rozšířených motorů se u nás používá obyčejně 0W-30,
Xonik
| 22. 11. 2017 18:40
Ani ne, má pravdu. 5w40 sice rozšířená je, ale je fakt že posledních cca 15let se do aut masivně prosazovala 5w30, takže dnes jednoznačně vede.